Jokerifanien käytös

  • 8 604
  • 134

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pitkin syksyä on käyty keskustelua Jokerifanien huonosta käytöksestä. Tiistaina jouduin todistamaan syytökset todeksi. Aiheesta on siis käyty aikaisemmin useita keskusteluja ja Marko Ojasta sekä Tuomo Ruutua koskevan otsikon alla on mahdollisesti käyty myös keskustelua Jokerifanien käyttäytymisestä kyseisessä tilanteessa ja sen jälkeen. Eli siis Ruutu taklasi Ojasta --> Ojanen loukkaantui, ei siitä sen enempää. Mutta Jokereiden paitoja kantaneet useat ihmiset alkoivat Ojasen vielä jäällä maatessa pilkkaamaan häntä ja osoittelemaan sormella. Eli siis mainetta niittäneet "Kuole paska" -huudot tms. ovat täyttä totta Jokereiden fanikatsomossa, eivätkä mitään yksittäisiä huutoja. Pelin jälkeen oli vielä oksettavampaa kuunnella Tuomo Ruutua ylistäviä iskulauseita ja -lauluja fanien noustessa Jokereiden fanibusseihin. Naurettavaa toimintaa, kerta kaikkiaan.
Ottelu oli muuten loistavaa viihdetä, mutta nämä kyseiset huudot, eivät kuulu tähän lajiin. Menkääpä aikuiset ihmiset itseenne.
 

Procamp

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mitä, onko maineemme siis mennyttä? Onko dösäkuski poikennut puolivälissä reitiltä ja hakenut tietystä katsomonosasta voimaa loppumatkaan??
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Täytyy sanoa, että jos joku todella saa ns. "hyviä viboja" vastajoukkueen pelaajan loukkaannuttua tai satutettua itsensä vakavasti, on jotain mennyt jossain vaiheessa pieleen.

Itse pidän kovasta ja fyysisestä pelistä, mutta selkääntaklaaminen ei ole osoitus kovuudesta. Päinvastoin, se on raukkamainen teko. Joskus tällaisia tilanteita sattuu ns. "puolivahingossa", ja en usko T.Ruudun vahingoittaneen Ojasta tahallaan. Mutta jos edellämainittu teksti Jokerifanien käyttäytymisestä pitää paikkansa, häpeän tuollaisia finninaamaisia idiootteja koko pääkaupunkiseudun puolesta.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Todella naurettavaa tuollainen, samalla leimataan jokainen narreja kannattava ihminen aivottomaksi muiden loukkaantumisista kiksejä saavaksi palikaksi.

Oli pelaaja kuka tahansa, ja hänen pelityylinsä millainen tahansa, pitäisi ihmisitä sen verran kunnioittaa ettei ruveta juhlimaan toisen loukkantumisesta. Kaverin sanoja lainaten : niskalaukaus tommosille, ei siinä muukaan auta.

Mikäli joku tänne kirjoittavista ihmisistä kuuluu kyseiseen joukkioon, niin voisitko ystävällisesti kertoa minulle mitä hienoa on toisen ihmisen (vaikkakin vastustajan) loukkaantumisessa?
 

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
UGH!
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Minunkin käytökseni on nyt siis tiedossanne. Minunkin käytökseni on nyt siis tiedossani. En ollutkaan aiemmin tuota tiedostanut, mutta onneksi arvon Torsti sinä sen minulle kerrot.

Rakkaat kiekkoystävät: mitähän minun pitäisi tehdä itselleni jos olen tuollainen, kun Torsti kertoi? En kyllä omasta mielestäni ole tuollaisia ikinä huutanut, mutta koska olen Jokerifani...


Avattaisiinko seuraavaksi ketju Tuomo Ruudun taklaus ja Jokerifanit. Jonka jälkeen ehdotan ketjua: Kaikki joiden mielestä Tuomo Ruudun taklaus oli rikollinen teko ja Tuomo Ruudun taklaus. Sen jälkeen joku voisikin taas avata koko talven velloneen keskustelun _kaikkien_ Jokerifanien käytöksestä.

PS. minä yritän pitää kieleni ja mieleni kurissa tämän illan ottelussa. Lupaan olla huutelematta ja osoittelematta ketään jos hän jää jäälle makaamaan. (vaikka en sitä omasta mielestäni ole koskaan aiemminkaan tehnyt...)
 

Kiisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HPK-Inkkarit, IHN ja FC HML
Älkää nyt itkekö

Näinhän se on, jos joukkueen fanikatsomosta löytyy muutama sellainen fani, joilla ei ole käytöstapoja toisen loukkaantuessa niin tietenkin kaikki sen joukkueen fanit ovat samanlaisia???

Jos muutama huutelee törkeyksiä kentälle niin kaikki sen joukkueen fanit huutelee törkeyksiä kentälle???

Lukekaa Sikakatsomo-ketju, jossa jokainen sikakatsomolainen syyllistetään automaattisesti kriminaaliksi ja kaikki Rinkulalla kävijät ovat muiden joukkuiden fanien potkijoita.

Lopettakaa nyt se yleistäminen. Eihän kellään voi olla noin yksväriset aurinkolasit päässä. Eihän???
 

Anikos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mutta niinhän siinä käy yleensä, suuri joukkuo tekee niin se tarkoittaa(?) että kaikki tekee. Ja aika suuri joukko Jokerifaneja oli Hakametsässä eilen. Törkeitä olivat... Hallilta lähtiessä huutelivat ämmiksi... Ai siksi ettei kukaan Tapparasta taklannut ketään ensiapuun...?
Toivon, että pystyn tänään hillitsemään itseni arenaalla ja olemaan niinkuin kunnon ihmisen pitääkin. Pyydän jo etukäteen anteeksi mikäli jotakuta matkallani loukkaan.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Jokerikonsernin brändikuviot?

Niin, näyttää siis taas siltä että jokerifanien huono käytös sen kuin jatkuu.
Kyseinen porukka ei tietääkseni ole jättänyt solvaamatta mitään tahi ketään kiekkopiireissä liikkuvaa asia / ihmistä.

Kyseinen porukkahan on ulvonut mm. homoudesta (Homottelu), naisista (huorittelu, ämmittely), teknisistä välineistä (seula), teloitusyrityksistä ( mm. erään nuoren pelaajan nimen huutaminen nuoleskelumielessä), maakuntalaisuudesta, ynnä muistakin etnisistä sekä seksuaalisista vähemmistöistä.

Herätänkin ilmoille kipakan kysymyksen että onko jokerikonsernin brändin mukaista riekkua kiekkokansakunnan kaapin päällä moisella asenteella?
Vastaus lienee kyllä, ihmettelenkin miksi jokerikonsernin osakkeenomistajat eivät ole jo nousseet takajaloilleen moisista tempauksista? Väkisinkin tulee mieleen että ovatko ko. osakkeenomistajat samasta puusta veistetty kuin kyseisen konsernin fanitkin?

Täältä tähän
 

Kiisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HPK-Inkkarit, IHN ja FC HML
Sori, chattiviesti

Anhako: En tarkoittanutkaan suoranaisesti eilistä, vaan yleisesti ottaen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
En usko yhtään sitä, että jokerifaneista löytyisi ketään ihmistä, joka toivoisi pahaa Ojaselle tai kenellekään muullekaan. Ihan vastaavia huutoja kuulee jokaisessa jäähallissa ja jalkapallokatsomossa Suomessa ja muualla Euroopassa. Perussyy on se, että valitettavan usein pelaajat filmaavat loukkaantumistaan kentälle (SM-liigasta tulee mieleen mm. eräs TPS:n pelaaja oikein valmennusohjeiden kera...). Italiassa Serie A:ssa yksikin kosketus ja pelaaja makaa nurmella kuolemaa tehden. Näille filmaajille on tyypillistä se, että seuraavassa vaihdossa kirmataan jo täysillä...

Eli jos joku todellisuudessa on jotain Ojaselle huutanut, eiköhän sen tausta ole tuossa kuvitellussa filmauksessa. Kukaan jääkiekon todellinen ystävä Jokereissa tai missään muuallakaan ei toivo muuta kuin sitä, että Ojanen pääsisi mahdollisimman pian takaisin kentälle ja maalintekoon.

Sen sijaan osan tämän ketjun kirjoittajista (Ervatsalo yms.) käyttää kaikki mahdolliset aasinsillat purkaakseen katkeruuttaan Jokereihin. Siihen teillä on toki jonkinlainen oikeus, mutta toivoisin teidänkin kunnioittavan M Ojasen loukkaantumista ja purkavan katkeruuksianne jollain muulla tavalla.
 

Anikos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
cobol: Ne huudot vaan jatkuivat vaikka selvästi kaikki näkivät että nyt sattui...minun näkemykseni oli siis hieman erilainen kuin sinun...filmauksille saa huutaa, mutta...
En väitä että olisin itsekään puhdas pulmunen vastaavanlaisissa tilanteissa mutta eipä ole näin käynytkään ikinä silloin kun minä olen pelissä ollut. Kuten jo johonkin ketjuun laitoin, toivon että pystyn tänään itseni hillitsemään ja käyttäytymään fiksusti. Tempperamenttinen kun olen, silmä silmästä, hammas hampaasta(tämä ei muten sitten liittynyt taklaukseen mitenkään, eli ei siinä asiassa mitään kostotoimenpiteitä!!). Jos mulle v***laan, mä v****len takas!
Eikös tähän huuto-juttuun vois yhdistää sen mitä tapahtui Rinkelinmäellä(kuulemma) HPK-Ilves-pelissä täässä pudotuspelien aikaan? Ipa saa jäähyn ja toimitsijat soittaa heidän maalilauluaan...? Ironia on ihan jees mutta rajansa kaikella...
täältä tähän/töihin...
 

Welu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minunkin käytökseni on nyt siis tiedossanne. Minunkin käytökseni on nyt siis tiedossani. En ollutkaan aiemmin tuota tiedostanut, mutta onneksi arvon Torsti sinä sen minulle kerrot.

Rakkaat kiekkoystävät: mitähän minun pitäisi tehdä itselleni jos olen tuollainen, kun Torsti kertoi? En kyllä omasta mielestäni ole tuollaisia ikinä huutanut, mutta koska olen Jokerifani...




Varmaan on ollu niin, että juuri Jive ei huudellut, mutta päädyssä olleet jokeri fanit lauloivat ja riemuitsivat Ojasen loukkaatumisesta ja käytös oli todella törkeää. M.Ojanen makasi jäällä suhteellisen kauan ja koko tämän ajan jokeri fanit lauloivat ja olivat asiasta "innoissaan"! Todella törkeetä.

Kyllähän jokeri fanien joukkoon mahtuu paljon sellaisiakin, jotka olivat asiasta aidosti huolestuneita, mutta päädyssä istuneessa joukossa niitä tuskin oli...
 
Viimeksi muokattu:

#76

Jäsen
Re: Jokerikonsernin brändikuviot?

Viestin lähetti ervatsalo
Herätänkin ilmoille kipakan kysymyksen että onko jokerikonsernin brändin mukaista riekkua kiekkokansakunnan kaapin päällä moisella asenteella?
Vastaus lienee kyllä, ihmettelenkin miksi jokerikonsernin osakkeenomistajat eivät ole jo nousseet takajaloilleen moisista tempauksista? Väkisinkin tulee mieleen että ovatko ko. osakkeenomistajat samasta puusta veistetty kuin kyseisen konsernin fanitkin?

Kun kyseessä ei ole tietääkseni Jokereiden virallinen fanikerho, niin mitä Jokerit voi tehdä? Lopettaa fanipaitojen myynti ja kieltää nykyisten fanipaitojen käyttä hallissa, ettei mahdollisia idiootteja voida yhdistää kumpaankaan joukkueeseen. Sama tilanne oli edessä, kun FC Jokereiden peliä seuraamaan tulleet miehet rupesivat Valkeakoskellla riehumaan. Hakametsässä osoitettiin ainoastaan henkistä köyhyyttä sekä järjen vähyyttä.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Viestin lähetti Torsti
Pitkin syksyä on käyty keskustelua Jokerifanien huonosta käytöksestä. Tiistaina jouduin todistamaan syytökset todeksi. Aiheesta on siis käyty aikaisemmin useita keskusteluja ja Marko Ojasta sekä Tuomo Ruutua koskevan otsikon alla on mahdollisesti käyty myös keskustelua Jokerifanien käyttäytymisestä kyseisessä tilanteessa ja sen jälkeen. Eli siis Ruutu taklasi Ojasta --> Ojanen loukkaantui, ei siitä sen enempää. Mutta Jokereiden paitoja kantaneet useat ihmiset alkoivat Ojasen vielä jäällä maatessa pilkkaamaan häntä ja osoittelemaan sormella. Eli siis mainetta niittäneet "Kuole paska" -huudot tms. ovat täyttä totta Jokereiden fanikatsomossa, eivätkä mitään yksittäisiä huutoja. Pelin jälkeen oli vielä oksettavampaa kuunnella Tuomo Ruutua ylistäviä iskulauseita ja -lauluja fanien noustessa Jokereiden fanibusseihin. Naurettavaa toimintaa, kerta kaikkiaan.
Ottelu oli muuten loistavaa viihdetä, mutta nämä kyseiset huudot, eivät kuulu tähän lajiin. Menkääpä aikuiset ihmiset itseenne.

Ihan turhaa ruveta noin syyttelemään JOkeri-faneja sillä totuus on se, että joka ainoassa hallissa tapahtuneessa onnettomuudessa joku alkaa aina enemmän tai vähemmän kännissä huutelemaan kentälle, oli sitten minkä värinen paita päällä tahansa. Olen todistanut tällaisia tapahtumia ainakin viidellä pelipaikkakunnalla ja telkkarista vielä useammin, joten ei viitsitä ruveta tekopyhiksi. Syytön porukka heittäköön ensimmäisen kiven:rolleyes:
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Re: Re: Jokerifanien käytös

Viestin lähetti masaman
Syytön porukka heittäköön ensimmäisen kiven:rolleyes:

*Thud*
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Ollaanko täällä todellakin näin tekopyhiä, että luulette huutajien todellakin toivovan jonkun kuolemaa tai loukkaantumista. Toki olen itsekkin sitämieltä, että tuollainen huutelu ei ole asiallista, mutta kyllä siellä huudellaan kaikenlaista hölmöä ja meitäkin yllättäen haukuttiin homoiksi ja me kuulemma haistiin ja seistiin liikaa kun Jokerit teki maalin ja mikään ei tuntunut olevan kohdallaan :(
 

Wille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
luulette huutajien todellakin toivovan jonkun kuolemaa tai loukkaantumista

Miksi siis huutaa "kuole paska", jos ei tajua/tarkoita sitä mitä huutaa?

Ja edelleen, kaksi lääkäriä ja yksi fysio on kentällä, MOjaselle laitetaan kaulatuki. Mitä tekee eräs Kesoil-Jokeri-paidan omistaja? Hyppii tasajalkaa ja tuulettaa aivan täysillä huutaen jotain wannabe-"Jarkko" Ruutua. Tiedän, että tyhmyys tiivistyy joukossa, mutta joku roti pitäisi tzadilaisillakin päässään olla. Nähtävästi ei.
 

daya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pellet ja Jullit.
Hmm.

Raukkamaista, olen tosin itsekkin tuota joskus harrastanut ja se kyllä hävettää (divari aikana, nuorena).
Mielentila tuollaisessa tilanteessa on vähintään mielenkiintoinen. Enkä usko että kukaan hieman rauhoittuneena huutaisi tuota <tilanne tulee niin äkkiä> kai?

Yleensä ottaen uskon jokaisen joukkueen faneista löytyvän näitä valopäitä.

Voisin tässä mainita lukuisia kertoja kun olen joutunut pitelemään Tappara fania kurissa tai taluttamaan Jokeri-fania hakkaamisen jälkeen pois (kyseessä ei ollut Tappara fani). Pahimmat ovat niitä ns. perään huutelijoita, jotka ovat varmaan sinullekkin tuttuja. Että kyllä niitä löytyy jokakolkasta, pahimmat yleensä tukevassa humalassa.

Loppujen lopuksi, itse nautin siitä että vieras porukkan fanit kannustavat omiaan ja ymmärrän hyvin että ylilyöntejä tulee molemmin puolin. Kunhan ne eivät ole väkivaltaisia, mielestäni tämmöiset huudot voi jättää omaan arvoonsa eikä provosoitua noista soihtupäiden huudoista.

Jokeri-fanit ovat siis mielestäni niin normaaleja kuin yleensä fanit voivat olla ;)
 

Bayern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Huuhkajat
Tämäkin keskustelu on taas menossa siihen, että lopulta kaikki toteavat yksimielisesti, että kyllähän kaikkien fanien joukossa niitä törkimyksiä löytyy. Mutta kun ei se perkele aivan niinkään ole! Jokerifaneissa on keskimäärin selkeästi enemmän törkimyksiä kuin esim. Ilves- tai Bluesfaneissa. En ollut eilen Hakametsässä peliä katsomassa, mutta olen kuvatunlaisia tilanteita nähnyt tarpeeksi Hartwall-areenalla. Maassa makaavan pelaajan kuolemaa huudetaan (ei välttämättä toivota, mutta minkähän käsityksen 6-vuotiaat lapset tästä saavat) ja yleensäkin "kannustamisen" päällimmäinen ajatus valitettavan monella on vastustajan haukkuminen ja sen jälkeen vasta kaukana perässä tulee omien kannustaminen. Muistuupa elävästi mieleen ne keskisormet areenan päätykatsomossa HPK-pelien jälkeen. Eikö tuossa tilanteessa olisi pitänyt laulaa voitonlauluja, eikä keskittyä lyömään lyötyä?
 

ribis

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues
Tuossa ei ole mitään uutta että tämä jokereiden organisoitu fanikatsomo huutaa kentälle loukkaantuneelle pelaajalle "Kuole homo!" ..ja vastaavia.

Kyllä mahtaa Jokerifaneja harmittaa tappion lisäks ku siellä se Ojanen vaan kituu sairaalassa yhä.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Joo, en ainakaan olisi ylpeä jos olisin huutanut tuollaista, mutta tämän kauden trendi näyttää olevan tuo filmaaminen (en väitä nyt tässä Ojasen filmanneen) ja jäädään jäälle makamaan. Saadaan kätevästi vastustajan pelaaja pois, mutta uskottavuushan noista loukkaantumisista menee.
En sitten tiedä noitten huutajien motiivista, ehkä halutaan sulkea se tuleva jäähy pois mielestä ja yritetään saada vastustajasta syyllinen "se kuitenkin vain filmaa"-tyyliin. :confused:
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Yllättäen alkaa löytyä lisää tukijoita sille ajatukselle, että näitä järjen jättiläisiä ja muutenkin hienoja ihmisiä löytyy suunnilleen jokaisen joukkueen kannattajista. Jostain enemmän, jostain vähemmän.

Tapahtuiko siellä hallissa tai hallin pihalla jotain kahakointia pelin jälkeen? Menin hakemaan avovaimoa töistä vähän pelin loppumisen jälkeen, ja näin matkalla (noin yksi kilometri) kolme eri poliisiautoa pillit päällä ajamassa hieman normaalia kaupunkinopeutta vauhdikkaammin kohti Hakametsää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös