Jatkoajan Teipistä teippiin –podcast

  • 37 118
  • 101

Miekkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Minusta kundit on mennyt eteenpäin ja ihan pätevää pohdintaa. Kovasti tsemppiä nuorille herroille jatkoon ja ajattelin jatkossakin kuunnella kyseistä podia. Hienoa, että ovat laittaneet itsensä rohkeasti likoon ja uudet lätkäpodit ovat enemmän kuin tervetulleita.
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Ajattelin antaa mahdollisuuden ja kuuntelin uusimman jakson. Täytyy sanoa, että palautetta oli todellakin kuunneltu ja lopputulos oli mielestäni jo tosi mukiinmenevää. Kotityöt oli tehty hyvin, aiheet oli ajankohtaisia ja vaikka haettiinkin tahallisia vastakkainasetteluja (esimerkiksi Suomen kapteeninnatsoista luopuminen), niin hyvä oli tasonnosto!

En olisi välttämättä uskonut sanovani tätä viime jakson perusteella, mutta Jos sisältö pysyy edes nykyisellä tasolla, niin kuuntelen jatkossakin.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Olihan tuo kolmosjakso jo käypää podcast tuotantoa. Tasonnosto on ollu hyvä alusta. Kun lätkäkausi kunnolla alkaa saadaan varmasti vielä enemmän sisältöä juttuihin. Uutiset oli siitä hauskoja, että periaatteessa lueteltiin vaan harkkamatsien tuloksia.
 

rs2681

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi
Johdonmukaisuus ja organisointi ovat menneet huimasti eteenpäin, ja nyt jo pysyi kartalla milloin puhutaan mistäkin!
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Posia ehdottomasti, että palautteita selvästi kuunnellaan! Oli jo ihan eri meininkiä kuin aikaisemmin ja tykkäsin itse ainakin kovasti. Siitä vain sitten lisää jaksoja alle niin sieltä se rentous ja oma tyyli löytyy.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
No ei se nyt mun mielestä ole niin huono mitä monet hokee. Kolmosjakson kuuntelin kokonaan. Ehkä en ole jokaisesta asiasta samaa mieltä, mutta kyllä erilaisia mielipiteitä mahtuu tähän maailmaan. Jätkät vetää kuitenkin ihan hyvällä fiiliksellä ja ennen kaikkea on kyllä tehty vähän taustatyötä.
On tehty taustatyötä? Silti sanotaan, että Larsen ei ole kiekollinen pakki, nostetaan Zabransky Ässien kiekolliseksi kärkipakiksi (ja unohdetaan mainita Lefebvre ja Heimosalmi), pohditaan, onko Pekka Rinne ollut yhteydessä Jatkolaan…kyllä tuosta on taustatöiden tekeminen aika helvetin kaukana.

Ja lisäys: yksi väittää podissa tosissaan, että KalPan pakisto on ”tasaisen harmaa ja kalpamainen”, josta puuttuu kiekollisuutta. Sissons ja Lappalainen, anyone?
 

Runkosarja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat KooKoo
Tuli kuunneltua tuo osio omasta suosikkijoukkueesta tänään, kyllähän siitä paistaa taas se, että taustatyöt on luokkaa "kyttään eliteprospectsia" tai "en ymmärrä maalivahdeista mitään, mutta".
Totta.
Luonnehdinta "mitäänsanomaton" (tässä tapauksessa Pelicansin Jasper Patrikaisesta) ei kerro maalivahdista mitään, mutta kutakuinkin kaiken tehdyn taustatyön määrästä.
En pahoittanut mieltäni siitä, että Olkinuora arvotetaan ykkösmaalivahdiksi ja Jasse kauas Olkinuoran taakse, eikä mieli ole paha muutenkaan.
Kun itse ajattelen omaa työtäni ja tilannetta, että mun pitää esittää analyysi ihmisestä/ilmiöstä, niin "mitäänsanomaton" on yhtä kuin se, että Minä en tiedä siitä mitään.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vähän rupesi ärsyttämään kun kaikki oli piskuista kuin urheilucastissa. Ärsyttää myös urheilucastissa tuon sanan hokeminen
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Totta.
Luonnehdinta "mitäänsanomaton" (tässä tapauksessa Pelicansin Jasper Patrikaisesta) ei kerro maalivahdista mitään, mutta kutakuinkin kaiken tehdyn taustatyön määrästä.
En pahoittanut mieltäni siitä, että Olkinuora arvotetaan ykkösmaalivahdiksi ja Jasse kauas Olkinuoran taakse, eikä mieli ole paha muutenkaan.
Kun itse ajattelen omaa työtäni ja tilannetta, että mun pitää esittää analyysi ihmisestä/ilmiöstä, niin "mitäänsanomaton" on yhtä kuin se, että Minä en tiedä siitä mitään.

Mä ymmärrän kyllä molemmat puolet. Toisaalta nostan hattua, kun käy kaikki joukkueet läpi ja ei ole helppoa.

Toisaalta sitten arvostan myös hyvää taustatyötä.

Mulla ei ole muuta taustaa maalivahtina pelaamisesta kuin pihapeleissä ja joskus säbässä.

Voin lonkalta heittää Patrikaisesta tälläsen analyysin mistään mitään tietämättä:

23-v, ei niin isokokoinen maalivahti, junnumaajoukkueissa pelannut, U20 Sm-liigan paras maalivahti kaudella 2018-2019. U18 Maailmanmestaruus 2017-2018.

Vahvuuksia liike ja reaktiotaidot. Kehittynyt vuosien saatossa rauhallisuudessa ja tasaisuutta on tullut roimasti. Monessa joukkueessa olisi ykkösmaalivahti. Haastaa kaudella 2023-2024 Olkinuoran tosissaan, Pelicansin ykkösmaalivahdin paikasta.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Tuli kuunneltua tuo osio omasta suosikkijoukkueesta tänään, kyllähän siitä paistaa taas se, että taustatyöt on luokkaa "kyttään eliteprospectsia"
"Pakistoon on tullut kovia nimiä: Mikko Niemelä Kärpistä..." No joo eihän siinä, onhan Niemelä varmaan ihan nimekäs pakki, mutta en nyt ehkä ihan ensimmäisenä olisi lyönyt häntä porteista pihalle tuon alustuksen jälkeen.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mä ymmärrän kyllä molemmat puolet. Toisaalta nostan hattua, kun käy kaikki joukkueet läpi ja ei ole helppoa.

Toisaalta sitten arvostan myös hyvää taustatyötä.

Mulla ei ole muuta taustaa maalivahtina pelaamisesta kuin pihapeleissä ja joskus säbässä.

Voin lonkalta heittää Patrikaisesta tälläsen analyysin mistään mitään tietämättä:

23-v, ei niin isokokoinen maalivahti, junnumaajoukkueissa pelannut, U20 Sm-liigan paras maalivahti kaudella 2018-2019. U18 Maailmanmestaruus 2017-2018.

Vahvuuksia liike ja reaktiotaidot. Kehittynyt vuosien saatossa rauhallisuudessa ja tasaisuutta on tullut roimasti. Monessa joukkueessa olisi ykkösmaalivahti. Haastaa kaudella 2023-2024 Olkinuoran tosissaan, Pelicansin ykkösmaalivahdin paikasta.

Tämä on jo paljon parempi arvio. Reenejä jos katsoo, niin kaikki luulisi Olkinuoran olevan kakkosveskari. Toki meritoitunutta kaveria ei ihan jokainen jää aina napostele
 

Milvus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere
Vaihtaisin Patrikaisen välittömästi Gunnarssoniin ja maksaisin vähän väliäkin, mutta tämä taitaa olla toisen ketjun asiaa ja siitä nöyrä häpeän puna poskille.
 

Runkosarja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat KooKoo
Mä ymmärrän kyllä molemmat puolet. Toisaalta nostan hattua, kun käy kaikki joukkueet läpi ja ei ole helppoa.

Toisaalta sitten arvostan myös hyvää taustatyötä.

Mulla ei ole muuta taustaa maalivahtina pelaamisesta kuin pihapeleissä ja joskus säbässä.

Voin lonkalta heittää Patrikaisesta tälläsen analyysin mistään mitään tietämättä:

23-v, ei niin isokokoinen maalivahti, junnumaajoukkueissa pelannut, U20 Sm-liigan paras maalivahti kaudella 2018-2019. U18 Maailmanmestaruus 2017-2018.

Vahvuuksia liike ja reaktiotaidot. Kehittynyt vuosien saatossa rauhallisuudessa ja tasaisuutta on tullut roimasti. Monessa joukkueessa olisi ykkösmaalivahti. Haastaa kaudella 2023-2024 Olkinuoran tosissaan, Pelicansin ykkösmaalivahdin paikasta.
Tuohon lisäisin jotain tyyliin "kokemus ykkösvahdin paikasta puuttuu, mutta joskushan se on otettava. Tällä kaudella? " (vrt. Olkinuoran sopimus)
 

TK_IPC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Habs
Tämän podcastin kohderyhmä ei ole minkään joukkueen superfanit, jotka tietävät oman joukkueensa kaikkien pelaajien lempinimet ja -ruuat. Tämä on selkeästi suunnattu yleisesti Lügasta kiinnostuneille, ja analyysi ei silloin pidä olla liian syvällistä. Kokemuksesta tiedän, että yhden joukkueen asioiden läpikäymiseen saa helposti menemään 1-2 päivää viikossa. Se x15 niin morjes.

Suuria asiavirheitä toki tulee välttää. Mutta täältä ainakin iso käsi jätkille, hyvin menee, ja kehitys on ollut nopeaa!
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Pakko arvostaa podcastaajien duunia. Parin jakson perusteella hyvää asiaa, usealta kantilta pohdittuna ja ilman tarpeetonta provosointia ja triggeröintiä. Miellyttävää kuunneltavaa. Tulee huomaamatta opittua muistakin joukkueista lisää.

Varmasti yksityiskohdissa on puutteita, mutta ainakin JYP-osuus oli varsin osuva ja mielestäni oikeat huolenaiheet ja vahvuudet nostettu esille.
 

Krug#47

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Bruins
Semmonen vinkki puhujille että jos joku sana tai nimi vähän takertelee niin ei siitä suurta haittaa ole vaan jatketaan vaan puhumista.. pysyisi puhe jouhevampana kun ei tarvi samaa lausetta tai nimeä yrittää sanoa viittä kertaa.
Puhumisen jännittäminen välillä kuuluu aika selvästi mutta eiköhän se helpotu kauden edessä.
Jaksot olen kuunnellut kokonaan ja kuuntelen jatkossakin, hienoa että kyseistä podcastia on ruvettu tekemään.
 

Trick9

Jäsen
Suosikkijoukkue
-..'
Les Lancasterilla ei ole enää mahdollisuutta nousta Liigan puolustajien pistepörssin voittajien joukkoon, koska hän on siellä jo. Thomas Gregoire ei voittanut pakkien pistepörssiä viime kaudella vaan Lancaster voitti sen jo silloin, 3 pisteen erolla Gregoireen.
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Les Lancasterilla ei ole enää mahdollisuutta nousta Liigan puolustajien pistepörssin voittajien joukkoon, koska hän on siellä jo. Thomas Gregoire ei voittanut pakkien pistepörssiä viime kaudella vaan Lancaster voitti sen jo silloin, 3 pisteen erolla Gregoireen.

Ja eikös siellä sanottu, että Lancaster olisi penkitetty toissakaudella TPS-sarjassa? Muistaakseni tämä ei pidä paikkaansa.

Myös Ipaa en rankkaisi runkosarjan voittajaksi, ihan johtuen maalivahdeistakin. Mutta joo, mielipiteitä on monia.
 

Trick9

Jäsen
Suosikkijoukkue
-..'
Ja eikös siellä sanottu, että Lancaster olisi penkitetty toissakaudella TPS-sarjassa? Muistaakseni tämä ei pidä paikkaansa.

Myös Ipaa en rankkaisi runkosarjan voittajaksi, ihan johtuen maalivahdeistakin. Mutta joo, mielipiteitä on monia.
Eihän se pidäkään. Tuon osalta tuli muutenkin aika paljon väärää tietoa hänen osaltaan. Selvästi vihjailtiin että penkityksien takana olisi jotain hallin ulkopuolisia syitä, mikä nyt on melkoisen mielenkiintoista. Yksi joukkueen ahkerimmista reenaajista, joukkueen sisällä erittäin pidetystä pelaajasta joka hiljattain sai varakapteenin A'n rintaan.

Mitähän nuo mainitut huhut ovat olleet? Lancaster kuitenkin sai puhtaat paperit noista viime kevään vähän liian kosteista illoista. Hänet tosiaan lisäksi palkittiin vielä varakapteenin roolilla tuon kevään jälkeen kun taas monet noissa touhuissa mukana olleet joutuivat työvoimatoimiston piiriin.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Ketäs kerhofani meni antamaan palautetta HPK-Ässät vertailusta? Hoitoon.

On vissiin vähän jutut loppu, kun ennen kauden alkua pitää käsitellä pleijareita. Lisäarvo oli kyllä nollissa.

Muuten alkaa olemaan ihan jees cäst. Kiroilusakko kannattaa pitää, niin saatte sitten Liigapörssiin jaksoille palkintoja.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Mitähän nuo mainitut huhut ovat olleet? Lancaster kuitenkin sai puhtaat paperit noista viime kevään vähän liian kosteista illoista.

Piti ihan kuunnella tuo vitosjakson osuus Lesiin liittyen. Aika tarkkaan tullut Ilvestä seurattua viimeiset sata vuotta ja en kyllä muista Lancasterista mitään tämmöisiä juttuja. Toki omakin muisti on lyhyt, mutta huono ja saatan olla väärässäkin.

Olisin kuitenkin tosi tarkkana tämmöisten heittojen kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös