Jatka bändien listaa samantapaisilla bändeillä.

  • 3 320
  • 16
Jatka kolmen bändin listaa kahdella samantapaisella bändillä.

Eli onhan näitä musaketjuja vaikka kuinka jo täällä mutta mikään ei oikein tuntunut palvelevan satoine sivuineen ainakaan minun tarvettani kokeilla ja löytää uusia bändejä jotka potentiaalisesti saattaisivat itseäni kiinnostaa.

Homman nimi on siis tässä ketjussa se että kirjoittaja mainitsee kolme bändiä ja vastaaja mainitsee 2 hyvin tarkkaan samantapaista / saman fiiliksen omaavaa bändiä mitkä tietää:

Esimerkkinä voidaan käyttää vaikkapa:

Iron Maiden, Iced Earth, Helloween: Hammerfall, Gamma Ray.
(vastaus siis boldi osa).

Toki varmaan ihan suurimpia bändejä ei kannata käyttää koska niitä on todennäköisesti kopioitu loputtomiin ja sieltä ei varmaan kovin mielenkiintoista uutta tuttavuutta löydy.
Itse voisin aloittaa tämmöisellä setillä

Anathema, Riverside, Green Carnation:
 
Viimeksi muokattu:
Porcupine Tree, Karnivool, Antimatter

Ideahan tosiaan oli että vastauksen lisäksi laittaa oman kolmen sarjan jotta itse mahdollisesti löytää jotain uutta haluamansa fiiliksen omaavaa musaa (ja sitäpaitsi tällä estetään toivottavasti se ettei jäädä saman genren sisään toistamaan itseään):

Vastaan nyt noihin kolmeen kuitenkin: Celestine, My Dying Bride.

Tämmöistä sitten seuraavalle:

Damien Rice, Tori Amos, Michael Nyman:
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Niin. Mitäs me teemme enää millään ketjulla? Meillähän on internet. Sieltä löytyy kaikki.
Näitä oman egon pönkitysketjuja, joiden ainoa tarkoitus on suuri viestimäärä, ei ihan oikeasti tarvita tiedonkeruuseen. Varsinkin tällaisessa tapauksessa, missä erinomainen sivusto vastaa juuri tuohon kysymykseen.
 
Näitä oman egon pönkitysketjuja, joiden ainoa tarkoitus on suuri viestimäärä, ei ihan oikeasti tarvita tiedonkeruuseen. Varsinkin tällaisessa tapauksessa, missä erinomainen sivusto vastaa juuri tuohon kysymykseen.

Väännä nyt minulle rautalangasta sitten että millä saan tuon sivuston näyttämään Antimatteria kun kerron että etsin saman tuntuista musaa kun Anathema, Riverside ja Green Carnation.

Tinkezionelle suuri kiitos tuosta Antimatterin maininnasta, en tiedä miten olen onnistunut missaamaan Anatheman ex-basistin nykyisen projektin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Väännä nyt minulle rautalangasta sitten että millä saan tuon sivuston näyttämään Antimatteria kun kerron että etsin saman tuntuista musaa kun Anathema, Riverside ja Green Carnation.
Enhän väännä. Väännä sinä minulle, miten mikään noista mainituista bändeistä muistuttaa jotenkin Toolia, tai on samanhenkinen. Muuten tämä ketju on täysi vitsi. Bändin nimiä toisensa perään ilman mitään informaatiota. Allmusicissa on sentään joku kuvaus bändin genrestä, similar artists -listauksen ohella. Miljoona kertaa parempi tapa kalastaa uutta musiikkia kuin tämä räpellys. Ja onhan täällä jo ennestäänkin ei-valtavirtamusiikille omistettu ketju, joka on mielenkiintoista luettavaa, päinvastoin kuin tämä.

Musiikin fiilis on niin subjektiivinen asia, että olisi erittäin suotavaa edes muutamalla sanalla kuvailla bändin tuotantoa tai sitä fiilistä. Onko se liikaa vaadittu?
 
Muuten tämä ketju on täysi vitsi. Bändin nimiä toisensa perään ilman mitään informaatiota. Allmusicissa on sentään joku kuvaus bändin genrestä, similar artists -listauksen ohella. Miljoona kertaa parempi tapa kalastaa uutta musiikkia kuin tämä räpellys. Ja onhan täällä jo ennestäänkin ei-valtavirtamusiikille omistettu ketju, joka on mielenkiintoista luettavaa, päinvastoin kuin tämä.

Kannattaa varmaan lukea ykkös ja kolmos posti uudestaan ja paskasta ulosannistani huolimatta yrittää ymmärtää mistä ketjussa itseasiassa on kyse koska tuo nimenomainen pointti on sinulta ilmeisesti jotenkin hurahtanut yli pääkopan. Ja lujaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
On sitten vielä subjektiivisempi asia, koska minä en saa millään yhdistettyä muutamaa mainittua bändiä Tooliin tässä asiayhteydessä. Enkä kyllä noita muitakaan toisiinsa. Onko se ihan oikeasti noin vaikeaa perustella noita valintojaan? Voisi joku vahingossa hoksatakin, mitä kannattaa kuunnella noista tuntemattomista. Jos bändistä tulee mieleen Dream Theater, pysyn siitä visusti kaukana. Seuraavaksi avaudun vitutusketjuun näistä listauksista.
 
Onko se ihan oikeasti noin vaikeaa perustella noita valintojaan? Voisi joku vahingossa hoksatakin, mitä kannattaa kuunnella noista tuntemattomista. Jos bändistä tulee mieleen Dream Theater, pysyn siitä visusti kaukana. Seuraavaksi avaudun vitutusketjuun näistä listauksista.

" Joo siis kyllä tää Tool on niin tiedätsä semmosta Dream Theater juttua mut vähän, you know, synkempänä, ehkä siinä on semmonen hieman tanniininen sivumaku ja hiukan kanelia. "

Mielestäni huomattavasti parempi tapa kun yllä oleva on oikeasti antaa pieni lista bändeistä mitkä on samantapaisia ja jonkun ehdottaa että oletkos kuullut näitä kahta mitkä on vähän tota samaa juttua.

Jos sinä et siitä tykkää tai joku menee sanomaan että Black Sabbath on vähän samanlaista kun Britney Spears niin se tuskin on ketjun tai minun vikani.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Väännä nyt minulle rautalangasta sitten että millä saan tuon sivuston näyttämään Antimatteria kun kerron että etsin saman tuntuista musaa kun Anathema, Riverside ja Green Carnation.

Tinkezionelle suuri kiitos tuosta Antimatterin maininnasta, en tiedä miten olen onnistunut missaamaan Anatheman ex-basistin nykyisen projektin.
No voit vaikka klikata Anatheman bändin jäsenten nimiä ja katsoa, tietoa heistä löytyy. Tällä tavalla minä olen löytänyt muutaman hyvän side projectin. Antimatterkin löytyy tällä tavalla parin klikkauksen jälkeen ja ainakin yhden levyn arvostelu.
 
No voit vaikka klikata Anatheman bändin jäsenten nimiä ja katsoa, tietoa heistä löytyy. Tällä tavalla minä olen löytänyt muutaman hyvän side projectin. Antimatterkin löytyy tällä tavalla parin klikkauksen jälkeen ja ainakin yhden levyn arvostelu.

En nyt halua olla näsäviisas mutta esimerkiksi Anatheman Allmusicin etusivulla on linkkejä 52 (mikäli laskin oikein) eri artistiin/muusikkoon/musiikki tyyliin, ja "parin klikkauksen takaa" on aikamoinen selaaminen jos jokaisen linkin takaa löytyy viitisenkymmentä linkkiä niin aika nopeasti päästään sinne tuhansiin jne...

Tällä en nyt tarkoita sitä etteikö Allmusic palveluna olisi hyvä tai joillekkin se mieluisampi tapa etsiä uutta.
Itse mielummin kyselen toisilta ihmisiltä että mitä he suosittelisivat koska tänä päivänä vielä ainakin joskus ihminen on konetta viisaampi.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Kokeillaas.....

Stevie Ray Vaughan, ZZ Top, Johnny Winter
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös