Jere Karalahti – uran jälkeinen aika

  • 869 835
  • 3 398

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
En lähtisi puhumaan mielenterveysongelmista otsikon henkilön tapauksessa. Ei niitä kukaan voi täällä diagnosoida varsinkaan maallikkona.

Lentokoneessa rähjääminen kertoo todennäköisemmin siitä, että Karalahdella on paha olla juomisestaan ja paha olo purkaantuu nähdyllä tavalla. Siksi pohdin aiemmin, jokohan oltaisiin sen verran pohjalla, että johtopäätöksiä Karalahden oman alkoholismin hoitamisesta ilmaantuisi. Perheen ja monien tapauksessa toisenkin perheen menettäminen on siinä mielessä "positiivinen" asia, että se pysäyttää ja kännäily tuossa tilanteessa johtaa todella pahaan oloon ja usein erilaiseen rähjäämiseen.

Siitä eteenpäin kohti vastuullisempaa ja terveempää elämää vaan onko vieläkään sen aika?
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Siitä eteenpäin kohti vastuullisempaa ja terveempää elämää vaan onko vieläkään sen aika?
Syrjän Martti se joskus sanoi, että jos ei itse koe ryyppäämisen olevan mikään ongelma, vaikka kaikki ympärillä niin sanoo, niin sitten pitää vaan ryypätä lisää, kyllä se pohja sieltä vastaan tulee, tai henki lähtee...
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei kyllä pelkän humaltumisen piikkiin voi tota Jeren rähinää laittaa. Itse olen ollut lukemattomia kertoja ympäripäissäni ties missä bileissä ja pussikaljoilla, mutta olen lähinnä hilpeä ja nolo itseni kannalta, koskaan en ole alkanut rähisemään muille.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tarpeeksi testoa veressä niin purkautuu rähisemisenä, yleensä enemmän nuorten miesten ongelma. Jerenkin pitäisi muistaa se, että joskus saattaa rähistä väärälle kaverille ja voi käydä huonosti. Vaikka Jere onkin iso ja kova karju niin kunnon kännissä köykäisempikin kaveri voi tempaista miestä nekkuun...
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Ei kyllä pelkän humaltumisen piikkiin voi tota Jeren rähinää laittaa. Itse olen ollut lukemattomia kertoja ympäripäissäni ties missä bileissä ja pussikaljoilla, mutta olen lähinnä hilpeä ja nolo itseni kannalta, koskaan en ole alkanut rähisemään muille.

No kylläpäs voi. Vai etkö ole ennen rähinäviinasta kuullut?

Viina ei vain sovi kaikille, osalla se saa lähes aina sekoilu/rähinävaihteen päälle.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Ei kyllä pelkän humaltumisen piikkiin voi tota Jeren rähinää laittaa. Itse olen ollut lukemattomia kertoja ympäripäissäni ties missä bileissä ja pussikaljoilla, mutta olen lähinnä hilpeä ja nolo itseni kannalta, koskaan en ole alkanut rähisemään muille.
Etkä ole niissä "ties missä bileissä" milloinkaan todennut, että alkoholi vaikuttaa ihmisten käyttäytymisen eri tavalla?

Minulla on ainakin useampi tuttu, jotka ovat ihan luonnikkaita kun suonissa virtaa vain veri, mutta viinapäissään muuttuvat luonteeltaan täysin.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No kylläpäs voi. Vai etkö ole ennen rähinäviinasta kuullut?

Viina ei vain sovi kaikille, osalla se saa lähes aina sekoilu/rähinävaihteen päälle.
Siis tähän nimenomaan viittasin. Jos viina tekee helposti aggressiiviseksi, niin fiksu jättää överikännit muille.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Viina ei vain sovi kaikille, osalla se saa lähes aina sekoilu/rähinävaihteen päälle.
Kyllä. Mutta yleensä sama kuin vaikkapa anabolisissa steroideissakin, ei se viina täysin rauhallisesta ja hyväntahtoisesta kaverista yleensä saa väkivaltaista hullua, se aggressiivisuus on jossakin piilossa jo valmiiksi.

Ehkä ne "luonnikkaat kaverit" vain osaavat selvinpäin hyvin peittää tuon taipumuksen?
 

Animal

Jäsen
Jerenkin pitäisi muistaa se, että joskus saattaa rähistä väärälle kaverille ja voi käydä huonosti. Vaikka Jere onkin iso ja kova karju niin kunnon kännissä köykäisempikin kaveri voi tempaista miestä nekkuun...
Ennemmin tai myöhemmin tulee käymään näin ja tämän apinan tapauksessa se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. Mitä pahemmin ja nopeammin ottaa ns. koppia, sen parempi. Tuolla kaduilla liikkuu kuitenkin oikeasti kovia jätkiä lyhyellä sytytyslangalla, niin voi tuollaisella viittäkymppiä käyvällä tuurijuopolla tulla äitiä ikävä.
 
Viimeksi muokattu:

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viina on viisasten juoma, kuulemma. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa, Jerelle ei ainakaan sovi. Ylppökin vai Zen Cafeko se oli joka lauloi että ei sun kannata lähtee sen kaverin kanssa joka alkaa parin tuopin jälkeen päätään aukomaan. Jere on just se tyyppi.

On mullakin pari tuttua joiden seuraan en hakeudu missään nimessä kun viinaksia on nautittu. Selvinpäin ihan ok kanssakäymistä. On muuten mulla yksi naispuolinenkin viinaongelmatapaustuttu. Hän ei tosin ryyppää usein, mutta silloin kun ottaa, niin alkaa aina käymään miesten iholle seksuaaliset teot mielessään. Ja saa valtavat kännikilarit tullessaan torjutuksi. Selvinpäin harmaa hiirulainen mutta viina tuo esiin jotain täyttä kaaosta.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tuolla kaduilla liikkuu kuitenkin oikeasti kovia jätkiä lyhyellä syntymäpäivällä, niin voi tuollaisella viittäkymppiä käyvällä tuurijuopolla tulla äitiä ikävä.

Muistetaan kuitenkin, että Jere on lähes 190cm ja kaukalossa tapellut kaveri. Pistää vieläkin nakkikioskilla lässyttävät perusmaket ja -miket nippuun, jos ei ole tuollaisessa kaatokunnossa mitä tuossa videolla. Mutta sitten jos sattuukin joku vähän isompi ja selvempi kaveri vastaan niin jälki voi olla ikävää.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Syrjän Martti se joskus sanoi, että jos ei itse koe ryyppäämisen olevan mikään ongelma, vaikka kaikki ympärillä niin sanoo, niin sitten pitää vaan ryypätä lisää, kyllä se pohja sieltä vastaan tulee, tai henki lähtee...
Tämä on ihan totta, että vasta siinä vaiheessa se stoppi tulee kun henkilölle valkenee itselleen, että sen juomisen syynä ei ole paska vaimo, vittumainen työnantaja, hankalat lapset, työpaineet, riitaa haastavat kanssamatkustajat tai mikään muukaan ulkoinen syy, vaan se johtuu siitä että on alkoholiongelmainen. Silloin kun pystyy myöntämään sen ihan rehellisesti myös itselleen, että juominen on oikeasti ongelma eikä pysty hallitsemaan sitä, on ottanut sen askeleen joka mahdollistaa ongelman selättämisen. Se ei vielä itsessään ratkaise ongelmaa eikä paranna alkoholismista, mutta ilman tuota oivallusta sen yrittäminenkin on mahdotonta.

Jere ehkä tajusi tuosta haimatulehduksesta sen, että kroppa ei välttämättä kestä sitä leikkiä, ja tajusi lopettaa hetkeksi. Ja sitten saattaa olla, että vaimo ja pienet lapset toimivat jonkinlaisena pidäkkeenä, mutta ilmiselvästi Jere ei ole missään vaiheessa ihan aidosti tehnyt itselleen tiliä siitä, että juominen on hänelle ongelma. Ei hän muuten olisi lähtenyt taas tuohon "No kyllä minä sen pari voin ottaa kun lääkärikin niin sanoi" -uskotteluun ja tulella leikkimiseen.

Muistuttaa oikeastaan omaa aika paljon omaa isääni, joka myös lopetti juomisen pitkäksi aikaa hyvin pitkälti äitini vakavan sairastumisen takia, mutta ei koskaan oikeastaan pystynyt myöntämään alkoholiongelmaansa. Tuo äidin sairaus toimi hänelle pidäkkeenä, mutta ei poistanut sitä ongelmaa, joka sitten purkautui tuon kuivan kauden aikana toistuvina masennusjaksoina ja muuten paskamaisena käytöksenä. Äidin kuoltua se pidäke sitten poistui, ja juominen alkoi taas uudestaan. Syynä juomiseen ei ole hänen mielestään se, että hänellä olisi alkoholiongelma, vaan siihen on ollut syynä mm. suru, ikävä, me kusipäiset ja vittumaiset lapset, yksinäisyys, naapurit, ongelmat taloyhtiössä jne. jne. jne. Ja kun tuo alkoholiongelma lopulta iskettiin hänelle päin naamaa oikein kunnolla, katkesi välit minuun, siskooni ja oikeastaan kaikkiin sukulaisiin.
 

Animal

Jäsen
Muistetaan kuitenkin, että Jere on lähes 190cm ja kaukalossa tapellut kaveri. Pistää vieläkin nakkikioskilla lässyttävät perusmaket ja -miket nippuun, jos ei ole tuollaisessa kaatokunnossa mitä tuossa videolla. Mutta sitten jos sattuukin joku vähän isompi ja selvempi kaveri vastaan niin jälki voi olla ikävää.
Jeren kaukalotappeluiden määrä tai osaaminen ei takaa kadulla mitään. Jere oli kokoisekseen ja suhteessa imagoonsa huono tappelija. Uran jälkeinen fysiikka- ja thaiboxing -treeni on kantavampi vakuutus kadulla, mutta ei siitäkään ole tuollaiselle huojuvalle sönkkääjälle mitään apua, jos hädin tuskin pysyy pystyssä.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Muistetaan kuitenkin, että Jere on lähes 190cm ja kaukalossa tapellut kaveri. Pistää vieläkin nakkikioskilla lässyttävät perusmaket ja -miket nippuun, jos ei ole tuollaisessa kaatokunnossa mitä tuossa videolla. Mutta sitten jos sattuukin joku vähän isompi ja selvempi kaveri vastaan niin jälki voi olla ikävää.
Ei muisteta. Kyllä Jere tuli (jo junnuissa) aina selästä, kolmantena tai yllättäen, ja silloinkin luikki aika nopeesti pois. Harvassa ovat ne kerrat, kun tuli puhtaasti 1 vs. 1. Siis suhteessa ”tappelu”maineeseen.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Ei muisteta. Kyllä Jere tuli (jo junnuissa) aina selästä, kolmantena tai yllättäen, ja silloinkin luikki aika nopeesti pois. Harvassa ovat ne kerrat, kun tuli puhtaasti 1 vs. 1. Siis suhteessa ”tappelu”maineeseen.
Tämä on se totuus. Jere oli "kovaa" poikaa, kun tuomarit olivat välissä. Muuten oli kyllä tappelijana ihan pelkkä vässykkä. En tiedä mistä moinen maine kumpuaa?
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Ehkä et ole riittävän hyvä bilettämään.

Onko Jere taas näillä näytöin Stadin ihan TOP3 bilettäjiä? Miten ja kuka raati tämän kunnian muuten jakaa.

Ja yleisesti todettava, että on se iso mösjöö aika mösjöö!
 

Animal

Jäsen
Tässä pari esimerkkiä Karalahden kovuudesta.

En osaa sanoa kummasta tulee parempi mieli, siitä kun Gillies näyttää kaapin paikan Karalahdelle, vai siitä, kun liipaisi Jarkko Ruutua.

Emil Sylvegård on myös oikeasti kaukalossa kova jätkä, toisin kuin tämä Levin luminokka.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös