Jere Karalahti Kärppiin

  • 264 314
  • 645

-REDS-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K, ULUVFC #54
Vai heräsikö jere vasta kun tuli kenkää..??

Kyllä. Ikävää, että herätys tuli, kun oli jo liian myöhäistä. Jere tosin on "nukkunut" jo pitempään. Jos puheet siitä, että Jere oli tänään hyvä pitää paikkansa tarkoittaa se suurella todennäköisyydellä sitä, että jos korkki pysyy kiinni ja treenit otetaan tosissaan on hän loppukaudesta sarjan ykköspakkeja. Tosin onko joukkue silloin Kärpät onkin jo eriasia. Kovasti toivon Jeren ryhtiliikettä, mutta kausi on pitkä ja pelkäänpä, että jossainvaiheessa sydäntalvea napsahtaa. toivottavasti olen väärässä ja Jere vetää huippukauden kärpissä. Uskon, että jo pelkkä Jeren olemus kentällä rauhoittaa kärppien nuorempia pelaajia kummasti. Riemusta kiljuen ottaisin kunnossa olevan Karalahden vielä joskus takaisin, sillä HIFK:hon hän kuuluu.
 

Matson78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä. Ikävää, että herätys tuli, kun oli jo liian myöhäistä. Jere tosin on "nukkunut" jo pitempään. Jos puheet siitä, että Jere oli tänään hyvä pitää paikkansa tarkoittaa se suurella todennäköisyydellä sitä, että jos korkki pysyy kiinni ja treenit otetaan tosissaan on hän loppukaudesta sarjan ykköspakkeja. Tosin onko joukkue silloin Kärpät onkin jo eriasia. Kovasti toivon Jeren ryhtiliikettä, mutta kausi on pitkä ja pelkäänpä, että jossainvaiheessa sydäntalvea napsahtaa. toivottavasti olen väärässä ja Jere vetää huippukauden kärpissä. Uskon, että jo pelkkä Jeren olemus kentällä rauhoittaa kärppien nuorempia pelaajia kummasti. Riemusta kiljuen ottaisin kunnossa olevan Karalahden vielä joskus takaisin, sillä HIFK:hon hän kuuluu.

Tässäpä oli täydellinen ja asiallinen vastaus kysymykseeni.
Juuri oikeanlainen fani.Pisteet siitä.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)

Itse toivon ainakin Karalahdelle kaikkea hyvää Oulussa. Toivottavasti saa itsensä kasaan ja voittaa pronssit Oulussa, ollessaan itse kentällä. Sitten takaisin Nordikselle pelaamaan HIFK:n puolesta ja näyttämään faneille, että HIFK on Jeren jengi.

Miten muuten Kararahti pelasi tänään?
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Itse toivon ainakin Karalahdelle kaikkea hyvää Oulussa. Toivottavasti saa itsensä kasaan ja voittaa pronssit Oulussa, ollessaan itse kentällä. Sitten takaisin Nordikselle pelaamaan HIFK:n puolesta ja näyttämään faneille, että HIFK on Jeren jengi.

Miten muuten Kararahti pelasi tänään?

Kyllä itselläni ainakin on sellainen olo että Jere on täällä vähän kuin lainassa. Että sydän ei ole mukana, ja niin sen pitää ollakkin. Kausi täällä ja sitte voittajana takaisin Helsinkiin.

Teidän mieshän se on, mutta me katsellaan häntä vähän aikaa.
 

Shamaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, now and forever!!!
Kyllä itselläni ainakin on sellainen olo että Jere on täällä vähän kuin lainassa. Että sydän ei ole mukana, ja niin sen pitää ollakkin. Kausi täällä ja sitte voittajana takaisin Helsinkiin.

Teidän mieshän se on, mutta me katsellaan häntä vähän aikaa.

Pitäkää Jorea hyvänä ja tulette vielä nauttimaan hänen peliesityksistään.

Kyllä ainakin tv haastatteluista uhkui ulospäin ihan eri tyylin ÄIJÄ, mitä ollaan muutamina viime vuosina nähty. Oli jotenkin freshin, toiveikkaan ja onnellisen oloinen kundi.

Kiinnostais ostaa Jere game-worn Kärppä-paita. Mistähän niitä ois mahdollista yrittää saada?
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Vähän olen keskustelemassa ollut viime aikoina, mutta nyt on kyllä jo avauduttava.
Kyllä ainakin tv haastatteluista uhkui ulospäin ihan eri tyylin ÄIJÄ, mitä ollaan muutamina viime vuosina nähty. Oli jotenkin freshin, toiveikkaan ja onnellisen oloinen kundi.
Kiitos, ettei itse tuota tarvitse kirjoittaa, voin vain lainata. Lisätään listaan, nöyrän oloinen. Luonnollisesti, medialle annetut lausunnot ovat medialle annettuja lausuntoja. Siitä huolimatta, toiveikkaana voi olla Karalahden visiitistä Ouluun. Ehdottomasti tämän Kärppä-kasvatin toivoisi vihdoin löytävän sen punaisen langan.

Kiinnostais ostaa Jere game-worn Kärppä-paita. Mistähän niitä ois mahdollista yrittää saada?
Voi olla, että ovat kiven alla. Oulussa jos arvotavaraan pääsee paikallinen käsiksi, se arvotavara menee paikkaan nimeltä Jemma, ei myyntiin.
 

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ymmärrän kyllä itse HIFK-fanien vitutuksen oikein hyvin. Minulla kesti kaksi vuotta päästä yli Rooneyn siirtymisen aiheuttamasta vitutuksesta. Nyt pystyy jo katsomaan miehen esityksiä suht' rauhassa. Että kyllä se parissa vuodessa helpottaa, HIFK:läiset :)

Voin kyllä sanoa, että itsekin toivoin Boumedienelle sopivaa korvaajaa, joku kiekollinen, luistimet jalassa hädin tuskin 175cm:n ja märkänä 70 kiloa painava kaveri ei sitä ole. Varsinkin pleijareissa huomasi Bumen ja Lupan merkityksen. Nämä kaverit pitivät tiukoissa paikoissa joukkoja koossa. Karalahti on riskihankinta, mutta eipä tosiaan tule toista suomalaista saman taitotason omaavaa kaveria mieleen, joka ei pelaa NHL:ssä. Koska Kärpät aikoo taistella Pietarin turnauksen voitosta tosissaan, on joukkueeseen satsattava. Jere voi osoittautua erittäin tärkeäksi, ja toisaalta törttöillessään syksyllä ehtii vielä hankkia paikkaajan, tai kaksi (jos Niinimaa ei tulekaan).
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
KYLLÄ JERE ON ÄIJIEN ÄIJÄ !!!

Kännissä oon, mutta täyttä totta, Jere oiti homman himaan´ todellakin ei voi muuta sanoa... Hifk! J3ere is back !!!
'
edit. sory
¨'
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
KYLLÄ JERE ON ÄIJIEN ÄIJÄ !!!

Kännissä oon, mutta täyttä totta, Jere oiti homman himaan´ todellakin ei voi muuta sanoa... Hifk! J3ere is back !!!
'
edit. sory
¨'
:D

Näemmekö tätä viestiä huomenna iltapäivällä?;)
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mua ainakin vituttaa ja sanon sen suoraan...
Miksi vituttaa?

Jos Baxter on saanut täyden annoksen Jereä, niin parempi että "häiriötekijä" on meiltä pois. Häntä ei kiinnostanut harjoitella IFK:n kanssa, ja mielestäni on aika luonnollista, ettei sellaista pelaajaa haluta myöskään nähdä peleissä. Jalonen kehuu Jeren tämän hetken kuntoa, mutta Jeren todellinen kunto (kuntopohjan rakennus) on 3kk muita jäljessä, joten kyllä siinä on ihan tekemistä, että pystyy myöhemmin muiden kyytiin. Tämä hänen nykykuntonsa on vain viimehetkien treenaamisen tulosta, ja sen Jalonen tietää 100-varmasti.
 

Aatos

Jäsen
KYLLÄ JERE ON ÄIJIEN ÄIJÄ !!!

Kännissä oon, mutta täyttä totta, Jere oiti homman himaan´ todellakin ei voi muuta sanoa... Hifk! J3ere is back !!!

¨'

Tämä sama otsikko löytyy Iltalehden verkkolehdestä eli :"Jere-Jere-Jere, sää oot äijien äijä", kuului fanien suusta rumpuryhmän säestyksellä."
Jokseenkin lapsenomaista, tai sitten olen umpitosikko.
 

zippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, HC Davos
Onhan tuo tavallaan aika kornia, mutta kun tietää minkä ikäisestä porukasta Raksilan fanikatsomo pääasiassa koostuu, on asia täysin ymmärrettävää. Ei siellä sentään koko halli huutanut tuota ah, niin kivasti soivaa "äijien äijä"-huutoa.
Nyt ei kyllä kuitti osunut kohdalleen. Tämän huudon huutaja lähestyy kovaa vauhtia 50 mailin tolppaa.
Huomasin itsekkin vasta jälkeenpäin. Shame on me.
Tämä sama otsikko löytyy Iltalehden verkkolehdestä eli :"Jere-Jere-Jere, sää oot äijien äijä", kuului fanien suusta rumpuryhmän säestyksellä."
Jokseenkin lapsenomaista, tai sitten olen umpitosikko.
Niin, eli siellä oli yksi henkilö, joka tätä huutoa viljeli. Iltalehti vain paisuttelee jälleen omiaan. Edit: Siis tämä sama henkilöhän huutaa äijien äijää noin about kaikille Kärppä-pelaajille.

Edelliseltä sivulta ylemmät quotet, joten niitä vanhempiakin viestejä voi lukea. Viestit löytyvät vaikka tätä linkkiä klikkaamalla.
 
Viimeksi muokattu:

Toompe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Niin, eli siellä oli yksi henkilö, joka tätä huutoa viljeli. Iltalehti vain paisuttelee jälleen omiaan. Edit: Siis tämä sama henkilöhän huutaa äijien äijää noin about kaikille Kärppä-pelaajille.

Edelliseltä sivulta ylemmät quotet, joten niitä vanhempiakin viestejä voi lukea. Viestit löytyvät vaikka tätä linkkiä klikkaamalla.

Voi herranjestan sentään. Jos jääkkiekko-ottelussa ihminen, nuorikin, ei saa kertoa mielipidettään niin että muut katsojat vaivautuvat on kyllä muussa herrasväessä vikaa. En tiennytkään , että Oulussakin ollan näin hienoperseitä.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jere Karalahdelta hyvä sisäänajo Kärppien paitaan, ottaen huomioon hänen pelituntumansa, -motoriikkansa ja -aistinsa, jotka eivät ole luonnollisestikaan lähellä huippua. Median tuomat henkiset paineet sekä vähäinen treenaus näkyivät yllättävän vähän Karalahden peliotteissa. Tämä kertoo ainoastaan siitä, kuinka vahva yksilö – etenkin henkisesti - numero 42 on.

Karalahden debyytti HIFK:ta oli perusvarma ja väkevä suoritus, josta voi olla ylpeä. Kokemuksen tuoma rauhallisuus näkyi takalinjoilla Laamasen parina. Pysyi ottelun rytmissä hyvin mukana, mihin auttoi eittämättä tasainen peluutus. Oli kokonaisvaltaisesti pelin ytimessä aika hyvin eli kyllä erottui kenttätapahtumista selvästi. Aistittavissa oli lievää pelituntuman ja -tapojen puutetta, mikä heijastui ajoittaisena ylipelaamisena. Tämä on kuitenkin inhimillistä vielä tässä vaiheessa.

Tärkein asia jääkiekossa eli psykologinen kypsyys on miehellä kunnossa. Tämä ehkäisee ja seuloo Karalahden peliheikkouksia paljon pois.

Myös Pasi Nielikäisen kommentit lämmittävät mieltä. Hän vain vahvistaa sitä mielipidettä, mitä Karalahdesta voi meille vielä tulla. Olenkin aina arvostanut Pasia suoraselkäisistä kommenteista!
 

aurinkolahna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, AC Oulu
Enää ei tarvitse kuin nähdä Raipe Tapparanutussa, niin suomalaisessa seurajääkiekossa on kaikki nähty.

Vielä puuttuu toki Viuhkolan paluu maitojunalla NHL:stä ja kolmen vuoden sopimus Jokereiden kanssa Hjördis Harkimon taputtaessa merisuolaisia käsiään taustalla lipuvan Swan-veneen kannella...
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
hyvä sisäänajo Kärppien paitaan, ottaen huomioon hänen pelituntumansa, -motoriikkansa ja -aistinsa, jotka eivät ole luonnollisestikaan lähellä huippua

- Pelimotoriikka?
- Peliaisti?

Viitsitkö selittää nämä termit. Miksi ne eivät ole luonnollisestikkaan Karalahdella lähelläkään huippua? Kenellä ne ovat ja miten tällaiset huippu pelimotoriikan ja peliaistin saa?
 

zippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, HC Davos
Voi herranjestan sentään. Jos jääkkiekko-ottelussa ihminen, nuorikin, ei saa kertoa mielipidettään niin että muut katsojat vaivautuvat on kyllä muussa herrasväessä vikaa. En tiennytkään , että Oulussakin ollan näin hienoperseitä.

Toki jokainen saa huudella, mitä itse haluaa. En minä niistä vaivaudu. Halusin vain Aatoksen ja Iltalehden esimerkkien myötä tuoda esille tätä yleistämiskulttuuria, joka vallitsee nykypäivänä. Jonain päivänä siellä mahdollisesti joku huutaa jotain ei-niin-mukavaa, jonka jälkeen kaikki Kärppä-fanit ovat ei-niin-mukavia. Tiedät, mitä tarkoitan. Ollaanhan me jo sokeiden hakkaajiakin, kaikki.

Tämä täältä ja off-topic on ohi minun osaltani. Jere on äijien äijä!

-hienoperse-zippi
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Suoranaista vittuilua taas, mutta menköön.
- Pelimotoriikka?
Esimerkkinä pelaajan liikeradat ja kroppa ottaa aikansa, jotta ne ovat täysivaltaisessa tasapainossa liiga- ja kv. peleihin.
- Peliaisti?
Pelaajan aistit paranevat kentällä pelituntuman kautta. Tunne, että tiedät tekeväsi asioita muita paremmin ja nimenomaan oikein.
Miksi ne eivät ole luonnollisestikkaan Karalahdella lähelläkään huippua?
Lyhyesti siksi, koska hän on keskenkuntoinen. Vielä.
Kenellä ne ovat ja miten tällaiset huippu pelimotoriikan ja peliaistin saa?
Esimerkiksi luonnollisesti kovalla härjoitusrääkillä, kokemuksella ja pelituntuman ylläpidolla.
 
Suosikkijoukkue
Kai sen nyt jo uskaltaa tunnustaa: KeuPa HT
Jere Karalahdelta hyvä sisäänajo Kärppien paitaan, ottaen huomioon hänen pelituntumansa, -motoriikkansa ja -aistinsa, jotka eivät ole luonnollisestikaan lähellä huippua. Median tuomat henkiset paineet sekä vähäinen treenaus näkyivät yllättävän vähän Karalahden peliotteissa. Tämä kertoo ainoastaan siitä, kuinka vahva yksilö – etenkin henkisesti - numero 42 on.

Karalahden debyytti HIFK:ta oli perusvarma ja väkevä suoritus, josta voi olla ylpeä. Kokemuksen tuoma rauhallisuus näkyi takalinjoilla Laamasen parina. Pysyi ottelun rytmissä hyvin mukana, mihin auttoi eittämättä tasainen peluutus. Oli kokonaisvaltaisesti pelin ytimessä aika hyvin eli kyllä erottui kenttätapahtumista selvästi. Aistittavissa oli lievää pelituntuman ja -tapojen puutetta, mikä heijastui ajoittaisena ylipelaamisena. Tämä on kuitenkin inhimillistä vielä tässä vaiheessa.

Tärkein asia jääkiekossa eli psykologinen kypsyys on miehellä kunnossa. Tämä ehkäisee ja seuloo Karalahden peliheikkouksia paljon pois.

Myös Pasi Nielikäisen kommentit lämmittävät mieltä. Hän vain vahvistaa sitä mielipidettä, mitä Karalahdesta voi meille vielä tulla. Olenkin aina arvostanut Pasia suoraselkäisistä kommenteista!

Mitähän tästä voisi jättää pois? Siis ilman, että tuomittaisiin one-lineriksi.

Ensin vaikutti ihan kypsältä, mutta toisen lukemisen jälkeen en ymmärtänyt enää mitään.

Minunkin mielestäni Jeren numero on 42.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
- Pelimotoriikka?
- Peliaisti?

Viitsitkö selittää nämä termit. Miksi ne eivät ole luonnollisestikkaan Karalahdella lähelläkään huippua? Kenellä ne ovat ja miten tällaiset huippu pelimotoriikan ja peliaistin saa?
En ole RtSn, mutta kyllähän sun Ioota Rhoo pitäisi tällaiset yksinkertaiset termit hallita. Jos nämä eivät ole hallussa niin kai sentään seuraava perussanasto on?

Pelinopeus = joukkueen pelinnopeus pelissä, ei pururadalla
Pelisyöttö = joo, kyllähän ne lätyt treeneissä lähtevät, mutta pelimiehillä ne osuvat raipemaisesti lapaan myös peleissä.
Pelivoima = punttisalilla jalostettu voima, joka näkyy pelaajalla maalinedessä, kunhan pelaaja tottuu luistimiinsa.
Pelin kimmoisuus = usein väärinymmärretty termi, se ei liity lätkään vaan petihommiin.
Pelilämäri= lämäri, joka lähtee pelissä, vrt. pelisyöttö
Pelimies= ainakin RtSn, ehkä sinäkin, kukaties?
Pelihermotus = pelaajan uskomaton kyky hallita hermonsa ja alkaa pelata erinomaisesti siinä vaiheessa, kun vastustaja on jo ratkaisevassa neljän maalin johdossa viisi minuuttia ennen pelin loppua.
Pelipelaaja = vastine pukukoppipelaajalle. Huutaa kentällä ollessaan pelikavereilleen isällisiä neuvoja ns. tunteella.
Pelimuisti = pelaajan tunne tutussa tilanteessa, niinkuin olisi tehnyt saman homman aiemminkin, ns. Bon voyage -ilmiö
 

joey77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HIFK
Veikkaus

Jaahasta, viikko etelässä ja Jere on nyt sitten Kärppä. Ja laittaa itsensä kuntoon, menee päihdeohjelmaan, on ammattilainen ja pääsee tekemään sitä omaa duuniaan ... hohhoijakkaa, missähän olen kuullut tämän saman tarinan ja kenen suusta, ei nyt muistu mieleen ....

Eli siis aloitetaan veikkaamaan miten Jeren ura Kärpissä päättyy, kun Arpojainenkin on julkisesti sanonut , että Kärppien viimeinen varoitus on viimeinen ja napsahtaa voimaan heti, kun pullo aukeaa, mihin kyllä uskonkin eli Kärppien viimeinen varoitus on ihan oikea viimeinen varoitus ja on jo annettu.

Oma veikkaus on, että kun ei se pullo kiinni pysynyt, kun nuorempana olisi pitänyt pitää kiinni NHL paikasta (ja palkasta) niin ei se tule pysymään kiinni Pohjoisen pienessä paikallisjoukkueessakaan. Eli joulutaukoon asti katsellaan, ja sitten Ilta-Pulussa raportoidaan Jeren joulunvietosta ja siihen loppuu se hupi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös