Jatkoajan ravintolaopas

  • 540 038
  • 2 522

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Yli tuhat myyty eikä enempää myydä. Mikäli joku on tuon diilin ostanut, suosittelen tekemään pöytävarauksen piakkoin, vaikkei tuossa olekaan diilimarkkinoinnille tyypillisiä rajoituksia, esim. voimassa ma-to.
Joo näköjään loppui jo. Just konffataan omaa aikataulua ja varaus pitäis hoitaa vielä tänään.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Älä ihmeessä jätä viinipakettia ottamatta, se täydentää aterian.
Juu en missään nimessä jätä ottamatta, tuo on kyllä ehdottomasti hintansa arvoinen.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Huomenna olisi tarkoitus testata tämä Top Chef Stefanin piffihuussi Tampereella. Onko lukijoilla minkä(än)laisia kokemuksia ko. paikasta? Ihan mielenkiinnolla odottelen, menu ainakin näyttää vallan herkulliselta. Ehdotuksia, ehdottomia kieltoja?

Oli hyvä paikka, kävin kesäkuussa.
Hieman noloa oli, että paikalta oli vaalea rommi lopussa. Noh, nohevana poikana tarjoilija lähti tyhjän pullon kanssa naapuriraflaan ja haki mulle mojitoon pohja-aineet. Mutta klaaraus hoitui hyvin.

Ruoka oli loistavaa. Pihvi erinomaista, lisukkeet tosiaan maun mukaan. Pihvin yhteydessä tuli grillattu kokonainen valkosipuli.

Taisin vetää tälläisen setin:
Wedge of Iceberg Lettuce
Tenderloin 200 g

En pettynyt, pari muutakin on kehunut paikkaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Täältä vahva suositus Eerikinkadun(Hell..sinki) Mexicolaiselle Pueblolle. Niin monesta suunnasta olin kuullut että tämä on sitä aitoa Meksikolaista, on meksikolaista kokkia keittiössä jne. Ei pettänyt.

Ainoa miinus siitä että koko homma vedetään sillei positiivisesti "vasemmalla kädellä", kun meni kapakkaan noin kuuden aikaan milloin se aukeaa, ei ollut hajuakaan mitä ruokaa on listalla. Kokki laskeskeli tavaroita ja sitten lähempänä seitsemää saatiin tilauksia sisään. Maukasta Chevicheä, tortilla-lautanen missä pieniä avonaisia tortilla-lättyjä, papumuhennosta, maustettua riisiä ja kaiken lisäksi paikan päällä tehdyt erittäin maukkaat salsat. Hinta oli mielestäni jopa halpa. Oisko ollut cheviche + tortilla-lautanen yhteensä noin 15€.



_
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Onko Jatkis-ihmisistä kukaan käynyt Tokyo55-ravintolassa Töölössä? Pitäisi viedä vaimo tuonne lauantaina. Jaa, olikohan se nyt viksu idea sitten kumminkaan?

Mikäli on Japanilaisen ystävä niin suosittelen.
No juu, japanialainenhan tuo on - ja sitä tietty lähdin hakemaankin. Mutta ihan hyvä kuulla että suositellaan. Duunissa myös pari tyyppiä suositteli - ans kattoo.

Mä olen aika vähän japsiruokaa syönyt, toivottavasti nyt tulee iso innostus.
 

DC.PAPA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, vuodesta -72
Itse olen Helsingissä parhaan pihvini vetänyt Soul Kitchenissä, Kallion Fleminginkadulla. Ei ole profiloitunut miksikään pihvimestaksi, mutta yllätti täysin. 227g chilipippuroitu naudan ulkkari cajun-kastikkeella ja chilivoilla todella kohtuullisen hintaan 21,50e.

Onko pihvipaikka Karhunpesä tuttu? Hyvä lounasmesta.

Kiitti vinkistä, täytyy käydä testaamassa. Empä ollu ko. mestasta kuullukkaan. Karhunpesä on tuttu mesta, tosin en ole nyt ainakaan vuoteen siellä käynyt.
Hyvä jos siellä on taso säilynyt, ei ollu mitään valittamista aiemmin.
Vieläkö Bullman on hengissä Flemarilla, oli joskus ihan jees lounaspaikka.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Bullman on joo hengissä. Mikäs sen tappais? Palvelu aina yhtä jäykkää, mutta ruoka on sen verran hyvää, että sen kestää.
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Olisi tarkoitus lähteä testailemaan Jyväskylän ravintolatarjontaa ja ehdotuksia hyvistä paikoista otetaan innolla vastaan. Ravintoloista kun ei itselläni ole vielä pahemmin kokemuksia, lukuunottamatta kaupungin kiinalaisravintoita (Genghis Khan ja Banthai Deli) sekä jotain perus mättömestoja (esim. Rosso/Amarillo), joista ainoastaan ensimmäisen lasken itse ravintolaksi.

Eli saa heitellä ehdotuksia, jos jokin paikka on miellyttänyt omia makunystyröitä - niin ruuan, kuin kaiken muunkin puolesta. Mieluiten kuitenkin hintatasoltaan sellaisia paikkoja, joihin opiskelijallakin lompakko venyisi.

Tietysti näitä asioita voisi selvitellä myös Googlen kautta, mutta luotan ennemmin kaikkitietävään Jatkoaikaan.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Jyväskylän tarjonnasta:

- jos haet kohtuuhintaista ja samalla vähän eksoottisempaa, kokeile Matkakeskuksen Shalimaria. Intialaista ruokaa siis tarjolla. Tämän aamun Keskisuomalaisessa oli kerrottu paikasta, joskin juttu oli harvinaisen paska minun mielestä. Jos yksittäisen annoksen tilaamalla pystyy arvostelemaan koko listan, on aika pätevän oloinen toimittaja. Banthai on tietysti ihan loistava myös. Uudessa nepalilaisessa en ole ehtinyt vielä käydä

- muut hyvät ovatkin sitten perinteisempää suomalaista ja perinteiset suomalaiset hinnat (ylikalliit). Pöllöwaari, Figaro ja Kissanviikset mainitsen hintalaatusuhteeltaan toimivimpina. Pöllöwaariin ei kannata alle 50 euron budjetilla mennä, mutta Figarosta ja Kissanviiksistä löytyy kyllä yksittäisiä hyviä annoksia myös halvempaan kategoriaan. Molemmissa alkupalasuosituksena valkosipulietanat :) Sitten jos haluaa vaan mahan täyteen, mene Sohwiin. Kohtuu halpaa, kohtuu hyvää.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jyväskylän ravintolaskene on ollut melkoinen pettymys. Viime reissulla kuitenkin Brick's pääsi yllättämään positiivisesti hyvin valmistetulla annoksella. Kokki selvästi osaa asiansa. Hiukan pubiruokaahan tuo on, mutta jos se kelpaa, niin tuota voi varauksin suositella.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Jyväskylän ravintolaskene on ollut melkoinen pettymys. Viime reissulla kuitenkin Brick's pääsi yllättämään positiivisesti hyvin valmistetulla annoksella. Kokki selvästi osaa asiansa. Hiukan pubiruokaahan tuo on, mutta jos se kelpaa, niin tuota voi varauksin suositella.

Vielä pari vuotta sitten olisin nostanut Bricksin ohi Sohwin pubiruokana, mutta ei enää. Ei millään. Ei lähelläkään.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Minä en enää ~5 vuoteen. Bricks oli joskus 10 vuotta sitten ok tason ravintola, mutta alas on mennyt.

Jos itse suosittelisin jotain, olisi varmaan omalla rahalla Kissanviikset, ja kyllähän kaupungin paras ravintola on Ranskalaiset Korot/Pöllöwaari. Se vaan on varmaan monelle jatkoaikalaiselle vähän yli oman rahan, mutta ainoa, jossa on edes jotain fine diningin ideaa. Hotellipuoli myös hieno ja tyyliin sopiva.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En tiedä, millainen ruokaravintola Brick's oli 10 vuotta sitten (hyvä olutvalikoima siellä oli jo silloin, mitä nyt piirsivät shamrockin Guinnessiin hammastikulla :-p). Mutta osaan erottaa annoksesta, milloin se on tehty hyvin ja milloin hutaistu hiukan sinne päin. Hieno homma, jos sieltä on aiemmin saanut vielä parempaa ruokaa.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jos kreikkalainen ruoka maistuu niin suosittelen Jyväskylästä Etruscoa.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Tampere. Eilen tuli käytyä viikinkiravintola Haraldissa: alkuun Njordin kalakivi ja pääruuaksi Peltopyytä Pivosta. Kalakivi oli kyllä helvetin hyvä ja mielenkiintoinen alkuruoka. Erityismaininta tervasilakasta! En yleensä tykkää silakasta, mutta tää oli kyllä aivan sairaan hyvää. Harmi et sitä oli vain yksi pieni filee. Miinusta salaatista joka oli otettu suoraan pussista ja viskillä aateloidusta savulohesta ei mun makunystyrät millään löytäny sitä viskiä. Peltopyy nyt maistu ihan siltä miltä pitääki ja lisukkeet oli aivan perkeleen hyvät. Hintaansa nähden kyllä erinomaiset safkat, suosittelen.

Trattoriassa on myös tullu käytyä pariinkin otteeseen ja voi tätäki kyllä suositella. Savustettu ankanrinta Brushette on ainakin kokeilemisen arvoinen eikä hintakaan päätä huimaa.
 
Suosikkijoukkue
OJ, Kouvolan Edustuskiekko ry, The Villans
Osaisikohan jatkoajan oululaiset ja miksei muutkin suositella kohtuuhintaista ja hyvää ravintolaa oulusta?
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Osaisikohan jatkoajan oululaiset ja miksei muutkin suositella kohtuuhintaista ja hyvää ravintolaa oulusta?

Oskarin kellari juna-aseman vieressä on ollut aina laadukas paikka. Rruoka varmasti hyvää. Menu suht pieni, mutta se ehkä takaakin sen laadun. Normi hinnat.

Mitä lähemmäs toria mennään niin sitä kalliimmaksi taitaa ravintolat mennä. Välimerenravintola Olimpos ei ollut mikään menestys enkä suosittele sitä kenellekään. Menu on kyllä valtava, mutta laatu on heikko.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Tokio55 Runeberginkadulla oli ihan helvetin hyvä. 2 x samppanjalasillinen, 40 sushin lajitelma, 4 x bisse + jälkiruoat oli tuommoinen 100 euroa. Ihan sopivan hintainen setti siis.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tampereelle suunnataan neidin kanssa ensi viikonlopuksi sinne Holiday Clubin kylpylään (odotukset ei kovin korkealla ;).

Mutta kuitenkin aateltiin käydä pe ja la illallisella sekä la ja su lounaalla ulkona, jote ravintoloita saa ehdotella. Mielellään niitä edullisempia, kun budjetti ei ole kovin kummoinen kyseiselle reissulle ennen palkkapäivää.

American Diner bongattiin netistä, onko mistään kotoisin?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Mutta kuitenkin aateltiin käydä pe ja la illallisella sekä la ja su lounaalla ulkona, jote ravintoloita saa ehdotella. Mielellään niitä edullisempia, kun budjetti ei ole kovin kummoinen kyseiselle reissulle ennen palkkapäivää.

Jos tykkäät(te) maistella oluita, Plevna voisi olla hyvä vaihtoehtoa. Ei ole pahan hintainen ja tunnelma on mukava.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos tykkäät(te) maistella oluita, Plevna voisi olla hyvä vaihtoehtoa. Ei ole pahan hintainen ja tunnelma on mukava.
Olikin mielenkiintoista tarkistaa hinnasto tuosta linkista: 1990-luvulla pieni currywursti oli halvempi (29,90mk) kuin Bic Mac -ateria (muistaakseni 32,90mk). Tuli käytettyä aika usein. Nyt se oli näköjään 7,90€, mikä on lievästi mäkkiä kalliimpi. No, on se silti reilusti parempi, ja hintansa väärtti edelleen (olen toki syönyt Plevnassa viime vuosinakin, mutta hinta ei ollut jäänyt mieleen).
 

scholl

Jäsen
American Diner bongattiin netistä, onko mistään kotoisin?

olen käynyt kerran pari vuotta sitten semidarrapäivänä. Sisustus ihan jees. Sellaista 50 luvun diner-meininkiä. Se voisi olla jossain pienellä paikkakunnalla Jenkeissä toi paikka. Sinne oli autolla tosin vähän hankala löytää, koska harva tietää, missä joku Finnlayson on, eikä se ruokakaan nyt aivan huippuluokkaa ehkä ollut, mutta kuitenkin parempaa kuin nuo Chico'sin tyyliset ketjut. Suomessahan ei oikein täysin huippuhampurilaista osata missään tehdä. Olen syönyt vähintäänkin satoja kertoja, eikä missään ole ollut ihan huippuburgeri. Mutta toi oli ihan jees paikka yhden kerran perusteella, joten kyllä itse voisin siellä käydä, jos Tampereella joskus käyn. Sopii just sunnuntaille esimerkiksi hyvin tai ehkä etkopaikaksikin. Jäi tosin mieleen, että paikka oli aika täynnä eli sitä pöytää voi joutua vähän venaamaan. Itselläni kävi säkä, kun joku just lähti.

edit. toinen halvahko paikka Tampereella on Pizzeria Napoli. Tosin niillä ei ole Weissbier-laseja siellä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Suomessahan ei oikein täysin huippuhampurilaista osata missään tehdä. Olen syönyt vähintäänkin satoja kertoja, eikä missään ole ollut ihan huippuburgeri.

Ihmettelen sitä, miksi syödä satoja kertoja keskinkertaisissa hampurilaispaikoissa. Melko säälittävää tai sitten oikeasti tyytyy keskinkertaisuuteen. Totuus paljastuu vähitellen...:D

Sä oot niin feikki.
 

Veikko40

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, FC Ilves, SC Classic, BC Pyrintö
American Diner bongattiin netistä, onko mistään kotoisin?

IMO todellakin jees! Useasti oon käynyt Siperian raflassa. Auton voi jättää vaikka Plevnan tai Frenckelin parkkitaloon/-luolaan, joista suora yhteys Siperiaan.
Toinen rafla on Lielahden kaupunginosassa, mutta siellä en ole vieraillut. Oletan kyllä, että varsinkin sinne syrjempään ei tarvitse jonotella.

Oletan myös, että olet tutustunut nettisivujen annos- ja muihin tietoihin.
Annokset on mun mahalle sopivan kokosia ja maku..no makuasiat on makuasioita, mutta mulle maistuu. Jää linjamäkkärit horisonttiin ja Amarillon ja muiden vastaavien burgerisapuskat yms. mätöt myös lievästi takaviistoon. Jälkkärit semihyviä ja tunnelmasta plussa. Ei muuta kun rockabilly-tukka taakse ja dineriin.
 

Teddy_H

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-73, Pantserfaust
American Diner bongattiin netistä, onko mistään kotoisin?

Mä en kyllä suosittele. Toki, vain kerran tullut käytyä, mutta niin kehno vaikutelma jäi ettei uudelleen ole tarvetta mennä. Miljööstä plussat, suht omaperäinen ja jotenkin tunnelmallinenkin. Mutta ne huonot. Olimme neljä henkeä kattavalla joukkueella liikenteessä. Kaikki tilasivat kokolailla samankaltaisen hampparisetin. Ruoka tuotiin kaikille vähän eri aikaan. Vähän jokaisen annoksessa oli jotain huomautettavaa - hamppari kasattu valmiiksi "ohi" jolloin täytteet levahtelivat miten sattuu, ranskalaiset olivat sellaista kehnoa Hese-tasoa eli varsin mauttomia ja haaleita. Hintatasokaan ei tainnut ihan halvimmasta päästä olla. Samoista sisätiloista American Dinerin kanssa löytyy SpeakEasy, suosittelisin sitä Dinerin sijaan. Toinen kova vaihtoehto voisi olla Kehräsaaresta löytyvä Gringos Locos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös