Jiri Tlusty – Laanilan Nesteen uusi tšekkiläisasiakas

  • 44 693
  • 149

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Jonkinverran on myöskin maalintekopaikkoja ollut mutta viimeistely on ollu heikkoa. Kuinkahan paljon tuo rannevamma haittaa laukaisua kun jotenkin on melkoisen tuhmuja olleet Tlustyn viimeistely yritykset.

Erittäin hyvä nosto! Olen ihmetellyt kovasti samaa, että voiko tämä kaveri olla sama, joka teki Änhiksessä 23 maalia puolessa kaudessa? Sitten olen päätynyt ajatukseen, että Tlustyn ranne ei ole enää sama, jolla ne maalit tehtiin. Laukaukset ovat todella voimattomia, ja eilenkin oli aivan ykkösluokan tontti päätöserässä laittaa kiekko pussiin. Loppuratkaisu oli käytännön keskitys suorana molarin räpylään.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onhan selvää, ettei ranne ole kunnossa, kun ei kerran läpäissyt NHL:n lääkärintarkastusta. Vammastaan huolimatta Tlusty vääntää hyvin kulmissa ja voittaa miltei poikkeuksetta kaikki kaksinkamppailut laitojen lähellä. Jakelee myös hyviä syöttöjä varsinkin ylivoimalla, mutta koko joukkueen viimeistely on tällä hetkellä luokattoman huonoa. Uskon kyllä, että Tlusty vielä tuosta lähtee lentoon, jos joukkue saa vähänkään järjestelmällisyyttä peliinsä.
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En nähnyt KooKoo-peliä, mutta ainakin aiemmin Tlusty on mielestäni menettänyt valtavan määrän kiekkoja joko harhasyötön tai kaksinkamppailun häviämisen tuloksena. Vaikeuksia on ollut paineen alla pelaamisessa kuten koko muullakin joukkueella.

Mutta asenne on minusta näyttänyt hyvältä ja kokonaisuutena kiekollisesti erittäin varma pelaaja silloin kun kukaan ei ole iholla. Ei vaikuta miltään diivalta, joten uskon kyllä että loppukausi tulee olemaan hyvä jahka pääsee kunnolla pelituntumaan. Sama koskee varmasti myös Hagmania.

Viimeistelytaitoa on vaikea arvioida, voi olla ettei enää ikinä tee suuria määriä maaleja tuolla ranteella. Tai sitten voi tehdä Selänteet ja kiekkoa menee verkkoon pelkällä pelisilmällä ja sijoittumisella vaikkei fysiikka ja tekniikka olisikaan enää parhaiden vuosien tasoa.
 

Miikkael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Red Wings
Vaikuttaa melko pehmeältä kaksinkamppailuissa ja muutenkin melko näkymätön. Varmasti loukkaantuminen vaikuttaa, mutta ei näillä otteilla kyllä pelaa paikkaa ensi kaudeksi NHLään. Toisaalta tämän hetken Kärpät ei kyllä paras näyteikkuna siihen ole..

Jiri "liian hyvä liigaan" Tlusty
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Vaikee on uskoa että tää kaveri on iskeny melkeen 40 pongon kausia NHL. Taitaa olla ranne melkosen hellänä tällä hetkellä, ei ihme ettei läpässy lääkärintarkastusta. Ei tuu tekemään maalin maalia kärppäpaidassa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Myönnän, että tuli innostuttua vähän liikaa vanhojen meriittien perusteella. Ei Tlusty kuitenkaan mielestäni aivan surkeasti ole pelannut. Eilenkin järjesteli maalin eteen ovelilla syötöillään ainakin kolme maalipaikkaa. Roolitus on nyt vain väärin, kun ketjussa ei ole oikeaa sentteriä ja Tlusty joutuu ottamaan pelintekijän roolia. Kaikki kunnia Kärppien kultakypärälle, mutta hänen sentteripelinsä sopii paremmin jarru- kuin kärkiketjuihin. Lisäksi Hagman on pirteän aloituksen jälkeen vajonnut tosi heikolle tasolle ja tekee järkiään huonoja ratkaisuja.
NHL:ssä Tlusty täräytteli suurimman osan maaleistaan ns. sota-alueelta olemalla oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Lisäksi kaverilla oli niihin aikoihin jäätävä rannekuti, mutta sitä näyttäisi kyllä vamma heikentäneen.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Tlustyn hankinnan jälkeen vitsailin, että taitaa olla uusi Kreps tämä Tlusty. Pitää pyytää Kamil Krepsiltä anteeksi, että vertasin tätä mätisäkki Tlustya hänen. Kreps veti sentään kovalla asentrella vaikka oli muuten pettymys.

Jiri Tlusty, Ei mitään käyttöä lähde menemään.
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jiri "Liian huono SM-liigaan" Tlusty hyötyisi kyllä hyvästä pelinrakentajasta. Ei taida Koskenkorvakaan pystyä sitä tonttia täyttämään. Kyllähän me jo tiedettiin Tlustyn vahvuuden olevan viimeistelyssä, ei niinkään kulmaväännöissä. Ruohomaata tai Olaussonia siihen rinnalle kaivattaisiin. Pyörälä tekee niin paljon jo kaikkea muuta, että ei voi odottaa hänen vielä toimivan syöttökoneenakin. Näen suurimpana Tlustyä rajoittavana tekijänä juurikin Kärppien syöttöpelin luokattomuuden.

Toki oli ihan perusteltua odottaa, että Tlusty pystyisi kannattelemaan joukkuetta yksinkin samaan tapaan kuin Heshka, Pyörälä ja Kukkonen. Kyllä Tlusty kuitenkin yrittää tosissaan ja se on se tärkein juttu.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

WigWam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Warkis, KalPa.
Aha. Kuinkahan paska se on sitte ku sillä on huono pelipäivä?

Tai sitten astuin miinaan.

Nooh pelashan se paikan siihen voittomaaliin, muuten en minäkään kovin suuria mainetekoja havainnut. Voittomaalissa kyllä odotti hyvin ja syötti oikean aikaan. Hyvä jos koko joukkue oppisi toisinaan tekemään niin.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nooh pelashan se paikan siihen voittomaaliin, muuten en minäkään kovin suuria mainetekoja havainnut. Voittomaalissa kyllä odotti hyvin ja syötti oikean aikaan. Hyvä jos koko joukkue oppisi toisinaan tekemään niin.
Juu pelasi paikan tosiaan siihen voittomaaliin. Muttei se paljoa peliesitystä paranna. Haluton ja arka pelaaja.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Haluton ja arka pelaaja.
Olen kyllä tästä eri mieltä. Tlustyn pelityyli on vain sellainen ettei koohota ja kohella turhaan niin kuin suurin osa muusta joukkueesta. Voittaa myös paljon kiekkoja laidan lähellä. Liikkuu kentällä välillä suorastaan nerokkaasti. Tuohon ketjuun kun saisi kunnon sentterin niin alkaisi tapahtua.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen kyllä tästä eri mieltä. Tlustyn pelityyli on vain sellainen ettei koohota ja kohella turhaan niin kuin suurin osa muusta joukkueesta. Voittaa myös paljon kiekkoja laidan lähellä. Liikkuu kentällä välillä suorastaan nerokkaasti. Tuohon ketjuun kun saisi kunnon sentterin niin alkaisi tapahtua.
Miten voikin nähdä asiat niin eri tavalla. Vaan ei mitään, voit olla oikeassakin. Mutta mun silmään näyttää miehen peli juurikin haluttomalta ja aralta. Tosin nähnyt vain tämän pelin mieheltä. Ja tässä peleissä ei mainitsemiasi asioiti Tlustyn pelissä näkynyt.

Ei tosiaan koohottanut/koheltanut tänään. Ei miestä juurikaan kentällä näkynyt. Pitäisi noilla meriiteillä näkyä.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kova tuomio otantaan nähden.
Ehkä. Mutta alunperinhän vastasin vain siihen kun ylempänä joku toinen kehui Tlustyn olleen pelipäällä. Johon vastasin sitte että kuinka paska se on kun on huonolla pelipäällä. Eihän hän syötöstään huolimatta juurikaan erottunut kentältä.

Ja rehellisesti, jos tilastot on tuollaiset kuin tuon tason miehellä nyt on, ei se ihan onnistunut peleissään ole ollut.
 

Teroin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken Kärpät
Mun mielestä Tlustyn pelaaminen näyttää siltä, että pääkoppa on oikein huolella jumissa. Ei oikeastaan pelaa huonosti vaan jakaa ihan mallikkaita pieniä syöttöjä ja voittaa paljon kiekkoja, mutta helpotkin asiat tuntuvat välillä helvetin vaikeilta ja turhautuu jatkuvasti. Tarttis sentterin, pari maalia ja vähän flow'ta, sitten lähtee. Parempaa joka tapauksessa pitää odottaa ja saada tämän tason jätkältä.
 

Odvelli

Jäsen
Aha. Kuinkahan paska se on sitte ku sillä on huono pelipäivä?

Tai sitten astuin miinaan.

Et astunut miinaan, tuota mieltä minä olen.. Ei Tlusty vielä ole todellakaan tuonut sitä, mitä tuon tason pelimieheltä voi odottaa. Kuten aiemmin jo todettiin niin mielestäni miehen teot kentällä olivat kuitenkin tänään peliä edistäviä. Erityisesti maalin takana ja kulmissa Tlusty kaivoi hyvin ja tottakai syöttö Speden maaliin oli hyvä. Slaavilainen luonnekin pilkahteli tauoilla - ei mies ihan hälläväliä-asenteella siis pelannut. Viestini pointti oli nimenomaan se, että aiempaan peilaten Tlusty erottui tänään enemmän edukseen. En kovin ammattimaisesti osaa analysoida, mutta tällaisia ajatuksia minulla heräsi..
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielestäni turhan kovaa arvostelua tämä kaveri saanut osakseen. Kaikesta näkee, että ammattimies kyseessä. Kudit on kyllä ihmeen tussuja (ranne?), mutta muuta tekemistä ei voi moittia. Taistelee hyvin, sekä syötöt löytävät usein kohteen. Enkä ole pienestä tehottomuudesta huolimatta nähnyt kaverissa minkäänlaista turhautumista, täysillä painaa hommia koko ajan.
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Periaatteessa näyttää yritteliäältä, mutta ei se ainakaan kontaktia vastustajaan ota kuin mailallaan. Aika samaa huttua tuo minun mielestä oli kuin aiemminkin, vaikka syöttö voittomaaliin olikin ihan hyvä.

Kiekon kanssa tämän pitäisi ne maineteot tehdä, mutta ei erotu luovuudellaan tai peliälyllään yhtään mitenkään edukseen.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Et astunut miinaan, tuota mieltä minä olen.. Ei Tlusty vielä ole todellakaan tuonut sitä, mitä tuon tason pelimieheltä voi odottaa. Kuten aiemmin jo todettiin niin mielestäni miehen teot kentällä olivat kuitenkin tänään peliä edistäviä. Erityisesti maalin takana ja kulmissa Tlusty kaivoi hyvin ja tottakai syöttö Speden maaliin oli hyvä. Slaavilainen luonnekin pilkahteli tauoilla - ei mies ihan hälläväliä-asenteella siis pelannut. Viestini pointti oli nimenomaan se, että aiempaan peilaten Tlusty erottui tänään enemmän edukseen. En kovin ammattimaisesti osaa analysoida, mutta tällaisia ajatuksia minulla heräsi..
Hyvin sinä osasit analysoida. Propsit siitä.

Kuten ylempänä mainitsin, niin otantani on Tlustyn kohdalla vain tämä peli nähtynä ja ei juurikaan minua säväyttänyt ja eräs toinen "liian hyvä liigaan"- mies tuli Tlustysta mieleen. On hyvä, jos muissa peleissä on pelannut paremmin ja merkkejä paremmasta on olemassa. Olen mielelläni täysin metsässä tämän miehen suhteen. Tosin Suikkasen pelikirjan uupuminen ei yhtään helpota Tlustyn tekemisiä jäällä. Uutena kaverina kun olisi helpompi tulla joukkueeseen, jonka pelitapaan voi nojata ja ajaa itseään sisään porukkaan.

Mutta mielestäni paljon on vielä parannettavaa. Mutta niin on kyllä koko joukkueellakin pl. Pyörälä, Kukkonen, Heshka ja maalivahdit.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Periaatteessa näyttää yritteliäältä, mutta ei se ainakaan kontaktia vastustajaan ota kuin mailallaan. Aika samaa huttua tuo minun mielestä oli kuin aiemminkin, vaikka syöttö voittomaaliin olikin ihan hyvä.

Kiekon kanssa tämän pitäisi ne maineteot tehdä, mutta ei erotu luovuudellaan tai peliälyllään yhtään mitenkään edukseen.
Tätä minäkin oikeastaan hain. @Petr T. osasi sen tuoda sanallisesti esiin.
 

Kalabalik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki, Luleå, Kärpät, Donskoi
Onhan tuo ollut pettymys, mutta ketkä tuossa joukkueessa sitten muka pelaa hyvin, muutama kivireen vetäjä.
Eiköhän niitä tehoja tule kun sentteripeli saadaan kuosiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös