Jere Karalahti, IFK ikoni!

  • 986 205
  • 3 929
Tila
Viestiketju on suljettu.

punisher

Jäsen
Ja vielä old schoolille. Juttuni ei ole mitään bs:ää vaan täyttä totta. Mutta turha kai toivoa Jere fanien sitä uskovan. Rakkaushan on sokea. Ja turha tosijuttujen kertomisesta on hernettä nenään vetää. Ainoa kerta kun olen sankarinne edes kentän ulkopuolella nähnyt oli tuo juuri kertomani Jeren istuttaminen kukkapenkkiin. Olen tosin kuullut että hänet on kellotettu aikaisemminkin jonkun nyrkkeilijän toimesta ja tälläkin kertaa niin että aloite tuli mieheltä itseltään. Aika huvittavaa leperrellä kännipäissään erinomaisen lempeästä Jerestä kun totuus on täysin päinvastainen. Silti toivon että mies saisi viimeinkin päänsä kuntoon ja pystyisi pelaamaan ensikaudella. Ja loppuun vielä vähän englantia: Jere can talk the talk but can he walk the walk. Jää nähtäväksi.
 

Old School

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti punisher
Ja vielä old schoolille. Juttuni ei ole mitään bs:ää vaan täyttä totta. Mutta turha kai toivoa Jere fanien sitä uskovan. Rakkaushan on sokea. Ja turha tosijuttujen kertomisesta on hernettä nenään vetää. Ainoa kerta kun olen sankarinne edes kentän ulkopuolella nähnyt oli tuo juuri kertomani Jeren istuttaminen kukkapenkkiin. Olen tosin kuullut että hänet on kellotettu aikaisemminkin jonkun nyrkkeilijän toimesta ja tälläkin kertaa niin että aloite tuli mieheltä itseltään. Aika huvittavaa leperrellä kännipäissään erinomaisen lempeästä Jerestä kun totuus on täysin päinvastainen. Silti toivon että mies saisi viimeinkin päänsä kuntoon ja pystyisi pelaamaan ensikaudella. Ja loppuun vielä vähän englantia: Jere can talk the talk but can he walk the walk. Jää nähtäväksi.

Äläpä nyt rupea herkistelemään,melkein kaikki viestisi sisältävät jollain tavalla negatiivistä juttua jerestä.Ja edelleen kysyn kuka on jereä väittänyt kovaksi tappeliaksi.Jeren olen todella monta kertaa nähnyt baarissa ja monta kertaa myös jutellut, ja mies on edelleen leppoisa kaveri kaukalon ulkopuolella.
Edelleen olen sitä mieltä että asiat eivät mennyt niinkuin sinä sen kerroit.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Old School

Edelleen olen sitä mieltä että asiat eivät mennyt niinkuin sinä sen kerroit.

Mitenkään ottamatta kantaa varsinaiseen keskusteluun sanon vaan, että ei kai se mistään mielipiteestä tai todennäköisyydestä ole silloin kiinni, jos toinen kertoo omin silminsä jotain nähneensä.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti punisher
Ainoa kerta kun olen sankarinne edes kentän ulkopuolella nähnyt oli tuo juuri kertomani Jeren istuttaminen kukkapenkkiin. ...Aika huvittavaa leperrellä kännipäissään erinomaisen lempeästä Jerestä kun totuus on täysin päinvastainen.

Ja yhdestä tapaamisesta sinä tiedät totuuden. Niin sitä pitää.
Ja tässä tilanteessako olit itse selvinpäinkö?
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mahtaisiko olla aivan kuolleena syntynyt idea, että punisher ja Old School jatkaisivat inttämistään Jeren ''kovuudesta'' siviilielämässään vaikkapa yksityisviestein?
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Onko kukaan nähnyt Jereä jäällä? Ihan vaan, että miltä äijän liikkuminen näyttää jne.?
 

punisher

Jäsen
Näin minkä näin enkä tule tänne puhumaan paskaa ja keksimään tarinoita, voin olla kusipää mutten mikään paskanpuhuja. Siinä olette oikeassa että tämä jänkytys alkaa riittää. Aika näyttää miten Jeren käy. Toivottavasti saa asiansa viimeinkin kuntoon ja pystyy vastaamaan uhoonsa kaukalossa. En kuitenkaan löisi vetoa asiasta.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Viestin lähetti punisher
Samalla kun arvasit vekkulisti väärin missasit kuitenkin pointtini, yksi lyönti ja bully boy istui perseellään kukkapuskassa. KO nyrkkeilytermein. Ei vaikuttanut Jerska kovinkaan kovalta jätkältä sillä hetkellä.
Jere on nuorempana nähty ottamassa lukua myös ilman sitä yhtäkään lyöntiä. Mitä tämä tai sinun tarinasi sitten todistavat? Vain sen, minkä kaikki tietävät jo ennestäänkin eli baanalle lähtiessään Jerelle kuppi maistuu. Kiitos, että jaksat kertoa tämän meille kerta toisensa jälkeen.
 

menthos #75

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFKSympatiat: Kärpät, Blues
Viestin lähetti punisher
Näin minkä näin enkä tule tänne puhumaan paskaa ja keksimään tarinoita, voin olla kusipää mutten mikään paskanpuhuja. Siinä olette oikeassa että tämä jänkytys alkaa riittää. Aika näyttää miten Jeren käy. Toivottavasti saa asiansa viimeinkin kuntoon ja pystyy vastaamaan uhoonsa kaukalossa. En kuitenkaan löisi vetoa asiasta.

Kerropa meille mitä Jere on sitten uhonnut. Enemmänkin tätä uhoa on kuulunut ilmalan puolelta kuin Jeren suusta. Jere on ehkä sanonut että kannu on ainoa oikea tavoite. En kylläkään itse tiedä mistä kohtaa tosta saa revittyä jotain uhoa...
 

Jet-Ace

Jäsen
Ei voisi vähempää kiinnostaa kuin joku jääkiekkoilijan vuosia vanha, mitätön tapahtuma siviilissä. Eikö olisi aika keskittyä olennaiseen eli keskusteluun jääkiekkoilija Jere Karalahdesta. Tässä Karalahden tapauksessa tiedämme muutenkin, että Jerelle on aikaisemmin tapahtunut paljon ja niitä asioita on jauhettu kyllästymiseen saakka.

Seniorin tapaan minäkin ehdotan tuon lapsellisen kukkapuskaepisodin jatkamista vaikka yksityisviestein. Meitä muita ei kiinnosta asia tippaakaan. Ei sitten vähäisimmässäkään määrin.

Minua ei ainakaan kiinnosta henkilökohtaisesti Karalahdessa muuta kuin se, onko mies kauden alkaessa pelikunnossa ja miten pelikunto kehittyy siitä eteenpäin.

Jos sitä paitsi jokainen tuollainen olematon hanskaus täällä Jatkoajassa kaivettaisiin esiin, niin ketjuja eri pelaajista saisi avata varmasti kymmeniä ellei satoja.
 
Viimeksi muokattu:

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti punisher
Heh heh, minuapa juuri ja siksi puran täällä nyt Jere kaunaani?!? Voi minnuu. Samalla kun arvasit vekkulisti väärin missasit kuitenkin pointtini, yksi lyönti ja bully boy istui perseellään kukkapuskassa. KO nyrkkeilytermein. Ei vaikuttanut Jerska kovinkaan kovalta jätkältä sillä hetkellä. Niinkuin ei vaikuta nytkään...Tyhmä ja kova ei ole sama asia vaikka laulussa sanotaankin että If you gonna be dum you gotta be tough.

Hmm, ja sanopa miksi sinua kukaan uskoisi? Olet aikaisemmin vienyt pohjaa uskottavuudelta mollaamalla Karalahtea kohdassa kuin kohdassa, joten kaupunkitarinat eivät iske minuun. Jep tottakai sinulla on jotain faktaa, ja toisaalta vaikka näin olisi niin miten se liittyy Jereen kiekkoilijana? Unohdetaan tämä pullistelu nyt täällä palstalla jo.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
En nyt sitten halua mitenkään viitata Jeren rikkinäiseen käteen tai muihin tässä keskustelussa ilmenneisiin tappelujuttuihin, vaan haluan vain kertoa että osataan sitä heilua täällä lahden toisella puolellakin. Tässä tapauksessa on kysymys Suomessakin pelanneesta Mika Hannulasta. Elikkä pojat (Hannula ja Johan Björk) panivat nyrkit heilumaan kostean illan päätteeksi.

Lähde: Aftonbladet ja VFIndians.com

Muokkaus: Hannula ja Björk siis olivat olleet hieman juhlimassa. Taksijonossa myöhemmin tuli pientä suukopua kahden veljeksen kanssa. Artikkelin mukaan pelaajat esiintyivät uhkaavasti ja lopuksi Björk niittasi toista veljeksistä, joka oli lähtenyt hakemaan taksin ulkopuolella olevaa kenkäänsä. Mies joutui sairaalaan koska häneltä halkesi huuli ja hän voi huonosti. Lääkäri ei päästänyt häntä kotiin, sillä hän epäili niskavammoja ja halusi kuvata.

Veljekset ovat hankkineet asianajajan ja ilmoittaneet asiasta poliisille.
Hannula kiistää osallistuneensa kahakkaan, Björk ei kommentoi asiaa.

Muokkaus II: taas hyvä esimerkki lehdistön maustamisesta. Artikkelissa mainitaan NHL-tähti. Hannula ei ole NHL-tähti - ainakaan vielä, sillä hänen uransa NHL:ssä vasta alkaa nyt.
Björk ei ole Elitserien-tähti. Moni ei ole edes kuullut hänen nimeään... Hän on juniori ja tulee pelaamaan ensimmäisen kautensa Malmön edustusjoukkueessa.
 
Viimeksi muokattu:

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Lueskelin ketjua sieltä täältä ja tavallaan ihailtavaa kuinka uskollista porukka Karalahdelle on.

Mutta silti hieman pelkään Karalahden jossain vaiheessa tekevän oharit HIFK:illekin, kuten hän teki jo NHL:ssä Los Angelesille ja Nashvillelle. Päihderiippuvuus on sairaus, joka vain pahenee hoitamatta. Ja jos kaverilla on sellainen asenne, että päihdehoito(se mitä jenkeissä oli) on perseestä, niin en näe sitä hyvänä ennusteena.

Toki toivon Karalahdelle kaikkea hyvää tulevaisuudessa. Lahjakkain Suomesta tullut pakki sitten Reijo Ruotsalaisen. Mutta tähän asti on näyttänyt siltä, että nuo lahjat menevät hukkaan tulevaisuudessakin. Toivottavasti Jere näyttää, että olen väärässä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Jukka
Ja jos kaverilla on sellainen asenne, että päihdehoito(se mitä jenkeissä oli) on perseestä, niin en näe sitä hyvänä ennusteena.
Käsittääkseni Karalahden mukaan asiassa perseestä oli nimenomaan se, että Nashvillessä päihdehoitoon otettiin mukaan uskonto ja Jeesus, joka olisi minunkin mielestäni perseestä.
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Käsittääkseni Karalahden mukaan asiassa perseestä oli nimenomaan se, että Nashvillessä päihdehoitoon otettiin mukaan uskonto ja Jeesus, joka olisi minunkin mielestäni perseestä."

Sama homma on käsittääkseni osaksi Suomessakin. Riippuvuus yritetään korvata toisella riippuvuudella(lue. uskonnolla).
Uskonnot ovat paha paha asia.
 

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Jeesus tai ei, tekopyhyys tai ei, jos todella haluaa jotain asiaa(tässä tapauksessa raitistua) sitä kestää vähän epämiellyttyviä asioitakin. Itse alkoholistin elämää aitiopaikalta seuranneena tiedän, kuinka helposti tekosyy seuraa toistaan. Ja kuinka helposti alkoholisti ajattelee, että esim. jos tuo tai tämä asia muuttuu, kaikki muuttuu hyväksi. Mutta päihderiippuvuudesta ei parane, jos ei myönnä itselleen kärsivänsä ongelmasta. Ja en ole ainakaan kuullut, että Karalahti olisi Suomessa hakeutunut päihdehoitoon. Suomessa ei kai tuota "jeesustelua" ole ympätty siihen mukaan.

Mutta en tietenkään tiedä, mikä Karalahden todellinen tilanne on nyt, olen vain tehnyt päätelmiä sen perusteella mitä on julkisuudessa kerrottu.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ei saatana voi olla totta tuo lista (huomatkaa kuinka lause toimii niin monella tasolla). Jos aa-kerho on tuota, niin alkoholismikin kuulostaisi paremmalle vaihtoehdolle.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No koko kerhohan on perustettu 30-luvulla Akronissa Yhdysvalloissa, eli ei tuo kirkollistouhu niin ihmeellinen juttu ole. Ja tuo kyseinen lista on kyllä AA:n sivuillakin saanut eteensä seuraavan tekstin:

"Kaksitoista askelta" muodostavat henkilökohtaisen toipumisohjelman ytimen. Ne esitetään vain eräänlaisina ehdotuksina ja ne perustuvat AA:n varhaisimpien jäsenten kokemuksiin. Ne kuvaavat sitä asioihin suhtautumista, minkä nuo ensimmäiset jäsenet uskoivat ensi sijassa auttaneen heidän pyrkimyksiään kohti raitista elämäntapaa. "Kahdentoista askeleen" hyväksyminen ei ole pakollista.

Enitenhän tuo kertoo siitä että ensimmäiset jäsenet olivat denoja joista tuli myöhemmin puolipappeja ihan omasta tahdostaan. Jä tätä heidän ilosanomaansa siinä vain levitellään hyvän asian varjolla tiedostamatta sitä että kaikki eivät halua olla jeesustelijoita. Eikä todennäköiseti kaikki AA-kerholaisetkaan haluaisi levitellä tuollaisia tekstejä.

Mä veikkaisin että alkaisin itse dokaamaan ja kunnolla jos joutuisin viettämään aikaani tuommoista listaa eteenpäin ajavassa porukassa. Uskonto ei yksinkertaisesti sovi kaikille, esimerkiksi ateistidena ei sellaiseen porukkaan istu missä homman ideana on rukoilu ja oman elämänsä jumalan huomaan antaminen.

Mutta onneksi Suomen AA-systeemin jeesustelu on käsittääkseni aika kaukana Nashvillen vastaavasta.

Jotta Karalahti tulee edes jotenkin tähän hommaan mukaan niin muistelisin hänen itsekin valitelleen nimenomaan tuota uskonnon mukaan vetämistä. Hän ei sitä kestänyt, eikä Jereä voi siitä syyttää.
 

Conda

Jäsen
- 666 -

En nyt tarkoita Jereä, koska en tiedä, et onks sillä ongelmatilanne päällä just tällä hetkellä.
Tuon esille vain sen, että jos mynttiä löytyy, niin uskois myös löytyvän sopivia hoitokeinoja/-paikkoja? Jos ei muuten niin voishan sitä perustaa vaikka oman pienen päihdeklinikan.
En usko siihen paskaan, että täällä Suomessa olis kenenkään pakko kuunnella "jeesustelua" - toinen asia on sitten, jos mynttiä ei löydy ja ainut joka voi ja haluaa auttaa on seurakunta/kirkko tms.

Vähän kunnioitusta kirkollekin!! Ei ne siellä kenellekkään varmasti pahaa halua? Itse en "jeesustele", mutta arvostan pirusti kaikkia joilla on munaa toimia myös niitten puolesta, jotka ei siihen itse kykene.
 

pepito

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensiksi pakko huomauttaa että ei ole välttämättä mikään alkoholisti vaikka alkoholi maistuukin. Kyllä se minulle ja 99 % mun kavereillekin maistuu ihan säännöllisesti. Se on ihan normaalia. Yrittäisivät siellä NHL:n johtoportaassa itse olla ilman alkoholia pitemmän ajan!

Toiseksi tuskin maltan odottaa syyskuun 14. kun Micke Stenberg (toivottavasti) sanoo: "ja numerolla kymmenen, nummer tio, tervetuloa kotiin, välkommen hem, JERE KARALAHTI!!" Ja kansa hurraa seisaaltaan!
 

Punakone

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Toiseksi tuskin maltan odottaa syyskuun 14. kun Micke Stenberg (toivottavasti) sanoo: "ja numerolla kymmenen, nummer tio, tervetuloa kotiin, välkommen hem, JERE KARALAHTI!!" Ja kansa hurraa seisaaltaan!

Aivan! Tota hetkeä varmaan odottaa monet tuhannet Hifk fanit. Toivottavasti Jere saa semmosen melskan halliin, että oksat pois. Ps. Toi ruotsinkielinen kuulutus vois jäädä kyl jo pois.
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Ps. Toi ruotsinkielinen kuulutus vois jäädä kyl jo pois."

Menee chätiksi mutta miksi? IFK on kaksikielinen, love it or LEAVE it! Ja tähän sitten niitä hymiöitä.
 

Alfred

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tormentori
Menee chätiksi mutta miksi? IFK on kaksikielinen, love it or LEAVE it! Ja tähän sitten niitä hymiöitä.
Joo onhan IFK kaksikielinen mutta minkä takia juuri Jeren kohdalla pitäisi "tervetuloa kotiin"-kuulutus tehdä molemmilla kielillä kun ei sitä ole aikaisemminkaan tehty?

Siksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös