Jokerit kaudella 2013–2014 – näillä mennään!

  • 1 055 880
  • 2 529

Backhand

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Vantaa , HCK , Haukat , Jokerit
Tai sitten lähdetään näillä kauteen.Jos lisää äijiä joutuu saikulle, niin Vantaalta vaan Korealaisia paikkaamaan.Olisihan se hupaisaa lähteä Saipoja ja Kerhoja vastaan altavastaajana vaihteen vuoksi.
 

pleimeiker

Jäsen
Suosikkijoukkue
tps
Anteeksi, että tulen naapurin puolelle huutelemaan.

Mutta siis, jos asuu alle puolivuotta suomessa ei pitäisi joutua veroja makselemaan suomeen muuta kuin siltä ajalta kun täällä on ansiota tienannut.

Tossakin on se pieni muuttuja että käsittääkseni tässä ei puhuta kalenterivuodesta. Näissä tapauksissa on ilmeisesti vielä niin paljon tulkinnanvaraa ja eri näkemyksiä eri verovirastojen kesken että muistaakseni ainakin Tepsin omat kotimaiset työsulkuavut hakivat ennakkoon päätöksen verotuksesta.
 

Admiral

Jäsen
Pelillisesti Eaves ei ole auttanut viimeisen vuoden aikana joukkuetta juurikaan, joten en näe sillä tavalla menetyksenä. Henkisesti koen isompana asiana, sen että arvuuttelut "pelaako, eikö pelaa" voidaan nyt lopettaa ja katsoa eteenpäin, niin kannattajat kuin itse joukkue. Ollut ainakin itselleni jotenkin rasittavaa Eavesin telakalla oloaika. Tavallaan on hyvä, että yksi iso kysymysmerkki poistuu.

Tässä on nyt kuitenkin tapahtunut niin paljon vastoinkäymisiä jo off-seasonilla, ja luoja tietää mitä on vielä edessä. (varsinkin jos naapurin lääkkeet pettää 30./31.pvä) Mutta jos jossain joukkueessa on luonnetta mennä näiden vastoin käymisten läpi, niin tämä on SE joukkue.

Tuleviin vahvistuksiin liittyen uskon, että toimistolla kyllä reagoidaan. Aina niitä pelaajia on jostain roudattu kun on tarvittu. Taso on sitten asia erikseen...
 

Koohottaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvää päivää tänne arvon "veljet" niin kuin Tami sanoo.. Ensimmäinen viesti jossa otan heti alkuun kantaa pelaajapolitiikkaan. Välillä ihmetten aika utopistisia toiveita uusien pelaajien suhteen. Milloin mitäkin miljoonakavereita ollaan tuomassa tänne. Tällä hetkellä ei tarvitse kuin Eavesin paikkaaja. Korpisalo aloittaa maalissa, miksi ei?? Ainakin eilisen perusteella pelaa hyvin jo nyt, miksei liigassa pärjäisi? Sitten kenttäpelaajat: Salminen, Mustonen, Hännikäinen, Lamberg jne.. Miks näinne kavereille ei voida antaa mukamas mahdollisuutta näyttää kunnolla kun eilenkin veivät välillä ruottalaisia kuin pässiä narussa.. Joka jätkä paino vaihdosta toiseen sata lasissa ja ei paljon kiinnostanut millainen kaveri oli vastassa kun päin ajettiin, SIINÄ ON SITÄ ASENNETTA!! Ja Mustonen on vielä hiomaton timantti niin kuin Hahl jossain haastattelussa sanoi.. Sitten lihaosasto: Ruutu, Tyrväinen kertaa kaks, Rita, jaska, Ben-Amor jne. turha odottaa näiltä kavereilta mitään samettisia käsiä. Nämä herrat edustaa sitä kuka laittaa keväällä välierässä kiekon VÄKISIN maaliin tiistai iltana jyväskylässä. Lihaosastolla on keväällä käyttöä.

Sitten case Karalahti: helvetin hyvä vaikka joskuspuhunutjotainmitäkukaaneimuistamissämilloin. maailma muuttuu ja tulee olemaan helvetin hyvä pakki!!!! Ei muuta..

Ja sitten toinen asia itse peli: kaverit on vissii vetäny aika kovaa reeniä viime aikoina niin en yhtään ihmettele miks ei vielä putki kulje, aika normaalia näin elokuussa. Tikkurilassa ainakin jää on niin paska et turha odottaa vielä mitään hienoja syöttöketjuja.
Anteeksi pitkä tilitys mutta kun pääsee kokoonpanoon on heti haettava paikkaa auringossa:))
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Anteeksi pitkä tilitys mutta kun pääsee kokoonpanoon on heti haettava paikkaa auringossa:))
Hah hah, tervetuloa. :) Täällä vedetään loppuun asti omalla linjalla. Auringossa ei ole paikkoja ja pelikiellot voivat olla pitkiä.

Mitä joukkueeseen tulee niin, jos olisin Hjallis, hankkisin isolla rahalla ensin yhden sentterin, sitten vielä isommalla rahalla UTJ:n. Sitten pitäisin kesäloman ja jäisin taustalle. UTJ katsoisi tarviiko joukkue loppusyssyllä veskaria ja toista sentteriä. Itsekin olen kääntynyt sille kannalle, että Korpisalo maaliin ja katsotaan kantaako siivet. Veikkaan että kantaa aika hyvin.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Itsekin olen kääntynyt sille kannalle, että Korpisalo maaliin ja katsotaan kantaako siivet. Veikkaan että kantaa aika hyvin.
Yksi ottelu on huono otanta, mutta eilen Korpisalo kyllä pudotteli vaarallisesti helppojakin kiekkoja ja pari kertaa ylipelasi itsensä pihalle. Täysin ymmärrettäviä juttuja 19-vuotiaalta kassarilta, mutta en mielelläni tässä vaiheessa lähtisi laavakylvettämään Joonasta. Kiekko-Vantaassa riittää varmasti haastetta täksi kaudeksi ja pääseehän sieltä poiskin jos oikein alkaa koppi tarttumaan.

Kilpeläinenhän ei ole kauden alusta pois kuin pari viikkoa. Periaatteessa joku keskimääräistä parempi kakkosmaalivahti mallia Mika Järvinen parin vuoden takaa riittäisi hyvin, mutta kyllä mulle Helenius, Thomas tai Lasak kelpaisi myös. Sentteri on kuitenkin tällä hetkellä täysin selvä ykkösprioriteetti.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin ulkopuolelta katsottuna melkoiselta näyttää Ilmalan touhu. Hyvin paljon on samaa, kuin HIFK:n viime kauden ruletissa. Puutteet joukkueen rakenteessa ovat selkeät ja silti vahvistaan jo ennestään sitä vahvinta osa-aluetta. Itse kun Jokereiden sopimustilannetta viime kauden loputtua tutkailin, niin totesin joukkueen pysyvän hyvin kasassa ja muutamilla täsmähankinnoilla olevan helposti liigan kovin ennakkosuosikki. Mitä sitten tehtiin? Nyt ei tiedä, että mitä tuosta pitäisi sanoa. Pakisto on ihan älyttömän kova, laituriosasto puolestaan on vähän, kuin HIFK:lla niinä vuosina, kun ei menestytty, mutta kyllä sieltäkin parhaimmillaan käsiä ja jalkoja löytyy (Lahti, Moses), mutta jotenkin tuntuu, että saman profiilin laitahyökkääjää on kuitenkin liian paljon: Ben Amor, Ruutu, Tyrväinen, Mäki... Fakta on kuitenkin se, että ilman kärkitason senttereitä ei nykykiekossa pärjää tai en tiedä, että onko koskaan pärjännytkään ja tässä on nyt Penailtu tai Masailtu oikein kunnolla.

Nyt tulee vähän kuulopuheiden kautta tullutta tarinaa, mutta Hjallis oli kuulemma viime kauden päätteeksi todennut, että Kilpeläinen ei pelaa enää peliäkään Jokereissa. Jos tämä pitää paikkaansa, niin mitkä lähtökohdat pelaajalla alun alkaenkaan joukkueessa on? Lisäksi esim. Kuparisen HIFK:hon siirtymisen taustalle ei ollut se, että HIFK olisi varsinaisesti tarjouskilpaulun voittanut, vaan Jokerit ei lopulta ollut niin kiinnostunut, koska taso ei kuulemma riitä ykkössentteriksi. Silloin mietin, että mikäköhän kala sinne narrien sentteriosastolle on uimassa? Kapanen, Dixon? Ilmeisesti yhtään salettia nimeä ei kuitenkaan listalla ollut.

Oma veikkaus tästä eteenpäin on se, että Jokerit tulee kovalla tahdilla hankkimaan 1-2 sentteriä ja näiden kanssa Jokerit sitten nousee tai kaatuu ja sitten on vielä se maalivahtipeli. Ihan kokemuksesta tiedän, että kun senttereitä aletaan tässä vaiheessa naaraamaan, niin epäonnistumisen vaara on suuri. Toki Jokerit voi tuolla tulevalla KHL-statuksella isonkin nimen naarata ja hupskeikkaa Jokerit tullaan rankkaamaan 1-2 mestariehdokkaaksi ennen liigan alkua ja jopa ohi HIFK:n. Kysymysmerkkejä on kuitenkin paljon ja se on aika huono asia, kun miettii missä jamassa sopimuistilanne oli jo alkukesästä.

En ihmettelisi yhtään mikäli Jokerit signaisi Ramstedtin. Sanon vaan, että iso kysymysmerkki on sekin ja taas olisi yksi HIFK-taustainen ukko lisää. Ihmetyttää vaan, että nämä tietyt jätkät (Hjallis, Masa, Pena) seuraavat ja ovat tekemisissä kiekon kanssa vuosikymmeniä ja silti, kun pitää laittaa jengi kasaan, niin tehdään samat virheet kerta toisensa perään. Hjalliksellakin tuntuu, että joukkue on rakennettu ennemminkin oma etu (HIFK:lle vittuilu) edellä, kuin oikeat joukkueen rakentamiset intressit silmällä pitäen.
 
Viimeksi muokattu:

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Niinhän se on, että Ramstedt on todennäköisin seuraava hankinta. Kakkossentterinä ehkä menis, jos parempaa ei ole saatavilla. Olisiko se Dixon edelleen vapaa? Myös jokin AHL-ukko käy.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Ramstedt on todennäköisin seuraava hankinta.

Eikös tuossa napsahtaisi Ramulle aika hulppeat verot KHL-ajan liksoista jos mies nyt palaisi Suomeen? En nyt jaksa alkaa tarkasti miettimään Venäjällä tienattujen rahojen suuruusluokkaa, laskeskelemaan ja ottamaan asioista selvää, mutta veroasiat huomioiden Ramun olisi todennäköisesti halvempi pelata Virossa verkkaripalkalla kuin meillä kovalla liksalla.

Olisiko se Dixon edelleen vapaa?

Aftonbladetin mukaan miehellä on soppari Yaroslaviin, samoin Eliteprospect listaa miehen seuran riveihin. Toki onhan tuolta aiemminkin lennetty pihalle nopeasti ja yllättävästi, eihän Ramukaan ehtinyt Levin mukana kuin treenata ennen sopparin purkua.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
laituriosasto puolestaan on vähän, kuin HIFK:lla niinä vuosina, kun ei menestytty, mutta kyllä sieltäkin parhaimmillaan käsiä ja jalkoja löytyy (Lahti, Moses), mutta jotenkin tuntuu, että saman profiilin laitahyökkääjää on kuitenkin liian paljon: Ben Amor, Ruutu, Tyrväinen, Mäki... Fakta on kuitenkin se, että ilman kärkitason senttereitä ei nykykiekossa pärjää tai en tiedä, että onko koskaan pärjännytkään ja tässä on nyt Penailtu tai Masailtu oikein kunnolla.
Minkäslaisia laitureita sinne kolmos ja neloskenttään kaivataan, jos ei Ruutu, Rita, Mäki ja Ben-Amor riitä? HIFK:ssa toki riittää mikkihiiriä kolmosenkin laidoille, mutta en mä sitäkään ihan optimaalisena joukkueen rakentamisena näe. Moses ja Lahti ovat tähtiluokan maalintekijöitä ja Hardt ja Tyrväinen mukavan ärhäköitä voimahyökkääjiä. Jokerit saa rakennettua ainakin paperilla kaksi aika kivasti roolitettua hyökkäyskenttää, joten laituriosasto on mun mielestä paljon enemmän kuin kunnossa.

En ihmettelisi yhtään mikäli Jokerit signaisi Ramstedtin. Sanon vaan, että iso kysymysmerkki on sekin ja taas olisi yksi HIFK-taustainen ukko lisää. Ihmetyttää vaan, että nämä tietyt jätkät (Hjallis, Masa, Pena) seuraavat ja ovat tekemisissä kiekon kanssa vuosikymmeniä ja silti, kun pitää laittaa jengi kasaan, niin tehdään samat virheet kerta toisensa perään. Hjalliksellakin tuntuu, että joukkue on rakennettu ennemminkin oma etu (HIFK:lle vittuilu) edellä, kuin oikeat joukkueen rakentamiset intressit silmällä pitäen.
Mitähän tässä nyt on taas HIFK:lle vittuiltu? Mun mielestä sitä vittuilua on tullut paljon enemmän Nordikselta Ilmalaan kuin toisin päin. Jokerit on nykyään paljon HIFK:ta fyysisempi joukkue, mutta kumman häpeä se sitten on? Ei IFK:lla ole mitään yksinoikeutta fyysiseen pelityyliin ja on aika itsekeskeistä ajatella, että isokokoisen joukkueen kasaaminen olisi automaattisesti jotain matkimista. Ruutu oli Kekäläisen hankinta (ja tarpeellinen sellainen) ja Jere on huippupelaaja. Somervuori, Jokela, Järventie, Riksman ja kumppanit ovat liikkuneet toiseen suuntaan. Näin tää vaan nykyään menee. Jos lähdetään hiuksia halkomaan, niin HIFK:ssahan tämä ryöstökulttuuri on paljon rikkaampi ja perinteikkäämpi. Arima ja Melametsä avasivat lopullisesti padon, joka ei koskaan varmaan tule sulkeutumaan.

Ramstedt on liigatasolla TPS:n kasvatti joka on HIFK-visiittinsä jälkeen käynyt jo kolmessa seurassa. Jo on kumma jos hänetkin joku näkee vielä profiloituvan julliksi. Veikkaan kyllä ettei ole tulossa.
 

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
Hyvää päivää näille väitteille, että Korpisalo riittäisi. Jos Tuohimaa ei riittänyt joka on huomattavasti valmiimpi paketti sm-liiga tasolle, niin miksi Korpisalolla voitaisiin lähteä kauteen? Mä en vaan voi ymmärtää, että joukkueen tärkeimmällä yksittäisellä osalla lähdettäisiin leikkimään tähän malliin. Toisaalta mikään ei kyllä yllätä minua enää mitä Jokereihin tulee, koska toimistossa häärää purjehtija.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Karalahden kohdalla ymmärrän, että joku HIFK-nimimerkki pitää hänen hankintansa yhtenä syynä Hjalliksen halua vittuilla HIFK:lle, mutta Ramstedt sen sijaan olisi Jokereilta ehdottomasti todellinen järkihankinta, sillä juuri Ramstedtin kaltaista taitosentteriä tuo hyökkäys kipeästi kaipaa. Olen pettynyt mikäli Jokerit ei ole Ramstedtin perässä, sillä ei markkinoilla parempiakaan senttereitä ole realistisesti saatavilla.
 

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
Karalahden kohdalla ymmärrän, että joku HIFK-nimimerkki pitää hänen hankintansa yhtenä syynä Hjalliksen halua vittuilla HIFK:lle, mutta Ramstedt sen sijaan olisi Jokereilta ehdottomasti todellinen järkihankinta, sillä juuri Ramstedtin kaltaista taitosentteriä tuo hyökkäys kipeästi kaipaa. Olen pettynyt mikäli Jokerit ei ole Ramstedtin perässä, sillä ei markkinoilla parempiakaan senttereitä ole realistisesti saatavilla.

Ei Ramu sateentekijä ole, mutta tähän hätään ehkä paras ja ainoa hätävara. Jolla voisi olla riittävät taidot ainakin tulevaksi kaudeksi Jokereihin. Itse olen myös siis valmis Ramun tulemiseen Jokereihin. Jatkosta en vielä sano mitään, mutta ainakin tulevalle kaudelle.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikka Ramstedtin kevätpelaamisessa onkin ollut toivomisen varaa toivon silti että miekkosen perässä ollaan "tositarkoituksella". Lisäksi Kekäläiselle voisi maksella kesken sopimustaan loikkaamisen sillä että suosittelisi NHL:län leireiltä pudonneelle Huippu-brotherille vuoden kehittymismatkaa vanhalle mantereelle. Tsemppiä koko Jokeriorganisaatiolle ja meille faneille. Näiden kesän myllerrysten jälkeen kun saadaan paketti kasaan niin se on tiiviimpi kuin koskaan. Vaikeuksien kautta voittoon, vai miten se menikään.
 

veivari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston,Jokerit
Sentteri tilanne on nyt tänä päivänä tietysti haasteellinen, mutta uskon että johto ottaa asian ammattimaisesti ja miettii rauhassa ketä halutaan.
Joukkueen harjoittelu on vasta nyt muuttumassa kesän jäljiltä kovemmaksi, joten senkin suhteen peliesitykset vaihtelee suuresti.
Olen siitä erittäin tyytyväinen, että Julle Tyrväinen on nousemassa suureen rooliin meillä , ehkä jopa ykkösketjun sentteriksi jossain vaiheessa, vai mitä flint-flipperi ? :-) Ja vielä veljensä Antti tuli meille vai mitä flint-skits ?
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Hyvää päivää näille väitteille, että Korpisalo riittäisi. Jos Tuohimaa ei riittänyt joka on huomattavasti valmiimpi paketti sm-liiga tasolle, niin miksi Korpisalolla voitaisiin lähteä kauteen?
Onko joku sanonut että riittäisi? Itse ainakin ajan takaa sitä, että voidaan hyvin pelata ekat pelit Korpilla ja hoitaa Kilpeläinen kuntoon. Kun paikka tulee niin hankitaan oikeasti veret seisauttava ykkösveska, mutta milloin sellainen on tarjolla niin sitä pitää ehkä odottaa pidempään kuin kolme päivää. :) Itsekin ottaisin heti Thomas, Lasak, Helenius kolmikosta kenet vaan, mutta onko herrat saatavilla, sitä ei täällä jatkoajassa päätetä.

Asiasta toiseen. Mitä Ramstedtiin tulee niin jokainen voi laskea 1+1 onko Jokereiden näköinen pelaaja. Ei ole. Asenne, työnteko, pään kestävyys. Kaikki puuttuu. Jokerit ei ole hankkimassa Ramua, spekulaatiot voidaan lopettaa.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Asiasta toiseen. Mitä Ramstedtiin tulee niin jokainen voi laskea 1+1 onko Jokereiden näköinen pelaaja. Ei ole. Asenne, työnteko, pään kestävyys. Kaikki puuttuu. Jokerit ei ole hankkimassa Ramua, spekulaatiot voidaan lopettaa.

Mielestäni kaiken tämän keskelläkin on hyvä, ettei ihan ketä tahansa lähdetä hankkimaan vain sen takia, että on PAKKO saada joku.

Toinen kysymys on sitten, että riittääkö ammattitaitoa hankkia juuri sitä oikeaa palasta jengiin. Hyvä kuitenkin nähdä (Hjalmarin twiitistä), että hereillä ollaan ja toimistolla tehdään duunia asian korjaamiseksi. Onneksi kauden alkuun on vielä kuukausi...
 

Esmeralda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Heki,Tinatuopit
Hyvä veivari!
Muistan kaksi vuotta siiten kun tämä teidän savolainen flintti ennusti, että Julle Tyrväinen tulee kantamaan vain Jokereitten mehuja. Mutta meikäläinen jo silloin ennusti Julle kehityksen ja se ei tule loppumaan.
Huhut ja kuulemma jonkin verran fakta kertoo täällä kehä kolmosen ulkopuolella, että tämä flintti on paljastunut ja hänellä on kaksi nimimerkkiä tällä sivustolla, en tiedä mikä muu, mutta epäilykset on olemassa tietystä.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Mahtaa Kekäläistä kiinnostaa Hjalliksen ongelmat. Varmaan vituttaa urakalla kun puhelin soi keskellä yötä ja taas pitää neuvoa jossain ääliömäisessä ongelmassa.
-Ai onkse taas Hjallis how-do-you-doo, joo ei mulla tässä mitään, kunhan nyt pyörittelen miljoonabisnestä ja väsäsin just Vezina-voittajalle uuden sopimuksen. Kausi on alkamassa ja meillä on kova noste päällä mutta kerro nyt ihmeessä että mikä nyt tällä kertaa on?!
-Päläpäläpälä perseelleen päläpäläpälä...
-Oho, siis ette hankkineet ketään paikkaamaan Ilari Filppulaa ja Henri Heinoa vaikka aikaa olisi ollut kuukausitolkulla ja laskitte Ben Eavesin olevan kantava voima tälle kaudelle ja se sitten loukkaantui? Tietsä Hjallis mua kiinnostaa ihan vitusti siivota nyt sun sotkujas jotka sä oot parin kuukauden aikana saanut aikaan ihan tyhjästä, joten eiköhän kerrota kahden elokuussa vapaana olevan halvan ja luotettavan ykkössentterin nimet!
-Päläpäläpälä maalivahti anttijussiniemi...
-Mitä? Ensin vittuilitte Kilpeläiselle, sitten ette henki ketään Kilpeläisen tilalle tai tueksi ja nyt se meni ja loukkaantui toisessa ottelussa ja nyt on kriisi päällä? Ei haittaa, maalivahteja on jonoksi asti mun ovella!
-Päläpäläpälä mäteenkaikkiduunit päläpäläpälä...
-No näinköhän sitä uutta Geeämmää edes tarvitaan? (Tässä kohtaa alkaa jo keittää). Mä oon Hjallis ymmärtänyt että Pentti Matikainen olisi halukas ryhtymään hommiin. Siinä miehessä on kaikkea! On vahva IFK-tausta ja sieltä vahvat näytöt, tuntee Jeren ja kaikkee.

Näillä mennään!
 

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
Onko joku sanonut että riittäisi? Itse ainakin ajan takaa sitä, että voidaan hyvin pelata ekat pelit Korpilla ja hoitaa Kilpeläinen kuntoon. Kun paikka tulee niin hankitaan oikeasti veret seisauttava ykkösveska, mutta milloin sellainen on tarjolla niin sitä pitää ehkä odottaa pidempään kuin kolme päivää. :) Itsekin ottaisin heti Thomas, Lasak, Helenius kolmikosta kenet vaan, mutta onko herrat saatavilla, sitä ei täällä jatkoajassa päätetä.

Asiasta toiseen. Mitä Ramstedtiin tulee niin jokainen voi laskea 1+1 onko Jokereiden näköinen pelaaja. Ei ole. Asenne, työnteko, pään kestävyys. Kaikki puuttuu. Jokerit ei ole hankkimassa Ramua, spekulaatiot voidaan lopettaa.

Mun mielestä Kilpeläinen tarvisi parikseen jonkun tandemveskarin, jotta voisimme pienentää epäonnistumisriskiä. Kyllä Korpisalolle voidaan pelejä alle antaa, mutta ei statuksella kakkosveska. Esim. Lasak-Kilpeläinen-Korpisalo voisi olla hyvä kolmikko. Helenius olisi unelmahankinta.

Ramusta olen tavallaan kyllä samaa mieltä, mutta onko nyt varaa valita enää tässä vaiheessa? Itse hankkisin jos hankkisin Ramun vain tulevaksi kaudeksi, mutta Khl:n olisi hyvä olla parempi sentteri mitä Ramu on.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Mun mielestä Kilpeläinen tarvisi parikseen jonkun tandemveskarin, jotta voisimme pienentää epäonnistumisriskiä.

Jonkun joo, mutta ei ihan ketä tahansa. Jos Jokerit aikoo esim. katsoa Thomaksen tilanteen loppuun, niin odottaa saa vielä hyvän tovin liigakauden avauksenkin jälkeen. Varmaan Ilmalakin yritti hakea sitä, että maalivahtia ei tarvita tässä ja nyt, välittömästi, vaan alkuun voidaan mennä hyvin Korpisalolla ja Eerolla tämän parannuttua. Pääpaino tulisi olla sentteri(e)n katroittamisessa. Veskaria voidaan katsoa rauhassa vähän pidempään, varsinkin kun näiden muutamien potentiaalisten tilanteet eivät ole vielä selvillä. Kyllähän se vituttaisi jos nyt kiinnitettäisiin Noronen vuoden sopparilla ja parin kk:n päästä Thomas ilmoittaa haluavansa Jokereihin pelaamaan.

Senttereitä tarvitaan, eikä se Ramu ole mikään optimaalivaihtoehto, mutta en täysin tyrmäisikään. En pistäisi pahitteeksi myöskään koodinimestä "jessewinchester" tai vastaavasta vahvasta kahdensuunnan sentteristä.
 

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nieminen kelpaisi kyllä tähän hätään minulle. Tandem Nieminen - Kilpeläinen alkukaudesta Nieminen - Korpisalo kuulostaa ihan hyvältä.

Vielä kun puolustus on ainakin paperilla selväsi kovempi kuin viime kaudella, niin en näe mitään esteitä mestaruuden voittamiseen Nieminen - Kilpeläinen tandemilla vuorotellen, tietenkin jos jomman kumman pää ei kestä, niin sitten toinen pelaa enemmän.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Nieminen kelpaisi kyllä tähän hätään minulle. Tandem Nieminen - Kilpeläinen alkukaudesta Nieminen - Korpisalo kuulostaa ihan hyvältä.

Vielä kun puolustus on ainakin paperilla selväsi kovempi kuin viime kaudella, niin en näe mitään esteitä mestaruuden voittamiseen Nieminen - Kilpeläinen tandemilla vuorotellen, tietenkin jos jomman kumman pää ei kestä, niin sitten toinen pelaa enemmän.
Voisihan se homma toimia, mutta itse lähtisin siitä, että Kilpeläisen aisapariksi hankitaan kokenut ja "tiedetään mitä saadaan"-veskari esim. Lasak tai Thomas ja sen jälkeen vain taivas on rajana. Thomakseen en usko että tulee, se olisi lottovoitto.

Jos tarjolla on lähtökohtaisesti epävarma kortti esim. Nieminen niin menisin mielummin Kilpi-Korppi duuolla. Mä luotan Kilpeen vielä, se näyttää meille vielä närhen munat! Korpisalollekin tarvittaisiin pelejä Jokereissa, sen poika on ansainnut. Mutta tosiaan Lasak sisään, on ykköstoive. Vittu se söi kiekot, kuten muistatte! ;)
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitähän tässä nyt on taas HIFK:lle vittuiltu? Mun mielestä sitä vittuilua on tullut paljon enemmän Nordikselta Ilmalaan kuin toisin päin. Jokerit on nykyään paljon HIFK:ta fyysisempi joukkue, mutta kumman häpeä se sitten on? Ei IFK:lla ole mitään yksinoikeutta fyysiseen pelityyliin ja on aika itsekeskeistä ajatella, että isokokoisen joukkueen kasaaminen olisi automaattisesti jotain matkimista.

Ramstedt on liigatasolla TPS:n kasvatti joka on HIFK-visiittinsä jälkeen käynyt jo kolmessa seurassa. Jo on kumma jos hänetkin joku näkee vielä profiloituvan julliksi. Veikkaan kyllä ettei ole tulossa.

En minä Ramstedtin mahhdollista hankkimista pidä minään vittuiluna HIFK:lle. Ramstedt on allekirjoittaneelle ihan yhdentekevä pelaaja. Karalahden hankintaa aavistuksen tai aika paljonkin pidän. Oli tuo viestini ehkä vähän huonosti muotoiltu. Väitän Karalahden hankinnassa olleen vähän näpäytysefektiä HIFK:n suuntaan, vaikka onhan hänen signaamisensa ihan perusteltavissakin, mutta mikäpä asia ei olisi perusteltavissa, jos halua riittää. Jokerit olisi jo ennen Eavesin lopettamispäätöstäkin tarvinnut sentterin, mutta Hjallis keskitti kaiken tarmonsa Jeren signaamisen. Varsinaisena vittuiluna tämän lisäksi pidän juurikin sitä, että Jokerit kasaa HIFK:n tyylistä joukkutta, jossa vielä pelaa kaksi entistä HIFK-ikonia. Enpä muista milloin olisi Jokereilla ollut noin paljon rouhija osaston ukkoa rosterissa. Jokerit ei todellakaan halua jäädä HIFK:n jalkoihin fyysisellä osastolla. Jokainenhan tietysti saa rakentaa joukkueensa miten haluaa, mutta onkohan tässä nyt unohdettu hieman Jokereiden oma identiteetti? Itse muistan narrit HIFK:n kannalta pahimmillaan vittumaisen taitavana, juonikkaana ja hyvin luistelevana joukkueena. Nyt teidän omakin kannattajaporukka on pannut merkille, että joukkue on muutamia yksilöitä lukuunottamatta aika kädetön ja jalaton, mutta kun suosikkijoukkueen kohdalla lukeekin HIFK ja todetaan tämä sama, niin kritiikki on monta pykälää kovempaa. Liigassa on muitakin joukkueita, kuin HIFK ja jos Jokerit keskittyy HIFK:n lyömiseen maanrakoon, niin joku joukkue, joka keskittyy oleelliseen vie taas mestaruuden.

Enpä tiedä olisinko saanut unta, jos Petri Varis tai Otakar Janecky olisi siirtynyt HIFK:hon aikanaan, vaikka kummankin hankinta olisi varmasi ollut järkisyin perusteleltua. Pelimiehiä. Tiedän HIFK:nkin ryöstökalastaneen Jokereita, mutta ei siitä silti tarvitse tykätä. Järventie, Riksman ja Jokela nyt ovat sellaisia palkkasotureita, joita en tähän sotkisi. En erityisemmin tykännyt Somervuorenkaan hankinnasta, vaikka vuosia oli edellisestä narripestistä kulunut. Somervuori ei kuitenkaan jokerivuosinaan ollut mitenkään erityisen ärsyttävä pelaaja, joten mitään vihasuhdetta ei päässyt muodostumaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös