Jarno Pikkaraiselle kenkää!

  • 87 184
  • 586

Kenkää?

  • Kyllä

    Ääniä: 148 68,5%
  • Ei

    Ääniä: 68 31,5%

  • Äänestäjiä
    216

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No jos tämä pikupike oppisi lausumaan oman joukkueensa pelaajat ensiksi oikein, niin mietitään sitten, jos muutan pikun pikeksi. Ok?
Frendit ja tutut päivittivät tietonsa 2020 luvulle IFK:n peleissä viihtyvyyden/rahoille vastinetta saamiselle. Lempinimistä en tiedä ovatko jo päivittäneet 2020 luvulle. Kirjoituksissasi tuntuu aina olevan tarve puuttua ns lillukanvarsiin. "hei säkään et osaa älä huutele" lällällää. Eiköhän jokainen saa itse määrittää millainen kannattaja haluaa olla. Kritisoiminen ja tuloksien vaatiminen tuntuu joillekin ottavan tosi ihonalle. Kaksi kausaria muuten kökötti aamulla samalla paikalla hyllyllä, kun aamulla ekana tulin duuniin. Eipä ketään napannut, silti monet lähtivät korona-aikana silti ihmisten ilmoille.

Tsemppiä.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Nyt jos käy niin, että Korona tappaa kaikki tai ainakin jääkiekon Suomesta, haluatko Piksun olevan HIFK:n historian viimeinen päävalmentaja? Tätä ajatusta vasten kenkää per heti ja vaikkapa V.Peltonen rahaa vastaa nimelliseksi päävalmentajaksi, vaikkei halua meille tullakaan.

Muussa tapauksessa kulukuri ja mennään kausi miten kuten mennään eli ei kenkää missään nimessä. Ensi kaudella sitten joku hyvä haku päävalmentajaksi. En äänestänyt, koska puuttui se kolmas vaihtoehto.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No jos tämä pikupike oppisi lausumaan oman joukkueensa pelaajat ensiksi oikein, niin mietitään sitten, jos muutan pikun pikeksi. Ok?
Frendit ja tutut päivittivät tietonsa 2020 luvulle IFK:n peleissä viihtyvyyden/rahoille vastinetta saamiselle. Lempinimistä en tiedä ovatko jo päivittäneet 2020 luvulle. Kirjoituksissasi tuntuu aina olevan tarve puuttua ns lillukanvarsiin. "hei säkään et osaa älä huutele" lällällää. Eiköhän jokainen saa itse määrittää millainen kannattaja haluaa olla. Kritisoiminen ja tuloksien vaatiminen tuntuu joillekin ottavan tosi ihonalle. Kaksi kausaria muuten kökötti aamulla samalla paikalla hyllyllä, kun aamulla ekana tulin duuniin. Eipä ketään napannut, silti monet lähtivät korona-aikana silti ihmisten ilmoille.

Uuh, kypsää. Vähän pelottavaakin. Syytät mua lällättelijäksi, mutta omat tekstisi ovat puhdasta asiaa alusta loppuun. Eiku. Mulle nyt on aivan se ja sama, millä nimellä kutsut valmentajaa, mutta ei kai se nyt suuri vaiva ole oikeatakaan lempinimeä käyttää. Jos se on lillukanvarsiin takertumista, selvä homma. Jos taas tietoisesti kutsuu valmentajaa väärällä nimellä, koska näin voi osoittaa keskustelupalstalla, että halveksinta on todella suurta, se on lähinnä surullista.

Kritisoida saa, kun on aihetta. Toiset tykkäävät pelkästään kritisoida. Mikä kannattaja se sellainen on, jolla on tarve nähdä pelkkää paskaa aina ja kaikkialla? Jos negatiivisten asioiden kautta syntyy aito kannattaminen, en itse halua olla aito kannattaja. Tämän seuran kannattaminen ei todellakaan ole ollut mitään suurta punaista juhlaa. Ymmärrän tosi hyvin, että joskus mitta voi tulla täyteen, jos vain vituttaa koko ajan. Silloin kannattaa ottaa hajurakoa sellaiseen toimintaan eikä vain huutaa, miten kaikki on paskaa.

Tuloksia saa ja pitääkin vaatia. Niin vaadin minäkin. Pikkaraisella on nyt yksi keskeytetty kausi päävalmentajana takana. Ja toki Selinin potkujen jälkeiset kuukaudet. Viime kauden jengi sukelsi lopussa pahasti, siitä ei kahta sanaa. Ehkä olosuhteillakin oli kuitenkin merkitystä? Edes lieventävä asianhaara? Joukkue oli rakennettu pleijareita varten ja itse uskon, että sieltä olisi terveellä jengillä kammettu vähintään välieriin. Finaaleihin olisi tehnyt ehkä tiukkaa, jos sääleistä olisi jouduttu aloittamaan. No, mestaruus jäi jakamatta. Jos olisi oltu runkosarjan 3. se olisi mennyt lopulta ihan hukkaan, vaikka kaunis muisto toki olisi. Luultavasti ”Piku” olisi silti paska. Nyt liigaa on pelattu peräti kolme ottelua. Ja taas on kritisoinnin paikka.

Se, että sun duunissa ei ketään napannut lähteä korona-aikana tiistai-iltana katsomaan Pelicansia, jota ei oltu runkosarjassa voitettu kolmeen vuoteen himassa, ei varmasti kerro puhtaasti Pikkaraisesta yhtään mitään. Ihmisillä, varsinkin sellaisilla, joilla ei ole omaa kausaria, voi olla muita suunnitelmia tiistai-iltana. Niitä voi olla ihan korona-aikanakin. Tai sitten ihmiset vain laittavat joukkokokoontumiset paussille, kun koronatilanne on mikä on. Se onkin ihan viisasta.

Peli muuten voitettiin eilen, joten Pikkarainen katkaisi tämän Selinin aloittamaan hienon tappioputken. Irokeesi kattoon!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Haha, ei ollut tarkoitus loukata niin verisesti että jää ikuiset arvet tuosta Pohjois-Koreasta.

Hehe, ei jäänyt arpia sun heitosta. Koska et todellakaan keksinyt sitä tai ollut ensimmäinen. Se on katsos jo vuosia vanha vitsi. Kannan nimeä lämmöllä ja ylpeydellä.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vittu mitä puuhastelua olisi antaa ensin tälle kaudelle Pikkaraiselle uusi mahdollisuus ja kenkiä heti kolmen ottelun jälkeen pois. Jos Pikkarainen olisi niin ohuella jäällä, olisi kauteen pitänyt lähteä toisella valmentajalla, jolle joukkue olisi rakennettu, eikä ruveta samantien kauden alkaessa sekoilemaan.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
@BOL siis jos kutsun kannattaman seuran valmentajaa hänen muuttuneella lempinimellä väärin pyydän anteeksi sinulta ja näin jatkoajan kautta pikkaraiselta. Itse vaan toivoisin että joukkueen päävalmentaja lausuisi oikein nimet medialle ja muille. Tämä kertoisi mm sivistyksestä ihmistä kohtaan. Mikä uuh aah kypsää? Olen esittänyt kritiikin ja perustelut sille miksi valmentajan olisi vaihduttava. Olen esittänyt kritiikin miten JÄLLEEN ollaan tässä tilanteessa että peli on paskaa. Eilen voitettiin hurraa, mutta se ei nosta kokonaistasoa noin pienellä marginaalilla mihinkään suuntaan. Eilinen kertoi vain sen että eteenpäin ei ole pelillisesti menty ja voiton avain oli huikean yksilöosaamisen tulosta. Ja sen verta viellä kausareihin, että ihmiset talossa on IFK ihmisiä, joten kyllä se jotain kertoo että ilmaisetkaan flägät ei nappaa. Mutta mielestäni tätä on ihan turha jatkaa. Kannattajia on moneen osaan.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uuh, kypsää. Vähän pelottavaakin. Syytät mua lällättelijäksi, mutta omat tekstisi ovat puhdasta asiaa alusta loppuun. Eiku. Mulle nyt on aivan se ja sama, millä nimellä kutsut valmentajaa, mutta ei kai se nyt suuri vaiva ole oikeatakaan lempinimeä käyttää. Jos se on lillukanvarsiin takertumista, selvä homma. Jos taas tietoisesti kutsuu valmentajaa väärällä nimellä, koska näin voi osoittaa keskustelupalstalla, että halveksinta on todella suurta, se on lähinnä surullista.

Kritisoida saa, kun on aihetta. Toiset tykkäävät pelkästään kritisoida. Mikä kannattaja se sellainen on, jolla on tarve nähdä pelkkää paskaa aina ja kaikkialla? Jos negatiivisten asioiden kautta syntyy aito kannattaminen, en itse halua olla aito kannattaja. Tämän seuran kannattaminen ei todellakaan ole ollut mitään suurta punaista juhlaa. Ymmärrän tosi hyvin, että joskus mitta voi tulla täyteen, jos vain vituttaa koko ajan. Silloin kannattaa ottaa hajurakoa sellaiseen toimintaan eikä vain huutaa, miten kaikki on paskaa.

Tuloksia saa ja pitääkin vaatia. Niin vaadin minäkin. Pikkaraisella on nyt yksi keskeytetty kausi päävalmentajana takana. Ja toki Selinin potkujen jälkeiset kuukaudet. Viime kauden jengi sukelsi lopussa pahasti, siitä ei kahta sanaa. Ehkä olosuhteillakin oli kuitenkin merkitystä? Edes lieventävä asianhaara? Joukkue oli rakennettu pleijareita varten ja itse uskon, että sieltä olisi terveellä jengillä kammettu vähintään välieriin. Finaaleihin olisi tehnyt ehkä tiukkaa, jos sääleistä olisi jouduttu aloittamaan. No, mestaruus jäi jakamatta. Jos olisi oltu runkosarjan 3. se olisi mennyt lopulta ihan hukkaan, vaikka kaunis muisto toki olisi. Luultavasti ”Piku” olisi silti paska. Nyt liigaa on pelattu peräti kolme ottelua. Ja taas on kritisoinnin paikka.

Se, että sun duunissa ei ketään napannut lähteä korona-aikana tiistai-iltana katsomaan Pelicansia, jota ei oltu runkosarjassa voitettu kolmeen vuoteen himassa, ei varmasti kerro puhtaasti Pikkaraisesta yhtään mitään. Ihmisillä, varsinkin sellaisilla, joilla ei ole omaa kausaria, voi olla muita suunnitelmia tiistai-iltana. Niitä voi olla ihan korona-aikanakin. Tai sitten ihmiset vain laittavat joukkokokoontumiset paussille, kun koronatilanne on mikä on. Se onkin ihan viisasta.

Peli muuten voitettiin eilen, joten Pikkarainen katkaisi tämän Selinin aloittamaan hienon tappioputken. Irokeesi kattoon!
Diggaan kyllä keskimäärin sun kirjoituksista, mutta nostaisin kuitenkin framille yhden "ajatuksen"/"toteaman" joka saa aina vähän karvat pystyym...tai saisi jos niitä kovasti vielä olisi.

Eli tämä! "Joukkue oli/on rakennettu pleijareita varten"?!

Jotenkin tommonen paska sattuu silmään, korvaan, aivoon ja ihan mihin vaan. Sinne pleijareihinkin kun on kuljettava pitkä tie, jossa se oma osuus helpottuu -tai ainkain pitäisi- jos se "runkkarinkin" (LOL) pelaisi sitä jääkiekkoa silleen ihan tosissaan. Ei ihmme että mestaruudet ja erityisesti runkosarjamensytykin on tiukassa, kun joukkuetta kasataan pelaamaan vasta pleijareissa. Ihan perseestä!

Se 30 ottelua kaudessa (ennen poffeja) pitäisi kuitenkin olla myös viihdettä, eikäsaatanallista selvitymistä ja keskikertaisuutta kaudesta toiseen. Ehdotnkin sii suutta projektia, jossa IFK kasataan pelaamaan pelistä yksi alkaen voittavaa kiekkoa, ja aina siihen mestaruuteen saskka. Jatkosa jos joukkuetta kasaava henkilö sanoo, ettäjoukkue on kasattu pleijareita varten, en ainakaan minä maksa yhdestäkään ottelusta ennen niitä pleijareita, sillä pidän tuollaista lähestymistä -ja ihan vaikka vain mestaruudesta, sekä tietenkin paikasta CHL:ssä pelataankin- vähän sellaisena maksavan katsojan pettämisenä. MInä ainakin haluan IFK:n, joka menee jokaiseen matsiin voittamaan, ja mielellään ne myös voittaa. Ja jos vielä murskaavasti, niin aina vaan paranee. Eikä niin haittaa -jos ei ketään satuteta- jos laita tai pari siirtyy paikaltaan pelin tuoksinassa.

Nyt en ota kantaa pikeen sen enempää, mutta vielä ainakaan ei tämä asia ole muuttunut. Saa nyt sitten nähdä että muuttuuko. Ekat kotipelit eivät kuitenkaan mitenkään uskoa lisänneet, mutta totta vie, nehän eivät kuitenkaan -ainakaan toivottavasti- ole koko kauden kuva. tosin viime kaudella hyvin pitkälle kyllä oli. Niin tai näin, niin mainittu lause on paska selitys huonolle runkosarjalle. En tykkää, en arvosta.

Edit. en olisi itse kuitenkaan kenkää antamassa, vaikka en eläkään pikeuskossa, sillä ei riitä mulla tieto todeta tässä vaiheessa kautta ja herran uraa, etteikö voisi vaikka onnistuakin sinne mestaruuteen saakka. Epäilyjä kyllä on, ja olisin todellakin valmis ainkain ensi kaudesta saakka antamaan vastuun jollekin toiselle, ja nyt ihan silläkin riskillä että patsasta pitäisi kauden jälkeen alkaa tilaamaan, sillä vudoen lopussa ollan auttamatta myöhässä uuden valmentajan suhteen, sekä sen joukkueen kasaamisen suhteen, jota valmentaja mahdollisetsi toivoo työstettäväkseen saavansa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@tommy36 , mulle pleijarijoukkue = joukkueessa on useita sellaisia pelaajia, joiden parhaat ominaisuudet tulevat esiin, kun linjasta tulee sallivampi eikä pikkusievälle pelaamiselle enää ole tilaa. Lisäksi taso ei paljon heilu ja pelaajien henkinen kantti kestää loppuvihellykseen asti myös kusisessa paikassa.

Ja sellaisia pelaajia viime kaudella oli, osa jatkaa vieläkin. Missään nimessä menestyminen ja voittaminen ei ole kiellettyä runkosarjassa, vaan hyvinkin suotavaa. Tietenkin. Mutta kyllä mä näkisin, että runkosarjan voitto ja pleijareista ekalla kiekalla lomille on huonompi suoritus ja siitä jää paskempi maku kuin runkosarjasta 5. sija ja finaaliin. Ideaali olisi voittaa kaikki kauden pelit, mutten pidä sitä tod.näk., koska HIFK on voittanut runkosarjankin kokonaista yhden kerran. Luultavasti sekin oli lapsus eikä tule toistumaan enää ikinä. Silti mestaruuksiakin on vielä tuleva.

Ei koko viime kausi ollut mitään onnetonta taaperrusta. Peli näytti toisinaan paskalta, mutta tulosta tuli. Välillä peli taas näytti hyvältä, mutta pisteet jäi puuttumaan. Erikoinen ja ristiriitainen kausi ja paljon loukkaantumisia. Muttei kyllä edes 2010-luvun surkein kausi millään mittarilla. Ainakaan mun mielestäni. Viime kauden perusteella en ole valmis heittämään kirvestä kaivoon, kun se ei sinne lentänyt hulluina ja jopa toivottomina vuosinakaan. Eikä mun mielestä muidenkaan pitäisi. Sorit siitä.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@tommy36 , mulle pleijarijoukkue = joukkueessa on useita sellaisia pelaajia, joiden parhaat ominaisuudet tulevat esiin, kun linjasta tulee sallivampi eikä pikkusievälle pelaamiselle enää ole tilaa. Lisäksi taso ei paljon heilu ja pelaajien henkinen kantti kestää loppuvihellykseen asti myös kusisessa paikassa.

Ja sellaisia pelaajia viime kaudella oli, osa jatkaa vieläkin. Missään nimessä menestyminen ja voittaminen ei ole kiellettyä runkosarjassa, vaan hyvinkin suotavaa. Tietenkin. Mutta kyllä mä näkisin, että runkosarjan voitto ja pleijareista ekalla kiekalla lomille on huonompi suoritus ja siitä jää paskempi maku kuin runkosarjasta 5. sija ja finaaliin. Ideaali olisi voittaa kaikki kauden pelit, mutten pidä sitä tod.näk., koska HIFK on voittanut runkosarjankin kokonaista yhden kerran. Luultavasti sekin oli lapsus eikä tule toistumaan enää ikinä. Silti mestaruuksiakin on vielä tuleva.

Ei koko viime kausi ollut mitään onnetonta taaperrusta. Peli näytti toisinaan paskalta, mutta tulosta tuli. Välillä peli taas näytti hyvältä, mutta pisteet jäi puuttumaan. Erikoinen ja ristiriitainen kausi ja paljon loukkaantumisia. Muttei kyllä edes 2010-luvun surkein kausi millään mittarilla. Ainakaan mun mielestäni. Viime kauden perusteella en ole valmis heittämään kirvestä kaivoon, kun se ei sinne lentänyt hulluina ja jopa toivottomina vuosinakaan. Eikä mun mielestä muidenkaan pitäisi. Sorit siitä.
Ei mitään soreja @BOL hyvä, ja ihan validi selityskin pleijarijoukkueelle.

Mulla vaan se nostaa ne vähätkin karvat pydeen, koska se runkosarjakin pitää olla viihdearvoltaan hyvää, sillä se kuitnekin on leijonanosa koko kaudesta,ja jos se on vähän sellainen "yhdentekevä", niin sitten vaan luo liigan, jossa vois ostaa pleijaripaikan. Nykyisessä se runkosrajasijoitus kuitenkin korreloi sen menestyksen kanssa hyvinkin vahvasti, ja tästähän taisi olla juuri jossakin jopa mainintakin että näin on, joten no no huonolle runkosarjalle.

Ja juu ei, ei IFK ollut vain huono viime kaudella(kaan), mutta ei se nyt ihan vakuuttavaakaan ollut, ja ainakin vielä osan haluan tunkea valmennuksen kurkusta ales.
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
@tommy36

Ei koko viime kausi ollut mitään onnetonta taaperrusta. Peli näytti toisinaan paskalta, mutta tulosta tuli. Välillä peli taas näytti hyvältä, mutta pisteet jäi puuttumaan. Erikoinen ja ristiriitainen kausi ja paljon loukkaantumisia. Muttei kyllä edes 2010-luvun surkein kausi millään mittarilla. Ainakaan mun mielestäni. Viime kauden perusteella en ole valmis heittämään kirvestä kaivoon, kun se ei sinne lentänyt hulluina ja jopa toivottomina vuosinakaan. Eikä mun mielestä muidenkaan pitäisi. Sorit siitä.

Edelleen koko IFK-historian toiseksi parhaalla keskiarvolla pisteitä vieraista viime kaudella. Sellaista ei tehdä yhdellä Turusella ilman erittäin toimivaa valmennusta. Tämän tietävät sisimmässään jopa he joille Pikkaraisesta nurisemisen on sydämenasia. Se on viime kauden loukkaantumisilla jopa erittäin kova suoritus valmennukselta. Oliko niin, että parhaalla kokoonpanolla päästiin pelaamaan joku viisi kertaa koko runkosarjassa. Syystä tai toisesta kotipelaamisesta tuli peikko. Siihen saa ja pitää vaatia parannusta. Tälle kaudelle puolityhjälle Nordikselle pelaamiselle on tietysti vaikea antaa määräänsä enempää arvoa.

Tavallaanhan näihin ihan sekopäisiin nostoihin kolmen kierroksen jälkeen ei pitäisi edes lähteä mukaan, mutta kyllähän tämä on saanut taas vähän eriskummallisia piirteitä koko keskustelu. Jopa savolaistaustaisten ihmisen nimien ääntäminen on alkanut joitakin vituttaa. Onneksi sentään puhuu IFK:sta eikä "hifkistä" kuten meidän monet Stadilaiset omat kasvatit.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Ne jotka oikeasti käyvät pelejä katsomassa, muistavat varmaan Selinin viimeisten kierrosten pelit. Silloin voitiin oikeasti puhua paskasta lätkästä. Jotenkin Pike loihti siitä jengistä konvehdin, joka pelasi keväällä erinomaistakin lätkää. Viime kauden syksyn aloitus oli omituisinta aikaa kotimaisessa lätkäskenessä, mitä minä muistan. Pelejä hallittiin mennen tullen, mutta hävittiin. Sitä seurannut loukkikierre olisi sekoittanut minkä tahansa joukkueen pelin. Nyt on pelattu aivan kuraa viime syksyyn verrattuna, mutta kas kummaa, voitettu jyväshyväläiset ja erittäin vaikea vastus lahesta. Tuo tappioputki oli taas jotain poikkeuksellista Liigan historiassa, ja sen poikki saaminen oli paljon yksittäistä voittoa isompi asia.
Mutta iso kysymys on nyt se, onko pelitapaa oikeasti muutettu voittoisammaksi, korona sotkenut harjoittelun vai valmennuksesta huolimatta materiaalilla voitettu pari hankalaa vastustajaa? Jos jollakulla on oikea vastaus hyvillä perusteluilla, niin jothtopäätösten teko on sen jälkeen helppoa.

IFK ei ole ollut yhdellekään valmentajalle helppo paikka, ja menestyvän jääkiekkojoukkueen kasaaminen ihan jotain muuta, kuin valmentajan kenkimistä. IFK:ssa on taatusti tekemistä, mutta itse uskon, että pienien asioiden pitkäjänteinen kuntoon saattaminen tuo pitkässä juoksussa taatusti varmemmin tulosta, kuin helvetin lyhytnäköinen valmentajaruletti.

Hylkiikö katsojat nyt IFK:a nimenomaan Pikkaraisen takia?
Oikeasti?
Palataas asiaan vaikka sitten, kun on viisi kierrosta takana, niin katsellaan Liiga-paikkakunnittain katsojamääriä.

Kritiikki parhaimmillaan on hyväksi. Mutta se ei ole mitään sukua sille perusteettomalle vittuilulle, mitä jotkut täällä kritiikkinä pitävät, ja jaksavat länkyttää mitä tahansa paskaa vuosikymmeniäkin. Siitä läpipaistavaa henkilökohtaista pahaa oloa helpottaisi parhaiten yksinkertainen päätös olla erossa asioista, joihin ei voi vaikuttaa, ja säästää energiansa oman elämänsä pikku epäkohtien kuntoon viilaamiseen. Ehkä jo ensi vuosikymmenellä askel kävisi huomattavan kepeänä taas jäähallin suuntaan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Edelleen koko IFK-historian toiseksi parhaalla keskiarvolla pisteitä vieraista viime kaudella.
Ja sitten taitaa vastavuoroisesti olla IFK-historian surkeimpia ellei surkein pistekeskiarvo Nordikselta koko valmentajauran ajalta? Joten se neutralisoi aika hyvin tämän hyvän vierassaldon.

Täällä on nyt kaksi ”kenkää”- ketjua, joten ei kahta ilman kolmatta. Kyllä Pikkaraisella mennään tämä kausi syyteen tai saveen, mutta Salmelaisella on UTJ uransa yksi tärkeimpiä päätöksiä edessään eli kuka valmentaa kaudella 21-22?
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Ei kyllä niiden potkujen pitää tulla heti kun ei osaa edes lausua pelaajien nimiä! Ja vieläkään ei vedä neljällä eri kielellä harjoituksia. Ulos!
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Ei kyllä niiden potkujen pitää tulla heti kun ei osaa edes lausua pelaajien nimiä! Ja vieläkään ei vedä neljällä eri kielellä harjoituksia. Ulos!
Kuka näin väittää? Harjoituksista puheenollen kieli on edelleen suomi ja tämä on huolestuttavaa, koska melkein puolet kärkiosaamisesta ei käytä kotikielenä suomea. Tämä suoraan kuultuna pelaajalta joukkueessa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Puolet? Siellä on yksi P-Amerikkalainen ja loput ymmärtää toista kotimaista joten en näe tuossa mitään ongelmaa kun yli toinen puolikas sitä puhuu ja ymmärtää sitä kieltä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On käsittääkseni ihan yleinen tapa, että yksi valmentaja vetää treenit suomeksi ja joku muu koutsi kääntää. Lundell pystyy tulkkaamaan peräti ruotsiksi JA englanniksi ilman mitään ongelmia. Joukkueessa on peräti yksi englanninkielinen pelaaja. Kolme toki puhuu ruotsia äidinkielenään, joten on melko luonnollista, että Lundell hoitaa kommunikoinnin heidän kanssaan kaikkien äidinkielellä. Borgström, Luoto ja Suomela osannevat vielä suomea jollakin tasolla.

Onko tämä siis joukkueessa jollekin ongelma? Onko joku suomalainen pelaaja pahoittanut tästä mielensä? Onko ulkkarit näreissään? Jos on, älkää nyt herran jestas ”kavereille” valittako, vaan suoraan valmennukselle tai Salmelaiselle. Varsinkaan, jos nämä ”kaverit” ei edes käy hallilla.

Minä olen kuullut, että Pikkarainen osaa rallienglantia ihan riittävän hyvin kommunikoidakseen pelaajien kanssa siten, että kumpikin osapuoli ymmärtää asiat oikein. Ei hän varmastikaan natiivin lailla englantia puhu, mutta ei taida moni muukaan suomalainen valmentaja 45+ -ikäluokassa puhua.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kritiikki parhaimmillaan on hyväksi. Mutta se ei ole mitään sukua sille perusteettomalle vittuilulle, mitä jotkut täällä kritiikkinä pitävät, ja jaksavat länkyttää mitä tahansa paskaa vuosikymmeniäkin. Siitä läpipaistavaa henkilökohtaista pahaa oloa helpottaisi parhaiten yksinkertainen päätös olla erossa asioista, joihin ei voi vaikuttaa, ja säästää energiansa oman elämänsä pikku epäkohtien kuntoon viilaamiseen. Ehkä jo ensi vuosikymmenellä askel kävisi huomattavan kepeänä taas jäähallin suuntaan.
Olet varmaan hyvinkin oikeassa, ja tässä valossa joillekin näistä ns "positiivisista" voisi suositella täältä poissa pysymistä, sillä pääosassa viestejä on selkeästi havaittavissa - ei siten edes piilotettuna- sellainen elimen otsaan nostattava vitutus toisten kirjoittajien ajatuksiin, ja sitten sitä pahaa oloa ollaan purkamassa niissä vastauksissaan, joissa eräänkin nimikerkin kohdalla ei ole koskaan vähäisintäkään sisältöä itse aiheeseen, vaan ainoastaan sitä oman pahan olon purkamista toisten ihmisten kirjalliseen habitukseen sekä älylahjoihin. Eroaako tämä jotenkin mainitsemastasi asiasta?

Tällä tavalla katsoen voimmekin ylläpidon toimesta sulkea koko jatkoajan keskusteluan ja toivottaa hyvää jatkoa kaikille kirjoittajille. Näin ei käy kenenkään hermolle, eikä kukaan väärin kirjoita.

Se että joku on analyyttinen, ja jaksaa kaivaa älykiekkodataa tänne fanien tutkittavaksi, on toki ilahduttavaa aktiivisuutta, mutta fanin oikeus lienee katsoa peliä kentällä eikä niinkään älykiekkodatasta, joten tässäkään ei liene sitä yhtä oikeaa.

En toki puolusta typeryyksiä, mutta IFK:takin jokainen fani elää vähä nsieltä omasta perspektiivistään, omalla Rakkaudellaan, omista motiiveistaan, joten en näe siinäkään valossa olevan keskustelua edistävää pureutua jatkuvasti, tai ainakin hvyin usein, muiden kirjoittajien älyn kritisoimiseen, joko suoraan tai rivien välistä, sillä kukaan ei oel koskaan enempää oikeassa kuin jokainen ihan itse siitä tilasta josta kulloinkin asioita arvioi.

Monelle -kuten minulle- on ollut suorastaan raastavaa IFK:n hyvin pitkäaikainen keskinkertaisuus, joka värittää itseasiassa suurinta osaa siitä ajasta jonka joukkue on korkeimalla sarjatasolla viettänyt, joten siitä ei ole ihan helppoa päästä eroon. Juurikin oli tutkimus, jonka mukaan yhden paskan teon jälkeen luottamuksen palauttamiseksi piti ainakin kymmenen hyvää tekoa tulla tehtäväksi, joten kymmenen paskan kauden jälkeen pitäisi tulla se sata todella hyvää kautta, että usko siihen huippuseuraan on luotu.

Tälläkin kaudella on ollut jo näkyvissä se, että aika-ajoittain se typeryys ja ylimileisyys nostaa edelleen päätään, ja silloin sen huonon pelin hetkellä koko saakelin sanko kaatuu yli, ja koko harmi purkautuu tänne. Siinä ei paljoa silloin lämmitä jonkun syväanalyysit ja tietotaito -joka myös usein tuntuu olevan senkin kirjoittajan oma käsitys itsestään- joten tässäkään valossa ei se toisten kritisoiminen ole kuin osa samaa paskaa, jossa kirjoittaja itse on reagoinut ja vie kirjoituksena sisällön -siltä osin kun suosittelee toisille poitumista kannattajakunnasta- samalle levelille ja voinee siten noudattaa omaa neuvoaan ja alkaa elämään onnelsempaa elämää ilman jatkoaikaa tahi näitä "vääräuskoisia" faneja. Helpottaisi varmaankin elämää, eikö?
 
Viimeksi muokattu:

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kyllä niiden potkujen pitää tulla heti kun ei osaa edes lausua pelaajien nimiä! Ja vieläkään ei vedä neljällä eri kielellä harjoituksia. Ulos!
Onko sulla laittaa jotain lähdettä tai faktaa tälle väittämällesi? En ole täällä huomannut kenenkään vaativan potkuja Pikuelle väärin lausuttujen nimien takia tai, että kukaan olisi vaatinut harkkoja neljällä kielellä.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edelleen koko IFK-historian toiseksi parhaalla keskiarvolla pisteitä vieraista viime kaudella. Sellaista ei tehdä yhdellä Turusella ilman erittäin toimivaa valmennusta. Tämän tietävät sisimmässään jopa he joille Pikkaraisesta nurisemisen on sydämenasia. Se on viime kauden loukkaantumisilla jopa erittäin kova suoritus valmennukselta. Oliko niin, että parhaalla kokoonpanolla päästiin pelaamaan joku viisi kertaa koko runkosarjassa. Syystä tai toisesta kotipelaamisesta tuli peikko. Siihen saa ja pitää vaatia parannusta. Tälle kaudelle puolityhjälle Nordikselle pelaamiselle on tietysti vaikea antaa määräänsä enempää arvoa.

Tavallaanhan näihin ihan sekopäisiin nostoihin kolmen kierroksen jälkeen ei pitäisi edes lähteä mukaan, mutta kyllähän tämä on saanut taas vähän eriskummallisia piirteitä koko keskustelu. Jopa savolaistaustaisten ihmisen nimien ääntäminen on alkanut joitakin vituttaa. Onneksi sentään puhuu IFK:sta eikä "hifkistä" kuten meidän monet Stadilaiset omat kasvatit.
Myöskään mestaruuksia ei voiteta ilman erittäin toimivaa valmennusta, saati runkosarjoja, joten vertailu vain IFK.n historiaan ontuu pahasti, ja varsinkin kun kotipelit menikin sittensenkin edestä todella vihkoon. Ja kyllä se Turusen merkitys melko usein nähtiin ihan oikeastikin, joten en ihan osta tätä puolustukseksi sille, että IFK:n vaölmennus olisi nyt edes kansaalista eliittiä. Toki saa näyttää, ja nythän siihen on uusi tilaisuus.

Ja vertailusi valossahan -suhteessa resursseihin. se paras valmentajahan löytyi -ja se on myös ansiokseen luettu- sielä koo koosta, joten onnkesi olkoon heille. Nyt on kuitnekin taas uusi kausi, ja Koo kookin lypsetty kuviin, joten saa jää nähtäväksi se, pystyykö Ahokas uusimaan tämän. Resurssit ovat kuitenkin vähän eri luokkaa kuin toisella. Ainakin uskoakseni.
Ja joku mannerhan taisi taas vetää runkosarjan voiton vai? Vähän jäi nyt pike telineisiin sitten. Eikä siis millään pahalla, tai pikelle heti monoa asenteella. En ole pois potkimassa, mutta en välttämättä ensi kaudellekaan jatkoa ihan hikisenä pyrkisi sorvaamaan.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Kuka näin väittää? Harjoituksista puheenollen kieli on edelleen suomi ja tämä on huolestuttavaa, koska melkein puolet kärkiosaamisesta ei käytä kotikielenä suomea. Tämä suoraan kuultuna pelaajalta joukkueessa.

Kielitaidottomuus on aika monenkin ammattikiekkoilijan ongelma, mutta korostetusti tietysti pohjoisamerikkalaisten pelaajien, joista todella harva puhuu äidinkielensä lisäksi mitään muuta. Se on vaatinut eurooppalaisilta pelaajilta melkoista sopeutumista Pohjois-Amerikassa, sillä harvasta joukkueesta löytyy esimerkiksi suomen kielen tulkkeja.
Mutta tekeekö kielitaidottomuus ihmisestä paskan jääkiekkoilijan; en usko.

Jos valmennuksen tehtävä on pidellä kielikylpyjä, niin silloin joku muu kuin Pike on varmasti parempi valinta.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Tälläkin kaudella on ollut jo näkyvissä se, että aika-ajoittain se typeryys ja ylimileisyys nostaa edelleen päätään,

Isossa kuvassa pitkässä juoksussa IFK on edelleenkin yksi parhaiten pärjänneistä jääkiekkoseuroista Suomessa.
Mestaruuksia ei ole eniten, eikä toiseksikaan eniten, muttei myöskään divarikausia, tai konkursseja.
Kärppien nykymenoon haettiin vauhtia - putsaamalla konkurssilla vanhat rasitteet - divarista ei niin kauan sitten.
Ilves on tehnyt pitkään töitä noustakseen mestaruuksiensa jälkeisestä pitkästä alakulosta nykyiseen tilaansa.
TPS oli pitkään suomalaisen kiekkoilun helmi, mutta nykymeno saa kylmiä väreitä aikaiseksi monelle.
IFK:n kannattajan ei ole noin syvällä tarvinnut käydä, eli seurassa on tehty pitkäjänteisesti jotain oikein.
Mutta eihän sillä ole tietenkään vitunkaan väliä, kun seura on typerä ja ylimielinen.
Itse olen nyt äärimmäisen kiinnostunut kuulemaan, että mitenkä se näkyy katsomoon, kun minä en sitä näe?
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Rauhoittukaa hyvät kanssa-fanit! Voin aivan hyvin myöntää, että itse olen osittain aloittanut tämän kielikylpykeskustelun, luettuani Broadhurstin kommentit, hänen yllätyttyään siitä ettei valmentaja puhu englantia. Hän kyllä mainitsi, että onneksi Lundell tulkkaa. Ja näin varmaan on tapahtunut esim. Sveitsissä Kari Jalosen, Ville Peltosen ja Antti Törmäsen valmentaessa. Hehän varmaankin puhuvat vain suomea, kuten Toni Söderholmkin Saksassa, eiku heillä taitaa sittenkin olla jonkinlainen kokemus ko. maiden kielistä.
Anyway, jos yhtään helpottaa, olen osasyyllinen.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK:n kohdalla hyväksyn sanan projekti ainoastaan menneisyydestä nokan aikana, jolloin hän tuli seuraan joka oli aivan solmussa. Asiat ovat menneet siitä eteenpäin positiivisempaan suuntaan seurassa ja tuloksen olisi alkava päivästä yksi, kun valmentaja tulee seuraan!

Projekti -sanalla tarkoitan valmennuksellista ja rosterillista jatkumoa, jota harrastaa mm. Tappara, Kärpät ja nykyisin Lukkokin (rosterin pitäminen monta kautta samana vaikeampaa). Vaikka olisi parin kauden projekti, ei se tarkoita sitä etteikö tulosta pitäisi tulla heti ekalla kaudella. Mua ei olisi haitannut jos Pikkarainen olisi vaihdettu viime kauden päätteeksi, JOS vapaana on/olisi ollut todella hyvä päävalmentaja.

Meillä on ollut 20 vuodessa joku 120 eri päävalmentajaa, kenkimällä nyt Pikkarainen me näytettäisiin organisaationa aivan totaalisen amatööreiltä. Kuten Penan ja Nybarin aikaan näytettiin urheilullisesti (pl. suonenvedot). Haluaako tänne edes tällä hetkelläkään tulla jotku Mannerit ja Tapolat?

Vaikka tämä kausi lähtisi menemään kohti metsää, niin vaihtamisen ilosta vaihtaminen johonkin fläppitaulu-peteen ei kannata, ainoastaan erinomaiseen tai erittäin potentiaaliseen jo näyttöjä antaneeseen kannattaa vaihtaa. Vaihtamalla ''Jyrki Ahoihin'' sama keskinkertainen ralli vaan jatkuisi, turbulenssilla höystettynä.

Joo, mutta jos kerrankin antaisi harkitusti heti potkut, kun nähdään, että siihen on aihetta, eikä odottaisi sitä turbulenssiaikaa, jolloin se on tehtävä pakon edessä.

Ei ole olemassa harkittuja potkuja 3 pelatun runkosarjaottelun jälkeen. Viime kauden päätteeksi Pikkarainen olisi pitänyt kenkiä jos on kenkiäkseen, nyt se on myöhäistä. Saisi olla aika hemmetin kova koutsi, että kesken alkukauden saisi tämän rosterin finaali kuntoon. Apuvalmentajan nostolla päävalmentajaksi kesken kauden on tehty Liigassa kovaakin tulosta, mutta jos tämä kausi lähtisi floppaamaan, niin ketä tuolta kannattaisi nostaa Pikkaraisen tilalle? Tanska ja Kalto ulos samalla kun Pikkarainen lopulta lähtee, kiitos.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Isossa kuvassa pitkässä juoksussa IFK on edelleenkin yksi parhaiten pärjänneistä jääkiekkoseuroista Suomessa.
Mestaruuksia ei ole eniten, eikä toiseksikaan eniten, muttei myöskään divarikausia, tai konkursseja.
Kärppien nykymenoon haettiin vauhtia - putsaamalla konkurssilla vanhat rasitteet - divarista ei niin kauan sitten.
Ilves on tehnyt pitkään töitä noustakseen mestaruuksiensa jälkeisestä pitkästä alakulosta nykyiseen tilaansa.
TPS oli pitkään suomalaisen kiekkoilun helmi, mutta nykymeno saa kylmiä väreitä aikaiseksi monelle.
IFK:n kannattajan ei ole noin syvällä tarvinnut käydä, eli seurassa on tehty pitkäjänteisesti jotain oikein.
Mutta eihän sillä ole tietenkään vitunkaan väliä, kun seura on typerä ja ylimielinen.
Itse olen nyt äärimmäisen kiinnostunut kuulemaan, että mitenkä se näkyy katsomoon, kun minä en sitä näe?
Mitäpä tähän voi lisätä, paitsi että juuri tätä yritin sanoa ja siihen viitata, että varsin monen elämä halpottuisi kun jättäisi jatkoaikaa lukematta.

Mutta kyllä. On todella hienoa että yhtään konkurssia ei ole tehty ja koko ura sm tasolle tultua on siellä pysytty, joten todella upea suoritus, ei kahta sanaa. Keskinkertaisuus siis kunniaan sillä sen varassa porskutetaan turvallisesti. Ei vaan, onhan IFK ihan tilastollisestikin silleen mukavasti menestynyt, vaikka ei juuri mestaruuksista pelaakaan.

Onhan tämä(kin) totisesti yhdenlainen meriitti jolla voi henkseliä ihan vähän paukuttaa. Pitkäjänteisesti keskinkertaisuuteen olkoon siis sloganimme jatkossa(kin).

Edit ja @Bafforosso :lle, niin olen ihan rauhallinen, vaikka en smaa mietlä olisikaan mm "lätyn" kanssa. Kuten sanoin, niin me katsellemme näitä omista motiiveistamme ja kokemuksistamme. Tai sitten vaikkapa kuten lätty, kylmän analyyttisesti ja useinkin ihan hyvin perustellen näkemyksensä, ja mielestäni molemmat on ihan ok, ja on turhaa kenenkään menettää yöuniaan tai kuten eräs usein tekee, alkaa vittulemaan kellekään. Se ei ainakaan edistä yhtään mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös