Jokerien mediaketju

  • 2 133 762
  • 8 710

Jeffrey

Jäsen
On varmasti täysin totta, että tuo pelintaso on vahvasti subjektiivinen asia. Itse katsoin viime kaudella jokaisen Jokereiden pelin alusta loppuun. Edellisellä parilla kaudella en tähän pystynyt vaikka Jokerit olisi johdossa ollutkin, vaan muut hommat vei mielenkiinnon. Viime kaudella yritin liigaa katsoa, eikä siitä tullut kyllä yhtään mitään. En tiedä miten tämä CHL suhtautuu tasoltaan liigaan, mutta nyt kun olen sattunut niitä pelejä katselemaan, niin esimerkiksi Lukon tämänpäiväinen oli kyllä todellista läpsyttelyä. Viime kaudella Tapparassa pelannut Jormakka oli jo harjoitusotteluista sitä mieltä, että pelin vauhti on aivan käsittämätön liigaan verrattuna, ja vauhti tulee varmasti vain kiihtymään kun kausi saa lisää ikää.

KHL:stä saisi kuitenkin helpohkosti kasattua muutaman NHL tason joukkueen, Liigasta saisi parhaat haalimalla ehkä sen muutaman KHL tason joukkueen. Jo Jokereissa pelaa toista kentällistä NHL tasoisia pelaajia, joilla se NHL ura on katkennut syystä tai toisesta.

Mulle hyvä pelintaso tarkoittaa ensiarvoisesti pelin viihdyttävyyttä, ja siinä KHL on hurjasti liigaa edellä. Sanotaan nyt vielä se, että urheilullisella tasolla jopa nämä heikoimmat kaverit on ihan liigan huippujen tasolla. Nähdäkseni tämä on yksi niistä syistä, miksi moni liigassa loistanut taituri on flopannut KHL:ssä.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Muuten sellainen hypoteettinen kysymys, että kumpi pärjäisi paremmin KHL:ssä: nyky-Jokerit vai parhaista Liiga-pelaajista koottu joukkue, joka siis saisi harjoitella ja pelata KHL:ssä koko kauden?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Muuten sellainen hypoteettinen kysymys, että kumpi pärjäisi paremmin KHL:ssä: nyky-Jokerit vai parhaista Liiga-pelaajista koottu joukkue, joka siis saisi harjoitella ja pelata KHL:ssä koko kauden?
Varmaankin nykyinen Jokereiden joukkue. Larsenin, Reginin tai Aaltosen tasoisia pelaajia ei ole Liigassa yhtäkään. Myös maalivahti-, valmennus- ja rosterin yleistasolla Liigajoukkueiden best of häviäisi Jokereille.

@sporttipappa lue mun edellinen viesti tähän ketjuun.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Liigalla olisi täysi mahdollisuus olla todella viihdyttävä ja kovatasoinen liiga. Ongelma on että tuomarilinja on rakennettu pienien ja köyhien hyväksi ja taitavilta kavereilta painitaan ja virvelöidään vauhdit pois.

KHL:lään on nyt tottunut niin se ei pistä enää niin selvästi silmään, mutta ensimmäisellä kaudella huomasi selvästi varsinkin syöttötaidossa olevan todella suuri ero. Kovia, tarkkoja ja oikea-aikaisia syöttöjä. Ei välttämättä kaikki Jokerit, mutta venäläisjengit osaavat nämä kyllä todella hyvin.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Käsitit vähän väärin (kuten sulla on hyvin usein tapana). Kun sanoin "liki Mestis-tasoa", hain liioittelua tehokeinonani käyttäen, että Kanada-malja jäisi noilla seuroilla haaveeksi.

Heh. Veikkaan tämän perusteella, etten ole ainoa, joka käsittää sinua usein väärin. Olen myös eri mieltä siitä, että osa KHL-joukkueista voitaisiin automaattisesti rajata pois ennakkosuosikkien joukosta mestaruuden suhteen, jos ne pelaisivat Liigassa.

Pointti oli, ettei ole mitään järkeä pitää noin eri tason joukkueita väkisin samassa sarjassa - mieti nyt, TsSKA vs. Neftehimik. Ärsyttää, kun osalle tämän palstan suun kautta hengittävistä jokainen juttu pitää kirjoittaa auki eivätkä kielikuvat mene läpi.

KHL:ssä tasoerot eivät synny huonoimpien joukkueiden heikkoudesta, vaan parhaimpien joukkueiden hyvyydestä. TOP-kymmenen joukkueet olisivat ehdottomia mestariehdokkaita missä tahansa NHL:n ulkopuolisessa sarjassa ja TOP-kymmenen ulkopuoliset joukkueet olisivat lähes kauttaaltaan ainakin mukiinmeneviä ja kilpailukykyisiä joukkueita, kuten esimerkiksi Neftehimik. Jos nyt vilkaistaan mainitsemaasi Neftehimikin ottelutuloksia, niin sieltä kyllä löytyy useita "isojen joukkueiden" kaatoja, esim. helmikuussa Ak Bars ja Magnitogorsk putkeen.

Mua häiritsee tavattomasti se, ettei nykyistä KHL-jääkiekkoa osata arvostaa edes kymmenien vuosien liigakiekkoilun jälkeen. Eihän kaikki ottelut KHL:ssä ole viihdyttäviä, eivät edes lähelle, mutta kyllähän sen taitotasoeron pitäisi huomata myös näiden pienempien joukkueiden suhteen. Severstalhan pelasi aika hyvin ekassa matsissa ja peruutteli ja karvasi samaan tyyliin kuin useat liigajoukkueet Areenalla aikoinaan ilman kunnollista viimeistelytaitoa. Pelaajien fyysiset valmiudet peliin olivat kuitenkin eri tasolla, joka ilmeni mm. kaksinkamppailutilanteissa. Tänään loistaneet jokeripojat olivat suoraan sanottuna kusessa. Tänään taas vastustaja pelasi kyllä todella passiivisesti ja heidän otteensa repsahti, kun jäivät parilla jälkeen. Veikkaan, että Torpedo kunnioitti liikaa Jokereita ja Novgorodissa nähdään aktiivisempi vastustaja. Severstal ja Torpedo tulivat pelaamaan vieraslätkää ja se nyt ei vaan aina ole kovin viihdyttävää. Tämän ei pitäisi olla Liigankaan seuraajalle mitään uutta.
 
@sporttipappa lue mun edellinen viesti tähän ketjuun.[/QUOTE]
Haha. Ymmärrän kyllä mistä puhut. Mutta vaikutat näiden kirjoitustesi perusteella harvinaisen yksinkertaiselta ihmiseltä jolla ei ole oikeaan jääkiekkoon kiinnekohtia muualla kuin fantasioissaan. Kuinka paljon sä tunnet esimerkiksi liigavalmentajia? Toivon tietenkin että asia on toisin, ja olet joku väärin ymmärretty nero.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jo Jokereissa pelaa toista kentällistä NHL tasoisia pelaajia, joilla se NHL ura on katkennut syystä tai toisesta.

Ketä nämä ovat? Moni on käynyt yrittämässä, mutta yksinkertaisesti taso ei ole riittänyt. En rehellisesti sanottuna keksi yhtäkään NHL-tason pelaajaa Jokereista. Kozun olisi voinut sellaiseksi nousta, viime kaudella lupaavia otteita välillä mutta harmillinen loukkaantuminen.
 

Helsing#65

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oilers, sympatiat myös Senators & Hurricanes
Eiköhän sen nyt pitäisi olla ihan selvä juttu, että paria venäläistä lukuunottamatta (Kovaltshuk, Radulov) ex NHL-pelaajat pelaavat KHL:ssä ihan vain siitä syystä, että taso ei riittänyt NHL:ään. Jokereista en millään keksi muita kuin Larsenin joka saattaisi nykyisellään olla NHL-tasoa. Esimerkiksi Regin siellä pelasi aika pitkään, eikä missään vaihessa pystynyt vakiinnuttamaan paikkaansa eli ei yksinkertaisesti ollut ihan sitä NHL-tasoa. Ossi oli ennen, mutta nykyisellään ei mahtuisi yhteenkään jengiin.

Jotenkin vain tuntuu, kun joku IFK-fani (tai minkä tahansa muunkaan jengin fani) kirjoittaa täällä vähäänkään KHL:ää kritisoivan viestin, niin heti lähes koko jokeriosio on varpaillaan puolustamassa KHL:ää ja haukkumassa Liigaa. Niinkuin V-G- tais sanoa, niin se KHL:n Liigaa parempi taso rajoittuu noin 10-12 jengiin. Loput eivät ole millään mittarilla parempia joukkueita kuin Liigan kärkijengit.

Koko keskustelun aloittanut Hiitelän artikkeli oli oikeasti ihan asiallinen ja sisälsi hyviä pointteja.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänne asti piti sitten tulla moralisoimaan liian pienellä otannalla tehtyjä johtopäätöksiä näiden liigojen välisestä tasoerosta? Kun omastakin leiristä löytyy eräs nimimerkki Melko Huono, joka olemattomalla otannalla innokkasti tekee näitä samoja vertailulla.
Oli yöllä tullut YV että mut on taas nostettu esiin KHL-osiossa tiettyjen nimimerkkien toimesta tagaamatta.
Tämä vastaus menee OT:ksi, mutta saanen puolustaa itseäni siitä huolimatta.
Vaikka otantani onkin erittäin pieni, olen sen rehdisti myöntänyt. Yksi matsi viime kaudella ja ei se kummosta ollut, vaikka yritin siihen saada tunnettakin mukaan panostamalla siihen rahaa. Olen tässä nyt lähes tunnin selaillut tätä osiota ja alkaa vaikuttamaan siltä, että vaikka otantani on pieni niin se saa koko ajan enemmän tukea sellaisiltakin jotka sarjaa enemmän seuraavat.
Olen korostanut että mulle tason mielikuvaan vaikuttaa todella paljon ottelun kiinnostavuus ja se että vastustajiinkin on tunneside vuosikymmenten ajalta. Samoin tykkään enemmän Liigan pelityylistä. Toki hienoja yksilösuorituksiakin on välillä mukava nähdä. Niitä varmasti näkee enemmän KHL-otteluissa kuin Liigassa, mutta siihenkin vaikuttaa monet eri syyt, mm. puolustuksen organisointi. Uskallan väittää, että KHL:ssä tulee varmasti enemmän 1vs1 tilanteita jonka voittamalla ollaankin jo maalipaikassa kun apua ei ole heti rinnalla. Liigassa puolustus on paremmin organisoitu ja 1vs1 tilanteen jälkeen on heti puolustavalla jengillä tuki lähellä ja pelaaja ei pääsekkään surffailemaan suoraan maalille.
Yksi asia mua tässä hieman rupesi mietityttämään tätä osiota selaillessani. Jos kerran KHL on niin helvetin tasokas sarja ja pelit suoranaista urheilun juhlaa sekä muutenkin mielenkiintoinen sarja jota "kaikkien" tulisi seurata silmä kovana, missä on keskustelu muista kuin Jokereiden otteluista? Itse löysin selatessani kaksi viestiä muista otteluista koko alkukaudelta. Niissäkin oli käytännössä mainittu vain ottelun tulos. Tarkistin tekstarilta onko niitä pelejä jo minkä verran pelattu. Onhan noita jo Jokereiden pelien lisäksi parikymmentä väännetty. Ihmeellistä.

Mitä tohon mediaan tulee niin edelleenkin mulle osuu silmiin todella vähän mitään KHL:ään liittyvää. Joku mainos tuli himaan jossa takakannessa oli joku Jokereiden mainos, hymyilytti että ei nyt ihan kohderyhmä osunut. Joku viaplayn vai minkä lie mainos aina välillä vilahtaa jossa on myös KHL näkyvissä. Iltapäivälehdistä ainakin mulla menny kaikki ohi, toki niiden selaaminen jäänyt hyvin vähäiseksi muutenkin. Facessa tuli yksi päivitys pari päivää sitten vastaan jossa oli teksti: Toinen kausi alkaa, Minä, Me, JOKERIT! (2 tykkäystä kymmeneen tuntiin, melkein 400 kaveria).

Eilen uutisoitiin, että Liigaan olisi tulossa karsinnat takasin. Jotenkin nyt on sellainen vaikutelma, että sillä pohjustetaan sitä, että jos Jokereiden KHL-taival loppuu, aloittavat Mestiksestä ja sitten karsintojen kautta Liigaan. Liigan joukkuemäärää ei tarvitsisi siinä vaiheessa sitten muuttaa enempää. Siis tämä tuli nyt mieleen kun tänne olin kirjoittamassa ja todellakin pelkkä oma ajatus.

edit: Ai niin, et sitten taas malttanu...
Tämän nimimerkin anti Jokereita ja KHL koskevissa asioissa on pelkästään viihdyttävää. Hänestä
tulee mieleen sellainen veljeskateus kun veli huomaa että toinen veli on vahvempi, älykkäämpi ja komeampi.
Hassu oot.
 
Viimeksi muokattu:

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
@Melko Huono aika hyvin tuolla yhden pelin otannalla pystyt kertomaan KHL-joukkueiden harjoittelusta ja valmennuksesta asioita.

Tervetulo huomenna Areenalle katsomaan matsia jos uskallat, niin ei tarvitse täällä enää itsestäänselvyyksisyä jankata.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Siis tämä tuli nyt mieleen kun tänne olin kirjoittamassa ja todellakin pelkkä oma ajatus.
Omana ajatuksena olisi kannattanut pitääkin.

Täytyy oikein ihailla sitkeyttäsi pyörittää samoja kuluneita vinyylejä täällä Jokeri-osiossa. Suurin osa kanssatrollaajistasikin kyllästyi jo ajat sitten.
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Onhan tämä KHL:n ruusunpunaisten lasien läpi katseleminen täällä palstalla aika erikoista, mutta kai se syntyy tuosta me vastaan muut asetelmasta. Kun vihollisia nähdään joka paikassa ei oman pesän likapyykkiä uskalleta edes vilkaista. Hiitelä on Hiitelä, mutta aika vaikea on väittää vastaan kritiikkiin KHL:n sarjaohjelmasta millään järkiperusteella.

Ja kuvitelkaapa, jos Liiga suuressa viisaudessaan päättäisi kesken kauden palauttaa ulkomaalaiskiintiöt. Se meteli, mikä moisesta puuhastelusta Liiga-osiossa syntyisi olisi melkoinen. Ja ihan liigajoukkueiden kannattajien toimesta. KHL kun teki vastaavaa, ei se tuntunut KHL-joukkueiden kannattajia ainakaan täällä Suomessa yhtään korpeavan. Tai ainakaan kukaan ei uskalla ääneen kritisoida. Muistaakseni jokerikannattajillakin oli aiemmin hieman kriittisempi ote seuransa toimintaympäristöön, mutta ei kai sille mitään voi, jos ei enää uskalleta edes selviin epäkohtiin tarttua, ettei kukaan vain luulisi, että paska on paskaa Kohelon ihmemaassakin.
 

Durable

Jäsen
Ja kuvitelkaapa, jos Liiga suuressa viisaudessaan päättäisi kesken kauden palauttaa ulkomaalaiskiintiöt. Se meteli, mikä moisesta puuhastelusta Liiga-osiossa syntyisi olisi melkoinen. Ja ihan liigajoukkueiden kannattajien toimesta. KHL kun teki vastaavaa, ei se tuntunut KHL-joukkueiden kannattajia ainakaan täällä Suomessa yhtään korpeavan. Tai ainakaan kukaan ei uskalla ääneen kritisoida. Muistaakseni jokerikannattajillakin oli aiemmin hieman kriittisempi ote seuransa toimintaympäristöön, mutta ei kai sille mitään voi, jos ei enää uskalleta edes selviin epäkohtiin tarttua, ettei kukaan vain luulisi, että paska on paskaa Kohelon ihmemaassakin.
Eihän ulkomaalaiskiintiö Jokereita edes koske. Ja KHL ei palauttanut ulkomaalaiskiintiötä.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Älkää hermostuko yksittäisistä kannanotoista. Varsinkaan asiantuntijalta, joka lähes vittuilee kirjoittajille jotka ovat samaa mieltä hänen kanssaan. Tai sitten hän ei muista aina mitä mieltä hän on ollut edellisellä viikolla.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Koko keskustelun aloittanut Hiitelän artikkeli oli oikeasti ihan asiallinen ja sisälsi hyviä pointteja.

Hiitelä keksi pyörän uudelleen artikkelissaan jankuttamalla kuinka typerää on aloittaa kausi aikaisin. Samaa on jauhettu kyllästymiseen asti ennen ko. artikkelia. Mitään uutta näkökulmaa ei artikkelissa ollut, toisti vain jo aikaisemmin muiden esiintuomia pointteja. Sen sijaan subjektiivisuuttaan Hiitelä ei osaa peitellä. Kaikki on artikkelissa mainittu -> huono tunnelma, ylöspäin väärennetyt katsojaluvut, pelin heikko taso ja muovisuus. Hiitelä ei mainitse edes sivulausessa kuinka valmista Jokereiden viisikkopelaaminen, ohjauspeli, kenttätasapaino, pelin kääntäminen ja ylivoimapeli on vuodenaikaan ja/tai harjoittelujakson lyhyyteen nähden. Kun kerran oli oikein vaivautunut paikalle, olisin ainakin henkilökohtaisesti odottanut urheilutoimittajan kiinnittävän enemmän näihin pointteihin huomiota kuin esimerkiksi arvailemalla kuinka lähellä ilmoitettu yleisömäärä oli toteutuneesta. Asiallisuudesta voi olla montaa mieltä. Asiallisuuden tason voi käydä vaikka tarkastamassa Hiitelän Jokereista kirjoitetuista twiiteistä.

@Melko Huono :
Viikonloppuna taitaa Viaplay:lla olla joku kampanja, joka avaa joksikin aikaa kanavat ilmaiseksi. Helppo tapa moninkertaistaa kokemuksesi KHL:stä ja tuoda lisää lihasta KHL-keskusteluun.
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Eihän ulkomaalaiskiintiö Jokereita edes koske. Ja KHL ei palauttanut ulkomaalaiskiintiötä.

Mutta muutti ulkomaalaiskiintiöiden määritelmää ja joukkueet joutuivat kesken kauden heittämään ylimääräulkkareita ulos. Liigassa kun kiintiöitä ei ole, niin palauttaminen olisi vastaava temppu. Tai aikanaan, kun kiintiöt olivat, olisikin kesken kauden päätetty, että EU-kansalaisetkin lasketaan. Mitä luulet, olisiko kukaan sellaisenkin joukkueen kannattaja älähtänyt, joita asia ei olisi koskenut?

Tosin jokerikannattajia on reilusti enemmän kommentoimassa Liigaa koskevia yleisketjuja kuin KHL:n vastaavissa, joten voihan se olla, että kannattajat eivät vain koe KHL:ää omaksi sarjakseen ja sen tapahtumat tai kehittyminen ei kiinnosta. Ehkä kiinnostus omaankin sarjaan sitten vielä syttyy, kun sarja tulee teille tutummaksi. Nyt vain näyttää, että joko yhtään ei voisi KHL kiinnostaa tai sitten mitään ei uskalleta sanoa.
 

Durable

Jäsen
Mutta muutti ulkomaalaiskiintiöiden määritelmää ja joukkueet joutuivat kesken kauden heittämään ylimääräulkkareita ulos. Liigassa kun kiintiöitä ei ole, niin palauttaminen olisi vastaava temppu. Tai aikanaan, kun kiintiöt olivat, olisikin kesken kauden päätetty, että EU-kansalaisetkin lasketaan. Mitä luulet, olisiko kukaan sellaisenkin joukkueen kannattaja älähtänyt, joita asia ei olisi koskenut?
Edelleenkään KHL ei ole muuttanut mitään.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Jumalauta mitä samaa jankkaamista näköjään kuin viime kaudellakin. Onko se nyt jokin ihme, ettei IFK-fania KHL nyt niin kiinnosta, tai Jokeri-fania ei Liiga taas jaksa nappaa. En mä ainakaan jaksa katsoa yhtään ottelua, missä Jokerit ei pelaa, edes KHL:ssä. Se on se tunneside jompaankumpaan joukkueseen, joka ainakin itsellä sen kiinnostuksen herättää. Itse viihtyisin katsomossa vaikka Jokerit pelaisi 3.divaria.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Yksi asia mua tässä hieman rupesi mietityttämään tätä osiota selaillessani. Jos kerran KHL on niin helvetin tasokas sarja ja pelit suoranaista urheilun juhlaa sekä muutenkin mielenkiintoinen sarja jota "kaikkien" tulisi seurata silmä kovana, missä on keskustelu muista kuin Jokereiden otteluista? Itse löysin selatessani kaksi viestiä muista otteluista koko alkukaudelta. Niissäkin oli käytännössä mainittu vain ottelun tulos. Tarkistin tekstarilta onko niitä pelejä jo minkä verran pelattu. Onhan noita jo Jokereiden pelien lisäksi parikymmentä väännetty. Ihmeellistä.
Ihan huomiona totean, että tässähän ei ole mitään ihmettelemistä. Palstan seuraajissa ei vain ole juurikaan muiden KHL-joukkueiden faneja, joten aktiivista keskustelua muiden seurojen ympärille ei samalla tavalla synny. Sitä ei kai kukaan ihmettele, miksi Jokeri-fanit muodostavat valtaosan suomalaisista KHL-seuraajista?

En itse edes liiga-aikoina mitenkään erityisesti seurannut muiden liigajoukkueiden otteita sarjataulukon vilkaisemisen lisäksi. En ole koskaan katsonut esimerkiksi Lukko-saipa -ottelua. Enkä kyllä NHL:n puolelta vaikkapa Minnesota Wild - Los Angeles Kings -kamppailua. Saattaisin katsoa, jos olisi kovasti ylimääräistä aikaa ja makaisin sairaana sängynpohjalla.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos nyt katsotaan vaikka Zagrebin kokoonpanoa, jossa pelaa paljon Liigasta tuttuja miehiä ja jota povataan sinne viimeisten joukkoon, niin miltä tää kokoonpano näyttäisi, jos se pelaisi Liigassa? Veikkaisin kyllä, että ihan kärjessä oltaisiin.

Stefano Giliati - Tomas Mertl - Jesse Saarinen
Radek Smolenak - Colby Genoway - Marek Kvapil
Andreas Jämtin - Gilbert Brule - Patrick Björkstrand

Milan Jurcina - Tuukka Mäntylä
Geoff Kinrade - Shaonne Morrisonn
Simon Gysbers - Blake Parlett
Thomas Larkin

Danny Taylor
Cal Heeter
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Osa nimistä ei sano mitään (esim. veskoista en ole ikinä kuullut), mutta kyllähän toi ihan hyvältä näyttää. Tollasella jengillä (tietämättä nelosketjusta mitään) taisteltaisiin varmasti top-6-paikasta, mutta ei sekään olisi mitenkään itsestäänselvä. Hyökkäyksessä on vain yksi liigatason ykkösketjun pelaaja, Radek Smolenak, pakistossa useampi hyvä.

Noin muuten aika erikoinen keskustelu, ihan kuin KHL:n villisti vaihtelevan tason toteaminen olisi jonkunlainen loukkaus Jokereita kohtaan - joka kuitenkin on käsittääkseni sarjan paremman puoliskon jengejä.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Melko Huono aika hyvin tuolla yhden pelin otannalla pystyt kertomaan KHL-joukkueiden harjoittelusta ja valmennuksesta asioita.

Tervetulo huomenna Areenalle katsomaan matsia jos uskallat, niin ei tarvitse täällä enää itsestäänselvyyksisyä jankata.
Ai pystyn vai? Lähinnä tehnyt havaintoja miten huonossa kunnossa sieltä pelaajia on Liigaankin tullut. Toki on tullut myös hyviä pelaajia. Myös Jokereiden fanit ovat kertoneet, että taktiikat ovat aika helvetin heikossa hapessa monilla joukkueilla. En minä niistä mitään yksittäisiä faktoja pysty kertomaan. Tuskin kovi muukaan tällä palstalla siihen pystyy? Yleensä ne ovat vain mielikuvia tänne tulleista pelaajista ja valmentajista sekä heidän antamistaan kommenteista.
En tule matsiin. Syy ei ole uskaltaminen. Todennäköisesti minä en olisi nytkään tässä osiossa jankkaamassa jos täällä ei muutamat olisi mua taas nostaneet esille. Sitä saa mitä tilaa.
Omana ajatuksena olisi kannattanut pitääkin.

Täytyy oikein ihailla sitkeyttäsi pyörittää samoja kuluneita vinyylejä täällä Jokeri-osiossa. Suurin osa kanssatrollaajistasikin kyllästyi jo ajat sitten.
Minkä takia olisi pitänyt pitää omana ajatuksena? Etkö sinä näe mahdollisuutta sille, että Jokerit tulevat vielä joskus pelaamaan Liigaan? Minusta sellainen mahdollisuus tulevaisuudessa kuitenkin on. Tuohan se olisi se helpoin ja vähiten närää aiheuttava tapa. Ensin Liiton sarjaan jonka jälkeen karsimalla Liigaan.

Eipä täällä ole näköjään vinyylit muillakaan paljon vaihtuneet. Kyllä tämä minuakin kyllästyttää. Sitä saa mitä tilaa.

@Melko Huono :
Viikonloppuna taitaa Viaplay:lla olla joku kampanja, joka avaa joksikin aikaa kanavat ilmaiseksi. Helppo tapa moninkertaistaa kokemuksesi KHL:stä ja tuoda lisää lihasta KHL-keskusteluun.
Taitaa keskittyä tämän viikonlopun urheilun katsomiset lähinnä CHL:n, Valioliigan ja yleisurheilun seuraamiseen. Mitä noilta jää aikaa yli niin tuskin sitä käytän urheilun seuraamiseen. Joku toinen kerta sitten kauden aikana vois matsin taas kattoa. Kunhan muistaa siihen vedon laittaa ja siten varmistaa että mielenkiinto säilyy joka tapauksessa.

Teilläkin taisi tänään siis matsi olla. Ottakaahan siitä voitto. Me yritetään samaa Sveitsissä.
edit. Sori, teillä siis huomenna matsi.
 
Viimeksi muokattu:

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan huomiona totean, että tässähän ei ole mitään ihmettelemistä. Palstan seuraajissa ei vain ole juurikaan muiden KHL-joukkueiden faneja, joten aktiivista keskustelua muiden seurojen ympärille ei samalla tavalla synny. Sitä ei kai kukaan ihmettele, miksi Jokeri-fanit muodostavat valtaosan suomalaisista KHL-seuraajista?

Juu, aivan totta. Kuvittelin vain että Jokereiden faneja kiinnostaa pelin korkean tason takia koko sarja ja niitä muitakin matseja katseltaisiin ja kommentoitaisiin. Varsinkin niinä päivinä kun omalla joukkueella ei ole peliä. Toki sama homma itellä. Liigastakin tulee katseltua muiden jengien matseja, mutta aika harvoin niitä tulee kommentoitua tänne kuitenkaan. Niistä tulee sitten keskusteltua kyseisten joukkueiden fanien kanssa joko livenä tai jossain facessa yms. Teillä varmaan sama?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös