Jesse Seppälä – kohta tärähtää

  • 17 265
  • 107

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Komppaan ylläolevia että erittäin hienosti tullut sisään, mutta sama ongelma kun Hedellä oli, jostain pitäisi massaa saada ja reilusti. Toki nuori kaveri jne mutta koko voi olla se suurin ongelma tosipeleissä jne.

Mutta toisin kuin Hede, haastaa silti vastustajia ja menee jopa kiekkoa suojaten pakeista ohi. Omaan silmään paljon enemmän valmiuksia nousta huipputasolle.

Näen Seppälässä paljon potentialia nousta Pihlströmin kaltaiseksi pelaajaksi ihan jo siitä syystä, kun tuo luistelu on niin hyvällä tasolla jo nyt. Miettikää mikä polkukone Seppälästä saadaan, kun hän saa lisää voimaa perseen alle.
 

jjhockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Pääkkäri, HIFK
Joo positiivinen! Kertoo joukkueen sarjasijoituksen, montako maalipaikkaa tuottaa itselleen tai ketjukavereille per peli + esim. eilen todella pulassa omissa.
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ketjua ylös, koska hyvä on myös Seppälän jatkosopimus! Fiksu, nopea ja tasalaatuinen sentteri-laituri alempiin kenttiin. Mielestäni Jesse osoitti päättyneellä kaudella silloin tällöin jo yllättävän hyvää pelinlukua ja syöttötaitoa, kannattaa varmasti katsoa miten kehittyy edelleen. Vaikka on pienikokoinen, ei pelkää pelata. Eikä maksa paljon.
 

jjhockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Pääkkäri, HIFK
Ketjua ylös, koska hyvä on myös Seppälän jatkosopimus! Fiksu, nopea ja tasalaatuinen sentteri-laituri alempiin kenttiin. Mielestäni Jesse osoitti päättyneellä kaudella silloin tällöin jo yllättävän hyvää pelinlukua ja syöttötaitoa, kannattaa varmasti katsoa miten kehittyy edelleen. Vaikka on pienikokoinen, ei pelkää pelata. Eikä maksa paljon.
Hyvä täytemies, mutta ei pitäisi olla pelaavassa kokoonpanossa, jos kannua halutaan.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seppälästä voi tulla vielä aika hyväkin liigapelaaja. Nopeutta on nykypäivän vaatimuksiin ja taitopotentiaalia enemmän kuin muilla nelosen jätkillä. Paikoitellen Seppälä muistutti jonkin verran ekojen kausien Jääskää, kun pelissä oli monesti enemmän vauhtia kuin järkeä.

Leveyttä on ilmeisesti tulossa hyökkäykseen sen verran että kova on temppu, jos jo ensi kaudella Seppälä isommin breikkaa. Oiskohan se kuitenkin vasta 24/25 kun varsinaisesti tärähtää?
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä kaverista tulee hyvä liigapelaaja, ensi kaudella voi olla vähän hankaluuksia mahtua kokoonpanoon. Mutta parin vuoden aikajänteellä kehitystä varmasti luvassa. Viime kausi kuitenkin ensimmäinen liigakausi, joten kyllä pidemmän tähtäimen odotuksia Seppäläänkin löytyy. Ei varmaan mikään supertähti ole potentiaaliltaan, mutta ei todellakaan mikään nelosketjun muutaman minuutin pelaajakaan.

Ominaisuuksia on, vielä hieman fysiikkaa paremmaksi ja pelejä vyölle niin hyvä tulee.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Hyvä täytemies, mutta ei pitäisi olla pelaavassa kokoonpanossa, jos kannua halutaan.
Tätähän ei itse asiassa kukaan voi tietää. Ainakin itselläni on vahva usko, että Seppälä kehittyy vielä pelaajana ja hänestä tulee parempi pelaaja kuin esimerkiksi Kari Kaltosta tai Robert Nyholmista.

Molemmat esimerkit muuten nostelivat kannua HIFK:ssa. Harva on.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Tätähän ei itse asiassa kukaan voi tietää. Ainakin itselläni on vahva usko, että Seppälä kehittyy vielä pelaajana ja hänestä tulee parempi pelaaja kuin esimerkiksi Kari Kaltosta tai Robert Nyholmista.

Molemmat esimerkit muuten nostelivat kannua HIFK:ssa. Harva on.
Ei taida kylläkään Kaltoa ohittaa.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Vastahan ennustit sanomalla uskovasi, että tulee paremmaksi kuin...
Hmm. Jos aletaan sanoilla saivartelemaan, saanen olla hieman eri mieltä. Jos saat siitä paremman mielen, sovitaan, että ennustan Seppälän olevan parempi kuin mitä Kalto oli.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten voimme verrata Kalton ja Seppälän paremmuuden? Ihan vain vähän erilaiset ajat ovat nyt kuin Kalton huippuvuosina...

Jesse Seppälä on hyvä poika ja jos vain pysyy ehjänä, hänellä on vähintään hyvä Liiga-ura edessään. Itse en vertaa häntä kehenkään toiseen. Miksi edes pitäisi?
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Miten voimme verrata Kalton ja Seppälän paremmuuden? Ihan vain vähän erilaiset ajat ovat nyt kuin Kalton huippuvuosina...

Jesse Seppälä on hyvä poika ja jos vain pysyy ehjänä, hänellä on vähintään hyvä Liiga-ura edessään. Itse en vertaa häntä kehenkään toiseen. Miksi edes pitäisi?
Minä vertasin. Olen kanssasi samaa mieltä, mutta en malta olla tarttumatta näihin ”ei riitä mestaruutta haluavan/mestarin kokoonpanoon” -heittoihin. Eihän sitä oikeasti voi kukaan tietää, varsinkin kun kyseessä on noin nuori pelaaja.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä vertasin. Olen kanssasi samaa mieltä, mutta en malta olla tarttumatta näihin ”ei riitä mestaruutta haluavan/mestarin kokoonpanoon” -heittoihin. Eihän sitä oikeasti voi kukaan tietää, varsinkin kun kyseessä on noin nuori pelaaja.

Olen samaa mieltä kanssasi. Ja tuollaiset ”se ja se ei riitä”-kommentit on ihan persiistä. Eivät riitä, kunnes yhtäkkiä riittävätkin.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen samaa mieltä kanssasi. Ja tuollaiset ”se ja se ei riitä”-kommentit on ihan persiistä. Eivät riitä, kunnes yhtäkkiä riittävätkin.

Nuorten pelaajien kohdalla varsinkin aivan turhaa jauhantaa, kun kukaan ei tiedä millaisia kehitysaskeleita ottaa seuraavaksi. Kokeneiden pelaajien kohdalla ihan eri homma, kun on jotain konkreettista dataa mihin pelaajan nykyistä tasoa voi verrata.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuorten pelaajien kohdalla varsinkin aivan turhaa jauhantaa, kun kukaan ei tiedä millaisia kehitysaskeleita ottaa seuraavaksi. Kokeneiden pelaajien kohdalla ihan eri homma, kun on jotain konkreettista dataa mihin pelaajan nykyistä tasoa voi verrata.

Just näin. Mutta kokeneidenkin pelaajienkin kanssa joku kausi voi mennä todella nappiin, ihan vaikka vain siksi, että löytyy ketju, jolla on kemiaa päivästä 1 alkaen ja kaikki toimii. Sellaisten tuhkimotarinoiden varaan vaan ei kannata laskea mitään. Mulla on vieläkin tuoreessa muistissa, miten keväällä 2010 jengi oli täynnä pelaajia, jotka ”eivät ole koskaan voittaneet mitään suurta”. Niistä jätkistä rakentui myös kauden 2010-11 runko. Syksyllä 2011 joukkueessa oli pääasiassa mestareita ja ne oli ihan samoja äijiä.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Just näin. Mutta kokeneidenkin pelaajienkin kanssa joku kausi voi mennä todella nappiin, ihan vaikka vain siksi, että löytyy ketju, jolla on kemiaa päivästä 1 alkaen ja kaikki toimii. Sellaisten tuhkimotarinoiden varaan vaan ei kannata laskea mitään. Mulla on vieläkin tuoreessa muistissa, miten keväällä 2010 jengi oli täynnä pelaajia, jotka ”eivät ole koskaan voittaneet mitään suurta”. Niistä jätkistä rakentui myös kauden 2010-11 runko. Syksyllä 2011 joukkueessa oli pääasiassa mestareita ja ne oli ihan samoja äijiä.

IFKn nelosketju 2010-2011 oli silkkaa seksiä. Nyholm-Liivik-Pöysti teki playoffeissakin tärkeitä byyrejä, yhteensä seitsemän.

Seppälän ympärille sen tulevan mestaruusjengin nelosenkin voisi kasata, mutta ensi kausi tulee ehkä liian nopeasti. Ja vielä emme oikeastaan tiedä, tuleeko Seppälästä lopulta sentteri vai onko parempi laidalla.

Olenko liian optimistinen kun puhun tulevasta mestaruusjengistä…? Tämä on kuitenkin IFK.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen samaa mieltä kanssasi. Ja tuollaiset ”se ja se ei riitä”-kommentit on ihan persiistä. Eivät riitä, kunnes yhtäkkiä riittävätkin.

Ja lisäksi, jos HIFK:lla olisi päättyneellä kaudella ollut palstan toiveiden mukaisesti parempi ja kiekollisempi pakisto ja jos kärkiketjujen ukot olisivat pystyneet naulaamaan pleijareissa sen pari kaappia per matsi enemmän, niin ei kai mestaruus olisi siitä jäänyt kiinni, että 3-4 nelosketjuissa olisi viilettänyt Jesse Seppälä. Kyllä nyt ihan muualla olivat ne tekijät, jotka "eivät riittänee".
 
Suosikkijoukkue
IFK
Nuorten pelaajien kohdalla varsinkin aivan turhaa jauhantaa, kun kukaan ei tiedä millaisia kehitysaskeleita ottaa seuraavaksi. Kokeneiden pelaajien kohdalla ihan eri homma, kun on jotain konkreettista dataa mihin pelaajan nykyistä tasoa voi verrata.

Juuri noin. Tuorein esimerkki Kåsa, jota dissattiin täällä kuusi sivua ennen ensimmäistäkään peliä Nordiksella. Itsekin olin hyvin pettynyt hänen alkusuorituksiinsa, mutta nyt on tainnut kääntyä monikin takki.

Seppälä on vielä niin nuori, ettei kukaan voi vielä tietää, missä rajat tulee vastaan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kun kroppaan tarttuu lisää lihasta matkan varrella niin Seppälästä kasvaa meille omasta takaa erinomainen Bottom 6 pelaaja. Omaan silmään Seppälä on hitaasti, mutta varmasti kehittynyt koko ajan. Tänään taas hyvä peliin oman silmään.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ketjua ylös. Paikka on tällä hetkellä ehdottomasti kokoonpanossa vaikka kaikki olisivat terveinä. Mielestäni J. Seppälä on todella fiksu pelaaja ja pystyy liikkeellään tuottamaan paljon hyvää. Tuohon kroppaan lisää voimaa niin tässä VL-pelaaja meille moneksi vuodeksi.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Ketjua ylös. Paikka on tällä hetkellä ehdottomasti kokoonpanossa vaikka kaikki olisivat terveinä. Mielestäni J. Seppälä on todella fiksu pelaaja ja pystyy liikkeellään tuottamaan paljon hyvää. Tuohon kroppaan lisää voimaa niin tässä VL-pelaaja meille moneksi vuodeksi.
Pieni, fiksu, nopea, ja pysyy pystyssä.
Meikä diggaa ihan kybällä. Hänestä kuoriutunee sellainen 10+15 ukko jo ensi kaudeksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös