Jatkoajan trollit, miinat ja besserwisserit

  • 13 706
  • 78

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mut toihan vaan kertoo siitä, että oot ihan älyttömän kiinnostunut Jokereista. Plus oot kateellinen.

Niin. Oikeesti oon nytkin Hartwall Areenan kellarissa ja nuuhkin Jokereiden viime pelissä käyttämiä juomapulloja. Näissä on ollut jotain nestettä sisällä. Oon myös hyvin kateellinen koska Jokerit on pelanneet jääkiekko-otteluita tälläkin kaudella jotain tosi hyviä joukkueita vastaan ja heillä on jotain hyviä pelaajia ja Jesse Joensuu. Ja tosi hienot pelipaidatkij heillä on, tälle kaudelle vaihtui niin hienot että tämmösiä ei oo ollut koskaan ennen, paitsi silloin kun pelasivat näillä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Eiköhän Jokerit voisi kiinnostaa ihmisiä enemmän, jos ei olisi joukkue, jonka urheilulliset saavutukset ovat suhteellisen vaatimattomat verrattuna jokavuotiseen budjettiin ja markkinointiin. Ideahan on sinänsä hyvä: "kotimaan" joukkue vieraassa sarjassa. Siinä on jo tosin sekin ongelma, että pelkästään sarjakin on sellainen, joka ei käsittääkseni kiinnosta ei-niin-faneja. Korjatkaa toki, jos olen tuossa asiassa väärässä käsityksessä. Tämä siis ilman mitään sarvia ja hampaita, mutta ei kai nyt oikeasti kukaan väitä, että Jokerit erityisesti kiinnostaisi "ulkopuolisia"?
Minä seuraisin "Jokereita" jos se ei olisi Hjalliksen Jokerit siellä KHL:ssä, vaan jokin täysin sinne tehty ns. Suomi jengi. Nyt tämä kokonaisuus hallikauppoineen ja muineen, sekä Jokerit noin muutoinkin etoo ja pahasti. Siis Jokerit ei SM-Liigassa etonut, se oli hyvä "vihollinen" ja rehti vastustaja, hieno Töölön Vesan juuret omannut seura. Se ei vain todellakaan ole mikään mun juttu. Ihan sama vaikka kuinka vaihdettaisiin KHL:ään niin se on silti Jokerit.

Tämä trollaus juontaa varmasti juurensa ihan Liiga-aikoihin. Kun on historiaa, niin on ehtinyt myös aiheuttaa närää.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minä seuraisin "Jokereita" jos se ei olisi Hjalliksen Jokerit siellä KHL:ssä, vaan jokin täysin sinne tehty ns. Suomi jengi. Nyt tämä kokonaisuus hallikauppoineen ja muineen, sekä Jokerit noin muutoinkin etoo ja pahasti. Siis Jokerit ei SM-Liigassa etonut, se oli hyvä "vihollinen" ja rehti vastustaja, hieno Töölön Vesan juuret omannut seura. Se ei vain todellakaan ole mikään mun juttu. Ihan sama vaikka kuinka vaihdettaisiin KHL:ään niin se on silti Jokerit.

Tämä trollaus juontaa varmasti juurensa ihan Liiga-aikoihin. Kun on historiaa, niin on ehtinyt myös aiheuttaa närää.
Joo, samaa mieltä, minullakaan ei ole ollut mitään erityistä "Jokerivihaa" liigassa pelatessaan, oikeastaan välillä ihmettelin näitä "tuomarit suosii jokereita" yms. lässytystä, mutta Jokerit joukkueena ei todellakaan ole ollut ikinä mikään extra-mielenkiintoinen verrattuna muihin jengeihin. Samalla lailla seuraa jotain KooKoota tällä hetkellä, eli on kokoonpanoista selvillä ja kunnioittaa hyvänä vastustajana. Muutenkin en osaa "vihata" mitään joukkuetta liigassa, tämä sarja on täynnä hienoja, perinteikkäitä jengejä. Jokerit olisi ehkä voinut olla jotain kautta suomikiekon innovaattori, mutta on lähinnä kunnostautunut mentaliteetilla "älkää missään nimessä näin tehkö". KHL:ään lähteminen vei viimeiset kiinnostuksen rippeet ja veikkaan, että en todellakaan ole ainoa.

Tommi Liimatan sanoin: Muovi antaa periksi.

Nämä ovat kyllä tosiaan väärässä ketjussa, mutta mielenkiintoista pohdintaa kaikilta.
 
Joo, samaa mieltä, minullakaan ei ole ollut mitään erityistä "Jokerivihaa" liigassa pelatessaan, oikeastaan välillä ihmettelin näitä "tuomarit suosii jokereita" yms. lässytystä, mutta Jokerit joukkueena ei todellakaan ole ollut ikinä mikään extra-mielenkiintoinen verrattuna muihin jengeihin.

HIFK ja Jokerit vetivät molempien liigassa pelatessa suurimmat yleisömäärät vieraspaikkakunnilla siksi, että me maalaiset olemme hesalaisille kateellisia, koska ne asuu niin isossa kaupungissa. Jokereihin kohdistuvaa kateutta lisäsi 1990-luvulla myös loistava menestys. Siksi Jokerien voittaminen oli paljon kovempi juttu kuin jonkun pikkukylän jengin. Minä muistan vielä sen, kun Ilves meni viimeistä kertaa historiassaan finaaleihin. Hakametsässä ei huudettu pelin jälkeen Ilvestä, vaan hallin käytävällä raikasi komeasti "Hjallis, Hjallis, Hjallis, Hjallis". Eli jengille tärkeämpää oli Jokerien häviö kuin Ilveksen voitto.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
HIFK ja Jokerit vetivät molempien liigassa pelatessa suurimmat yleisömäärät vieraspaikkakunnilla siksi, että me maalaiset olemme hesalaisille kateellisia, koska ne asuu niin isossa kaupungissa.
Unohdit mainita metron ja spåran. No nyt kun Tampere saa spåran, niin sinnekkin aletaan olemaan kateellisia. Rantatunneli on se metron korvike maalaisille.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tänne ei todellakaan ole tulossa mitään julkista kulkuvälinettä, jonka nimessä olisi ruotsalainen kirjain. Hyi helvetti kun puistattaa ajatuskin. Raitsikka saattaa tulla.
Kiitos tästä, eli siis jatkossa puhekielessä pitää jatkaa näiden kahden sanan käyttämistä... hesa ja spora. Aiheuttaa aina junantuomissa suurta tuskaa, kun ollaan niin kaupunkilaisia.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Itse käytän Hesasta nimitystä Hesa nimenomaan siksi, että olen internetistä lukenut sen olevan hesalaisten mielestä sopimatonta.
Juuri näin, tässä vain on menty sen verran vikaan, että se on juurikin näiden junantuomien mielestä sopimatonta. Paljasjalkaisia kiinnosta hevon vatulan vertaa, että millä nimellä sitä kaupunkia kutsutaan (tämä toki subjektiivista minun 8 vuoden siellä asumisaikana kokemaa). Näille maalta tulleille taas se "olen nyt niin stadilainen" on se "juttu" ja heille tuo hesa saa tunteet pintaan. Onhan se ihan kauheaa jos on tullut jostain perähikiältä, aiheuttaa häpeää ja kaikkee. Onneksi muutin pois.

Mutta jos tämä spora tai siis spåra saa aikaan samanlaista asennetta tammereella, niin ehdottomasti aion sitä käyttää jatkossa, varsinkin tammereella. Junttia, kyllä. Vittuilua ja täysi mulkku sitä tekemässä, varmasti kyllä, mutta silti aion tehdä sen.
 
Juuri näin, tässä vain on menty sen verran vikaan, että se on juurikin näiden junantuomien mielestä sopimatonta.

Haluan vielä korostaa sitä, ettei minulla ole mitään sitä vastaan, että hesalaiset sanovat raitsikkaansa sporaksi. Mutta Tampereen raitsikka ei ole mikään spora, aivan kuten Bostonin metrokaan ei ole tube.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Haluan vielä korostaa sitä, ettei minulla ole mitään sitä vastaan, että hesalaiset sanovat raitsikkaansa sporaksi. Mutta Tampereen raitsikka ei ole mikään spora, aivan kuten Bostonin metrokaan ei ole tube.
Millos sen sporan kyytiin pääsee? Tulen sitten chilifestareille matkustelemaan. Olisi myös yksi taikuri näkemättä, joka tuollapäin on ainakin joskus esiintynyt punaisen banaanin kanssa.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Itse käytän Hesasta nimitystä Hesa nimenomaan siksi, että olen internetistä lukenut sen olevan hesalaisten mielestä sopimatonta.
Itse käytän spårasta nimitystä spåra, sillä olen kuullut että maalaisten mielestä spåra on sopimatonta. Asian kuulin jo ennen kuin ATK-laitteet joilla pääsi weppiin oli keksitty. Tosin eihän se poista sitä identiteettikriisin vaaraa Tampereella. Spåra tulee eli maalaiset ja muut ylöjärveläiset pääseevät kettuilemaan nyt tamperelaisille.
 
Itse käytän spårasta nimitystä spåra, sillä olen kuullut että maalaisten mielestä spåra on sopimatonta.

Minusta spårasta puhuminen ei ole lainkaan sopimatonta.

Spåra tulee

Edelleenkään, ei ole spåraa Tampereelle tulossa. Eikä tramia, eikä streetcaria, eikä spårvagnia, eikä Straßenbahnia. Tämä ei tarkoita sitä, että minulla olisi jotain spårvagneja ja Straßenbahneja vastaan. Niiden paikka vain ei ole Tampereella.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Oikeiden metrojen rinnalla Helsingin metro on tunnelijuna.

Tämähän on pötypuhetta. Sen sijaan Helsingin metro oli ensimmäinen pienempi metro, joita nykyään on vähän kaupungissa kuin kaupungissa. Metrolla on muuten miellyttävää kulkea täältä itäisestä kantakaupungista Helsingin yliopistolle, Rautatientorille ja Kamppiin. Kampin ja Sörkan väli vie viisi minuuttia. Mielestäni tämä viisiminuuttinen on riittävä metron pituus. Muualle ei ihmisen tarvitse mennä. Raitiovaunuista suosin kolmosta, kutosta ja ykköstä. Seiska vie jonnekin ihan ihmepaikkoihin kuten myös ysi ja kasi. Nelonen ja kymppi ovat jossain Manskulla, en niitä niin tunne. Bussit ovat hankalia, kun niissä on yleisöä jostain Jakomäestä.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Oikeiden metrojen rinnalla Helsingin metro on tunnelijuna.
Sinänsä väärä ketju tälläiseen vääntöön, mutta kyllä Helsingin metro ihan ns. metron puitteet sinänsä täyttää. Jos katselen kotikaupunkini Prahan metroa, niin ihan samalla periaatteella se toimii. Verkosto on vaan hieman laajempi. Turun metro rautatieasemalta satamaan on kai se tunnelijuna. Ilman tunnelia.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko kukaan muu huomannut, että Vapaa keskustelu -osiota on ollut huomattavasti kevyempi lukea, kun eräs paljon kirjoitteleva on ollut jäähyllä? Pitää nauttia näistä hetkistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös