Jatkoajan ravintolaopas

  • 540 016
  • 2 522

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Hääpäivä lähestyy ja olemme mitä todennäköisemmin silloin vaimon kanssa Helsingissä. Eli kaipaisin suosituksia Helsingin hyvistä, ns. hienommista ravintoloista. Onko Chez Dominique hintansa ja maineensa arvoinen? Vai löytyisikö joku paremman hinta/laatu -suhteen paikka? Painotus tuossa suhteessa saa olla enemmän siellä laadun puolella.

Helsingin fine dine -ravintoloista kannattaa harkita myös seuraavia: Havis, Savoy, Carma, Olo ja Demo. Henkilökohtainen suosikkini on Havis, jossa kalan käsittely on viety aivan omalle tasolleen, henkilökunta lukee ajatuksia ja lautasella maistuu niin rakkaus kuin ylpeyskin omaan tekemiseen. Ja onhan se selkeästi romanttisempi kuin esmes CD tai Demo.

Jättäkää väliin ainakin Kämppi - joka oikeastaan vain yrittää olla fine - ja Postres. Ensimmäiselle kokonaisuudessaan buu, jälkimmäisessä alkuruoat toimivat, mutta muuten suoritukset ovat olleet hengettömiä, pl. ensimmäinen toimintavuosi.
 
^ Kylla minä ainakin olen tuolla Postresissa - kuten nimikin antaa odottaa - syönyt tämän maan herkullisimpiin kuuluvia jälkkäreitä. Hinta-laatusuhde oli mielestäni kunnossa.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
^ Kylla minä ainakin olen tuolla Postresissa - kuten nimikin antaa odottaa - syönyt tämän maan herkullisimpiin kuuluvia jälkkäreitä. Hinta-laatusuhde oli mielestäni kunnossa.

Olen sitten vissiin onnistunut ajoittamaan väärille päiville ne 4-5 käyntikertaani... Omalta osaltani eivät - yhdessä päiden kanssa - missään nimessä lunastaneet alkujen antamia lupauksia. Ainoa onnistunut kerta oli ensimmäinen, joskus muutama kuukausi avaamisen jälkeen, sittemmin laadusta on mielestäni alettu tinkiä.
 
Omalta osaltani eivät - yhdessä päiden kanssa - missään nimessä lunastaneet alkujen antamia lupauksia.

Minulla se menee noin melkein joka ravintolassa melkein joka kerta...

Olet käynyt Postresissa pari-kolme kertaa minua useammin, joten arviosi lienee luotettavampi.

Silti mainion suklaiset jälkiruoat ovat jääneet mieleen, joten eivät ne ihan kuraa ole olleet. Myös ne pienet, varsinaisten ruokalajien lomassa tarjoillut pikkupalat olivat mainioita, kuten itse alutkin.

Eli en minä henk.koht. tuota dissauslistalle olisi valmis laittamaan.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Minulla se menee noin melkein joka ravintolassa melkein joka kerta...

Hetken pohdinnan jälkeen olen sitä mieltä, että useimmin tuo pätee niihin ravintoloihin, joissa henkilökunta on lähtökohtaisesti töissä, ei valmistamassa ruokaa rakkaudesta siihen. Noin yleisesti ottaen. Siinä ei Samulin ja Vesan intohimo ja ammattitaito päätyyn asti vie, jos keittiössä on yksikin "virkamies".

Silti mainion suklaiset jälkiruoat ovat jääneet mieleen, joten eivät ne ihan kuraa ole olleet. Myös ne pienet, varsinaisten ruokalajien lomassa tarjoillut pikkupalat olivat mainioita, kuten itse alutkin.

Tarkennetaan sen verran, etten missään nimessä tarkoittanut niiden olevan kuraa. Ihan hyviä toki olivat, mutta ensimmäisen visiitin ja alkupalojen puolesta odotin selkeästi enemmän. Mielestäni laatu ei myöskään vastannut hintaa. Pettymys oli sekin, että mainio juustosetti on sittemmin kutistettu yhdeksi juustoksi. Juustofanaatikkona tämä on asia, josta en pääse yli =)
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Hääpäivä lähestyy ja olemme mitä todennäköisemmin silloin vaimon kanssa Helsingissä. Eli kaipaisin suosituksia Helsingin hyvistä, ns. hienommista ravintoloista. Onko Chez Dominique hintansa ja maineensa arvoinen? Vai löytyisikö joku paremman hinta/laatu -suhteen paikka? Painotus tuossa suhteessa saa olla enemmän siellä laadun puolella.

Carmassa on aivan jäätävän kova hinta/laatu -suhde. Kuitenkin tähtimesta kyseessä, ja silti viiden ruokalajin menu irtoaa hintaan 69€. Myös viinilista on todella maltillisesti hinnoiteltu, vaikka tietysti joukosta löytyy arvokkaita laatuviinejäkin. Mutta esim. Côtes du Rhône 2006 hintaan 43€ pullo on suorastaan halpaa. Merkkipäivää ajatellen myös sisustukseltaan sopiva kaikinpuolin. Pienihän paikka on, joten varauksen kanssa pitänee olla ajoissa liikkeellä.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hääpäivä lähestyy ja olemme mitä todennäköisemmin silloin vaimon kanssa Helsingissä. Eli kaipaisin suosituksia Helsingin hyvistä, ns. hienommista ravintoloista. Onko Chez Dominique hintansa ja maineensa arvoinen? Vai löytyisikö joku paremman hinta/laatu -suhteen paikka? Painotus tuossa suhteessa saa olla enemmän siellä laadun puolella.

Edellisestä kerrasta jäi paskanmaku suuhun niin kuin jo tässä ketjussa kirjoitin...

Näin se taso heittelee. Eilinen Chez Dominiquen kuuden ruokalajin yllätysmenu oli todellinen pettymys. Yhtenä ruokalajina hyytelöity kurkku, pääruuan määrä palautti mieleen kaikki kliseet huippuravintoloiden annoksista ja viinimenu piti sisällään 5 viiniä. Kaiken kruunasi vaatteiden odotteleminen narikasta, kun henkilökunta hukkui maksun saatuaan kuin pieru Saharaan. Ei näin. Tuolla tasolla ei pitäisi kauaa Michelin-tähdet koristaa seinää, vaikka kaikista ruoka-aineista tekisikin vaahtoa.

Jos nyt jostain haluaa antaa plussaa, niin viinit sopivat ruokiin mahtavasti. Myös uusi kokemus hieman savuisen viskin makuisesta valkoviinistä oli nautittava. Tästä tosin saadaan kiittää enemmän Ravintola Karelian maahantuontia.

Omalla kohdalla Postres ja G.W.Sundmans ovat toimineeet joka kerta moitteettomasti ruokien, juomien ennen kaikkea palvelun osalta.

GW voisi olla se vähän romanttisempi paikka tuollaisen hääpäivän julistamiseen, vaikkei Michelin- tähtiä enää olekaan. Myös Ravintola Lyon voisi olla tunnelmaltaan aiheeseen sopiva paikka.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Olo ja Demo ovat hintalaatusuhteeltaan loistavia. Postres ja G.W.Sundmans täysin pettymyksiä niin bisneslounaan (ei, ei mikään 9,20 lounarilounas) kuin iltaruoankin suhteen. En ymmärrä Postresin Micheliniä, olen joutunut käymään siellä ainakin 10 kertaa tässä viimeisen parin vuoden aikana. Fine dine joo, mutta kaukana huipusta.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Kiitos kaikille suosituksista! Valintamme kohdistui Carmaan ja tilaakin sieltä merkkipäivällemme onneksi löytyi.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tällainen probleemi edessä, josta olisin voinut kysyä myös tyhmien kysymysten ketjussa:

Duunikuvioihin liittyen on tulossa kokous Helsingissä, jonka jälkeen on perinteisesti menty porukalla syömään ihan epävirallisesti. Jokainen on siis maksanut oman laskunsa itse. Yleensä osallistujia on ollut n. 10-15, mikä on jo aiheuttanut hieman nikottelua joidenkin ravintoloiden kohdalla, kun ei ole tilattu etukäteen, ja toisiaan kaikki laskut erikseen. Ravintolat olisivat selvästi toivoneet etukäteistilaamista, ja joskus on tarjottu jotain suppeampaa "ryhmämenuuta". Etukäteen tilaaminen ei kuitenkaan onnistu ja suppeasta listastakin on huonoja kokemuksia.

No, nyt on kokous on isompi kuin koskaan, ja on "pelko", että syömään lähtijöitä voi tulla jopa 20-30 henkeä. Tietääkö kukaan kokemuksesta ravintolaa Helsingin keskustassa joka selviytyisi jotenkin kunnialla tuon kokoisesta seurueesta, jossa jokainen tilaa itse ja maksaa omat ruokansa?
 

Ilmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, nyt on kokous on isompi kuin koskaan, ja on "pelko", että syömään lähtijöitä voi tulla jopa 20-30 henkeä. Tietääkö kukaan kokemuksesta ravintolaa Helsingin keskustassa joka selviytyisi jotenkin kunnialla tuon kokoisesta seurueesta, jossa jokainen tilaa itse ja maksaa omat ruokansa?

Ainakin Zetorissa on onnistunut vajaan 20 hengen porukalla.
Riippuu tietysti päivästä ja ajankohdasta.
 
Viimeksi muokattu:

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen reippaat pojat
Onko kellään kokemuksia Helsingin Gringos Locosista? Ainakin Tampereen Gringos Locos:lla on tietty kulttimaine chilipäiden keskuudessa.

- Tinke-80
Edellisen 15 viestin joukostakin löytyy arvio.

Lounaspaikkavinkkejä, seisovapöytä alle 10€, Tampereen keskustasta otetaan vastaan.
 

Islanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä vielä suora linkki.

Täytyy vielä lisätä tähän, että pari viikkoa sitten kirjoitin myös asiakaspalautteen(suunnilleen tuo postaamani teksti) ravintolan nettisivuille. Noh, eihän sieltä mitään vastausta ole kuulunut.... Pitää laittaa maililla sama uudestaan, mikäli mitään ei kuulu.

En suosittele. Tosissaan korkeintaan oluelle ja nachoja syömään, kuten mainitsinkin.
 

Morgoth

Jäsen
Onko Chez Dominique hintansa ja maineensa arvoinen? Vai löytyisikö joku paremman hinta/laatu -suhteen paikka?

Kävin vaimon kanssa synttäreilläni siellä syömässä, kun olemme pitkään puhuneet, että olisi joskus kiva kokea tuollainen. Hienoin paikka ennen tuota on ollut Kämp ja se jäi kyllä kauas taakse. Söimme 9 ruokalajin yllätysmenun ja täytyy sanoa, että itse en keksi mitään moitittavaa ruuasta tai että itse olisi koskaan syönyt edes lähelläkään yhtä hyvää ruokaa. Itseasiassa elämyksenä varsin hieno. Tarjoilu tietysti jo vähän huvittavaakin, kun tarjoilijoita pyörii koko ajan ympärillä. Hinta/laatu-suhde.. No, kallistahan tuo on, mutta ainakin itse olin kokemukseen enemmän kuin tyytyväinen. Seuraavaksi tarkoituksena olisi käydä syömässä juoluateria ko. paikan 'joulugrillissä' Lauttasaaressa.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Lounaspaikkavinkkejä, seisovapöytä alle 10€, Tampereen keskustasta otetaan vastaan.

Koskikeskuksen kiinalainen buffet maksaa vähän alle 9 euroa. Todella mitäänsanomatonta mättöä eli peruspaskaa kiinalaista.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Helou tamperelaiset, hakusessa edullinen "perusravintola" keskustasta tyyliin Napoli/Pancho Villa/Zarillo. Edellämainitut miellyttävät, mutta kun noissa on muutaman kerran tullut käytyä, katsastaisi mielellään jotain uuttakin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Helou tamperelaiset, hakusessa edullinen "perusravintola" keskustasta tyyliin Napoli/Pancho Villa/Zarillo. Edellämainitut miellyttävät, mutta kun noissa on muutaman kerran tullut käytyä, katsastaisi mielellään jotain uuttakin.
Olen tykännyt Coyote Barista. Siinä Stockaa vastapäätä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Nyt kaikki turkulaiset ja sinne matkaavat tarkkana!

Ravintola Pikku-Torren ruokalistalta bongasin todella rajun ruoka-annoksen jossa hinta kohtaa laadun/määrän.

Entrecote

Naudan välikyljys 500 g
Maustevoi
Tomaatti-sipulisalaatti
Kantriperunoita (perunat voi vaihataa halutessa Caesar-salaattiin tai lämpimiin kasviksiin).

Hinta 25,00 €


Sama annos 300 gramman pihvillä 17 euroa.

Siis puoli kiloa lihaa ja loistavat lisukkeet päälle ainoastaan 25 euroa. Ravintola sijaitsee keskustan tuntumassa osoitteessa Yliopistonkatu 30. Paikka toimii myös urheiluravintolana eli kaikki kanavat löytyvät.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Suositelkaas Helsingistä jotain hyvää ravintolaa. Olemme menossa kaveriporukalla syömään jonnekin ja kaikenlaista on tullut kokeiltua. On venäläistä buffettia, sushia sekä japanilaista ruokaa kokeiltu ja itse tykkäsin varsinkin sushista. Ravintola saisi olla mieluusti sellainen jonne ei tarvitse laittaa pikkutakkia päälle eli ns kermapersepaikat voidaan jättää välistä.

- Tinke-80
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
[Helsingin Gringos Locos
Ravintola.fi - Gringos Locos http://www.ravintola.fi/ravintola/gringos_locos_helsinki

Muuten erittäin perus texmex-paikka mutta täältä taitaa löytyä Helsingin tulisimmat safkat ihan perus listalta. Varsinkin Diablo Burger (15,80€ (Tulisuus ***) ) on jokaisen chilipään itse kokeiltava. Erittäin tulinen enkä suosittele tätä ns normaalille kuluttajalle. Mutta meille chilihulluille tämä on hemmetin hyvä valinta. Myös habanero Guacamole on hemmetin hyvä valinta.

- Tinke-80
 
Viimeksi muokattu:

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mitään muuta hyvää tuosta mestasta en ole kuullutkaan tuon tulisuuden lisäksi.

Jos nyt pitäisi mennä jonnekin syömään, niin katsastaisin jonkun hyvän mestan mistä saa parsaa. Ainakin Kolmen Sepän pihvi parsalla ja korvasienikastikkeella kuulosti melko hyvältä.

Seahorse on aina klassikko, ja toimii varsinkin frendiporukalla loistavasti. Ja ainakin tarpeeksi rentoa, ei nyt kuitenkaan liian boheemia. Mutta ruoka on kyllä rehellisen hyvää. Hinnatkin ihan asialliset.

Toinen mesta mikä pitäisi käydä tsekkaamassa on se Runeberginkadun thaikku, jonka nimen olen taas jo unohtanut. Mutta kuppilalle sataa kehuja joka suunnasta, siis safkasta, en tiedä edes yhtään minkä hintainen tai näköinen mesta on kyseessä.

Prkl Clubin alakertaan on muuten avattu Hiisi, josta saa suomalaista safkaa vähän rokilla meiningillä. Kuulemma reilut annokset ja ihan asiallisen hintaiset. Viikonloppuisin auki 2.30, pitää käydä tsekkaamassa joku yö.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Perjantaina tuli käytyä kaverin kanssa Ravintola Torissa syömässä. Lyhyeltä listalta kumpikin valitsi pyttipannun jota ei enää löydy Torin listalta. Pyttipannu oli varsin toimiva mutta häviää aika selvästi esim Weeruskan pyttipannulle. Torin kuuluisia jallupullia voisi joskus kokeilla. Ravintola Tori oli kaiken kaikkiaan hyvän hinta/laatusuhteen paikka jonne voisi mennä uudestaankin mutta ei missään nimessä mene Top 5:een ruokapaikoista missä olen käynyt.

-Tinke-80
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ravintola Tori oli kaiken kaikkiaan hyvän hinta/laatusuhteen paikka jonne voisi mennä uudestaankin mutta ei missään nimessä mene Top 5:een ruokapaikoista missä olen käynyt.

Ihan mielenkiinnosta tekee mieli kysyä, että mikä sit mahtaa olla sun top 5 pääkaupunkiseudun mestoista?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös