Jere Karalahti Bluesiin

  • 110 865
  • 302

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eikös Hamburg ollut Saksan huonotasoisen liigan huonoimpia joukkueita ja Karalahti sielläkin huono?

Miten tuollaisesta pelaajasta on avuksi SM-liigassa?
Mistä tieto että Karalahti huono olisi Saksassa ollut? Kahden kauden pisteet (pisteet tietysti varsinkin pakilla ei kerro hirveästi):
08/09 50peliä 9+17=26 +13
09/10 47peliä 5+14=19 -11

ainakin tuolla ekalla kaudella oli pakeista paras pisteissä. En toki osaa kommentoida sarjan kovuutta sun muuta, mut olen kyllä ymmärtänyt että ihan hyvin Jergulla on Saksassa kulkenut.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Näihin sama. BFC:n lapsosten ei tarvitse vaivautua katsomoon jos on niin vaikeeta hyväksyä Jeren tulo. Hiljaista siellä on kuitenkin.

Eli jos ei hyväksy tai sulata jonkin pelaajan hankintaa joukkueeseen, pitää sitten jäädä pois matseista / siirtyä seuraamaan toista joukkuetta? On teillä jutut. Hiljaista hallissa kuitenkin on, ilmeisesti on ihan sama kannustaako siellä kukaan.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
ilmeisesti on ihan sama kannustaako siellä kukaan.

Ei, fanit boikotoivat Rajamäkeä vastaan. Nyt kun raju-eki on lähdössä, niin todelliset fanit tarvitsevat jonkun muun syyn jättää liput ostamatta.

Jere on kyllä yksi niistä pelaajista, joita mielellään näkee vielä liigassa. Pelillisesti Jerellä on vielä mahdollisuuksia olla joukkueensa ykköspakki, mutta ennen kaikkea henkilönä hän on kiinnostava.
 

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Entä sitten seuraikoneiden merkitys ammattikiekossa. Se on fanien romantisointia, jonka merkitys mureni viimeistään siinä vaiheessa kun Edmonton Oilers myi Wayne Gretzkyn.

Ei kannata väheksyä "fanien romantisointia". Faneille tätä hommaa pyöritetään, ja ilman meitä koko touhu loppuisi.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Vaikka tämän aiheen tienoilta ei taida enää mitään uutta sanottavaa löytyä, niin otanpa silti osaa ja samalla karistan palstapoikuuteni kun sain vihdoin ja viimein kirjoitusoikeudet.

Itse en omista enkä osta kausaria (nykyinen elämäntilanne ei mahdollista niin aktiivista peleissä käymistä että se kannattaisi) ja käyn kauden aikana matseissa 7-10 kertaa. Kyllähän se että a) joukkue taistelee todellisesta menestyksestä b) joukkueessa on värikkäitä persoonia lisää kiinnostusta mennä matseihin ja houkutella sinne mukaan työkavereitakin. Jere ilman muuta tuo joukkueeseen kaivattua kovuutta ja tulivoimaakin. Hyvä vahvistus joka varmaan kelpaisi (lähes) kaikille muillekin liigaseuroille. Tosin kyllähän tämän kauden perusteella suurimmat huolet ovat hyökkäyspäässä eikä pakistossa.

Tuosta IFK-ikoniudesta tuli mieleen, että käsittääkseni Jan Calounia pidetään yhä ennen kaikkea IFK:n miehenä vaikka mies viimeiset SM-liigakautensa Espoossa pelasikin. Itse kävin mielelläni katsomassa Calounin taiturointia Länsi-Auto Areenalla enkä muista että häntä oltaisiin muutenkaan Espoossa hyljeksitty.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tuosta IFK-ikoniudesta tuli mieleen, että käsittääkseni Jan Calounia pidetään yhä ennen kaikkea IFK:n miehenä vaikka mies viimeiset SM-liigakautensa Espoossa pelasikin. Itse kävin mielelläni katsomassa Calounin taiturointia Länsi-Auto Areenalla enkä muista että häntä oltaisiin muutenkaan Espoossa hyljeksitty.

Itse kyllä muistelisin, että myös hänen kohdallaan käytiin samanlaista ifk-tausta -keskustelua kuin nyt Jeren kohdalla. Jälkikäteen moni on kyllä pyörtänyt sanansa, myös itse allekirjoittanut heidän joukossaan..
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Aika erikoista.

Aiempina kausina Jerestä on ollut vaikka mitä juttuja mitä erilaisimmissa ketjuissa ja lööpeissä. Mutta missä on Jere nyt kun on siirtynyt pelaamaan Kauniaisten maalaiskunnan edustusjoukkueeseen?

Onko Jere edes hengissä? WTF? Missä on Porttila?
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Aiempina kausina Jerestä on ollut vaikka mitä juttuja mitä erilaisimmissa ketjuissa ja lööpeissä. Mutta missä on Jere nyt kun on siirtynyt pelaamaan Kauniaisten maalaiskunnan edustusjoukkueeseen?
Mä luulin, että se pelaa Bluesissa siellä Suomen elinvoimaisimmassa kaupungissa...

No joo. Olen pari kolme kertaa nähnyt Karalahden Sellossa. Kundi on ollut todellinen lommoposki ja vielä selvinpäin. Olemus on huippu-urheilijan ja helvetin bandiitin välimuoto. Toivottavasti liike riittää liigaan ja pää kestää koko kauden.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Ehkä huimausaineet, alkoholi ja rikollinen elämä on menneisyyttä?

Näin toivotaan Suomen jääkiekon, HIFK:n, SM-liigan, Blues:in, hänen perheensä ja kaikkien Jere-fanien suunnasta!

Go Jere Go!
 

Woland666

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Chelsea, New York Jets
Mä luulin, että se pelaa Bluesissa siellä Suomen elinvoimaisimmassa kaupungissa...

No joo. Olen pari kolme kertaa nähnyt Karalahden Sellossa. Kundi on ollut todellinen lommoposki ja vielä selvinpäin. Olemus on huippu-urheilijan ja helvetin bandiitin välimuoto. Toivottavasti liike riittää liigaan ja pää kestää koko kauden.

Jep, kompataan Nikkaria. Miehellä tuskin liikakiloja löytyy, sen verran timmiltä mies on näyttänyt (niin ikään Sellossa). Ehkäpä Matikainen on hänelle samanlainen piiskuri kuin Summanen aikoinaan; rehellinen ja kova.
 

käki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ehkä huimausaineet, alkoholi ja rikollinen elämä on menneisyyttä?

Olisivat vaan ADT:n heput pyytäneet Jeren tänään treenien jlkeen testeihin, eikä Immosta ja paria muua siloposkea, niin oltaisiin kuultu virallinen totuus tästäkin..
Uskoisin Jeren ainakin aloittavan kauden hyvässä vireessä. Luistin ainakin liikkuu ihan kohtuulisesti.
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Näin toivotaan Suomen jääkiekon, HIFK:n, SM-liigan, Blues:in, hänen perheensä ja kaikkien Jere-fanien suunnasta!

Go Jere Go!

Tuo on helppo allekirjoittaa.

Vaikka Jere on toilannut ja toilannut vielä toilaamisen päällekin, niin yleensä aika suoraselkeisesti se on sen paskan sen jälkeen vastaanottanut. Jotenkin Jere huokuu sellaista suoruutta, kunniotettavuutta, äijyyttä, että ei voi kuin toivoa kaiken lopulta menevän hyvin.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Jatketaanpas täällä:

Eks tässä ollu joku turnaus jossa EBB vei Suomen ja Ruotsin mestareita ko litran mittaa. Itse näin Hampuri-EBB matsin, joka meni jatkoajalle, eikä häntäpään jengi todellakaan ollut missään vaiheessa jaloissa. Ja kyllä, Jere on edelleen huippuvahvistus mihinkä tahansa liigajengiin.

Eilinen oli toki ensimmäinen peli, jonka Jereltä moneen vuoteen olen nähnyt, mutta paljon saa parantaa, jos aikoo saavuttaa tason 'huippuvahvistus mihinkä tahansa liigajengiin'

Ei tuntunut riittävän liike eli tavallaan oli 'mies paikallaan'. Kiekon kanssa mokaili useamman kerran ja se ainoa laukauskin taisi mennä metrin verran maalista ohi.

Kai sitä pitää Jerelle aikaa näyttää tasonsa, mutta ensi kokemus ei kyllä ollut luottamusta herättävä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Siirrän oman viestini tähän ketjuun.

Eks tässä ollu joku turnaus jossa EBB vei Suomen ja Ruotsin mestareita ko litran mittaa. Itse näin Hampuri-EBB matsin, joka meni jatkoajalle, eikä häntäpään jengi todellakaan ollut missään vaiheessa jaloissa. Ja kyllä, Jere on edelleen huippuvahvistus mihinkä tahansa liigajengiin.

Itse sanoisin näin, että DEL sarjana ei ole SM-liigan tasolla, eli kun lasketaan kaikki seurat mukaan, mutta DEL:ssä on seuroja, jotka ovat vähintään suurimpien SM-liiga -seurojen tasolla, osa ehkä jopa edellä.

European Trophyyn viittaaminen on sinänsä oikein, että Berlin tosiaan voitti sen, mutta sama nippu hävisi alkusarjassa Jokereille muistaakseni 7-2... Eli päivän kunto on se, joka ratkaisee erot myös näiden jengien välillä.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
European Trophyyn viittaaminen on sinänsä oikein, että Berlin tosiaan voitti sen, mutta sama nippu hävisi alkusarjassa Jokereille muistaakseni 7-2... Eli päivän kunto on se, joka ratkaisee erot myös näiden jengien välillä.

Edelleen en kovin hirveästi painoarvoa antaisi koko European Trophylle. Kyseessä on kuitenkin "vain" harjoitusturnaus.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Edelleen en kovin hirveästi painoarvoa antaisi koko European Trophylle. Kyseessä on kuitenkin "vain" harjoitusturnaus.

Vaikka kyseessä on "vain" harjoitusturnaus, näiden joukkueiden vertailu on helpointa keskenäisten otteluiden perusteella, ja viimeisin sattuu olemaan tuosta turnauksesta.
 

strava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siirrän oman viestini tähän ketjuun.

Itse sanoisin näin, että DEL sarjana ei ole SM-liigan tasolla, eli kun lasketaan kaikki seurat mukaan, mutta DEL:ssä on seuroja, jotka ovat vähintään suurimpien SM-liiga -seurojen tasolla, osa ehkä jopa edellä.

Mihinkähän perustat tuon väitteesi? Itse näin viime talvena aika otoksen Hampurin matseja ihan paikan päällä, eikä DEL:ssä ole sen suuremmat tasoerot, kuin SM-liigassakaan. DEL-liigan taso tosin johtuu siitä, että joka jengissä on 5-10 vieraspelaajaa ja aika pitkälle kanukit valmentamassa.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Nappihankinta

Muutaman kierroksen perusteella voi todeta Jeren istuvan pelillisesti erittäin hyvin Matikaisen jengiin.

1) Jere osaa pelata kovaa ja on fyysinen pelote maalin edessä sekä laitojen lähellä (kysykää vaikka Turo Järviseltä). Tässä Jere istuu täydellisesti Matikaisen pelikirjaan, kun aikaisemmin vastaavaa profiilia edustanut Joonas Rönnberg teki työtä käskettyä, mutta oli täysi puukäsi ja muutenkin pelikäsityksessä oli parantamisen varaa.

2) Jerellä on yksi parhaista lyöntilaukauksista liigassa, jolloin Jeren monipuolisuus tulee esiin myös ylivoimalla. Bluesilta on useana vuonna puuttunut viivalta todellinen pelote. Myös Jeren kokemus, rauhallisuus ja kiekollinen taito riittää hyvin ylivoimapelissä luomaan myös muunlaisia variaatioita kuin Jeren oma laukaus.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Martti Merra LV:ssä "Ville Varakas on tehnyt näyttävän sisäänajon, sen sijaan Jere Karalahdella on vaikeuksia selvitä liigavauhdissa". Olenkohan katsonut Merran kanssa samoja matseja? Kyllä minusta Jere on hyvin tonttinsa täyttänyt, jopa odotettua paremmin. Ja eihän hän koskaan ole mikään pikakiitäjä ollut, kyllä hänen vahvuutensa ovat muilla osa-aluiella.

Merra on ihan arvostettava lätkäjätkä, mutta omaa perusespoolaiseen tapaan vähän turhan pessimistisen asenteen Bluesiin. Esim. viime syksynä Merra oli näihin aikoihin saattelemassa Bluesia mestikseen.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Martti Merra LV:ssä "Ville Varakas on tehnyt näyttävän sisäänajon, sen sijaan Jere Karalahdella on vaikeuksia selvitä liigavauhdissa". Olenkohan katsonut Merran kanssa samoja matseja?

Jere korvaa tuon liikkeen sijoittumisella ja pelisilmällään, joka on itseasiassa aika suvereeni. Ei Jere tuolla Saksassa ainakaan kuntopohjaa ollut hakemassa, kun Freezersin koutsin mielestä treenit tarkoittivat sitä, että jengi puoliksi ja sitten pelataan.

Mä olen itseasiassa hieman yllättynyt kuinka hyvin Jere on pysynyt liigavauhdissa ja nimenomaan tuon Saksan keikan jälkeen. Kun brenkku on jäänyt, niin miehellähän on suorastaan posket kuopalla, mutta ei se siihen liikkeeseen vaikuta. Jere on kautta aikojen pelannut itsensä kuntoon ja siksikin miehen otteet alkukaudesta ovat olleet mielestäni erittäin positiivisia. On ihan pomminvarma asia, että äijä vain parantaa kauden edetessä. Riemusta kiljuen ottaisin isännän takaisin kotiin.

Ps: En ole nähnyt Jereltä kuin 2 peliä tällä kaudella, joten otantani on tietysti todella suppea.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Merra on ihan arvostettava lätkäjätkä, mutta omaa perusespoolaiseen tapaan vähän turhan pessimistisen asenteen Bluesiin. Esim. viime syksynä Merra oli näihin aikoihin saattelemassa Bluesia mestikseen.

Itse opin jo muutama vuosi sitten jättämään Merran kommentit ihan omaan arvoonsa. Ollut menneisyydessä kova sana Espoossa, mutta varsinkin nämä toimittajan hommat ovat heikentäneet arvostusta roimasti.
 

Jättikukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Florida Panthers (HIFK symp.)
Use drugs, youth!

Jere vaikuttaa todella hyväkuntoiselta, myös henkisesti. Minun teoriani on se, että Jeren kroppa ei ole väsynyt ns. nollailukausien aikana. Jere on säästellyt ennen kaikkea fyysistä pääomaansa.

Jere on henkisesti lähes 40-v, mutta kropaltaan vasta 25-kesäinen.
 
Suosikkijoukkue
En gång HIFK, alltid HIFK. Real Madrid
Jere nimenomaan on hukannut osan kapasiteetistaan IFK-vuosiensa aikana. Toki kun on tarpeeksi lahjakas niin pärjää vähemmilläkin ponnisteluilla. Hyvän lätkäsilmänsä ansiosta pystyy pelaamaan vielä pitkään Euroopan kentillä. Nimenomaan se menee niin päin, että kun pidät huipputavalla kropasta huolta niin niitä mahdollisia pelivuosia voi olla enemmän. Aki Riihilahti sanoi joskus, että voi saada jopa 2v lisää uraa kun hoitaa oheistreenit kunnolla. Toki tämäkin on henkilökohtaista ja jotkut tunnolliset treenaajat kärsivät loukkaantumisista.

Jere on hyvässä tikissä ja lähellä EHT-tasoa. Jeren kohdalla voi vain aina jossitella sitä maksimipotentiaalia. Jeren kohdallahan nuo päihdeongelmat ovat kaiken takana ja siitä nämä ihmehöpinät kaikista Nashvillen ajan Jeesus-leireistä jne. Uskon että, jos Jere olisi vetänyt Pohjois-Amerikassa koko tämän ajan niin hän olisi vähän paranneltu versio Toni Lydmanista.

Tsemiä vaan Jerelle!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös