Jesse Niinimäki try-outin kautta Ilvekseen

  • 66 589
  • 144

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Kyllä tänään nähtiinkin sitten melkosia veivejä. Jesse pelas ihan helvetin hyvän pelin ja veivas pari ns. youtube-maalia siinä sivussa. Taas kaikki paikat ristiin, että tätä samaa nähtäisiin myös tulevaisuudessa.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Mitähän tästä tulee, täytyy tunnustaa että kiinnostaa. Onko paniikkinappula todella noin pohjassa, että Niinimäki...
Ja näin sitä on naureskeltu olemattomaan partaan, enpä naureskele enää. Ymmärtääkseni alku ollut lupaava, toivotaan hyvää jatkoakin.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Heh, ei ole todellista.

Noilla tehoillahan Virmanen on varmaan jo soitellut Jesselle.

On se vaan uskomaton taituri.
 

Grub

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mulla on nyt aivan mielettömän hyvä mieli illan pelistä ja Jessen esityksestä. Tuota taitokiekkoa on ollut niiiiiin ikävä. Jessen tämän illan esitys palautti mieleen, mistä Tampereen Ilves parhaimmillaan muistetaan... huikeasta taidosta. 3-2- maalin jälkeen Duba ainakin oli selvästi koko loppuillan pyörällä päästään, toivottavasti joukkuekaverit taluttavat miehen bussiin.

Nyt kaikki sormet ja varpaat ristiin, ettei kyseessä ollut Jesseltä mikään hetkellinen suonenveto. Jos peliote pysyy tuollaisena loppukauden ja rinnalle tajutaan pistää Platt, niin jälki olisi oikeasti tuhoisaa.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Halutessaanhan Jesse tekee jäällä ihan mitä haluaa. Omat muistoni JYP-ajan Jessestä ovat erittäin positiivisia, vaikka tuolloin jostakin syystä jatkosopimukseen ei ollut todellista halua vissiin sen enempää joukkueella kuin pelaajallakaan.

Kuuluu sarjaan niitä harvoja pelaajia, joiden aina odottaa saavan kiekon, jotta pääsisi näkemään, mitä se sillä taas taiteilee :)
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Olen tässä ns. takavasemmalta seurannut sangen kiinnostuneena Niinimäen urakehitystä ja hiljaa itsekseni kaikesta paskanheitosta huolimatta toivonut, että hän vielä joskus alkaisi lunastaa niitä lupauksia, joita häneen on kohdistettu. Nämä kiekollisesti virtuoosimaiset pelaajat sattuvat olemaan kuitenkin Suomessa varsinainen harvinaisuus. Harmi vain, että menneisyys on todistanut sen, että näitä taiteilijoita varjostaa myös se kuuluisa taiteilijaluonne ja Jessellähän se on tunnetustikin ilmennyt selkeänä motivaation puutteena. Viime vuosien perusteella pitäisin varsinaisena ihmeenä, että mies pelaisi vielä joskus esimerkiksi NHL:ssä, mutta ainahan ihmeet ovat mahdollisia. Tämän päiväinen ottelu antoi kuitenkin ainakin lupauksia paluusta hyvälle SM-liigatasolle.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ei ainakaan minua yllättänyt Jessen esitykset. Nyt kun saisi vain pidettyä tuon draivin päällä pidempään, se on nimittäin ollut aikaisemmin ongelmana. Tosin, merkit näyttävät positiivista nyt kun Jesse on saanut onnistumisia. Itseluottamus kohdillaan, kotiasiat on kunnossa ja kiekkoilu on taas mukavaa.
 

Peltsi #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei kait sille mitään voi, että pirun nopeasti ne odotukset nousevat. On se vaan niin jumalattoman hienoa nähdä tuollaisia maaleja, joita Jesse-boy tänään värkkäsi. Noissa veiveissä nyt vaan on jotain niin (myyttistä) perus-Ilvestä, ettei mitään järkeä. Heti vetää naaman virneeseen.

Onnistu nyt perkele pitämään se taso tuossa, niin tästä tulee vielä uusi luku legendaaristen Ilves-tarinoiden joukkoon. Tuhlaajapojan paluu sai tänään sellaisen nosteen, että ainakin täältä nousi yksi selkään taputtelija välittömästi esiin.

Joillakin vaan on se Taito-Ipa niin verissä, että saa paatuneemmatkin kannattajat heti puolelleen. Paljon sait anteeksi jo noilla kahdellakin börsällä.

Vaikea on edelleenkään uskoa, että Jessestä mitään tasaisen varmaa ykkössentteriä saadaan, mutta onhan tuo nyt jotain paljon enemmän kuin perusharmaata massaa.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Edmonton
Hienoa, että Niinimäki sai eilisessä pelissä onnistumisia ja vieläpä hienoja sellaisia.

On kuitenkin hauska seurata, miten Jesse-hype nousee saman tien raketin lailla taivaisiin, kun kaveri tekee surkeaa Ässä-laumaa vastaan pari maalia.
Jos Niinimäki onnistuu tehoilemaan myös tulevalla vieraspelikiertueella ja tuo ylivoimaamme jotain uutta tehoa, niin sitten olen itsekin valmis hieman hypettämään.

Katsotaan, ja toki toivotaan parasta.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hienoa, että Niinimäki sai eilisessä pelissä onnistumisia ja vieläpä hienoja sellaisia.

On kuitenkin hauska seurata, miten Jesse-hype nousee saman tien raketin lailla taivaisiin, kun kaveri tekee surkeaa Ässä-laumaa vastaan pari maalia.
Jos Niinimäki onnistuu tehoilemaan myös tulevalla vieraspelikiertueella ja tuo ylivoimaamme jotain uutta tehoa, niin sitten olen itsekin valmis hieman hypettämään.

Katsotaan, ja toki toivotaan parasta.

No ainahan nuoren polven fanitus on tällaista. Enemmän minua harmittaa, kun sitten ensimmäisen huonon pelin jälkeen Jesse saa taas puukosta selkäänsä kunnolla. Onko sinusta tällainen hypettäminen jotenkin huonompi juttu, kuin tässä seuraavassa sinun kirjoituksesi lainauksessa tapahtuva mustamaalaus ilman mitään näyttöä?

Kyllä kieltämättä piti pari kertaa tavata Aamulehden urheilusivujen asiaa koskeva otsikko, jotta ymmärsi kyseessä olevan Ilveksen uusin "vahvistus".

Ykkössentteriä tässä tosiaan kaipailtiin- ja kaipaillaan edelleen. Tammikuun puoleen väliin mukana höntsäävä Niinimäki tuskin on kovin kummoinen rasite taloudellisesti, mutta yhdessä Nickersonin kanssa vie joukkueelta viimeisetkin mahdollisuudet menestyä edes siedettävästi.


Itse suhtaudun Jesseen hyvin varauksellisesti ja olen päättänyt arvioida häntä vasta sitten kun olen hänen esityksensä nähnyt. Nyt olen nähnyt pari peliä ja sen voin jo nyt sanoa, että seurajohto teki oikean ratkaisun, kun otti Jessen kokeiltavaksi. Vielä on kuitenkin ennenaikaista sanoa, että pitääkö sopimusta jatkaa koeajan jälkeen.

Mattista pitää sanoa tässä myös sen verran, että oli eilen varsin hyvä ja selkeästi parempi, kuin Lehtivuori, joka oli kahden erän ajan huono. Paransi tosin otteitaan kolmannessa erässä.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nickerson oli eilen Ilveksen paras puolustaja. Hyvää liikettä, varmoja levitys- ja avaussyöttöjä, jämäkkää maalivahdin ja muiden joukkuetoverien puolustamista. Näin pelatessaan Matt on Ilvekselle selkeä vahvistus.


Veli hyvä, mihin maailma onkaan menossa, kun vanhan kädenvätökumppanin kanssa olen nykyisin lähes aina samaa mieltä.

Oli tosiaan mies kuin eri muotista verrattuna siihen, mitä näimme joulukuun alulla. Tällä hetkellä puolustusosasto näyttäisi varsin hyvältä, jos Joonas pääsisi viime kauden tasolleen ja Kantee pysyisi katsomon puolella.
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No ainahan nuoren polven fanitus on tällaista. Enemmän minua harmittaa, kun sitten ensimmäisen huonon pelin jälkeen Jesse saa taas puukosta selkäänsä kunnolla.

Juuri tätä minäkin veikkaan. Ilvekselle kun sattuu kotikaukalossa joukkueena huono päivä niin saletisti sieltä poimitaan juuri Jesse silmätikuksi ja haukuttavaksi. Kyllä se pelin taso ja asenne heittelehtii eri peleissä muillakin pelaajilla kuin Jessellä. JN:n kohdalla nuo huonommat päivät nostetaan vain paljon isommin tapetille kuin monella muulla pelaajalla.

Itse olen aina nauttinut Niinimäen pelaamisesta Ilveksessä. Ja minusta hän pelasi ennen rundinsa aloittamistakin suurimman osan peleistä hyvin. Toki sekaan mahtui sitten myös näitä ei nappaa yhtään matseja, mutta kyllä niiden vastapainoksi aina sai muissa peleissä nauttia jostain mitä muut pelaajat eivät parhaanakaan päivänä pysty esittämään. Pelien ulkopuoliset jutut on asia erikseen, mutta itse SM-liigaotteluiden peliesityksistään Jesse sai aikoinaan mielestäni liikaa lokaa niskaansa.

Eihän Jessestä todennäköisesti paljoa tule pudotuspeleissä hyötyä olemaan. Intensiteetti, asenne, taistelu ja luistelu kun lisääntyy jokaisella pelaajalla niin ei taida virtuoosilla olla enää aikaa tai tilaa esittää temppujaan. Mutta runkosarjan lopuissa peleissä Jessestä on varmasti hyötyä ja siten hän pystyy auttamaan joukkuetta pääsemään yleensäkin tosipeleihin ja ennen kaikkea parempiin lähtöasemiin niissä.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Ensimmäinen pelaaja kautta aikojen, joka palaa maitojunalla Ljubljanasta Lempäälän kautta SM-liigaan?

Tällaisia aiemmin vinoilin, mutta oikeasti olen sitä mieltä, ettei hyviä käsiä liigassa koskaan ole liikaa. Pelkät kädet riittivät vielä 60-luvulla, mutta nyttemmin tarvitaan sen verran muutakin, että täytyy kovasti pitää peukkuja Jessen ja Ipan yhteiselolle.
 

raipe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No ainahan nuoren polven fanitus on tällaista.
QUOTE]


Varmaan osa on tätäkin, mutta kyllä minusta Jessen osalta suurin osa hänen ihailijoistaan on nimenomaan vanhemman ikäluokan ja pidempiaikaisen kannatuksen edustajia. Heille Ilves edustaa Taitokiekkoa isolla T:llä. Jesse osaa sitä ja mukavahan sitä on katsoa. Ihan tulee vanhat hyvät ajat mieleen.

Joskin Jessen suhteen täytyy olla tosi skeptinen. Varmaan tästä ei mitään sen pysyvämpää tule, mutta mukavia tuulahduksiahan nuo eilisetkin oli.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Varmaan osa on tätäkin, mutta kyllä minusta Jessen osalta suurin osa hänen ihailijoistaan on nimenomaan vanhemman ikäluokan ja pidempiaikaisen kannatuksen edustajia. Heille Ilves edustaa Taitokiekkoa isolla T:llä. Jesse osaa sitä ja mukavahan sitä on katsoa. Ihan tulee vanhat hyvät ajat mieleen.

Joskin Jessen suhteen täytyy olla tosi skeptinen. Varmaan tästä ei mitään sen pysyvämpää tule, mutta mukavia tuulahduksiahan nuo eilisetkin oli.

Vastaukseni olikin tähän hypettämiseen. Nuorille faneille on mielestäni ominaisempaa tämä vuoristorata, että onnistumisia seuraa palvonta ja tappion tullen kaikki on aivan p-kaa.

Itse kuulun muuten tähän vanhempaan polveen ja omassa kaveripiirissä kun ollaan keskusteltu hallilla, niin suurin osa arvostaa kuitenkin sitä vahvalla asenteella tehtyä työntekoa, tyyliin Marko Anttila, paljon enemän, kuin sitä,että joku väläyttelee silloin tällöin jonkun loistavan kikan. Toki itsekkin pidin Jessen eilisiä maaleja hienoina, mutta kokonaisuutena pidin Markon ja Miikkan peliä hienompana.

Minä en taas osaa ola skeptinen, koska positiivisuudessa on mukavampi elää. Minusta fanittaminen pitää olla sitä, että uskotaan omiin ja tuetaan heitä. Jos sitten Jesse pettää, niin onpa ollut ainakin hauskaa kun on voinut uskoa hyvään.
 

Iippo31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Monta
Hienoa, että Niinimäki sai eilisessä pelissä onnistumisia ja vieläpä hienoja sellaisia.

On kuitenkin hauska seurata, miten Jesse-hype nousee saman tien raketin lailla taivaisiin, kun kaveri tekee surkeaa Ässä-laumaa vastaan pari maalia.
Jos Niinimäki onnistuu tehoilemaan myös tulevalla vieraspelikiertueella ja tuo ylivoimaamme jotain uutta tehoa, niin sitten olen itsekin valmis hieman hypettämään.

Katsotaan, ja toki toivotaan parasta.

Ei kai nyt vielä älytöntä hypeä ole ollut. Joka tapauksessa olen iloinen että kaveri onnistui, koska niin moni runkkari tällä sivustolla toivoo muuta!
 

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Jecce 2. 2+0=2
Perttu 26. 2+10=12

Siinä on hyvää tavoitetta Jeccelle, että pysyy suurlupaus Lindgrenin perässä.
Kuten joku osuvasti jossain kirjoittikin on melko varmaa, että kun tappioitakin alkaa taas tulemaan osoitetaan sormella juurikin Jecceä.

Nautitaan nyt kun siihen on tilaisuus. Kaksi maalia on enemmän mitä enemmistö uskoi koko Jeccen loppu-uralle liigassa.
 

d2uce

Jäsen
Nautitaan nyt kun siihen on tilaisuus. Kaksi maalia on enemmän mitä enemmistö uskoi koko Jeccen loppu-uralle liigassa.

Itseasiassa kaksi peliä liigassa taitaa olla enemmän, kuin mitä moni uskoi Niinimäen pelaavan, ennen kuin try-out Ilvekseen uutisoitiin.

Kertakaikkiaan mahtava juttu, että Niinimäelle on tullut onnistumisia.
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Lopettakaa nyt veljekset tuo jekkuilu. Ekalla kerralla ehkä hymyilytti, nyt jo ärsyttää.

Mikäs juttu tämä on?

Ei mutta kyllähän Jesse näytti miten viimeistellään yksinläpi tilanteesta. Mielenkiintoista olisi nähdä esim. Marjamäki samanlaisissa paikoissa.
 

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Ehkä Bobcatia suivauttaa kahden kirjoittajan salaliittomaisesti harrastama Niinimäen etunimen kirjoitusasu.

Jesse,Uuno,Pikku-Niisku,Jecce ... rakkaalla lapsella on monta nimeä.
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pikku-Niisku

Tämä on oma suosikki. Tosin Niisku on poikaansa pari päätä lyhyempi eli sinänsä nimi johtaa harhaan.

Itse kirjoittelin jo otteluketjuun, miten valloittava kaveri Jesse on Ilves-fanin silmin. Jessessä on veijaria, virtuoosia, "Uunoa" ja "Veikkoa". Legendaarista.
 

J.Petke

Jäsen
Eikö Jeesukselle voisi antaa sellaisen ikuisen try-outin. Siinä joutuisi Jessekin panostamaan koko ajan eikä pääsisi lerpsahtamaan. Aina jos näyttää siltä, ettei peli ja treeni enää maistu niin try-outin voisi purkaa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös