Jatkoajan ravintolaopas

  • 540 137
  • 2 522

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Puitteethan Lagunassa on huikeat, mutta ei sinne löydä kun lähiseudun asukkaat ja niistäkin sellaiset jotka tuntee paikan entuudestaan.
Tosiaan, tuota ajattelinkin koska asustelin itsekin aikanaan Viherlaaksonranta 14:ssa kävelymatkan päässä Lagunasta, vanhempani kävivät siellä usein asuessamme Viherissä ja voi olla että olin itsekin silloin heidän mukanaan
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tosiaan, tuota ajattelinkin koska asustelin itsekin aikanaan Viherlaaksonranta 14:ssa kävelymatkan päässä Lagunasta, vanhempani kävivät siellä usein asuessamme Viherissä ja voi olla että olin itsekin silloin heidän mukanaan

Viherillehän tuo on helmi, jos vertaa ostarin scottariin. Espoon ääripäät kilsan säteellä. :) Kävelymatkan päästä varmasti itsekin kävisin. Itse asuin 80-90 luvulla 3-4km päässä, mutta ei me tuonne eksytty perheen kanssa kuin ehkä kerran, aina kuitenkiin tiedettiin laatu. Silloin syötiin lähiöiden kuppiloissa jos lähdettiin ulos syömään tai sitten mentiin stadin keskustaan mikä oli melkeinpä viikoittainen traditio joskus teinivuosina.

Laguna on mun mielestä parhaimmillaan kun pitää isot n 50-100 hengen pirskeet. Esimerkiksi hääjuhla kesällä kun terdekin ja maisemat parhaimmillaan.
Laguna on ravintola ja juhlapaikka Espoossa

_
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Turussa on vähän aikaa sitten Käsityöläiskadulle avattu uusvanha Gastropub Hiivari. Samoissa tiloissahan sijaitsi jo ainakin 1970-luvulla legendaarinen, alkuperäinen Hiivari kuuluisine paistetuine silakoineen ja Hiivarin jälkeen muutaman vuoden kanaravintola Birdie. Birdie meni kuulema loppujen lopuksi konkkaan, vaikka ihan kohtuullista sapuskaa sieltäkin välillä sai, mutta nyt on taas uusi yrittäjä uudella konseptilla.

Käytiin äsken (tiistai-iltapäivä) kokeilemassa uutuutta. Tietenkään jo "Gastropub" ei anna olettaa mitään suuria kulinaarisia elämyksiä. Listalta löytyi viisi ihan perusbaarisapuskaa pyttipannuineen, metsästäjänleipineen, wienerleikkeineen ja liitutaululta vielä joku makkarapannu.

Oltiin baarin ainoat asiakkaat ja meidät otti vastaan hyvin ystävällinen ja palvelualtis tarjoilijanainen, joka kysyttäessä auliisti kertoili ruoka-annoksista. Päädyttiin sitten molemmat pyttipannuihin, joiden kysyttäessä piti olla "runsaat". Todellisuudessa ei ne nyt ihan niin runsaat ollu, mutta maultaan ihan hyvät.

Kokonaisuudesta jäi vähän ristiriitainen kuva. Palvelu oli hyvin ystävällistä ja kysyttäessä auliisti kerrotiin annosten koostumuksista. Lista tosiaan oli suppea, mutta eihän sitä tollaisesta paikasta hirveästi voi vaatiakaan. Hinnat kohtuulliset (pyttipannu n. 13€, iso bisse 5,80€), mutta annoskoot olivat tosiaankin vähän pienet, lounastasoa. Iso miinus myös siitä, että talosta ei löytynyt tabascoa.

Kiva on, että perinteikkäälle ravintolapaikalle on löytynyt jatkaja, mutta vähän on sellainen olo, että hirveän pitkään tällä konseptilla ei homma pyöri. Oltiin siis koko ajan ainoat asiakkaat. Fine diningin harrastajat älkööt vaivautuko.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Parin viikon päästä menen On the Rocksiin katsomaan stand uppia Jatkoaika-toverini kanssa ja tarkoitus olisi käydä siinä ennen klo 20:00 alkavaa stand up-iltaa jossain syömässä. Mitä mestoja suosittelisitte jotka on On The Rocksista kävelymatkan päässä? Mt. Everest ainakin houkuttelisi.

Mount Everest Ravintolat :: Á la Carte

-Tinke
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...Mitä mestoja suosittelisitte jotka on On The Rocksista kävelymatkan päässä? Mt. Everest ainakin houkuttelisi.
Base Camp on keskimääräistä parempi nepalilainen ja aika lähellä sekin. Myös Maya Bar&Grill on hyvä vaihtoehto noilla hoodeilla.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Tang Dynastyn lounas- ja sushibuffetin kävin parin kaverin kanssa vetämässä. Yllätyin sushien hyvästä laadusta. Ei tämä parasta sushia mitä olen syönyt mutta menee heittämällä top 3:een jo lopettaneen Raku Yan ja Kabukin kanssa. Buffet sushimestaksi erinomainen. 12,90€ ja lounasaika 10:30 - 15:00. Suosittelen.

-Tinke
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Cafe Trocadero Helsingissä Uudenmaankadulta on tähtäimessä tällä viikolla, vaan Fb-sivuillaan oli kommentti lomasta hiljattain. Tietääkö joku, onko lomalla vielä? Ilmeisesti suosittu paikka, joten kiinnostaisi käydä kokeilemassa. Mikäli on lomilla, niin jotain vastaavaa pikkupuljua lounaspaikaksi saa suositella lähistöltä. Hinta ja laatu kun natsaa, se on tärkeintä, toki mielellään mahdollisimman halavalla.
 
Cafe Trocadero Helsingissä Uudenmaankadulta on tähtäimessä tällä viikolla, vaan Fb-sivuillaan oli kommentti lomasta hiljattain. Tietääkö joku, onko lomalla vielä? Ilmeisesti suosittu paikka, joten kiinnostaisi käydä kokeilemassa. Mikäli on lomilla, niin jotain vastaavaa pikkupuljua lounaspaikaksi saa suositella lähistöltä. Hinta ja laatu kun natsaa, se on tärkeintä, toki mielellään mahdollisimman halavalla.

Deli Café Maya
Punavuorenkatu 3
 

#25 Primeau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Hei nyt tarvitaan apua. Olen tämän viikon Meilahdessa Syöpäklinikalla hoitojaksolla. Kovasti houkuttelisi tilata jonain iltana pizzaa tänne. Joten nyt kaivataan kovasti vinkkiä mistä saisi tilattua sairaalaankuljetettuna pizzan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Aamupala ensi lauantaina melko aikaisin Tammelantorilla Mansesterissa, mustaa makkaraa, toki. Mutta mitäs suosittelisitte lounaspaikaksi lauantaipäivänä? Ruoalla ei sinänsä mitään väliä, kunhan on hyvää. Lasten kanssa liikkeellä, joten ei mitään liian fiiniä kuitenkaan, mutta ei kyllä mitään heseäkään. Koska tekisi mieleni maistaa Plevnan oluita, olen miettinyt sitä myös ruokapaikkana. Saako rahoilleen vastinetta ruoan muodossa?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Aamupala ensi lauantaina melko aikaisin Tammelantorilla Mansesterissa, mustaa makkaraa, toki. Mutta mitäs suosittelisitte lounaspaikaksi lauantaipäivänä? Ruoalla ei sinänsä mitään väliä, kunhan on hyvää. Lasten kanssa liikkeellä, joten ei mitään liian fiiniä kuitenkaan, mutta ei kyllä mitään heseäkään. Koska tekisi mieleni maistaa Plevnan oluita, olen miettinyt sitä myös ruokapaikkana. Saako rahoilleen vastinetta ruoan muodossa?



Tammelantorin lähellä Malabadi - Turkkilainen ravintola Tampereella loistavaa turkkilaista safkaa. Plevna ihan jees, toinen vahtoehto Tuulensuu.

Itse myös tuolloin liikkeellä Tampereella ja nuo hyväksi havaittu.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Hei nyt tarvitaan apua. Olen tämän viikon Meilahdessa Syöpäklinikalla hoitojaksolla. Kovasti houkuttelisi tilata jonain iltana pizzaa tänne. Joten nyt kaivataan kovasti vinkkiä mistä saisi tilattua sairaalaankuljetettuna pizzan.

Jos vähäänkään sielläpäin majailisin, toisin henkilökohtaisesti sulle lätyn. Tsemppiä sinne ja toivottavasti kaikki menee hyvin!

Eiköhän joku kurdirullafirma sairaalakeikkaakin tee?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koska tekisi mieleni maistaa Plevnan oluita, olen miettinyt sitä myös ruokapaikkana. Saako rahoilleen vastinetta ruoan muodossa?
Plevnan oluita on tullut maisteltua useamminkin, syömässä käyty pari kertaa ja ei ole valittamista minkään suhteen.

Ruokien annoskoko ainakin on Plevnassa toistaiseksi nähtynä ollut melkoinen, ei tarvitse nälkäisenä poistua ja se huono puoli siinä on, että hetken on syomisen jälkeen aika tukkoinen olo sen oluenmaistelun jatkamisen kannalta.
 

Fordél

Jäsen
Hyvä etninen paikka haussa Helsingissä. Pohdinnassa ovat mm. Korea House ja turkkilainen Antiokia Atabar. Onko näistä kokemuksia jatkislaisilla?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hyvä etninen paikka haussa Helsingissä. Pohdinnassa ovat mm. Korea House ja turkkilainen Antiokia Atabar. Onko näistä kokemuksia jatkislaisilla?
Erittäin hyviä molemmat. Suosittelen. Ehkä tuo turkkilainen on hiukan tunnelmallisempi, jos se vaikuttaa valintaan.
 

Baldrick

Jäsen

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kiitokset @Iker ja @mikko6000. Paikkojahan varmasti riittää noidenkin ulkopuolelta, mutta tässä viime aikoina ei ole jaksanut enää hirveästi metsästää sitä täydellistä, vaan pyrkinyt lähinnä välttämään totaalipaskaa. Ehkä vähän sama juttu kuin omassa ruoanlaitossa viime keväästä saakka. Kiirettä vai mitä lie. Mutta, kauppahallissakin näytti olleen vaikka mitä kivaa. Umami vaikuttaisi kehuiltaan ja ruoanlaittofilosofialtaan mielenkiintoiselta. Mutta se nyt on aivan varma, että Tapolalla aloitetaan.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Kiitokset @Iker ja @mikko6000. Paikkojahan varmasti riittää noidenkin ulkopuolelta, mutta tässä viime aikoina ei ole jaksanut enää hirveästi metsästää sitä täydellistä, vaan pyrkinyt lähinnä välttämään totaalipaskaa. Ehkä vähän sama juttu kuin omassa ruoanlaitossa viime keväästä saakka. Kiirettä vai mitä lie. Mutta, kauppahallissakin näytti olleen vaikka mitä kivaa. Umami vaikuttaisi kehuiltaan ja ruoanlaittofilosofialtaan mielenkiintoiselta. Mutta se nyt on aivan varma, että Tapolalla aloitetaan.

Kauppahallissa suosittelen lämpimästi Neljää Vuodenaikaa, tahi siinä vieressä olevaa "gourmet" hot dog-mestaa.
 

Fordél

Jäsen
Kauppahallissa suosittelen lämpimästi Neljää Vuodenaikaa, tahi siinä vieressä olevaa "gourmet" hot dog-mestaa.

Ehdottomasti kannattaa testata Neljän Vuodenaikaa. Mulla se on yksi kantapaikoista Tampereella eikä ole pettänyt koskaan. Lisäksi miljöö kauppahallissa on tunnelmallinen.

Ja kiitoksia puolestaan muille kommentoijille allekirjoittaneen kysymykseen. Täytyy varmaan testata tällä kertaa toi Korea House.
 

Fordél

Jäsen
Erittäin hyviä molemmat. Suosittelen. Ehkä tuo turkkilainen on hiukan tunnelmallisempi, jos se vaikuttaa valintaan.

Antiokia Atabar oli kyllä tunnelmallinen paikka, siitä ei jäänyt homma kiinni. Ruokakaan ei ollut huonoa, mutta ei mennyt mulla luokkaan erittäin hyvä. Hyvää "perusruokaa", jossa oli maut kohdillaan. Alkupalana tuli syötyä iso mezeler-lautanen. Se oli ihan hyvä setti. Pääruokana olleet falafelit oli myös oikein hyviä, mutta seuralaisen turkkilaiset lihapullat veivät kyllä voiton. Silti pääruoka ei mitenkään säväyttänyt ja jos vertaa esim. turkulaisen Tintån viime kesän falafel-annokseen niin kauas jäätiin. Ja kerrankin pitää valittaa annoskoosta: kyllä niitä falafeleja olisi voinut olla sentään neljä...Onneksi oli hyvä alkupalasetti alla, muuten olisi käynyt ketuttamaan. Palvelu oli ihan ok, mutta ei mitään erityistä. Tunnelma oli tosiaan hyvä ja aina ei tarvi olla ravintolassakaan valoisaa.

Kokonaisarvosanana 8. Tuolla voisi käydä uudestaankin, mutta kun mitään erityistä ahaa-elämystä ei syntynyt, tuskin tulee käytyä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tampesterin ruokailut tuli hoidettua lopulta mustallamakkaralla ja Umamin susheilla. Edellisistä ei nyt sen enempää tässä yhteydessä, mutta Umami oli hyvä paikka. Sen verran vähän olen sushia syönyt, etten osaa lähteä hirveästi hehkuttamaan, mutta tykkäsin kyllä kokonaisuudesta. Syötäväähän tuolla kauppahallissa olisi ollut vaikka minkä verran, mutta nyt mentiin näillä.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Jos käy Lontoossa, niin kannattaa käyttää hyväksi kaupungin fine dining-ravintoloiden valtavaa määrää. Ai miten? No siten, että monet Michelin-tähden omaavat ravintolat tarjoavat yllättävän edullisia lounaita. Kolme ruokalajia saa helposti alle 25£. Googlaamalla vaikka näitä rengasfirman suosittelemia löytää kyllä oman tyylisensä. Joissain lounas on muuten jopa 15£. Oma suosikkini on Sohossa, Dean streetillä: Arbutus - Contemporary bistro deluxe in the heart of Soho…
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
^ Tuosta voisi jatkaa että stadin fine dining skenessä kannattaa ehdottomasti hyödyntää sama, itse en edes suurena ruoan ystävänä halua kantaa eurojani näihin ravintoloihin ilta-aikaan koska käynti maksaa helposti sen +50€ + juomat, mutta löytäkää aika mennä päivällä. Paljon erinomaisia parinkympin lounaita olen syönyt jossa aivan ensiluokkaiset raaka-aineet, monesti reilumpia annoksiakin, mutta silti löytyy ravintolan omat twistit jotka ovat käyntikortti siihen mikä on ravintolan taso. Erinomaisia sopuhintaisia lounaita on ollut mm Aito, Ask, Bistro 15, Pastis...

_
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
::: Gastropub Tuulensuu ::: Gastropub Tuulensuu mainittiinkin jonkun toimesta edellisellä sivulla. Erittäin kattava olut-ja viinivalikoima sekä maistuvaa ruokaa tarjoaa tämä viihtyisä pikku paikka, voin suositella kaikille vilpittömästi.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
^ Tuosta voisi jatkaa että stadin fine dining skenessä kannattaa ehdottomasti hyödyntää sama, itse en edes suurena ruoan ystävänä halua kantaa eurojani näihin ravintoloihin ilta-aikaan koska käynti maksaa helposti sen +50€ + juomat
_

+50e? Vai siis pikemminkin +150e + juomat? Itselläni meni pari viikkoa sitten Amarilloon 50e + juomat ja kyseessä on sentään kaupungin (jätettäköön mainitsematta mikä kaupunki) huonoin ravintola, eikä hintatasokaan päätä huimaa.

Niin ja itse en tietenkään valinnut Amarilloa. Olisin mielummin mennyt vaikka 5e pizzoille.

Ravintola-asiaa sen verran, että äskettäin tuli käytyä tsekkaamassa Demo, joka vielä oli Helsingin fine dining skenestä kokematta. Erittäin hyvä ruokien puolesta, muttei kuitenkaan Suomen top-vitoseen omasta mielestäni. 4 henkeä, 5-6 ruokalajin menu, viinit joka annokselle ~ 650e. Palvelu ja henkilökunnan toiminta oli aivan kärkipäätä niistä paikoista joihin olen koskaan päässyt tutustumaan, ulkomaatkin huomioon ottaen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös