Jatkoajan parhaat letkautukset, läpät ja muut vastaavat kirjoitelmat

  • 3 281 800
  • 7 387

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
NHL-keskustelun puolella ilmaveivimaalit alasarjoissa mietitytää miten kävisi NHL:n puolella ns. kirjoittamattomien sääntöjen mukaan ja missä menee moinen raja.

Aika älyttömiä välillä nämä "koodistot". Teet hienon maalin niin sut hakataan.
NHL:n koodiston nykytilaa olisi hyvä kokeilla vaikka siten, että ilmaveivimaalin jälkeen hanska ilmaan ja ammutaan se alas Selänne-tyyliin. Siihen päälle Ovechkinin hot stick -tuuletus ja sen jälkeen virnistellen vastustajan vaihtoaition edestä omalle penkille istumaan.

Stick ride vielä vastustajan penkin kohdalla ja valmentaja mittauttaa vastustajan mailan ennen seuraavaa aloitusta niin alkaa olla kohdillaan.

Ja lopuksi vielä aikalisä.

Olisihan toi näkemisen arvoinen setti kyllä kieltämättä. Myös toi "teet hienon maalin niin sut hakataan" kuulostaa mukavan katulätkämäiseltä.
 

Bourque#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings|Big Bad Bruins |NUFC |FC Barcelona|KTP
Tämä Laineen laukauksen anaalilyysi hymyilytti. Selvisi myös Kiprujen taustat.

Patrik Laine shoots, he scores! – suomalaisen supertähden ura NHL:ssä | sivu 197 | Jatkoajan keskustelupalsta

Laineen laukausta on taas täällä spekuloitu, joten laitetaanpas taas välillä faktoja pöytään niin ei tarvi mutuilla. Lämärikisassa tutka mittaa vain huippunopeuden, ei sitä kun kiekko katoaa. Laine ampuu juuri tällä ulkoisella voimalla. Jääkiekossa tätä ulkoista voimaa on tutkittu yllättävän vähän. Tämä johtunee pitkälti siitä, etteivät kanukit halua paljastaa näitä asioita eurooppalaisille. Gretzky on niitä harvoja, jotka tätä on osanneet hyödyntää. Mies näki pelin tapahtumat jo edellisenä päivänä ja pystyi täten suunnittelemaan mitä kentällä puuhaa. Euroopasta näitä siunattuja pelaajia on tullut vain kourallinen, ja suomesta vain yksi ennen Lainetta. Varmaan se suurin salaisuus tähän liityen on että Miikka Kiprusoffia ei ole ikinä ollut olemassa. Miikka vain heijasteli voimaa ja kaatoi puita mökillään. Erään teorian mukaan Marko Kiprusoff on sama asia kuin Miikka. Marko oli Miikkan pahuuden ruumiillistuman heijaste. Kun heijaste potkittiin Montrealista Miikka sai valtavat voimat ja näki kiekot jo ennen pelejä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Muuten joo, mutta mun mielestäni tuossa paistaa aika paljon läpi pieni epätoivo. Tai ainakin jonkinlaista paikkailua tuon aiheen tiimoilta aiemmin heitettyihin väittämiin on havaittavissa. Sellaista "läskiksi heittämistä"...
Ei kai kyseinen nimimerkki silloin alun perinkään tosissaan ollut, siis jos hän se alkuperäinen kiekon katoamis / ulkoinen voima -teorian esittäjä oli? Vai muistanko väärin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ei kai kyseinen nimimerkki silloin alun perinkään tosissaan ollut, siis jos hän se alkuperäinen kiekon katoamis / ulkoinen voima -teorian esittäjä oli? Vai muistanko väärin.
Vaikea sanoa. Mun mielestäni tyyli muuttui siinä kesken kaiken mutta voin mä väärässäkin olla.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Patrik Laine-Slump on nyt sitten hilattu 40 börsään. Aika nopiaan tuo kävi. Mutta kokonaisvallattomasti, toki. Ai niin ja väärin treenaamalla, tietysti. Eiku eihän se reenannu edes koko kesänä, ryyppäsi vaan.

Joo nää on jo kuluneita vitsejä, mut nyt nauratti jostaki syystä pirusti.
 
Tuleekohan Tapparan peli playoffeissa olemaan vanhaa kunnon kahvakiekkoa?

Eiköhän. Rete Röönvalli takalinjoilla, Ojasen Janne liiderinä, Saravon Peksi, Luoman Mikko, Mäkisen Marko jne. hoitelevat kyllä tämän puolen. Tapparahan vei jäähytilaston, varsinkin koukut ja estämiset mennen tullen nimiinsä.

Kuivalainen on ollut loistava. Saas nähdä, miten KalPan veskarin kantti kestää kovissa peleissä. Ei muuta ku miestä maalille ja kiekkoa sinne, niin eiköhän Pasinkin taakse kiekkoja saada. Tomas Kurka täytyy myös pitää tarkasti kiinni. Nuoret Sami Kapanen ja Kimmo Timonen tulee pitää myös aisoissa.

Näillä eväillä kaatamaan KalPaa, joka veti huikean pudotuspelikevään muutama vuosi sitten. Silloin kuitenkin rutinoitunut TPS oli finaalissa parempi.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tämä pääsi yllättämään vitutusketjussa:
Tuo Richard Scarryn Hessu. Ei vittu mikä päsmäri. Just semmonen ärsyttävä mulkku, joka koulussa tietää kaikki vastaukset ja antaa sen näkyä vastaamalla jokaiseen kysymykseen, vaikkei olisi edes oma vuoro. Luultavasti myös nauraa, jos joku toinen vastaa väärin. Todennäköisesti tuon ohjelman ulkopuolella tuo tyttökissa, ne kaksoisporsaat ja Mato Matala ei ole missään tekemisissä tuon kusipään kanssa.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Ylläpidolla eivät ole viime aikoina menneet hommat ihan putkeen ja jotkut ovat kirjautuneet jopa väärän nimimerkin profiililla sisään.
Vaikka tilanne on vakava, niin Ponnistus räjäyttää tällä pankin. Tuloksena suoranaiset huutonaurut.

Mulla tälläinen. Vaikuttaa viestihistorian perusteella ihan kyrvältä.

edit:...eiku tämähän OLIKIN mun oma profiili. Voi saatana.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Hauskaa, koska se on totta.

Kaikki NHL-joukkueet nimenneet Masterton Trophy -ehdokkaansa − Canadiens asetti Antti Niemen ehdolle

Tämä on hyvä otsikko. Siis oikeasti. Erinomainen. Eikä pelkästään Jatkiksessa, vaan jopa koko suomalaisen mediakentän mitassa; otsikossa ei ole klikkisanoja, ei toistoa, ei sanajärjestyssekoiluja - ei mitään turhaa tai tarpeetonta - vaan itse asia niin informatiivisesti ja kompaktisti kuin sen vain voi kahdella lauseella ilmaista, ja kieliopillisesti oikein. Myös itse juttu on loistavasti kirjoitettu, erittäin napakka ja miellyttävälukuinen teksti. Toimittaja Topi Hallikaiselle iso kiitos siis ammattitaitoisesta työstä. Arvostan!

Täysin samaa mieltä asiasta. Tällainen otsikko tosiaan houkuttelee klikkaamaan uutisen ihan oikeasti auki ja jopa lukemaan sen mielenkiinnolla.

Mutta kyllähän sen oikeasti olisi pitänyt olla näin: Katso lista! Maailman kovimmaksi väitetyn kiekkoliigan superpalkintolle on valittu ehdokkaat - listalla mukana yllättävä suomalaisnimi! Patrik Laine: "Eipä olisi ikinä..."
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun pienemmät ja sympaattiset ovat pudonneet, täytyy menestystä toivoa Tapparalle. Jäljellä olevista pienin, köyhin ja sympaattisin. Ei ole rikkaita porhoja antamassa rahaa, eikä pk-seudun äveriäitä, eikä Oulun seudun ”lapset ovat rikkaus” -varantoja. Valmentajakin kaikista vanhin, niin monesti luotsannut jonkun piskuisen altavastaajan menestyksen kynnykselle, jääden lopulta jättiläisten nujertamaksi.

Tampereella työttömyys laskee mielialaa, Tapparan menestys voisi antaa piristysruiskeen koko Pirkanmaalle. Joten koko Suomenkin kannalta soisi voiton menevän sinne.
@Väsyneet Kädet jatkaa "objektiivisen seuraajan" rooliaan tällä heitolla bandwagon -ketjussa. Saattoi olla tahaton, mutta nauratti joka tapauksessa.
 
Siinä oli yksi aika paha virhe. Vasaran mestaruus piristäisi Pirkanmaan pikkukuntia ja Pohjanmaata, ei koko Pirkanmaata.
Virhe on omalla kohdallasi. Tapparan menestys piristäisi koko Pirkanmaata. Muutamat jäljellä olevat Ilves-mieliset alkaisivat ahkeroimaan entistä kovemmin, että Tappara ei menestyisi. Tämä toisi sponsorituloja kaikille Tapparaa pudotuspeleissä vastassa oleville seuroille. Ja tietenkin nuo yritykset panostaisivat omaan tuloksentekoon, jotta sitä rahaa olisi pois jaettavaksi.
 
Siinä oli yksi aika paha virhe. Vasaran mestaruus piristäisi Pirkanmaan pikkukuntia ja Pohjanmaata, ei koko Pirkanmaata.

Minun mielestäni enemmänkin se, että työttömät ja muut vastaavat piristystä tarvitsevat kannattavat yleensä Ilvestä eli vaikutus saattaisi olla pikemminkin masentava.

No ensi kaudella on taas pöhinää ja boomia.

---

@Pepper Jack: kyllä se oli sarkasmia, niinkuin @Kirjoittelijan omaperäinen tööttäys (HN:llä nuo). Itse sen sijaan kirjoitin täyttä asiaa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Persuketjussa on käyty keskustelua ko. puolueen puoluelehden kuulumattomuudesta Julkisen Sanan Neuvostoon. Alla oleva täydellinen vastapallotyrmäys pistää hymyilyttämään joka kerta kun sen luen. (Se, että miksi moista päädyin ko. ketjusta lukemaan, on minullekin mysteeri.)

Ihan yleisesti: JSN hyväksyy puoluelehdet jäsenekseen, koska JSN:n tarkoitus ei ole vaalia riippumatonta journalismia, vaikka JSN sellaisesta kertookin ohjeissaan. Jos JSN tarkoitus olisi vaalia riippumatonta journalismia, puoluelehtiä ei hyväksyttäisi tai JSN vaatisi niitä muuttamaan sitoumustaan suhteessa puolueeseen.

Olet aika pihalla. Sekä JNS:stä että puoluelehdistä ylipäätään. Puoluelehdillä on itsenäiset toimitukset ja päätoimittajat ja lehden sisältöön ei puututua puoluetoimistoilta... siis suoraan.

Hienoa on, että uskovaisia riittää. Aikanaan puolueen lehdistövaliokunnan varapuheenjohtajana ja puolueen kustantaman lehden päätoimittajana oletan tietäväni sen, mistä kirjoitin.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Poijjaat jutustelee mukavia curlingista sillä kuuluisalla miehekkäällä latinotavalla.

Kivet kolisi nänniin koko lähes viikonlopun ajan. Huolestuttavintahan tuossa oli se, että oltiin pelkästään poikaporukalla liikenteessä...
Se on se ensimmäinen kerta aina ensimmäinen. Kivet kolisee minne sattuu. Noin muuten on varmasti ollut ikimuistoinen ilta tai jopa juhlan tuntu, kun vielä vähän isommalla porukalla olette ostaneet pari tuntia aikaa koittaa kepit tanassa liukua pesään. Etenkin ensikertalaiselle lienee hyvä muistuttaa, että se on se harjanvarsi- ja hierontatekniikka erittäin tärkeää, jotta matka ei tyssää liikaan liukkauden puutteeseen. Pitää löytää ne oikeat kohdat tai no, väylät kohti pesää, joita hieroa, niin tie sinne sisään on yllättävänkin liukas ja helppo. Pitää myös olla otteissa tiettyä herkkyyttä, mutta olla samalla jämäkkä ja päämäärätietoinen. Osoittaa mielestäni teidän herrasmiesmäistä kypsyyttä ja arvostusta tätä lajia kohtaan, että jätitte ensimmäisen kerran vähän ehkä tavanomaista vanhemmalle iälle. Siinä osaa silloin aivan eri tavalla käsitellä vehkeitä ja arvostaa sitä ainutlaatuista hetkeä, ottaa kaikki osapuolet huomioon. Eikä esimerkiksi mene sellaiseksi yläfemmojen heittelyksi, vaan iltaman päätteeksi voi käväistä puolukkamehulla ja keskustella asiallisesti, kuinka suorituksen saisi seuraavalla kerralla kaikkia osapuolia miellyttävämmäksi ja löytää ehkä aivan uusia hierontatekniikoita ja kepinkäsittelytaitoja. Ei muuta kuin nautinnollisia curling-iltoja, veli Runk, Kari! Kohti nänniä ja pesää, vaan ei niiden ohi!
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Peace and love kaikille osapuolille, minun puolestani etenkin Raksilassa saa huutaa pohjoista ihan vapaasti, ja vaikka se ei vieraissa tyylikästä olekaan, en kuulu suurimpien mielensäpahoittajien joukkoon aiheen tiimoilta. Silti pernaveikon vastaus ja mielikuva junassa höhöttelevästä "Kärppä-fanista" sai naurahtamaan ääneen. Hyvä kuitti ylipäänsä nykyisestä tavasta oikeuttaa tai rationalisoida mikä tahansa käytös sillä perusteella, että on päästy jonkun ihon alle.

Keskustelussa siis kyse siitä, että IFK-fanien keskuudessa kritisoitiin tapaa huutaa pohjoinen Maamme-laulun aikana jota mm. nimimerkki McTorso kävi ihmettelemässä.

Ei kai kukaan kuvittelekaan, että se vaikuttaisi matsien lopputuloksiin. Mutta etelän vetelien fanien ihon alle on päästy aivan selvästi.

Ok. Minä olen kohtuullisen konservatiivinen. Olin kuvitellut, että varmasti tällä palstalla aivan sieltä konservatiivisimmasta päästä. Tätä keskustelua seuratessa alan tulla toisiin ajatuksiin. Ehkä olenkin liberaali. Oletteko te tosissanne tämän asian kanssa? Kyllä nyt hymyilyttää!

Mikähän tässä niin kovasti hymyilyttää, en oikein keksi. Olen hyvin liberaali ja ehdin mukavasti puolipäiväretkelle huomenna ennen peliä. Aion nauttia junassa olutta heti aamusta, kunhan katson ympärilleni, että kovin moni lapsi tai konduktööri ei näe. Sen jälkeen se on aika sama mitä siinä istumeillani teen, kunhan vaatteet on päällä ja pidän turpani kiinni.

Teidän toiminta on sitä, että virtsaisi siihen junan lattialle ilman vaatteita ja huutelisi koko vaunulle hohhohhoo, menee varmaan jollekin ihon alle. Sitten tietenkin heittäisi vielä sen tyhjän tölkin jonnekin minkä laitan reppuuni.

Pystyn myös olemaan pari minuuttia ilman oluttölkkiä, jos on ihan pakko, mutta joillekin asiallinen käyttäytyminen on vain niin ylivoimainen tehtävä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Vain yksi ote palstan elämäntapaprovosoijan annista:

Gjerdalen näytti kuka on tämän lajin ja pitkien matkojen kruunamaton kuningas. Ei päässyt olympiaurheilija hyppimään nenille. Niskanen 5. Ylläs-levin 70km:n matkalla.

Eikö Gjerdalen jäänyt kisassa toiseksi?

PS: en siis tarkoittanut, että Mängimies on provokaattori.

PS2: odotan mielenkiinnolla, miten provohenkilö vastaa kysymykseen vai onko kuin ei mitään. No, en minä mitään edes odota. Mutta ihan hauskaa silti.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
PS2: odotan mielenkiinnolla, miten provohenkilö vastaa kysymykseen vai onko kuin ei mitään. No, en minä mitään edes odota. Mutta ihan hauskaa silti.
Ei varmasti tule mitään vastausta. Eihän tuo trolli vastaa ikinä yhteenkään kysymykseen mitä siltä kysytään. Itseäni ainakin joskus nauratti, mutta enää ei kyllä jaksaisi noita oksennuksia katsella, joissa ei ole mitään totuudenmukaista.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nimimerkki @adolf kiteyttää mainiosti Hjalliksen kokoomus-eron taustat.
Itse asiassa mä ymmärrän aika hyvin että joku Hjalliksen kaltainen ei jaksa istua jossain tyhjänpäiväisissä tapaamisissa ja kokouksissa syömässä viineriä ja nuoleskelemassa perseitä sekä nyökyttylemässä kiltisti päätään. Siellä on jo ihan riittävästi niitä vallan rakenteisiin muumioituneita tyhjäntoimittajia, jotka vaan ihailevat itseään siitä miten saavat puku päällä patsastella tärkeän näköisinä Arkadianmäellä, vaikka eivät saa mitään ikinä aikaan.
 

Tuamas

Jäsen
Puhdasta Scholl-kultaa pitkästä aikaa

Kieltäisin myöskin parrat kokonaan. Ne viittaavat niin vahvasti nyt terrorismiin, ettei ole mitään syytä, miksi Euroopassa kenelläkään pitäisi olla parta. Sodan jälkeen Hitler sukunimi kiellettiin kokonaan, joten ennakkotapauksia vahvoistakin ratkaisuista on ja ainakin itse pidän jokaista parrakasta miestä terrorismin tukijana. Se on sellainen merkki hiljaisesta hyväksynnästä. Ennen WTC-iskuja 2001 Suomessa ei näkynyt juuri kellään partaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös