Jokerien taloudellinen tilanne

  • 368 033
  • 1 522

scholl

Jäsen
Oma tuntumani on, että ei vaikuta millään lailla.

Hallin nimihän on myyty pitkäaikaisella sopimuksella, joka uudistettiin tyyliin pari vuotta sitten ja sitä ei katkaise varmaan muu kuin Hartwallin konkurssi ja sitä ei tule tapahtumaan. Eriasia on sitten mahdolliset muut sopimukset, ne voivat olla lyhyempiaikaisia, mutta herää kysymys: jos tulee uusi omistaja, miksi se haluaisi vähentää näkyvyyttä.
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Liekö paluu liigaan edes mahdollinen tuolla taloustilanteella? Taitaa Jokerit olla nyt niin riippuvainen ruplista. Korjatkaa jos olen väärässä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ollut tietoinen, että Jokerit on noin mittavaa lainaa ottanut. Luulin, että omalla toiminnalla tulee se mitä tulee ja ruplilla kuitataan loput.

Ei tuo näin maallikon silmiin kovin hyvältä vaikuta..
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Liekö paluu liigaan edes mahdollinen tuolla taloustilanteella? Taitaa Jokerit olla nyt niin riippuvainen ruplista. Korjatkaa jos olen väärässä.

Eiköhän noista äskettäin tehdyistä pitkistä jatkosopimuksista voida päätellä ainakin se, että Jokereissa suunnitellaan tulevaisuutta KHL:ssä, ei liigassa.
 

salama#8

Jäsen
Mikäs voivoittelukerho täällä kokoontuu? Eikö se ole ollut siitä asti selvää, ettei Jokerit tulorahoituksella pyöri? Minä olen ensimmäisestä tiedotustilaisuudesta asti ollut siinä käsityksessä, että tulorahoitusta haalitaan kasaan sen verran mitä saadaan ja loput tulee venäläisten pussista.

Liekö paluu liigaan edes mahdollinen tuolla taloustilanteella? Taitaa Jokerit olla nyt niin riippuvainen ruplista. Korjatkaa jos olen väärässä.

Ei varmasti tuolla nykyisellä yhtiöllä, mutta äkkiähän se uusi velaton osakeyhtiö pyöräytetään pystyyn, jos Liigaan takaisin ollaan tulossa. Eri asia on sitten se, ollaanko tulossa ja kuka sen seuran omistaisi. H. Harkimo on ilmeisesti aika kypsynyt kuittaamaan Jokereiden tappioita ja venäläisillä on tuskin mitään intressejä omistaa seuraa, joka pelaa Liigaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikäs voivoittelukerho täällä kokoontuu? Eikö se ole ollut siitä asti selvää, ettei Jokerit tulorahoituksella pyöri? Minä olen ensimmäisestä tiedotustilaisuudesta asti ollut siinä käsityksessä, että tulorahoitusta haalitaan kasaan sen verran mitä saadaan ja loput tulee venäläisten pussista.
Toki se on ollut alusta asti selvää, mutta olitko itse tietoinen, että Jokerit on ottanut noinkin mittavasti lainaa? Ja miksi ihmeessä sitä on täytynyt ottaa, jos kerran venäläisten pussista pitäisi kuitata ne loput?
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Taitaa olla Jokerien liikevaihto noin 300 000 euroa suurempi kuin Jullien... Niinköhän menevät tällä tilikaudella ohi?
 

salama#8

Jäsen
Toki se on ollut alusta asti selvää, mutta olitko itse tietoinen, että Jokerit on ottanut noinkin mittavasti lainaa? Ja miksi ihmeessä sitä on täytynyt ottaa, jos kerran venäläisten pussista pitäisi kuitata ne loput?

Pääomalaina = veli venäläisen lompsasta nostettu raha.

Siitä olin tietoinen, että tulorahoitusta saataisiin se 10M€ kasaan.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Eiköhän noista äskettäin tehdyistä pitkistä jatkosopimuksista voida päätellä ainakin se, että Jokereissa suunnitellaan tulevaisuutta KHL:ssä, ei liigassa.

Suunnitellaan varmasti.

Ihan turha kuitenkaan vetää mitään johtopäätöksiä jatkosopimusten perusteella. Ne kun sisältävät kaikki KHL pykälän. Jokereiden on ollut pakko alkaa tekemään jatkosopimuksia mikäli mielivät saada jalkeille edes kohtalaisen uskottavan joukkueen ensikaudeksi mikäli Kreml päättääkin jatkaa ruplien pumppaamista Jokereihin.

Eihän tolle rahan haaskaukselle voi kun nauraa.
 

jjoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Taitaa olla Jokerien liikevaihto noin 300 000 euroa suurempi kuin Jullien... Niinköhän menevät tällä tilikaudella ohi?
Mikä taas johtuu ymmärtääkseni siitä, että on erillinen halliyhtiö joka on sidoksissa Jokereihin ja sitä kautta osa (suurudesta en osaa sanoa) ottelutapahtumien tuotoista ja esimerkiksi jää- ja laitamainoten tuotoista menee suoraan halliyhtiölle. Lisäksi ainakin TV-sopimuksen rahat ymmärtääkseni menevät suoraan rahoittajille käymättä Jokereiden kirjanpidossa.

Tuossahan on muuten juuri se 2 miljoonaa lisää edelliseen kauteen nähden maksettavaa Rotenbergille ja kumppaneille, mikä joidenkin lähteiden mukaan oli Steve Moseksen oikeuksien hinta.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Mikä taas johtuu ymmärtääkseni siitä, että on erillinen halliyhtiö joka on sidoksissa Jokereihin ja sitä kautta osa (suurudesta en osaa sanoa) ottelutapahtumien tuotoista ja esimerkiksi jää- ja laitamainoten tuotoista menee suoraan halliyhtiölle. Lisäksi ainakin TV-sopimuksen rahat ymmärtääkseni menevät suoraan rahoittajille käymättä Jokereiden kirjanpidossa.

Niin mitäs sitten? Ei se silti nosta Jokerien myyntiä mihinkään. Taisi liikevaihto laske vajaa 2 milliä tokalle kaudelle ja tällä kaudella tölkki on ollut vajaatäytöllä.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saas nähdä miten tästä taloudellisesta tilanteesta noustaan ylös. Vai uppoaako Jokerit kokonaan merten syvyyksiin? Äkkiä pois KHL:stä ja takaisin liigaan. Haetaan SaiPasta neuvoja. Siellä osataan laittaa talous kuntoon.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Tuossahan on muuten juuri se 2 miljoonaa lisää edelliseen kauteen nähden maksettavaa Rotenbergille ja kumppaneille, mikä joidenkin lähteiden mukaan oli Steve Moseksen oikeuksien hinta.

Tämä "tieto" tai pikemminkin palstatotuus, ei pidä paikkansa. Tästä 100 % varma tieto.
 

Kapu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Anteeksi tyhmyyteni. Mutta mitä järkeä venäläisten on kuitata Jokerien velat. Liikaa velkaa, joten konkurssi ainut vaihtoehto mun logiikalla. Liigaan siirtyminen ei ole vaihtoehto, koska velat siirtyy myös.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Anteeksi tyhmyyteni. Mutta mitä järkeä venäläisten on kuitata Jokerien velat. Liikaa velkaa, joten konkurssi ainut vaihtoehto mun logiikalla. Liigaan siirtyminen ei ole vaihtoehto, koska velat siirtyy myös.

Ei mitään. Siinä vaiheessa kun kyllästyvät, niin pöntöstä alas vain.
 

Tuamas

Jäsen
Anteeksi tyhmyyteni. Mutta mitä järkeä venäläisten on kuitata Jokerien velat. Liikaa velkaa, joten konkurssi ainut vaihtoehto mun logiikalla. Liigaan siirtyminen ei ole vaihtoehto, koska velat siirtyy myös.

Se, että toiminta jatkuu.

Pääomalaina ei ole varsinaista velkaa, vaan ennemmin omistajien sijoitus yhtiöön.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Anteeksi tyhmyyteni. Mutta mitä järkeä venäläisten on kuitata Jokerien velat. Liikaa velkaa, joten konkurssi ainut vaihtoehto mun logiikalla. Liigaan siirtyminen ei ole vaihtoehto, koska velat siirtyy myös.

Voit ajatella venäläisten Jokereihin maksaman rahan puhtaana markkinointikuluna. Yhtälö toimii melko yksinkertaisestettuna oligarkeille näin: Pidä Putin tyytyväisenä (kuittaa KHL joukkueen tappiot), saa yrityksellesi satojen miljoonien diilejä. Älä pidä Putinia tyytyväisenä, älä saa diilejä. Jokereitten tappiot (ja muiden vastaavien "markkinointiprojektien") ovat pieni raha siitä saatavaan voittoon nähden. Kun Putin väistyy vallasta tai kyllästyy lätkään, asia muuttuu.
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Pitänee taas kerran yksinkertaistaa näitä "isoja summia". Oletetaan, että toveri Rotalla ja kavereillaan on miljardi taskurahoja (joku ainakin on näin väittänyt). 15 milkkua on kokonaista 1,5 % siitä. Eli milkkujen meno harrastukseen on sama suhteellisesti, kuin 30000 euroo vuodessa nettoa tienaava kaveri käyttää 450 euroo harrastuksiinsa. On se hurjaa menoo, vai kuinka? Viisastelijat älköön vaivaantuko tuomaan mitään politiikkahöpinöitä tähän vastineeksi, niitä on saanut lukea kyllästymiseen asti tällä palstalla.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Pitänee taas kerran yksinkertaistaa näitä "isoja summia". Oletetaan, että toveri Rotalla ja kavereillaan on miljardi taskurahoja (joku ainakin on näin väittänyt). 15 milkkua on kokonaista 1,5 % siitä. Eli milkkujen meno harrastukseen on sama suhteellisesti, kuin 30000 euroo vuodessa nettoa tienaava kaveri käyttää 450 euroo harrastuksiinsa. On se hurjaa menoo, vai kuinka? Viisastelijat älköön vaivaantuko tuomaan mitään politiikkahöpinöitä tähän vastineeksi, niitä on saanut lukea kyllästymiseen asti tällä palstalla.

Jokerit ei ole Rotenbergin harrastus, SKA on se harrastus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös