Jatkoajan ravintolaopas

  • 540 380
  • 2 522

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ootkos käynyt rock 'n roll McDonaldsissa Töölössä? Menut on jenkkityyliä, seinillä on kitaraa, tauluja. Samanlaisia on maailman suuret kaupungit täynnä ja juomana saat ehtaa Coca-Colaa. Kaiken kukkuraksi olisit päässyt 1/4 halvemmalla. Suosittelen!

Nyt kyllä tipahdin täysillä! Kiitokset vain näppiksen sotkemisesta!
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Enää jäi epäselväksi että keneltä ja missä.

Turisteihinhan (sekä ulkomaisiin että kotimaisiin) tietysti HRC hommansta perustaa, aika harva helsinkiläinen siellä ainakaan kovin useasti käy. Itse en ole vielä keksinyt syytä sinne mennä, enkä kyllä usko että sellaista tilannetta tulee vastaankaan.
Mulle toi on paikka muiden joukossa ja hyvällä paikalla, jos on sattunut ostoksilla kiertelemään. Pari kertaa olen käynyt ja ruoka on ihan syötävää, samanlaista kuin missä tahansa muussa keskustan vastaavanlaisessa kuppilassa. Musiikki tosin soi liian kovaa. En ole nähnyt syytä välttää paikkaa, koska on HRC.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Mulle toi on paikka muiden joukossa ja hyvällä paikalla, jos on sattunut ostoksilla kiertelemään. Pari kertaa olen käynyt ja ruoka on ihan syötävää, samanlaista kuin missä tahansa muussa keskustan vastaavanlaisessa kuppilassa. Musiikki tosin soi liian kovaa. En ole nähnyt syytä välttää paikkaa, koska on HRC.

Kokemus parista lunssista ja yhdestä iltakeikasta, ja "ruoka on ihan syötävää" on ihan oikea analyysi. Hinta-laatu sen sijaan surkea - hinnat ovat lähes tuplat vastaavaan "syötävään" ruokaan lähimailla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tallinnan vanhassa kaupungissa sijaitseva Bollywood valikoitui viime viikolla sattuman kaupalla lounaspaikaksi. Lähinnä piti jotain pientä siinä kiertelyn ohella syödä, mutta kun sakin nälkä oli jo sen verran kova ja kohdalle osui jostain nettiarvosteluista hyvät arviot saanut Bollywood, päätimme kokeilla. Ja oli tuo ihan hyvää, jos nyt ei aivan mahtavaa. Tai oma annokseni oli ok-tasoa, mutta muut kehuivat kyllä omiaan enemmän.

Paikan nimessä on lievää kitschiä, mutta ruoka oli kuitenkin mun intialaiskokemuksellani oikein hyvää, hinta-laatusuhde jopa kiitettävä, nimittäin oluineen, alkupaloineen ja pääruokineen kuden aikuisen ja kuuden lapsen seurue söi rapialla 90 eurolla. Plussa vielä siitä, että tarjolla oli oikein juotavaa Shephrd's IPAa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mulle toi on paikka muiden joukossa ja hyvällä paikalla, jos on sattunut ostoksilla kiertelemään. Pari kertaa olen käynyt ja ruoka on ihan syötävää, samanlaista kuin missä tahansa muussa keskustan vastaavanlaisessa kuppilassa. Musiikki tosin soi liian kovaa. En ole nähnyt syytä välttää paikkaa, koska on HRC.
En ole käynyt vielä HRC:ssa. Luultavasti jonkin seurueen mukana tulen korkanneeksi paikan, mutta juuri tuon äänekkään soiton takia valitsen mieluummin jonkin toisen ravintolan. Haluan kuulla mitä syön. Mahdollisesti myös kuulla mitä pöydässä puhutaan, ilman että äänenpainetta pitää lisätä tullakseen kuulluksi.

HRC:n paikka on mitä loistavin, kuten konseptiin kuuluu.

Söin taannoin Groteskissa tappiin saakka kypsennettyä possunkylkeä, oli likimain parasta sikaa mitä olen Suomessa saanut eteen.
 

Fordél

Jäsen
Kokemus parista lunssista ja yhdestä iltakeikasta, ja "ruoka on ihan syötävää" on ihan oikea analyysi. Hinta-laatu sen sijaan surkea - hinnat ovat lähes tuplat vastaavaan "syötävään" ruokaan lähimailla.

Ihan samat näkemykset. Kolme kertaa olen Euroopassa käynyt HRC:ssa, mutta eipä nuo ole tehneet mitään erityistä vaikutusta. Ihan hyvää ruokaa, ei siinä mitään, mutta ei mitään erityistä eikä varsinkaan hintaansa nähden. Jätän siis jatkossa väliin ja menen johonkin muualle hakemaan yksilöllisempää sapuskaa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Girardille tuli HRC:n diggaamisesta niin paha täyslaidallinen, että alkoi jo käydä sääliksi. Niinpä sanonkin, että kyllä mäkin siellä viihdyin. Ja burgerikin oli tosi hyvä! Muutenkin diggailen tätä kevyen kasvotonta ylikansallista konseptia. Niin ja rokkimäkin alakerrasta ei saa tyylikkäitä valkoisia t-paitoja!
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos pistää HRC:n viiteryhmän mukaiseen lokeroonsa, niin kyllä se lähinaapurinsa Amarillon ja Morrison'sin lyö mennen tullen, Sports Academystä puhumattakaan. Burgerit ovat parempia kuin edellä mainituissa ja valikoimaa riittää, mutta hinta on kyllä hiukan suolainen. Palvelukin on toiminut tosi ripeästi.

Mutta sehän on vaan muodikasta dissata HRC:tä, kun ei kehtaa enää pitää ostamaansa HRC Bangkok t-paitaa, kun kaikilla muillakin on sellainen.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jos pistää HRC:n viiteryhmän mukaiseen lokeroonsa, niin kyllä se lähinaapurinsa Amarillon ja Morrison'sin lyö mennen tullen, Sports Academystä puhumattakaan. Burgerit ovat parempia kuin edellä mainituissa ja valikoimaa riittää, mutta hinta on kyllä hiukan suolainen. Palvelukin on toiminut tosi ripeästi.

Meneekö viiteryhmään myös Kampin Colorado? Se oli ihan ok safkaa kun sinne ajauduin yksi ilta, pulled porkki oli kypsää kera maukkaan bbq-soossin. Kelpo espressot sain kahvakoneesta jne. Tämä ei taida olla ketjuravintola vai olenko väärässä.

Sinällään mun mielestä ihan relvanttia keskustella tämän tyylisistä kapakoista koska itse ainakin monesti frendien kanssa ajaudun tälläisiin ravinteleihin varsinkin jos ollaan viihteellä.

Yksi vähän vastaava ja ok on Kansallisteatterin vieressä oleva Maya Bar & Grill. Ei nää mitään huikeita makuelämyksiä ole mutta tunnustan että tämän tyylisissä tulee käytyä useamman kerran vuodessa.

Eli tämän hintatason helmistä stadin ytimessä otetaan mielellään vinkkejä vastaan ja jätetään nyt ne etniset vähän vähemmälle huomiolle.

_
 

Fordél

Jäsen
Jos pistää HRC:n viiteryhmän mukaiseen lokeroonsa, niin kyllä se lähinaapurinsa Amarillon ja Morrison'sin lyö mennen tullen, Sports Academystä puhumattakaan. Burgerit ovat parempia kuin edellä mainituissa ja valikoimaa riittää, mutta hinta on kyllä hiukan suolainen. Palvelukin on toiminut tosi ripeästi.

Mutta sehän on vaan muodikasta dissata HRC:tä, kun ei kehtaa enää pitää ostamaansa HRC Bangkok t-paitaa, kun kaikilla muillakin on sellainen.

Eipä tässä ole mistään muodikkuudesta kyse. Jos HRC tarjoaisin erityisen hyvää sapuskaa niin ilman muuta sitä kehuisin. Näin ei valitetettavasti ole. Ihan hyvää se on, mutta aikalailla samaa kuin muut saman viiteryhmän purilaiset höystettynä vain korkeemmalla hintalapulla. En esim. näe eroa MorriSon'siin oikeastaan muussa kuin hinnassa. Ja vaikka MorriSon'skin on nostanut parilla eurolla hintojaan, on se vieläkin n. viisi euroa halvempi kuin HCR. Amarilloa ei edes tarvitse harkita.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Meneekö viiteryhmään myös Kampin Colorado? Se oli ihan ok safkaa kun sinne ajauduin yksi ilta, pulled porkki oli kypsää kera maukkaan bbq-soossin. Kelpo espressot sain kahvakoneesta jne. Tämä ei taida olla ketjuravintola vai olenko väärässä.

Sinällään mun mielestä ihan relvanttia keskustella tämän tyylisistä kapakoista koska itse ainakin monesti frendien kanssa ajaudun tälläisiin ravinteleihin varsinkin jos ollaan viihteellä.
Colorado on toki samaa huttua. Tampereellakin on/oli samalla nimellä saman konseptin mesta. Veikkaisin ketjuksi kaikesta huolimatta. Kaikista noista mainituista nostan ruuan puolesta ykköseksi HRC:n. Joku toinen voi ja saa olla eri mieltä.

Tuosta olen täsmälleen samaa mieltä, että mättöpaikoista keskustellaan mättöpaikan ehdoilla. En minä nyt ihan joka kerta suunnista johonkin hype-ravintolaan, kun on tarkoitus syödä ulkona. Joskus tekee hyvää syödä ihan vain jotain rasvaista ja epäterveellistä.

Eipä tässä ole mistään muodikkuudesta kyse. Jos HRC tarjoaisin erityisen hyvää sapuskaa niin ilman muuta sitä kehuisin. Näin ei valitetettavasti ole. Ihan hyvää se on, mutta aikalailla samaa kuin muut saman viiteryhmän purilaiset höystettynä vain korkeemmalla hintalapulla. En esim. näe eroa MorriSon'siin oikeastaan muussa kuin hinnassa. Ja vaikka MorriSon'skin on nostanut parilla eurolla hintojaan, on se vieläkin n. viisi euroa halvempi kuin HCR. Amarilloa ei edes tarvitse harkita.
Minusta M:n burgerit olivat jotenkin etovia. Aluksi maistui hyvällä ruokahalulla, mutta toisella ja kolmannella kerralla toivoi olevansa jossain muualla syömässä jotain muuta. Lisäksi pöydän saaminen on tuolla aina arpapeliä, joten en viitsi enää edes ehdottaa sitä, kun ruokapaikkaa arvotaan. Lähipaikoista nostan maun puolesta esiin ainoastaan Midhillin ja Stone'sin, mutta niissäpä onkin se sama hintalappulisä HRC:hen verrattuna. Midhillissä oli kyllä listalla vaihtoehtoja, mutta "toimitusvaikeuksien" takia tarjonta oli oikeasti heikompi. Ja ruuan saamine pöytään kesti aivan tuhottoman kauan. Amarilloa ei todellakaan halua edes harkita.

Positiivisista kommenteistani huolimatta HRC ei ole suosikkipaikkojani juuri tuosta hintalapusta johtuen. Halusin vain puolustaa paikkaa siksi, että ne annokset ovat minusta parempia kuin joidenkin kommenteista voisi päätellä. Ja se sijaintikin painaa aika paljon. Jos haluaa suhteellisen varmasti päästä suoraan pöytään, tuo painaa vaakakupissa kuitenkin sen verran, että mieluummin sinne kuin halvempiin, mutta huonompiin paikkoihin. Niihin voinee muuten laskea myös Cantina Westin Kasarmikadulla. Siellä tosin voi tilata muutakin kuin burgeria, jos on mättöä etsimässä.

Tästä ketjusta bongattu Hakaniemessä sijaitseva Sävel muuten päihittää kaikkien mainittujen mestojen burgerit. Hinta/laadultaan Stadin paras mesta.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Amarilloa ei todellakaan halua edes harkita.

Tämä on muuten merkillinen juttu, että miten erilaisia nämä Amarillotkin ovat. Porissa olen kaikki paikat toki kiertänyt ja Amarillo on minun makuuni ja tunnelma/hinta ym.. aspektit huomioon ottaen ylivoimainen ykkönen. En ole lainkaan fine dining-ihmisiä, joten en odotakaan että listalta löytyisi jotain haudutettua etelä-australialaista lumikon maksaa karpalofenkolikastikkeessa ym... Toki pihvinälkään käydään jossain Gallessa tai Andaluciassa.

Mutta kun olen jossain muussa kaupungissa, niin Amarillo on kyllä viimeinen vaihtoehto. Järjestään paskaa aina palvelua myöden, varsinkin Tampereella. Thyi saatana, mitä kakkaa! No, Tranmeressa on kyllä niin paljon mistä valita, ettei se ole mikään ongelma.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Sävel on kyllä mainio noista Leonin mainitsemista. Itse Morrisonsia sijainnin vuoksi paljon käyttäneenä en osaa nähdä eroa HRC-tarjontaan kuin hinnassa. Ihan yhtä hyviä, ellei parempia burgereita ja paljon edullisemmin. Näkyy toki siinäkin, että paikka on usein totaalisen täynnä.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Eilen tuli "nautittua" elämäni hirvein ruoka-annos. Tapahtumapaikka Silja Europan Food Market. Perunamuusi oli liisteriä, suikalepaistilihat purukumia ja lihapullat kumista mössöä. Kaiken kruunasi, että ruoka oli täysin kylmää. Ilmeisesti eilisen eineksiä ja lämmittäminen oli unohtunut.

Hintaa tällä mestariteoksella oli 15 euroa ja koko pöytäseurueelta syömättä jäi. Nurinaa kuului myös viereisistä pöydistä. Ensi kerralla omat eväät matkaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tämä on muuten merkillinen juttu, että miten erilaisia nämä Amarillotkin ovat. Porissa olen kaikki paikat toki kiertänyt ja Amarillo on minun makuuni ja tunnelma/hinta ym.. aspektit huomioon ottaen ylivoimainen ykkönen. En ole lainkaan fine dining-ihmisiä, joten en odotakaan että listalta löytyisi jotain haudutettua etelä-australialaista lumikon maksaa karpalofenkolikastikkeessa ym... Toki pihvinälkään käydään jossain Gallessa tai Andaluciassa.

Mutta kun olen jossain muussa kaupungissa, niin Amarillo on kyllä viimeinen vaihtoehto. Järjestään paskaa aina palvelua myöden, varsinkin Tampereella. Thyi saatana, mitä kakkaa! No, Tranmeressa on kyllä niin paljon mistä valita, ettei se ole mikään ongelma.
Eikös Amarillo kuitenkin ole joka paikassa suurin piirtein samaa settiä? Siis voihan noissa jotain eroja olla, mutta mitä ne oikeasti ovat? Ruoka nyt varmasti noudattelee samaa tehdasmaista konseptikäsikirjaa joka mestassa.

Tosin en ole oikea henkilö sen enempää moittimaan kuin kehumaan Amarillo-ravintoloita, kun viimeisten 10 vuoden ajalta ei taida olla kuin yksi Amarillo-ruokailu plakkarissa. Se käynti tapahtui Vaasassa ja oli odotusten mukainen. Ruoka oli kelvollista muttei yhtään enempää, kyllä tuota vielä nälkäänsä söi. Palvelu oli asiallista mutta vähän hidasta. Itse asiassa nyt muistankin, että ravintolasalissa oli asiakkaana kaksi seuruetta, jotka saivat ehdottomasti eniten huomiota ja parasta palvelua. Syynä oli se, että ainakin yhdessä pöytäseurueessa oli entinen Amarillon työntekijä, ja siellä toisessakin joku tarjoilijan sukulainen tai muu kaveri. Tuollainen kiehnääminen on sitten pois muiden asiakkaiden palvelusta, jollaiseksi myös tilanteen koin.

Nuo S-ryhmän ravintolat ovat isolla prosentilla aika ankeita tapauksia. Ehkä jonkinlainen poikkeus on Helsingin Kluuvissa sijaitseva Belge. Tosin heidänkin toiminnastaan paistaa läpi osuuskauppalaisuus, eikä keittiö niin kovin paljoa ketjuravintoloista poikkea. Plussaa kuitenkin siitä, että edes S-ryhmä yrittää pyörittää belgialaisravintolaa, josta saa kohtuullisia joskin järjettömän kalliita simpukka-annoksia. Parhaillaan ovat menossa Belgen simpukkaviikot. Kilon satsi sinisimpukoita maksaa Belgessä viitisen kymppiä, keittoliemi valinnan mukaan. Järkyttävä hinta. Kaupasta saa kilon sinisimpukkapussin 6-8 eurolla, tarjouksesta halvemmalla. Loraus halpaa valkoviiniä/kookosmaitoa liemen pohjaksi, sipulit ynnä muut ainekset eivät maksa paljoakaan. Tekemisen vaiva päälle, ja noin kympillä on kasassa annos, josta Belgessä saa maksaa viisinkertaisen hinnan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Periamerikkalaisen mättöruoan ystävät saivat hyviä uutisia, kun Turkuun aukesi taannoin (taas) uusi jenkkipaikka, Sloppy Joe West Coast Grill nimeltään. Noissa tiloissa toimi aiemmin Le Porc, jonka sapuskat olivat oikeinkin maistuvia ja sama ravintoloitsija on tämän uudenkin ravintolan takana, taisi olla ihan jenkkilästä kotoisinkin.

Ei ollut paikasta tietoa, päätettiin vaan poiketa katsomaan tarvitseeko tuonne pöytävarauksen ja koska ei tarvinnut ja oli muutenkin mutkaton meininki, niin jäätiin syömään. Monenlaista herkkua teki mieleni, mutta päädyin valitsemaan Mojo Burgerin Phat Style, eli lisäpihvillä varustettuna. Oli oikeinkin maukas ja sopivan kostea hamurilainen, jota ei kuitenkaan oltu pilattu liioilla mausteilla, vaan tuossa pääsivät oikeasti lihan, tomaatin ym. maut oikeuksiinsa. Ruokajuomaksi otin Brooklyn lagerin ja pitää sanoa, että sopihan se varsin mallikkaasti burgerin kylkeen.

Tuolla tulee varmaan poikettua toistekin, kun jenkkisafkaa mieleni tekevi. Tosin sitä varten kaupungista löytyvät myös lätkämies Jani Säterin Lone Star sekä Brooklyn Diner, jotka nekin ovat ihan asiallisia mestoja. Joka tapauksessa Sloppy Joe sijaitsee ei-ihan-keskustassa, joten olisiko paikan rauhallinen ilmapiiri johtunut siitä, mene ja tiedä. Kuitenkin iloista asiakaspalvelua, rento meininki, viihtyisä paikka ja järkevät hinnat. Suosittelen jenkkiruoan ystäville tätä paikkaa varauksetta.

-edit-

Vaimon valinta oli Chicken Arizona, joka siis oli jonkunmoinen kanahampurilainen. Kanan virkaa toimitti broilerin rintafilee, kuulemma oikein hyvä setti. Juomaksi tuo nautti jonkun kookospirtelön tjsp. Hyvää oli kuulemma sekin, vaikka aika epämääräinen ulkonäkönsä puolesta olikin.
 
Viimeksi muokattu:

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Heti kun kuopiolainen uskaltaa kehaista jotain helsingin ravintolaa niin tulee hirmu kasa dissaamista, mut tosiaan makuasioitahan nämä, ei olisi pitänyt kehua liikaa. ;) Itse kyllä käyn HRC:ssa uudestaan.

No tänään kävin syömässä Virgin Oilissa, piste. ;)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuolla tulee varmaan poikettua toistekin, kun jenkkisafkaa mieleni tekevi. Tosin sitä varten kaupungista löytyvät myös lätkämies Jani Säterin Lone Star sekä Brooklyn Diner, jotka nekin ovat ihan asiallisia mestoja.

Kävin tuolla Lone Starissa vuosi sitten, enkä sen kokemuksen perusteella toista kertaa viitsi suunnitella niillä harvoilla Turku-keikoilla, mitä mulla on. Ehkä se oli joku hasardi-ilta ravintolan historiassa, en tiedä, mutta paikka oli todella sotkuinen ja epäsiisti sekä ruoka rasvassa poltettua paskaa. Porukkaa sinne lappoi kyllä, joten joko turkulaiset eivät tajua ruoasta yhtään mitään tai sitten lafka oli totaalisen alimiehitettynä ja ruoan taso ja yleinen sotkuisuus johtui siitä. Enkä puhu nyt mistään boheemista nukkavieruisuudesta, vaan ihan sotkuista ympäri pöytiä. Olisi pitänyt uskoa ensivaikutelmaa, mutta kaikkien kehujen saattelemana halusin kokeilla.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kaupasta saa kilon sinisimpukkapussin 6-8 eurolla, tarjouksesta halvemmalla. Loraus halpaa valkoviiniä/kookosmaitoa liemen pohjaksi, sipulit ynnä muut ainekset eivät maksa paljoakaan. Tekemisen vaiva päälle, ja noin kympillä on kasassa annos, josta Belgessä saa maksaa viisinkertaisen hinnan.

Nyt kovinkin arvostamani Pisin Kääpiö heittää melkoisen setin pöytään, jopa kaltaiseni simpukoiden vihaaja tuntee kouraisun vatsanpohjassaan ja halun tutustua moiseen annokseen.

Kaipa minun on tässä tulevaisuudessa käytävä simpukkaostoksilla ja hankittava passelilta vaikuttavaa valkoviintä liemen pohjaksi ja tehtävä herkullinen simpukka-ateria itselleni.

Kiitos vinkistä Pisimmälle Kääpiölle!

vlad.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
tai sitten lafka oli totaalisen alimiehitettynä ja ruoan taso ja yleinen sotkuisuus johtui siitä.

Käsittääkseni tuo pulju oli juuri noihin aikoihin jatkuvasti helisemässä, kun paikan suosio yllätti ja pöydät olivat aamusta iltaan täynnä. En siltikään laittaisi sotkuisuutta kiireen piikkiin, koska eipä tuo nykyäänkään mikään siisteyden malliesimerkki ole, oikeastaan kaukana siitä. Ruoka kyllä oli hyvää silloin kun viimeksi kävin.

Jos puhutaan siisteydestä ja yleisilmeestä muutenkin, niin tuo Sloppy Joe vie Lone Staria puikoista päivät läpeensä, johtuen (mielestäni) paikan valoisuudesta ja onnistuneesta sisustuksesta. Lisäksi on enemmän "oikean ravintolan" oloinen, kun taas LS ja varsinkin Brooklyn Diner ovat enemmän juuri diner-henkisiä, omanlaiseensa pikaruokaan keskittyneitä paikkoja. Tai onhan Lone Starilla ihan hyvät pihvit. Ja onhan tuo Sloppy Joe konkreettisestikin siistimpi. Pölyä ei nurkissa ole, pöydät ovat pyyhittyjä, liinat puhtaita jne.

Mielipidekysymyksiähän nämäkin ovat, mutta tässä nyt meikäläisen kaksi senttiä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Nyt kovinkin arvostamani Pisin Kääpiö heittää melkoisen setin pöytään, jopa kaltaiseni simpukoiden vihaaja tuntee kouraisun vatsanpohjassaan ja halun tutustua moiseen annokseen.

Kaipa minun on tässä tulevaisuudessa käytävä simpukkaostoksilla ja hankittava passelilta vaikuttavaa valkoviintä liemen pohjaksi ja tehtävä herkullinen simpukka-ateria itselleni.

Kiitos vinkistä Pisimmälle Kääpiölle!
Ole hyvä vain! Simpukoiden inhoaminen on tulkintani mukaan tavallisesti asenneperäistä, ja joskus simpukoita inhotaan vaikka niitä ei ole edes maistettu. Muutoin viisas vaimoni on tällainen henkilö, hän ei suostu koskemaan simpukoihin tai käsittelemään niitä. Viisautta on sekin, ettei hän estä minua simpukkakokkailemasta keittiössä, kunhan vain siivoan jälkeni.

Kun kokeilet simpukka-ateriaa, niin yksi vaihtoehto on nauttia ne belgialaiseen tapaan ranskanperunoiden kera. Pakasteranskikset eivät tietenkään käy, vaan pottujen pitää olla tuoreesti rasvakeitettyjä. En ole kokeillut simpukoiden kera, mutta uuninpellillä kypsennetyt ja merisuolalla karaistut rosamunda-perunan lohkot voisivat toimia hyvin. Vähän öljyä perunoille. Helppo laittaa kotona, jos ei viitsi rasvan kanssa turata. Lohkojen napostelu soveltuisi myös teknisesti hyvin simpukansyönnin oheen.

Simpukoita saa nykyään hiukan useammasta ravintolasta Suomessa kuin 10-15 vuotta sitten. Joissakin olutravintoloissa saa myös, kiitos belgioluiden. Ja Helsingin Belgestä saa lounasversionakin simpukoita ympäri vuoden, vaikka tuontitavaraahan nuo meillä ovat.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Käsittääkseni tuo pulju oli juuri noihin aikoihin jatkuvasti helisemässä, kun paikan suosio yllätti ja pöydät olivat aamusta iltaan täynnä. En siltikään laittaisi sotkuisuutta kiireen piikkiin, koska eipä tuo nykyäänkään mikään siisteyden malliesimerkki ole, oikeastaan kaukana siitä. Ruoka kyllä oli hyvää silloin kun viimeksi kävin.

Teikäläisen mainitsema Brooklyn Diner ei ole ollut noin vuoteen auki. Lone Star on taasen mennyt todella kovaa alamäkeä saman ajan sisällä. Eniten tuolla häiritsee se mössöinen hampurilaissämpylä, eli täytteiden kanssa hajoaa kasaan jne. Täydet pisteet kyllä Sloppy Joesille, helvetin hyvää purilaista ja hyvään hintaan. Vaikka Le Porccia onkin ikävä. Samoin toinen loistava paikka Turussa, eli Yoki joutui myös sulkemaan ovensa. Sääli. Nyt kun noista jenkkipaikoista tuli puhe, niin onkos kukaan käynyt testaamassa Kauppahallin Ribs jne. mestaa?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Se on ainakin lounasbuffansa (joka muuten on luokkaa aina sama) puolesta ihan hirveä...

Pizzat on ihan ok, mutta eipä se muu ruokatarjonta juuri tuon kummempaa ole.

Belgen simpukoiden hinta on aivan posketon. Piti oikein tsekata, 43 euroa kilon satsi. Simpukat on tukusta kai jotain vitosen luokkaa kilolta ja Belge saa varmaan vielä halvemmalla. On taas katteet kohdillaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Teikäläisen mainitsema Brooklyn Diner ei ole ollut noin vuoteen auki.

Kiitos korjauksesta. Taitaa siitä tosiaan olla reilu vuoden päivät, kun tuolla on tullut käytyä, joten BD:n sulkeminen tuli mulle jopa jonkinlaisena yllätyksenä. Lone Starin alkusuosion kuvittelisin perustuneen kaupungissa tuoreeseen konseptiin ja melkoisen mutkattomaan meininkiin. Vaan ruokaan kyllästyy ja mutkaton meininki vie vain tietyn matkan päähän, mikäli puitteet ovat rempallaan, kuten sampion tarinasta kävi ilmi. Tuollainen sotkuisuus vielä antaa kuvan, että henkilökuntakaan ei arvosta paikkaa.

Täydet pisteet kyllä Sloppy Joesille, helvetin hyvää purilaista ja hyvään hintaan.

Hienoa huomata, että suuni ei kuitenkaan aivan tuohesta ole tehty, jos joku toinenkin innostuu kehumaan Sloppy Joen hampurilaisia. Oli kyllä positiivinen yllätys ja huomasin syömisen jälkeen ajattelevani, että pari euroa lisää hintaan ei olisi ihan kamala vääryys.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös