Jokereiden päävalmentaja 2008-2009?

  • 154 022
  • 492
Tila
Viestiketju on suljettu.

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokereiden valmennus

Mihinkäs on Tamminen ja Sihvonen unohdettu?Siinäpä olisi vasta voima kaksikko Jokereiden peräsimeen.

No vakavasti puhuen omat suosikit ovat : Aravirta , Ika Lehtonen, Shedden, ja mustana hevosena Bengt-Åke Gustafsson.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitään Toivolaa tai Lehkosen Ikaa tänne ei haluta. Taidot ja meriitit ei riitä. Kakkoskoutsiksi korkeintaan jos löytyy hyvä ykkönen.

Tuohon oli ihan pakko puuttua, sillä millä perustelet tuon, ettei Toivolallla saatikka Ikalla taidot riitä? Meriittejä ei tietenkään kyseisillä miehellä voikaan olla vielä montaa vyöllään, kun kyseessä on kuitenkin suhteellisen nuoret valmentajat.

Itse ainakin olen kuullut paljon hyvää Ikan teeseistä Turussa ja ainakin tällä kaudella tuloksiakin on alkanut myös tulemaan oikein urakalla (TuTo Mestiksen kärjessä). Varsinkin se seikka, että Ika kuuluu vahvasti sen koulukunnan valmentajiin, joka oikeasti antaa mahdollisuuksia junnuillekin, joten se voisi Jokereiden tapauksessa olla toimivakin konsepti. Riittävän monelle junnulle reilu mahdollisuus antaa näyttönsä, eikä vain parhaille.

Toivolan suhteen olisinkin sitten ehkä hiukan varovaisempi ja ehkä Toivola vaatii parikseen juuri K.Kiven, jonka kanssa sitten luoda yhteinen ja toimiva valmennusfilosofia.

Mutta taitoa molemmilla taatusti on, ja mikä vielä tärkeintä, aito kiinnostus ja innostus jääkiekkoa ja sen kehittämistä kohtaan. Niin ja loppujen lopuksi, jossain vaiheessahan nämä nuoret ja meriitittömät koutsit syrjäyttävät nämä vanhemmat ja menestyneemmät. Vai onko niin, etteivät Ilmalan valot sovi kuin harvoille ja valituille?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tuohon oli ihan pakko puuttua, sillä millä perustelet tuon, ettei Toivolallla saatikka Ikalla taidot riitä? Meriittejä ei tietenkään kyseisillä miehellä voikaan olla vielä montaa vyöllään, kun kyseessä on kuitenkin suhteellisen nuoret valmentajat.
Kyllähän sekä Ikalla että Toivolalla meriittejä on ja taidot riittää, mutta onhan se selvää ja aiemmin nähtykin ettei a) stadissa b) ennakkosuosikin parissa kuka tahansa pärjää. Ikalla oli kova paikka HIFK:ssa, joka osaltaan meni puihin liiankin itseluottamuksen ja tähtipelaajan oikkuilun takia. Nämä kummatkin vaihtoehdot vaatisivat kokeneen kakkosvalmentajan, johon hommaan edelleenkin Lehkosen Timppaa haluaisin.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ika on muistaakseni joku vuosi sitten sanonut ettei enää liigassa valmenna, ei vaikka mies itse nostaisi TuTon liigaan. Mieli voi tottakai muuttua, mutta Lehkonen taitaa nauttia aika paljon asemastaan TuTossa, ja Mestis riittää/kiittää.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nämä kummatkin vaihtoehdot vaatisivat kokeneen kakkosvalmentajan, johon hommaan edelleenkin Lehkosen Timppaa haluaisin.
Tämä olisi aika Jokeri-ratkaisu, ehdoton tuki tälle mahdottomuudelle. Ikasta kuitenkin vielä, siinä on 100% varmuudella koutsi joka on kuin viini. Paranee vanhetessaan. Aika kovaan paikkaan Ika joutui ja suhteellisen kokemattomana kun Hifk:n ruorissa oli. Sen jälkeen on tapahtunut paljon ja nämä asiat saavat minut liputtamaan vakaasti Ikan puolesta yhtenä vaihtoehtona. Ika on joka tapauksessa lätkäjätkä henkeen ja vereen eikä todellakaan ole luistaja-tyyppi vaan panostaa myös omaan kehittymiseen. Tuollainen palavalla sielulla hommia tekevä kaveri, joka on valmis kehittymään ja laittamaan itsensä likoon takuulla paranee vanhetessaan.

En mitenkään jaksa uskoa, että Ikalla edes "yksin" olisi minkään valtakunnan auktoriteetti ongelmaa. Toki vahva kakkonen ja paketti olisi loistava. SItä paitsi, Ika on hyvä äijä.

Edit. piti vielä lisäämäni, notta pappi on nyt käynyt liian tiuhaan ehtoollisvinetolla ;)
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä olisi aika Jokeri-ratkaisu, ehdoton tuki tälle mahdottomuudelle. Ikasta kuitenkin vielä, siinä on 100% varmuudella koutsi joka on kuin viini. Paranee vanhetessaan. Aika kovaan paikkaan Ika joutui ja suhteellisen kokemattomana kun Hifk:n ruorissa oli. Sen jälkeen on tapahtunut paljon ja nämä asiat saavat minut liputtamaan vakaasti Ikan puolesta yhtenä vaihtoehtona. Ika on joka tapauksessa lätkäjätkä henkeen ja vereen eikä todellakaan ole luistaja-tyyppi vaan panostaa myös omaan kehittymiseen. Tuollainen palavalla sielulla hommia tekevä kaveri, joka on valmis kehittymään ja laittamaan itsensä likoon takuulla paranee vanhetessaan.

En mitenkään jaksa uskoa, että Ikalla edes "yksin" olisi minkään valtakunnan auktoriteetti ongelmaa. Toki vahva kakkonen ja paketti olisi loistava. SItä paitsi, Ika on hyvä äijä.

Tämän allekirjoitan täysin... eli kyllä se on niin, että "valmentajan" erottaa the valmentajasta juuri se, että toinen tekee yötäpäivää töitä sen eteen, että tulisi paremmaksi valmentajaksi, toinen vaan hoitaa hommaa vasemmalla kädellä. Ika kuuluu ehdottomasti niihin valmentajiin, joilla on vielä jonain päivänä paljon annettavaa tälle lajille jo nyt annetun lisäksi. Itse luulen, että Ikan persoona on noista HIFK-vuosista hiotunut ja kuten jo edellä sanoin, hänen taidoistaan pelaajan kehittäjänä ja erityisesti nuorten pelaajien esiinnostamisessa ei ole syytä väheksyä. Toisaalta ns. tähtipelaajan statuksen omaaviin pelaajiin tekee taatusti vaikutuksen se, että ko. mies on niin lätkäjätkä kuin lätkäjätkä vain olla voi ja omaa vielä suhteellisen modernin pelikirjan. Oishan se muuten hurjaa, ku ois koutseina Lehkonen/Lehkonen, kaljut kiiltäis niin, että Areenankin valot jäis kakkoseksi. Mutta meniskös Wade sitten A:han?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutta meniskös Wade sitten A:han?
Jokaisen liigaa ja a-junnuja seuranneen iltarukous päättyy sanoihin, Aamen anna Waden ottaa haltuunsa Jokerien (A) junnut.

En tiedä mikä tässä mättää, eikö Wade halua, koetaanko se jotenkin arvonalennuksena vai mitä, mutta sivusta seuranneen mielestä tuo olisi jackpot. Wade on Jokereissa siinä asemassa, ettei sitä voi "alentaa". Junnut saisivat Wadesta täydellisen koutsin, Wade pääsisi kokeilemaan ykkösenä ja vaihto toisi Jokereihin uutta verta. Mutta EI, kertokoot viisaammat miksei ?
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Wadesta...

Olisikohan siinä se, että Wade on jo itsekin hiukan tottunut tuohon kakkoskoutsin virkaan ja että hänellä ei ole sitä paloa, kuten esim. Ikalla, tehdä itsestään todella hyvä valmentaja ja ennen kaikkea sitä intoa jatkuvasti kehittää itseään. Tavallaan Äikäksen Leksa, haluaa hoitaa tiettyä tonttia mutta varoo ottamasta liikaa vastuuta ja tunnustaa itselleen, missä menee oman valmentamisensa rajat. Ehkä Wade voi olla viime kerran jälkeen sitä mieltä, että ykköskoutsin hommat on nähty ja että kakkosesanakin on kiva olla. Ei pelkoa potkuista ja kaikki vastuu on jonkun muun harteilla.

Itse tosin kyllä ihmettelen Waden kakkoskoutsina oloakin, sillä varsinkin nykykiekossa kakkosvalmentajan rooli on vaan entisestään korostunut. Ei enää riitä, että osaa peluuttaa pakkeja vaan pitäisi myös osata olla terveellä tavalla kriittinen ykköskoutsin ideoita vastaan, ts. toimia vastavoimana, jolloin se olisi molempien voimavara, ei ykkösen varpaille astumista. Valmentamisen tulisi olla jatkuvaa keskustelua ja uskallusta puuttua asioihin, jotka eivät toimi ja intoa toisaalta tehdä paremmasta parasta. Wade on mun mielestä ehkä vielä liian kiltti monille ja siksi häntä ei huomioida riittävästi vaikka näkemystä olisikin. Se näkemys kun pitäisi vielä osata tuoda riittävän hyvin ja oikein muidenkin tietoon. A olisi varmaankin Wadelle aika kova paikka, siis henkilökohtaisesti, mutta varmasti hyvä ponnahduslauta uraa ajatellen, siis jos lähdetään siitä, että Wade vielä haluu olla Jokereiden head coach. Tätä tosin ainakin minä kyllä vahvasti epäilen ja siksi olisikin hyvä jos Wadesta sittenkin tehtäisiin se UTJ täysillä valtuuksilla, jolloin Masa sitten saisi häärätä siellä minkä parhaiten osaa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ika on muistaakseni joku vuosi sitten sanonut ettei enää liigassa valmenna, ei vaikka mies itse nostaisi TuTon liigaan. Mieli voi tottakai muuttua, mutta Lehkonen taitaa nauttia aika paljon asemastaan TuTossa, ja Mestis riittää/kiittää.
Olet lukenut samoja aviiseja/sivustoja kuin minäkin. Kyllä varmasti nauttii olostaan Turussa ja eiköhän häntä siellä arvostetakin. Itse en usko että Ika ihan heti kasvattajaseuraansa palaa, tiedä sitten onko enemmän Harkimon vai Virmasen takia. Mutta ei kai se estä meitä unelmoimasta tuhlaajapojan paluusta?
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olet lukenut samoja aviiseja/sivustoja kuin minäkin. Kyllä varmasti nauttii olostaan Turussa ja eiköhän häntä siellä arvostetakin. Itse en usko että Ika ihan heti kasvattajaseuraansa palaa, tiedä sitten onko enemmän Harkimon vai Virmasen takia. Mutta ei kai se estä meitä unelmoimasta tuhlaajapojan paluusta?
Saa, ja pitää unelmoida. Mutta ei pidä pettyä jos kaikki toiveet ei toteudukaan :)

Itse toivon että Hjallis valitsee Jortikan.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saa, ja pitää unelmoida. Mutta ei pidä pettyä jos kaikki toiveet ei toteudukaan :)

Itse toivon että Hjallis valitsee Jortikan.

Hmm... perustele nyt hyvä mies vähän, miksi haluat Jortikan takas? Mä en nimittäin kaipaa miestä lainkaan. Kuten ollaan jo monesti sanottu, niin Jortikan tulee katsoa pikkasen peiliin ja muututtava itse persoonana, sen jälkeen on syytä päivittää pelifilosofia vastaamaan nykykiekkoa ja vasta sitten voisin edes hiukan harkita hänen toivomista uudeksi valmentajaksi. Olkoon vyöllä vaikka sitten Billy The Kidin päänahka, Jortsu on nähty jo. Oikeastaan joku nuori, kunnianhimoinen ja yllätyksellinenkin veto vois olla itse asiassa aika hyväkin juttu Jokereille. Siis Arajuuren haastajaksi.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Shedden...

...ei jatkane Jokereissa tämän kauden jälkeen, kävi keväällä miten tahansa. Jotenkin vaikuttaisi että uusia tuulia tarvitaan valmennukseen, mutta toivottavasti Doug jättäisi Jokerit Suomen mestarijoukkueen valmentajana.

Tässä jotain kommentteja täälläkin heitettyihin nimiin, nämä ovat ihan satunnaisessa järjestyksessä, ei mikään arvojärjestys.

Aravirta - itse en pitänyt 1990-luvun puolivälissä Aran ultrapassiivisesta taktiikasta jolla kyllä voitettiin mestaruus 1996 ("kaikkien aikojen joukkueella" by Jore Luotonen). Mutta sittemmin mieleni on muuttunut ja Ara on peluuttanut esim. Pelicansia aivan eri taktiikalla. Hyvä valmentaja, joka voisi hyvin tulla Jokereihin. Todennäköisesti ei jatka Lahdessa, mutta valitseeko sittenkin ulkomaat? Ottajia varmasti on sielläkin.

Jortikka - monesta Jokeri-fanista poiketen pidin Jortikan ajan Jokereista ja täytyy muistaa, että Jortikka valmensi lähemmäs mestaruutta Jokerit kuin Shedden (toivottavasti ensi keväänä tilanne muuttuu). En minäkään kaikista Jortsun tempauksista pidä ja mies on toisaalta aika kusipää välillä. Silti voisi tulla uudestaan, tauko peleistä voi tehdä hyvääkin. Pari viimeistä Turun kautta ei paljoa kerro, vaikka toki Jortikka varmaan virheitä teki myös.

Summanen - niin, toisaalta ja toisaalta...Miehen luonteesta on sanottu kaikki mahdollinen, mutta itseäni enemmän ahdistaa kauden 2002-03 pelit, jotka oli aivan hirveitä katsoa, ei tuloksellisesti vaan pelillisesti.

Westerlund - tässä olisi minun ykkösvaihtoehto! Erkka ei ole mitenkään vanha ja on nyt ollut pois valmentajan tehtävistä vähän aikaa - > toivottavasti saanut uutta virta. Pelillisesti kaikkein paras - joskaan ei menestyksellisesti - Jokeri-joukkue oli mielestäni kaudella 2000-01, Westerlundin aikana.

Toivola & I Lehkonen - molemmat voisi olla mielenkiintoisia vaihtoehtoja, nousevia valmentajia, sopivan kova itseluottamus kummallakin, hyvä verbaalitaso, mutta toki molemmilla paljon puutteita. Ei kuitenkaan välttämättä kannattaisi unohtaa näitä.

Ulkomaalainen Mr X -pitäisi olla varma valinta. toisaalta paljon mahdollisuuksia, paljon uhkia. Mutta ei minusta Sheddenin seuraajan tarvitse välttämättä ole kotimainen, kansallisuus ei ratkaise.

Hjallis sanoi joskus 1990-luvulla, että niin kauan kun hän on Jokereissa mukana, Jokereilla tulee olla korkean profiilin valmentaja, joka kiinnostaa. Silloin kirjaimellisesti hyviä vaihtoehtoja ei ole kuin tasan yksi - Juhani Tamminen.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Aravirta - itse en pitänyt 1990-luvun puolivälissä Aran ultrapassiivisesta taktiikasta jolla kyllä voitettiin mestaruus 1996 ("kaikkien aikojen joukkueella" by Jore Luotonen). Mutta sittemmin mieleni on muuttunut ja Ara on peluuttanut esim. Pelicansia aivan eri taktiikalla. Hyvä valmentaja, joka voisi hyvin tulla Jokereihin. Todennäköisesti ei jatka Lahdessa, mutta valitseeko sittenkin ulkomaat? Ottajia varmasti on sielläkin.

Minun mielestäni taas Jokerit pelasi Aravirran komennossa 1994-96 todella viihdyttävää jääkiekkoa, jossa taitavat pelaajat pääsivät käyttämään vahvuuksiaan. Itselleni Aravirta on nytkin ykkösvaihtoehto. Osoittanut Pelicansissa, että on pystynyt päivittämään pelikirjansa nykykiekon vaatimuksia vastaavaksi.

Jortikka - monesta Jokeri-fanista poiketen pidin Jortikan ajan Jokereista ja täytyy muistaa, että Jortikka valmensi lähemmäs mestaruutta Jokerit kuin Shedden (toivottavasti ensi keväänä tilanne muuttuu). En minäkään kaikista Jortsun tempauksista pidä ja mies on toisaalta aika kusipää välillä. Silti voisi tulla uudestaan, tauko peleistä voi tehdä hyvääkin. Pari viimeistä Turun kautta ei paljoa kerro, vaikka toki Jortikka varmaan virheitä teki myös.

Niin, täytyy muistaa, että Jortikka tuli Jokereihin vähän erilaisissa lähtökuopissa kuin Shedden ja joukkue oli taitavampi, todella Jortikan näköinen joukkue(heh, heh!). Mielestäni Jortsu on jo vähän nähty, vaikka tosiaan viimeisin TPS-aikakausi ei kerro miehen valmennustaidoista juuri mitään.

Westerlund - tässä olisi minun ykkösvaihtoehto! Erkka ei ole mitenkään vanha ja on nyt ollut pois valmentajan tehtävistä vähän aikaa - > toivottavasti saanut uutta virta. Pelillisesti kaikkein paras - joskaan ei menestyksellisesti - Jokeri-joukkue oli mielestäni kaudella 2000-01, Westerlundin aikana.

Tästä aika lailla samaa mieltä. Erkka tulee omissa vaihtoehdoissani aivan Aran tuntumassa. Noihin juhanan heittämiin pointteihin lisäisin vielä sen, että Erkka on päässyt toimimaan monien vahvojen persoonien käskijänä maajoukkueessa ja jo aiemmin IFK:ssa ja Jokereissa ja hyvin on mennyt. Meriittejä ei voi kieltää. Toivottavasti intoa riittäisi vielä.

Toivola & I Lehkonen - molemmat voisi olla mielenkiintoisia vaihtoehtoja, nousevia valmentajia, sopivan kova itseluottamus kummallakin, hyvä verbaalitaso, mutta toki molemmilla paljon puutteita. Ei kuitenkaan välttämättä kannattaisi unohtaa näitä.

En usko, että näitä kahta tullaan koskaan Jokereissa näkemään. Kumpikaan ei ole ns. "korkean profiilin koutsi", joita Hjallis liputtaa valinnoissaan. Lisäksi esim. Toivolan kupolin kestävyys areenan kirkkaissa valoissa olisi iso kysymysmerkki.


Hjallis sanoi joskus 1990-luvulla, että niin kauan kun hän on Jokereissa mukana, Jokereilla tulee olla korkean profiilin valmentaja, joka kiinnostaa. Silloin kirjaimellisesti hyviä vaihtoehtoja ei ole kuin tasan yksi - Juhani Tamminen.

Tami on kieltämättä todellinen persoona, mutta kyllä laskisin Raimo Summasen ihan samalle viivalle. Kiistelty maajoukkuekoutsi, joka kiinnostaa ja herättää tunteita kaikissa. Raato olisi tervetullut myös, mutta mennee naapuriin...
 

Dastrike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Ika, Mälli, Raato, ?

Mitä muuta vikaa Ikassa on kuin Brändin leima otsassa? Osaako kukaan muu kuin P. Sihvonen jäsennellä mahdolliset pelilliset puutteet? Ollaan yksinkertaisesti siinä tilanteessa että kovin montaa vaihtoehtoa (täällä pyörineistä) ei ole.

Toivola olisi ehkä kuitenkin se johon luottoa olisi ns. nousevana kykynä. Lätkä ei ole mitään ydinfysiikkaa ja modernin pelin toteuttaminen ei tarvitse huippuälykkyyttä toisin kuten väitetään.

Wadeen ykkösenä en usko oli se vaan niin karmivaa.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Minun mielestäni taas Jokerit pelasi Aravirran komennossa 1994-96 todella viihdyttävää jääkiekkoa, jossa taitavat pelaajat pääsivät käyttämään vahvuuksiaan.
Minulle jäi muistikuva kaudesta 1995-96, että pelit olivat ainakin runkosarjassa yllättävän puolustusvoittoisia ja passiivisia. Ennen kauden alkua Ara sanoi, että tällä kaudella Jokerit haluaa tehdä paljon maaleja. Minulle on jäänyt päällimmäisenä kuitenkin pettymys sikäli ja mm. lukuisat 1-1 tasapelit runkosarjassa. Tosin muistikuviini huonoista peleistä on varmasti vaikuttanut silloin siviilielämässä tulleet vaikeudet.

Ja joka tapauksessa nyt pitää keskittyä ensi kauden valmentajaan ja olen kyllä erittäin tyytyväinen, jos Aravirta valmentaa Jokereita ensi kaudella, vaikka Westerlund on se ykkösvaihtoehto minun papereissa.

Menisi suunnilleen näin : 1. Westerlund, 2.Aravirta, 3.Toivola/Jortikka/Lehkonen 4."yllätysnimi" (tämä lienee lähinnä ulkomainen vaihtoehto)
Kyllä valmentaja voi tietysti olla ulkomainenkin, ei kansallisuudella ole väliä,kunhan homma toimii. Toki tässä voi olla vielä kovemmat riskit kuin kotimaisen valmentajan kanssa, jollei nyt löydy todella "varmaa" tapausta.
 

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
Ulkomaalainen valmentaja on aina suuri riski. Voi olla, että saadaan ihan kunnon koutsi, tai sitten saadaan valmentaja, joka on samaa tasoa, kuin naapurin pari edellistä skouttausta. Westerlundista sen verran, että mielestäni hän on sanonut valmentamisen olevan hänen osaltaan ohi. Erkka aikoo ilmeisesti keskittyä täysipainoisesti toimeensa Vierumäellä. Tosin jos vanha suola alkaisi janottamaan?

Arajuuri olisi varmaan se ykköstoive (voisi kuvitella, että myös Hjallikselle). Riittääkö Aralla sitten enää kiinnostusta valmentaa kotoisessa liigassa on ihan toinen juttu. Kaaneissa ei kuitenkaan ilmeisesti ole jatkamassa?

Raato olisi myös hyvä vaihtoehto. On tosin huomioitava, ettei Raato täällä paria kautta pidempään pysyisi luonteestaan johtuen. Eri asia on sitten, että haetaanko pidempiaikaista sopimusta, vai yhden tai kahden vuoden lyhytaikaista ratkaisua.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Aikataulu on perinteinen. Sopimus uuden valmentajan kanssa tehdään marraskuussa ja niille pelaajille, joiden halutaan Jokereissa jatkavan ensi kaudella, uuden valmentajan nimi ilmoitetaan joulukuussa. Todellisina vaihtoehtoina esillä on kaksi kotimaista ja yksi ulkomaalainen valmentaja. Päätöksen tekee Hjallis ja tärkeimmät kriteerit ovat: ei liian kallis palkkapyyntö ja myös suuren yleisön ja sponsorien tuntema valmentaja.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Päätöksen tekee Hjallis ja tärkeimmät kriteerit ovat: ei liian kallis palkkapyyntö ja myös suuren yleisön ja sponsorien tuntema valmentaja.
Eikö olisi taas aika käydä muistuttamassa Hjallista, että syytä olisi kuitenkin ensi sijassa miettiä sellaisia asioita kuin motivaatio, ammattitaito ja sopivuus tehtävään?

Muussa tapauksessahan nuo mainitsemasi kriteerit sopivat vaikka Petteri Sihvoseen, enkä tällä tarkoita sitä, etteikö Petteri täyttäisi myös noita minun listaamiani kriteerejä. Enkä muuten myöskään että ne täyttäisi.

Lisätään vielä että Sheddenin jatko sopisi minulle ihan hyvin.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Aikataulu on perinteinen. Sopimus uuden valmentajan kanssa tehdään marraskuussa ja niille pelaajille, joiden halutaan Jokereissa jatkavan ensi kaudella, uuden valmentajan nimi ilmoitetaan joulukuussa. Todellisina vaihtoehtoina esillä on kaksi kotimaista ja yksi ulkomaalainen valmentaja. Päätöksen tekee Hjallis ja tärkeimmät kriteerit ovat: ei liian kallis palkkapyyntö ja myös suuren yleisön ja sponsorien tuntema valmentaja.

Paljastan kaikille (eli arvaan):

Veikkaan, että kotimaiset vaihoehdot ovat Summanen ja Aravirta, ulkomaalainen on Shedden. Kaikki tietää mitä niiltä saa, hyvässä ja pahassa. Aravirrassa ei tietysti ole mitään pahaa, voi sekin joskus olla rasite. Hjalliskin tuntee nämä ja ei mene liian vaikeaksi hänelle, ei tarvitse ryöstää naapuriltakaan valmentajaa, kun meillä on Baxter.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Paljastan kaikille (eli arvaan):

Veikkaan, että kotimaiset vaihoehdot ovat Summanen ja Aravirta, ulkomaalainen on Shedden. .

Paljastan myös (eli tiedän) no ei vaan..

Summanen ei valmenna Jokereita joten vaihtoehtoja on edelleen 3.

Kuitenkin ensi kauteen on pitkä aika joten odotellaan.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Jos vaihtoehdot olisi Jortikka ja Shedden, niin ehdottomasti Dougille jatkoa. Ja voisi sitä harkita joka tapauksessa. Shedden on tuonut joukkueeseen paljon hyvää ja on osoittanut myös kykyä kehittyä valmentajana.

Ainoastaan Aravirran ja varauksella Summasen laittaisin Sheddenin edelle. Erkka lienee ulkona kuvioista, mikä sinänsä on harmi.
 

Myrkky

Jäsen
Eiköhän Jortsu ole jo nähty juttu.

Aravirta vois olla hyvä - ajaisin nuoria pelaajia enemmän rinkiin.
Toivola olisi myös mielenkiintoinen. Ottaisin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös