Jokerit 2016–2017 – Jukka Jalosen esiinmarssi

  • 323 020
  • 1 361
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Ketäs muita liha ja peruna -osaston kundeja skoutataan meille? Tootoo olisi ihan huikean mahtava haku, Torreskin herättää hilpeyttä. Cooke, Scott, Downie?
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tosiaan Aaltonen<->Osala vaihto olis kyllä erinomainen. Taito puolesta Salminen ajaa saman ellei paremmankin asian suhteessa Aaltoseen. Salminen on onnistunut rikkomaan KHL:ssä 50 pisteen rajan ja pelannut usean hyvän kauden ainakin pisteiden valossa. Nyt tämä vuosi ollut hiukan heikompi, joten ottajiakaan välttämättä ei ole ihan loputtomiin? Onkohan Osala kallis, olis just sellanen vittupää kärkiketjuihin.
 

One#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, SoJy, ManU, Ac Milan, Barcelona
Rosteriheittoa:

Joensuu - Regin - Salminen
Osala - Kontiola - Kuusela
Huhtala - McIntyre - Jormakka
Sallinen - Wirtanen - Talaja/Mäki/Marjamäki

Mäenpää - Jaakola
Jensen - Kulda
Ohtamaa - Mäntylä
Järvinen - Sneck

Zapolski-Helenius

Salminen = Aaltonen
Kuusela = Kozun
Osala = Hagman
Kontiola = Olimb/Pelletier/Kennedy
McIntyre = Kapanen
Marjamäki = Rita
Mäenpää = Larsen
Mäntylä = Lajunen
Järvinen = Väänänen
Zapolski = Karlsson

Tosin uskon, että Kurri ja Vuorinen kaivavat näitä ylläri pelaajia ala Regin, Kozun, Larsen, Gunderson jostain taas. Todella mielenkiintoinen kevät ja kesä taas tulossa. Onko Jalosella imua?
 

faro

Jäsen
Onkohan Osala kallis, olis just sellanen vittupää kärkiketjuihin.
On. Yksi Magnitogorskin parhaista ja monipuolisimmista hyökkääjistä tällä kaudella. Veti huippuhyvät pleijarit kunnes loukkaantui.

Loistava hankinta toki olisi, mutta saa varmasti enemmän rahaa Venäjällä. Toivottavasti pelaaminen Jalosen alaisuudessa suomalaisessa KHL-joukkueessa kiinnostaisi.
 

# Seiskakasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, #65, #86 #51, #8, #12 #18
Rosteriheittoa:
Salminen = Aaltonen
Kuusela = Kozun
Osala = Hagman
Kontiola = Olimb/Pelletier/Kennedy
McIntyre = Kapanen
Marjamäki = Rita
Mäenpää = Larsen
Mäntylä = Lajunen
Järvinen = Väänänen
Zapolski = Karlsson
Ekaks olin, et ei vittu, mut sit olinkin, et ei saatana. Toihan voisi olla jopa jollakin metatasolla budjetin osalta mahdollista.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mäenpää = Larsen
Ei. Ei sitten niin mitenkään. Ei edes lähelle. Mäenpää oli monella tapaa riippakivi jo JYPissäkin toissakaudella, ja ensi kaudella se on siitä vielä kaksi vuotta vanhempi, ei tosin mitenkään ylivanha, mutta 33 kuitenkin.
 

One#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, SoJy, ManU, Ac Milan, Barcelona
Ei. Ei sitten niin mitenkään. Ei edes lähelle. Mäenpää oli monella tapaa riippakivi jo JYPissäkin toissakaudella, ja ensi kaudella se on siitä vielä kaksi vuotta vanhempi, ei tosin mitenkään ylivanha, mutta 33 kuitenkin.
No joo. Eihän mitenkään korvaa kyllä Larsenia. Ketä meidän resursseilla sitten olisi parempi vaihtoehto? Ehkä Jonathan Blum? Vai Lepistö?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ketä meidän resursseilla sitten olisi parempi vaihtoehto?
Se on hyvä kysymys se. Joku Chad Billins? Lepistön veikkaan olevan vähän liian kallis.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Gundersson - Jensen
Melart - Jaakola
Järvinen - Väänänen
Todd - Sneck

...

Niin olisikin kallis, ei ole minun ongelma.
Kallis joukkue ihan paskalla puolustuksella. Jos nuo ukot löisi tuosta järjestykseen ykkösestä kutoseen, niin kaksi ensimmäistä (Jaakola ja Gunderson) olisivat omaan rooliinsa aivan riittäviä, mutta eivät erinomaisia. Loput neljä sitten tasoa ihan ok tai sen alle.

Tappelijoiden perään haikailu on myös vähän typerää (mutta sallittua). Kyllä te tiedätte ettei sellaisia ole tulossa ja mun mielestä hyvä niin. Ainoa näkyvä muutos olisi tyhmien jäähyjen lisääntyminen. Ei likaisia pelaajia mitkään goonit pelota, koska eurolätkässä tekemisistään ei ole mikään pakko vastata.

Ykköspakin hankinta on kyllä tärkeä homma. Gunderson varmaan muuten olisi ihan jees, mutta saa kyllä niiden peliaikakitinöidensä jälkeen jäädä Minskiin. Lepistö on mun veikkaus ja toive. Kolme vuotta Venäjällä riittää.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Tappelijoiden perään haikailu on myös vähän typerää (mutta sallittua). Kyllä te tiedätte ettei sellaisia ole tulossa ja mun mielestä hyvä niin. Ainoa näkyvä muutos olisi tyhmien jäähyjen lisääntyminen. Ei likaisia pelaajia mitkään goonit pelota, koska eurolätkässä tekemisistään ei ole mikään pakko vastata.

Avaatko vähän tätä? Ei tuolla kuitenkaan ensimmäisestä tappelusta ulos lennä. Kurinpito ei puutu venäläisten sikailuihin joten pakkohan edes joku pelote on olla. Kilppari-Rotta (ei meidän rotta) lopetaan kuten muutkin rotat. Napakkaa iskua niskaan jos ei muu auta.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Avaatko vähän tätä? Ei tuolla kuitenkaan ensimmäisestä tappelusta ulos lennä. Kurinpito ei puutu venäläisten sikailuihin joten pakkohan edes joku pelote on olla. Kilppari-Rotta (ei meidän rotta) lopetaan kuten muutkin rotat. Napakkaa iskua niskaan jos ei muu auta.
Jos ei näytä olevansa halukas tappelemaan, niin tuomarit on hyvin äkkiä välissä ja tuloksena on ylivoima omalle joukkueelle. Oikeastaan koko tappelukulttuuri jääkiekossa on sellainen, josta pitäisi pyrkiä eroon mutta ehkä se on toisten ketjujen juttuja.

Napakka isku niskaan. Juuuuuuu. Niskat poikki. Verta kentälle.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Napakka isku niskaan. Juuuuuuu. Niskat poikki. Verta kentälle.

Onko sinulla tarjota jotain vaihtoehtoja rotille joita kurinpito ei tahdo rangaista? Annetaan niiden vaan jatkaa toimintaa ja vetää meidän ykköspelaajilta paikat paskaksi? Kysyn nyt ihan vakavissani että mitä vaihtoehtoa tarjoat? Ei tuota montaa kertaa nimittäin tarvitse tehdä. Kyllä puskaradio hoitaa loput.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Onko sinulla tarjota jotain vaihtoehtoja rotille joita kurinpito ei tahdo rangaista?
Ei.

Jos olisi olemassa pelaajia tai seuroja, jotka saavat kurinpidolta erikoiskäsittelyä, niin ei niille mitään voi tehdä. Oikeastaan mä en ole kovin varma että voiko sikaileville pelaajille muutenkaan tehdä mitään. Sarja kuin sarja, niin samat ukot keräävät useampia pelirangaistuksia vaikka kurinpito asiallisesti tilanteisiin puuttuisikin. Kusipäät on kusipäitä.

Ei tuolla NHL:ssä ole mitään tähtipelaajien joukkoteurastuksia tapahtunut, vaikka goonikulttuuri veteleekin viimeisiään. Ihan myytti koko homma. Viihteen vuoksi ymmärrän tappelijoiden perään haikailemisen, mutta viimeaikaisten CTE-uutisointien jälkeen en itse pysty tappeluita tukemaan.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Ei tuolla NHL:ssä ole mitään tähtipelaajien joukkoteurastuksia tapahtunut, vaikka goonikulttuuri veteleekin viimeisiään. Ihan myytti koko homma. Viihteen vuoksi ymmärrän tappelijoiden perään haikailemisen, mutta viimeaikaisten CTE-uutisointien jälkeen en itse pysty tappeluita tukemaan.

NHL:ssä onkin kurinpito joka hoitaa nämä asiat. Siitä iso peukalo heille. Valitettavasti KHL on hieman erilainen. Minä taas en halua viihdetappelijoita koska sen janon tyydyttää UFC. Pelaajien turvallisuutta vaalimaan taas nyrkkisankarit on tervetulleita. Ymmärrän kyllä huolesi tappelijoiden terveydestä mutta kyse ei nyt ole sellaisista kavereista jotka ottavat 10-20 matsia kaudessa. Ymmärrän myös sen että haluaa väkivaltakulttuurin pois kaukaloista mutta sitä pitäisi johtaa ylhäältä käsin. Kaukaloväkivaltana pidän myös tähtipelaajien tahallisia vahingoittamisia ja niiden yrityksiä.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Kesäloma vai olisiko tämä nyt se talviloma jokerifanin parasta aikaa, kun voi hahmotella omia toiveita ja huhuja. Toivon, että seuraavat puolustajat jäisivät ja osalla onkin jo jatkoa: Jaakola, Jesper B. Jensen, Kulda ja Sneckille löytyisi varmasti enemmän peliaikaa myös. Vaihtoon syystä tai toisesta Korpikari, Lajunen, Väänänen ja Larsen. Ohtamaa voisi lähteä, jos saadaan parempi. Väänänen on ongelmallisempi. Periaatteessa katsoisin kesän, miten hän kuntoutuu, mutta takaraivossa on pieni epäillys, että riski loukkaantua uudelleen ja tyhmien jäähyjen ottaminen ei puolla jatkoa. Korvaisin hänet mielummin ennen kautta ehkä kuitenkin. Jalasvaara olisi unelmahankinta. EP (ei Eteläpääty) mukaan sopimus loppuisi 2015-2016.

Toivon, että Helenius voittaisi ensi kaudella pelejä enemmän. Valmennusjohto luottaa kuitenkin häneen jotenkin, jos hän kerta saa jatkaa. Parempaa kakkosta tuskin on helpolla löydettävissäkään. Zapolski taitaa olla nyt varmin huhu uusista.

Pieni sana lopuksi hyökkääjistä Sakari Salmisen tuloa pitäisin hyvänä asiana. Osalaa tuskin saadaan epäilen sitä itse. Kaikki lähempänä 190 cm ja 92 kg ovat tervetulleita myös. Huhuttu Armia kelpaa sittenkin.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Minä taas en halua viihdetappelijoita koska sen janon tyydyttää UFC. Pelaajien turvallisuutta vaalimaan taas nyrkkisankarit on tervetulleita. Ymmärrän kyllä huolesi tappelijoiden terveydestä mutta kyse ei nyt ole sellaisista kavereista jotka ottavat 10-20 matsia kaudessa. Ymmärrän myös sen että haluaa väkivaltakulttuurin pois kaukaloista mutta sitä pitäisi johtaa ylhäältä käsin. Kaukaloväkivaltana pidän myös tähtipelaajien tahallisia vahingoittamisia ja niiden yrityksiä.
Joo. En mä tässä väitä välttämättä oikeassa olevani, vaan näkemyseroista on kyse. Mä en usko tappelijoiden suojelevan ketään, vaan ainoastaan haittaavan joukkuettaan. Kovaa saa ja usein täytyykin pelata, mutta mä en halua nähdä sellaisia Jokereita, jotka kostavat sikailut silmä silmästä-periaatteella. Joku muu ehkä haluaa.

Jukka Jalonen ei kuitenkaan ole profiloitunut likaisten keinojen käyttäjänä, eikä Jari Kurri ole sikailijoita joukkueen rakennuksessa suosinut, vaikka on itse aikoinaan ollut goonien suojeluksessa ollut supertähti. Puhtaita tappelijoita, tai edes jordintootoita tuskin Jokereissa nähdään. Sitä mä yritin alun perin sanoa.
 

Gemondo

Jäsen
Kallis joukkue ihan paskalla puolustuksella. Jos nuo ukot löisi tuosta järjestykseen ykkösestä kutoseen, niin kaksi ensimmäistä (Jaakola ja Gunderson) olisivat omaan rooliinsa aivan riittäviä, mutta eivät erinomaisia. Loput neljä sitten tasoa ihan ok tai sen alle.

Joo eihän tuolla hahmotelmalla (josta muuten unohtui vielä Kulda) mistään mestaruuksista taistella, mutta kun tosiasia on se, että Jokereilla ei milloinkaan tule olemaan ennen kauden alkua sellaista pakistoa joka vetäisi vertoja muiden vastaaville, niin panostettaisiin sitten edes kokoon ja kovuuteen hieman reippaammin jotta pärjättäisiin edes sillä saralla.
 

Gemondo

Jäsen
...mutta mä en halua nähdä sellaisia Jokereita, jotka kostavat sikailut silmä silmästä-periaatteella. Joku muu ehkä haluaa.

Jep. Minä haluan, jos ei meidän kerran haluta pelaavan voitosta niin tarjotaan venäläisille sitten jotain muuta. Muutenkin riittää jo se toisen ja kolmannen posken kääntely kun muut tekevät meidän pelaajille mitä huvittaa. Mua suoraansanoen hävetti välillä seurata Jokerien toimintaa jäällä kun vastustaja (ja tuomarit) riepottelevat kuin märkää rättiä, mutta kiltti ja kohtelias, rehti ja reipas Jokeri se vaan keskittyy peliin. Ja häviää vielä senkin kun ei taitokaan riitä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jep. Minä haluan, jos ei meidän kerran haluta pelaavan voitosta niin tarjotaan venäläisille sitten jotain muuta. Muutenkin riittää jo se toisen ja kolmannen posken kääntely kun muut tekevät meidän pelaajille mitä huvittaa. Mua suoraansanoen hävetti välillä seurata Jokerien toimintaa jäällä kun vastustaja (ja tuomarit) riepottelevat kuin märkää rättiä, mutta kiltti ja kohtelias, rehti ja reipas Jokeri se vaan keskittyy peliin. Ja häviää vielä senkin kun ei taitokaan riitä.

KHL on sen verran kova sarja, että Jokereissa on jatkossa oltava enemmän fyysisyyttä. Ei sitä taitokiekkoakaan voi pelata, jos uhkana on vastustajan valmentajan käskytys ottaa Jokerien pelaajia pois pelistä kuin nappuloita shakkilaudalta. Ikävä kyllä, KHL ei edes tunnusta Jokerit vs Torpedo sarjan käskytyksiä, vaikka Torpedon valmennus valitsi tilaisuuden saatuaan sopivilla tappiolla Jokerit vastustajakseen. Skudran peli alkoi siitä.

Toisaalta ollaan - jälleen kerran - sen faktan edessä, että Jokerien pelaajabudjetti ei taida joustaa. Kun jo NHL:stäkin hävinneet sikahanskaajat eivät istu Jokerien brändiin (ja hyvä niin), fyysisiä, KHL:n isoilla lentokentillä (vrt. NHL ja AHL ja jopa Liiga) luistelemaan ja pelaamaan pystyviä vahvistuksia ei Jokerien rahoilla saada. Ei Jokerit voi hankkia 200/100 pelaajaa, jonka ohi menee jokainen vastustaja maalia tekemään kun sen 200/100 kentälle päästää.

Luotan Jaloseen, Kurriin ja Vuoriseen tässäkin asiassa, mutta eiköhän Jokerit ole pakotettu näihin 171/69 pelaajiin, jotka osaavat luistella ja ampuvat kerran kaudessa. Brian Campbell voisi tulla kesällä näyttämään, miten pelataan, otetaan taklauksia vastaan tai väistetään niitä ja miten saadaan silmät selkäänkin.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tosiaan Aaltonen<->Osala vaihto olis kyllä erinomainen.

Ei ajaisi, eivät ole edes saman roolin miehiä. Taito-osasto on Jokereissa aivan liian kapea ja kyllä menneellä kaudella oli monta kertaa ikävä Omarkia. Osala olisi hyvä hankinta voimahyökkääjä-osastolle mutta kyllä Jokereiden pitäisi vahvistaa taituri-osastoakin. Jokereiden kiekon pitäisi olla pirullisen taitavaa kiekkoilua, fyysisyyttä ja taitoa unohtamatta.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Jos nyt edes saataisiin ensin neljä pelaamaan pystyvää sentteriä, mielummin tietysti viisi, mutta taitaa budjetti paukkua vastaan. Ja tämä ei tarkoita Jere Sallista, mies on umpilaituri. Sallinen ja Mäki voivat sitten tarvittaessa stuntata loukkaantumissuman iskiessä.

Eli Regin - X - X - Wirtanen. Tomi Sallinen olisi ihanteellinen kolmossentteri, oliskohan saatavissa?

Käsittämätöntä, että kauden tärkeimmillä hetkillä meillä on 2 (kaksi) sentteriä pelaavassa rosterissa. Tästä pitkä miinus Kurrin ja Vuorisen suuntaan.

Lisäksi olisi kiva saada rosteriin laajuutta, vaikka sitten laadun kustannuksella. Nyt on kaksi kevättä putkeen tiputtu sen takia, kun miehet loppuu kesken.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Soppari Djurgårdeniin taisi olla kaksivuotinen, eli ei taida olla saatavilla, ellei Jokerit maksa jotain kipurahaa eläinpuistolle.
Jotenkin hemmetin outoa, ettei Jokerit tehnyt viime kauden jälkeen tarjousta. Ja käsittääkseni kävi vielä niin, että Djurgården teki Tomin kanssa ensin yhden kauden sopparin jota on sitten myöhemmin jatkettu. Nyt voi vain toivoa, että siellä on KHL-pykälä, mitä kyllä voimakkaasti epäilen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös