Jatkoajan leffakerho

  • 2 316 908
  • 12 001

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Komppaan tätä täysin. Traileri antoi todella huonon kuvan, ja pitkään päätinkin etten tätä käy edes katsomassa.

Itse nauroin (lähinnä pilkallisesti) Pacific Rimin trailerille. Del Toron nimi sai kuitenkin kiinnostumaan sen verran että se valikoitui perjantain leffapläjäykseksi vaimon kanssa. Kuka väittää etteikö suomalainen mies osaa olla romanttinen?

Visuaalisesti todella hieno filmi. Suurena Mass Effect pelisarjan ystävänä olin tyytyväinen sieltä lainattuihin visuaalisiin elementteihin. Sama studiohan työstää juuri nyt Mass Effect elokuvasarjan ykkösosaa, ja Pacific Rimin perusteella visuaaliseen puoleen ei tarvitse pettyä. Itse elokuvan juoni oli minulle sopiva, mätkettä, isoja robotteja ja hirviöitä, ei ylenpalttista turhaa sivuromantiikkaa. Tajusin varmaan vasta puolessa välissä kuka Idris Elba oli, eli Luther. Neon Genesis Evangelion toki tuli mieleen myös tästä elokuvasta. Siitä kun saataisiin hyvin tehty live-action elokuva.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Uuden Batmanin näyttelijän nimi on julkaistu ja hyi helvetti reaktiohan sieltä pamahti, eli BEN AFFLECK. Eikö tapaus George Clooneysta opittu mitään? Ja muutenkin on hölmöä, että jo Daredeviliä näytellyt ja siinä hieman flopannut Affleck kiinnitetään näin isoon rooliin.

Vituttaa. Hienolla, kovalla ja upealla työllä saatiin Batman jälleen kuumaksi aiheeksi ja suosioon, ja nyt kaikki vedetään vessanpöntöstä alas. Enää ei puutu kuin se että nännit palaavat jälleen Batmanin pukuun.

On myös huhuttu että Matt Damonista tulisi Robin. Ei hemmetti.
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Lyhyesti sanottu: Eipä tarvitse katsoa Batmania enää.
 

Reznik

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Lyhyesti sanottu: Eipä tarvitse katsoa Batmania enää.

Niin eipä sieltä uutta Batmania ole tulossakaan vaan joku Superman/Batman, josta nyt ei kukaan odotakaan yhtään mitään.

Asiasta toiseen olen tässä Driven jälkeen katsonut Ryan Goslingin leffoja useammankin ja pitää kyllä miehen faniksi tunnustautua. Huonoa ei ole nimittäin vielä vastaan tullut. Lars and the Real Girl kuitenkin näistä muista paras ehdottomasti. Tosin ei kannata erehtyä luulemaan miksikään hulvattomaksi komediaksi vaan enemmän semmoista lämminhenkistä draamaa. Tosin en tiedä miten hyvin jatkoajan leffakerhoon tämmöinen sopii.

Scifeistä: District 9 oli loppuräimeineen ja juonen"kehityksineen" aika höttöä lupaavasta alusta huolimatta, joten suosiolla olen tän uudemman Elysiumin jättänyt väliin. Kiitti tosta Take Shelter suosituksesta, laitettu muistiin!
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Asiasta toiseen olen tässä Driven jälkeen katsonut Ryan Goslingin leffoja useammankin ja pitää kyllä miehen faniksi tunnustautua. Huonoa ei ole nimittäin vielä vastaan tullut. Lars and the Real Girl kuitenkin näistä muista paras ehdottomasti. Tosin ei kannata erehtyä luulemaan miksikään hulvattomaksi komediaksi vaan enemmän semmoista lämminhenkistä draamaa. Tosin en tiedä miten hyvin jatkoajan leffakerhoon tämmöinen sopii.

Place Beyond the Pines on ainoa huono näkemäni Gosling elokuva (olen nähnyt notebookinkin). Armoton pettymys oli tämä raina, vaikka eihän Gosling sitä pilaa, paremminkin kun hän ruudusta poistuu koko elokuvasta sihahtaa ilmat pihalle, mutta kuitenkin. Hirveää rimanalitusta koko haahuilu, kun sinänsä asetelma ja näyttelijät olisivat mahdollistaneet eeppisen paljon enemmän.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ihanat polvirunkkausreaktiot Affleckista.

Katsotaan ensin. Ei varmasti Christian Bale, mutta ei nyt hei sentään itketä Clooneyn nimeä vielä. Harvassa on ne, jotka voisi suoraan olettaa pääsevän Balen tasolle. Affleck on tasonsa osoittanut, ihan hyväksikin, eli katsotaan katsotaan. Ohjaajasta ja käsikirjoituksesta tuo paljon riippuu.
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Uusi Kalevala-aiheinen elokuva ilmestyy 15.11.

"Elokuvan Kalevala – Uusi aika on ohjannut teatteritaustainen Jari Halonen, joka tunnetaan muun muassa elokuvista Aleksis Kiven elämä ja Joulubileet. Halonen on herättänyt ristiriitaisia tunteita jo 1980-luvun Jumalan teatterin ajoista alkaen, joten omaperäistä materiaalia on varmasti luvassa." http://www.episodi.fi/uutiset/uusi-kalevala-elokuva-tulee-katso-traileri/

Elokuva vuorottelee menneisyyden aikojen ja nykyhetken välillä. Mielenkiintoista tulkintaa ko. aiheesta.. Kalevala - Uusi aika Official trailer 1
 

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
Now You See Me, tai Suomen teattereissa pyörivä nimi Suuri Puhallus, on juuri katsottu. Olin melko varma, että tulee toimimaan mulle ja oikeassa olin. Hyvä leffa, josta jäi hemmetin hyvä fiilis. Omaperäinen idea ja yksi tärkeä elementti löytyi, mikä yleensä takaa itselleni hyvän leffanautinnon oli se, että elokuvassa "huijattiin" katsojaa. Eli annettiin ymmärtää että katsoja on perillä asioista ja jopa fiksumpi, mutta sitten tulee näitä käänteitä ja huima twisted ending.

Samankaltaisia fiiliksiä herätti mm. Breaking Badin tuotantokauden päätösjakso(en muista mikä niistä, se missä lopussa kuvattiin kukkaan), Interception, Sherlockit (myös UK:n sarja) jne.

Rivien välistä voi ehkä lukea, että jos joku tietää vastaavanlaisia elokuvia, niin olisi hieno kuulla ehdotuksia.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Uusi Kalevala-aiheinen elokuva ilmestyy 15.11.
Ei kyllä vakuuttanut trailerin perusteella yhtään. Jotenkin todella nuivan tv-draaman oloinen puisevalla näyttelyllä varustettuna, vaikka nyt selkeästi rahaa on ollut käytössä enemmän mitä tv-produktioissa. Eikä tuo nykyhetki/muinaisuus kombo ihmeemmin viehätä, jokseenkin käytetty idea jo.

No, toisaalta Jari Halonen ohjaksissa, joten mitä voi odottaa. En ihmeemmin pidä kyseisen hepun tuotoksista, menee liian teatterimaiseksi taidehötöksi. Aleksis Kivikin oli juurikin sellainen puiseva tuotos, vaikka paikoin oli hienoja kuvauksia.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Stathamilla ollut suojelijoita mukana:

Jason Statham nearly DIES on Expendables 3 set - Expendables Premiere

Linkki Expendables-sivustolle.

Huh huh, aikamoinen loikka ollut, kun Jasonhan on ollut kuitenkin kovan tason uimahyppääjä. Noh, onneksi mies on kunnossa.

Loistava Robert Davi on huhujen mukaan myös mukana, toivottavasti näin. Vanha arpinaama olisi hienoa nähdä taas kankaalla vittumaisine katseineen. Snipesista on jo julkaistu kuvausfotojakin, joten hän on satavarmasti mukana.

Melko hassua kuitenkin, että casting on vielä tässä vaiheessa levällään kuin raumalaisämmän perse. No, katsotaan minkälaisen poppoon Syltty lopulta saa liikkeelle...

Pistetäänpä vielä tällainenkin huhulinkki:

EXBlog: Gibson in the Bulgarian News Again, Seagal Confirmed

Linkki exflix-sivustolle.

Eli tuon mukaan Steven olisi mukana...huikeaa!!! Toivottavasti pitää paikkansa!
 
Viimeksi muokattu:

Qkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Now You See Me, tai Suomen teattereissa pyörivä nimi Suuri Puhallus, on juuri katsottu. Olin melko varma, että tulee toimimaan mulle ja oikeassa olin. Hyvä leffa, josta jäi hemmetin hyvä fiilis. Omaperäinen idea ja yksi tärkeä elementti löytyi, mikä yleensä takaa itselleni hyvän leffanautinnon oli se, että elokuvassa "huijattiin" katsojaa. Eli annettiin ymmärtää että katsoja on perillä asioista ja jopa fiksumpi, mutta sitten tulee näitä käänteitä ja huima twisted ending.

Samankaltaisia fiiliksiä herätti mm. Breaking Badin tuotantokauden päätösjakso(en muista mikä niistä, se missä lopussa kuvattiin kukkaan), Interception, Sherlockit (myös UK:n sarja) jne.

Rivien välistä voi ehkä lukea, että jos joku tietää vastaavanlaisia elokuvia, niin olisi hieno kuulla ehdotuksia.

The Book of Eli (2010) - IMDb ja The Prestige (2006) - IMDb. Näiden jälkeen päässä pyöri ja pitkään. Suosittelen katsomaan.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Katsoin myös Oblivionin tuossa tovi sitten, ja se oli kyllä suuri pettymys. Ennalta-arvattava leffa, jonka tarina vaikutti väkisin väännetyltä useiden epäloogisuuksien takia. Tom Cruise pilasi sen myös omalla roolisuorituksellaan. Cruise muutenkin on yksi huonoimmista menestyvistä näyttelijöistä, ellei se huonoin. Oblivionin parasta antia oli Andrea Riseborough.

Jos haluaa katsoa hyvä scifi-leffan, niin silloin kannattaa välttää Oblivionia

Joo, ei uponnut tännekään, juuri tuon pitkän ja aukkoja täynnä olevan tarinan takia. Cruise ei ollut parhaimmillaan ja Olga Kurylenko oli TAAS vain nätti naama. Oblivion tarjosi hienot maisemat sekä tehosteet mutta ei muuta. 6/10
 

penzwei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Omaperäinen idea ja yksi tärkeä elementti löytyi, mikä yleensä takaa itselleni hyvän leffanautinnon oli se, että elokuvassa "huijattiin" katsojaa. Eli annettiin ymmärtää että katsoja on perillä asioista ja jopa fiksumpi, mutta sitten tulee näitä käänteitä ja huima twisted ending.
Itse pidän myös elokuvista, jossa loppuratkaisu merkkaa paljon ja katsojalle luodaan Ahaa-elämys, mutta mielestäni 'Now You See Me' oli liian ennalta arvattava.
Vastaavanlaisia elokuvia, joita tulee näin äkkiseltään mieleen on mm. Memento, The Sixth Sense, The Game, The Usual Suspects & Lucky Number Slevin .
edit. Girardi #5:n allekirjoituksessa lainattu elokuva Old Boy kuuluu myös tämänkaltaisten elokuvien parhaimmistoon.

linkit imdb:een.
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Niin eipä sieltä uutta Batmania ole tulossakaan vaan joku Superman/Batman, josta nyt ei kukaan odotakaan yhtään mitään.

Unohtui vastata tähän, että en olisi niinkään varma tuon olevan ainoa missä Ben esiintyy Batmanina ja eipä olekaan, joskin taitavat vielä olla enemmän huhuasteella.

Ben Affleck signs superhero deal to star in multiple Batman films | Film | theguardian.com

Siitä esim. lähdettä asialle. Linkki vie the guardian lehteen jne bla bla.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Affleckin osakkeita silmissäni laskee eniten hänen äänensä, mikä ei ole mitenkään erikoisen vaikuttava. Ulkoisesti hän saattaa olla ihan edustava ja näyttelijätaitonsa hän on useampaan otteeseen jo todistanutkin, mutta eniten hänessä minusta rassaa tuo hänen pehmeä äänensä. Se muistuttaa jonkin verran Sami Heleniuksen ääntä.
 
Ben Affleckin valinta uudeksi Batmaniksi aiheutti oksennusrefleksin sillä samalla sekunnilla, kun siitä luin. Muistissa on vielä Daredevil seikkailu ja kuinka säälittävää oli katsoa Beniä roolissa, joka ei hänelle sovi. Näytellähän mies osaa, sitä en kiellä. Peloista pahin (2002), State of play (2009) ja Argo (2012) ovat olleet Affleckilta ihan onnistuneita suorituksia omasta mielestäni, mutta makuasioitahan nämä ovat.

Christian Bale ja Christopher Nolan loivat Batmanin uudestaan ja tekivät sen niin loistavasti, että ketään ei lähitulevaisuudessa pysty vastaavaan suoritukseen. Seuraavia Batman elokuvia tullaan vertamaan edellä mainitun kaksikon versioon Batmanista. Piste. Niin ohjauksessa, tarinassa, näyttelijäsuorituksissa ja katsojaluvuissa. Rumaa jälkeä tiedossa.

Lopuksi voisin vielä todeta että netissä ehdotetuista ehdokkaista uudeksi Batmaniksi olisin kelpuuttanut Armie Hammerin. Hyvää jälkeä on tehnyt urallaan, The Lone Ranger (2013) tosin vielä näkemättä.

Linkit vievät IMDb sivustolle
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Palstoilta kun lukee Affleckin teilauksia, tulee mieleen samojen palstojen kuohunta 7 vuotta sitten. Homocowboy, ihan paska valinta Jokeriksi!
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Eli Affleckin roolisuoritus on maailmoja mullistava, jos sattuu kuolemaan leffan teon aikana/jälkeen?

Ledgerin roolisuoritus Jokerina oli kyllä maailmoja mullistava ilman siitä vielä legendaarisempaa tehnyttä itsemurhaakin.

Itse aiheeseen palatakseni en ymmärrä miksi uusia Batman-leffoja jatkuvalla syötöllä väännetään. Viimeisin trilogia olisi saanut riittää ainakin pariksikymmeneksi vuodeksi. Tuskin tulee väijyttyä tätä tulevaa, oli siellä Batmanina sitten Affleck tai Loiri.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse aiheeseen palatakseni en ymmärrä miksi uusia Batman-leffoja jatkuvalla syötöllä väännetään. Viimeisin trilogia olisi saanut riittää ainakin pariksikymmeneksi vuodeksi. Tuskin tulee väijyttyä tätä tulevaa, oli siellä Batmanina sitten Affleck tai Loiri.
Yksi sana: Raha

Lypsävää lehmää ei tapeta. Supersankarit on olleet kovaa valuuttaa viimeaikoina, joka vuosi tulee 2-4 vähän isompaa supersankareihin perustuvaa elokuvaa. Marvel on luonut isompia tarinankaaria mm. Cinematic Universen muodossa ja DC tuskin haluaa jäädä lehdelle soittelemaan ja osaansa vaille potista.

Mihin suuntaan Batman sitten voisi mennä? Hyvä kysymys. Itselleni tuli mieleen, että innoitusta voisi hakea viime vuosina ilmestyneistä Batman-peleistä (, joissa on melkoisen synkeä ja rouhea tunnelma, mutta Nolanin Batmaneihin verrattuna fantasianomaisempi tunnelma.
 

Saasta

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ledgerin roolisuoritus Jokerina oli kyllä maailmoja mullistava ilman siitä vielä legendaarisempaa tehnyttä itsemurhaakin.

Taidan olla maailman ainoa ihminen, joka ei ole tätä mieltä. Ei siinä Ledgerin suorituksessa ollut oikeastaan mitään ihmeellistä. Minä väitän että vaikka siellä olisi ollut ilmeilemässä tuhannen ilmeen mies Steven Segal niin tulos olisi ollut enemmän tai vähemmän täysin sama. Hype vain on noussut niin valtaisaksi ja jos Ledger ei olisi kuollut niin tuskinpa sivuosa Oscareista olisi edes puhuttu. Sama homma Brandon Lee:llä. Mutta tämä väittely on varmaan käyty tuhanteen kertaan joten voihan se olla että olen väärässä ja en vain ymmärrä kuten miljoonat muut. Ehkä olen sivuosa Oscar-hipsteri.

Itse aiheeseen palatakseni en ymmärrä miksi uusia Batman-leffoja jatkuvalla syötöllä väännetään. Viimeisin trilogia olisi saanut riittää ainakin pariksikymmeneksi vuodeksi. Tuskin tulee väijyttyä tätä tulevaa, oli siellä Batmanina sitten Affleck tai Loiri.

Tästä ollaankin sitten samaa mieltä. Käsittämätöntä miten juuri loppuun saatu saaga uudelleenpolkaistaan välittömästi. Kyllähän se on tiedossa että siihen suuntaan on Hollywoodissa menty jo pitkän aikaa että vanhoista leffoista suolletaan remakea remaken perään, mutta kyllä tuossa nyt sentään saisi edes 5 vuotta mennä ennen kuin tehdään uusi. Luulisi että jo Batman pyjamoissaan tuhnuttavat fanipojatkin kyllästyy. Batmaneista en pidä yhtään mutta olihan Christian Bale melkein täydellinen roolissaan ja kumma ettei hän saa Heath Ledger tyylistä hehkutusta osakseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös