Johannes Alanen – suuri pettymys tähän mennessä

  • 13 643
  • 69

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Alanen ulos!

Samaa mieltä täysin. +/- lukema kerto jo oleellisen. Nyt Matti ryhtiä ja viilaappa ukko ulos. Ei se pelkkä näennäinen karvaaminen ja "yrittäminen" enää riitä. Ninku Jortikka joskus sanoi:" Minkä mää sille voin, jos tulee henk.koht.limiitit vastaan ?"
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tepi#45 kirjoitti:
Tänään kun seurasin Alasta 4.ketjussa niin eipä pelannut ainakaan paremmin kuin Rahikainen tuossa samassa "roolissa", olisiko tuosta tie sitten seuraavaksi kokoonpanon ulkopuolelle? Parasta työmoraalia siinä esitti muuten tänään Sipiläinen.

No jaa, Alanen kyllä esti yhden ylivoimahyökkäyksen polkemalla Koivun tueksi puolustussuuntaan, kun Koivu joutui ainoaksi pakiksi 2-1-hyökkäyksessä. Alanen näytti Koivulle, että hän ottaa kiekottoman miehen, ja Koivu sitten eliminoi oikea-aikaisella heittäytymisellä kiekollisen kärppäpelaajan. En tiedä olisiko Rahikaisen potku riittänyt tuossa tilanteessa.

Eipä Alanen ihmeitä eilen esittänyt, mutta harvemmin nelosketjun laiturit niitä tekevät muutenkaan.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä nyt alkaa näyttää siltä, että Johannes ei tule koskaan Jypissä tekemään ns. Uhlbäckejä. Olen leveän materiaalin kannalla sinänsä, että parilla viime kaudella on taisteltu loukkaantumisia vastaan melkoisesti, joka on mielestäni näkynyt energian loppumisena kauden ratkaisuvaiheissa (lue sääläreissä).

Nyt leveyttä löytyy, mutta tulee väkisin mieleen että saisiko Alasen, Piiroisen ja vaikka Koposen yhteenlasketuilla kustannuksilla yhden Antti Virtasen, Tomas Kurkan, Pekka Saarenheimon tai vastaavan ratkaisuvalmiutensa jo osoittaneen pelaajan? Tällä hetkellä se tuntuisi olevan aika poikaa...
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
david kirjoitti:
Alanen pystyy vahvana juntturana ja hyvänä liikkujana pelaamaan vahvaa maskipeliä..

Vahva junttura Alanen? Pelaa hyvää maskipeliä? Missä peleissä sä olet ollut? Näemmä yksi peli riittää muuttaan sun mielipiteesi, kuten tuosta ylempää voimme lukea.

Kyllähän se tyly fakta on, että JYPillä ei ole yksinkertaisesti varaa peluuttaa puukätistä Alasta ylivoimissa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
FourForty kirjoitti:
Ja tilalle laitetaan joukkueen isoista pelaajista kuka pehmeäkätisempi?

Mulle on ihan sama, kuka siellä maalin edessä seisoo hakattavana, kun se se ylivoimapelin ongelma on. Alasesta ei tähän rooliin ole(eikö riitä uskallus vai mikä on?). Ja sitten kun kädet eivät muuten riitä ylivoiman pyörittämiseen ja laukauskin on kehno, niin mä en ainakaan näe kauheasti edellytyksiä Alasen peluuttamiseen ylivoimassa, kun sitä tuherrusta jo alkukausi katseltiin.

Ja voin väittää, että saan tukea tälle kommentille muiltakin, jotka Jonskin tuherrusta ovat yv:ssä katselleet.

Eli tässäkin päästään siihen JYPin päämurheeseen, eli roolituksen puuttumiseen. Ei ole mitään järkeä peluuttaa väkisin, jos ei sitä oikeaa roolia löydy.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Köpi kirjoitti:
Mulle on ihan sama, kuka siellä maalin edessä seisoo hakattavana, kun se se ylivoimapelin ongelma on.

Ja voin väittää, että saan tukea tälle kommentille muiltakin, jotka Jonskin tuherrusta ovat yv:ssä katselleet.

Väitä rauhassa, mutta itse olen eri mieltä lähinnä siksi, että esimerkiksi Koivun ja Rahikaisen taito lapioida kiekkoja maaliin lähietäisyydeltä on Alastakin kehnompi. Eikä maskimiehen työ ole kuitenkaan pelkkää seisoskelua, vaan myös kiekkojen ohjaamista ja maalintekoa paluukiekoista, ja tässä Alanen ainakin eilen onnistui.

Hölmöä olisi minusta ottaa ylivoimasta pois pelaaja, joka pääsee sitä pelaamaan muutaman pelin tauon jälkeen (esim. Kärppiä vastaanhan Alanen ei pelannut ylivoimaa lainkaan) ja tekee heti ylivoimatehot 1+1. Penkityksen voi tehdä sitten, jos peli lakkaa kulkemasta, mutta eilisen jälkeen se olisi typerää.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
FourForty kirjoitti:
Väitä rauhassa, mutta itse olen eri mieltä lähinnä siksi, että esimerkiksi Koivun ja Rahikaisen taito lapioida kiekkoja maaliin lähietäisyydeltä on Alastakin kehnompi. Eikä maskimiehen työ ole kuitenkaan pelkkää seisoskelua, vaan myös kiekkojen ohjaamista ja maalintekoa paluukiekoista, ja tässä Alanen ainakin eilen onnistui.
Olen tässä asiassa samaa mieltä. Alanen on vahva ja liikkuva pelaaja eikä mikään Männikön kokoinen taskuraketti, joten Alanen maskimiehenä on ehkä hänelle se paras paikka ylivoimassa. Eli jos Matti haluaa Alasen ylivoimaan, on maskimiehen paikka se ainoa oikea mielestäni. Itse ainakin pitäisi Alasen maskimiehenä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Pakkipari kirjoitti:
Olen tässä asiassa samaa mieltä. Alanen on vahva ja liikkuva pelaaja eikä mikään Männikön kokoinen taskuraketti, joten Alanen maskimiehenä on ehkä hänelle se paras paikka ylivoimassa. Eli jos Matti haluaa Alasen ylivoimaan, on maskimiehen paikka se ainoa oikea mielestäni. Itse ainakin pitäisi Alasen maskimiehenä.

Niin ja sitten kun se Alanen vielä ees menisi sinne maskiin, mutta kun ei MENE! Mies pörrää ja pörrää ympäri kenttää, lähinnä siellä missä ei tarvi fyysistä peliä.
Pidän esimerkiksi Louhivaaraa paljon kädellisempänä ja fyysisesti voimakkaampana, jolle voisi ajatella tuota maskimiehen roolia, jos peliä pyörittävät sitten vielä taitavammat kaverit. Eli siinä FourFortylle vastaus, kuka sinne maskiin omasta mielestäni Alasen sijasta. Jos nimiä nyt kaipaat.
Sen voin allekirjoittaa, että on vahva, mutta kun ei osaa käyttää sitä kokoaan ollenkaan.

Jos eilisen yv-tehot antavat taas Alaselle paikan ykkösylivoimaan seuraavaan viiteen peliin, niin ei voi muuta kun sanoa että hohhoijaa..
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Köpi kirjoitti:
Niin ja sitten kun se Alanen vielä ees menisi sinne maskiin, mutta kun ei MENE! Mies pörrää ja pörrää ympäri kenttää, lähinnä siellä missä ei tarvi fyysistä peliä.
Pidän esimerkiksi Louhivaaraa paljon kädellisempänä ja fyysisesti voimakkaampana, jolle voisi ajatella tuota maskimiehen roolia, jos peliä pyörittävät sitten vielä taitavammat kaverit.
Opa fyysisesti voimakkaampi? Tuo oli vitsi, olihan? Varsinkin kun Alanen on fyysisesti voimakkain koko joukkueessa. Louhivaaralle juuri taitavampana pelaajana yv:lle en tuota maskimiehen roolia laittaisi, sillä silloin Louhivaaran mailankäsittelytaito menisi hukkaan vaan laittaisin itse Opan pyörittämään ylivoimaa yhdessä Filppulan, Grünnin ja vaikkapa Salmun kanssa jolloin Alaselle jäisi tuo maskimiehen rooli. Toki ehkä voi ajatella Opaa maskimiehen paikalle kakkosylivoimaan vaikkakin tuo yv:n pyörittäminen olisi mielestäni Louhivaaralle se parempi vaihtoehto.

Alaselle, kuten aikaisemmin sanoin, maskimiehen rooli olisi paras mahdollinen vaihtoehto ylivoimassa. Jonskilla ei kuitenkaan kädet riitä ylivoiman pyörittämiseen eikä hänellä ole tarpeeksi hyvää laukausta. Kyllä Alanen maskimieheksi menee jos Matti vaan käskee. Eli mitä lienee Matti käskenyt? Nyt kuitenkin olisi Alasellekin passeli rooli ylivoimasta tarjolla jos Matti vaan älyää käyttää sen kortin.

Olen samaa mieltä siitä ettei Alanen käytä kokoaan tarpeeksi. Alasella olisi raamit hyvään taklauspeliin ja varsinkin voimaa kulmavääntöihin. Jostain kumman syystä Alanen ei ole hyvä näissä tilanteissa oikeastaan ja syytä siihen voi vain arvailla. Ehkä Alanen ei vaan tarpeeksi mene tuollaisiin tilanteisiin mukaan.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
En nyt jaksa lainata koko viestiä, mutta minua kummastuttaa se, että onko Alanen vaan jonkun Matin sanoman perusteella fyysisesti voimakkain? Jos mitataan luistelunopeudessa, niin kyllä. Mutta muuten se ei kentällä tai ylivoimissa näy.
En sanonut että Louhivaara olisi fyysisesti voimakkain, mutta hän käyttää kokoaan paljon paremmin kuin Alanen,joten tässä oli viestini pointti. Mutta kuten myös ylempänä sanoin, edellyttäen sitä että yv-koostumus on sellainen, että Ossi on varaa laittaa siihen (eli juurikin Filppula/Tenkanen pelintekijöinä ja Grünn laukaisijan paikalla)

Minä haluan nähdä, että Johannes Alanen menee sinne maalin eteen ottamaan sitä poikkaria, ennenkuin pyörrän puheeni, että Alasta kannattaa yv:ssä peluuttaa. Vielä en ole sitä nähnyt enkä tiedä tulenko näkemään.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Köpi kirjoitti:
En nyt jaksa lainata koko viestiä, mutta minua kummastuttaa se, että onko Alanen vaan jonkun Matin sanoman perusteella fyysisesti voimakkain? Jos mitataan luistelunopeudessa, niin kyllä. Mutta muuten se ei kentällä tai ylivoimissa näy.
En sanonut että Louhivaara olisi fyysisesti voimakkain, mutta hän käyttää kokoaan paljon paremmin kuin Alanen,joten tässä oli viestini pointti. Mutta kuten myös ylempänä sanoin, edellyttäen sitä että yv-koostumus on sellainen, että Ossi on varaa laittaa siihen (eli juurikin Filppula/Tenkanen pelintekijöinä ja Grünn laukaisijan paikalla)

Minä haluan nähdä, että Johannes Alanen menee sinne maalin eteen ottamaan sitä poikkaria, ennenkuin pyörrän puheeni, että Alasta kannattaa yv:ssä peluuttaa. Vielä en ole sitä nähnyt enkä tiedä tulenko näkemään.
Ei Matin sanoman mukaan vaan testien mukaan. Varsinkin jos lasketaan mukaan ylävartalon voimat, ja miksi ei laskettaisi, on Alanen joukkueen vahvin mies. Nyt siis puhun ihan konkreettisesti voimasta. Sipiläinen pääsee lähelle Alasta. Luistelunopeudessa nyt Ossi menee ainakin edelle ja miksei Capokin, tosin Capolla kiihtyvyys on erittäin hyvää mutta kestävyydessä olisi parannettavaa.

Olen samaa mieltä siitä, että Louhivaara käyttää kroppaansa paremmin hyväksi. Sipiläinenkin käyttää ja jopa Männikkö käyttää kroppaansa paremmin kuin Alanen normaalissa pelitilanteessa. Eli siinä on Alasen suurin puute, hän käyttää kroppaansa liian vähän pelitilanteissa kun kuitenkin eväitä olisi paljon enemmän.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Köpi kirjoitti:
Pidän esimerkiksi Louhivaaraa paljon kädellisempänä ja fyysisesti voimakkaampana, jolle voisi ajatella tuota maskimiehen roolia, jos peliä pyörittävät sitten vielä taitavammat kaverit. Eli siinä FourFortylle vastaus, kuka sinne maskiin omasta mielestäni Alasen sijasta. Jos nimiä nyt kaipaat.

Jep, ja vielä kaipaan kahta nimeä, jotka ovat parempia maskimiehiä joukkueessa kuin Alanen. Tämä siis sillä olettamuksella, että ylivoimaa pääsee pelaamaan kolme kenttää kuten Kärppiä vastaan, ja Alasta ei pidä ylivoimassa kentälle päästää. Aina on niin paljon helpompi haukkua kuin esittää konkreettisia parannusehdotuksia.

Voimankäytön suhteen taitaa Alasella olla vähän sama ongelma kuin nopeudenkin hyödyntämisen kanssa, eli eväitä olisi paljon parempaankin. Nopeahan Alanen on kuin mikä, mutta spurtteja harvemmin kentällä nähdään ainakaan hyökkäyssuuntaan. Eikä tuo voimakaan sitten näy esimerkiksi taklauksina kuten Louhivaaralla.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
FourForty kirjoitti:
Jep, ja vielä kaipaan kahta nimeä, jotka ovat parempia maskimiehiä joukkueessa kuin Alanen.

Nostin jo tuossa Louhivaaran esiin sillä edellytyksellä, että varsinaiset ylivoimanpyörittäjät ovat sitten JYPin parhaita kiekonkäsittelijöitä. Enkä minä näe Rahikaista yhtään sen huonompana maskimiehenä kuin Alasta, kun Riku sentään menee sinne maalin eteen, mitä Alanen ei taas tee, ainakaan minun havaintojeni mukaan. Minulle maskimiehen rooli on selvä: seisoo maalin edessä, eikä siirry sieltä kun eka poikkari napsahtaa alaselkään. Ongelmaksihan tässä nousee nimenomaan se että tälläisiä pelaajia JYPissä ei liikaa ole, mutta ei minusta Alanenkaan siihen oikea ratkaisu ole.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Köpi kirjoitti:
Vahva junttura Alanen? Pelaa hyvää maskipeliä? Missä peleissä sä olet ollut? Näemmä yksi peli riittää muuttaan sun mielipiteesi, kuten tuosta ylempää voimme lukea.

Kyllähän se tyly fakta on, että JYPillä ei ole yksinkertaisesti varaa peluuttaa puukätistä Alasta ylivoimissa.

Aikaisempaan viestiini viitaten en ole muuttanut mielipidettäni mihinkään. Kirjoitin siinä Alasen kyvyttömyydestä tehdä "Uhlbäckit" ja olen edelleen sitä mieltä, että Jaakon veroista maalintekijää Alasesta tuskin koskaan Jypille saadaan.

Alasen fyysinen vahvuus ja hyvä liike antavat kuitenkin perusedellytykset toimimiseen menestyksekkäästi ylivoimassa maskimiehen paikalla. Puukätisyydestä voidaan olla montaa mieltä, mutta maskimiehenä tapahtuvaan kiekon sisäänlapioimiseen uskon Alasen käsien varsin hyvin riittävän.

Sellaista filosofiaa en todellakaan ymmärrä, että onnistuneen pelin jälkeen vastuu pienenisi!
 

Hazlewood

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan en kyllä ymmärrä miksi se Alanen pitäisi nyt sieltä ylivoimasta potkia heti pois. Kovasti on tuskailtu ylivoiman kanssa koko alkukausi. Nyt kun vihdoin kasattiin erikoisviisikko ja homma toimi Kalpa-pelin lopussa hyvin, niin sitä pitäisi alkaa heti muuttamaan ja heittää Alanen siitä pois. Ei yhden erän näytöillä toki mitään vapaalippua ylivoimaan pidä saada, mutta olisi se nyt hieman outoa jos ei Ilvestä vastaan ainakin samaa viisikkoa kokeiltaisi.

Noin muuten olen kyllä ollut erittäin pettynyt Alasen otteisiin tällä(kin) kaudella.
 

Lord Maza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oli.
Nyt on pakko laittaa oma lusikka soppaan...

Eli Alasen yv tehot, mm. eilisessä KalPa-pelissä.

Tokihan hän teki sen maalin.. Mutta ennen sitä sössi 2 tilannetta, Männikön poikkisyöttö takanurkalle ja toinen irtokiekko etukulmalta tyhjä maali.. Näin TV:stä nähtynä. Sitä kiroilun määrää, kun huomasin nron 12 maalintekopaikassa yv:llä, tuloksena ei maalia.

Olisiko kukaan muukaan JYPiläinen niistä maalia tehnyt, sitä voi vaan arvailla. Todennäköisesti olisi.

Oma mielipiteeni Alasen aikaansaannoksista menee hyvin paljon nimim. Köpi:n linjalle.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Lord Maza kirjoitti:
Tokihan hän teki sen maalin.. Mutta ennen sitä sössi 2 tilannetta, Männikön poikkisyöttö takanurkalle ja toinen irtokiekko etukulmalta tyhjä maali.. Näin TV:stä nähtynä.
--
Oma mielipiteeni Alasen aikaansaannoksista menee hyvin paljon nimim. Köpi:n linjalle.
Samat havainnot. Nutikka mikä Nutikka. Kalliimpipalkkanenkin vielä, luulisin.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pakkipari kirjoitti:
Opa fyysisesti voimakkaampi? Tuo oli vitsi, olihan? Varsinkin kun Alanen on fyysisesti voimakkain koko joukkueessa.

Olen samaa mieltä siitä ettei Alanen käytä kokoaan tarpeeksi. Alasella olisi raamit hyvään taklauspeliin ja varsinkin voimaa kulmavääntöihin. Jostain kumman syystä Alanen ei ole hyvä näissä tilanteissa oikeastaan ja syytä siihen voi vain arvailla. Ehkä Alanen ei vaan tarpeeksi mene tuollaisiin tilanteisiin mukaan.

Alanen on varmasti todella kova kuntoinen ja tiedot kertoo että on monipuolisin urheilija ja todellakin kunnossa. Mutta jos Alanen on meidän fyysisesti vahvin pelaajamme, niin en oikeastaan ihmettele miksi meitä mikkihiiri-porukaksi välillä kutsutaan, Alasella varmasti voimaa on mutta sitten se vaatisi vain sen tarvittavan henkisen kovuuden kehittämisen että alkaa käyttää sitä. Onnistuuko se sitten noin kokeneella pelurilla tässä vaiheessa enää, epäilen että ei kovinkaan näkyvästi.
Näkisin että maalineduspelaaminen vaatii eniten kovuutta, koosta on toki hyötyä se on selvä asia jota ei voi kukaan kiistää. Ja kovuudesta sanoisin että eniten sitä henkistä kovuutta, uskallusta mennä siihen ottamaan ne mustelmat pakilta ja kun moke paiskoo mailaansa pohkeille.

Vaikkapa jos Jyssyn ulkoista olomuotoa vertaa Alaseen, onhan selvä kumpi on enemmän urheilijan näköinen. Mutta kun Jyssyllä on sitä henkistä kovuutta niin paljon niin se tekee hänestä fyysisemmän pelaajan kuin vaikkapa Johannes on. Marttisen taklauskovuus on myös astetta parempaa, kuten kaikki ovat nähneet.

Mutta kova ja tunnollinen työmyyrä Alanen kyllä on mutta, eilisessäkin Kalpa pelissä Alanen tuhrasi jälleen tuttuun tapaansa kaksi varmaa maalipaikkaa. Teki sitten sen yhden lyömällä kiekon tyhjiin, ei siinä, tärkeä maali.

Mutta antaa toki Jonskin koittaa yv:llä, Alatalohan sen päättää, ja jos Alatalo ei osaa käskeä niin ei pelaajaakaan oikein pysty määrättyä enempää syyttämään, mutta kun ei noista tiedä niin väkisin kritiikki menee sen mukaan mitä näkee pelaajan suorittavan jäällä ollessaan. Mutta mielestäni meidän paras maskimiehemme olisi Rahikainen. Rikulla on henkistä kovuutta mennä sinne ja pysyä siinä. Mutta tätäkään emme ole vielä nähneet joten vaikea sanoa miten suurta autuutta se toisi mutta tämä on minun mielipiteeni maskipelaajasta, vaikkapa sitten sen Alasen tilalle. Mutta kun ei edes kokeilla...
 
Viimeksi muokattu:

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lord Maza kirjoitti:
Tokihan hän teki sen maalin.. Mutta ennen sitä sössi 2 tilannetta, Männikön poikkisyöttö takanurkalle ja toinen irtokiekko etukulmalta tyhjä maali..

Sama homma, pisti kyllä kiroilemaan ja pahasti. Ja kai nyt jopa Koivu olis pistänyt kiekon sisään, siitä mistä Alanen maalin teki. Kiekko 30cm päässä maaliviivalta j tyhjä maali edessä, taitoa vaativaa. Eri asia sitten tosiaan, kenet sinne tilalle pistäisi. Eniten tässä itse toivon ettei ylivoimassa palata heti seuraavassa pelissä kaikkipelaa mentaliteettiin, vaan jatkettaisiin erikoikentällisissä joita KalPa-pelissä esiintyi varsin tuloksekkaasti.
 

Hazlewood

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lord Maza kirjoitti:
Eli Alasen yv tehot, mm. eilisessä KalPa-pelissä.

Tokihan hän teki sen maalin.. Mutta ennen sitä sössi 2 tilannetta, Männikön poikkisyöttö takanurkalle ja toinen irtokiekko etukulmalta tyhjä maali.. Näin TV:stä nähtynä. Sitä kiroilun määrää, kun huomasin nron 12 maalintekopaikassa yv:llä, tuloksena ei maalia.

No en väitä ettenkö olisi itsekin suunnattomasti kironnut Alasen puukätisyyttä kun ei saanut siitä toisesta paikasta aiemmin survottua tyhjään maaliin. Eli ei ne Alasen pelilliset suoritukset tosiaan huikeita olleet ja sen ylivoimaviisikon onnistuminen johtui enempi muista miehistä. Kyseinen viisikkö värkkäsi kuitenkin kaksi yv-maalia ja siksi minusta olisi perusteltua jatkaa samalla yv-porukalla seuraavassa pelissä. Ja ainakin Alanen oli pari kertaa eksynyt oikeaan paikkaan oikeaan aikaan ja oli siellä maalin edessä haistelemassa niitä irtokiekkoja. Jos mies saa yv:ssä jatkaa ja on totaalisen saamaton, niin sitten uusia miehiä kokeilemaan. Ja sikäli jos Alanen jatkaa pelaamista sillä tasolla kun on Jyväskylän vuodet pelannut, ei tulisi ikävä vaikka mies putoaisi kokonaan pelaavasta kokoonpanosta tai vaikka lähtisi koko seurasta. Näillä kuitenkin mennään ja Alasestakin on koitettava tehoja löytää. Niin toivottomalta kuin se välillä tuntuukin.
 

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siniviiva kirjoitti:
Samat havainnot. Nutikka mikä Nutikka. Kalliimpipalkkanenkin vielä, luulisin.
Jotain rajaa. Legendaarisen antisuosikkipelaajani Veli-Pekka Nutikan paras pistekausi oli tehoilla 4+5=9. Johannes Alanen on sentään mättänyt muutama kausi sitten Tapparassa tehot 11+12=23, jotka ovat ihan eri luokkaa. JYPin pistesaldot: Alasen viime kauden 11 pistettä versus Nutikan 7 pistettä. Näin pienenä yksityiskohtana.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mosabacka kirjoitti:
Jotain rajaa. Legendaarisen antisuosikkipelaajani Veli-Pekka Nutikan paras pistekausi oli tehoilla 4+5=9. Johannes Alanen on sentään mättänyt muutama kausi sitten Tapparassa tehot 11+12=23, jotka ovat ihan eri luokkaa. JYPin pistesaldot: Alasen viime kauden 11 pistettä versus Nutikan 7 pistettä. Näin pienenä yksityiskohtana.
Aivan. Ja Alanen on tehnyt jo tässä vaiheessa yli puolet viime kauden pisteistään, 6 pistettä.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Mutta Alasen kohdalla kiinnittäisin huomiota myös paljon huhuissa olleeseen hintalappuun. Jos mies tosiaan on JYPin 3:n parhaiten palkatun miehen joukossa ei mikään rooli oikeuta em.tehoihin. Tosin usein monen asian arvon huomaa vasta niiden puuttuessa.

Vertaisin Alasta kumminkin rooliltaan JP Hytöseen, joka on varmasti puolta halvempi ja tekee samankaltaisessa roolissa enemmän pisteitä. Ja on mielestäni parempi AV:ssa ym.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
david kirjoitti:
Sellaista filosofiaa en todellakaan ymmärrä, että onnistuneen pelin jälkeen vastuu pienenisi!

Kyse onkin nyt lähinnä siitä, oliko peli todellakin onnistunut, vaikka sitten ylivoimalla maalin lapioitua saikin. Jos tehopisteiden mukaan lasketaan niin kyllä, muuten ei.

No toivotaan, että Alanen menee tänään maalin eteen ottaan poikkaria selkään Kudrocilta. Kukin voi sitten arvailla, kuinka todennäköistä se on...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös