Jatkoajan leffakerho

  • 2 322 332
  • 12 029

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eihän siinä mitään jos perustellusti näin tekee.

Mutta asia oli tässäkin taas aika lailla sama kuin että jos A olisi tehnyt vaikka 20 analogiaa ja pari niistä oli heikkoja. Ja kun B on nähnyt vain nuo pari heikkoa analogiaa ja sen perusteella sanoo, että A:n analogiat on aina huonoja, niin C:ltä on ihan oikein sanoa B:lle, että katsos ne muutkin analogiat.

Sinä arvostelet näyttelijää elokuvan perusteella, etkä näyttelemisen perusteella. Elokuva voi olla hyvä, vaikka pääosan esittäjä ei mitenkään erikoinen olisikaan. Toisaalta loistava näyttelijä pystyy tekemään huonommistakin elokuvista ihan katsottavia.

Bale on valkoihoisten näyttelijöiden Denzel Washington. Molemmilta löytyy hyviä elokuvia, mutta eivät nämä miehet näyttelijänlahjoillaan elokuvia paranna. Sama ilme naamalla mennään elokuvasta toiseen ja joihinkin elokuviin se sitten sopii paremmin ja joihinkin huonommin. Kummankaan näyttelijän takia ei tarvitse elokuvaa lähteä katsomaan, jos ei itse elokuvan aihe ole kiinnostava.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kuten monilla muillakin, noita animaatioita ja itämaisia filkkoja ei välttämättä tule koskaan katsottuakaan.

Minulla tilanne oli hiukan toisinpäin, lähes kaikki listalle nousseet aasialaiset leffat (myös anime) on tullut nähtyä. Mutta sitten löytyy suuri joukko uusia Hollywood/amerikkalaisia-elokuvia, joita en ole nähnyt, enkä tuskin tule edes katsomaankaan, kuten merirosvoseikkailut tms. Merirosvoelokuvakin voisi kiinnostaa, jos aihe perustuisi edes osaksi historiallisiin faktoihin esm. Mustaparran elämään tms. Sparow'ista minulle on sen sijaan tullut sellainen kuva, että liiankin kliseinen ja seikkailupainotteinen - toki voin olla väärässäkin, mutta toistaiseksi en jaksa ottaa selvää siitä kuinka oikeaan tai väärään arvioni on osunut.

vlad.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Merirosvoelokuvakin voisi kiinnostaa, jos aihe perustuisi edes osaksi historiallisiin faktoihin esm. Mustaparran elämään tms. Sparow'ista minulle on sen sijaan tullut sellainen kuva, että liiankin kliseinen ja seikkailupainotteinen - toki voin olla väärässäkin, mutta toistaiseksi en jaksa ottaa selvää siitä kuinka oikeaan tai väärään arvioni on osunut.
Ihan oikeeseen arviosi on osunut. Eli viihdettähän ne on ja historiallisuudella voi pyyhkiä persettä noiden kohdalla. Toki siellä nyt on seassa jotain faktojakin ja viitteitä oikeisiin historiallisiin henkilöihin, mutta siihen se jää. Puhdasverisiä seikkailuelokuvia ryyditettynä fantasiaelementein.

Jos nyt noita elokuvia katsellaan ihan viihteen näkökulmasta, niin siinä ne kyllä eittämättä onnistuu, tai lähinnä sarjan kaksi ensimmäistä osaa jotka onnistuvat olemaan hyvällä tapaa klassisia seikkailuelokuvia ja oikeasti viihdyttäviä sellaisia. Kolmas oli jo sitten siinä rajalla. Siihen on tungettu vähän liikaakin kaikkea säpinää mukaan ja aika sekava kokonaisuus. Ihan katseltava vielä oli "trilogian" päätöksenä ja siihen tapaan, että tämä juttu on nähty...

...siis jos se todella olisi ollut trilogia, eikä "trilogia". Katselin tuon viimeisimmän Sparrow'n kohelluksen ja täytyy sanoa, että aika karmean huono elokuva lähes kaikilla mittareilla. Ideat on käytetty ja elokuva oli lähinnä kokoelma irrallisia kohelluskohtauksia, missä Sparrow roikkuu milloin missäkin ja sinkoutuu ties minne. En oikeastaan keksi muuta kuin rasittavuuksia tuosta elokuvasta ja uudet hahmotkin oli todella vaisuja, esim. Mustaparrasta olisi saanut huimasti enemmänkin irti. Olisi saanut jäädä siihen kolmeen osaan, mutta lypsävää lehmää ei yleensä teurasteta ja tässä siis ollaan. Minä kyllä pidän suuresti merirosvoista aiheena, vaikka viihteellisestikin esille tuotuna, mutta tuo Pirates of the Caribbeanin neljäs osa kyllä ei saa minulta approved -leimaa. No, onneksi en mennyt teatteriin katsomaan, mikä oli alkujaan tarkoitus. Olisi kyllä tuntunut, että on tullu ryövätyksi ja ihan niin konkreettista tunnetta en halua kokea kun katselen merirosvojen sompailuja.

Eli en usko vlad, että sinä saisit noista oikein mitään irti. Ellei sitten klassinen seikkailuelokuva ole mieleesi, siinä tapauksessa ehkä ensimmäinen osa voisi mennä.

Kieltämättä tuollainen historiallinen merirosvoelokuva voisi olla mielenkiintoinen. Juuri ehkä Mustaparta aiheena tai vaikkapa Sir Francis Drake, joka nyt tietysti ei ollut sillä tapaa klassinen merirosvo, mutta kiehtova historiallinen henkilö joka tapauksessa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
kuten merirosvoseikkailut tms. Merirosvoelokuvakin voisi kiinnostaa, jos aihe perustuisi edes osaksi historiallisiin faktoihin esm. Mustaparran elämään tms. Sparow'ista minulle on sen sijaan tullut sellainen kuva, että liiankin kliseinen ja seikkailupainotteinen - toki voin olla väärässäkin, mutta toistaiseksi en jaksa ottaa selvää siitä kuinka oikeaan tai väärään arvioni on osunut.

vlad.
Katselin huvikseen tuossa 2. kertaa näitä Pirates-elokuvia. Olen kyseiset rainat kaikki nähnyt elokuvateatterissa, kun siellä tulee paljon käytyä. Toisella katsomiskerralla tulee enemmän kiinnitettyä erilaisiin pieniin nyansseihin.

Ensimmäinen PoTC on ihan 4 tähden elokuva. Todella onnistunut ja viihdyttävä popcorn-pläjäys. Juoni, efektit ja roolihahmot toimivat kaikki hyvin yhteen.

Yllätys yllätys jatko-osat huononevat merkittävästi kun samoja vitsejä ja roolihahmoja kierrätetään, taisteluista tehdään massiivisempia ja näillä peitetään käsikirjoituksen heikkous. Yllä olevan kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Varsinkin tämä uusin seikkailu oli kokoelma irrallisia kohtauksia ja elokuvateatterista teki mieli lähteä puolivälissä pois. Aivan naurettavan paska elokuva mihin oli saatu tuhlattua satoja miljoonia. Tokihan se myös tienasi paljon kun itsekin kävin tätä tukemassa. Hölmö minä.

Summa summarum. Voin suositella ensimmäistä PoTC-elokuvaa katseltavaksi jos hyvähenkinen ja tyylikkäästi toteutettu fantasiatoiminta yhtään kiinnostaa. Jatko-osat kannattaa suosiolla jättää väliin. ≈
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Muutamia puutteita on tuolta 250 listalta, esim. Unelmien sielunmessu on vieläkin katsomatta, samoin Ilmestyskirja. Nyt., Amelie ja Amores Perros. Nuo siis sellaisia, joita olen pyöritellyt käsissäni Makuunissa, mutta olen jättänyt vuokraamatta. Toki tuolta listalta puuttuu 150 muutakin leffaa, joita en ole nähnyt, mutta kaikki eivät jaksa innostaakaan. Vanhat sotaleffat ja jännärit eivät kiinnosta, mutta animet haluaisin katsoa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Eli en usko vlad, että sinä saisit noista oikein mitään irti. Ellei sitten klassinen seikkailuelokuva ole mieleesi, siinä tapauksessa ehkä ensimmäinen osa voisi mennä.

Kieltämättä tuollainen historiallinen merirosvoelokuva voisi olla mielenkiintoinen. Juuri ehkä Mustaparta aiheena tai vaikkapa Sir Francis Drake, joka nyt tietysti ei ollut sillä tapaa klassinen merirosvo, mutta kiehtova historiallinen henkilö joka tapauksessa.

Lapsena ja teininä näitä seikkailuelokuvia tuli katseltua runsaamminkin, joten tavallaan voisihan se olla "piristävä" poikkeus katsoa joku tämän ajan seikkailuelokuvista. Katsoa ja kokea sellainen, nähdä pääseekö lapsenmieli valloilleen ja saako niistä mitään - edes hetken nautinnon ja irtioton harmaasta arjesta? Ehkäpä sellaisena ensimmäinen "Pirates-elokuva" voisi mennäkin.

Historiallisista merirosvoista mielenkiintoisten joukkoon kuuluu eittämättä Iso-Britannian kuninkaan luvalla kaapparina uransa aloittanut kapteeni William Kidd, jonka elämään mahtuu jos jonkinlaista käännettä. Lopulta hänet tuomittiin oikeudessa, hirtettiin - mitä nyt, että hirttoköysi katkesi kertaalleen ja yritys oli uusittava - ja ruumis jätettiin raudoissa riippumaan julkiselle paikalle.

vlad.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viihdyttävistä seikkailuelokuvista puheenollen tuli tuossa katsottua tuo kolme muskettisoturia. Yllättävän hyvä poppariraina ja kolmedeekin oli ihan toimivaa eikä liiemmin häirinnyt. Ainoastaan pari kertaa tuntui siltä, että kohtaus oli tehty 3d:n ehdoilla että saataisiin vähän säväytettyä. Milla Jovovich oli erityisen hyvässä vedossa, jos näin niinkuin elokuvaa arvostelisin näyttelijän kautta vai miten se aivo-oksennus tuossa ylempänä meni? Niin ja ohjaajakin oli Paul W. S. Anderson, mainio kaveri työssään.

Erikoisesti se nimekkäin seikkailunäyttelijä Orlando Bloom oli varsin pienessä sivuroolissa ja pääosia vetivät nimettömämmät jampat joista itselleni ei ollut oikeastaan tuttu kuin se iso kaveri Roomasta/Punisher: War Zonen Tuomari. Ei tuo siis mitään maailmoja mullista, mutta hyvää hupia.
 

PJPT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, SaPKo & Latvija
Sinä arvostelet näyttelijää elokuvan perusteella, etkä näyttelemisen perusteella. Elokuva voi olla hyvä, vaikka pääosan esittäjä ei mitenkään erikoinen olisikaan. Toisaalta loistava näyttelijä pystyy tekemään huonommistakin elokuvista ihan katsottavia.

Bale on valkoihoisten näyttelijöiden Denzel Washington.

Tässä piilee mielestäni totuuden siemen. Washington vertaus on osuva, itse aioin verrata Samuel L Jacksoniin..


Bale on ehdottomasti hyvä näyttelijä, mutta viimeinen silaus puuttuu (onko se sitten karismaa vai loistavaa ruutupresenssiä), se jolla myydään lippuja ja saadaan ihmiset käymään teatterissa vuosikymmenestä toiseen, riippumatta elokuvan aiheesta/genrestä.


Ei ole sattumaa, että aina kun olen käynyt Balen elokuvan teatterissa katsomassa, on mieleeni jäänyt muiden näyttelijöiden suoritukset. Loistavista leffoista Prestige oli Hugh Jackmanin & Dark Knight Heath Ledgerin elokuva. Hieman keskitasoisimmista 3:10 to Yuma:n parhaat kohtaukset sai aikaan Russell Crowe & Public Enemies-leffassa tästä vastasi Johnny Depp.


Fighter on minulle vielä uusi tuttavuus, mutta jos pääosassa on Mark Wahlberg ei Bale voi jäädä hänen varjoonsa..


Bale/Washington/Jackson ovat siis varsin hyviä näyttelijöitä, nimenomaan sivuosassa. Eikä se ole väheksyttävä meriitti!
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Bale/Washington/Jackson ovat siis varsin hyviä näyttelijöitä, nimenomaan sivuosassa. Eikä se ole väheksyttävä meriitti!

Tastakin pystyn olemaan samaa mielta. Ei Bale mihinkaan "ne kaikkein parhaat" listalle ainakaan itsellani nouse mutta kylla se paikkaansa puolustaa ihan paaosassakin. Hivenen yksiulotteinen, mutta varsinkin tuo The Fighter rooli nayttaa miten hanessa on potentiaalia muuhunkin.

Hyvista sivuosanayttelijoista on joskus kylla kirkkaimpaan karkeenkin asti. Phillip Seymour Hoffman oli pitkaan pelkka sivuosanayttelija, mutta on talla hetkella yksi parhaista nayttelijoista.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Tasan 200 nähty tuosta IMDB:n TOP250:sta. Sadasta "parhaasta" olen nähnyt 92 ja TOP30 näkemättä ovat ainoastaan The Dark Knight (2008), The Lord of the Rings: The Return of the King (2003) ja The Lord of the Rings: The Two Towers (2002). Alemmilta sijoilta pääasiassa näkemättömiä edustivat aasialaisleffat ja animaatiot.

Mukavahan noita listoja on seurailla, mutta en jaksa sen kummemmin stressata niiden sisällöstä, kullakin mielipiteensä ja minulla omani. Mitään universaalia asteikkoa elokuvan hyvyydestä ja huonoudesta ei ole olemassa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tällaista tuli tuossa tammikuussa kirjoiteltua, kun näin Cubicin. Siinä mielestäni Bale oli hyvä myös.

Cubic/Equilibrium oli kyllä erittäin hyvä. Varsin aliarvostettu elokuva ja tyylilajin ystäville voi aika varauksetta suositella. Pidin leffan juonesta, näyttelijätyöstä sekä Gun kata idea oli varsin oivaltava.
Lisäksi plussana leffa avasi silmäni Yeats:in runoille.
"Had I the heavens' embroidered cloths,
Enwrought with golden and silver light,
The blue and the dim and the dark cloths
Of night and light and the half-light,
I would spread the cloths under your feet:
But I, being poor, have only my dreams;
I have spread my dreams under your feet;
Tread softly because you tread upon my dreams."
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
IMDB top 250 listasta nähty 187 leffaa. Toisaalta ei tuo mikään huippuleffojen listaus tosiaan ole, edustaa vain massojen mielipidettä. 1/3 listan nähdyistä leffoista olisin voinut jättää katsomatta ja ainakin saman verran todella hyviä elokuvia puuttuu tuolta listalta.
Esim History of violence olisi mennyt omalla listallani heittämällä top 10 joukkoon, tälle listalle se ei edes mahtunut.


Löysin kirpputorilta 2€ uuden kirjan, 500 elokuvaa jotka on pakko nähdä. Ihan hauska ostos, ajattelin genre kerrallaan katsoa aukot läpi. Westernit tulevat ekana. Vaikka aika laaja-alaisesti katsonkin leffoja niin huomasin joka genresta aina muutamia "isoja" elokuvia jotka olin unohtanut kokonaan, tai vain jääneet katsomatta. Sellaisetkin kuin "tuulen viemää" ja "Casablanca" ovat jääneet katsomatta.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
IMDB top 250 listasta nähty 187 leffaa. Toisaalta ei tuo mikään huippuleffojen listaus tosiaan ole, edustaa vain massojen mielipidettä. 1/3 listan nähdyistä leffoista olisin voinut jättää katsomatta ja ainakin saman verran todella hyviä elokuvia puuttuu tuolta listalta.
Esim History of violence olisi mennyt omalla listallani heittämällä top 10 joukkoon, tälle listalle se ei edes mahtunut.

Mun henkilokohtaiselta top 5 listalta ei taida yhtaan loytya tuolta 250 parhaan joukosta joten samaa mielta olen kanssasi. Mutta onhan tuolla paljon helmiakin joukossa. Onhan se tavallaan alytonta etta joku Dark Knight on ihan karkipaassa. Hieno leffa mutta jotain rajaa..
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Eihän tuo top250-lista nyt mikään absoluuttinen parhaat elokuvat-listaus ole. Jokainen top n lista on vain listaus (todennäköisesti) hyviä elokuvia. Kun lähestytään n:ää, aletaan olla rajamailla missä listaajan mielestä maininnan arvoisia elokuvia on kuitenkin enemmän kuin jäljelle jääviä paikkoja.

Mitä tuo IMDB:n listaus on, on joukko hyviä elokuvia joiden katsominen tuskin saa pahalle mielelle.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Mun henkilokohtaiselta top 5 listalta ei taida yhtaan loytya tuolta 250 parhaan joukosta

Et kai oikeasti kuvittele että Zeitgeist: The Movie, The Loose Change, Between the Lies, Fool Me Twice ja The New American Century löytyisivät tuolta listalta?

Leikki sikseen, ainahan nuo "Top x" listaukset mukailevat massojen mielipidettä, ei kai tämä ole kenellekään yllätys? Harvempi oikeasti huono elokuva siellä kuitenkin on.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Et kai oikeasti kuvittele että Zeitgeist: The Movie, The Loose Change, Between the Lies, Fool Me Twice ja The New American Century löytyisivät tuolta listalta?

Vaikka ihan hyvilta valinnoilta nuokin kuulostavat, ei sentaan ihan minun listani karkipaata. Hyvat naurut tarjosit kuitenkin.

Dokkareita en omalle listalleni laittaisi ja jos niista pitaisi parhaat poimia niin Why we fight olisi varmaan karjessa.

Oma top 5 nayttaa jotakuinkin talta, nopeasti ajateltuna:

The Fountain
Miller's Crossing
Barton Fink
Ghost dog
Dead man
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Haluan tietää miksi elokuvat kuten The Fountain ovat mukamas niin hyviä? Itse katsoin ja ei saatana mitä säälittävää paskaa. Wolverine seikkailee parissa eri ulottuvuudessa painiskellen itsensä ym. kanssa. Tylsä paska se oli.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Haluan tietää miksi elokuvat kuten The Fountain ovat mukamas niin hyviä? Itse katsoin ja ei saatana mitä säälittävää paskaa. Wolverine seikkailee parissa eri ulottuvuudessa painiskellen itsensä ym. kanssa. Tylsä paska se oli.
Haluaisit varmaankin, mutta aika paha sitä on lähteä selittämään jollekin joka ei ymmärrä näkemäänsä. Varsinkaan tuo The Fountain ei ole sieltä ihan helpoimmasta päästä, jos on tottunut katsomaan Transformersia tms.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Ihmettelen joidenkin kommentteja miksei Dark Knight voisi olla tuolla listalla? Siksikö koska se on suht uusi ja isoille massoille?

Tuossa leffassa onnistui niin moni asia, että ei tuota minusta huonona leffana voi pitää. Jo Heath Ledgerin suoritus oli niin hemmetin kova Jokerina, joka nostaa vain lisää leffan arvoa.

Mutta toisaalta makuasioitahan nämä ovat, niistä on paha lähteä kiistelemään. Sellaisissa kun yleensä ei ole oikeaa eikä väärää.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuossa leffassa onnistui niin moni asia, että ei tuota minusta huonona leffana voi pitää. Jo Heath Ledgerin suoritus oli niin hemmetin kova Jokerina, joka nostaa vain lisää leffan arvoa.
Omasta mielestäni juuri Heath Ledgerin maaninen soolosuoritus Jokerina on jotenkin saanut ihmiset arvostamaan tuon elokuvan jonnekin ihan älyttömiin sfääreihin. Ledgerin ulkopuolella leffa on valitettavasti paikoin aika tyhjä ja monella tapaa aika tavanomainenkin toimintaleffa. Mitään aivan uskomattomia twistejä juonessa ei ole ja ennakkoon puhuttu tummasävyinen thrillerimäisyys mielestäni loisti paikoin poissaolollaan tosi pahasti. Myös aika turhia onelinereita viljeltiin.

Begins onnistui paremmin siinä tarinankerronnassa ja hitaasti rakentuvassa tunnelmassa ja tummanpuhuvuudessaankin. Eikä taipunut niin paljon toimintaan.

Kaikki kunnia siis Ledgerin hienolle roolityölle ja se suoritus jää takuulla elämään populäärikulttuuriin tai no on jo jäänyt, kun siitä on tullut symboli. Itse leffa muuten on kaukana täydellisestä, mutta toki silti hyvä. Minään uskomattomana mestariteoksena en sitä silti osaa pitää.

Mutta nämä on tietysti siis näitä makuasioita, kuten totesit. Tässä vaan oma kuvakulmani asiaan. Nämä samat sanat pätee oikeastaan vähän jokaiseen Nolanin elokuvaan minkä olen nähnyt. Ne ovat kyllä hyviä ja taidolla tehtyjä ja sisältävät yleensä jonkun erityisen vaikuttavan elementin, mutta silti jotain jää puuttumaan, että ne olisi sellaisia leffoja jotka jättäisi pysyvemmän "wou" tunteen.

Aivan täydellistä Nolanin leffaa odotellessa...
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Haluan tietää miksi elokuvat kuten The Fountain ovat mukamas niin hyviä? Itse katsoin ja ei saatana mitä säälittävää paskaa. Wolverine seikkailee parissa eri ulottuvuudessa painiskellen itsensä ym. kanssa. Tylsä paska se oli.

No leffamakuja on monia, ja tuskin se selittamalla siita paranee. Jos tuo on kaikki mita tuosta leffasta sait irti niin en yhtaan epaile etteiko se ollut tylsa paska. Wolverinen seikkailuelokuvana se varmasti sita onkin, koska sita ei ole sellaiseksi tarkoitettu. Psykologisena draamana se taas on aivan helvetin hyva.

Esimerkiksi se7en on aivan helvetin huono romanttiseksi komediaksi vaikka siina parisuhde onkin, ja siina jopa saatetaan vitsailla kerran, mutta trillerina se kylla toimii mainiosti.

Mina sain The Fountainista irti tarinan jossa kaksi ihmista kasittelivat kuolemaa hyvin eri tavalla, toinen yritti auttaa toista hyvaksymaan sen osana elamankaarta ja toinen yritti epatoivoisesti taistella sen hyvaksymista vastaan. Elokuvassa ei seikkailtu sitten patkaakaan, ja ne kolme tasoa olivat reaalimaailma, kirja (jonka izzy kirjoitti auttaakseen miestaan kuolemansa jalkeen), ja sisainen taistelu (joka oli kuvattu aivan haikaisevan hienosti). Niin hieno elokuva, etta ensimmaisella kerralla katsottuna oli loppukohtauksessa vedet silmissa. Mutta merirosvo/seikkailuleffaksi siita ei kylla olisi, sen myonnan.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Ihmettelen joidenkin kommentteja miksei Dark Knight voisi olla tuolla listalla? Siksikö koska se on suht uusi ja isoille massoille?

Tuossa leffassa onnistui niin moni asia, että ei tuota minusta huonona leffana voi pitää. Jo Heath Ledgerin suoritus oli niin hemmetin kova Jokerina, joka nostaa vain lisää leffan arvoa.

Mutta toisaalta makuasioitahan nämä ovat, niistä on paha lähteä kiistelemään. Sellaisissa kun yleensä ei ole oikeaa eikä väärää.

Dark Knight oli erinomainen elokuva mutta itse pidin jopa Batman Beginsista hivenen enemman. Dark Knight on hiukan turhan pitka, se junnaa hivenen paikallaan ajoittain mutta onhan se erittain hyva leffa. Ledgerin suoritus on myos huikea, mutta Balen suoritus taas jaa hivenen liikaa sen varjoon verrattuna Batman Beginsiin. Mutta se taas riippuu jokaisesta itsestaan mille sijalle tuon sijoittaisi, itse olen nahnyt varmasti vahintaan sata parempaa elokuvaa (omaan makuuni sopivampia) ellei useampikin satoja. Se ei poista sita etteiko tuo olisi hyva leffa, loytyy itseltanikin blu-ray kokoelmasta. Ei leffan vuosiluku saa olla millaan tavalla ratkaiseva tekija. Onhan tuo oma suosikkinikin julkaistu vuonna 2006.

EDIT: olin hidas, Ted Raikas olikin aiemmin sanonut nakojaan ihan samat asiat.

Nolanin leffoistakin ollaan nakojaan aika samaa mielta, itse en koskaan ole jaksanut innostua Mementosta esimerkiksi, koska siina on puutteita. Guy Pearce on suhteellisen paska, ja leffa olisikin ollut paljon parempi jonkun todellisen huippunayttelijan kanssa. The Prestige on Nolanin paras tahan mennessa. Inceptionista jai kutakuinkin ihan sama fiilis kuin Dark Knightista, se oli liian pitka jne. Lumikohtaus oli suhteellisen turha.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
The Fountain

The Fountainia on kehuttu todella paljon, joten aukko sivistyksessä tulisi täyttää ja kyseinen leffa pitäisi kyllä saada katsottua. Uskoisin todellakin pitäväni kyseisestä elokuvasta, minulle kun tavanomaisuudesta poikkeavatkin elokuvat "maistuvat" oikein hyvin.

vlad.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
The Fountainia on kehuttu todella paljon, joten aukko sivistyksessä tulisi täyttää ja kyseinen leffa pitäisi kyllä saada katsottua. Uskoisin todellakin pitäväni kyseisestä elokuvasta, minulle kun tavanomaisuudesta poikkeavatkin elokuvat "maistuvat" oikein hyvin.

vlad.

Uskoisin sen olevan sinulle juuri sopiva leffa sen perusteella mita olen nahnyt arvostelujasi. Katso ihmeessa, ja kerro osuiko oletukseni oikeaan.

Se on mielestani leffa joka ei sovi tietylle yleisolle ollenkaan, ja toisille loistavasti. Uskon etta kuulut jalkimmaiseen ryhmaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Se on mielestani leffa joka ei sovi tietylle yleisolle ollenkaan, ja toisille loistavasti. Uskon etta kuulut jalkimmaiseen ryhmaan.
Ja sitten on meikäläinen, joka periaatteessa piti näkemästään, mutta ei kuitenkaan ihastunut siihen. En oikein tiedä, oliko se hieno vai hämmentävä kokemus. Huono ei missään tapauksessa, mutta ei kyllä hyväkään pelkkien hehkutusten vuoksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös