Jasse Ikonen

  • 11 256
  • 69
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Voi voi... Ketä kiinnostaa jos tuota Ikosta kolahtaa pikkutaklaus (muka) päähän. Täysin korvattavissa koko kaveri jokaikisellä tavalla, vaikka B-junnun toimesta. Tosin, riskinä se että Niemen vastuu kasvaisi.

Suostuiskohan Scott Stevens tai Kevin Hatcher tuleen vetäseen pienen taklausklinikan Ässien kesätreeneihin. Sais patajunnutkin oppia kuinka taklaukset ajetaan loppuun eikä vain olla taklaavinaan.....
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Mitäs tämän Ikosen kanssa menetellään? Aika peruspeliä esittänyt, joku voisi sanoa että oman tasonsa mukaista, mutta ei ole mielestäni mikään korvaamaton menetys vaikka jätettäisiin jatkot tekemättä. Uutta matoa koukkuun vaan ja Ikoselle onnea jatkoon
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Mitäs tämän Ikosen kanssa menetellään? Aika peruspeliä esittänyt, joku voisi sanoa että oman tasonsa mukaista, mutta ei ole mielestäni mikään korvaamaton menetys vaikka jätettäisiin jatkot tekemättä. Uutta matoa koukkuun vaan ja Ikoselle onnea jatkoon
Onkohan jotain välipuheita ollut jo kun Ässiin siirtyi? Ei ole kyllä mitenkään säväyttänyt, en jäisi kaipaamaan.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Onkohan jotain välipuheita ollut jo kun Ässiin siirtyi? Ei ole kyllä mitenkään säväyttänyt, en jäisi kaipaamaan.
Samaa mieltä tasainen taapertaja, mutta jotenkin Selinin pelityyliin sopiva, aika työteliäs, kohtuu hyvä luistimilla, pystyy pelaamaan keskellä ja laidalla.
Ikonen voisi periaatteessa olla tuomassa alaketjujen laitoihin kokemusta, mielestäni kyllä aivan saman roolin kaveri Kivelän kanssa, joskin luultavasti kalliimpi.
Toiselle voisi tarjota jatkoa, koska ei ole järkevää tuoda kaikkia pelaajia ulkoa, vaan jos Atulla jatketaan niin kai siellä jotain jatkumoakin pitäisi olla...Kivelä ainakin Lukko pelissäkin taklasi ja näytti jotain tunnetta kentällä, kallistuisin Kivelään.
Juhola olisi oikeastaan toinen näistä 3-4 kenttien kavereista kenelle jatkoa ajattelisin, muut voivat mennä.
Lindsten ehkä vielä sekoittaa pakkaa alaketjujen osalta, koska ei hänelle ainakaan kärkiketjuihin roolia voi suunnitella.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Samaa mieltä tasainen taapertaja, mutta jotenkin Selinin pelityyliin sopiva, aika työteliäs, kohtuu hyvä luistimilla, pystyy pelaamaan keskellä ja laidalla.
Ikonen voisi periaatteessa olla tuomassa alaketjujen laitoihin kokemusta, mielestäni kyllä aivan saman roolin kaveri Kivelän kanssa, joskin luultavasti kalliimpi.
Toiselle voisi tarjota jatkoa, koska ei ole järkevää tuoda kaikkia pelaajia ulkoa, vaan jos Atulla jatketaan niin kai siellä jotain jatkumoakin pitäisi olla...Kivelä ainakin Lukko pelissäkin taklasi ja näytti jotain tunnetta kentällä, kallistuisin Kivelään.
Juhola olisi oikeastaan toinen näistä 3-4 kenttien kavereista kenelle jatkoa ajattelisin, muut voivat mennä.
Lindsten ehkä vielä sekoittaa pakkaa alaketjujen osalta, koska ei hänelle ainakaan kärkiketjuihin roolia voi suunnitella.
Olen antanut itseni ymmärtää, tosin ilman mitään varmaa faktaa, että Kivelä jatkaisi. Juhola on kehittynyt kovasti, miksei jatkaisi, lisää vastuuta vaan. Pelaajat kehittyvät ei aina niin suoraviivaisesti. jos fysiikkavalmennusryhmän työssä on järkeä ollut niin hedelmiä puhkeaa kai sitten ensi kaudella? Siihenhän pyritään, pitkäjänteiseen työhön? Ei sillainkaan voi mennä, että muutama svedu hoitaa hommat ja ne sitten vuosittain vaihdetaan?

No, kaipa tuo tuosta pikkuhiljaa selviää.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitäs tämän Ikosen kanssa menetellään? Aika peruspeliä esittänyt, joku voisi sanoa että oman tasonsa mukaista, mutta ei ole mielestäni mikään korvaamaton menetys vaikka jätettäisiin jatkot tekemättä. Uutta matoa koukkuun vaan ja Ikoselle onnea jatkoon
Ei ole korvaamaton, kuitenkin ihan tunnollisesti pelaa molempiin suuntiin, on kuitenkin kokenut ja käsittääkseni joukkueissaan pidetty pelaaja, omaa varmaan myös noita johtajan ominaisuuksia ja voisi ensi kaudella olla isommassa roolissa (ainakin kopissa) ja kentälläkin hieman tehokkaampi. Pystyy pelaamaan laidassa ja keskellä, ehkä jopa varovainen joo jatkamiselle, riippuen tietysti mitä tarjontaa on.
 

Mankka82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Edmonton Oilers
Mä taas laittaisin nämä herrat joita pitää arpoa et pitäiskö vai eikö niin kaikki pois.

Ymmärrän jos jotkut haluavat Ikosen jatkavan sen takia että joukkueessa ei ole tarpeeksi kokemusta, mut en olisi silti heti tekemässä jatkoja vaan sitten vasta syksyllä jos siltä näyttää et esim. sitä kokemusta vaikka puuttuu.

Mut tämän kauden Ikosen esityksillä ei ainakaan tarvitse kiirehtiä sitä et joku muu sen nappaa.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Samaa mieltä tasainen taapertaja, mutta jotenkin Selinin pelityyliin sopiva, aika työteliäs, kohtuu hyvä luistimilla, pystyy pelaamaan keskellä ja laidalla.
Ikonen voisi periaatteessa olla tuomassa alaketjujen laitoihin kokemusta, mielestäni kyllä aivan saman roolin kaveri Kivelän kanssa, joskin luultavasti kalliimpi.

Ei laitoihin, vaan nimenomaan keskelle. Sillä itse asiassa Ikonen olisi nykyjoukkueesta ehdottomasti paras vaihtoehto ensi kauden nelossentteriksi, parempi siis kuin Niemi tai Appelgren. Ikonen on tosiaan hyvin atumaisen näköinen pelaaja, ja lisäksi pystyy heittämään 15+ pistettä ihan pikkuroolissa, on tehnyt sitä urallaan aiemminkin.. lisäksi hänessä on myös sellaista tiettyä johtajuutta
 
Viimeksi muokattu:

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Ei laitoihin, vaan nimenomaan keskelle. Sillä itse asiassa Ikonen olisi nykyjoukkueesta ehdottomasti paras vaihtoehto ensi kauden nelossentteriksi, parempi siis kuin Niemi tai Appelgren. Ikonen on tosiaan hyvin atumaisen näköinen pelaaja, ja lisäksi pystyy heittämään 15+ pistettä ihan pikkuroolissa, on tehnyt sitä urallaan aiemminkin.. lisäksi hänessä on myös sellaista tiettyä johtajuutta

Et ole väärässä siinä, etteikö Ikonen olisi parempi kuin Niemi tai Appeli.

Mutta toivoisin, että saataisiin alaketjuihin sentteri jonka aloitusprosentti olisi edes yli 50.
Viime kaudella ja tällä kaudella ollaan oltu ajoittain ongelmissa tuolla saralla, viime kaudella oli Spink ja tämän kauden paras aloittaja Hirvonen ainut, jolla yli 50%, 52.5%.

En nyt jaksa katsella minkälaisella prosentilla Ikonen on aiemmin aloittanut, mutta varsinkin puolustuspään tärkeissä aloituksissa tarvitaan puolustavia senttereitä, jotka osaavat aloittaa, se helpottaa aika paljon joukkueen pelaamista.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
En nyt jaksa katsella minkälaisella prosentilla Ikonen on aiemmin aloittanut, mutta varsinkin puolustuspään tärkeissä aloituksissa tarvitaan puolustavia senttereitä, jotka osaavat aloittaa, se helpottaa aika paljon joukkueen pelaamista.

Vuoden 2013 Niemi ja Uusikartano taisivat olla verrattain päteviä tällä osa-alueella, puolustuspään alotukset tasakentin ja alivoimalla. En muista kuinka hyvä Sillanpää oli, mutta kyllä alakentätkin sen hommansa hoisivat.

Jos haetaan jatkuvuutta ja kun tää sitten kenties on Selinin näköinen pelaaja. Ja toki perusduunariosastoakin täytyy alaketjuista löytyä.

Jotenkin tuntuu ettei hirveästi tarvitse laskea varaansa ja jotenkin freesimpi, pelaavampi vaihtoehto tulisi kyseeseen. Mutta katsotaan mihin päädytään.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Et ole väärässä siinä, etteikö Ikonen olisi parempi kuin Niemi tai Appeli.

Mutta toivoisin, että saataisiin alaketjuihin sentteri jonka aloitusprosentti olisi edes yli 50.

En nyt jaksa katsella minkälaisella prosentilla Ikonen on aiemmin aloittanut

Minä nimenomaan jaksoin katsella ennen kuin häntä tuossa ehdotin: 46,6% on Ikosen aloitusprosentti ja otanta kuitenkin tältä kaudelta melkein 500 aloitusta, joten totesin että kelpaa myös sen puolesta nelosen sentteriksi
 
Viimeksi muokattu:

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Itse olen siinä luulossa, että Niemi jatkaa ja on nelosen sentteri. Sitten Ruotsista tulee pari sentteriä ja Tiivola jatkaa niin Ikoselle ei löydy keskeltä tonttia.
 

Laukoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,
Itse olen siinä luulossa, että Niemi jatkaa ja on nelosen sentteri. Sitten Ruotsista tulee pari sentteriä ja Tiivola jatkaa niin Ikoselle ei löydy keskeltä tonttia.

En jaksa uskoa että M Niemi mahtuu enää seuraavaan joukkueeseen. Kertakaikkisen heikko on ollut. Ei hänestä ole apua hyökkäyksessä eikä puolustuspelissä. Se nyt on nähty jo.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
En jaksa uskoa että M Niemi mahtuu enää seuraavaan joukkueeseen. Kertakaikkisen heikko on ollut. Ei hänestä ole apua hyökkäyksessä eikä puolustuspelissä. Se nyt on nähty jo.

Selin arvostaa kokemusta ja löytää Niemelle käyttöä. Hintalapun ollessa kohdallaan Kerttula sorvaa 1v jatkon. En välttämättä itse tekisi Niemelle jatkoa, mutta ymmärrän kyllä jos jatkopahvi tehdään. Näin ollen Ikosen jatko näyttäisi epävarmalta. jos Ruotsin huhut + Tiivolan pysyminen Ässissä pitää paikkansa.
 

Seeepra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olen itse sitä mieltä, että Ikonen saisi / pitäisi jatkaa 4 ketjun roolilla, ja paikkaisi mahdollisia loukkaantumisia 3. ketjussa, annetaan vaikka se kymppitonni enemmän Ikoselle kun Niemelle, saadaan rahalle parempaa vastinetta. Ikonen pystyisi todennäköisesti tekemään nelosketjussa noin 15-20p kuten taas Niemi max 10p. Ikonen on selvästi parempi kun Niemi, en näe Niemelle mitään käyttöä, ja uskon osoitteen löytyvän ensi kaudelta joistain seuraavista sarjoista: DEL2, Norjan Liiga tai Tanskan Liiga, myös Ässät hyvinkin mahdollinen vaikka en Niemelle yksinkertaisesti mitään tonttia ensi kauden joukkueesta.
 

ElMaccone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa, sympatiat HIFK ja Chigaco
Olen itse sitä mieltä, että Ikonen saisi / pitäisi jatkaa 4 ketjun roolilla, ja paikkaisi mahdollisia loukkaantumisia 3. ketjussa, annetaan vaikka se kymppitonni enemmän Ikoselle kun Niemelle, saadaan rahalle parempaa vastinetta. Ikonen pystyisi todennäköisesti tekemään nelosketjussa noin 15-20p kuten taas Niemi max 10p. Ikonen on selvästi parempi kun Niemi, en näe Niemelle mitään käyttöä, ja uskon osoitteen löytyvän ensi kaudelta joistain seuraavista sarjoista: DEL2, Norjan Liiga tai Tanskan Liiga, myös Ässät hyvinkin mahdollinen vaikka en Niemelle yksinkertaisesti mitään tonttia ensi kauden joukkueesta.
En yllättyisi jos Tommi Taimi suosittelisi Niemelle Norjan liigaa ja Vålerengaa.
 

Laukoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,
Olen itse sitä mieltä, että Ikonen saisi / pitäisi jatkaa 4 ketjun roolilla, ja paikkaisi mahdollisia loukkaantumisia 3. ketjussa, annetaan vaikka se kymppitonni enemmän Ikoselle kun Niemelle, saadaan rahalle parempaa vastinetta. Ikonen pystyisi todennäköisesti tekemään nelosketjussa noin 15-20p kuten taas Niemi max 10p. Ikonen on selvästi parempi kun Niemi, en näe Niemelle mitään käyttöä, ja uskon osoitteen löytyvän ensi kaudelta joistain seuraavista sarjoista: DEL2, Norjan Liiga tai Tanskan Liiga, myös Ässät hyvinkin mahdollinen vaikka en Niemelle yksinkertaisesti mitään tonttia ensi kauden joukkueesta.

Samaa mieltä, Ikonen mahtuu kyllä paremmin rosteriin.

Selin arvostaa kokemusta ja löytää Niemelle käyttöä. Hintalapun ollessa kohdallaan Kerttula sorvaa 1v jatkon. En välttämättä itse tekisi Niemelle jatkoa, mutta ymmärrän kyllä jos jatkopahvi tehdään. Näin ollen Ikosen jatko näyttäisi epävarmalta. jos Ruotsin huhut + Tiivolan pysyminen Ässissä pitää paikkansa.
Kerttula toi tälläkin kaudella sellaisia nimiä että ei juuri Jatkoajan ”asiantuntijoiden” arvuuttelut osuneet. Vaikka Ässien Instsagram seuraajista saakka niitä stalkkailtiin, osumatarkkuus oli silti heikko.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Erikoista päättelyä että Ikosen pistepotentiaali olisi jotenkin reilusti Niemeä parempi ja että Ikoselle pitäisi maksaa enemmän.

Suunnilleen saman ikäiset pelaajat, toisen liigan ppg on 0,47/0,45 ja toinen 0,33/0,27. Toinen tällä kaudella kärsinyt loukkaantumisista pelannut pari viime kautta pienessä roolissa, mutta korkeammalla tasolla. Kumpikaan ei tällä kaudella erikoisemmin häikäissyt, mutta molemmat hoitivat omat tonttinsa. Toinen on koko uransa, jopa sen kovimman tason ajan ollut nimenomaan alivoimaspesialisti ja on saanut nyt alivoimilla rinnalleen joukkueen yhden kauden harvoisita valopilkuista.

Kumman ottaisitte jos pitäisi valita? Ei ole Kerttulalla helppo homma etsiä korvaajaa, jos niin tarttee tehdä.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Veikkaisin, että Ikonen ja Niemi tekisivät suunnilleen saman verran tehopisteitä, mutta se ei kaikkea ratkaise ja painaako vaakakupissa se, että toinen on oma poika, jonka todetaan olevan tärkeiden pelien mies, joka ei välttämättä asenteeltaan ole huippuluokkaa, toinen peluri sen sijaan, olisi johtajuudeltaan parempi ja tekee työnsä tunnollisemmin. Vaikea näiden välillä on valintaa tehdä. Jos kysymys olisi esitetty viime kesänä, vastaus olisi ollut suurimmalla osalla Niemi, nyt tuskin enää on. Jätetään valinnan tekeminen Ässille, itse en ainakaan vielä osaisi valita, kumpi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös