Jokerit 2006-2007

  • 1 248 968
  • 4 622
Tila
Viestiketju on suljettu.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Vakio kirjoitti:
Toivottavasti ei tarkoita.

Ei tarkoita Laakkosta, vaan Petrelliä. Ei varma sekään, tosin. Muut fanit voivat olla toki mitä mieltä haluavat ja onnitella Virmasta ja Hjallista loistavista siirroista, mutta itse olen enemmän kuin huolissani Virmasen ja Hjalliksen kyvystä rakentaa oikea ja toimiva joukkue. Kyse ei ole jostain Tuulolasta tai Lennusta tai Viitaluomasta tai Vihkosta tai vastaavasta, vaan tavasta roolittaa joukkue oikein eli löytää ja istuttaa joukkueeseen sopivat pelaajat. Ollaan helvetin kaukana Jokereista ja Jokereiden tyylistä. Samoin ollaan helvetin kaukana 1990-luvun eurooppalaisesta suurseurasta. Nyt ei mahduta varmaan edes 100 joukkoon Euroopassa eikä SM-liigassakaan 10 joukkoon tällä kaudella... Ja SM-liigassa kontattiin edellien kerran 2004 ja kontataan taas 2006 ja jos Hjallista ja Virmasta ei kukaan hillitse, kontataan myös 2007 kun joukkuetta kasataan väärällä tavalla.

Tämä vitutus lähtee siitä, että kun on kannattanut Jokereita 1970-luvun alusta ja paljon ennen Hjallista, niin Hjalliksen loistavan pelastusoperaation jälkeen ollaan lasketeltu 2000-luvulla selvää alamäkeä siitäkin huolimatta, että resurssit ovat SM-liigassa helvetin isot. Kärpät tuntuu menneen ohi raskaalla kädellä ja nyt ollaan jo pääkaupunkiseudun kolmonen. Pelkään ihan oikeasti, että jos Hjallis ja Virmanen kasaavat joukkueet jatkossakin, Jokerit rämpii myös tulevana kautena oli valmentajana sitten kuka hyvänsä.

Vituttaa ihan saatanasti tämä rämpiminen.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Edit: mietin vielä hetken.
 

Haie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Vituttaa ihan saatanasti tämä rämpiminen.
Ja sen kyllä huomaa!
Kumma että viime kaudenkaan joukkue ei kelvannut, vaikka se pelasi nopeaa ja taitavaa Jokerikiekkoa. Silloin piti olla fyysistä ja vetää kaikkia pataan. Nyt on tultu siihen pisteeseen, että tekee mieli jo vetää pataan Virmasta, Hjallista ja koko Sanoma WSOY:tä.
 

Tökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Obladii obladaa pitäkää se Lennu lokinpoikanen kaukana Jokereista. Onko tolle Masalle oikeasti IFK:n pelaajien ryöstäminen jotenkin hauskaa huvia? Lopeta, ääliö.

Mitä oikeesti jollain T. Elomollakin haetaan takaa?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Oiva kirjoitti:
Minähän en ota mitään kantaa Jokereiden tulevaan valmentajaan, vaikka sen tiedänkin. :) Tuossa sinä parahin cobol kuitenkin lisäsit aika kivasti vettä Shedden-myllyyn. Itse asiassa tuo tarkoittaa aika sanatarkasti, että Lennu seuraa Sheddeniä Jokereihin.

Oli, miten oli, ollaan asiasta hiljaa. :)

Niin, minä olen tähän aamuun saakka kiistänyt asian ja tapellut sitä vastaan, koska en pidä tavasta repiä Shedden & Jokerit otsikoita IS:ssa, IL:ssa, Urheilulehdessä, Veikkaajassa, Kalevassa, Keski-Suomalaisessa, HS:ssa jne muutaman aviisin mainitakseni kesken kauden. Jos kausi olisi kaikilta ohi, asia on toinen.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
Ei tarkoita Laakkosta, vaan Petrelliä. Ei varma sekään, tosin.

Petrell Jatkoajan haastattelussa hetki sitten:

- Aika paljon pitäisi tapahtua ennen kuin mä sinne menisin. Mutta jos olisi vaihtoehdot vähissä niin miksei. Kyllä mä silti mielummin lähden maakuntaan, Petrell miettii.
 

Stigu

Jäsen
cobol kirjoitti:
Pelkään ihan oikeasti, että jos Hjallis ja Virmanen kasaavat joukkueet jatkossakin, Jokerit rämpii myös tulevana kautena oli valmentajana sitten kuka hyvänsä.

Vituttaa ihan saatanasti tämä rämpiminen.
Mä en nyt ymmärrä yhtä asiaa: Jos Shedden tulee Jokereihin sen takia, että saa pelaajabudjetin/resurssit kasata joukkueen, niin miten Matti/Hjallis kasaa sen?

Ton jälkimmäisen lauseen osalta en voi muuta kuin todeta, että ihan oikein teille!
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Niin, minä olen tähän aamuun saakka kiistänyt asian ja tapellut sitä vastaan, koska en pidä tavasta repiä Shedden & Jokerit otsikoita IS:ssa, IL:ssa, Urheilulehdessä, Veikkaajassa, Kalevassa, Keski-Suomalaisessa, HS:ssa jne muutaman aviisin mainitakseni kesken kauden. Jos kausi olisi kaikilta ohi, asia on toinen.

Joo sori, yritin editoidan, kun huomasin, mitä toisessa ketjussa tapahtui, mutten ehtinyt. Eipä siinä mitään. Mitäs tykkäisit Lennusta Jokereissa? Olisiko saumaa uudeksi Tomekiksi?
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Isaksson kirjoitti:
Petrell Jatkoajan haastattelussa hetki sitten:

- Aika paljon pitäisi tapahtua ennen kuin mä sinne menisin. Mutta jos olisi vaihtoehdot vähissä niin miksei. Kyllä mä silti mielummin lähden maakuntaan, Petrell miettii.

Hyvä! En ikinä haluaisi kyseistä herraa nähdä Jokeripaidassa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Stigu kirjoitti:
Mä en nyt ymmärrä yhtä asiaa: Jos Shedden tulee Jokereihin sen takia, että saa pelaajabudjetin/resurssit kasata joukkueen, niin miten Matti/Hjallis kasaa sen?

Jos nyt lähdetään siitä, että näin olisi, niin Jokerien kausi päättyy aivan liian nopeasti. Se on ohi tänään. Ja siinä vaiheessa H&M saavat agenteilta yhä enemmän tarjouksia - varsinkin, koska nykyisestä joukkueesta on löydettävä syylliset. Herroissahan meillä ei vikaa ole (paitsi sanoissa, mitään ei tapahdu muuten). Tässä tilanteessa Shedden vetää playoffeja pitkään ja H&M eivät voi vastustaa kiusausta hankkia tämän, tämän, tämän ja tuon, koska kaikki ne olivat niin edullisia :)
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Haie kirjoitti:
Ja sen kyllä huomaa!
Kumma että viime kaudenkaan joukkue ei kelvannut, vaikka se pelasi nopeaa ja taitavaa Jokerikiekkoa. Silloin piti olla fyysistä ja vetää kaikkia pataan. Nyt on tultu siihen pisteeseen, että tekee mieli jo vetää pataan Virmasta, Hjallista ja koko Sanoma WSOY:tä.

Kyllä se viime kauden joukkue kelpasi, mutta minulle ei kelpaa Jortikan käsilaukkutyyli. Eikä kelpaa Currenkaan käsilaukkutyyli. Ja totta, olisi kelvannut viime kauden joukkueeseen saatavilla olleet Domi tai Laraque. Olisi muuten Metro saanut pelata rauhassa finaalit...

Minä pikkaisen paheksun vuotamista ja juttu onkin jo niin, että nyt olen vetämässä turpaan koko SanomaWSOY:ta - mistäs muuten tietäisi, vaikka tietolähteeni olisikin juuri SanomaWSOY:ssa :)

Kyllä herroja pitää arvostella kun on arvostelemiseen syytä. Kiitetään sitten, jos siihen on syytä. Nyt on mennyt perselleen kaksi kertaa kolmesta viime kaudesta ja jos sinä olet siihen tyytyväinen, oma on asiasi. Minä en todellakaan ole!
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
cobol kirjoitti:
Ei tarkoita Laakkosta, vaan Petrelliä. Ei varma sekään, tosin.

Minä luulin, että kyse olisi hieman vanhemmasta hyökkääjä pelaajasta, kuin Petrell. Voisi jopa kutsua yllättäväksi siirroksi, jos pitää paikkaansa. Tosin eihän mikään koskaan varmaa ole. Jokainen varmasti osaa laskea yhteen 1+1 ja miettiä, kuka IFK-hyökkääjistä, jos ykkösketjua ei lasketa, on saanut Sheddeniltä eniten luottoa. Mielestäni vaihtoehtoja ei ole, kuin yksi.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
MrBluus kirjoitti:
Minä luulin, että kyse olisi hieman vanhemmasta hyökkääjä pelaajasta, kuin Petrell. Voisi jopa kutsua yllättäväksi siirroksi, jos pitää paikkaansa. Tosin eihän mikään koskaan varmaa ole. Jokainen varmasti osaa laskea yhteen 1+1 ja miettiä, kuka IFK-hyökkääjistä, jos ykkösketjua ei lasketa, on saanut Sheddeniltä eniten luottoa. Mielestäni vaihtoehtoja ei ole, kuin yksi.


Damn. Pistehirmu Peter White Jokereihin. Tämähän on kovempi uutinen, kuin Sheddenin esisopimus!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Valioyksilö kirjoitti:
Onko muuten cobolilla tiedossa, neuvotteliko Jokerit edes Koiviston Tompan kanssa? Sillat poikki vai eikö kelpaa jommalle kummalle? Raha? Ehdottomasti yksi parhaista 2000-luvun jokeripakeista

Ei neuvotellut, koska Koivisto ei ollut palaamassa Suomeen. Virmasen Masa selvittää ensin toki tämän asian ja jos on oikeasti palaamassa, sitten vasta neuvotellaan.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen tässä pitkin kevättä yrittänyt sanoa, että nuorille on annettava peliaikaa koska se on lähes ainoa asia jolla nuo saadaan pidettyä joukkueessa. Blues voi tietysti houkutella Lehterää ja Strömbergiä rahalla, mutta todennäköisemmin peliajalla, Summasen valmennusopeilla ja mahdollisuudella päästä nuorten MM-kisoihin. Jos Jokerit ei pysty kilpailuun vastaamaan, niin sitten on pakko katsoa peiliin ja miettiä, mikä hommassa tökkii.

L&S eivät vielä ole liigaan valmiita, mutta kasikutoset ovat. Tarkoittaa siis herroja Uronen, Saarinen ja Muhonen. Ainakin näiden kavereiden ON PÄÄSTÄVÄ pelaamaan liigaa ensi kaudella. Tässäkin asiassa Jokereiden on pakko ryhdistäytyä ja tajuta, mistä on kysymys. Ei niitä junnujoukkueita sitä varten pidetä että SM-liiga vaatii, tarkoitus on kasvattaa pelaajia joukkueelle. Sitä ei voi hoitaa vasemmalla kädellä tai jättää hoitamatta.

Voihan arse, päivä päivältä rupeaa yhä enemmän tuntumaan siltä että Jokereissa eivät asiat ole hallinnassa ja tämä kausi on vain oire organisaation pulmista. Ihan oikeasti ottaa päähän.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Elton kirjoitti:
Alankin heti väsäilemään "Tervetuloa himaan Saarinen" lakanaa valmiiksi, että ehtii kuivumaan syyskuuhun mennessä!
Saarinen olisi tosiaan kova vahvistus puolustukseen. Tämänkin päivän pelissä pelattu 40min ja tehot 2+2. Saattaisi jopa korvata Jan Latvalan. Masa, kiinnostaako, vai joko puolustus on kasassa?
 

One#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, SoJy, ManU, Ac Milan, Barcelona
Runko näyttää tällähetkellä mielestäni tältä:

x
Hallikainen
Hovinen

x-Lepistö/x
Järventie-Kankaanperä
x-x
Uusitalo-Kantee


x-x-Virta
x-Santala-x
x-Pakaslahti-Valtonen/x
Filppula-Kuki-Koivisto
Kivistö-Uronen

Urosen voisi mielestäni nostaa pelaavaan kokoonpanoon, mutta pahoin pelkään, että paniikkinappulaa on painettu ja junnuihin ei luoteta ensi kaudella.
 

Seti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
One#8 kirjoitti:
Runko näyttää tällähetkellä mielestäni tältä:

No niin. Marski Cupiin enää vähän yli viisi kuukautta !
Kokeillaan. Sopimuspelaajien lähde jatkoaika. Jätin huomioimatta huhut, joten näillä mennään.

x
Hovinen
Hallikainen
----------
Kakkosveskan posti on hoidossa.

x - x
Kankaanperä - Järventie
Latvala - Kantee
Kalteva - Uusitalo
----------
Lepistö ykköstoive ykköspariin. Amerikan ihmeiden onnistumisprossa pakkien osalta on hyvä (Brooks, Campbell, Norton), joten sieltä voisi löytyä yksi. Siinähän se pakisto sitten onkin.
----------

x - x - Virta
Valtonen - Santala - Varis
Uronen - x - Koivisto
Andersson - x - x
----------

Täällä onkin tekemistä. Santala menee kyllä ykkössentteristä. Mutta toki joku Metro/Otto tason sälli, jota tullaan katsomaan vähän kauempaakin, olisi erittäin tervetullut. Kolmosen keskelle luottomies eli Pakaslahdelle uusi pahvi.

Ilari Filppula, Toni Dahlman, Tommi Oksa, Esa Kivistö. Siinä muutama lisää niin tämähän näyttäisi todelliselta jokerihyökkäykseltä.
 

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Seuraavat herrat voisivat mielestäni pakata kamansa ja etsiä uuden työpaikan.

Kalteva - Turhaakin turhempi puolustaja, kokoajan polttaa kiekko lavassa ja taklaustilanteissa todella heiveröinen. Tippuu aina korkealta ja kovaa.

Järventie - Tässäkö meidän kiekollinen puolustaja? Kauden aikana ei ainuttakaan maalia ja pelinrakentaminenki ollut tehotonta jo pari kautta.

Latvala - Tarviiko perustella?

Jalkanen - Taidot divaritasoa, ei mitään annettavaa.

Martikainen - Hyvä pelaaja tietää koska on aika lopettaa, liike ei enää riitä varsinkaan jos ensi kaudella aletaan soveltamaan NHL-sääntöjä.

Virta - Turha surffailija, ei mitään annettavaa ensi kauden Jokereissa.

Kuki - SM-liigan paras nelossentteri? Tuskin. Liike ei riitä, ja ensi kaudeksi on fiksuinta hankkia luisteluvoimaa lihaksien ja koon sijaan.

Rahikainen - Takaisin divariin, ei ole esittänyt SM-liigatason kiekkoa.

Vopat - Mitä tekee kovalla pelaajalla joka pelkää omaa varjoaankin?

Siinäpä se. Ensi kaudeksi liike ja taito takaisin, eiks nii Masa?
 

manu 17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, K-Vantaa, Arsenal
Ole Fart kirjoitti:
Voihan arse, päivä päivältä rupeaa yhä enemmän tuntumaan siltä että Jokereissa eivät asiat ole hallinnassa ja tämä kausi on vain oire organisaation pulmista. Ihan oikeasti ottaa päähän.

Hyvä että joku muu on samaa mieltä.Samaa totesin areenalla Ässä-pelin aikana.Joku mättää ja pahasti ja se heijastuu koko seuran toimintaan ja tunnelmaan.En usko ensi kaudella paljoa parempaan tulokseen tai sitten toimistossa tapahtuu muutoksia.Nämä ovat vain omia arvailujani.Jos tuon tasoisia pelaaja ei saada pelaamaan on vika muualla,toiminnan kokonaisuudessa.Kun ei kiinnosta niin ei sitten.Hyökkääjät kääntää selkänsä ja lähtee vaihtoon eikä mennä laukauksen perään jne.Selvä protesti.Peli kulki silloin kun pelaajat halusi kuten Kärppiä vastaan,pelasivat yleisölle.muutenkin kauden aikana aina välillä näyttivät mitä osaavat mutta liian harvoin homma kiinnosti.Saivat mitä halusivat.Hyvää kesälomaa.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
wezq kirjoitti:
Seuraavat herrat voisivat mielestäni pakata kamansa ja etsiä uuden työpaikan.

Kalteva - Turhaakin turhempi puolustaja, kokoajan polttaa kiekko lavassa ja taklaustilanteissa todella heiveröinen. Tippuu aina korkealta ja kovaa.

Ei pelkoa, Veikkaajan mukaan Colorado Avalanche tarjoaisi työpaikan.
 

Tökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
wezq kirjoitti:
Virta - Turha surffailija, ei mitään annettavaa ensi kauden Jokereissa.

Kuki - SM-liigan paras nelossentteri? Tuskin. Liike ei riitä, ja ensi kaudeksi on fiksuinta hankkia luisteluvoimaa lihaksien ja koon sijaan.

Meinaat siis että Virran Token suoritusta voidaan arvioida vaikka äijä oli monta kuukautta sivussa ja pelasi vain jokusen ottelun keskenkuntoisena?

Järventielläkin näitä loukkaantumisia oli, joskin taitaa olla jo ihan hyvässä kunnossa. Mä kyllä tykkään Marasta vaikkei mikään kiekollinen stara ole ollutkaan. Hyvä liike, hyvää fyysistä peliä, hyvä kiekkovarmuus, hyvä avaamaan peliä ja ilmeisesti pukukopissakin arvokas pelaaja.

Sanokaa mitä sanotte, mutta mua ei harmittaisi vaikka Paka kappaisi kamansa ja matkustaisi vaikka Ruotsiin. Liian kauan ollaan jouduttu katsomaan tota hidasta ja täysin tehotonta hyökkäyspään peliä, jolla viedään tehoja pois hyviltä laitureilta. Tietty kolmosketjussa olisi tilaa, mutta pelatkoon mun puolesta vaikka Arto Kuki kolmosessa. Pääsee vihdoin pois sieltä nelosesta. Myös Kuki hoitaa puolustushommat hyvin, muttei ole täysin turha hyökkäyspäässä ja tuo myös fyysistä pelaamista mukaan. Eikä varmasti ole yhtä kalliskaan kuin Pakaslahti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös