Jatkoajan visailuiden jälkipuinti, suunnittelu yms.

  • 47 299
  • 489

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Vitustako tietää, että miellyttävätkö ne ennen kuin niitä avaa? Tämä ei ole tietovisakysymys.

Kyllä vitusta kuin vitusta yleensä tietää, että se miellyttää ennen kuin sen avaa. Ellei vitussa muhi avoimesti neekerisankkeri tahi muu veneerinen vitsaus, tai niin vahva hiivasieni, että siitä päällyshiivat ruopaisemalla keittäisi jo pahanmakuiset kiljut kerrostaloasunnon nurkassa ja lipittäisi tätä pienpanimonsa herkkua ennen kontribuutiota visailuiden jälkipuinteihin.

Aiemmin mainittu vitun visa olisi kannatettava kilpailu. Saisi googlatakin, sillä tärkeintähän olisi osallistuminen, ei voitto.

Tässä esimerkkikysymys. Mikä seuraavista on luonnottomin pimperon karvoitusmalli sukukypsällä ihmisnaaraalla?
1. paljas posliini
2. kokonaan karvaton
3. täysbrasilialainen vahaus

Vitun visan vastaaja- ja yleisöystävälliset monivalintakysymykset eivät tuottaisi pahaa mieltä, koska jokainen vastausvaihtoehto olisi oikea ja hyväksyttävä vaihtoehto. Vastausvaihtoehtojen ulkopuoliset vastaukset ovat luonnollisesti kaikki vääriä.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Mistä tulikin mieleen, että rakennan joskus tietovisan, jossa oikeiksi vastauksiksi hyväksyn vain Fakta-sarjan antaman tiedon (painos jostain kultaiselta 80-luvulta). Siinä visassa saa luntata, koska se vaatii jo oikeaa vaivannäköä!

Kannatan. Minä olen melko varmasti lukenut/selannut Factan skidinä kannesta kanteen (jostain syystä osanselkämykset ISM-KIV ja KIZ-LUU ovat erityisesti jääneet mieleen sarjasta), mutta meillä oli kyllä joku noin vuoden 1970 painos. Nelivuotiaana aloin näitä lukea, eikä tämä ole ns. läppä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kannatan. Minä olen melko varmasti lukenut/selannut Factan skidinä kannesta kanteen (jostain syystä osanselkämykset ISM-KIV ja KIZ-LUU ovat erityisesti jääneet mieleen sarjasta), mutta meillä oli kyllä joku noin vuoden 1970 painos. Nelivuotiaana aloin näitä lukea, eikä tämä ole ns. läppä.

Minä en niin nuoreen tietokirjasarjaan kuin Facta turvautuisi vaan ottaisin esille tuossa kirjahyllyssäni olevan Encyclopaedia Fennican vuodelta 1966-1968.

Vaarini ja mummini omisti kirjasarjan ja 70-luvulla aloin selailla ja lukea sitä ja sittemmin vaarini kuoltua esitin toiveen, että saisin kirjasarjan muistona itselleni ja sainkin sen, toinen vaihtoehto kun olisi ollut divari tai roskis. Divariin 90-luvun alussa kirjasarja olisi kenties jostain hinnasta otettu, koska kaikki kirjat ovat todella hyvässä kunnossa, joten niillä saattoi tuolloin olla keräilijöille joku arvo.

vlad.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kansanyhteisön kisat ei toki suomalaista kosketa pätkän vertaa, mutta mistä nämä Kanada ja Australia -arvaukset tulevat?

Ovathan ne toisaalta merkittäviä maita, mutta aivan vääriä tässä kohtaa. Hyvä kysymys kyllä tähän kohtaan, kun on hyvinkin voinut mennä ohi kaiken muun sportin puristuksessa eli vaatii tietoa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kansanyhteisön kisat ei toki suomalaista kosketa pätkän vertaa, mutta mistä nämä Kanada ja Australia -arvaukset tulevat?

Ehkäpä ihan siitä, että niin Kanada kuin myös Australia ovat jäseniä Brittiläisessä Kansainyhteisössä ja kummassakin maassa on järjestetty kansainyhteisön kisat.

vlad.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ehkäpä ihan siitä, että niin Kanada kuin myös Australia ovat jäseniä Brittiläisessä Kansainyhteisössä ja kummassakin maassa on järjestetty kansainyhteisön kisat.

No näin juuri. Siksi ei ole vielä uudelleen niiden aika vaan jonkun muun.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Nyt kun olen asiaa tarpeeksi miettinyt niin pyydän kaikilta anteeksi ja vastaan Palme sekä kielestä tehtynä jos kyseessä on Prevelit. Olen ollut suvaitsematon. Ja sitten se eräs rakki...go fuck you mother!
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Niin kauan kun ei ole palkintoja tai virallista tietokilpailua, niin siinä googlettakoon ken haluaa. Jos vituttaa laskea epärehellisten tai tietämättömien pisteitä, niin se on vain osa nettivisailuja. Koskaan ei päästä heistä eroon.

Mietin vain, josko itse tekisin tietokilpailun, jota en ehkä oletettavasti kuitenkaan tee, niin antaisin jokaiselle osallistujalle itse tehtäväksi laskea halutessaan pisteet. Vastaukset antaisin toki vastausajan päätyttyä ketjussa. Jos jotkut haluaisivat vertailla tuloksiaan niin siitä vaan sitten.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Wittulainen! Terveisiä Glasgowsta! Tultiin tänne toissapäivänä ja enää ei ole epäselvää missä Commowelthit tänä vuonna pidetään. Vastaushetkellä oli. Äh.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Evertonin musavisa oli kyllä helkkarin mukava setti. Onko Herra @Everton suunnitellut uutta musavisaa? Viime visan päättyessä uhkailit vähän siihen malliin, että syksyllä saattaisi tulla.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä mulla on kysymyksiä jo valmiina vaikka kuinka moneen visaan, mutta pitäisi vaan joskus yrittää löytää aikaa sellaisen järjestämiseen. Normaali rytmi on ollut musavisa - joku muu visa - musavisa... eli tässä tulee vielä jossain vaiheessa jotain muuta visailua ja sitten musavisaillaan. Kunhan saan aikaiseksi.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos kiinnostusta löytyy, niin minulla olisi lähes valmiina kysymyssarjat.

Sarjoja eli viikkoja olisi kahdeksan (tai kymmenen), jotka vuorostaan koostuvat aina kolmesta osasta A - C, joissa kussakin on kolme kysymystä 1 - 3. Oheisella tavalla:
------ alku-------
1/8
A Yleistieto - Viihde
1. Kysymys (1 piste)
2. Kysymys (2 piste)
3. Kysymys (3 piste) jos kohdan A kaikki kysymykset ovat oikein, bonus + 1 piste
B Historia
1. Kysymys (1 piste)
2. Kysymys (2 piste)
3. Kysymys (3 piste) jos kohdan B kaikki kysymykset ovat oikein, bonus + 2 pistettä
C Sekalaiset
1. Kysymys (1 piste)
2. Kysymys (2 piste)
3. Kysymys (3 piste) jos kohdan C kaikki kysymykset ovat oikein, bonus + 3 pistettä

Lopussa Extrakysymys: Jos oikein +3 pistettä, jos väärin -2 pistettä ja tähän voi olla myös vastaamatta, jolloin 0 pistettä.
------ loppu-------
Kysymysten aihealueet osissa saattavat noudattaa otsikoita välillä aika löysästi, mutta kysymyksethän ovat silti kaikille samat!
jos sitä mielenkiintoa löytyy tarpeeksi, niin ensimmäiset kysymykset voisivat ilmestyä sunnuntai-iltana ja vastausaika olisi viikko.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuskin se kiinnostus muuten selviää kuin sillä, että pistät kisan käyntiin ja jäät katsomaan minkä verran vastaajia riittää. Mutta eiköhän osallistujia riitä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
En huomannut, että tuossa Aku Ankan liukastumistehtävässä oli kuva. No, onneksi meni oikein. Voittajafiilis.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Piti omien vastausten jättämisen perään kurkata hieman muiden vastauksia kun pääruokaosiossa oli niin kinkkistä. Jos eräs toverien vastauksista on oikea vastaus niin jätän seuraavan vastalauseen:

Jos vastaus 9. on caesar-salaatti niin ei helvetissä sisällä parmesaaniKASTIKETTA
Kyllähän Caesar-kastike sisältää myös parmesaania. Toki sitä laitetaan yleensä myös lastuna salaatin joukkoon, mutta lähes aina kastikkeessa on myös parmesaania. Alkuperäisestä kastikkeesta ei ole kellään mitään hajua missä muodossa parmesaani on ollut.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Saiko Anna Mannalla pisteitä kasitehtävien viimeisestä kysymyksestä?

Kiitti kuvasta. Olin vähän kahden vaiheilla, mutta kun en löytänyt itse googlaamalla vahvistusta sille, että Anna Manna oli ihan samanlaisessa lootassa, niin en antanut pisteitä. Mutta onhan tuo tosiaan ihan samanlainen paketti, eli lisään pisteen niille muutamalle Annan vastanneelle.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Laitan ensimmäisen viestin spoiler-tageihin, jos/kun kaikki eivät ole edes tätä ketjua nähneet. Tätä ketjua ei siis saa lukea ennen kuin on vastannut visaan.

Jalkapallovisasta:

Onpa Sexypöxyt huonosti tiedetty. Miksi se helsinkiläinen olisi, jos ei Espoota tiedetä?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Laitan ensimmäisen viestin spoiler-tageihin, jos/kun kaikki eivät ole edes tätä ketjua nähneet. Tätä ketjua ei siis saa lukea ennen kuin on vastannut visaan.

Jalkapallovisasta:

Onpa Sexypöxyt huonosti tiedetty. Miksi se helsinkiläinen olisi, jos ei Espoota tiedetä?
Itsekin arvasin Helsinkiä kun ei ollut mitään tietoa seuran kotipaikasta. Oli mielestäni turvallinen veikkaus kun suurimmassa kaupungissa on todennäköisesti eniten myös jalkapalloseuroja.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Tuleeko tänäkin kesänä @Vintsukka leffavisaa? Voi sen muukin tehdä. Kysyinpä vaan, kun ko. nimimerkki teki sen 2014. Kiitos.
 

motamoro

Jäsen
Löytyykö joku halukas pitämään jonkin teeman visaa tai ihan yleisen sekalaistakin? Viimeisimmästä (futisvisa) alkaa olla jo lähes puoli vuotta.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kiitokset palstaveli @MustatKortit hienosta kysymyssarjasta sotahistoriasta. Olivat ilahduttavan vaihtelevia, monipuolisia.
Jään odottelemaan tulevia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös