Jere Karalahti – tilanneseuranta ja spekulointi

  • 208 057
  • 1 179

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti Carlos
Unelmoikaa te vaan siellä böllsissä niistä vahvistuksistanne, mikä takaa että ne ovat sitten onnistuneita? Mistä tiedätte että ne eivät ole täydellisiä floppeja? Mikä takaa että sen jälkeen joukkueenne toimii kuin junan vessa? Vaikka sieltä tulisi sekä Fedorov että Yzerman, sittenkään ei ole kirkossa kuulutettua että nyt on espoossa sitten mestarijengi. Mitä jos sieltä tuleekin uusi Zelenka-Turek inkarnaatio?

Vaikka tämä onkin Jere Karalahtea käsittelevä ketju, uhkaan moderaattoreita ja laadin sinulle vastineen.

Uusi Zelenka - Turek inkarnaatio?
Mahdollista, mutta epätodennäköistä.

Christian Ruuttu on tähän asti ollut uusien pelaajien hankinnoissa jäätävän kova. Mike Stapleton ja Ladislav Kohn. Eihän siinä kyllä ole kuin kaksi pelaajaa mutta Blues-fanit luottavat Chrisuun täysin. Kuten myös, mutta hiukan epäilyttää tämä ajankohta.

Liiga starttaa kohta ja meiltä puuttuu kaksi pelaajaa.
Toisen ainakin ymmärtää, nimittäin Detroitin harjoitusleiri on päällekkäin SM-liigan alun kanssa. Sieltä on tulossa yksi pelaaja.

Monet ovat sitä mieltä että toinen pelaaja on Christian Ruutun tai Ted Satorin suhteilla. Kuten Chrisun vanha kaveri Mike "Old dog" Stapleton. Stapletonilla ei ollut sopimusta mihinkään, hän oli harjoitellut yksikseen kotikaupunkinsa kaukalossa. Chrisu tiesi tilanteen ja hommasi Miken meille.

Eikä tarvitse käyttää 3goals.comia.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Loistavaa!

Tämähän näyttää mestaruudelta! Lööpeissä ollaan jo ennen kauden alkua ja sivutolkulla toimitusmateriaalia. Kyllä Hjumadoidia ottaa taas päähän... Nyt on hyvä olo puserossa, koska paitani #3 ja #25 aktivoituvat todella. Olenhan niitä kantanut ylpeydellä tähänkin saakka, mutta varsinkin kolmonen on minulle rakas. Siinä on Jeren nimmari kirjoitettuna ensimmäisenä pelikieltopäivänä edellisten huurujen aikaan :) Elämme mielenkiintoisia aikoja
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti Tommy



Christian Ruuttu on tähän asti ollut uusien pelaajien hankinnoissa jäätävän kova. Mike Stapleton ja Ladislav Kohn. Eihän siinä kyllä ole kuin kaksi pelaajaa mutta Blues-fanit luottavat Chrisuun täysin. Kuten myös, mutta hiukan epäilyttää tämä ajankohta.


Christian Ruutun hankintoja ovat:

Murphy, Stapleton, Kohn, Tuomainen ja Ylönen.

Hit rate on täysi 100% tähän mennessä mutta tuleva syksy ja sen toivottavasti mukana tuovat 2 kakkosketjun pelaajaa kertovat paljon.

Karalahdesta sen verran että on vaikea kuvitella ketään lätkäfania joka ei haluaisi Jereä nähtävän liigakaukaloissa jos tie NHL:ään on tukossa. SM-liiga tarvitsee väriläiskiä ja sitähän Jere on (sen lisäksi että on pirun hyvä pakki). Mielellään ottaisin Espooseen mutta realiteetti taitaa olla että Jere pelaa vaan ja ainoastaan HIFKissä.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Päivän Iltalehden verkkosivujen Urheilu-osiossa on Jeren haastattelu, jossa mies tilittään tuntojaan. Myös Hesarin ja Iltasanomien verkkosivuilla on aiheesta tekstiä.

Tämä tiedoksi esim. niille, joilta jäi näkemättä eilisillan Nelosen haastattelu.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Anteeksi nyt vaan . espoolaiset

mutta mitä vittua tänne " Karalahti " sessioon kuuluvat Christiina " mulla ei oo yhtään kaveria " Ruutun hankinnat ?
 

Carlos

Jäsen
Ja päivän Uuge käsittelee case-Jere tapahtumia selvästi pienen v-tutuksen vallassa:

http://www.snickers.fi/news/files/7020.htm


Saas nähdä nyt sitten mitä tapahtuu. Tuntuu kuitenkin ihmeelliseltä, että kun yritysmaailmassakin jenkeissä saa kenkää hyvin helposti ja nopeasti, miksi tilanne on sitten eri näillä kiekkoilijoilla? Jos Jere antaa julmia lausuntoja merentakaisesta ylisuureksi kasvaneesta hourulasta, niin antaisivat kenkää! Niin formuloissakin tehdään, kysykää vaikka JeiJeiltä.
 

ribis

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues
Re: Anteeksi nyt vaan . espoolaiset

Viestin lähetti Brewer
mutta mitä vittua tänne " Karalahti " sessioon kuuluvat Christiina " mulla ei oo yhtään kaveria " Ruutun hankinnat ?

Lue vähän taakse, siellä ifk-hippaheikit on kovinkin kiinnostuneita Bluesin hankinnoista, onnistumismahdollisuuksista jne..
Kysymyksiin ovat vastauksia nuo.

Lue näitä ketjuja.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Brewer
Näillä espoolaisilla blyys besser-wissereillä on tapana ottaa kantaa jokaiseen IFK:ta koskevaan asiaan / ketjuun. Miksei heillä lue suosikkijoukkueena IFK, koska se kiinnostaa heitä niin paljon?
Ainakin heillä tietoa on asiasta kuin asiasta.

Itse toivon, että Jere saa taas elämänsä kuntoon. Löytyy joukkue, jossa voi harjoitella ja pelata. Parit saunakaljat sallitaan, mutta örveltäminen täytyy loppua. Sen hän varmaan ymmärtää ja sitä kaikki varmaan hänelle myös yrittävät viestittää.

Jeren olemassaolo omalla maalilla tulee helpottamaan maalivahdin työtä, kukapa sinne enää uskaltaisi mennä, ai niin Marco Tuocco. Sen roolin lisäksi vielä ykkösylivoimaa ja 10 maalia kaudessa, on homma hanskassa.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Kempes
Brewer
Näillä espoolaisilla blyys besser-wissereillä on tapana ottaa kantaa jokaiseen IFK:ta koskevaan asiaan / ketjuun. Miksei heillä lue suosikkijoukkueena IFK, koska se kiinnostaa heitä niin paljon?
Ainakin heillä tietoa on asiasta kuin asiasta.

Itse toivon, että Jere saa taas elämänsä kuntoon. Löytyy joukkue, jossa voi harjoitella ja pelata. Parit saunakaljat sallitaan, mutta örveltäminen täytyy loppua. Sen hän varmaan ymmärtää ja sitä kaikki varmaan hänelle myös yrittävät viestittää.

No niin. Kai munkin pitää sohasta tätä muurahaispesää. En kirjoita provotakseni.

Ensinnäkin espoolaisia tuskin kiinnostaa IFK:n asiat sen enempää kun Helsinkiläisiä Bluesin asiat. Sen voi helposti tarkistaa Bluesia koskevista ketjuista. Ja tuntuvat IFK:nkin kannattajat rakastavan Bluesia kun sille, sen johtohahmoille ja pelaajille keksitään mitä mielikuvituksellisempia lempinimiä. Eikös se niin mene että rakkaalla lapsella on monta nimeä.

Ja sitten otsikosta. En itse ole kovin läheltä seurannut Jeren tilannetta, mutta tältä tuntumalta mitä mulla on pitää sanoa, että tärkeintähän tässä on että mies saa elämänsä mallilleen. Toissijainen asia on pelaaminen, mutta toisaalta jääkiekko on kai kuitenkin se asia mikä pitää Jeren elämää tällä hetkellä kasassa. Eli ei ole kovin järkevää vierottaa häntä siitä. Toisaalta olis mukava asia jos Jere pelaisi täällä SM-liigassa ensi kaudella vaikka toisaalta on pakko myöntää että enhän mä tietenkään niin kovaa pelimiestä mihinkään kilpailevaan jengiin haluaisi.

Yksi asia mitä mä olen ihmetellyt siitä huumekärystä asti on se, että miten on mahdollista ettei IFK:ssa tiedetty asiasta mitään kun minäkin jolla ei vielä siihen aikaan ollut mitään tekemistä IFK:n kanssa tiesin Jeren huumeidenkäytöstä jo kolmisen vuotta ennen käryä. Jotenkin tuntuu että kyllä se asia oli tiedossa IFK:ssa mutta siitä vaiettiin kunnes käry kävi. Ja sitten paikattiin tilannetta tukemalla.

Sitten tähän NHL:n tiukkapipoisuuteen. Mä olen suurimman osan tänne kirjoittaneista kanssa samaa mieltä siitä että on melko paljon vaadittu ettei pelaaja saa ollenkaan käyttää alkoholia, mutta kyllähän normaali ihminen pystyy elämään viinattakin. Entiselle(?) alkoholistille se taas on usein ainoa vaihtoehto jos haluaa pysyä kuivilla. Tiedän että jos on ollut alkoholin ongelmakäyttäjä, niin sen jälkeen kohtuudella juominen on todella vaikeaa. Siksi kai siellä suuressa maailmassa on päätetty niinkuin on päätetty. Ja se kuviohan oli Jerellä tiedossa jo kun hän teki ensimmäisen sopimuksen rapakon taakse. Silloin hän sitoutui niihin pelisääntöihin mitä annettiin. Ja niiden sääntöjen rikkomisesta tuli tuomio. Eikä se tullut ensimmäisestä kerrasta eikä vielä toisestakaan vaan kolmannesta. Tuomi oli kyllä melkoisen kova ja onhan se hoitokin siellä melkoisen ylimitoitettua. Mä en mielestäni ole itse alkoholiongelmainen vaikka sitä sillointällöin käytänkin jopa rankemman kanssa, mutta jos mut laittaisiin siihen laitokseen mistä Jere on kertonut, niin en usko että kestäsin selvinpäin ;)

Eli toisinsanoen minusta Jere on tervetullut SM-liigaan pelaamaan oli joukkue sitten mikä hyvänsä (Tuskin se muu on kun HIFK). Mutta toisaalta hän on rikkonut pelisääntöjä joihin hän on sitoutunut ja saanut siitä rangaistuksen, joka on minusta kärsittävä. Ei se voi mennä niin että kun saan tuolla pelikiellon niin menen toiseen sarjaan pelaamaan.
 
Sitten jokainen ottaa askeleen taaksepäin ja vetää henkeä. Ketjun otsikko ja aihe on Jere Karalahden tilanne. Ei Bluesin tai IFK:n joukkueen tilanne. Niille on omat ketjunsa.

Nimimerkki Brewer saa julkisen huomautuksen viestistään. Tämä on myös viimeinen julkinen huomautus tämän ketjun tiimoilta. Seuraavasta ylilyönnistä heiluu jäähyaition ovi. Pidetään ne tunteet kurissa ja keskustelu aiheessa.

That is all.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Kempes
Sen roolin lisäksi vielä ykkösylivoimaa ja 10 maalia kaudessa, on homma hanskassa.

Muutamat ovat jo hehkuttaneet mahdollisuutta peluuttaa ykkösylivoimassa pakkiparia Zeta-Jore. Varmasti muuten ihan mainio pari, mutta kun molemmat ovat rightin jarppoja, ei ainakaan toinen pääse tuolloin ampumaan suoraan poikittaissyötöstä. Tosin Marekin kikat tuntien hän pystyisi varmaankin pyssyttämään miltä puolelta ja missä asennossa tahansa...
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti Simon


Muutamat ovat jo hehkuttaneet mahdollisuutta peluuttaa ykkösylivoimassa pakkiparia Zeta-Jore.

Itse luulisin, että Z-Kantor ja Jore-Saarinen voisivat olla suhthyvät pakkiparit. RPL kolmosessa. Hedberg katsomossa.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Viestin lähetti ribis


Meidän makkaramestarilla on sukanvarressa sen verran että laatua on luvassa rapakon takaa.
Tuota ylijäääkanukki -termiä on mieluummin käytetty täysin epämääräiset hankintojen osalta. On lukuisia nimiä joista sitä ei sovi käyttää.

ifk ei tarvitse vahvistuksia jos sijoitus jossain viivan tuntumassa on tavoite.

Ja sama suomeksi:
Perkeleen Pena miten vahvan jengin sai kasattua.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Simon


Muutamat ovat jo hehkuttaneet mahdollisuutta peluuttaa ykkösylivoimassa pakkiparia Zeta-Jore. Varmasti muuten ihan mainio pari, mutta kun molemmat ovat rightin jarppoja, ei ainakaan toinen pääse tuolloin ampumaan suoraan poikittaissyötöstä. Tosin Marekin kikat tuntien hän pystyisi varmaankin pyssyttämään miltä puolelta ja missä asennossa tahansa...

Nimenomaan. Jere olisi alempi ja Marekille vielä maalille nousut mukaan kuvioihin, niin a´vot. Marek ei ole mikään viivalla seisoskelija, joten en näkisi rightin mailaa hänellä ongelmana nimenomaan tässä parissa.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Wares
Karalahden päihteiden käyttöön sen enempää kantaa ottamatta, kuulostaa tuo Iltasanomissa viimeksi tänään selostettu hoito-ohjelma kyllä pahemman luokan keskitysleiriltä, tuntuu siltä, että se on suunniteltu lähinnä tutisevien narkomaanien katkaisuhoitoon.

Karalahden taustalla on vakava sekakäyttöinen päihdeongelma ja ymmärtääkseni myös tuomittuja minor-tyyppisiä väkivaltarikoksia, kaikki tämä painaa vaakakupissa. Jerestä tehdään nyt aivan turhaan mediassa pyhimystä. Loppupeleissä kyse on vain ja ainoastaan siitä että aikuinen mies ei pysty täyttämään hänelle asetettuja sitoumuksia. Jopa rapajuoppo Theo Fleury on sinnitellyt samaisen NHL:n päihdeohjelman kanssa ilman 6kk pakkolomia, ja tämä pikkumies sentään näkee pinkkejä Dumboja ja muita demoneita aika ajoin ympärillään. ;)
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Viestin lähetti Pressiboxi


Karalahden taustalla on vakava sekakäyttöinen päihdeongelma ja ymmärtääkseni myös tuomittuja minor-tyyppisiä väkivaltarikoksia, kaikki tämä painaa vaakakupissa. Jerestä tehdään nyt aivan turhaan mediassa pyhimystä. Loppupeleissä kyse on vain ja ainoastaan siitä että aikuinen mies ei pysty täyttämään hänelle asetettuja sitoumuksia. Jopa rapajuoppo Theo Fleury on sinnitellyt samaisen NHL:n päihdeohjelman kanssa ilman 6kk pakkolomia, ja tämä pikkumies sentään näkee pinkkejä Dumboja ja muita demoneita aika ajoin ympärillään. ;)

Jere on sitten hieman samaa maata kuin teidän urheilutoimenjohtaja joka lähetettiin kesken MM-kisoja kotiin.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Itse olen sitä mieltä, että Jere Liigaan. Vaikka tulisikin punaisiin petoihin niin se on Ifk:n ja Leijonien kannalta hyvä ratkaisu.

Tosin jos Predators päättää olla niin kettumainen ja "kiusata" Jereä niin mitäs me sille mahdetaan. Se on välillä sellasta, että jos ei me saada niin ei saa sitten muutkaan...

Jere on ansainnu mun kunnioituksen pelkästään sillä, että hän on ottanut vastuun teoistaan eikä ole pakoillut sitä kun on jäänyt kiinni.

Ja Jerehän on perus suomalainen mies. Alkomaholi juomia ei syljetä lasiin ja kukaan ei nenille hypi. Jos joku uskaltaa, niin se saa sen myös tuntea.

Itse tulen olemaan aina Jeren takana ja kannustamassa häntä. Vaikka ei pelaa mun suosikki joukkueessa.
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Duunissa kaverin kanssa mietittiin, mitä ollenkaan olisi valmis kestämään sen 6kk:tta, sillä palkalla(n.1 milj.€???) Molemmat oli samaa mieltä(Ilves ja Tappara-fani), että kaippa sitä seisoisi vaikka päällään, mutta hyvähän meidän on sanoa täällä. Asiaan, asiaan sanoi Juhantalo... Saattaapi hyvinkin olla, että Nashville kiusallaankin pitää Jeren diilistä kiinni, kun menoja se ei kuitenkaan tuota. Jere antaa aika "kärkeviä"lausuntoja kohti jenkkilää ja siellähän tunnetusti maidot nostetaan aikamoisen nopeasti. SM-liigan kiinnostusta ja markkina-arvoa nostaisi huomattavasti, jos Jere tänne saataisiin...Pahaltahan se kilpailijanleirissä tuntuu, mutta onhan se äijä, pelasi missä hyvänsä...
 

JanJ

Jäsen

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eiköhan Hjallis duunaa kaikkensa, ettei Jere täällä kiekkoa pelaile, ainakaan HIFK.ssa. Nyt punnitaan äijan jääviys liigan ja Jokereiden välillä.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti ks1828
Onko Hjallis juottanu Jerelle viinaa?
Onko viinanjuonti kiellettyä
- SM-liigan säännöissä?
- Suomen rikoslaissa?

Karalahti ei ole tehnyt mitään sellaista, mistä sitä pitäisi Suomessa rangaista.
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hjalliksen en kai ole väittäny Jeren käskenyt viinaa juomaan tai muuta vastaavaa, lueppa lause uudestaan ja ajan kanssa, niin ymmärrät pointtini......Toivottavasti. (Sori, jos oli chätti)
 

theref

Jäsen
Minä kun olen sitä mieltä, että kannattaa katsoa ensin pääseekö se Jere sieltä sopparistaan eroon vai ei?
Uskoisin että tuo voimassaoleva soppari on vaikuttanut tähän Suomessakin julkaistuun päätökseen.

Tosin, Suomessa nauretaan aina paskaisesti kun joku Euroopassa pelikiellon saanut pelaaja lähteekin P-Amerikkaan. "On se perkele ihmeellinen manner kun siellä saa pelata vaikka on pelikielto päällä Euroopassa..."

Eikös tämä olisi aika paljon sama asia?

Selvennettäköön että ymmärrän Jereä suurimmaksi osaksi. Tipattomuus pakosta ei ole miehelle hyväksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös