Jatkoajan ravintolaopas

  • 540 084
  • 2 522

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Nyt kaivataan kommentteja koskien ravintola Cantina Westiä Helsingissä. Erityisesti pe- ja la-illan buffetista olisi kiva kuulla mielipiteitä, onko kokeilemisen arvoinen paikka/buffet? Itseltä ei siis löydy mitään erikoisia vaatimuksia, ainoastaan mielipiteet pöperöiden laadusta/monipuolisuudesta kiinnostavat.

Mä kaipaisin taas perusteluja, miksi Cantina West on niin "hyvä" mesta. Joka kerta, kun mä olen ollut syömässä, safka ei ole ollut kuin korkeintaan ylihintaista eli ei millään tavalla erityisen hyvää. En sitten tiedä, onko muissa saman genren paikoissa samaa ongelmaa, mutta Cantina nyt näistä on ehkä se tunnetuin.
 

Perushoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Jokerit, Spurs
Mä kaipaisin taas perusteluja, miksi Cantina West on niin "hyvä" mesta. Joka kerta, kun mä olen ollut syömässä, safka ei ole ollut kuin korkeintaan ylihintaista eli ei millään tavalla erityisen hyvää. En sitten tiedä, onko muissa saman genren paikoissa samaa ongelmaa, mutta Cantina nyt näistä on ehkä se tunnetuin.

Tästä syystä juuri kysyin asiasta henkilöiltä, jotka omaavat kokemuksia ravintolasta. Sehän tässä nyt olikin ideana, että saako tällä hinnoittelulla jotain "parempaa" verrattuna "tavalliseen" raflaan. Luonnollisesti jos jokin parempi ravintola on mielessäsi, kerro siitä myös minulle, jotten vie eurojani tähän ylihintaiseen puljuun ;)
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tästä syystä juuri kysyin asiasta henkilöiltä, jotka omaavat kokemuksia ravintolasta. Sehän tässä nyt olikin ideana, että saako tällä hinnoittelulla jotain "parempaa" verrattuna "tavalliseen" raflaan. Luonnollisesti jos jokin parempi ravintola on mielessäsi, kerro siitä myös minulle, jotten vie eurojani tähän ylihintaiseen puljuun ;)
Tää oli varmaan kompa? CW:hän on ihan tavallinen rafla. Jos syön jonkun muun rahoilla, tilaan pihvin. Jos maksan itse, otan jotain texmexiä. Ihan tavallista ja turvallista perusmättöä hiukan levottomassa ilmapiirissä.
 

Perushoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Jokerit, Spurs
Tää oli varmaan kompa? CW:hän on ihan tavallinen rafla. Jos syön jonkun muun rahoilla, tilaan pihvin. Jos maksan itse, otan jotain texmexiä. Ihan tavallista ja turvallista perusmättöä hiukan levottomassa ilmapiirissä.

Sepä hyvinkin. Lähinnä sitä hain, että näkyykö tämä vähän korkeampi hinta jotenkin ruuan laadussa, vai onko se pelkkää kalastelua. Ilmeisen selvää ainakin näiden kommenttien perusteella, että mitään lisäarvoa kyseinen ravintola ei texmex-safkaan tuo, joten taidanpa haudata ajatuksen. Tulkintaerojen välttämiseksi; Heittäkää mielestänne paras texmex-ravintola Helsingissä?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sepä hyvinkin. Lähinnä sitä hain, että näkyykö tämä vähän korkeampi hinta jotenkin ruuan laadussa, vai onko se pelkkää kalastelua. Ilmeisen selvää ainakin näiden kommenttien perusteella, että mitään lisäarvoa kyseinen ravintola ei texmex-safkaan tuo, joten taidanpa haudata ajatuksen. Tulkintaerojen välttämiseksi; Heittäkää mielestänne paras texmex-ravintola Helsingissä?
Tämä menee jo ehkä hiukan pilkunviilaukseksi, mutta CW on minusta parhaimmillaan juuri texmexissä. Annokset ovat riittäviä isoruokaisellekin, ja ne ovat kohtuullisen hyvin valmistettuja omassa lajityypissään. Jos siis tykkää erityisesti texmexistä, CW on ihan suositeltava paikka. Toinen hyvä vaihtoehto on Santa Fe. Molemmissa lappaa väkeä sen verran, että kovin intiimiä iltaa ei saa aikaiseksi.

Kolikon toisella puolella on sitten taas se fakta, että texmex on ruokagenrenä aika pliisu ja muutenkin turha. Jenkkiversio meksikolaisesta ruuasta, that's it. Eli ei ole tulista, korkeintaan hiukan raskaammalla kädellä maustettua. Annokset ovat lisäksi yleensä melko raskaita alkupaloista lähtien.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tästä syystä juuri kysyin asiasta henkilöiltä, jotka omaavat kokemuksia ravintolasta. Sehän tässä nyt olikin ideana, että saako tällä hinnoittelulla jotain "parempaa" verrattuna "tavalliseen" raflaan. Luonnollisesti jos jokin parempi ravintola on mielessäsi, kerro siitä myös minulle, jotten vie eurojani tähän ylihintaiseen puljuun ;)

Cantina West oli loistava tex-mex juottola 90-luvulla. Vietimme frendien kanssa riehakkaita iltoja siellä, taitavat live-bändit oli tuotu jenkeistä "ruokapalkalla" soittamaan covereita. Paikka oli täynnä elämää. Tequila-tytöt tarjoili paukkuja vyöltä ja jodlasivat kun asiakas kaatoi paukkunsa kurkkuun.
Näistä Cantina Westin cover-bändeistä oli oikein kirjoitus lehdessä, olisikohan ollut Hesarin Kuukausiliite. Kerrottiin kaverista joka bongasi bändejä jenkkien pikkukaupunkien pubeista ja toi niitä Helsinkiin, bändit suostuivat keikkaan ihan "ruokapalkalla" eli kaikki kustannukset maksettiin ja se oli heille kokemus.

Niin ja se ruokakin oli mielestäni ihan hyvä ainakin vielä silloin. 90-luvulla aina kun halusi tex-mexiä suuntasin ja varmasti moni muukin stadilainen Cantina Westiin. Oliko silloin 90-luvun alussa edes muita?
Nykytilasta olisi mukava kuulla sellaiselta joka on syönyt 90-luvun alussa sekä nyt.


_
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Toisesta aiheesta lapsiin liittyen vielä. Jatkoajassa käytiin muutama vuosi sitten suht kuumaa keskustelua lasten kanssa ruokailemisesta. Osaa jengistä lasten ja lapsiperheiden läsnäolo ravintolassa ärsytti suunnattomasti, kun oman ruokailurauhan koettiin häiriintyvän lapsille ominaisesta käyttäytymisestä. Pro Kids -puolue taas oli arvattavasti eri mieltä.

Jep, kyllähän lasten kanssa ravintoloidessa pitää olla myös vanhemmilla tervettä järkeä. Eli vauvojen ja leikki-ikäisten kanssa ei ole aihetta mennä iltaisin Farangin tai Chez Dominiquen kaltaisiin paikkoihin. Sieltä ihmiset hakevat miljöötä myöten elämyksiä ja niihin ei huutavat / leikkivät lapset mielestäni sovi. Mutta perusrafloissa pitää kestää myös lasten aiheuttama äänimaailma normaaliin ruoka-aikaan. Sen takia juuri perusraflat saisivat ottaa ruoka-annoksissa ja niiden laadussa huomioon myös lapset. Taitaa olla vain niin, että iso osa lapsista tykkää juuri tuosta "einesmätöstä" ja parempaa ei edes osata vaatia.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onkos Café de Nopal testattu Lönnrotinkadulla? Tuolla on pitänyt pyörähtää mutta niin vain on jäänyt. Tarjolla siis "aitoa meksikolaista", ja kovasti on lehdissä ja muualla tuota kehuttu.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onkos Café de Nopal testattu Lönnrotinkadulla? Tuolla on pitänyt pyörähtää mutta niin vain on jäänyt. Tarjolla siis "aitoa meksikolaista", ja kovasti on lehdissä ja muualla tuota kehuttu.

Itseäni kiinnostaa myös tämä Cafe de Nopal. Muutama sivu takaperin kirjoitin tänne kokemuksia Eerikinkadun Pueblosta joka tarjoaa myös autentista mexico-safkaa ja kokkikin on sieltä suunnalta. Vahva suositus Puebloon, mutta muistakaa että se on enemmän rento pubi jossa ruokalista muodostuu vasta juuri ennen kuin keittiö avataan kuin että olisi jokin ala-carte lista mistä valita.

Oisko joku testannut molemmat?

_
 

Craig Berube

Jäsen
Suosikkijoukkue
5th most improved team in the NHL
Itseäni kiinnostaa myös tämä Cafe de Nopal. Muutama sivu takaperin kirjoitin tänne kokemuksia Eerikinkadun Pueblosta joka tarjoaa myös autentista mexico-safkaa ja kokkikin on sieltä suunnalta. Vahva suositus Puebloon, mutta muistakaa että se on enemmän rento pubi jossa ruokalista muodostuu vasta juuri ennen kuin keittiö avataan kuin että olisi jokin ala-carte lista mistä valita.

Oisko joku testannut molemmat?

_

Molemmat olen testannut, tosin vaan kertaalleen kummankin. Ja voin kyllä kaikille suositella lämpimästi molempia, jos "aito" mexicolainen ruoka maistuu. Jos väkisin pitää noista se parempi määritellä niin itse laittaisin Nopalin turvan verran edelle. Nopalissa kun kävin syömässä niin tacojen kylkiäisenä tullut keitto (en osaa nimetä soppaa tai sen aineksia) oli niin herkullista, että se ratkaisi kohdallani tämän voiton. Toisaalta Nopalissa ei ole anniskeluoikeuksia joten jos tämä on jollekkin must, niin sitten valinta on Pueblo. Nopal on pieni paikka mikä on usein täynnä, mutta nimen voi jättää varauskirjaan ja tulla n. tunnin päästä takaisin syömään. Tämä on ihan jees homma jos jaksaa vähän aikaa nälkää pitää. Huhujen mukaan Nopal olisi avaamassa isomman, anniskeluoikeuksineen varustetun paikan Annankadulle. Tätä odotellessa.
 
Viimeksi muokattu:

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Cafe de Nopal myös tuttu siltä aikaa kun vielä tarjosivat lounasta (nyt näytti olevan vain iltaisin auki?). Aivan mainio paikka, ihan eri tasoa kuin nämä "tex-mex"-ravintolat. Texmexiähän se ei olekaan vaan ihan ehtaa mehikolaista. Suosittelen, jos sen tyyppinen putoaa, mutta mitään Amarillon tyylisiä mukamaustepaskoja on turha odottaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Meksikolaistaustainen jenkkikaverini oli tuonne Nopaliin eksynyt, ja kehui kovasti fiilistä. Oli kuulemma ihan hyvää ruokaakin, mutta sanoi huvittuneena, että ei viitsi maksaa viittä euroa siitä, minkä tekee itse alle eurolla.

Mikäs paikka on Helsingissä sellainen italialainen mesta, jossa on duunissa aitoja italoja? Eivät kuulemma edes puhu suomea. Aika pieni mesta oli, mitä nyt kehuja kuulin. Nimi vain on jäänyt hämärään.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Mikäs paikka on Helsingissä sellainen italialainen mesta, jossa on duunissa aitoja italoja? Eivät kuulemma edes puhu suomea. Aika pieni mesta oli, mitä nyt kehuja kuulin. Nimi vain on jäänyt hämärään.

Voisiko olla Benjam's Bistro Bottan vieressä? Ainakin italialaiseen henkilökuntaan olen tuolla törmännyt mutta nyt en ole ainakaan pariin vuoteen käynyt.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Meksikolaistaustainen jenkkikaverini oli tuonne Nopaliin eksynyt, ja kehui kovasti fiilistä. Oli kuulemma ihan hyvää ruokaakin, mutta sanoi huvittuneena, että ei viitsi maksaa viittä euroa siitä, minkä tekee itse alle eurolla.
Meksikolaiset kutsuvat meksikolaista ruokaa vain ruuaksi. Mutta omakustannehinta ravintolaruuasta kuulostaa aika kornilta vaatimukselta. Ei vaikuta järin välkyltä tuo kaverisi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Meksikolaiset kutsuvat meksikolaista ruokaa vain ruuaksi. Mutta omakustannehinta ravintolaruuasta kuulostaa aika kornilta vaatimukselta. Ei vaikuta järin välkyltä tuo kaverisi.
Et vaikuta sinäkään edellisen perusteella. Tuskin itsekään viitsit maksaa 25 euroa lihapullista ja perunamuusista, jos ainekset saa viitosella. Ei kyse ollut siitä, että hän mitään vaatisi, vaan lähinnä vain funtsi, että mitäpä noista maksamaan, jos saman saa aikaa itsekin.
---

Villetta se italopaikka oli, nimi iski heti kun luin. Pitäisi käydä kokeilemassa, kuten moni muukin paikka.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Älä nyt viitsi, hävisit jo. Jos meksikolainen sapuska on hälle suurinpiirtein sama asia kuin lihapullat ja muusi meille, on aivan ymmärrettävää, ettei silloin viitsi maksaa tutusta mutta sinänsä hyvästä sapuskasta ravintolassa tolkuttomia. Mulle italialainen safka ehkä vielä pystyy tarjoamaan jotain erityistä myös ravintolassa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Älä nyt viitsi, hävisit jo. Jos meksikolainen sapuska on hälle suurinpiirtein sama asia kuin lihapullat ja muusi meille, on aivan ymmärrettävää, ettei silloin viitsi maksaa tutusta mutta sinänsä hyvästä sapuskasta ravintolassa tolkuttomia. Mulle italialainen safka ehkä vielä pystyy tarjoamaan jotain erityistä myös ravintolassa.
Anteeksi, en huomannut sinun ottavan tätä näin vakavasti. Enkä tiennyt, että tässä haettiin voittajia ja häviäjiä. Mitä tulee tuohon lihapullaheittoon, niin se riippuu ihan paikasta. En ole vielä törmännyt paikkaan, missä ne maksaisivat 25 €, mutta jos sellainen tulee eteen, niin voisin jopa harkita asiaa tietyin reunaehdoin. Samat reunaehdot pätevät minulla kaikkiin muihinkin ruokapaikkoihin. Hyvässä paikassa olen valmis maksamaan ruuasta enemmän.

Ymmärrän erittäin hyvin ystäväsi asenteen, en minäkään menisi syömään suomalaista kotiruokaa missään lomakohteessa. Mutta sinun asennettasi en ymmärrä. Ratsastit jälleen valkealla ratsullasi kertomaan meille jonkun tärkeän asian. Tällä kertaa se oli, että meksikolaista ruokaa osaa jopa jenkki vääntää itse pikkurahalla. Kun sinulle kerrotaan, että sama pätee suurimpaan osaan ravintoloista, niin onkin jo hävinnyt jonkun mystisen taistelun.

Itse asiassa italialainen ruoka on varmaan tällä hetkellä kaikkein tavallisinta ruokaa Suomessa. Sinulle se on varmaan eksoottista, joten hyvää ruokahalua vaan siellä Villettassa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Anteeksi, en huomannut sinun ottavan tätä näin vakavasti.
Heh, koko homma lähti liikkeelle yhdestä väärin tulkitsemastasi lauseesta ja vyörytyksesi jälkeen viitsit todeta noin. Haukuit ystävääni ja vedit herneet kommentistani, jossa ei ollut mitään negatiivista Cafe de Nopalia kohtaan. Lisäksi hyökkäät minua vastaan täysin asiaankuulumattomin perustein ja vihjailet jotain paskaa eksoottisesta italialaisesta ruoasta.

Tykkään kyllä päteä monissa asioissa, mutta tässä tapauksessa sulle sen verran, että pata kattilaa soimaa, mr. valkea heppa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitäs Porin ravintolaskeneen kuuluu? Olisi tarkoitus viikonloppua pyäriä siälä ekstiä tiäksää. Syömään pitäisi vaimon kanssa mennä, ja Buccossa on käyty, joten jonnekin muualle tällä kertaa. Mites Raatihuoneenkellari? Onko muita suositeltavia näiden tyyppisiä, tai siis ihan hyvälaatuisia ruokaravintoloita, ei tartte olla mitään valtavan eksoottista?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Mitäs Porin ravintolaskeneen kuuluu? Olisi tarkoitus viikonloppua pyäriä siälä ekstiä tiäksää. Syömään pitäisi vaimon kanssa mennä, ja Buccossa on käyty, joten jonnekin muualle tällä kertaa. Mites Raatihuoneenkellari? Onko muita suositeltavia näiden tyyppisiä, tai siis ihan hyvälaatuisia ruokaravintoloita, ei tartte olla mitään valtavan eksoottista?

Sanotaan nyt ihan ensin, että Poriin ei kannata matkustaa ravintolatarjonnan takia ja Buccohan on ns. ainoa lajissaan.

Torin lähellä sijaitsevassa Torerossa on ainakin ollut oikeasti hyvät ja omassa keittiössä tehdyt ruoat, vaikka S-ketjun paikka onkin. Ei kuitenkaan ketjuravintolamainen, ja palveluunkin on voinut olla tyytyväinen. Pikkaisen parempaa espanjalaista.

Ja sitten on Steak & Whisky House Galle, jonka Torero kyllä hakkaa ruoassa ja palvelussa.

Mainittujen lisäksi ei sitten enää olekaan suoranaisia ravintoloita, vaan lähinnä ruokailupaikkoja ja syöttölöitä.
 

Fordél

Jäsen
Täytyypi antaa tamperelaiselle Salud ravintolalle mainiot arvosanat. Espanjalaistyyppinen ravintola tarjosi mainiot sapuskat alkupalan tapaspöydästä lähtien pääruokaan, joka oli äyriäislajitalma. Sapuskoista maistoi heti, että ne on tosiaan paistettu puuhiiligrillissä. Se toi hyvän omintakeisen maun verrattuna perusketjuravintoloiden ruokiin. Palvelu oli myös mainota ja hintataso ei huimannut päätä, joten suosittelen ehdottomasti!
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Täytyypi antaa tamperelaiselle Salud ravintolalle mainiot arvosanat. Espanjalaistyyppinen ravintola tarjosi mainiot sapuskat alkupalan tapaspöydästä lähtien pääruokaan, joka oli äyriäislajitalma. Sapuskoista maistoi heti, että ne on tosiaan paistettu puuhiiligrillissä. Se toi hyvän omintakeisen maun verrattuna perusketjuravintoloiden ruokiin. Palvelu oli myös mainota ja hintataso ei huimannut päätä, joten suosittelen ehdottomasti!
Tuli tänään käytyä myös testaamassa, kun asiakaspalaverin jälkeen pääsi muiden rahoilla syömään. Tätä oli nimittäin muutama muukin tässä ketjussa kehunut ja ajattelin että onpa mielenkiintoista käydä tsekkaamassa kun tuskin muuten välttämättä tulisi tämäntyyliseen mestaan lähdettyä ainakaan Tampereella.

No joo, pakko kyllä sanoa ettei toiminut mulle sitten yhtään. 80-lukulainen sisustus oli nuhjaantunut ja likainen ja ensimmäisenä vastaantuleva hummeriakvaario oli puoliksi levän peitossa - nam. Lista oli printattu lautasenaluseen, joka on aina tyylikkään paikan merkki. Hintaa kuitenkin annoksille oli saatu reilut 30 eskoa, ja pitihän se paikan pippuripihvi vetää naamaan kun kerran sitä mainostettiin suomen parhaaksi useaan kertaan valituksi. No en tiedä kuka on valinnut, mutta tuskinpa kuitenkaan kukaan muu kuin oma keittiön väki. Liha oli ihan kohtuullista, ei pahasti jänteitä, mutta lisukkeena oleva uuniperuna ja kermakastike oli kyllä niin tylsää perusskeidaa, että oikein itketti, tuli kyllä ihan hemmetin elävästi mieleen jotkut Rosson tai Amarillon pakastekastikkeet.

Onhan noita oikeastikin hyviä "suomalaisia perinneravintoloita" (espanjalaisen ravintolan kanssa tällä ei siis ole mitään tekemistä, paitsi ehkä espanjankielisten annosten nimien lisäksi) joissa siis paikan paras annos on pippuripihvi olemassakin, joten todella vahvasti ihmettelen miksi tätä jaksaa kukaan kehua. Lähin vertailukohta Turusta lienee Kultainen Hirvi, tosin sillä erotuksella että Hirven ruoka on ihan oikeasti hyvää ja n. 30% halvempaa. Jos oikeasti hyvästä suomalaistyylisestä pihviravintolasta puhutaan, niin testatkaa Turussa Pippurimylly. Salud oli kyllä todellinen pettymys, ei jatkoon.
 

Fordél

Jäsen
No joo, pakko kyllä sanoa ettei toiminut mulle sitten yhtään. 80-lukulainen sisustus oli nuhjaantunut ja likainen ja ensimmäisenä vastaantuleva hummeriakvaario oli puoliksi levän peitossa - nam. Lista oli printattu lautasenaluseen, joka on aina tyylikkään paikan merkki.

Nämä kohdat allekirjoitan kyllä eli nuo pisti itselläkin silmään. Kuitenkin oma ja seuralaisen ruoka oli mainiota (hintaankin nähden), joten siksi uskalsin suositella. Harmi, ettei sulle maistunu.

Helsingin lounaspaikoista täytyy nostaa esiin nepalilainen ravinteli Mountain Töölössä. En ole vasta kuin kerran päässyt käymään, mutta hitto että oli hyvää lounasta. Otin kasvisruuan, jossa oli mainio kastike kasvispyöryköillä kera hyvän riisin ja naanleivän. Paikka oli tupaten täynnä, joten ilmeisesti muutkin diggaavat. Täytyy käydä ehdottomasti uudestaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös