Jokerien valmennus 2012–2013: Lämsä, Valtonen, Virta & Ketterer

  • 421 423
  • 1 182

Brock

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paras organisaatio
Olen Tuopin kanssa aivan samaa mieltä.

J. Jalonen on minunkin mielestäni paras kotimainen vaihtoehto Erkan jälkeen. On nimenomaan tämän päivän kiekkoa, että pelataan tiukalla sabluunalla ja joukkueena. Tylsää tai ei - sillä menestytään myös pitkässä juoksussa.

Tuoppi otti esiin myös case Summasen, jota Jokerikannattajien toimesta on monena vuonna huudettu "pelastamaan" joukkue. Käsi sydämelle - ne jotka muistavat - pelasiko Jokerit mestaruusvuonna Summasen alaisuudessa "viihdyttävää taitokiekkoa" vai "tylsää robottikiekkoa"?

Vain Hanlonin Jokerit on pelannut vieläkin puolustavampaa kiekkoa kuin Summasen systeemi oli.

Tässä vaiheessa olisi kuitenkin parasta. että Erkka jatkaisi vielä vuoden tai kaksi ainakin. Sinä aikana saataisiin perusasiat kuntoon ja jatkumoa pelitapaan. Etenkin jos koko juniorivalmennus uudistetaan linjaan edustuksen kanssa.
 

Misi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga-Jokerit, St. Louis Blues, Teemu Pulkkinen

Kyllähän mä vähän arvasinkin että jos kulta-Jalosta täällä lähtee arvostelemaan niin kyllä siitä saa sivukaupalla vuodatusta niskaansa :)

Minusta kyllä aikamoista vuodatusta. Silloin kun ei maailmanmestaruuden voittanut suomen maajoukkuevalmentaja kelpaa niin silloin ollaan kyllä pää ihan pilvissä. Ja kun aletaan mennä ihan jonkun fanien identiteettikuvitelma edellä niin ollaan aika suossa. BRÄNDI

Maailmanmestaruus sitä ja maailmanmestaruus tätä. Kelpaisko sulle Glen Hanlon jos hän olisi onnistunut luotsaamaan Slovakian maailmanmestariksi, entä Curre Lindström?

Tottakai menestys on tärkeää ja suotavaa. Voin kuulostaa jotenkin typerältä mutta itseäni tuo mestaruus ei ihan älyttömästi innostanut juuri sen vuoksi koska en ollut pelitavan takana. Minua harmitti, että Suomi voitti ensimmäisen mestaruuden jonka muistan, juuri tuolla tavalla, eikä esimerkiksi Torinossa 2006. Se oli viihdyttävää lätkää minusta koska pelaajilla oli mielikuvitusta siinä ja Suomi oli kokonaisvaltaisesti ylivoimainen joukkue tuossa turnauksessa. Mielikuvitusta ei tapettu kun siellä pelasi näitä Koivuja ja Selänteitä elämänsä vedossa vaan heille annettiin mahdollisuudet soveltaa, tottakai pelitavan mukaan pelattiin. Itse satuin tuosta pelitavasta yksinkertaisesti tykkäämään enemmän ja edelleenkin Torino 2006 saa minut hymyilemään leveämmin kuin Bratislava 2011. Siksi toivoisin että ensimmäinen mestaruus moneen vuoteen, sille joukkueelle joka minulle oikeasti on rakkain, tulisi sellaisella pelitavalla myös joka mielyttäisi minua.

Musta on täysin naurettavaa teilata toisten mielipiteet heti kun ne poikkeavat omista. Toisille menestyminen on tärkeämpää kuin peli-ilme ja toiset haluaisi menestyä tietyllä tavalla. Tottakai kaikki toivovat menestystä silti. Tuskin tämä organisaatio minun pillini tahtiin kulkee muutenkaan, joten ei tarvinne pelätä että Jokerit ajautuu suohon yhden fanin identiteettikuvitelmien vuoksi.

Jätettäiskö se brändi muuten IFK:lle ja puhuttais vaikka jokerikiekosta?

Tässä nyt ei mistään Erkan dissaamisesta ole kyse mutta... huvittavaa miten Misi nostaa Erkan joksikin ukkoylijumalaksi, hyökkäyspelin nimeen vannovaksi boheemiksi joka antaa pelaajille enemmän vapauksia kuin vaikka Jaloset. En osta! Erkallahan on tasan tarkkaan yksi tiukimmista pelitavoista nykyvalmentajista. Siitä voidaan toki kiistellä kenen pelitapa on viihdyttävin.

Robottikiekko? Misin kirjoituksessa kun tuntuu että se tarkoittaa käytännössä pelitapa edellä valmentamista. Eikös tää tosiaan ole sitä mistä ainakin kaikki kotimaiset huippuvalmentajat tunnetaan? Myös Erkka mukaan luettuna. Ja vaikka jokerit onkin nyt hyökännyt laajalla rintamalla niin en ihan osta sitä etteikö kevään lähentyessä vapaudet siihen hyökkäämiseen vähentyisi joidenkin kenttien osalta.

En minäkään hauku Jalosta huonoksi valmentajaksi, varmasti on ihan hyvä koutsi mutta.... minua huvittaa miten sinä ja koko muu Suomen kansa nostatte Jukan joksikin ukkoylijumalaksi.

En tiedä kuinka paljon Erkka oikeasti antaa pelaajille vapauksia, mutta kentällä tuo näyttää mielestäni siltä että hyökkäyksien päättämisessä on mielikuvitusta. Näytti siltä myös maajoukkueessa aikanaan. Westerlund mielletään tottakai puolustus edellä valmentavaksi valmentajaksi (organisoitu puolustus on vaan viisautta jos hyökkäyspeli ei siitä kärsi), mutta hänkin on uudistunut ja hän puhuu ihan julkisestikin uudistumisestaan ja hyökkäspelilähtöisestä ajattelusta. Siitä ajattelusta mä diggaan. Ja joo tosiaan, ei tarvitse lähteä kiistelemään mikä on viihdyttävintä, koska siitäkin löytyy mielipiteitä loputtomasti.

Ja en nosta tosiaan Erkka miksikään "ukkoylijumalaksi" vaan pidän siitä mitä hän on saanut aikaan Jokereissa ja pidän myös hänen nykyistä pelitapaansa jokerikiekkona. En tiedä sinusta, mutta mulle on tärkeetä että viihdyn Jokereiden peleissä ja että pelitapa mielyttää silmääni. Jos Erkka ei jatka toivoisin että pelitapa ja peli-identiteetti säilyy, jos ne ei sulle merkitse mitään niin voivoi.

Hmm.. En tiedä mitä susta roboottikiekko tarkoittaa, musta se tarkoittaa ylitiukkaa pelitavan noudattamista ja mielikuvituksen romuttamista ja mun mielestä Jalosen joukkueet ovat tehneet sitä. Sun mielestä ilmeisesti Erkan Jokerit, koska Erkka on tiukin pelitapavalmentaja Suomessa koskaanikinä (ainakin tällä hetkellä.) Tottakai pelitapa pitää olla ja sitä pitää toteuttaa. Mutta ei mun mielestä sen sisällä täydy pelata orjallisesti tappaen kaikki jääkiekkoon kuuluva yksilöiden vapaus tehdä ratkaisuja. Pointti siis, organisoitu pelitapa puolustussuuntaan on jees ja sitä voidaan toteuttaa pilkulleen ja tehokkuutta ajatellen mutta mun mielestä hyökkäyspelissä pitäisi olla mielikuvitusta, taitoa ja variaatiota. Sitä voi myös luoda "viihdyttävällä" pelitavalla, aina siihen ei vaadita uskomattomia vapauksia pelaajille toteuttaa itseään.

Tottakai kevään tullessa täytyy pelata fiksusti, mutta se että tän joukkueen peliä ollaan lähdetty kehittämään hyökkäyspelin ehdoilla kertoo mulle aika paljon myös pelitavasta ja valmennuksellisista arvoista.

Summa Summarum...
Tietysti jokerikiekkoa pelaava menestyvä joukkue on ideaalitilanne mutta minusta se jokerikiekko ei saa olla mikään pakkomielle (=brändi). Ei saa mennä ihan vastakkaiseen äärilaitaankaan (esim. Hanlon) mutta kyllä menestys edellä odotan organisaation menevän. Jokerikiekolla kun voitettiin mestaruus viimeksi 90-luvulla. Summasen jokerit kun ei minusta tähän kriteeriin lukeudu.

Minusta "demonisoit" kirjoituksessasi muutamia valmentajia perusteettoman rajusti. Lähinnä J. Jalosta ja ehkä myös Nokkaa, joka kyllä kieltämättä on lähes kauttaaltaan aika epämiellyttävä persoona.

Erkan jatkoa liputan mutta elämä sen jälkeen... Mieluummin tukeudun jo taitonsa todistaneisiin suomalaisiin huippuvalmentajiin kuin ostan arvan sillä ajatuksella että tää jätkä peluuttaa jokerikiekkoa. Joku Jukka Jalonen monen vuoden sopimuksella olisi mun kirjoissa ihan totaalinen lottovoitto. Realistista tai ei niin Erkka tuskin kahta vuotta pidempää meillä jatkaa ja silloin ehkä Jalosenkin maajoukkuepesti olisi päätöksessä. Who knows!

Niin onhan se ideaalitilanne ja nyt ollaan ideaalitilanteessa. Tai ainakin mun papereissa tällä hetkellä Jokerit pelaa menestyvää jokerikiekkoa. Siksi toivoisin että siitä pyrittäisiin jatkamaan. Tehdään se sitten Erkan, Lämsän tai kenen tahansa opein. Miksi hyvää pitäisi lähteä muuttamaan? Mikä pakkomielle se taas on?

Ei se jokerikiekko mullekaan ole kuitenkaan mikään pakkomielle? Itse en pidä ajatuksena Jalosesta Jokereiden penkin takana. En vaan liputa Jalosen puolesta vaikka hän olisi kuinka monta maailmanmestaruutta voittanut.

En demonisoi Nokkaa viestissäni yhtään. Mainitsinpa vain etten ole hänen suurin faninsa ja varmaan juuri samoista syistä kun hän on sinustakin epämielyttävä persoona.

Jos Erkalla tai oikeastaan tällä pelitapakonseptilla ei pystytä jatkamaan jostain syystä niin tottakai otetaan paras vaihtoehto mitä saatavilla on. Siis noin menestyksen kannalta. Jos se on Jalonen, otetaan sitten se.. En vain ymmärrä miksi pitäis tätä konseptia lähteä myöskään väkisin muuttamaan.

Toin viestissäni esille että en ole Jalosen Jukan suurin fani (vaikka pitäisi varmaankin olla koska MM2011 neverforget), perustelin sen ja olen yhä samaa mieltä. Mulle Jukka Jalonen menee samaan kastiin Dufvan ja Nokan kanssa. Valmentajiin joista en vaan pidä. Tähän vaikuttaa se jatkuva itkeminen mediaan ja paineiden heikko käsittely. Mun mielestä Jalonen on yksi raukkamainen oman egonsa pönkittäjä heikolla itseluottamuksella. Muistissa myös vieläkin se tuomari-itkeminen Jokerit-HPK sarjasta vuodelta 2007.

Enkä pidä häntä edes niin hyvänä kuin monet muut. Jos hän on paras vaihtoehto Jokereiden valmentajaksi niin se kertoo enemmän valinnanvaran vähäisyydestä kuin Jalosen maagisuudesta.

Vaikka en Jalosta Jokereihin halua, niin tämähän nyt on ihan kamalaa huttua. Jalonen on taitokiekon valmentaja ja hänen pelitapansa eroaa Dufvan vastaavasta ihan täysin. En myöskään allekirjoita, että Jalosella olisi Kerhossa ollut vain keskinkertaisia joukkueita.

Jalonenkin on hyökkäyspeli edellä ajatteleva valmentaja. Hän vaan ajattelee siitä kovin paljon eri tavalla kuin minä ajattelen. Jalosen joukkueissa hyökkäykset ovat muotin mukaan organisoitua. Ja nimenomaan sellaisen muotin josta itse en pidä.

Jos Jalonen ei olisi voittanut MM-kultaa niin kelpaisiko mies silloin? Itse en ole ikinä pitänyt Jalosesta. En missään nimessä haluaisi miestä nähdä vaihtopenkkien takana seisoskelemassa. Mutta kuka sitten jos ei Jalonen? Vaihtoehdot ovat omasta mielestäni tällä hetkellä niin heikot, että joka yö tästä eteenpäin ennen nukkumaanmenoa ristin käteni ja rukoilen Erkan jatkon puolesta.

Omasta mielestäni Lahtea peluutettiin aivan väärin MM-kisoissa ja itsekkin ihmettelen suuresti minkä takia Pulkkinen ei mahtunut kisa koneeseen, mutta eipä niistä sen enempää.

Tässä ollaan juuri asian ytimessä.

Jukka Jalonen on varmasti hyvä valmentaja, mutta olisiko hän ihmisten mielissä niin hyvä ilman tuota maailmanmestaruutta. Itse ainakin muistan myös sen kuinka nihkeää Jalosen kolmet ensimmäiset kisat oli. Itse asiassa, mun mielestä tänäkin vuonna melko nihkeää oli. Mutta ei sillä tunnu olevan kenellekään mitään merkitystä koska mestaruus tuli. Tästä seuraavat kymmenen vuotta eteenpäin Jalonen on voittava ja loistava valmentaja ja Pyörälät, Puistolat ja Välivaarat voittavia ja loistavia pelaajia. Näin se vaan menee, sillä kansa on täysin myyty. Sama ilmiö on tämä ilmaveiviGranlund-ilmiö. Se on vaan niin perkeleen kova tekisi se mitä tahansa (onhan se kova tottakai, hypetys mennyt vaan yli).

Älkää teilatko jos joku ei pidä Puistolaa, Pyörälää, Välivaaraa ja Jalosta kovin kummoisina. Tai ainakaan minään messiaina. Minä nimittäin en pidä!
 

Tuoppi

Jäsen
Jos hän on paras vaihtoehto Jokereiden valmentajaksi niin se kertoo enemmän valinnanvaran vähäisyydestä kuin Jalosen maagisuudesta.

Tuohonhan homma kulminoituu. Mun mielipide on se että Erkan jälkeen puikkoihin ehdottomasti suomalainen menestynyt huippuvalmentaja kuten Erkkakin on. Ei missään tapauksessa mitää arpaa joka lupaa peluutta jokerikiekkoa! Vaihtoehto jota sinä ilmeisesti kannatat. En myöskään ottaisi paikalle Lämsää tai Valtosta jos Erkka lopettaa vaikka parin vuoden päästä. Katastrofaalisten tulosten riski olisi ihan liian suuri. Joukkueelle mutta myös noiden herrojen urakehitykselle. Sitä paitsi Waden yrityksestä on vielä niin vähän aikaa että epäilen vahvasti että jokerijohto olisi valmis antamaan ohjakset Lämsälle, saatikka Valtoselle. Riskit valmennuksessa ei ole jokeriorganisaation "se juttu" tällä hetkellä.

Mitä menestyksen tavoitteluun tulee niin mulla ainakin oli ihan helvetin hauskaa mestaruusjuhlissa 2002! :) Menestyksen takia minusta joka jätkä tätä hommaa organisaatiossa tekee. Tietysti on tärkeää että yleisö viihtyy katsomossa mutta minusta Jalosista kummankaan pelikirja ei ole läheskään sieltä tylsimmästä päästä. Onhan ne aika mussuttajia mutta kyllä se Erkkakin on mussuttamisessa kunnostautunut. Eihän tästä kovin kauas tarvitse mennä kun muistelee kuinka Erkka julkisuudessa avautui IFK:sta minusta aika nyyhkymäiseen tyyliin á la Jukka Jalonen.

Brändi ja jokerikiekko ovat minusta termeinä ja erityisesti siinä sävyssä kuin sinä tuota jälkimmäistä termiä käytit, tismalleen sama asia. Tietysti kuten jo totesin niin äärilaitaa tulisi välttää mutta kummankaan Jalosen pelityyli ei minun kirjoissa tätä edusta. Sinulle edustaa, ei siinä mitään.

Se mitä en kannata Jukka Jalosen kohdalla olisi jaettu pesti maajoukkueen ja Jokereiden kesken. Se ei toimi!
 

Sambody

Jäsen
Ainakin joku jaksaa perusteellisesti perustella mielipidettään, mistä tottakai pisteet kotiin, mutta vähän hämmentää tälläinen köyden veto J.Jalosen ja Erkan pelitapojen välillä. Kummatkin kuitenkin perustaa pelinsä täysin samoihin asioihin ja peluuttavat lähes identtistä lätkää peruslähtökohdiltaan. Nyanssi eroja varmasti löytyy etsimällä, mutta noin suurilta linjoiltaan hyvin pitkälti samanlaista kiekkoa haluavat Jalonen ja Erkka nähdä omalta joukkueeltaan.

Ei se Jalonenkaan pyri tappamaan mielikuvitusta pelaajiltaan vaan pikemminkin hän nimenomaan haluaa, että kiekollista tuetaan niin puolustus- kuin hyökkäyspäässäkin, mikä luo mahdollisuuksia luoviin ratkaisuihin. Ei Jalonen ole mielestäni yhtään sen enempää työntämässä hyökkäyspeliä muottiin kuin Erkkakaan. Kummatkin haluavat kenttätasapainon säilyvän jokaisessa tilanteessa ja oikeastaan se on ainoa rajoittava tekijä hyökkäyspelin suhteen kummankin pelitavassa. Kummatkin jopa roolittavat joukkueensa hyvin samaan tapaan.
 

Tuoppi

Jäsen
Ainakin joku jaksaa perusteellisesti perustella mielipidettään, mistä tottakai pisteet kotiin, mutta vähän hämmentää tälläinen köyden veto J.Jalosen ja Erkan pelitapojen välillä. Kummatkin kuitenkin perustaa pelinsä täysin samoihin asioihin ja peluuttavat lähes identtistä lätkää peruslähtökohdiltaan. Nyanssi eroja varmasti löytyy etsimällä, mutta noin suurilta linjoiltaan hyvin pitkälti samanlaista kiekkoa haluavat Jalonen ja Erkka nähdä omalta joukkueeltaan.

Noin minäkin asian näen siksi hieman ihmetytti tuo "hyökkäys" Jalosta vastaan. Ymmärtäisin Dufvan vastustamisen!
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tottakai menestys on tärkeää ja suotavaa. Voin kuulostaa jotenkin typerältä mutta itseäni tuo mestaruus ei ihan älyttömästi innostanut juuri sen vuoksi koska en ollut pelitavan takana. Minua harmitti, että Suomi voitti ensimmäisen mestaruuden jonka muistan, juuri tuolla tavalla, eikä esimerkiksi Torinossa 2006. Se oli viihdyttävää lätkää minusta koska pelaajilla oli mielikuvitusta siinä ja Suomi oli kokonaisvaltaisesti ylivoimainen joukkue tuossa turnauksessa. Mielikuvitusta ei tapettu kun siellä pelasi näitä Koivuja ja Selänteitä elämänsä vedossa vaan heille annettiin mahdollisuudet soveltaa, tottakai pelitavan mukaan pelattiin. Itse satuin tuosta pelitavasta yksinkertaisesti tykkäämään enemmän ja edelleenkin Torino 2006 saa minut hymyilemään leveämmin kuin Bratislava 2011. Siksi toivoisin että ensimmäinen mestaruus moneen vuoteen, sille joukkueelle joka minulle oikeasti on rakkain, tulisi sellaisella pelitavalla myös joka mielyttäisi minua.

Vaikka monesta pointistasi olenkin samaa mieltä, niin tässä pitää sen verran jarruttaa että ei Bratislavaan vuonna 2011 matkannut joukkue yksinkertaisesti voinut pelata sitä Torinon 2006 mielikuvituksellista kiekkoa. Taidot ei vaan yksinkertaisesti jengillä riittäneet. Torinossa oli Suomen eduksi niin epikset jaot, että pelitapa oli mahdollista perustaa kuumien starojen yksilötaidolle ja mielikuvitukselle.

Jokereilla pitäisi joka vuosi olla kasassa paperilla top3 jengi, jolloin pelitavan voi rakentaa jo lähtökohtaisesti sen kautta että jaot ovat epikset meidän hyväksi. Suomi on tällä hetkellä MM-tasolla aina haastaja kun katsotaan nimilistaa. Silloin Jalosen tyyppinen "joukkuevalmentaja" sopii jengille paremmin kuin hyvin. Siksi en aivan älyttömästi liputa Jalosen puolesta Jokerivalmentajaksi. Hän sopii paremmin haastaja-asemassa olevan maakuntajengin koutsiksi. Toisaalta Hjallis ja Keklu voivat laskea 1+1 ja maksaa Jaloselle hiukan enemmän, koska pelaajamateriaalin ei tarvitse olla samallalailla A1 luokkaa kuin esim. Nokka Jalosella. Toisaalta Stadilaiset ovat tottuneet näkemään loorassa tähtiä ja nimetön perussuorittajajengi ei takuulla vedä kymppitonnia Areenalle.

Toivon että Erkka jatkaa peräsimessä. Kauan.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Jalosen peluuttamasta kiekosta voi olla mun puolesta ihän mitä mieltä tahansa, mutta uskooko joku oikeasti että hän olisi mj-pestinsä jälkeen siirtymässä Jokereihin? Eiköhän KHL/Sveitsi ole Jalosen vaihtoehdot menestyksekkään maajoukkuepestin jälkeen.

Jos ei Erkka jostain syystä jatka, niin luotan kyllä ihan sataprosenttisesti että se valinta johon Keklu päätyy on täysin oikea.

Mordjinn kirjoitti:
Toisaalta Stadilaiset ovat tottuneet näkemään loorassa tähtiä ja nimetön perussuorittajajengi ei takuulla vedä kymppitonnia Areenalle.

Rohkenen epäillä tätä, kyllä se tärkein tekijä mikä ajaa väkeä hallille on voittoisa ja viihdyttävä (=runsasmaalinen) pelityyli. Hyvänä esimerkkinä kauden 06-07 Jokerijoukkueen ei voi sanoa olleen kovinkaan nimekäs, mutta voittoisien (vähän päälle 2ppp kotona) ja runsasmaalisten (melkein neljä maalia per peli kotona) otteluiden vuoksi yleisömäärät olivat selvästi suurempia (keskimäärin n. 8 900) kuin vaikkapa seuraavalla kaudella (n. 8 500), jolloin joukkue oli selvästi "nimekkäämpi".
 
Viimeksi muokattu:

Tuoppi

Jäsen
Jalosen peluuttamasta kiekosta voi olla mun puolesta ihän mitä mieltä tahansa, mutta uskooko joku oikeasti että hän olisi mj-pestinsä jälkeen siirtymässä Jokereihin? Eiköhän KHL/Sveitsi ole Jalosen vaihtoehdot menestyksekkään maajoukkuepestin jälkeen.

Jos ei Erkka jostain syystä jatka, niin luotan kyllä ihan sataprosenttisesti että se valinta johon Keklu päätyy on täysin oikea.

KHL on suuri mahdollisuus mutta jotenkin en näe Jalosta sveitsissä "jäähdyttelemässä". Onhan Jalonen tavallaan aika utopiaa mutta minusta Jokerit voisi tarjota ihan hyvän haasteen ja organisaation Jaloselle. Vaikka onkin aikoinaan vastustajana antanut aika katkeraa palautetta jokereista. Venäjällehän tuo mitä ilmeisemmin menee ainakin yrittämään mutta kuten jotkut (esim. Suikkanen) ovat jo saaneet todeta niin johdon luoma työilmapiiri on monessa jengissä melkosen painostava, jopa ihan naurettavuuksiin asti.

Mutta ihan pilke silmä kulmassa voisi kysyä että kuka tässä muutama vuosi takaperin uskoi että jokereiden uusi toimitusjohtaja tulisi olemaan Jarmo Kekäläinen! :))
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ainakin joku jaksaa perusteellisesti perustella mielipidettään, mistä tottakai pisteet kotiin, mutta vähän hämmentää tälläinen köyden veto J.Jalosen ja Erkan pelitapojen välillä.
Siis tekstillähän oli mittaa kuin nälkävuodella ja se oli oikein hienosti jäsennelty ja helppolukuinen, mutta ne perustelut jäi kyllä ainakin mun silmiltä piiloon. Puolessa välissä tekstiä teki mieli laskea kaikki "en vaan pidä"-loppuiset lauseet, mutta en sitten jaksanutkaan.

Kummatkin kuitenkin perustaa pelinsä täysin samoihin asioihin ja peluuttavat lähes identtistä lätkää peruslähtökohdiltaan.
-
Ei se Jalonenkaan pyri tappamaan mielikuvitusta pelaajiltaan vaan pikemminkin hän nimenomaan haluaa, että kiekollista tuetaan niin puolustus- kuin hyökkäyspäässäkin, mikä luo mahdollisuuksia luoviin ratkaisuihin.
-
Kummatkin jopa roolittavat joukkueensa hyvin samaan tapaan.
Tässä sitten tuli se, mitä itsekin halusin kirjoittaa. On hyvin omituista syytellä muiden nostaneen Jalosen mestaruuksien takia jalustalle ja sitten jättää perustelematta, miksi hän ei sinne kuulu. Käytännössähän kyseessä on puhdas Erkan klooni ihan niitä tuomareista itkemisiä (mm. viime kevään playoffit) myöten.

Erkka on tällä hetkellä paras vaihtoehto Jokereiden penkin taakse minunkin mielestäni, mutta eihän se salaisuus ole, ettei hän siellä ikuisuuksia tule olemaan. Valmentajaa on ennemmin tai myöhemmin vaihdettava ja tällä hetkellä Jukka Jalonen olisi kaikista suomalaisista valmentajista minun valintani penkin taakse siksi, että on todistanut pystyvänsä menestymään ja peluuttaa käytännössä täysin samankaltaista jääkiekkoa kuin Erkka ja loisi siten täydellistä jatkumoa hänen työlleen. Mun mielestä on ihan käsittämätöntä, että joku (en muista oliko juuri Misi) näkee heikkoutena sen, että hän on kyennyt voittamaan maailmanmestaruuden keskinkertaisella joukkueella. Häh? Mulle tulee mieleen vaan, että jos se pärjää keskinkertaisuuksilla, niin missähän menee raja, kun sille tungetaan liigan ykkösjoukkue käsiin.

Mä en myöskään ihan purematta niele sitä näkemystä, että tiukka pelitapa jotenkin sitoisi joukkuetta hyökkäyspäässä. Jos peluuttaa kuten Hanlon, niin silloin niin voi ehkä sanoakin, mutta sekä Erkka, että Jalonen ovat pelitavallisesti melkolailla hänen vastakohtiaan. Jalosen Suomi luo omalla pelitavallaan mahdollisuuksia hyökkäyspään hienouksiin ja toimii siinä samalla aivan mainiosti myös omassa päässä. Ei kenenkään pelikirjassa lue, ettei hyökkäysalueella saa antaa poikittaissyöttöä tai veivata kärkimiinaa. Siellä lukee miten vastustajalta karvataan kiekko ja kuinka sen jälkeen käynnistetään mahdollisimman hyvä hyökkäys.

Mä en tiedä onko Jalonen oikeasti saatavilla maajoukkuepestinsä jälkeen, ei välttämättä, mutta jos on, niin Jokereilla ei missään nimessä ole varaa kieltäytyä.
 

Misi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga-Jokerit, St. Louis Blues, Teemu Pulkkinen
Tuohonhan homma kulminoituu. Mun mielipide on se että Erkan jälkeen puikkoihin ehdottomasti suomalainen menestynyt huippuvalmentaja kuten Erkkakin on. Ei missään tapauksessa mitää arpaa joka lupaa peluutta jokerikiekkoa! Vaihtoehto jota sinä ilmeisesti kannatat. En myöskään ottaisi paikalle Lämsää tai Valtosta jos Erkka lopettaa vaikka parin vuoden päästä. Katastrofaalisten tulosten riski olisi ihan liian suuri. Joukkueelle mutta myös noiden herrojen urakehitykselle. Sitä paitsi Waden yrityksestä on vielä niin vähän aikaa että epäilen vahvasti että jokerijohto olisi valmis antamaan ohjakset Lämsälle, saatikka Valtoselle. Riskit valmennuksessa ei ole jokeriorganisaation "se juttu" tällä hetkellä.

Mitä menestyksen tavoitteluun tulee niin mulla ainakin oli ihan helvetin hauskaa mestaruusjuhlissa 2002! :) Menestyksen takia minusta joka jätkä tätä hommaa organisaatiossa tekee. Tietysti on tärkeää että yleisö viihtyy katsomossa mutta minusta Jalosista kummankaan pelikirja ei ole läheskään sieltä tylsimmästä päästä. Onhan ne aika mussuttajia mutta kyllä se Erkkakin on mussuttamisessa kunnostautunut. Eihän tästä kovin kauas tarvitse mennä kun muistelee kuinka Erkka julkisuudessa avautui IFK:sta minusta aika nyyhkymäiseen tyyliin á la Jukka Jalonen.

Brändi ja jokerikiekko ovat minusta termeinä ja erityisesti siinä sävyssä kuin sinä tuota jälkimmäistä termiä käytit, tismalleen sama asia. Tietysti kuten jo totesin niin äärilaitaa tulisi välttää mutta kummankaan Jalosen pelityyli ei minun kirjoissa tätä edusta. Sinulle edustaa, ei siinä mitään.

Se mitä en kannata Jukka Jalosen kohdalla olisi jaettu pesti maajoukkueen ja Jokereiden kesken. Se ei toimi!

Totta kyllä että mulle Jalosen pelitapa edustaa jotain aika lähellä toista ääriryhmää, eli en ole sen kannalla että tuo pelitapa rantautuisi Jokereihin. Mulle myös menestys on tärkeää ja jos ei saada pätevää ehdokasta peluuttamaan jokerikiekkoa (mikä olis mun ykkösprioriteetti) niin silloin otetaan se kellä edes Poika tulisi kotiin.

Tuo lainaamasi kohta viittaa siihen mielipiteeseeni ettei Jalonen ole mielestäni mikään ideaalivalinta valmentajaksi muutenkaan jos puhutaan Jokereiden kokoisesta joukkueesta jonka tavoitteena on mestaruus. En pidä häntä ihan niin hyvänä valmentajana kuin monet muut pitävät. Tämä taas ei liity antipatioistani pelitapaa kohtaan niinkään.

Eli väännettynä siis. Minustakin paras vaihtoehto voittavan jokerikiekon jälkeen on nimenomaan se huippuvalmentaja Jokereihin. En ole vaan täysin vakuuttunut Jukka Jalosesta.
 

Misi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga-Jokerit, St. Louis Blues, Teemu Pulkkinen
Vaikka monesta pointistasi olenkin samaa mieltä, niin tässä pitää sen verran jarruttaa että ei Bratislavaan vuonna 2011 matkannut joukkue yksinkertaisesti voinut pelata sitä Torinon 2006 mielikuvituksellista kiekkoa. Taidot ei vaan yksinkertaisesti jengillä riittäneet. Torinossa oli Suomen eduksi niin epikset jaot, että pelitapa oli mahdollista perustaa kuumien starojen yksilötaidolle ja mielikuvitukselle.

Jokereilla pitäisi joka vuosi olla kasassa paperilla top3 jengi, jolloin pelitavan voi rakentaa jo lähtökohtaisesti sen kautta että jaot ovat epikset meidän hyväksi. Suomi on tällä hetkellä MM-tasolla aina haastaja kun katsotaan nimilistaa. Silloin Jalosen tyyppinen "joukkuevalmentaja" sopii jengille paremmin kuin hyvin. Siksi en aivan älyttömästi liputa Jalosen puolesta Jokerivalmentajaksi. Hän sopii paremmin haastaja-asemassa olevan maakuntajengin koutsiksi. Toisaalta Hjallis ja Keklu voivat laskea 1+1 ja maksaa Jaloselle hiukan enemmän, koska pelaajamateriaalin ei tarvitse olla samallalailla A1 luokkaa kuin esim. Nokka Jalosella. Toisaalta Stadilaiset ovat tottuneet näkemään loorassa tähtiä ja nimetön perussuorittajajengi ei takuulla vedä kymppitonnia Areenalle.

Toivon että Erkka jatkaa peräsimessä. Kauan.

Kyllä, tässä ollaan nimenomaan mun mielestä asian ytimessä. Ei Jalonen pärjännyt Vancouverissa kummoisesti vaikka kovat miehet mukana olikin. Nään itsekin Jalosen altavastaaja-valmentajana altavastaaja-joukkueille jolle tottakai on tärkeää tiukka roolitus. Tätä voidaan myös havaita pelaajavalinnoista. Jalonen jopa mielellään rakentaa hieman altavastaaja joukkueita, uskokaa tai älkää.

En toivoisi että Jokerit pelaisi altavastaajalätkää. Ei sitä Vancoucerin pelaajatkaan oikein sulattaneet ja siksi eripuraa syntyikin.

Mitä tulee tohon Jalosen pelitapaan niin se on rakennettu näille Pyörälöille ja muille, eli sikälikin ihan tehokas, mutta mua vähän pelottaa että Jokerit kootaan taas niistä kädettömistä pyörijöistä kolmosketjuun. Siinä juuri nään eron että ainakin tällä hetkellä Erkka ja Jukka roolittavat joukkueensa aika paljonkin eri tavalla. Se voi johtua pelaajien kädettömyydestäkin MM-kisoissa, mutta kyllä siellä aika paljon kulmissa vaan pyörittiin ja toivottiin että joku vetäsee jalat alta et päästään jauhaa maailman parasta ylivoimaa. En mä tälläista peliä haluis nähdä, vaan toivoisin että aktiivisesti pyrittäis maalille ainakin kolmen, jopa neljän ketjun voimin.

Edelleenkin, kyllä Jalonen on hyökkäspeli edellä valmentava valmentaja, mutta hänen pelifilosofiaansa (ainakin MM-kisoissa) kuuluu, että alemmat ketjut ovat tälläisiä hyörijöitä jotka pyörii kulmissa ja ylemmät ketjut pelaavat hyökkäyksiään enemmän maalille. Ei se oo täysin sattumaa mun mielestä ettei Jalosen joukkueissa kolmos-/nelosketjut maaleilla juhli.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Ei se oo täysin sattumaa mun mielestä ettei Jalosen joukkueissa kolmos-/nelosketjut maaleilla juhli.

Missähän jengissä ja kenen valmennettavana alemmat kentät juhlivat maaleilla? Mielestäni Jalosen maajoukkueessa alemmat kentät saavat ihan hyvin onnistumisia peliaikaansa nähden. Tässä viime MM-turnauksen tilastoja:

Antti Pihlström 2+1
Jani Lajunen 2+1
Mika Pyörälä 1+2
Niko Kapanen 2 +1
Leo Komarov 0+2 2
Petteri Nokelainen 1+1

Mun mielestä ihan hyvin alemmatkin kentät saivat yhdeksässä pelissä tehoja aikaan (osalla vähemmän pelejä) ja hienoa tossa on se, että kaikille tuli onnistumisia hyökkäyspäässä. Ei siis vain alivoiman pelaamista ja 0-0 tasaviisikoin pelatessa.

Mitä tulee muuten Jaloseen niin ei hänen pelitapansa ole tehty millekään Pyörälöille tai ei sitä rakenneta mitenkään altavastaajille. Kyllähän se näyttää hienosti toimivan myös kärkipelaajillakin kuten vaikka Granlundilla. Jaloselle on tärkeää (kuten monelle muullekin valmentajalle), että pelaajat sitoutuvat hänen pelitapaansa. Jalosella on selkeä pelitapa ja näkemys siitä, miten hänen joukkueensa tulee pelata. Osalla valmentajista näkemys ei ole ehkä yhtä vahva vaan antavat enemmän vapauksia pelaajille. Ei Jalosen pelitapa kuitenkaan ole mitenkään ristiriidassa huippu osaamisen kanssa kuten vaikka Selänteen mainion maalinteko-osaamisen tai Leinon peliälyn. Kyse on siitä miten he pystyvät sitoutumaan yhteiseen pelitapaan ja tuomaan oman osaamisensa sen hyödyksi.

Eli summa summarum, Jokereissa Jalosella olisi käytettävissä Suomen mittakaavassa huippuosaaminen, johonka hänen kiekkokontrolliin nojaava pelitapa sopisi oikein hyvin. En kuitenkaan usko, että Jalosta tullaan vähään aikaan näkemään Suomessa muuta kuin maajoukkueen luotsina. Maajoukkuepestin päätyttyä ottajia on varmasti kovemmissakin sarjoissa, joihin uskon Jalosen suuntaavan.
 

Sambody

Jäsen
Mitä tulee tohon Jalosen pelitapaan niin se on rakennettu näille Pyörälöille ja muille, eli sikälikin ihan tehokas, mutta mua vähän pelottaa että Jokerit kootaan taas niistä kädettömistä pyörijöistä kolmosketjuun. Siinä juuri nään eron että ainakin tällä hetkellä Erkka ja Jukka roolittavat joukkueensa aika paljonkin eri tavalla.

Taas päästään siihen, että varsin samalla tapaa Erkalta löytyy omat pyörälät ja pihlströmit aivan samaan tapaan kuin Jaloselta. Torinossa Erkka roolitti kahteen ensimmäiseen vitjaan hirveästi hyökkäyspään osaamista ja näitä kenttiä johtivat Saku Koivu ja Olli Jokinen loistavalla menestyksellä. Alemmissa kentissä höyrivät ja pyörivät kuin se kuuluisa puolukka pillussa kaiken maailman Antti Laaksosta, Ville Niemistä, Jarkko Ruutua ja Niko Kapasta. Nämä virtuoosit olivat äärimmäinen peloite vastustajan maalivahdille tehden yhteensä 5 tehopistettä!

Vancouverissa Jalonen kompastui aika pahasti ikääntyvään materiaaliinsa, joka nyt ei ollut hyvällä tahdollakaan vertailukelpoinen Torinon vastaavan kanssa. Teemu Selänne eli Torinossa uutta kevättä urallaan ollen vaarallisemmillaan sitten vuosituhannen vaihteen. Vancouverissa oli ikää tullut se 4vuotta lisää mittariin ja Teemu pelasi kaiken hyvän lisäksi leuka murtuneena. Jere Lehtinen oli Torinon aikaan 30 maalin mies NHL:ssä, Vancouverin aikaan hän oli 7 maalin mies. Saku Koivu oli Torinon aikaan Montrealin kapteeni, ykkössentteri ja paskojen laitureiden kanssa lähes piste per peli tahdissa. Vancouverin koittaessa hänellä oli yksi kiekkomaailman parhaista maalintekijöistä kentässään, mutta silti Koivun pistesaldot vain hiipuivat. Olli Jokinen oli Torinon aikaan 90 pisteen mies NHL:ssä. Vancouverin aikaan hän oli kiekkokiertolainen joka parin vuodeen sisään kiersi kolme joukkuetta onnistumatta täyttämään odotuksia missään niissä. Tässä nyt pientä miettimisen aihetta miksei se peli ollutkaan enää saman näköistä dominointia Vancouverissa kuin se oli Torinossa.

Jopa tämän kauden Jokeri joukkueesta näkyy selvä Erkan kädenjälki ja on hyvin samaantapaan roolitettu kuin vaikkapa Jalosen HPK:n mestarijoukkue. Sielä on taas ne kaksi hyökkäyspään huippuketjua Filppulan ja Kerälän johdolla ja sitten kaksi ketjua joihin on haettu taattua kahdensuunnan laatua Hahlin ja Heinon johdolla. HPK:n mestarijoukkueessa taas löytyi kahteen ensimmäiseen kenttään SM-liiga tasolla huippuosaamista hyökkäyssuuntaan Ville Leinon, Jukka Voutilaisen, Janis Spruktsin, Janne Lahden ja Jani Hassisen johdolla ja sitten oli niihin alempiin kenttiin rautaista roolipelaamista Jyrki Louhen, Petteri Wirtasen, Jani Keinäsen, JP Loikaksen ja Jari Sailion johdolla.

Se voi johtua pelaajien kädettömyydestäkin MM-kisoissa, mutta kyllä siellä aika paljon kulmissa vaan pyörittiin ja toivottiin että joku vetäsee jalat alta et päästään jauhaa maailman parasta ylivoimaa. En mä tälläista peliä haluis nähdä, vaan toivoisin että aktiivisesti pyrittäis maalille ainakin kolmen, jopa neljän ketjun voimin.

Aika paljon kulmiin ajauduttiin kyllä, mutta se ei silti tarkoita, että se on se mitä valmennus haluaa. Juuri ennen Karjala-turnausta, kun hän hyvin avoimesti avasi omaa peliään Urheilulehden haastattelussa, hän sanoi että aina hyökätessä tavoite on tehdä maali ja kulmapeli on nyky-jääkiekossa hyvinkin tehoton tapa tehdä maali. Kyllä sielä pyritään Leijonissakin hyvin vahvasti maalille suorissa hyökkäyksissä. Jos en aivan väärin muista niin jopa se hyökkäys pyritään pelaamaan kaikilla kolmella miehellä maalia päin ja "takamiehen" tontille halutaan, että pakki nousee. Eli siis käytännössä kolmella kahta vastaan hyökkäyksissä normaalista ja vanhanaikaisesta poiketen painottoman puolen laituri ei jää hakemaan vetopaikkaa vaan ajaa maalille, kun kiekollista lähin kiekoton mies lähtee tekemään vastutajan puolustajaa vastaan kiekollisen kanssa 2v1 tilannetta ja pakki nousee "neljäntenä hyökkääjänä" sille painottoman puolen vetopaikalle.
 

Misi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga-Jokerit, St. Louis Blues, Teemu Pulkkinen
Missähän jengissä ja kenen valmennettavana alemmat kentät juhlivat maaleilla?

Hyvissä joukkueissa tätäkin tapahtuu, hyvänä esimerkkinä tämän kauden Jokerit. Kyllä se on nykyjääkiekossa merkittävä osa varsinkin tätä seurajoukkuepelaamista jossa pelataan se 60 ottelun runkosarja plus pleijarit ja kaikki höntsäilyt, että leveyttä löytyy ratkaisurintamalta. Nykypäivän jääkiekossa useat joukkueet pyrkivät kolmen ketjun leveyteen ratkaisijarintamalla.

Jaloselle on tärkeää (kuten monelle muullekin valmentajalle), että pelaajat sitoutuvat hänen pelitapaansa. Jalosella on selkeä pelitapa ja näkemys siitä, miten hänen joukkueensa tulee pelata. Osalla valmentajista näkemys ei ole ehkä yhtä vahva vaan antavat enemmän vapauksia pelaajille.

Siinä ei ole todellakaan mitään väärää että pelaajien pitää sitoutua pelitapaan. Se on nykypäivän jääkiekkoa se, ja samoin valmentajalla pitääkin olla selkeä pelitapa ja näkemys siitä miten joukkue pelaa. Tämä vapauksien antaminen taas on se juttu mikä erottaa minun mielestäni roboottikiekon muusta. Siitä en Jalosessa ihan täysin pidä että kaikki on ihan niin tarkasti muotissaan, mitä se nyt on.

Aika paljon kulmiin ajauduttiin kyllä, mutta se ei silti tarkoita, että se on se mitä valmennus haluaa. Juuri ennen Karjala-turnausta, kun hän hyvin avoimesti avasi omaa peliään Urheilulehden haastattelussa, hän sanoi että aina hyökätessä tavoite on tehdä maali ja kulmapeli on nyky-jääkiekossa hyvinkin tehoton tapa tehdä maali. Kyllä sielä pyritään Leijonissakin hyvin vahvasti maalille suorissa hyökkäyksissä. Jos en aivan väärin muista niin jopa se hyökkäys pyritään pelaamaan kaikilla kolmella miehellä maalia päin ja "takamiehen" tontille halutaan, että pakki nousee. Eli siis käytännössä kolmella kahta vastaan hyökkäyksissä normaalista ja vanhanaikaisesta poiketen painottoman puolen laituri ei jää hakemaan vetopaikkaa vaan ajaa maalille, kun kiekollista lähin kiekoton mies lähtee tekemään vastutajan puolustajaa vastaan kiekollisen kanssa 2v1 tilannetta ja pakki nousee "neljäntenä hyökkääjänä" sille painottoman puolen vetopaikalle.

Kaikenkaikkiaan hyvä ja asiallinen viesti.

En itse ole nähnyt tätä Urheilulehden haastattelua, joten perustan kaikki väitteeni pelitavasta siihen mitä kentällä näen. Tietysti tähän vaikuttaa myös se, että Jalonen puhuu jatkuvasti ylivoiman tärkeydestä ja maailman parhaasta ylivoimasta ja samalla peli näyttää todellakin siltä kulmissa pyörimiseltä. Itse olen nähnyt Jalosen maajoukkueissa lähes poikkeuksetta tätä kulmissa pyörimistä ja itselleni tämä on piirtynyt Jalosen pelitavaksi. Se ei vaan sovi mun käsitykseen jokerikiekosta, edes kolmosketjun pelaamisessa. Jos se pelitapa sitten on jotain muuta voidaan kyseenalaistaa Jalosen kyky saada pelaajat pelaamaan haluamallaan tavalla (vrt. kauden 2011-2012 IFK.). Ja ottaa joukkueeseen pelaajia jotka sopivat hänen pelitapaansa. Pyörälä ykkösketjussa taas kuulostaa vähän muulta kuin hyökkäyksen ilotulitukselta :)

En väitä Jalosen olevan mikään umpipaska äijä tai huono koutsi. Hän on vaan mun mielestä jokseenkin yliarvostettu, mikä tottakai on ihan ymmärrettävää.

Puolessa välissä tekstiä teki mieli laskea kaikki "en vaan pidä"-loppuiset lauseet, mutta en sitten jaksanutkaan.

Tein sen puolestasi. Vastaus on: 1 !
 
Viimeksi muokattu:

Sambody

Jäsen
En itse ole nähnyt tätä Urheilulehden haastattelua, joten perustan kaikki väitteeni pelitavasta siihen mitä kentällä näen.

Vain koska kerrankin UL tehnyt loistavaa jääkiekkojournalismia ja Jalonen avaa omaa ajatusmaailmaansa harvinaisen laajasti ja yksityiskohtaisesti niin tästäpä vain katselemaan. Varsin pitkät videot täynnä asiaa:

Jukka Jalosen "hyökkäyspelikirja"
Jukka Jalosen "puolustuspelikirja

Okei myös siksi haluaisin sinun katsovan nuo videot ja katsovan sillä silmällä Jokereiden peliä varsinkin Areenalla, koska mielestäni vaikka argumentoitkin perusteellisesti ovat argumenttisi osittain virheellisiä.

Muutenkin kannattaa katsoa nuo. Itsekkin nyt katselin toistamiseen kyseiset pätkät ja huomasin menneeni hieman metsään tuossa edellisessä viestissäni yrittäessäni referoida ulkomuistista tuota suoran hyökkäyksen periaatteita. Pahoittelut siitä.
 

Fordél

Jäsen
Siinä ei ole todellakaan mitään väärää että pelaajien pitää sitoutua pelitapaan. Se on nykypäivän jääkiekkoa se, ja samoin valmentajalla pitääkin olla selkeä pelitapa ja näkemys siitä miten joukkue pelaa. Tämä vapauksien antaminen taas on se juttu mikä erottaa minun mielestäni roboottikiekon muusta. Siitä en Jalosessa ihan täysin pidä että kaikki on ihan niin tarkasti muotissaan, mitä se nyt on.

Onko niin, että kun katsot Jalosen maajoukkueen pelaamista niin sua häiritsee se kuinka kaikki on tarkasti muotissaan? Ihan oikeesti, käsi sydämmelle niin nouseeko Jalosen jengien pelistä häiritsevänä elementtinä esille se kuinka pelaajilla ei olisi tarpeeksi vapauksia?

En usko, että Jalosen pelitapa kahlitsee esimerkiksi Granlundin pelaamista. Granlund saa varmasti ihan riittävissä määrin vapauksia toteuttaa itseään. Sen sijaan Jalosen pelitapa varmasti tukee niitä pelaajia, joilla ei peliäly ja taitotaso ole Granlundin tasolla. Tällöin on hyvä, että taustalla on selkeä pelitapa, joka helpottaa ratkaisujen tekoa ja pelin eteenpäin viemistä.
 
No nyt huhuillaan puolestaan Summasta Jokereihin naapurin osiossa. Pystysuoran jyrkkä ei totaalikiekkopsykopaatille tältä suunnalta, alkaa vaan jo vähän kylmä hiki nousemaan jos koutsimarkkinat ovat niin tyhjät että Ramiakin koitetaan kosiskella. Tosissaan voinee alkaa jännätä siinä vaiheessa jos/kun joulu"tauon" aikana ei ala kuulua Erkan jatkosta.
 

Tuoppi

Jäsen
No nyt huhuillaan puolestaan Summasta Jokereihin naapurin osiossa. Pystysuoran jyrkkä ei totaalikiekkopsykopaatille tältä suunnalta, alkaa vaan jo vähän kylmä hiki nousemaan jos koutsimarkkinat ovat niin tyhjät että Ramiakin koitetaan kosiskella. Tosissaan voinee alkaa jännätä siinä vaiheessa jos/kun joulu"tauon" aikana ei ala kuulua Erkan jatkosta.

Summasen palkkaaminen ei ole pitkän tähtäimen ajattelua alkuunkaan! Jos Kekäläinen meinaa että Summasen palkkaaminen on hyvä idea koska yhteistyö sujui hyvin hänen kanssaan 90-luvun lopulla niin Keklu on pihalla kuin lumiukko.

Jyrkkä EI multa Summasen hankkimiselle!
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
No nyt huhuillaan puolestaan Summasta Jokereihin naapurin osiossa.
Huh, hetkeksi kerkesin jo säikähtää ennen kuin linkki aukesi, mutta se olikin Renegade joka siellä huhuilee joten ei pelkoa että Raivo tänne eksyisi siis..
Juuri näin. Kyseisen nimimerkin tietolähteet tuntien tuolle jutulle voi korkeintaan nauraa. Ruutu naapuriin ja RD meille, eiku..! Odottelemme enää viimeistä silausta, kuinka Renegaden mukaan "sopimus on jo olemassa, mutta...".

Byebye, sut on nähty.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Raivo tänne kiitos. Peukku ylös tälle hankinnalle.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jollain erittäin häiriintyneellä tavalla olisi mielenkiintoista nähdä Ramin Jokereiden valmentajana, mikäli Erkka ei siis jatka. Kaikkien tiedossahan on ne uhat jotka mies mukanaan toisi, mutta osaa tulostakin tehdä. Toisaalta kun kaverilla ei sytytyslanka taida kovin pitkä olla, niin turvallisempaahan tämä olisi kiertää kaukaa kun puhtaasti järjellä ajattelee. Varsinkin Rapperswilissä tapahtunut vastustajan maaleille taputtaminen vetää aika hiljaiseksi.
 

Viru$

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Raivo tänne kiitos. Peukku ylös tälle hankinnalle.

Jo pelaajien mielenterveyden kannalta, hyi helvetti. Ei psykoa ikinä enää Jokereihin.

Kekäläinen sanoi aikoinaan, että Jortikan on kyettävä uusiutumaan, samaa odotan Kekäläiseltä. Ei aina voi mennä sillä tutulla ja turvallisella, se mikä on joskus toiminut, ei välttämättä toimi enää. Kekäläinen liikkuu liikaa mukavuusalueellaan.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Kaikkien tiedossa varmaan lienee Kekäläisen hyvät välit Summaseen, joten sinänsä ei olisi mikään ihme, jos Summasen kanssa joku yhteistyökuvio jossain vaiheessa toteutuu. Ja itse asiassa näinhän taitaa olla nytkin, kun Summanen osallistuu K-Vantaan valmennukseen ja tuskin ihan vastoin Kekäläisen tahtoa.

Kekäläinen voisi olla myöskin sopiva käsijarru Summaselle, ettei homma karkaa täysin lapasesta.

Mutta tosiaan voisi Kekäläiselle itselleenkin ihan kehittävää tutustua jossain vaiheessa muihinkin valmennusmetodeihin kuin tuttuihin ja turvallisiin S&W:hen. Toki itse toivon, että Erkka jatkaa vielä vaikka useammankin kauden Jokereissa päävalmentajana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös