Jokerit fanitoiminta ja -matkat kaudella 2014–2015

  • 90 499
  • 319

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Tänään on sitten järkkärit tulleet estämään kaksikeppisetkin etteivät vaan häiritse turistien matsinkatsomista paikattomassa kannattajakatsomossa. Nyt toimistolla olisi aika tehdä jotain asioiden eteen. Myös järkkäreiden on tiedettävä mistä kannattajakatsomossa on kyse ja ohjeistaa turistit ostamaan liput seuraavalla kerralla muualta.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pääosin täällä kyllä lähetään syyttämään vähän vääriä asioita ep:stä puhuttaessa. Ongelma paikattomassa ei todellakaan ole hiljaisten "turistijanareitten" (joka terminä on jo aika vähättelevä ja itsensä korokkeelle laittamista) suuri määrä. Ongelma on ääntä ja kannustusta pitävien pieni määrä. Ne "janarit" tuskin on paikattomasta vienyt yhtään paikkaa ääntä pitäviltä faneilta ja estänyt sen takia halukkaita pääsemästä paikattomaan. Halli kun tulee edes lähelle täyttä, on aivan itsestäänselvää, että myös paikaton täyttyy joko "janareista" tai "oikeista" faneista.

Nyt siellä jaksaa ääntä käyttää noin 20 ihmistä ja kaikki kunnia heille siitä. Mut ihanko tosissaan joku väittää et eteläpääty tulis siis sulkea kaikilta muilta kuin niiltä 20:ltä aktiiviselta? Enemmän on kyse siitä millä saada se ääntä pitävä joukko kasvamaan kuin valittaa "turisteista" katsomonosassa. Kun niitä aktiiveja on enemmän, vie ne myös enemmän tilaa paikattomasta ja vähentää "turistien" määrää siellä. Oon kuitenkin ehdottomasti sitä mieltä, että täysi fanikatsomo on aina paremman näköinen kuin puolityhjä fanikatsomo, huolimatta siitä pitääkö siellä ääntä kaikki vain vaan 20. Sen enempää en jaksa arvostella kenenkään kontribuutiota kannustamiseen kun itsekin istun suurimman osan pelistä perse penkissä ja lähinnä taputan mukana välillä. En tosin istu paikattomassa.

Siinä kuitenkin tehdään suuri virhe, jos järkkärit tulee paikattomaan kieltämään lippuja, 2-keppisiä tai mitään vastaavaa kannustukseen liittyvää. Lipunmyynnissä, myös lippu.fi nettipalvelussa, tulisi paikattoman kohdalla olla maininta, että kyseessä on fanikatsomo ja kannustusmateriaalista saattaa aiheutua ajoittaisia katkoja näköyhteyteen kentälle.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Voisiko joku selventää tyhmälle, että mitä siellä paikattomassa oikein tapahtuu. Itselläni on paikka siinä käytävän toisella puolella 104:ssa, eikä sieltä näe kuinka moni on tullut lööbaamaan. Eli siis
- Osa istuu?
- Osa valittaa metelistä?
- Eivät kannusta?

Kyse on varmasti siitä, että Eteläpäätyä (varsinkaan paikatonta) ei ole myyty niin täyteen kausikorteilla kuin aiemmin. Sitten jengi ostaa sinne irtolippuja ja toivoo pääsevänsä istumaan jonnekin muualle. Meidänkin porukan paikalla on ollut jokaisessa himamatsissa jotain pyrkyreitä venaamassa, josko kävisi niin hyvä tuuri ettei sinne tulisi ketään.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Megisasiaa viedään edelleen lävitse ja toivottavasti palaa katsomoon seuraavaan kotiotteluun. Mikäli ei palaa jonkinasteisia mielenilmauksia on odotettavissa. EP on myös ollut yhteydessä toimistoon, jotta jatkossa järkkärit eivät tulisi pyytämään kaksikeppisten alaslaskua vaan ohjeistaisivat niistä valittaneita ostamaan lipun seuraavaan matsiin toisesta katsomosta.
 

matpatt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Katsomokulttuuri
"Maanantaina pelin päätyttyä kannattajat kunnioittivat toisiaan, kun jokerifanit huusivat Dinamoa ja latvialaisfanit Jokereita omissa päädyissään."

Kai tää on joku huono vitsi? Vastustajaa ja sen faneja saa ja pitääkin kunnioittaa mutta tää menee jo myötähäpeän puolelle. Kaukana ollaan päädyn parin vuoden takaisesta kulta-ajasta.
 

Sepedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Peliitat
"Maanantaina pelin päätyttyä kannattajat kunnioittivat toisiaan, kun jokerifanit huusivat Dinamoa ja latvialaisfanit Jokereita omissa päädyissään."

Kai tää on joku huono vitsi? Vastustajaa ja sen faneja saa ja pitääkin kunnioittaa mutta tää menee jo myötähäpeän puolelle. Kaukana ollaan päädyn parin vuoden takaisesta kulta-ajasta.

Nyt on kyllä joku väärinkäsitys kyseessä tai sitten tuo tapahtui todella paljon pelin jälkeen. Kättelyjen jälkeen Eteläpäädyssä huudettiin "Kiitos Jokerit!" ja joukkue kävi kiittämässä kannattajia. Tämän jälkeen jengi alkoi valua ulos katsomosta. Jos jotain muuta tämä lisäksi tapahtui niin se meni ainakin minulta ohi.
 

Ihmepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minäkään en tuommoista halinalle-laulua kuullut. Mistä kirjoituksesta tuo lainaus on?

Sitten asiasta kukkaruukkuun. Kävin Kenttsun ansiokkaalla Youtube-kanavalla fiilistelemässä fanivideoita yli viiden vuoden takaa. Pisti korvaan, että monet tutut chantit vedettiin jotenkin hitaammin ja painokkaammin. Oliko vain harha-aistimus, vai onko tempo joko tarkoituksella tai huomaamatta kasvanut vuosien saatossa?
 

sofronieva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt on kyllä joku väärinkäsitys kyseessä tai sitten tuo tapahtui todella paljon pelin jälkeen. Kättelyjen jälkeen Eteläpäädyssä huudettiin "Kiitos Jokerit!" ja joukkue kävi kiittämässä kannattajia. Tämän jälkeen jengi alkoi valua ulos katsomosta. Jos jotain muuta tämä lisäksi tapahtui niin se meni ainakin minulta ohi.

Tapahtui reilusti pelin jälkeen. Ei tosin ollut kauhean paljon enää väkeä paikalla. Mutta tapahtui siis kuitenkin.
 

tmaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Minäkään en tuommoista halinalle-laulua kuullut. Mistä kirjoituksesta tuo lainaus on?

Sitten asiasta kukkaruukkuun. Kävin Kenttsun ansiokkaalla Youtube-kanavalla fiilistelemässä fanivideoita yli viiden vuoden takaa. Pisti korvaan, että monet tutut chantit vedettiin jotenkin hitaammin ja painokkaammin. Oliko vain harha-aistimus, vai onko tempo joko tarkoituksella tai huomaamatta kasvanut vuosien saatossa?

Katsoit varmaan playoff videotkin, right? Playoff-kiimassa homma paisuu äärimmilleen ihan jännityksen vuoksi, mutta nyt normaaleissa runkkumatseissa liian nopean temmon pistäisin kokemattomien chanttaajien ja rumpalin piikkiin. Porukan pitäisi kuunnella rumpua eikä rumpalin läpsyttelijöitä.

Toinen nykyisistä capoista lähti ajamaan viime kaudella äänekkäästi tempoa alemmaksi, mutta minkäs yksi megafooniton massalle mahtaa. Nyt hommassa tuntuu kuitenkin olevan oikea suunta, tosin osa chanteista kaipaisi edelleen hitaampaa tempoa. Sanat edellä ja kädet perässä!
 

Dominator131

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään on sitten järkkärit tulleet estämään kaksikeppisetkin etteivät vaan häiritse turistien matsinkatsomista paikattomassa kannattajakatsomossa. Nyt toimistolla olisi aika tehdä jotain asioiden eteen. Myös järkkäreiden on tiedettävä mistä kannattajakatsomossa on kyse ja ohjeistaa turistit ostamaan liput seuraavalla kerralla muualta.

Mä olen itse muutaman rivin ylempänä siitä "kiinteimmästä" ääntä pitävästä porukasta ja en kyllä ymmärrä että miksi nämä kaksikeppiset pitää nostaa kesken peliä siihen eteen? Tulen Hartwall Arenalle katsomaan kun a) Jokerit pelaa jääkiekkoa ja b) kannustamaan Jokereita. Jos nämä kaksikeppiset nostetaan eteen kesken peliä, niin että tuo a-vaihtoehto ei ole mahdollinen, niin mitä helvettiä mä siellä katsomossa enää teen?
Ajoitukset kuntoon siis - ne kakskeppiset voi nostaa _pelikatkolla_ ylös ja tiputtaa alas sitten kun peli jatkuu, eli kun pelikatko loppuu. Tähän mennessä on mennyt jo yksi Jokereiden maali ohi kun joku on pitänyt kakskeppistä ylhäällä kesken peliä. Siinä on mahtavaa kuulkaas jätkät eläytyä siihen peliin kun ei näe että mitä kentällä tapahtuu.

Muutenkin näitä kakskeppisiä ylhäällä pitävät voisivat kokeilla itse matsin katsomista niin että pitävät sitä kakskeppistä oman naamansa edessä kun peli on käynnissä, jos ne on pakko pitää ylhäällä. Voisi luulla että lopettaisivat kakskeppisten ylhäällä pitämisen kesken peliä, ihan tälläinen pieni veikkaus..

Lippujen heiluttelu on OK, nämä eivät blokkaa ainakaan katsomonäkyvyyttä. Megafonia tuo porukka kaipaa, äänestä ei saa muutama rivi ylempänä enää kamalasti selvää ja monikaan ei tästä syystä laula mukana. Taputukset onnistuu kun rummun ääni sentään kuuluu, jolloin ihmiset lähtevät helpommin myös muualla mukaan läpsyttelemään.
 

Majk

Jäsen
Mä olen itse muutaman rivin ylempänä siitä "kiinteimmästä" ääntä pitävästä porukasta ja en kyllä ymmärrä että miksi nämä kaksikeppiset pitää nostaa kesken peliä siihen eteen? Tulen Hartwall Arenalle katsomaan kun a) Jokerit pelaa jääkiekkoa ja b) kannustamaan Jokereita. Jos nämä kaksikeppiset nostetaan eteen kesken peliä, niin että tuo a-vaihtoehto ei ole mahdollinen, niin mitä helvettiä mä siellä katsomossa enää teen?
Ajoitukset kuntoon siis - ne kakskeppiset voi nostaa _pelikatkolla_ ylös ja tiputtaa alas sitten kun peli jatkuu, eli kun pelikatko loppuu. Tähän mennessä on mennyt jo yksi Jokereiden maali ohi kun joku on pitänyt kakskeppistä ylhäällä kesken peliä. Siinä on mahtavaa kuulkaas jätkät eläytyä siihen peliin kun ei näe että mitä kentällä tapahtuu.

Muutenkin näitä kakskeppisiä ylhäällä pitävät voisivat kokeilla itse matsin katsomista niin että pitävät sitä kakskeppistä oman naamansa edessä kun peli on käynnissä, jos ne on pakko pitää ylhäällä. Voisi luulla että lopettaisivat kakskeppisten ylhäällä pitämisen kesken peliä, ihan tälläinen pieni veikkaus..

Lippujen heiluttelu on OK, nämä eivät blokkaa ainakaan katsomonäkyvyyttä. Megafonia tuo porukka kaipaa, äänestä ei saa muutama rivi ylempänä enää kamalasti selvää ja monikaan ei tästä syystä laula mukana. Taputukset onnistuu kun rummun ääni sentään kuuluu, jolloin ihmiset lähtevät helpommin myös muualla mukaan läpsyttelemään.
Kyseessä on siis fanikatsomo, paikaton sellainen. Olet ostanut lippusi katsomoon, jossa saa ja pitäisikin käyttää lippuja ja kakskeppisiä.. Ymmärrän, että välillä tulee hetkiä jolloin näkyvyys peittyy kakskeppisen takia, mutta en ymmärrä miksi olet sitten katsomossa jossa niitä esiintyy. Vieressä olisi hyvinä vaihtoehtoina eteläpäädyn kaksi paikallista fanikatsomoa, jossa ei tarvitsisi tuskailla ja sielläkin saa kannustaa sydämensä kyllyydestä.
Itse pidän kakskeppistä ylhäällä jatkossakin ja voin vaikka mieliksesi katsoa koko sen ajan kentältä poispäin. En koe siitä suurta ongelmaa itselleni. Ajoituksesta pidän kuitenkin huolen: pelikatkot ja eräät chantit, joissa kuuluu näkyä väriä ja lippua, ovat hyvä aika pitää kakskeppistä ilmassa.
En tiedä oletko tullut halvan lipun perässä paikattomaan, vai tietoisesti valinnut katsomon. Mahdollisimman ystävällisesti tässä vain koitan vastata sinulle. Lopuksi vielä itse en usko, että chantteihin on vaikea lähteä mukaan ilman megafonia. Usein pelkkä vilkaisu capoa kohti kertoo meneillä olevan chantin ja yläriveiltä alaspäin tiiviimmin kerääntyminen voisi auttaa asiaan. Toki olen valmis protestoimaan, jos kielto pysyy, sillä pidemmän päälle ei tuo homma ainakaan lähde yhtään kehittymään eikä se näytä tällä hetkellä kovin hyvältäkään.
 

Dominator131

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyseessä on siis fanikatsomo, paikaton sellainen. Olet ostanut lippusi katsomoon, jossa saa ja pitäisikin käyttää lippuja ja kakskeppisiä.. Ymmärrän, että välillä tulee hetkiä jolloin näkyvyys peittyy kakskeppisen takia, mutta en ymmärrä miksi olet sitten katsomossa jossa niitä esiintyy. Vieressä olisi hyvinä vaihtoehtoina eteläpäädyn kaksi paikallista fanikatsomoa, jossa ei tarvitsisi tuskailla ja sielläkin saa kannustaa sydämensä kyllyydestä.
Itse pidän kakskeppistä ylhäällä jatkossakin ja voin vaikka mieliksesi katsoa koko sen ajan kentältä poispäin. En koe siitä suurta ongelmaa itselleni. Ajoituksesta pidän kuitenkin huolen: pelikatkot ja eräät chantit, joissa kuuluu näkyä väriä ja lippua, ovat hyvä aika pitää kakskeppistä ilmassa.
En tiedä oletko tullut halvan lipun perässä paikattomaan, vai tietoisesti valinnut katsomon. Mahdollisimman ystävällisesti tässä vain koitan vastata sinulle. Lopuksi vielä itse en usko, että chantteihin on vaikea lähteä mukaan ilman megafonia. Usein pelkkä vilkaisu capoa kohti kertoo meneillä olevan chantin ja yläriveiltä alaspäin tiiviimmin kerääntyminen voisi auttaa asiaan. Toki olen valmis protestoimaan, jos kielto pysyy, sillä pidemmän päälle ei tuo homma ainakaan lähde yhtään kehittymään eikä se näytä tällä hetkellä kovin hyvältäkään.

Olen istunut yhden kauden ja seissyt 9 seuraavaa kautta kyseisessä katsomossa, kiitos vaan. Suunnitelmissani ei ole siirtyä istumaan, sitä saa tehdä ihan muutenkin tarpeeksi.

Kakskeppisten ylhäällä pito on sinällään mulle henkilökohtaisesti tasoa "aivan sama", mutta jos missaan hyviä tilanteita tai Jokereiden maaleja sen takia että joku haluaa näyttää ei-kellekään asiaa katsovalle kakskeppistä jossa lukee "Itä-Helsinki", on ymmärrys tästä toiminnasta aika kaukana. Varsinkin kun siellä kentällä tapahtuu paljon kiinnostavampia asioita kuin se Itä-Helsinkiä ylistävä kakskeppisen ylläpitäminen katsomossa.
Jos ajoitukset eivät pelaa jatkossakaan pelin aikana tämän näköesteen alhaalla pitämisen kanssa niin, että pelin katsominen sujuisi ongelmitta eikä nostaisi järkyttävän kokoista tattia otsaan, niin voit(te) olla varma että näiden bännit jatkuvat. Mä en siis ole yksin tämän homman kanssa ja paljon raivokkaampia kommentteja kuuluu sieltä ylemmiltä riveiltä jos tarkasti kuuntelee, yritän itse tehdä tämän vain mahdollisimman selväksi. En ole itse tehnyt valituksia näistä, mutta jos samankaltainen toiminta jatkuu myös jatkossa näiden kanssa, niin valitusten määrä lisääntyy taas yhdellä.

Chanttien kanssa on ongelmia tosiaan kuuluvuuden kanssa. Jos siinä on muutama isokokoisempi jantteri laulavien / capon ja chanttaamisesta etäisesti kiinnostuneen kanssa, niin ne sanat eivät tosiaan kuulu sinne ylös, kun ainoa sinne suunnalle chanttaava on capo ja ihmisäänen kantokyky on aika rajallinen jos skobeista tulee teknohumppaa ja paikalla on se 11 000 muutakin katsojaa. Tässä kohtaa megafonista on apua ja saadaan koko katsomo aktivoitua.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mulle ei ole henkilökohtaisesti väliä sillä, nostaako joku kaksikeppisen ilmaan kesken pelin, koska paikkani on viereisessä katsomossa. Sen sijaan, jos niitä vitullisen kokoisia punakeltaisia heilutuslippuja esiintyy muutoin kuin pelikatkoilla, palaa käämi. Ne estävät totaalisesti näköyhteyden kentälle eivätkä tuo yhtään mitään lisäelementtiä meininkiin.
 

Ihmepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulle ei ole henkilökohtaisesti väliä sillä, nostaako joku kaksikeppisen ilmaan kesken pelin, koska paikkani on viereisessä katsomossa. Sen sijaan, jos niitä vitullisen kokoisia punakeltaisia heilutuslippuja esiintyy muutoin kuin pelikatkoilla, palaa käämi. Ne estävät totaalisesti näköyhteyden kentälle eivätkä tuo yhtään mitään lisäelementtiä meininkiin.

Samaa mieltä. Se helvetinkokoinen, toki hieno, lippu jota heilutellaan siinä 103 ja 104 katsomoiden välissä, blokkaa näkyvyyttä paljon muuallakin kuin paikattomassa. Sitä ei pliiiiide pelin aikana.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Mulle ei ole henkilökohtaisesti väliä sillä, nostaako joku kaksikeppisen ilmaan kesken pelin, koska paikkani on viereisessä katsomossa. Sen sijaan, jos niitä vitullisen kokoisia punakeltaisia heilutuslippuja esiintyy muutoin kuin pelikatkoilla, palaa käämi. Ne estävät totaalisesti näköyhteyden kentälle eivätkä tuo yhtään mitään lisäelementtiä meininkiin.

Visuaalista lisäelementtiä nyt ainakin tuo noiden lippujen heiluttelu. Kannattaa miettiä onko se oma paikka päädyssä jos kokee pelin seuraamista haittaavan toiminnan ärsyttäväksi. Kuten moni onkin jo todennut on halli täynnä muitakin paikkoja joista voi seurata ottelun ilman näköesteitä. Itseäni muut asiat kuin äänekäs kannattaminen kiinnostavat nykyään enemmän peleissä joten matsit seuraan nykyään yläkatsomosta, josta näkee pelin kokonaisuutena varmaankin parhaiten. Päädyssä oleville turisteille suositan saman ratkaisun tekemistä. Ongelma näiden valittajien kanssa ei toki ole mikään uusi asia vaan junttien ''lippu alas''-huutelua on kuulunut jo vuosia sitten päädyssä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Pitää ehdottaa hjalmarille seisomakatsomoa innokkaimmille ottelunseuraajille!

Tää kakskebu-gate on vähän niin ja näin. Tavallaan ymmärrän ihmisiä, joiden edessä nuo ovat ja haittaavat näkyvyyttä. Ihan täyttä paskaahan se olisi, jos koko matsin missaisi, mutta aika lyhyitä aikoja kerrallaan ja vain muutaman kerran/peli nuo liput ovat ilmassa. Harmi, jos noiden takia missaa vaikka maalin, mutta näitä voi käydä silloin tällöin kun on paikka fanikatsomossa. Tarkoituksella capot tuskin aloittavat tuollaisia chanttejä, joissa tavara nostetaan ilmaan, juuri silloin kun on maalipaikka/ylivoima/tms.

Joku voisi mennä erän tai parin ajaksi seisomaan sinne eturiveille näiden paikallaan istujien eteen, etteivät varmasti näe vilaustakaan pelistä jos itsuvat. Eiköhän tuolla näistäkin vapaamatkustajista pääsisi.

Kokonaisuutena EP:n meno on yllättänyt minut varovaisen positiivisesti, mutta megafonien puuttumisen kyllä huomaa. Toivottavasti asia etenee, ja mikäli muutosta ei tule, Päädyn reaktio on sen mukainen.

Millä KHL sitten perustelee megafonikieltoa? Futiksen puolella noiden kanssa on ollut kai ongelmia joskus, eikä KHL:ssä ole kai koskaan megafoneja käytettykkään? Korjatkaa toki jos olen väärässä. Mikä on muiden faniryhmien kanta asiaan? Onko muilla vastaavanlaista tarvetta tai tahtotasoa lähteä taistelemaan tästä asiasta kabinetteihin? Slovan Bratislavan fanit ovat käsittääkseni asiasta joskus protestoineetkin, mutta mitään merkittävää ei sillä saralla ole tapahtunut. Eihän kyse voi olla KHL:n pelosta kärjistyneen poliittisen tilanteen vuoksi, eihän? Sama kielto oli kai kuitenkin jo ennen nykyistä tilannetta. Eihän se voi olla keneltäkään pois tai kenellekkään haitaksi jos yksi capo käyttää megafonia...
 

Majk

Jäsen
Millä KHL sitten perustelee megafonikieltoa? Futiksen puolella noiden kanssa on ollut kai ongelmia joskus, eikä KHL:ssä ole kai koskaan megafoneja käytettykkään? Korjatkaa toki jos olen väärässä. Mikä on muiden faniryhmien kanta asiaan? Onko muilla vastaavanlaista tarvetta tai tahtotasoa lähteä taistelemaan tästä asiasta kabinetteihin? Slovan Bratislavan fanit ovat käsittääkseni asiasta joskus protestoineetkin, mutta mitään merkittävää ei sillä saralla ole tapahtunut. Eihän kyse voi olla KHL:n pelosta kärjistyneen poliittisen tilanteen vuoksi, eihän? Sama kielto oli kai kuitenkin jo ennen nykyistä tilannetta. Eihän se voi olla keneltäkään pois tai kenellekkään haitaksi jos yksi capo käyttää megafonia...
Itse uskoisin, että KHL pelkää kaikenlaista protestointia/pilkkaa liigaa kohtaan. Tietty nykyäänhän se pelko voi olla myös poliittinen. Itse luulisin, että kielto on varoiksi tälläisten chanttien takia: https://www.youtube.com/watch?v=AyYpx2khCLw selvyydeksi poponar suom. hinttari. Futiksen puolella kannattajakatsomoiden ääni estetään ainakin osissa otteluissa kokonaan tulemasta tv-lähetykseen kaijutinlaitteiden avulla. Soittavat nauhalta yleisönääniä ja pyrkivät poistamaan oikeat yleisönäänet todennäköisesti pilkkahuutojen pelossa. Esimerkkinä: http://www.ultras-tifo.net/news/1861-zenit-fans-destroyed-sound-system-during-match.html En itse sen kummemmin ole asiaan perehtynyt, joten yllä mainitut vielä ihan oman arvailun ja mutuilun varassa.
 

zuuzo97

Jäsen
Siis eikö noita kakskebuja ole aina ollut ja niitä on aina aiemminkin pidetty kesken pelin ylhäällä tiettyjen chanttien aikana? Miten tästä nousee nyt tällainen hulabaloo?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Visuaalista lisäelementtiä nyt ainakin tuo noiden lippujen heiluttelu. Kannattaa miettiä onko se oma paikka päädyssä jos kokee pelin seuraamista haittaavan toiminnan ärsyttäväksi. Kuten moni onkin jo todennut on halli täynnä muitakin paikkoja joista voi seurata ottelun ilman näköesteitä. Itseäni muut asiat kuin äänekäs kannattaminen kiinnostavat nykyään enemmän peleissä joten matsit seuraan nykyään yläkatsomosta, josta näkee pelin kokonaisuutena varmaankin parhaiten. Päädyssä oleville turisteille suositan saman ratkaisun tekemistä. Ongelma näiden valittajien kanssa ei toki ole mikään uusi asia vaan junttien ''lippu alas''-huutelua on kuulunut jo vuosia sitten päädyssä.
Olenko mäkin nyt joku turisti, kun en halua katsoa paikaltani jotain liehuvaa lippua, vaan sen takana olevaa kenttäpäätyä? Ihme meininkiä, sen ymmärrän, että paikattoman katasomon perusidea on "ennemmin kannustaa kuin tapittaa peliä", mutta että koko pääty? Mä haluan olla siellä kannustamassa, mutta kaikkein eniten haluan nähdä pelin. Sen takia siirsin edellisten kausien unelmapaikkanikin, kun paikaton muutti siihen viereen, eli jotta näkisin peliä. Ja nyt joku tulee kertomaan, että koko tuhatpaikkaisen päätykatsomon pitää yksinkertaisesti vain sopeutua siihen, että kesken kaiken nostetaan se kaikkein isoin lippu "hetkelliseksi näköesteeksi" pelin tielle. Vittu mitä paskaa!

Liput ovat upea elementti silloin kun on niiden aika. Silloin kun on pelin aika, ei ole lippujen aika!
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Liput ovat upea elementti silloin kun on niiden aika. Silloin kun on pelin aika, ei ole lippujen aika!

Hetkellisesti liput voivat olla ilmassa pelitilanteidenkin aikana, mutta ei mikään itsetarkoitus ole, että jengin näkökenttää peitetään noilla. Hyvin lyhyitä aikoja kerrallaan nuo kuitenkin ovat ilmassa ja ainakin viime pelissä takarivien huutelu tuntui jopa provosoivan keskiosan porukkaa pitämään noita ilmassa.

Itse en lähtisi valittamaan noin vähästä, mutta toki siinä vaiheessa on aihetta, jos joku sitä lippua pitää tuntitolkulla ilmassa. Tuntuu että tästäkin asiasta syntyy taas myrsky vesilasissa. "Oikeinkannattajat" haluavat periaatteesta, että liput ovat ilmassa (Max Power voi mun puolesta tulla kommentoimaan tätä asiaa tasan siinä vaiheessa, kun on itse siellä Päädyssä pitämässä meteliä; on vähän kornia haukkua toisia väärinkannattamisesta, kun oma panos on täysi nolla) ja "takarivien kermaperse väärinkannattajat" toivovat lippujen olevan ilmassa vain pelikatkoilla. Pääsääntöhän tuo onkin, ettei niitä mielinmäärin heilutella pelin aikana, mutta paikkansa sillekkin. Jos tuota yhtä viiva kolmea n. 50 sekuntin jaksoa, jona liput ovat ilmassa pelitilanteen aikana, ei joku kykene sietämään, niin siinä vaiheessa on kuin onkin aika vaihtaa paikkaa. Uskon kuitenkin, että tässä jengi voi tulla toisiaan vastaan ja päädytään kompromissiin; eli sen muutaman chantin aikana per peli on ihan fine heiluttaa lippua myös pelitilanteen aikana (ei luonnollisesti vedetä esim. ylivoimalla), eikä kukaan takarivistä tuohon kuole ja thats it. Pelikatkoilla vaikka kaikki kebut ja liput heilumaan niin perkeleesti. Toivottavasti johonkin tällaiseen löytyy ymmärrystä molemmista suunnista ja capoilta sitten sitä kuuluisaa pelisilmää.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
"Oikeinkannattajat" haluavat periaatteesta, että liput ovat ilmassa (Max Power voi mun puolesta tulla kommentoimaan tätä asiaa tasan siinä vaiheessa, kun on itse siellä Päädyssä pitämässä meteliä; on vähän kornia haukkua toisia väärinkannattamisesta, kun oma panos on täysi nolla) ja "takarivien kermaperse väärinkannattajat" toivovat lippujen olevan ilmassa vain pelikatkoilla.

Päädyssä tuli oltua kuitenkin viisi kautta kausarilla ja myös sitä ennen satunnaisesti ennen tätä nykyistä yläkatsomossa oleilua. Myös EP:n vierasreissuilla olen käynyt jokaisessa liigahallissa joten kyllä omaa panosta ja tietämystä näissä asioissa löytyy mielestäni riittävästi. Tuossa aikaisemmassa viestissä hain sitä, että jos päädyn meno häiritsee niin silloin voi siirtyä muihin katsomoihin sen sijaan, että jäisi valittamaan vaikkapa näistä kyseisistä näköesteistä. Pääty kuuluu niille joille kannattaminen on tärkein asia ottelussa. Pelin tarkempi seuraaminen kuuluu sitten muihin katsomoihin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Kesken pelin, kun lippu nousee "yllättäen" pelitilanteen eteen, suutun aina samantien. Sen sijaan näin himassa kun asiaa ajattelee, ei se kuulosta niin pahalta.

Tämän kauden tilanteesta täytyy ottaa sekin huomioon, että paikaton vaihtoi paikkaa sivulta keskelle. Paikanvaihto aiheutti sen, että molemmat sivusektorit ovat nyt osittain paikattoman katsomon "varjossa" siinä missä aiemmin paikaton katsomo häiritsi tuskin ketään. Itsekin olin salaa tätä paikattoman katsomon muuttoa vastaan, mutten kuitenkaan ilmaisuut mielipidettäni, koska en jaksanut leimautua asian takia. Tietysti harmitti, että jouduin vaihtamaan paikkani, jota pidin koko Areenan parhaana, mutta minkäs teet (tällä kaudella vanha kausaripaikkani on käytännössä kelvoton paikattoman viereen tulon takia).
 

malluzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Blues, Islanders
Muutaman sivun ajan tässä jo miettinyt ketjun hämmentämistä omalla lusikallani, tässä se nyt tulee.
Otetaan faktat ensin pöytään.
- Uusi paikaton vetää tuplasti enemmän väkeä kun vanha.
- Muutoksesta johtuen paikattomasta kausikortit pysyi paikattomana sijainti vaan vaihtui, mutta vanhat 103 ja 104 keskiosan kausarit joko pysyivät paikallaan, jolloin niistä tuli paikattoman katsojia tai ne saivat itse vaihtaa jonnekkin missä saa sen oman penkin.

Sitten oma kokemus kahdelta edellisestä kaudelta 104 keskisektorista ja tämän kaudella paikattomasta.
- Vanhassa paikattomassa oli koostaan huolimatta "vapaamatkustajia", nyt niitä mahtuu tuplasti enemmän.
- Vanhassa 104 keskellä pääsääntöisesti kaikki seisoi muutamaa alariviä lukuunottamatta ja vuoropuheluihin vastattiin hyvin vaihtelevasti, joskus tosi hyvin, joskus ei ollenkaan.

Nyt mielestäni suurin ongelma on megafonin puuttuminen. Nyt olen seissyt rivillä 4 ja capon ohjeistus huudot ei oikeasti kuulu sinne yhtään ja sama varmasti koskee myös ylöspäin. Tästä iso lampaanperse KHL:lle. Tässä keskustelussa on huomaavinaan fanien asettamista eriarvoiseen asemaan ja osa tuntuu pitävän itseään parempana fanina kun toisia. Itse nostan virtuaalista hattuani uusille capoille, tuon massa kasaan ja huutamaan saaminen on tällä hetkellä erittäin vaativaa hommaa. Itse lopettaisin tuon parempi- huonompi-fani heiton samantien. Ihmisillä on eritapoja osoittaa kannatustaan ja jos ruvetaan vääntämään kuka on paras fani niin chattaajat eivät varmasti lisäänny.
Tuossa määrässä ihmisiä on varmasti osa, jotka vielä hakee paikkaansa ja viime peleissä huomasi selvästi osan porukasta olevan "ekaa kertaa" liikkeellä ja eivät selvästi tienneet mihin olivat tulleet, näille ekakertalaisille on mielestäni turha ruveta uhoamaan, että miksi ette huuda ja taputa. Halpojen pakettilippujen perässä tulleet haistelemaan KHL-kiekkoa, varmasti ostavat ensi kerralla lippunsa muualta.

Annetaan uudelle paikattomalle vielä aikaa, kyllä siitä vielä saadaan ääntä niin maan perkeleesti. Kiitos ja anteeksi. Tähän muka hauska hymiö.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös