Jokerit fanitoiminta ja -matkat kaudella 2013–2014

  • 259 518
  • 919

Tuoppi

Jäsen
Kallistun fiiliksissä nimimerkin Rough Diamond kannalle. Yksi kaverini joka ei myöskään ole kiinnostunut KHL:stä sanoikin tänään hyvin että käynnissä on eräänlainen saattohoitokausi meidän osalta.

Oma kantani on se että silloin kun kannattaminen on uskonto tai elämä niin ollaan vaikeuksissa. En myöskään pohjimmiltani koe että minä olen hallilla joukkuetta varten vaan enemmän toistepäin. Jokerit ei ole asia johon olen varauksetta sitoutunut loppuelämäkseni vaikka olenkin jengiä kannattanut toistakymmentä vuotta (suurimman osan elämästäni)! Vuosien varrella kannattaminen vaan jää monilla erinäisistä syistä. Minusta ei suinkaan ole vähäisin syy se että ei enää tunne joukkuetta omakseen johtuen vaikka siitä että siirrytään jatkossa pelaamaan käytännössä venäjän mestaruudesta. Eli faninkin tärkeysjärjestyksessä omat fiilikset on tärkeimmät. Miksi pitäisi raahautua hallille jos ei nappaa?

Se että pitää kannattaa joukkuetta/logoa varauksetta on ihan hölynpölyä!

EDIT. Pakko lisätä allaoleva lainaus Max Powerilta

Pitäisikö allekirjoittaneen nyt kiittää Hjallista, kun iso osa omaa elämäntapaa tuhoutuu tämän kauden jälkeen?

Tähän vahva sama!

Itse tuhersin melkein itkua kun Hjallis piti sen mukamas hienon ja historiallisen lehdistötilaisuuden KHL-siirrosta.
 
Viimeksi muokattu:

haamuhanska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JOKERIT, Kajaanin Hokki, K-Vantaa, HC RuMa
Katsoin pelin telkkarista ja olin näkevinäni, ettei osa joukkueesta käynyt kiittämässä faneja ollenkaan, vaan luistelivat kättelystä suoraan koppiin?
Tosin, eipä siellä tainnut olla ketä kiitellä.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Tähän vahva sama! Ei voi olla kuin pettynyt niihin jokerifaneihin, jotka nyt hylkäävät seuran. Miksi pilata Jokereiden viimeinen liigakausi ja heittää useiden vuosien työ vessanpöntöstä alas? En voi käsittää tällaisia faneja. Hyvä vain, että Jokereilla ei ole enää näitä faneja. Ihmetyttää ja vituttaa.

Ärsyttää juuri tällaiset kirjoitukset aika paljon. Capot ja muut aktiivit voi näköjään tuomita vain sen takia, että KHL-farssin ja Jeren jälkeen ei enää nappaa. Kukaan täällä tuomitsevista ei ole tehnyt tunnelman eteen sekuntiakaan duunia, joten on suorastaan kuvottavaa, että sitä vaaditaan muilta vittuillen samalla päälle. Hjallis on toiminut käsittämättömän ylimielisesti ja käytännössä tuhonnut koko seuran Keklun lähdön jälkeen. Itse olen aikaisempina kausina ollut aktiivisesti huutamassa päädyssä mutta jos ihmeitä ei tapahdu niin tämä kausi menee yläkatsomossa ja kausarin osto seuraavalle kaudelle on vaakalaudalla. Vierasreissuilla ääntä voi jopa lähteä. Kiitos purjehtijan, nekin jäävät tulevina vuosina korkeintaan pariin per kausi. Pitäisikö allekirjoittaneen nyt kiittää Hjallista, kun iso osa omaa elämäntapaa tuhoutuu tämän kauden jälkeen?
 

faro

Jäsen
Ärsyttää juuri tällaiset kirjoitukset aika paljon. Capot ja muut aktiivit voi näköjään tuomita vain sen takia, että KHL-farssin ja Jeren jälkeen ei enää nappaa. Kukaan täällä tuomitsevista ei ole tehnyt tunnelman eteen sekuntiakaan duunia, joten on suorastaan kuvottavaa, että sitä vaaditaan muilta vittuillen samalla päälle. Hjallis on toiminut käsittämättömän ylimielisesti ja käytännössä tuhonnut koko seuran Keklun lähdön jälkeen. Itse olen aikaisempina kausina ollut aktiivisesti huutamassa päädyssä mutta jos ihmeitä ei tapahdu niin tämä kausi menee yläkatsomossa ja kausarin osto seuraavalle kaudelle on vaakalaudalla. Pitäisikö allekirjoittaneen nyt kiittää Hjallista, kun iso osa omaa elämäntapaa tuhoutuu tämän kauden jälkeen?

Siinähän ärsyynnyt. Ei tämä nyt ole siitä kiinni, että kuka on tehnyt töitä tunnelman eteen ja ketkä ei. Samalla lailla voisi myös sanoi, että et voi arvostella eduskuntaa, koska et ole siellä ollut. Tuo nyt on ihan paskapuhetta, että seura olisi tuhoutunut vai perustelisitko tätä hieman tarkemmin? Hjallis ei ole sitä itsestään tuhonnut elämäntapaasi, osasyyllinen olet myös sinä itse asenteesi takia.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Siinähän ärsyynnyt. Ei tämä nyt ole siitä kiinni, että kuka on tehnyt töitä tunnelman eteen ja ketkä ei. Samalla lailla voisi myös sanoi, että et voi arvostella eduskuntaa, koska et ole siellä ollut. Tuo nyt on ihan paskapuhetta, että seura olisi tuhoutunut vai perustelisitko tätä hieman tarkemmin? Hjallis ei ole sitä itsestään tuhonnut elämäntapaasi, osasyyllinen olet myös sinä itse asenteesi takia.

Älä nolaa itseäsi enempää, kun puhut asioista mistä et mitään tiedä. Viimeisellä lauseella tarkoitin lähinnä vierasreissuja ja niiden radikaali väheneminen on kyllä täysin Hjalliksen vika. Miksi ihmeessä täällä on sellainen mentaliteetti, että idioottimaisia päätöksiä pitää puolustella kun ne tekee Hjallis. KHL-siirtymisen naurettavuus on puitu jo moneen kertaan joten ei siitä sen enempää. Kamalahdesta en itse diggaa ja ymmärrän myös sen, että jollekkin se on riittävä syy jäädä pois. Asenteesta on turha varmaan vittuilla, kun edellisellä kaudella itsellä oli nähtyjä matseja päälle 50.
 

Rakettipulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ärsyttää juuri tällaiset kirjoitukset aika paljon. Capot ja muut aktiivit voi näköjään tuomita vain sen takia, että KHL-farssin ja Jeren jälkeen ei enää nappaa. Kukaan täällä tuomitsevista ei ole tehnyt tunnelman eteen sekuntiakaan duunia, joten on suorastaan kuvottavaa, että sitä vaaditaan muilta vittuillen samalla päälle.

Meeppä sinne koloos takas, kun lauot jotain noin absurdia. Se on helppo tuomita ilman totuuspohjaa.
 

faro

Jäsen
Älä nolaa itseäsi enempää, kun puhut asioista mistä et mitään tiedä. Viimeisellä lauseella tarkoitin lähinnä vierasreissuja ja niiden radikaali väheneminen on kyllä täysin Hjalliksen vika. Miksi ihmeessä täällä on sellainen mentaliteetti, että idioottimaisia päätöksiä pitää puolustella kun ne tekee Hjallis. KHL-siirtymisen naurettavuus on puitu jo moneen kertaan joten ei siitä sen enempää. Kamalahdesta en itse diggaa ja ymmärrän myös sen, että jollekkin se on riittävä syy jäädä pois. Asenteesta on turha varmaan vittuilla, kun edellisellä kaudella itsellä oli nähtyjä matseja päälle 50.

Se nyt vaan on niin, että kaikkien mielstä Khl:ään siirtyminen ja Karalahden hankinta ei ole idioottimaista. Itse kyllä toki alussa vastustin case Karalahtea. Se nyt vaan on fakta, että kaikilla ei ole samat mielipiteet kuin sinulla. Mielestäni et vielä perustellut sitä, että miten Jokerit on tuhoutunut?
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Meeppä sinne koloos takas, kun lauot jotain noin absurdia. Se on helppo tuomita ilman totuuspohjaa.

Lähinnä tarkoitin sitä, ettei päädyssäkään olevilla ns taviksilla(joihin itse kuulun) ole oikeutta tuomita esimerkiksi capoja jos heitä ei nappaa. Jokainen voi itse rohkeasti ottaa roolia jos huono tunnelma kyrsii. Kuten jo sanoin ei minullakaan ole oikeutta vaatia capoja ja muuta ydinpossea takaisin, koska tämä kausi menee varmaankin vierasreissuja lukuunottamatta muissa katsomoissa kuin EP.
 

TumE#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset NHL:ssä.
Lähinnä tarkoitin sitä, ettei päädyssäkään olevilla ns taviksilla(joihin itse kuulun) ole oikeutta tuomita esimerkiksi capoja jos heitä ei nappaa. Jokainen voi itse rohkeasti ottaa roolia jos huono tunnelma kyrsii. Kuten jo sanoin ei minullakaan ole oikeutta vaatia capoja ja muuta ydinpossea takaisin, koska tämä kausi menee varmaankin vierasreissuja lukuunottamatta muissa katsomoissa kuin EP.

Pahoittelen huutelua vieraisiin pöytiin, mutta komppaan tätä täysin. Kaikkia eivät vaan yksinkertaisesti kannata KHL:ään siirtymistä ja siihen päälle kun lisätään tämä Karalahti saaga, niin mitta on tullut täyteen. Jos nämä henkilöt eivät tämän jälkeen halua katsomoon tulla, on se heidän oma valintansa. Parempi mielestäni, että ilmaisevat mielipiteensä jaloillaan, kuin että huutavat haista vittua katsomossa.

E: typo
 

Rakettipulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lähinnä tarkoitin sitä, ettei päädyssäkään olevilla ns taviksilla(joihin itse kuulun) ole oikeutta tuomita esimerkiksi capoja jos heitä ei nappaa. Jokainen voi itse rohkeasti ottaa roolia jos huono tunnelma kyrsii. Kuten jo sanoin ei minullakaan ole oikeutta vaatia capoja ja muuta ydinpossea takaisin, koska tämä kausi menee varmaankin vierasreissuja lukuunottamatta muissa katsomoissa kuin EP.

Kenelläkään ei tietysti ole oikeutta tuomita muiden päätöksiä tai mielipiteitä. Kyllä me koitettiin siellä keskisektorissa jonkunlaista kannatuksen tynkää luoda, joka toisinaan jotenkin onnistuikin. Tunnelma oli kuitenkin aika kuollut. Elämä on valintoja täynnä, mutta onko tuo nyt sellaista, mitä kukaan haluaa? Surulliseksi vetää Jokereiden ja fanien nykytilanne kokonaisuudessaan.
 

sntr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Surulliseksi vetää Jokereiden ja fanien nykytilanne kokonaisuudessaan.
Hyvin Hjallis sai puolessa vuodessa tuhottua kaiken sen yhteisöllisyyden ja hyvän meiningin, jota Kekäläisen johdolla rakennettiin kolme vuotta... On sekin suoritus sinällään. Kekäläinenkin varmaan todella ylpeä, jos katselee joukkueen ja fanien nykytilannetta ja vertaa siihen, mitä se oli vielä helmikuussa. Tuskin kenekään pahimmassa painajaisessakaan Keklun lähdön aikoihin tuli tällaiset mieleen, vai tuliko?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Niin siis faktahan on se, että ääntä ei lähde tällä hetkellä juuri lainkaan, ja toinen fakta on se, että äänen puute johtuu siitä, että paikaton on tällä hetkellä puolityhjä. Toki se tyhjeni entisestään sen vitun savupommin jälkeen, johon Njassa totesi (huusi) osuvasti "VOI VITUN IDIOOTIT!"

Ketään ei voi pakottaa kannattamaan toisin, kuin miltä hänestä itsestään tuntuu kannattaa. Jos liekki on heikko, ei voi mitään, ei se siitä syyttämällä parane. Tästä lienee turha jankata enää enempää.

Se, mikä on suorastaan sydäntä särkevää, on nimenomaan paikattoman katsomon hiipuminen. Capojen jäätyä pois, on äänekkäillä skideillä puutetta sen hurmoksellisen ryhmäsymbioosin johtajista. Kukaan ei tule hallille pitämään chantteja yllä ja pomppimaan kolmistaan parin kaverin kanssa, jos muu katsomo on täynnä "reikiä". Paikattomassa on hauskinta silloin kun se on täynnä. Jos se on täyttöasteeltaan tämän päivän luokkaa, on turha haaveilla paremmasta.

Kuulin hallilla huolestuttavan huhun siitä, että kausareita olisi palautettu yli 200. Onko vaikea arvata mistä katsomonosasta lähtivät palautukseen?

Itse tulen nimenomaan hallille katsomaan matsia TV:n sijasta nimenomaan tunnelman takia.

Lopetan tämän tekstin täysin tökerösti sanomalla, että ota onkees, Hjallis!
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ärsyttää juuri tällaiset kirjoitukset aika paljon. Capot ja muut aktiivit voi näköjään tuomita vain sen takia, että KHL-farssin ja Jeren jälkeen ei enää nappaa. Kukaan täällä tuomitsevista ei ole tehnyt tunnelman eteen sekuntiakaan duunia, joten on suorastaan kuvottavaa, että sitä vaaditaan muilta vittuillen samalla päälle. Hjallis on toiminut käsittämättömän ylimielisesti ja käytännössä tuhonnut koko seuran Keklun lähdön jälkeen. Itse olen aikaisempina kausina ollut aktiivisesti huutamassa päädyssä mutta jos ihmeitä ei tapahdu niin tämä kausi menee yläkatsomossa ja kausarin osto seuraavalle kaudelle on vaakalaudalla. Vierasreissuilla ääntä voi jopa lähteä. Kiitos purjehtijan, nekin jäävät tulevina vuosina korkeintaan pariin per kausi. Pitäisikö allekirjoittaneen nyt kiittää Hjallista, kun iso osa omaa elämäntapaa tuhoutuu tämän kauden jälkeen?

Mulla on nyt jäänyt vähän epäselväksi mistä nää "boikotit" on tullu. Välillä puhutaan et Karalahden ja KHL:n takia, minkä ymmärrän hyvin ja välillä taas Hjalliksen toiminnan takia, minkä senkin kyllä ymmärrän. Sit taas kumotaan et ei se ookkaan nää pari juttua vaan pelkkä Hjallis ja yhtäkkiä onkin taas jokainen noista syynä ja seuraavana päivänä vaan yksi noista asioista.

Pari juttua tosin on mikä itseä mietityttää:
-Fanit on luonnollisesti joukkueen tuki ja kannustaa joukkuetta ja "elää" joukkueelleen. Niillä on myös selkeä arvomaailma mitä Jokereitten pitäisi edustaa, millasia pelaajia joukkueessa tulisi olla ja miten joukkuetta tulisi johtaa. Ja noinhan sen pitäiskin olla, on aikasemmin ollutkin ja osaksi vieläkin ja EP:lle iso hatun nosto kaikesta tehdystä työstä. Kannattajat elää fiiliksellä ja niin sen pitäis ollakin.
-Kuitenkin toinen puoli asiassa on myös Hjallis. Sen tehtävä ja tavoite on kasata mahdollisimman hyvä joukkue menestyksen mahdollistamiseksi. Myös tavoite on pysyä budjeteissa jossain rajoissa ja tuottaa voittoa, mikäli vain mahdollista. Joskus (ja aika useinkin Jokereille) on tosin tavoite menestyä ajanut taloudellisten intressien edelle ja rahaa on tuhlattu menestyksen eteen liikaakin, mikä ei valitettavasti ole realisoitunut kuitenkaan menestyksenä lopulta. Kuitenkin, toi on myös sitä venymistä mitä mä arvostan ja haluunkin nähdä johdolta, että tehdään kaikki voitava (oman osaamisen rajoissa, joka on todistettavasti ollut kehnoa useasti) menestyksen eteen, vaikka se tarkoittaisi rahallisesti huonompaa tulosta. Tässä kohtaan kukaan ei voine kiistää etteikö Karalahti esimerkiksi olisi ollut hyvä hankinta nimenomaan Hjalliksen tarkoitusperissä menestyvän joukkueen kokoamisessa. Sentterit toistaiseksi on mitä on, mutta ainakin joukkueesta on pyritty tekemään niin hyvä kuin mahdollista ja Karalahti on iso osa tässä.
-Tässä tullaankin nimenomaan törmäyskurssille, kun fanien arvot ja toiveet joukkueesta ei kohtaa Hjalliksen tekemisiä, vaikkakin kummatkin puolet olisi osaltaan tehnyt kiistattomasti hyvää työtä omien tavoitteidensa eteen.
-Fanien ja Hjalliksen riitojen seurauksena kuitenkin täysin väärä osapuoli, joukkue, kärsii. Ja tää on se kohta missä omasta mielestä mennään metsään. Hjallikselle voi ja saakin olla vihainen, mutta miksi se kiukku kohdistetaan joukkueeseen?

Mikä fanien toimissa ja boikoteissa ihmetyttää taas.. Miksi vierasreissuille lähdetään innoissaan ja siellä kannustetaan äänekkäästi, mutta kotipeleissä sitä ei voi tehdä ja niitä boikotoidaan? Ei haluta tuoda rahaa Hjallikselle? Taas suurimpana kärsijänä on nimenomaan joukkue. Jos kuitenkin tuntuu, että joukkuetta halutaan tukea vierasreissuja myöten, niin miksi sitä ei haluta kuitenkaan tukea kotona? En ihan täysin ymmärrä ajatusta, että joukkueen takana seistään, tuetaan ja lauletaan "etelästä pohjoiseen", mutta kuitenkaan joukkue ei kiinnosta yhtään kotona, mutta kiinnostaa vieraissa. Jos capot tai kuka vaan muu fanit ei enää tunne joukkuetta omakseen ja liekki sammunut, niin miten se yhtäkkiä tuntuukin omalta ja liekki on ylhäällä vieraissa?

Hienoa olisi jos porukka taas palaisi hallille varsinkin capoja myöten, mutta jos ei vaan kiinnosta, niin ei kiinnosta. Ei niitä sinne pidä sinne myöskään takas anella ja suostutella. Nyt menee hetki heikommalla tunnelmalla, mutta varmasti ajan myötä taas tunnelma paranee, kun joko uudet henkilöt ottaa enemmän vastuuta toiminnasta tai vanhat palailee hallille.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kärppäpelin 3. erässä taisi joku parivaljakko olla omatoimisesti capoina ja kyllä lähti hienosti minä me. Iso peukku tälle. Eikö uusiksi capoiksi ole halukkaita vai eikö uusia suvaita? Kourallinen etä kärppiä suorastaan valtasi areenan.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Surulliseksi vetää Jokereiden ja fanien nykytilanne kokonaisuudessaan.

Niinhän se tekee mutta tämä tilanne oli täysin tietoinen valinta Hjallikselta, Hjallikselle tehtiin ihan hyvin selväksi että mitä Karalahden tuominen Jokereihin voi merkitä. Sen lisäksi kun siihen lisätään KHL ja Hjalliksen lausunnot/twiitit mediassa niin nyt vain korjataan sitä satoa mitä on ennen kauden alkua kylvetty. Ilman Karalahtea tuskin uitaisiin näin syvissä vesissä, nyt vain kerralla on tullut liian paljon negatiivista ja kannatuksen tunnelmanluonnin ydinporukka on päättänyt äänestää jaloillaan. Se että täällä vielä vittuillaan näille capoille ja muulle ydinporukalle ei taatusti ainakaan tule parantamaan tilannetta vaan se kaivaa haavoja entistä syvemmäksi. Tuomitsemalla fanitoiminnan protesteja ei saavuteta mitään, hyvä ja toimiva keskusteluyhteys pitäisi pyrkiä säilyttämään jos halutaan että tilanne normalisoituu. Tietenkin jos ajatuksena on että capoja ei tarvita niin sitten asenne voi olla niin tuomitseva kuin halutaan.

Oma toiveeni on että tilanne paranisi kauden aikana ja on harmi että viimeinen liigakausi menee fanitoiminnan osalta näin köyhän tunnelman merkeissä.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kärppäpelin 3. erässä taisi joku parivaljakko olla omatoimisesti capoina ja kyllä lähti hienosti minä me. Iso peukku tälle.

Todellakin. Tuli kotisohvallekin läpi todella väkevästi. Kiitos teille jotka jaksoitte nostaa tunnelmaa.

Väitän että keiken skeidan nielemisen lisäksi myös joukkue ja tämän hetken puurtamiskiekko ovat osaltaan syyllisiä vaimeaan vastaanottoon. Koko hommasta puuttuu tällä hetkellä sekä jäällä että katsomossa sellainen "VAU!" -efekti, joka loisi innostusta.
 

No Look Pass

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
Aloin tässä pohtimaan, että mikä Jokereiden fanitoiminnan tilanne Areenalla olisi tällä hetkellä, jos Eteläpääty ei ikinä olisi ilmaissut mielipidettään Karalahden Jokereihin tulemisesta? Ei olisi ollut adressia eikä siitä seurannutta sanasotaa ja lupausten rikkomista Hjalliksen ja fanien välillä. Mielipiteet oltaisiin tällöin todennäköisemmin osoitettu ”luovilla” lakanoilla yms. kotipeleissä, mutta fanit olisivat todennäköisesti tulleet hallille. Noh mene ja tiedä. Loppujen lopuksi vanhojen muistelu ja jossittelu ei auta yhtään mitään ja eteenpäin täytyy mennä.

Kiitokset eilen keskisektorissa alariveillä olleille kahdelle herrasmiehelle, jotka kolmannessa erässä päättivät pistää porukkaan vähän eloa, siinä kohtuullisen hyvin onnistuen. Ainakin MINÄ-ME-JOKERIT huuto kuulosti jo joltakin. Juuri tällaista heittäytymistä Eteläpääty kaipaa.

Varmasti meidän kaikkien toive on, että pelaajamme tulevat aidosti kiittämään meitä hienosta kannatuksesta pelin aikana. Eilenkin vaikutti enemmän siltä, kun pelaajat olisivat haikeina katsoneet päätyä ja halunneet matkata ajassa taaksepäin.

Toivottavasti asiaan saadaan muutos. Ja se muutos lähtee meistä.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Kiitokset eilen keskisektorissa alariveillä olleille kahdelle herrasmiehelle, jotka kolmannessa erässä päättivät pistää porukkaan vähän eloa, siinä kohtuullisen hyvin onnistuen. Ainakin MINÄ-ME-JOKERIT huuto kuulosti jo joltakin. Juuri tällaista heittäytymistä Eteläpääty kaipaa.

Capoilun pitää vain onnistua muutenkin kuin parin promillen jurrissa. Tämä siis ilman sarvia ja hampaita näitä hemmoja kohtaan. Hyvä piristysruiske muutamaksi minuutiksi.

Ehkä koko kausi vedetään sitten himassa pääsääntöisesti Jokerit-huudolla. Voisihan Pave tietysti vetää välillä Onko se J..., jotta saataisiin vähän vaihtelua. Toiveena kuitenkin: tulkaat capot takaisin ja olkaa niin kuin ennenkin.
 
Näinhän se homma toimii isossa maailmassakin. Joukkueen ja organisaation täytyy ymmärtää minkälainen vaikutus kannattajilla on loppupeleissä koko seuran toimintaan. Tätä ei ilmeisesti Jokeri-johto ymmärrä ja aivan oikein, että ne intohimoisimmat kannattajat ovat pysyneet poissa katsomoista ja varmasti pysyvät koko kauden. Sinällään on harmi katsoa, kun Suomen isoin fanikatsomo tekee kuolemaa, mutta onhan seura nyt omasta mielestäni kussut fanien silmille niin paljon, että se on aivan oikein.

Jokerit tulee pelaamaan KHL:ää sellaisille katsomoille mikä Jokereilla oli 2000-luvun alussa ja se on ikävä fakta. Voin kuvitella minkälaisen duunin jotkutkin äijät on tehnyt kannattajatoimintaa varten ja sitten heitä arvostetaan niin paljon, että joukkueeseen roudataan niitä pelaajia, joidenka takia nämä herrat ovat menettäneet yöunensa ja koko joukkue siirretään kaiken lisäksi eri sarjaan.

Eteläpäädyllä oli hieno aikakausi, mutta nyt on uusien tuulien ja kannattajaporukoiden aika, ellei jostain Jokereiden kannattajista saada kaivettua uutta gruppoa kehiin.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Capoilun pitää vain onnistua muutenkin kuin parin promillen jurrissa. Tämä siis ilman sarvia ja hampaita näitä hemmoja kohtaan. Hyvä piristysruiske muutamaksi minuutiksi.

Ehkä koko kausi vedetään sitten himassa pääsääntöisesti Jokerit-huudolla. Voisihan Pave tietysti vetää välillä Onko se J..., jotta saataisiin vähän vaihtelua. Toiveena kuitenkin: tulkaat capot takaisin ja olkaa niin kuin ennenkin.

On kyllä joo paluu 2000 luvun alkuun jolloin , ilmanvaihto hurise ja kannustus tuli nauhalta. Hiton sääli . Oikein innolla odotan ensi kautta ja jotain kylmää lokakuun maanantai iltaa kun Areenalla kohtaa Jokerit ja Vladivostok. Tunnelma katossa.
 

Nispe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä
Voisi ehkä olla yleistä fanitoimintaa koskevassa ketjussa, mutta kun tämä jotenkin koskee Jokereita tällä hetkellä, niin laitetaan tänne. Eli ihan vilpittömin mielin tulen kyselemään niiltä, joiden mielestä seura (=Hjallis) on toiminnallaan kuseksinut fanien niskaan, että miten paljon ja mihin asioihin kannattajilla pitäisi olla sananvaltaa ja missä vaiheessa teille itselleen tuli sellainen fiilis, että tietyissä asioissa pitäisi kuunnella faneja!? Kiinnostaa nimittäin tämä aihealue ihan yleisesti...

Suuressa maailmassa (erityisesti futiksen puolella) seurat ovat ottaneet askelia faneja kohti laittamalla pystyyn erilaisia komiteoita, joissa on iso joukko erilaisia taustoja omaavia kannattajia. Kannattajathan ovat jo pitään "yhdistyneet", jotta heillä olisi enemmä uskottavuutta keskustelussa seurojen kanssa. Eli siis seuran ja kannattajien suhde on otettu huomioon myös seurapomojen päässä. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että polttavia aiheita näissä keskusteluissa on lippujen hinnat ja muut vastaavat asiat eli seuran sisäisiä mm. pelaajapolitiikkaan liittyviä asioita ei laiteta esityslistaan. Varmasti niitäkin kannattajia on, jotka pelaajista ja hankinnoista haluaisi puhua, mutta niitä ei silti oteta esille. Eli kiinnostaisi tietää, missä vaiheessa ja millä perusteella oletetaan, että seuran pitäisi kuunnella fanejaan sen suhteen, ketä palkataan ja ketä ei? Eli viitaten Jokereihin, millä tavalla se myydään itselle se juttu, että meitä kannattajia pitäisi oikeasti kuunnella, mitä tulee Karalahden hankintaan!?

Kannattajatoiminta on täysin emotionaalista toimintaa. Tunteella eletään vahvasti. Joukkue taas pitäisi rakentaa järjellä (Hjallis ei välttämättä aina ole tätä toteuttanut), joten onko olemassa jo lähtökohtaisesti iso ongelma siinä, että tunteella seuran kanssa elävät kannattajat olisivat päättävässä asemassa joukkueen rakentamisessa!? Tietysti futiksen puolella on esimerkkejä kannattajien omistamista ja vielä menestyneistä seuroista, mutta niissä sitten pelataan myös niillä kannattajien rahoilla. Eikä pelkästään epäsuorasti...

Se, kokeeko joku kannattaja tulleensa kusetetuksi Hjalliksen toimesta, on ihan jokaisen henk.koht. asia. Tunteilla kun edelleen pelataan, niin ymmärrettävää tämä oikeasti on. Ja oma mielipiteeni siitä, pitäisikö kannattajilla olla sanavaltaa pelaajapolitiikkaan, tuli varmaan yllä olevasta selväksi. Minun on siis hieman vaikea ymmärtää sitä, että Hjalliksen selitys takin kääntämisestä Karalahti-casessa eli "kannattajat eivät halunneet, valmentaja halusi" ei riitä korjaamaan niitä pahoitettuja mieliä!? Jos taas KHL-siirto aiheuttaa sen mielen pahoittamisen, niin siitä on vaikea sanoa oikein mitään. Aika poikkeuksellinen saaga urheilun puolella tällainen sarjan vaihto. Ainakin oman tietämyksen mukaan...

Kiitos ja anteeks...
 

Pande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU
Noin 50-100 aktiivi kannattajaa ovat joko jättäneet kausarin hankkimatta ensimmäistä kertaa moniin vuosiin tai sitten silpunnut sen palasiksi. Karalahden tulon myötä tusinan verran ihmisiä palautti kausikortin. Jotkut pitävät määriä pieninä, toiset suurina. Nämä, ketä ovat jääneet himaan sattuvat vain olemaan näitä capoja, lipun heiluttelijoita ja muita lutuuri-lasseja. Nyt heidän duuniaan osaa arvostaa enemmän kuin koskaan, ero on kuin yöllä ja päivällä.

R.I.P. Eteläpääty.

Pistetään nyt omakin lusikka soppaan vaikka ei varmaan pitäisi. Ymmärrän, että kesän tapahtumat ja Hjalliksen toiminta muutenkin on aiheuttanut tämän protestiliikkeen. Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä ja oikeus osoittaa mieltä valitsemallaan tavalla. Tässä ei siis mitään vikaa.

Mutta tämä seuraava...

Tämä lainaamani kommentin pätkä kuvaa myös yhtä lailla tämän hetkistä tilannetta ja se saa ainakin omalla kohdallani kierrokset nousemaan. Se, että koko päädystä jää kotiin 50-100 henkilöä (olkoonkin niitä aikaisemmin aktiivisimpia), ei todellakaan tarkoita sitä, että koko Eteläpääty on kuollut ja kuopattu. Minusta tuollainen ajattelumaailma osoittaa, että kyseinen ryhmä on nostanut itsensä jalustalle ja kokee olevansa jotenkin muita parempia.

Se, että haluaa jäädä kotiin, niin that's fine. Mutta se, että koko homma kaatuu tämän myötä, niin turha luulo. Eilisen pelin keskisektorin parivaljakko oli minusta hieno esimerkki siitä mikä on ainakin minun ja varmaan monen muunkin mielipide. Jos aikaisemmat capot eivät tule takaisin, niin siirrytään eteenpäin eli vastuut ja megafonit jakoon seuraaville, kyllä ääntä ja tunnelmaa riittää jatkossakin.

Vähän niin kuin kaukalon puolellakin...jos joku vastuunkantajista loukkaantuu, niin muut astuvat esiin ja ottavat isompaa roolia. Megafonit tiistaina tälle kaksikolle joka sai eilen tosiaan jo ihan mukavasti ääntä aikaiseksi. Itse seison keskisektorissa enkä pistäisi pahakseni vaikka uusi capo löytyisi nimenomaan sieltä. Saataisiinko sitä kautta myös keski- sekä sen viereinen sektori paremmin mukaan (kuten joku vuosi sitten) ja jopa enemmän ääntä Eteläpäädystä.

Jos ei yksikään pelaaja ole joukkuetta isompi, niin ei sitä kyllä ole tietty ryhmä kannattajiakaan. Minä, Me, Jokerit!

Ei mulla muuta. Jatkakaa.
 
Viimeksi muokattu:

Jokeri82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minusta tuollainen ajattelumaailma osoittaa, että kyseinen ryhmä on nostanut itsensä jalustalle ja kokee olevansa jotenkin muita parempia.

Lainaan vain pätkän tekstistäsi enkä siis kohdista avautumistani sinuun vaan aiheeseen yleisesti.

Se että täälä jatkuvasti arvostellaan capojen mielenkiinnon loppumista niin tuskin ainakaa lisää heidän innostustaan palata katsomoon tunnelmaa nostamaan. Kaikki haavat paranee aikanaa mutta jos niitä jatkuvasti revitään niin se kestää vaan kauemmin....
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Megafonit tiistaina tälle kaksikolle joka sai eilen tosiaan jo ihan mukavasti ääntä aikaiseksi

Ei siinä, hyvä että keskisektoristakin lähtee ääntä, mutta kyseessä taisi olla semi jurrinen duo. Kyllähän tuolla paikattomassakin on kovaa yritystä laittaa chanttejä käyntiin, mutta eipä ne kauaa kestä, eikä mitään monimutkasempia saa sieltäkään aikaan kun tuntuu että on vaan muutama ketkä sitä ääntä koittaa pitää. Keskisektorille iso peukku; mm. vuoropuhelu tuli sieltä kovempaa, kuin paikattomasta!

Eillisen matsin katsojalukuun päädyssä vaikutti varmasti tuo JFC:n kauden päätösottelu. Uskon, että sieltä tulee aika paljon porukkaa seuraaviin peleihin.

Onko tietoa paljonko tuossa JFC:n matsissa oli jengiä mestoilla? Antaisi osviittaa siitä oliko tuo oikeasti suurin syy "yleisökatoon" nimenomaan paikattomassa.
 

Titaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Eillisen matsin katsojalukuun päädyssä vaikutti varmasti tuo JFC:n kauden päätösottelu.

Tämä on hyvinkin mahdollista. Alhaiseen yleisömäärään saattoi myös vaikuttaa se, että IFK:lla oli myös kotiottelu samaan aikaan. Ei tietenkään Eteläpäädyn ihmismäärään vaikuttanut, mutta on myös ihmisiä, jotka menevät katsomaan vain jääkiekkoa, mitään joukkuetta sen kummemmin kannattamatta.

Vähän vaisuahan Areenalla on nyt ollut, mutta toivottavasti tämä tästä vielä iloksi muuttuu. Ketään ei sinne pidä eikä tarvitse pakottaa peliä katsomaan eikä kannustamaan, ei ole kenenkään velvoite olla pitämässä siellä meteliä. Jos ihmiset haluavat osoittaa mieltä Harkimolle, niin onko tämäkään oikea tapa, tässä kärsii syyttömät, eli pelaajat, jotka tarvitsevat ja ansaitsevat kannustusta. Ja edelleen olen sitä mieltä, että tästä on tehty liian iso numero. Onko Harkimo mukamas nyt niin pahasti loukannut ihmisiä, että ei enään kiinnosta joukkuetta olla kannustamassa. Harkimoa haukutaan jokasuunnalta taukoamatta, ja hän totesi siihen, että on jo tottunut. Sitten jostain Harkimon twiittauksista loukkaannutan verisesti. Ei mene ihan yksi yhteen. Kuten Harkimokin itse viime viikolla totesi, niin vain negatiiviset asiat nostetaan esille. Kiitosta ei pahemmin mistään heru. Otetaan esimerkki viime kaudelta, Ilari Filppula yritettiin ostaa isolla rahalla KHL:ään. Mitä teki Harkimo? Hän ei myynyt pelaajaa, koska silloin hän olisi pettänyt kannattajat. Näin hän myöhemmin kertoi. JYPit, SaiPat ja Bluesit kauppaavat kesken kauden kilpaa Venäjälle pelaajia rahankiilto silmissä. Minusta sellainen on enemmän fanien pettämistä, kuin vaikka se että fanit eivät nyt saaneet päättää, pelaako Jere Karalahti Jokereissa vai ei. Harkimo on omaa rahaa työntänyt vuosien varrella niin paljon tähän seuraan, vailla sen suurempaa kiitosta. Jokerifanit ovat Suomen hemmotelluimpia, ja se ei välttämättä ole hyvä asia. Siitä taas hyvä osoitus, kun Juhamatti Aaltonen siirtyi Kärppiin, niin täällä taas itkettiin ja haukuttiin Harkimo, kun ei Aaltosta Jokereihin palkannut. Muutamista ihmisistä tulee vaan mieleen joku pikkulapsi, joka kiukuttelee ja osoittaa mieltä, kun saikin lahjaksi vihreän polkupyörän, vaikka olisikin halunnut sen sinisen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös