Jatkoaika 10 vuotta

  • 7 437
  • 28
Havahduin yhtäkkiä että tässähän on pari kuukautta jatkoajan kymmenvuotissynttäreihin. Koitin katsella onko asian tiimoilta jotain omaa ketjua mutta en sellaista löytänyt.
Onko tätä merkkipaalua varten suunnitteilla jotain tapahtumaa?
Mielestäni olisi juhlistamisen paikka. 10 vuotta ja 10.000 kirjoittajaa perhana!
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kun minä täytin kymmenen, kaikki halusivat ja antoivat lahjaksi ns. pikku-ukkoja. Eli siis niitä parin sentin korkuisia muovisotilaita. Niillä mentiin sitten sotaa kaverin armeijaa vastaan. Jatkoajalle voisi varmaan ehdottaa stiga-ukkoja lajin luonteen takia.
 

Fordél

Jäsen
Onnittelut Jatkoaika.comille!

Näinhän se tosiaan on, että kohta tulee kymmenen vuotta Jatkoaika.com:lle täyteen. Se on jo sinänsä hieno saavutus, mutta vielä suurempi juttu on se, että sivustoa on pystytty koko ajan kehittämään ja laatua on parannettu vuosi vuodelta. Tästä hyvä esimerkki on se, että tänä vuonna Suomen Urheilugaala nimesi Jatkoaika.comin urheilujournalismin palkinto-ehdokkaaksi. Ei tarvitse olla suuri ennustaja, jos sanoo, että Jatkoaika.com myös nappaa tuon palkinnon; sen verran laadukkaasta verkkolehdestä on kyse! Lukijamäärät ovat myös todella vakuuttavia ja samoin keskustelupalstan kirjoittajien määrä. Jatkoaika.comista löytyykin todella paljon tietoa ja ymmärrystä lajista nimeltä jääkiekko. Kaiken huipentuma on se, että verkkolehteä pyöritetään vapaaehtoisvoimin. Aivan käsittämätön suoritus!

Jäsen F. ottaakin hatun nöyrästi käteen, onnittelee Jatkoaika.comin väkeä ja antaa mitä nöyrimmän kiitoksen tämän hienon verkkolehden ja keskustelupalstan pyörittämisestä! Toivottavasti myös seuraavat kymmenen vuotta on yhtä laadukkaita.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mikäs muuten on virallinen synttäripäivä? 19.3.2001 taisi foorumi aueta käyttäjille?
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tarvitse olla suuri ennustaja, jos sanoo, että Jatkoaika.com myös nappaa tuon palkinnon; sen verran laadukkaasta verkkolehdestä on kyse!

Toivottavasti palkintoraadin edustajat pysyvät pois jatkoajan keskustelupuolelta jotta tuohon palkintoon olisi oikeasti mahdollisuus.
 

Wolves

Jäsen
Mikäs muuten on virallinen synttäripäivä? 19.3.2001 taisi foorumi aueta käyttäjille?

Foorumi taisi aueta jo tammikuussa 2001, mutta palvelimen täydellisen laukeamisen vuoksi, ensirekisteröityneet saivat päivämääräksi tuon 19.3.2001

Itsehän liityin joukkoon vasta kesäkuussa 2001
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Hieno palsta! Suomen kovimmat kiekkotietäjät löytyvät täältä. Toivottavasti on monia kymmeniä vuosia vielä edessäpäin.

Minusta voitaisiin järjestää tai tehdä joku ketju, jossa valitaan kirjoittajista esim. Jatkoajan pahin trolli ym. mielenkiintoisia titteleitä. Vähän urheilugaalojen tyylin. Kolme parasta rankataan jokaiseen kategoriaan ja joku (hullu) laskee pisteet.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minusta voitaisiin järjestää tai tehdä joku ketju, jossa valitaan kirjoittajista esim. Jatkoajan pahin trolli ym. mielenkiintoisia titteleitä. Vähän urheilugaalojen tyylin. Kolme parasta rankataan jokaiseen kategoriaan ja joku (hullu) laskee pisteet.
Johan täällä oli Daespoo -palkinto. Sen jakaminen menetti hohtonsa, kun Daespoo sai kirjoitusoikeutensa takaisin. Mutta hyvä, että sai. Mulla oli ikävä sitä.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Minun vanhan miehen hataran muistin mukaan tuo Jatkoajan alku oli melko mielenkiintoinen.
Kiekkopesä veteli viimeisiään, toimi miten toimi ja välillä oli jumissa, ilmeisesti siksi, että palvelintila alkoi loppua ja kukaan ei hoitanut enää sitä.
Sitten jonkinlainen porukka kiekkopesään kirjoittelevia tietotekniikan parissa puuhailevia pisti pystyyn Jatkoajan ja vastustajia ilmaantui, eniten ilmeisesti keskustelualueen ulkoasusta ja käytettävyydestä, sekä siitä, kuinka viestit on siellä järjestyneenä ja löydettävissä.
Joitain vastustajia rekisteröityi JA.han ja toiveili mielummin Kiekkopesän jatkoa, mutta toisin on käynyt ja varmasti nyt kaikki tunnustavat, että hyvä näin.

Kokeilkaa Googlella "Kiekkopesä", sieltä löytyy hiukan tuon aivan JA.n alkuaikojen keskusteluja, kumpi on parempi, JA vai Kiekkopesä.

Onnea vain kymmenvuotistaipaleesta ja myöskin seuraavalle kymmenelle vuodelle!!
 
Viimeksi muokattu:

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minäpä olen jo niin vanha, että olen ainakin muistavinani kaikki vanhat asiat paremmin kuin tunti sitten tapahtuneet.
22.1.2001 olisi mun muistin mukaan tuo alkupäivä. Olen melko varma, että tuo päivä oli viikonpäivistä maanantai.

Kuten Tosiveteraani tuossa yllä mainitsi palstan ulkoasu tai luettavuus oli jonkinlaisen kritiikin kohde. Kiekkopesässä kirjoitukset oli "puu"-maisesti esillä (paremmin en osaa tuota selittää) ja tämä palsta taas oli tällainen "laatikkomainen" josta ei heti eka silmäyksellä näe ketjuun kirjoittaneita nimimerkkejä ja aiheita. Tuosta asiasta ainakin oli jotain vääntöä.

Terveisin koo
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kuten Tosiveteraani tuossa yllä mainitsi palstan ulkoasu tai luettavuus oli jonkinlaisen kritiikin kohde. Kiekkopesässä kirjoitukset oli "puu"-maisesti esillä (paremmin en osaa tuota selittää) ja tämä palsta taas oli tällainen "laatikkomainen" josta ei heti eka silmäyksellä näe ketjuun kirjoittaneita nimimerkkejä ja aiheita. Tuosta asiasta ainakin oli jotain vääntöä.

Terveisin koo


Tässä aitoa "konkarikeskustelua" Kiekkopesästä vuodelta 2000.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Toivottavasti jatkoaikaa ei ryövää ryssät, meinaan kun jatkoajalla on tätä potentiaalia niin äkkiäkös ryssäpoeka ostaa meidän lempiforumin ja kohta täällä jo nataliet pyörii modeina. Nhl tilalle vaihtuu KHL ja Dimitri kirjoittelee kolumneja. Juuri näin.

Onnea jatkoaika! Kohta saavutaan jo ikään milloin pipari alkaa maistumaan muinakin aikoina kuin pelkästään jouluna!
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vau!
Miten tuota systeemiä käytetään? Tuoltahan pääsee vanhaankin kiekkopesään mutta kuinka sieltä saa auki niitä vanhoja kirjoituksia?

Ihan kliksuttelemalla pääsee sinne mihin pääsee. Systeemi ei pysty tallettamaan kaikkea joten vain osasta jää itse viestitkin talteen.

Tästä pääsee valikoimaan Kiekkopesän tallentuneita sivuja ja niissäkin on jo "vikaantuneita" mukana. 2000 näyttäisi olevan kohtuuhyvin tallella ja pääsi sieltä viestejäkin lukemaan. Ainakin jonkin "nakija"-nimisen Ilves-aiheisia asiantuntevia viestejä, kuka lie.

Tästä emo-osoitteestahan voit syöttää minkä tahansa historian sivuston polun ja tsekata mitä versioita on tallentunut säästöön:

http://web.archive.org/
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Toivottavasti jatkoaikaa ei ryövää ryssät, meinaan kun jatkoajalla on tätä potentiaalia niin äkkiäkös ryssäpoeka ostaa meidän lempiforumin ja kohta täällä jo nataliet pyörii modeina. Nhl tilalle vaihtuu KHL ja Dimitri kirjoittelee kolumneja.

Rytsölän veljesten Jippii teki Jatkoajasta ostotarjouksen silloin ihan alkuvuosina, mutta eipä myyty! Ei ole huhu vaan varma tieto.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Huh, jollain tapaa uskomatonta kyllä tuo 10 vuoden virstapylväs. Jatkoaika taitaa olla se vanhin sivusto ja foorumi, jolla edelleen käyn aktiivisesti. Täytyy kyllä todeta, että tämä on tietyllä tapaa ollut myös se paras (vaikka muitakin itselleni henkilökohtaisesti erittäin tärkeitä foorumeita löytyy). Syy, miksi täällä edelleenkin kyllä viihtyy. Vaikka toki ajat täälläkin muuttuvat ja perusolemus kirjoittelun suhteenkin on vaihtunut, vaikka jos peilaa jonnekin viiden tai kuuden vuoden taakse. Moni kiehtova kirjoittajakin häipynyt taustalle tai kuvioista kokonaan. No, mutta asioiden tuleekin elää, myös täällä.

Itsehän tänne tuppauduin 2001 joulukuussa, jos nyt oikein muistan profiilistani. Joten oma 10-vuotispäivä Jatkoajassa menee vielä vuoden päähän.

10 vuotta on paljon Internetin ihmeellisessä maailmassa.
 
Ei mistään tai keltään sattuisi löytymään kuvallisessa muodossa Jatkoaika.comin kehityskaarta. Kymmenessä vuodessa tapahtuu paljon ja olisikin kiva muistella miten tuo sivuston ulkoasu on vuosien varrella muovautunut. Siis sekä tuo varsinainen toimituksellinen puoli ja toki myös keskustelupalsta. Olen kyllä ollut koko taipaleen ajan mukana, mutta en millään jaksa muistaa miltä täällä näytti silloin vuonna kivi.

e: Nyt kun tarkemmin ajattelee, niin ystävämme archive.org varmaan auttaa tässäkin asiassa.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Rytsölän veljesten Jippii teki Jatkoajasta ostotarjouksen silloin ihan alkuvuosina, mutta eipä myyty! Ei ole huhu vaan varma tieto.

Vaikkei myysi niin kyllähän Jatkoajan voisi tuotteistaa niin, että se takoisi rahaa. Nythän se on hyvin pitkälti foorumin varassa, kun itse nettilehtipuolta ei osata kehittää kaupallisempaan suuntaan.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Minäpä olen jo niin vanha, että olen ainakin muistavinani kaikki vanhat asiat paremmin kuin tunti sitten tapahtuneet.
22.1.2001 olisi mun muistin mukaan tuo alkupäivä. Olen melko varma, että tuo päivä oli viikonpäivistä maanantai.

Mistä lähtien 25-vuotiaat ovat olleet vanhoja? Ja kyllä, 22.1 on virallinen Jatkoajan syntymäpäivä.

Olipas nostalginen trippi lukea tuota vanhaa palstaa, keltaista ja valkoista.
Jos nyt laskin noita rekkauksia oikein, olen saanut valkoiselle palstalle oikat marraskuussa 1998. Hui, tässä yhteisössä on muuten pyöritty kauan.

Ja kun noita vanhoja sivuja selaa, niin kyllä on paljon tuttuja nickejä, jotka ovat täälläkin palstalla. Osa kirjoittelee säännöllisesti, osa ei enää lainkaan.
Oma nick on muuttunut ajan saatossa B-1 -> b1 -> Bone. Kuten muitakin nickejä on muuttunut, eipä noita kaikkia edes muista nykyään.

Voi niitä aikoja..
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Onneksi olkoon Jatkoaika. Wanhat pierut kuten allekirjoittanut muistanevat Kiekkopesästä nimimerkki Ghostin maalailut Suomen ESPN:stä, joka oli kunnianhimoinen idea ja josta lopulta sikisi Jatkoaika, palsta sekä verkkolehti. Terveisiä kaikille jotka tuntee, saa nähdä ollaanko täällä vielä 10 vuoden päästäkin?
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Täälläkö saa virallisesti onnitella? Onnea! Uskomattoman paljon tämäkin palsta on antanut elämälle ja vastavuoroisesti kyllä vienyt aikaa uskomattoman paljon.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onneksi olkoon, ja kiitos että veit elämäni...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös