Jatkoajan ravintolaopas

  • 539 258
  • 2 522

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joo, meinasin jo innostua tuosta hintojen, oluiden ja ruokatarjonnan vuoksi, mutta aika yksimielisesti oli paikka haukuttu eatissa. Pitäisiköhän tuolle kuitenkin antaa mahdollisuus.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Näillä spekseillä on helppo sanoa Zinnkeller Meritullinkadulla. Oktoberfestkin on menossa.
Kävin viime viikolla Zinnkellerissä. Ei kannata mennä, se ei ole entisensä. Tutussa makkara-annoksessa oli enää vain kaksi makkaraa ja hinta oli noussut monella eurolla parin vuoden takaisesta edelliskerrasta. Kaverin possukin oli pieni ja kuiva.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Lounasta hyvällä oluella etsin Krunikan alueelta mieluusti, mutta voin käppäillä keskustaankin. Armas olisi varma, mutta jos vaihtelua hakisin, niin olisiko suositteluja? Kuis Pompei siinä okl:n vieressä? Kotisivut ovat alhaalla, eat.fi kehuu, mutta kauhistelee hintoja.

Lonkalta heittäisin että Pure Bistrossa on hintalaatu kohdallaan jos jaksat kauppatorille asti kävellä.
http://www.purebistro.fi/

Kympillä irtoaa lounaat joka on sikahalpa hinta hyvästä lounaasta kun perus linjastobufeetkin pyytää sen 8 euroa.

_
 

Mont-Blanc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mets
Edellisellä sivulla puhuttiin Eatoksesta. Itse en ole testannut, mutta paikkahan ei taida tarjota aitoa meksikolaista ruokaa vaan, enemmänkin jotain Mexico/Tex-Mex ruoan välistä. Itse en ole siis käynyt syömässä, mutta näin olen useammalta taholta ymmärtänyt. Ihan ok arvosteluja paikka taitaa olla saanut, joten jos lähellä pyörii niin ilmeisesti kannattaa käydä testaamassa.

Jos Helsingistä oikeaa/aitoa meksikolaista ruokaa haluaa niin paikkoja ei tosiaan taida keskustassa hirveästi olla. Patrona taitaa olla ainoa. Kerran olen syönyt ja ruokaa täytyy kyllä kehua. Tasokkaat ja maustuvat annokset. Sitten perään pieni varoituksen sana, eli vaikka ruoka on maukasta ja yleensä pienempikin annos minulle riittää kunhan ruoka on tasokasta, niin käynti kerralla tosiaan jäi annoksen koko vähän kaivelemaan ainakin hintaansa nähden. Mutta jos meksikolaista haluaa, annoksen ei tarvitse olla iso ja lompakossa on 5-10€ ylimääräistä rahaa, niin ei kuin kokeilemaan.

Samojen omistajien Cholo tarjoaa sitten enemmän sellaista nopeampaa katuruoka tyyppistä safkaa. Burrittoja ja tacoja jne. Hinta huomattavasti edullisempi, mutta en ole testannut, mutta jos ollaan lähellä Patronan tasoa niin ei siellä voi hirveästi vikaan mennä.

Sitten vielä mainittakoon Shanghai Cowboy, joka tarjoaa meksikolaista pohjoismaalaisella(?) twistillä. Oikein hyvä, vaikka taso vähän vaihtelee, niin joka kerta ruoka on ollut hyvän/erinomaisen välillä. Omasta mielestäni kaupungin parhaat ribsit, mutta tosiaan monista ribseistä ei ravintoloissa ole kokemusta, joten parempiakin varmaankin löytyy. Hinta-laatu suhteeltaan loistava paikka. Ilmapiiri nuorekas ja paikanpäällä viihtyy pidempäänkin.

Sitten on vielä Pueblo, mutta siitä minulla ei ole kokemusta ja ei oikeastaan minkäänlaista kuvaakaan. Joku joka on käynyt osaa varmaan avata mitä sieltä saa ja kannattaako käydä.

Näihin sontaa tarjoileviin Tex-Mex paikkoihin en suosittele menemään (Amarillo, Gringos Locos) jos laadukasta ruokaa haluaa. Ne keittiöt eivät ole laadukasta ruokaa nähneetkään.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuo Shanghai Cowboy on mennyt multa kokonaan ohi, kunnon ribsejä on kyllä stadissa kaipaillut jo pitkään. Täytyy tsekata.

Peblossa kävin joskus kolme vuotta sitten, silloin oli mukavan kotikutoinen ja rento meksikolainen. Käveltiin sisään alkuillasta ja baaria vasta avattiin, kokki tuli mestoille niin tsekkasi tavarat ja sitten kirjoitti liitutauluun mitä on saatavilla, taisi olla katrapucevichet, tortillat ja itse tehdyt soossit, mutta teki ne hemmetin hyvin ja hinta oli suorastaan halpa, vähän yli kympin koko setti.

Eatos kannattaa jokaisen tsekata ihan itse, mä tykkäsin. En lähde väittelemään mikä on aitoa meksikolaista ja mikä ei, jotain kompromisseja tekevät Eatoksessa kuten eivät valmista itse tacoja ja lättyjään mutta ruoka on erittäin maukasta ja mun mielestä lähtökohta on se että stadissa ei ole tuollaista juurikaan ollut, kaukana on s-ketjujen hötöstä. Ja jotain kertoo myös paikalla hyvin viihtynyt meksikolaissuku vauvoineen ja vaareineen kun oltiin siellä syömässä.

Mulla ei taas Patronasta kokemusta mutta Cholosta on, aivan loistava paikka nopealle hemmetin maukkaalle habanero-burritolle ja corona siihen viereen. Stadin paras fast food ehdottomasti.

_
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Perjantain IFKn matsin jälkeen olisi tarkoitus mennä kokeilemaan Viiden pennin uusi ruokalista. Onko joku palstatoveri käynyt jo kokeilemassa uudistuneen viiden pennin?

-Tinke
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Perjantain IFKn matsin jälkeen olisi tarkoitus mennä kokeilemaan Viiden pennin uusi ruokalista. Onko joku palstatoveri käynyt jo kokeilemassa uudistuneen viiden pennin?

-Tinke

Taasko se 5 penniä on uudistettu, eikös siitä ole jo pari vuotta kun oli iso remontti ja saatiin se hieno oluttupa. Enää ei ollut se hämyinen tiski ja tummanpuhuva sisustus. http://oluttupa.viisipennia.fi/kuvagalleria

Mulle 5 penniä on ollut aina sellainen hyvä ja tasalaatuinen ruokaravintola, pihviä, muikkuja jne. Sellaista hyvää pubiruokaa suomalaisella otteella, toivottavasti eivät ole lähteneet sooloilemaan liiaksi.

_
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Perjantain IFKn matsin jälkeen olisi tarkoitus mennä kokeilemaan Viiden pennin uusi ruokalista. Onko joku palstatoveri käynyt jo kokeilemassa uudistuneen viiden pennin?

-Tinke
Kesän lopulla söin muikkuja ja perunamuusia. Muusissa oli voisilmä, mikä oli tosi jees! Onko ruokalista uusittu tuon jälkeen, sitä en tiedä.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Mulle 5 penniä on ollut aina sellainen hyvä ja tasalaatuinen ruokaravintola, pihviä, muikkuja jne. Sellaista hyvää pubiruokaa suomalaisella otteella, toivottavasti eivät ole lähteneet sooloilemaan liiaksi.

_

Suomalaisella otteella ja intialaisella omistajalla :)
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viikonloppuna kohteeksi osui Ravintola Kaskis Turussa. Aivan ensiluokkainen paikka. Neitiystävän kanssa oltiin liikenteessä ja melkoiseen ravintolaan päädyttiinkin.

Ala-carte-listansa on hyvän näköinen, mutta Turussa viime viikonloppuna tapahtuneen Food'n Fun (tms.)-messutapahtuman vuoksi tarjoilivat ja suosittelivat yhtä tiettyä menua tilattavaksi. Tämä menu koostui neljästä ruokalajista, maksoi 48 euroa (viinit päälle 32 euroa), ja pointtina oli että kun useassa ravintolassa oli räätälöity juuri tätä ruokamessuviikonloppua varten tietty menu, jossa ulkomaalaiset huippukokit olivat antamassa oman panoksensa hommaan, niin sitä sitten tarjottiin asiakkaille. Meidän käydessämme Kaskiksessa tämä menu tarjottiin, jos en nyt aivan väärässä ole, jokaiseen pöytään eli saivat myytyä sitä todella hyvin, ja miksikäs ei olisi saanut kun tuo kokonaisuus ihan huokeahkon hintainenkin oli verrattuna yhteen ala-carte-annokseen.

Kaskiksen tunnelma on hyvin intiimi, ravintola on todella pieni mitoiltaan, varmasti jotain 60 neliön luokkaa on tuon salin koko. Monta pöytää ovat saaneet pieneen kokoon nähden upotettua saliin, ja liikkumatilaakin oli kivasti, kuten myös omaa rauhaa. Puheensorina oli kovaäänistä, mutta tuo ravintola on ollut kuulemma täynnä liki joka päivä avattuaan, ettei me sitä neidin kanssa kyllä ihmetelty eikä myöskään annettu sen häiritä. Pöytävarauksen tein kuukautta ennen ja noin viikon päähän sai pari viikkoa sitten tehdä varauksia kun huvikseni asiaa tarkistelin. Suosio on tällä uudella tulokkaalla siis todella kova.

Keittiössä hääri viikonloppuna messuvieraana jokin islantilaiskeittiömestari, joka suoritti alkuruokien valmistuksen paikallisella tavallaan. Pääruokaa valmisti Erik Mansikka-niminen kaiffari (kuulemma joku hell's kitchen-voittaja, itselle tuntematon suuruus) joka TUTO-lätsä päässä asteli salin puolelle esittelemään valmistamansa annokset aina henkilökohtaisesti jokaiselle ruokavieraalle. Pari muutakin melko rentun näköistä (lähinnä peilattuna yleiseen pukukoodiin salivieraiden osalta) kokkia, jotka olivat todella mukavan oloisia käydessään hekin pöydissä keskustelemassa asiakkaiden kanssa. Jälkkärikokkina toimi erikseen vielä yksi henkilö. Kaikki ruuat jotka pöytään tuotiin veivät kielen täydellisesti mennessään. Annokset olivat pienehköjä mutta koska kyseessä oli neljän lajin menu, niin eipä tuossa kovin paljoa tyhjää tilaa kupuun jäänytkään. Raaka-aineet vaikuttivat äärimmäisen huolellisesti valikoiduilta ja vaikka tekivät tätä menua ns. massatuotannolla viikonlopun ajan niin jokainen annos joita itse näin vaikutti huolellisesti kootulta ja ruuassa ei tosiaan ollut kerrassaan mitään valittamista, päinvastoin.

Asiakaspalvelu oli tarjoilijoiden ja kokkien/keittiömestarien puolelta ensiluokkaista ja antoivat kyllä hyvän vaikutelman itsestään. Kallis paikkahan tuo on, mutta ruoka on todella maukasta ja ravintolan tunnelma on äärimmäisen hyvä. Intiimi, henkilökohtainen ja ystävällinen. Jos esimerkiksi parempaa puoliskoa aikoo Turussa kestittää niin suosittelen varaamaan tänne pöydän. Fine dining-tyyppinen mesta, mutta itse meininki asiakaspalvelun perspektiivistä ei todellakaan ole mitään niin kranttua että nyrpistelisivät menemään vaan iloinen, mutkaton ja letkeä meno tuolla oli.

Nettisivut (en tajua miksen edelleenkään osaa hyperlinkkiä käyttää): http://kaskis.fi

Kannattaa tutustua.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Suomalaisella otteella ja intialaisella omistajalla :)
Onko tämä uusi lista nyt sitten intialaisella otteella?! Mulle on jäänyt vuosien varrelta Viiden Pennin safkoista kyllä vahvasti mieleen mainitsemani pihvi / muikkulinja, sellainen vähän tasokkaampi kuin joku Shell Simpukka - lista.

_
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Moro, olen varailemassa salibandyporukalle pikkujuluravintolaa Lappeenrannasta. Kertoisikos joku vaikka parikin suositeltavaa paikkaa. Ensisijaisesti 1. prioriteetti on hyvä ruoka ja sitä saisi olla runsaasti. 2. prioritetti, noh, ollaan urheilujengi eli ei olla menossa krakat kaulassa mihinkään istumaan...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kiitokset kaikille suosituksista. Meinasin ensin mennä tsekkaamaan tuon Wooshedin ja Zinnkellariekin oli mielessä, mutta sen verran oli haukkuja eat.fi:ssä, etten viitsinyt lähteä testaamaan vaan päädyin Topeliaan Unicafeen 2,60 hintaiseen chilipossuun, mikä olikin ihan jees lounas. Olut nyt jäi juomatta, mutta juodaan tänään kotona.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Onko tämä uusi lista nyt sitten intialaisella otteella?! Mulle on jäänyt vuosien varrelta Viiden Pennin safkoista kyllä vahvasti mieleen mainitsemani pihvi / muikkulinja, sellainen vähän tasokkaampi kuin joku Shell Simpukka - lista.

_

En tiedä, en ole uuteen listaan tutustunut. Viiden Pennin omistaja on käsittääkseni intialainen joka omistaa useampia ravintoloita kuten esimerkiksi Malmin Suskin. Tämän ravintolan listaa voisi mielestäni kuvailla juuri tuolla mainitsemallasi termillä "vähän tasokkaampi kuin joku Shell Simpukka".
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En tiedä, en ole uuteen listaan tutustunut. Viiden Pennin omistaja on käsittääkseni intialainen joka omistaa useampia ravintoloita kuten esimerkiksi Malmin Suskin. Tämän ravintolan listaa voisi mielestäni kuvailla juuri tuolla mainitsemallasi termillä "vähän tasokkaampi kuin joku Shell Simpukka".

Suskin! Tottakai kaikki Suskin tuntee, eikun tietää. Itseasiassa Malmin seutua en paljon tunne mutta Suski on valikoitunut ruokapaikaksi useasti kun tulee retkeiltyä tenavan kanssa Fallkullassa, sitten tsiigataan flygareita siinä kentän vieressa ja dallaillaan siitä peltojen poikki Suskiin syömään jotkut perus ravintolahampurilaiset.

Ehkä tuollainen lista toimii tuossa urheiluareenojen läheisyydessä ja muutenkin laadukkaan pubin yhteydessä mutta ruokaelämyksiä tuolta ei kannata hakea, omaan makuun noin kilometrin säteeltä Töölöstä löytyy ainakin kymmenen mielekkäämpää ruokapaikkaa.

_
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Suskin! Tottakai kaikki Suskin tuntee, eikun tietää. Itseasiassa Malmin seutua en paljon tunne mutta Suski on valikoitunut ruokapaikaksi useasti kun tulee retkeiltyä tenavan kanssa Fallkullassa, sitten tsiigataan flygareita siinä kentän vieressa ja dallaillaan siitä peltojen poikki Suskiin syömään jotkut perus ravintolahampurilaiset.

No nuo burgerit ehkä ovatkin kyseisen paikan parasta antia yhdessä Suskin pannun, muikkujen ja poronkäristyksen ohella. Muut annokset joita olen listalta tilannut ovat olleet enemmän tai vähemmän huoltoasemien tasoa.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Suomen Turun ruokaskenestä ei ole ollut pitkään aikaa tässä ketjussa juttua. Speksit: ei ketjuravintola, ei tarvitse olla valkeita liinoja pöydällä, ytimessä eli kävelymatkan päässä torilta. Antakaa suosituksia
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Suomen Turun ruokaskenestä ei ole ollut pitkään aikaa tässä ketjussa juttua...

Avaan pelin varmalla valinnalla, eli Sloppy Joe West Coast Grill. Kävelymatka on suhteellinen käsite, mutta kauppatorilta tuonne kävelee joku kymmenisen minuuttia, eli ei paha. Lounasaikaan suositukseni on Fontana Cafe osoitteessa Aurakatu 1, eli ihan keskustassa. Molemmissa paikoissa lounas maksaa vajaan kympin, mutta Sloppy Joen mexican food buffet ei ole makuuni. Listalta tilatessa molemmat kuuluvat suosikkipaikkoihini, mutta Fontanan lounas on enemmän mieleeni. Fontanan salaattibuffet on mielestäni kaupungin paras, mutta makuasioitahan nämä.

*edit* Jos olet meksikolaisen sapuskan ystävä, niin suosittelen lämpimästi kokeilemaan Fontanan vieressä sijaitsevaa Taco Nitoa. Kuten mainittua, niin tuo meksikolainen ei meikäläiselle maistu, mutta Taco Nito tekee tässä asiassa poikkeuksen. Muistaakseni vajaan kympin maksaa lounas tuollakin ja tacot sekä burritot ovat todella hyviä, täytevaihtoehtoja on tarpeeksi ja tulisuuden saa kukin kohdalleen valitsemalla omaan makuunsa sopivan salsan. Mestalla on meksikolaiset omistajat, joten onkohan tuo sitten normaalia "meksikolaista" ruokaa autenttisempaa ja siksi parempaa, en tiedä. Mutta hyvää on.
 
Viimeksi muokattu:

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Suomen Turun ruokaskenestä ei ole ollut pitkään aikaa tässä ketjussa juttua. Speksit: ei ketjuravintola, ei tarvitse olla valkeita liinoja pöydällä, ytimessä eli kävelymatkan päässä torilta. Antakaa suosituksia

Ravintola Blanko, http://www.blanko.net/

Mielettömän hyvää ruokaa, mutta ilman minkäänlaista pönötystä, mikäli se ei sovi suunnitelmiin. Yksi tarjoilija on hieman tympeä, mutta erinomainen ruoka paikkaa senkin. Olen muutaman kerran käynyt, enkä kertaakaan pettynyt.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Nyt tarvitsisin neuvoja ravintolan suhteen. Mutsin synttäri-illalliselle pitäisi löytää sopiva ravintola Helsingistä. Osallistujia 6. Kolme aikuista ja kolme 12-14v lasta. Tuliset mätöt ja kala/merenlävät eivät kaikille taivu, joten Eurooppalaista/ei tulista ruokaa hakusessa. Hinta voisi olla luokkaa max. 50€/hlö juomineen(pääruoka+jälkkäri).

Ravintola saa ollä myös ytimestä itään, kun täällä itäpuolella asustellaan.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Mä suosittelen näissä aina Villettaa. Syyt:
- Ravintolatila on pieni, joten pienelläkin porukalla saa aikaan mukavan olohuonemaisen fiiliksen
- Palvelu on äänekästä ja hidasta, joten kiire katoaa väkisinkin ja toisaalta kynnys keskustella ihmisten volyymilla madaltuu
- Ruoka on helevetin hyvää. Paitsi saltimbocca, älkää tilatko saltimboccaa!
- Siinä on keilahalli ihan vieressä. Keilaaminen on ihan hauskaa
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jos kreikkalainen kiinnostaa, niin miten olis tämä: http://zorbas.fi/
Kannatan. Olen käynyt useita kertoja, enkä ole koskaan pettynyt. Alkupalalajitelma on erittäin suositeltava.

Täytyy kuitenkin myös todeta, että nimimerkki V-G tuntuu ymmärtävän ruoan päälle, joten myös hänen suosituksensa lienee varteenotettava
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös