Jatkoajan ravintolaopas

  • 533 314
  • 2 507

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Edellisellä sivulla kysyin onnistuneesti lauantaisia lounaspaikkoja Turussa. Nyt olisi tarve löytää ensi lauantaiksi kiva paikka Lahdessa. Mukana taas myös se iäkkäämpi sukulainen, joka ei etnisestä oikein välitä, ja lisänä kehitysvammainen veljeni, jolle mm. hampurilaiset vaativat liikaa sorminäppäryyttä. Eli tavallista, hyvää lounasruokaa etsitään. Pitäkääs pojat mun mainetta yllä!

Muuta kokemusta ei Lahdessa ole, mutta Mamma Mariaa ainakin paikallisetkin (ehkä?) kehuvat.

Mamma Maria
 
Menkääs nyt mulkut tuonne syömään: Ravintola-arvio: Mikko Utter - Viini-lehti

Helsingissähän tämä olisi jotain aivan sanoinkuvaamatonta ja hinnat kaksinkertaiset. Toisaalta, ehkä se on ihan hyvä, että pysytte poissa.

Helsingissähän tuo konsepti olisi jo pelkästään vuokrien suhteen mahdoton. Hansvilivälihän tämän tyyppistä täällä yritti, mutta jokos se kaatui omaan mahdottomuuteensa, vaikka hinnat tosiaan oli sen 200. Arvostan Utterin omistautuneisuutta, sillä tuollainen 600 euron verollinen liikevaihto per ilta vaatii aikamoista taiteilua taloudellisesti Lohjallakin.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Menkääs nyt mulkut tuonne syömään: Ravintola-arvio: Mikko Utter - Viini-lehti

Helsingissähän tämä olisi jotain aivan sanoinkuvaamatonta ja hinnat kaksinkertaiset. Toisaalta, ehkä se on ihan hyvä, että pysytte poissa.

Konsepti vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta ja vaikka hintataso on mallia tyyris niin ei kuitenkaan mahdoton. Harvoin tulee noille kulmille eksyttyä, pari vuotta sitten kävimme asiakkaan luona Åminneforsissa ja poikkesimme Fiskarsissa Kuparipajassa syömässä. Tuosta mulkkujen syömäänkehoituksesta tuli mieleen ikivanha vitsi. Renki oli pannut piikaa pitkään ja hartaasti ja jäähdytteli aktin jälkeen mulkkuaan piimähinkissä. Tämän nähtyään piika totesi että enpä ole ennen nähnyt miten tuo vehje tankataan. Bon apetit.
 

Pertsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Edellisellä sivulla kysyin onnistuneesti lauantaisia lounaspaikkoja Turussa. Nyt olisi tarve löytää ensi lauantaiksi kiva paikka Lahdessa. Mukana taas myös se iäkkäämpi sukulainen, joka ei etnisestä oikein välitä, ja lisänä kehitysvammainen veljeni, jolle mm. hampurilaiset vaativat liikaa sorminäppäryyttä. Eli tavallista, hyvää lounasruokaa etsitään. Pitäkääs pojat mun mainetta yllä!

Näillä spekseillä menisin varmaan itsekkin jo edelle suositeltuun Mamma Mariaan. Pasta on tuolla jopa hyvää, joskus olen saanut ihan kelvollista risottoakin.

Seisovaa pöytää löytyy heikosti lauantaisin, ainakaan keskustasta.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ravintolaehdotuksia kaipaisin seuraavista kaupungeista: Vaasa, Kemi, Uumaja, Luulaja ja Oulu. Käyn ajelemassa loman kunniaksi sellaisen 2500 kilometrin reissun 6 päivässä ja noissa kohteissa yövyn ihan keskustan tuntumassa. Lauantaina aloitan Vaasasta ja keskiviikkona saavun Ouluun. Torstaina ajelen sitten Oulusta etelään.

Löytyisikö hyvää pastaa, pizzaa tai alle 25 euron pihvejä noista kohteista? Tai olisiko jotain muuten superhyviä tai muuten vain suositeltavia ravintoloita noissa kohteissa? Kiitos.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Turusta kysymys lounaspaikkaan liittyen: ei roskaruokaa, muttei mitään liian pröystäilevää. Ketjupaikat kiitos pois, la on kyseessä. Seurueeseen kuuluu itseni lisäksi mutsi sekä broidi perheineen, yht 6 hlö.

Jos saa valita, niin meksikolainen ja intialainen myös ei kiitos.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Muuta kokemusta ei Lahdessa ole, mutta Mamma Mariaa ainakin paikallisetkin (ehkä?) kehuvat.

Mamma Maria

Italialaishenkinen Mamma Maria on ainakin ollut tasaisen hyvä aina kun itse olen käynyt Vaihtuvat | Mamma Maria

Taitavat lahelaiset koijata vieraspaikkakuntalaista tuon Mamma Marian suhteen. Tosin aiheesta keskusteltiin mm. Forkán kanssa jo aikaisemmin tänä vuonna eli ehkä en lähde asiaa uudestaan toistamaan. Ihmettelen kyllä.

Ihmettelen kyllä Lahdessa asuvien suosituksia tuonne Mamma Mariaan. Siis niin helvetin kliseinen "italialainen" ravintola, josta löytyy niin kulahtaneet puna-valko-vihreät markiisit ikkunoista kuin punavalkoiset tahriintuneet pöytäliinat, laminoidut ruokalistat "klassikkoannoksilla" ja lähinnä tuhkakupit puuttuvat tältä aikamatkalta vuoteen 1991. Ruoka puolestaan on korkeintaan keskinkertaista ja ne kolme kertaa kun olen käynyt, niin tarjoilijat olivat kyllä ihan ystävällisiä, mutta kovin nuoria ja aika hukassa hommissaan. Tämä ei siis ole mikään piikki sulle, vaan ihmettely siitä, kun muutkin mielestäni ihan fiksut lahelaiset ovat tätä paikka jotenkin suositelleet.

Kirtimayassa on lounas ollut varsin hyvä, mutta illasta ei ole kokemuksia. Ihan perusnepalilainen tuo on, hyvässä ja pahassa, mutta ehkä kuitenkin sitä hieman parempaa päätä kokonaisuudessaan edustaa. Haraldin laitoskeittiön kiertäisin myös ja jos oikeaa Lahe-tunnelmaa haluaa, niin lähtisin melkein samoille linjoille kuin @heavy eli lihamuki kouraan, kaljatölkki käteen ja sekalaista riidaanhaastamista torin ympäristössä. Eli menkää sinne Kirtimayaan.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Turusta kysymys lounaspaikkaan liittyen: ei roskaruokaa, muttei mitään liian pröystäilevää. Ketjupaikat kiitos pois, la on kyseessä. Seurueeseen kuuluu itseni lisäksi mutsi sekä broidi perheineen, yht 6 hlö.

Jos saa valita, niin meksikolainen ja intialainen myös ei kiitos.
KADO – Sushi
Kauppahallista löytyy. Hyvä valikoima, ystävällinen palvelu, hinta/laatusuhde kohdillaan ja maistuvaa. Lauantaina auki 10-16.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@Joukka kiitos, mutta seurueen nuorimmainen ei voi sietää sushia. Jäi mainitsematta, siinä ne rajoitteet taisi sitten ollakin. Kiitoksia kuitenkin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kauppahallin muutkin "kuppilat" taitavat olla kuitenkin tsekkaamisen arvoisia. Hyvää perusruokaa moneen lähtöön.
Edelleen kiitos, Kauppahalli onkin jostain syystä jäänyt väliin. Vaikka aika paljon olen siellä viettänyt aikaa, tosin lyhyissä pätkissä ja aikaa sitten. En siis ole kartalla nykyisestä menosta, jos aikaisemminkaan.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Edelleen kiitos, Kauppahalli onkin jostain syystä jäänyt väliin. Vaikka aika paljon olen siellä viettänyt aikaa, tosin lyhyissä pätkissä ja aikaa sitten. En siis ole kartalla nykyisestä menosta, jos aikaisemminkaan.

Ja aina jos haluaa perinteistä varsinais-suomalaista asiakaspalvelua ja 80-luvun miljöötä, kannattaa mennä Tähti Baariin. Oikein perinteistä suomalaista lounasruokaa leikkeineen jne.. Kauppahallista tosiaan vinkkinä Hyvän Ruoan Ystävät ja Roots (kasvisravintola). Muut aika perusjeejee-tasoa.

Tuosta myös ihan pätevä top 10-lista Turusta. Tosin Taco Niton taso on mennyt huikeaa vauhtia alas. Forum-korttelissa Cosmic Comic Cafen vieressä olevaa vietnamilaista ravintolaa ei voi kehua tarpeeksi. Tosin kuudelle hengelle tilat voi olla aika ahtaat.

Panimoravintola Koulua vois myös suositella. Tuosta vaikka tämän viikon lauantain lounasanti. Miljöönä myös oikein mukava.
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Kaskis, Smör. Mikä on Turun "kolmanneksi paras" ravintola?

Tarkennus: illallispaikka.
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Semmoinen vinkki Kuoresta vielä, että kyseessä kasvisravintola. Jos siis senkaltainen teema närästää, heh.

Mami oli vähän turhan perinteisen oloinen, joten tää Kuori vei nyt. Enpä ole tainnut "fine-dineta" kasvisravintolassa aiemmin, joten on jo aikakin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onko Sointu Turussa lopettanut? Entäpä ketä oli Soinnun takana, onko siirtyneet jonnekin muualle?
Se on ollut mun suosikki tähän kymmenen vuoden sisään kun olen muutamia ravintoloita turussa testannut. Parikin kertaa soinnussa ja aina hyvä fiilis, erinomaista ruokaa yhdistettynä siihen siistiin pubitunnelmaan ja live-musaan.

_
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Onko Sointu Turussa lopettanut? Entäpä ketä oli Soinnun takana, onko siirtyneet jonnekin muualle?
Se on ollut mun suosikki tähän kymmenen vuoden sisään kun olen muutamia ravintoloita turussa testannut. Parikin kertaa soinnussa ja aina hyvä fiilis, erinomaista ruokaa yhdistettynä siihen siistiin pubitunnelmaan ja live-musaan.

_

Paikalle taitaa olla tulossa Gastropub. Nimeä en tähän hätään muista ja onko samat yrittäjät taustalla.

Nopea googlaus ja juu, samat yrittäjät.

BUZZ Gastropub and noodles house
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nopea googlaus ja juu, samat yrittäjät.
Hieno homma, tuo tieto riittää mulle. Luotan heidän kykyyn tehdä hyvää ruokaa hyvällä konseptilla, eli menen jatkossakin tuonne kun poikkean turkusessa.

_
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oulussa kannataa käydä Kauppuri 5:ssa syömässä Teurastaja-burgeri.
Oli kyllä loistava burgeri. Netissä sitä hehkutettiin jopa Suomen parhaaksi ja se oli ainakin paras, mitä minä ikinä muistan syöneeni. Pitää käydä toistekin syömässä, jos joskus toiste satun käymään Oulussa. Kiitos vihjeestä.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kaskis, Smör. Mikä on Turun "kolmanneksi paras" ravintola?

Tarkennus: illallispaikka.
Itse olen sitä mieltä, että Smör ei kyllä ihan top kolmoseen kuulu. Joka kerta kun siellä olen syönyt, on joku ruokalaji jättänyt toivomisen varaa (yleensä aina pääruoka). Kaskis selkeä ykkönen, Mami hyvä kakkonen, sitten tulee ehkä omalla listalla Karu Izakaya, Ludu, Kuori, Smör ehkä tähän kohtaan ja sitten melkein jo mennään enemmän simppeliin bistromaailmaan, Tintå, E. Ekblom, Sergios, Gustavo. Pinella on liian tylsä ja aina hiukan pettymys. Kesällä toki kiva ympäristönsä vuoksi, mutta silloin yleensä ruoan taso vielä heikompi + odotusajat aina kohtuuttomat. Di Trevin ruoan taso on laskenut hyvän alun jälkeen todella pahasti. Tårgetin pitsat ovat hyviä, mutta koko muu ruokalista kannattaa skipata, erityisesti pihvit ja kalat. Hämeenkadulla löytyy Suomen paras kiinalainen, eli Jangtse, joka on myös ihan tyylikäs ja viihtyisä, sekä hyvä ja viihtyisä intialainen Delhi Darbar.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös