Jere Innala HIFK:ssa

  • 76 965
  • 399

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täysin samaa mieltä, pikkuhiljaa lienee järkevintä, että sopimus puretaan tai keksitään jotain muuta tekemistä. Aivan onnetonta pörräämistä kundilta jonka piti olla suvereeni pistepörssin voittaja, sekä "liigan paras pelaaja."

Onkohan nyt vähän odotukset kuitenkin ampunut yli niillä, jotka odottivat liigan parasta pelaajaa ja suvereeniä pistepörssin voittajaa? Ketkä hullut tällaista ajatteli?

Innala on hyvä pelaaja. EHT-tasoa ja varsinkin luistelu on liigan eliittiä. Mihinkään hänen taitonsa tai osaamisensa ei ole kadonnut, mutta itseluottamuksen puute näkyy. Tulosyksikön hyökkääjillä tämä on melkein se "pahin" puute mitä hetkellisesti voi olla.

Varsinkin alkukaudesta olisi paremmalla tuurilla tai ihan vain taitavammin viimeistellen voinut tehdä sen pari maalia monessa pelissä, mutta jäi nollille. Paikkoja ollut älytön määrä.

Sitten kun saa pari maalia tehtyä, niin homma rentoutuu. Helppo sanoa, mutta nyt kun osaisi vain keskittyä hoitamaan perusjutut hyvin ja maalit tulee jos tulee.

Minä en Innalaa potkisi minnekään. Mikään ei estä sitä, että esimerkiksi joulusta eteenpäin tekee hyvällä tahdilla maaleja ja on ratkaisemssa pelejä. Kärsivällisyyttä tarvitaan.

Eri asia, jonkun Peter Whiten kanssa kun kaikki näkee, ettei vain ole liigatasoa, niin turha siinä on mitään odotella. Innalalla kuitenkin aika hyvät näytöt tästä sarjasta.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Innala on normaalitasollaan pelaaja, jolta on äärimmäisen vaikea riistää kiekko rikkomatta. Aina se pörrääminen ei näy suoraan tulostaululla, mutta kyllä se kaaosta yleensä vastustajan puolustukseen aiheuttaa. Kunhan kemiat loksahtavat, niin sitten alkaa tulla tulostakin toiseen malliin. Onhan tää alkukausi numeroiden valossa ollut lievä pettymys, mutta vauhtiin päästyään tulee olemaan arvokas pelaaja HIFKille. Eilisen tapaisia kömmähdyksiä näkee häneltä yleensä aika vähän. En ole muita pelejä tällä kaudella nähnyt, mutta pidän ihmeenä, jos tuo on Innalan nykytaso.

Mikä on Innalan normaalitaso? Onko se HPK:ssa viime kaudella nähty taso vai jotain muuta? Entä, jos kemiat eivät kenenkään kanssa loksahdakaan? Vielä nimittäin HIFK:ssa ei ole nähty edes viitteitä siitä, että jonkun kanssa kemiat kohtaavat, sillai lunnolla. Tähän asti on nähty melkoisen itsekästä pelaamista ja kaaosta lähinnä omissa. Mutta kai sitä voi kaaokseksi hyökkäyspäässäkin kutsua, kun luistelee toistuvasti päin omia pelaajia. Mun silmiini Innalan pelaaminen on näyttänyt vähän siltä, että muut pelaajat ovat ikään kuin häntä varten kentällä, ei suinkaan niin, että hän on siellä muita pelaajia, eli joukkuetta varten. Tätä edellistä lausetta nyt ei kannata lukea kuin piru raamattua.

Kausi on alussa. En ole niinkään huolissani siitä, ettei Innala tee maaleja, vaan siitä, että hän on jo nyt tuskastuneen näköinen. Uskoin Dykiin viime kaudella, vaikka ruuti oli märkää. Olihan hänkin alussa kovin tuskissaan maalittomuudesta, mutta hänen onnistui kääntää lehteä, pelata muuten hyvin ja lopulta se eka maalikin sieltä tuli. Ja lopulta useampikin.

Onko Innalasta tekemään vastaavan tempun? Se jää nähtäväksi, mutta tänään on mielenkiintoinen peli siitäkin syystä, että edellisessä pelissä viltti kutsui ja nyt jos koskaan pitäisi olla ihan joka tavalla hyödyllinen omalle jengille. Kurssi voi kääntyä jo tänään. Jos Nordiksella pelaaminen jännittää, nyt ei sitäkään tarvitsemurehtia, kun tulee parin viikon himapelitauko.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mikä on Innalan normaalitaso? Onko se HPK:ssa viime kaudella nähty taso vai jotain muuta?
No on se kolme kautta painanut yli 20 maalin ka:lla 60 matsin kausiin suhteutettuna. Ja ihan pirteitä otteita esittänyt maajoukkueessakin. En mä näe kauheasti eroja noiden kausien välillä.
 

Röda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Möyrivä IFK
Mikä on Innalan normaalitaso?
Edellisen kolmen kauden otannalla se Innalan taso on ollut 0,74 PPG eli 44 pisteen jätkä Liigaan. Maalien osalta se taso samassa ajassa on ollut 0,38 GPG eli 23 maalin mies kaudessa. Viime kaudella se taso oli MM-kisajoukkue keväällä (10 peliä 2+3=5). Edelleen tulen siihen, että jos näillä meriiteillä tänne tuleva 23-vuotias pelaaja alisuorittaa ja aletaan miettimään tason riittävyyttä, niin kyllä tuolla saa Peltosen valmennusryhmä katsoa aika saatanan syvään siihen peiliin, että missä mättää.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Leon ja @Röda , kyllähän mä osaan tilastoja lukea, mutta mä itse tarkoitin lähinnä sitä, mikä on se normaalitaso pelin muilla osa-alueilla? Innala on vasta 23 v. Hän on selkeästi vielä uransa alussa ja hänellä on paljon kehitettävää pelin eri osa-alueilla. Se kai ei ole kenellekään suuri yllätys. Ja mulla on sellainen fiilis, että ne osa-alueet ovat nyt lyöneet vähän silmille, kun pisteitä ei ole tullut niin paljon kuin olisi ollut "otettavissa". Tällä kaudella hän on tähän mennessä tehnyt 0,42 pinnaa per peli, mikä ei ole täysin surkea suoritus, onhan kausi vasta alussa, hän pelaa uudessa joukkueessa ja koko joukkueen peli, erityisesti ylivoima, on ollut melko onnettomalla tasolla. Toi 0,42p/peli on ihan hyvät pohjat loppukautta ajatellen, jos vedot alkaa upota, myös ketjukavereilla.

Mä en henkilökohtaisesti kauheasti tuijottele tilastoja, vaan mua kiinnostaa enemmän se kokonaisvaltainen pelaaminen siellä kentällä. Onko pelaaja siellä, missä pitäisi olla, tekeekö ne pienet asiat oikein ja helpottaa ketjukavereidensa pelaamista, kiinnostaako puolustaminen vai onko se vain välttämätön paha, jne.? Ville Leskinen oli tilastojen valossa erinomainen, mutta mun silmissäni hänen kokonaisvaltainen pelaamisensa ei ollut kovinkaan kummoista. Silti tärkeitä pisteitä jokainen, en sitä sano.

Mutta ehkä itse vain arvostan eri asioita kuin muut ja olen jotenkin ylikriittinen. Mielestäni en ole ollut liian ankara Innalaa kohtaan, vaan osoittanut (tai ainakin yrittänyt osoittaa) kritiikkini niihin asioihin, mitkä edellisissä peleissä ovat menneet vihkoon. Tottahan se vituttaa, jos ei avopaikasta tee maalia, mutta jo se, että pääsee paikoille on hyvä asia. Ei tässä mikään pakko tai kiirekään ole, kausi on vasta alussa. Mutta onhan tämä Innalalle kasvun paikka, kun kausi ei ole lähtenyt niin lentävästi käyntiin kuin varmasti kaikki odottivat. Itse asiassa, harkkamatseissa Innala pelasi hyvin ja aika lailla kuten viime kaudellakin. Sittemmin hän on alkanut hautoa kiekkoa enemmän ja pyörimään kulmissa ja laitojen lähellä, missä hänen vahvuutensa eivät tule esille, pikemminkin päinvastoin. Ketjuissaan on pelaajia, jotka kyllä toimittavat kiekon sinne Innalan bravuuripaikalle, kunhan Innala itse siellä vain olisi, mutta niiden pitäisi vain saada se kiekko ensin Innalalta. Nyt Innala on liian paljon yrittänyt itse rakentaa ne omat paikkansa ja se ei vaan ole toiminut. Tänään on erinomainen hetki hakea ja saada niitä tarvittavia onnistumisia. Mutta, jos niitä ei tänään vielä tule, sekään ei haittaa. Aikaa on ja joka päivä on mahdollista kehittyä.
 

Röda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Möyrivä IFK
Päivänselväähän kaikille pitäisi olla, ettei Innala ole suorittanut läheskään potentiaalinsa mahdollistamalla tasolla nyt alkukaudella. Sitten tullaan siihen, että kuka tuolla on suorittanut omaan potentiaalinsa nähden kelvollisella tasolla? Mielestäni ei kovin moni eli kyllä tuolla nyt on itse kullakin kauhea takalukko päällä ja peli sen mukaista. Mun päähän ei vaan mahdu se ajatus, että Leijonien MM-ryhmään päässyt ja siellä hyvin pelannut nuori kaveri olisi tasoltaan Liigan ratkaisurooliin jotenkin kyseenalainen. Vielä kun lisätään päälle herran edellisien kausien näytöt Kerhosta, niin kyllä mä aika turvallisin mielin olen sysäämässä tätä alisuorittamista ennemmin valmennuksen, kuin pelaajan tason niskaan. Varsinkin, kun Innala ei ole tuolla läheskään ainoa, joka on vetänyt enemmän tai vähemmän vihkoon alkukauden.
 

Eemin76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään olisi paikka kuitata nolo kotitappio Jukureille. Innala tekee hatun ja joukkueen nousu alkaa. Toki myös Jukureiden kotikerroin 7,6 houkuttaa
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mikä on Innalan normaalitaso? Onko se HPK:ssa viime kaudella nähty taso vai jotain muuta? Entä, jos kemiat eivät kenenkään kanssa loksahdakaan? Vielä nimittäin HIFK:ssa ei ole nähty edes viitteitä siitä, että jonkun kanssa kemiat kohtaavat, sillai lunnolla. Tähän asti on nähty melkoisen itsekästä pelaamista ja kaaosta lähinnä omissa. Mutta kai sitä voi kaaokseksi hyökkäyspäässäkin kutsua, kun luistelee toistuvasti päin omia pelaajia. Mun silmiini Innalan pelaaminen on näyttänyt vähän siltä, että muut pelaajat ovat ikään kuin häntä varten kentällä, ei suinkaan niin, että hän on siellä muita pelaajia, eli joukkuetta varten. Tätä edellistä lausetta nyt ei kannata lukea kuin piru raamattua.

Kausi on alussa. En ole niinkään huolissani siitä, ettei Innala tee maaleja, vaan siitä, että hän on jo nyt tuskastuneen näköinen. Uskoin Dykiin viime kaudella, vaikka ruuti oli märkää. Olihan hänkin alussa kovin tuskissaan maalittomuudesta, mutta hänen onnistui kääntää lehteä, pelata muuten hyvin ja lopulta se eka maalikin sieltä tuli. Ja lopulta useampikin.

Onko Innalasta tekemään vastaavan tempun? Se jää nähtäväksi, mutta tänään on mielenkiintoinen peli siitäkin syystä, että edellisessä pelissä viltti kutsui ja nyt jos koskaan pitäisi olla ihan joka tavalla hyödyllinen omalle jengille. Kurssi voi kääntyä jo tänään. Jos Nordiksella pelaaminen jännittää, nyt ei sitäkään tarvitsemurehtia, kun tulee parin viikon himapelitauko.

Ehkä sitä

Innala - Paajanen - Jääskä olisi voinut kokeilla vähän pidempään kuin yhden matsin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä sitä

Innala - Paajanen - Jääskä olisi voinut kokeilla vähän pidempään kuin yhden matsin.

Ehdottomasti! Itsekin kokeilisin Innalaa ainakin viisi peliä Paajasen ja Jääskän kanssa, jos AB:n ja Dykinkaan kanssa ei nyt lähde kulkemaan. Siinä olisi kaksi luotettavaa vääntäjää, joilta puolustusvelvoitteet sujuvat ja joilla keskinäiset kemiat kohtaavat. Paajanen hoitaa aloituksia riittävän hyvällä prosentilla ja menee maalin eteen hakattavaksi ja iskemään kiekkoja ribareista sisään, Jääskä tekee muuten vain mainiota duunia sekä kiekollisena että kiekottomana ja hakee kiekkoja kulmista ja pistää lättyä nopeasti eteenpäin. Tässä kombossa Innala voisi keskittyä vetämään niitä vetoja omasta suosikkipaikastaan ja kun riittävästi vetää, kyllä ne sinne maaliin jossain vaiheessa menevät.

En ihan ymmärrä, miksei tämä koostumus ole saanut valmennuksen suosiota. Tallberg-AB-Dyk on todistetusti toiminut viime kaudella, joten siinähän olisi aina oivallinen koostumus, mihin palata. Hirvosen voisi sitten heittää Koivistoisen ja Palolan kanssa ykköseen, kun palaa kaukaloon. Siihen asti sillä paikalla voisi heilua vaikka ennakkoluulottomasti tähän asti pelannut Elis Hede.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
@Leon ja @Röda , kyllähän mä osaan tilastoja lukea, mutta mä itse tarkoitin lähinnä sitä, mikä on se normaalitaso pelin muilla osa-alueilla?
Ei ole pariin kauteen liigapassia ollut eikä hallillakaan ole tullut käytyä. Mutta minusta maajoukkuekomennukset kertovat, että muu tekeminen on riittävällä tasolla.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Hieno kakkos-syöttö Jäkyn byyriin.
Että ei se ihan pelkkä puusilmäinen sniipperi kuitenkaan ole.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Hieno kakkos-syöttö Jäkyn byyriin.
Että ei se ihan pelkkä puusilmäinen sniipperi kuitenkaan ole.

Oli hyvää pelaamista siinä, mutta ei tämä tän päiväinen vielä aiheuta hurraahuutoja. Vastapainoksi oli nimittäin tyhmiäkin ratkaisuja. Mutta annetaan Innalalle mahdollisuus vielä. Nyt hänen pitäisi nimenomaan yksinkertaistaa sitä peliään, ja juuri tällaiset kakkossyötöt auttavat ylipäätään siinä peliin kiinnipääsemisessä. Pienet onnistumiset auttavat, ja ehkä näemme sitten niitä huippusuorituksiakin, kun itseluottamus on kasattu pienten onnistumisten päälle.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Oli hyvää pelaamista siinä, mutta ei tämä tän päiväinen vielä aiheuta hurraahuutoja. Vastapainoksi oli nimittäin tyhmiäkin ratkaisuja. Mutta annetaan Innalalle mahdollisuus vielä. Nyt hänen pitäisi nimenomaan yksinkertaistaa sitä peliään, ja juuri tällaiset kakkossyötöt auttavat ylipäätään siinä peliin kiinnipääsemisessä. Pienet onnistumiset auttavat, ja ehkä näemme sitten niitä huippusuorituksiakin, kun itseluottamus on kasattu pienten onnistumisten päälle.
Se on just näin. Pieniä oikeita ratkaisuja, jotka auttaa tuloksen tekoon. Siitä se itseluottamuskin toivottavasti palautuu.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Asenne oli tänään kohdillaan. En ollut vielä aiemmin tällä kaudella nähnyt Innalan polkevan täysillä omiin, mutta tänään sen näin ja hän saikin kiekon kairattua itselleen.

Tänään oli muutenkin hyvää joukkuepelaamista Innalalta ja hyvä niin. Kyllä se tästä.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, Napoleonin ja Waterloon kohdalla tämä on toki tosi, mutta jos esim. Zhao Kuo väittäisi näin liittyen Shangdangista irtautumisen suhteen, tai d'Albret Agincourtin hyökkäykseen liittyen, olisi se kuitenkin naurettavaa.

Ja kuitenkin nykytutkijat ovat nähneet, kuinka englantilaisia kiertämään lähetetty joukko ei kääntynyt jousimiesten selustaan, vaan havaittuaan vihollisen kuormaston, ryhtyi ryöstämään sitä unohtaen käynnissä olevan taistelun. Ehkä ensimmäinen askel siis strategiaa arvioidessa on pohtia, noudatettiinko sitä. Eli onko d'Albret (Peltonen) nyt ohjeistanut Ysembart d'Azincourtin (Innala) ryöstämään englantilaisten vankkureita (laukomaan logoon joka paikasta), vai oliko ohjeena hyökätä näiden selustaan (pelata yhdessä muiden kanssa)? Vaikka voi toki olla, että muta (keskialueen träppi) ja pitkäjouset (vastustajan parempi viimeistely) olisivat tehneet Ranskan ritariston parhaimmistosta (IFK) selvää joka tapauksessa, silti olisi Ysembartin kiertoliike selustaan voinut tuoda toisenlaisen ratkaisun. Nämä kun on usein pienestä kiinni...

Kiitos ja anteeksi.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Ja kuitenkin nykytutkijat ovat nähneet, kuinka englantilaisia kiertämään lähetetty joukko ei kääntynyt jousimiesten selustaan, vaan havaittuaan vihollisen kuormaston, ryhtyi ryöstämään sitä unohtaen käynnissä olevan taistelun. Ehkä ensimmäinen askel siis strategiaa arvioidessa on pohtia, noudatettiinko sitä. Eli onko d'Albret (Peltonen) nyt ohjeistanut Ysembart d'Azincourtin (Innala) ryöstämään englantilaisten vankkureita (laukomaan logoon joka paikasta), vai oliko ohjeena hyökätä näiden selustaan (pelata yhdessä muiden kanssa)? Vaikka voi toki olla, että muta (keskialueen träppi) ja pitkäjouset (vastustajan parempi viimeistely) olisivat tehneet Ranskan ritariston parhaimmistosta (IFK) selvää joka tapauksessa, silti olisi Ysembartin kiertoliike selustaan voinut tuoda toisenlaisen ratkaisun. Nämä kun on usein pienestä kiinni...

Kiitos ja anteeksi.

Hyvä asiantunteva vastaus. Koen silti että valittu strategia oli katastrofaalisen kohtalokas ja naurettavan surkea, vaikka sitä olisi noudatettu tarkalleen. Liukkaan mudan läpi hyökkääminen antoi englantilaisille helpot kohteet, ja nekin jotka siitä selvisivät olivat aivan uuvuksissa aloittaessaan lähitaistelun. Mitään tarvetta hyökkäykselle ei edes ollut, huomattavasti pienempi englantilaisten joukko oli katkaistu toimitusketjustaan, heillä ei ollut riittävästi ruokaa ja olivat kylmän syksyn ja sateiden uuvuttamia, kun taas ranskalaisilla oli lämpimät suojaisat oltavat.

Olisivat vain itse pelanneet trappia, odottaneet kärsivällisesti ja antaneet vastustajan hyökätä vaivuttuaan epätoivoon.

Ville d'Albretin ei ehkä kannata johdattaa ritareitaan toistuvasti kohti mutaa, edes "pelaten yhdessä muiden kanssa", vaan houkutella vastustajaa ulos poteroistaan.

Toistan taas itseäni, mutta:
Ehkä IFK:n pitäisi pelata lätkää enemmän niin kuin Ranska pelaa fudista? Eli, vaikka onkin ylivertainen pelaajisto, välttäen iskemästä päätä seinään vaan taktisesti vetäytyen ja venyttäen vastustajan välimatkoja ja iskien sitten niihin väleihin nopeasti ja täydellä voimalla.

Ritari Innalasta saisi varmasti enemmän irti kun hänen ja vastustajan maalin välissä olisi (maalivahti mukaanlukien) 1-2 eikä 3-4 vastustajaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä vain, Innala oli tänään erinomaisella pelipäällä. Pelasi myös aika paljon eri ketjukavereiden kanssa, mutta sitäkään ei juuri huomannut. On selvästi yksinkertaistanut pelaamistaan ja keskittynyt muihin asioihin kuin pelkästään maalien tekoon ja sitä kautta onkin löytynyt vähän erilaista rentoutta ja on vaarallinen muutenkin kuin omalle jengilleen. Kertoo siitä, että kuuntelee, mitä valmennus hänelle puhuu ja se on erinomainen merkki. Tai oletan, että valmennus on Innalalle antanut ne ohjeet, mitkä minäkin olen täällä jo aiemmin antanut.

Kyllä ne maalitkin sieltä vielä tulee. Ja sitten, kun se tapahtuu, pois alta risut ja männynkävyt.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Samaa mieltä kuin yllä. Hyvä peli ja ehkäpä paras peli tällä kaudella Innalalta. Hienoa kun ei lauo joka paikasta vaan rytmittää ja hakee syöttöä jos ei pääse laukomaan. Palola voisi ottaa hieman mallia tuosta. En ymmärrä miksi Palola laukoo kulmista ilman maskia ranteella useita kertoja per erä. Innalan tekeminen oli myös aika rennon näköistä tänään.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ostetaan säkillinen itseluottamusta. Olin huomaavinani varsinkin eilen, että Jere välttelee vetämistä. Ennen skode lähti, kun on paikka (Copyright Kibe) ja vaikkei olisikaan, mutta eilen ei vetänyt paikastakaan.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ostetaan säkillinen itseluottamusta. Olin huomaavinani varsinkin eilen, että Jere välttelee vetämistä. Ennen skode lähti, kun on paikka (Copyright Kibe) ja vaikkei olisikaan, mutta eilen ei vetänyt paikastakaan.

Saman huomion tein. Ei sitä vetoa nyt täysin tarvitse pantata. Kunhan nyt ei vedä kuin Palola, joka sata kertaa sadasta roiskasee kiekon kun se on lavan ulottuvissa hyökkäysalueella.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Eilen tuntui että Innala teki jäällä mitä halusi ja Kärpät ei pystynyt kun katsomaan vierestä. Kunpa maalihanat nyt vielä aukeaisi niin ai että...
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Arvostelin alkukaudesta Innalaa, mutta viimeiset kierrokset Ini on kyllä pelannut erittäin hyvin ja tehnyt kaikkia niitä muutoksia, mitä mekin toivoimme. Lopputuloksena se, että ensin löytyi peli-ilo ja sitten tuli onnistumisia: ensin syöttöjen kautta, nyt jo maalien muodossa. Innala oikeasti yksinkertaisti peliään rohkeasti ja hyvin todennäköisesti teki myös, mitä valmennus pyysi. Kertoo siitä, että on tosissaan, haluaa oppia lisää ja paremmaksi ja on ns. hyväluonteinen. Arvostan kovasti!

Nythän näyttää jo siltä kuin lentäisi kentällä ja ajoittain dominoi, kuten odotimmekin. Pienestä se on joskus kiinni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös