Jarno Kärki – ykkössentteri

  • 262 196
  • 1 487

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
-

Kärjen ja Bertrandin ero "työmoraalissa" johtuu luisteluasennosta väitän minä. Mikään tilasto tai näkemäni peli ei puolla, että CB tekisi enemmän töitä joukkueelle.

Lisäksi se, mitä sinäkin juuri teit eli jokainen Kärjen virhe (ja välillä muidenkin laitetaan hänen piikkiinsä) nostetaan esiin ja arvostellaan. Hyviä suorituksia ei niinkään. Suurimmalla osalla pelaajista asetelma on täysin päinvastainen.

Mitä jos Kärki on omalla tekemisellään ansainnut tuon ylivoimaroolinsa?

Mun mielestä Kärjen ja Suorannan pitäisi vaihtaa paikkoja ylivoimissa.


Bertrandin ja Kärjen luisteluasento on eri, mutta omien havaintojen perusteella väitän että Kärki on ollut haluton kamppailemaan useassa pelissä tällä kaudella. Bertrand on ollut isompi pettymys kuin Kärki.

Ja en nostanut Kärjen jokaista virhettä esille. Niitä tuli eilen paljon enemmän kuin mainitsemani.

Miksi Kärkeä ei saisi kritisoida yhtään? Pelaaja josta odotin tämän kauden ykköstykkiä. Kärki pystyy paljon parempaan ja odotan äijältä paljon parempaa. Toivon että onnistuu ensi kaudella, mutta toivon ettei tehoile Ässiä vastaan.

Vaikka Kärki on nuori, odotan että nostaisi joukkueen reppuselkään ja ratkoisi pelejä.
 

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
Mitä jos Kärki on omalla tekemisellään ansainnut tuon ylivoimaroolinsa?

Mun mielestä Kärjen ja Suorannan pitäisi vaihtaa paikkoja ylivoimissa.


Bertrandin ja Kärjen luisteluasento on eri, mutta omien havaintojen perusteella väitän että Kärki on ollut haluton kamppailemaan useassa pelissä tällä kaudella. Bertrand on ollut isompi pettymys kuin Kärki.

Ja en nostanut Kärjen jokaista virhettä esille. Niitä tuli eilen paljon enemmän kuin mainitsemani.

Miksi Kärkeä ei saisi kritisoida yhtään? Pelaaja josta odotin tämän kauden ykköstykkiä. Kärki pystyy paljon parempaan ja odotan äijältä paljon parempaa. Toivon että onnistuu ensi kaudella, mutta toivon ettei tehoile Ässiä vastaan.

Vaikka Kärki on nuori, odotan että nostaisi joukkueen reppuselkään ja ratkoisi pelejä.

Missä olen näin sanonut? Olen itsekin Kärjen oman pään sijoittumista joskus kritisoinut. Pointtini oli, että linja on täysin eri kuin muilla pelaajilla ja kritiikki usein täysin kohtuutonta, mutta tämähän kävi myös selväksi viestistäni, joka on kai jäänyt osittain lukematta, kun oli niin kiire päästä julistamaan omaa juttua.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Ehkä Kärki saa näistä ok otteista enemmän kuraa niskaansa koska äijältä odotetaan lähtökohtaisesti enemmän kuin Makkoselta, Suorannalta tai Paakkolanvaaralta.

Pystyisi niin paljon parempaan, mutta kauden tärkeimmillä hetkillä Kärki ei pääse likikään parasta tasoaan.

Tämä on täysin totta. Ehkä juuri tämän takia Kärjen otteita arvostellaan täällä eniten. Itse en ihan samanlaiseen lynkkaukseen lähtisi, koska Kärki kuitenkin pääsee paikoille ja ajoittain pelaavat Ojamäen kanssa todella hyvin yhteen. Eikä Kärjen peli eilen kyllä mitenkään erityisen huono ollut, jos se tolppa olisi mennyt sisään niin saisi täällä aika paljon ylistystä. Kärki taklasikin eilen varmaan eniten koko joukkueesta. Paras töötti kohdistui juuri tähän Vainioon joka juuri Satakunnankansassa kertoi kuinka ei pelkää Ässien isoja hyökkääjiä kuten Kärkeä.

Ymmärrän monen turhautumisen Kärkeen, mutta toisaalta pitää muistaa että jos mies pääsee jatkuvasti maalipaikoille (tai järjestää niitä muille) näillä otteilla, niin mitä sieltä vielä oikein löytyykään kun pääsee parhaaseen iskuun. Kärjellä on joka tapauksessa varmasti kaikkein valoisin tulevaisuus edessä tämän kauden joukkueesta. Karkea veikkaus että Kärki on jo ensi kaudella liigan top10 pelaaja ja löytyy pistepörssin kärkipäästä.
 

Jäässä

Jäsen
Missä olen näin sanonut? Olen itsekin Kärjen oman pään sijoittumista joskus kritisoinut. Pointtini oli, että linja on täysin eri kuin muilla pelaajilla ja kritiikki usein täysin kohtuutonta, mutta tämähän kävi myös selväksi viestistäni, joka on kai jäänyt osittain lukematta, kun oli niin kiire päästä julistamaan omaa juttua.

Koita ymmärtää ettei heitä tarvitse ottaa tosissaan (tässä Kärjen tapauksessa). Mitä nyt pientä katkeruutta omaa poikaa kohtaan, jonka kausi on ollut tulosten valossa vaikeampi kuin edellinen. Niin ja siirtyminen Tapparaan.. Kärki on kehittynyt viime kaudesta kokonaisuudessa huomattavasti. Eilisessä pelissä Kärki ei omalla "huonoudellaan" erottunun mitenkään joukosta, paitsi ettei saanut tyhjistä sisään. Ei saanut myöskään hieman enemmän tienaava Bertnard.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Itse näen myöskin Kärjen pelaavan reilusti alle oman tasonsa. Viime kaudella nähtiin ihan erilaista peliä. Tuosta itse ajattelin Kärjen kehittyvän entisestään, mutta kävikin päinvastoin - mies on todella taantunut. Kärjen peli näyttää juuri siltä, kun tekisi mieli sanoa, että taustalla on joku loukkaantuminen. Mutta näin tuskin on. Sen jälkeen oma veikkaus on sitten vaan totaalinen henkinen lukko ja itseluottamuksen kadottaminen. Syytä en osaa arvuutella. Sopimusneuvottelut kesken kauden? Riitaantunut valmennuksen kanssa? Kotona asiat päin persettä? Joku ongelma siellä nyt on, niin paljon parempaa voisi Kärjen peli olla. Tuota kautta myös Ässät menettää paljon hyökkäystehoja ja luotuja maalipaikkoja.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
@Chickendinner pari ihan ilmasta vinkkiä.

1. Suomalaiset ihmiset nyt vaan ovat sellaisia, että ne näkee ennemminkin niitä puutteita, virheitä ja ongelmia, kuin mahdollisuuksia ja hyviä asioita.
2. Ensimmäisestä vaihetta vielä korosta yleinen negatiivisuus ja paskaks tää kuitenkin muuttuu asenne. Tämän seurauksena hävityn matsin jälkeen tänne palstalle tulee moninkertainen määrä viestejä voitettuihin otteluihin verrattuna.
3. Ihmiset kirjoittaa tälläkin palstalla niistä asioista, jotka niitä kiinnostaa. Kärki on viimeiseen kolmeen vuoteen ylivoimaisesti mielenkiintoisin pelaaja Ässissä. Vertailun vuoksi Kärjestä on kirjoitettu 550 viestiä ja Korhosesta 40, Makkonen on kerännyt jopa 80 viestiä...
4. Viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä, take a chill pill...

Olen kiistatta Kärki fani, mutta sää oot nextillä levelillä ja sulle nyt Jarnon pierutkin on kultaa... Mitä luulet, onko Kärjen ohi mennyt kesä vaikuttanut tähän kauteen? Minun mielestä tuo on vaikuttanut. Alkukaudella Jarnon luistin liikkui paremmin ja hän pystyi pitämään kiekkoa paljon pidempään ja sitä kautta hän pystyi rakentamaan peliä paremmin. Jotkut näkevät tämän flekuiluna ja ennen aikaisena henkisenä siirtymisenä Tampereelle, mutta mun mielestä Jarnolla on vähän loppunut bensa. Toivottavasti pääsee vielä parhaimpaan iskuunsa.

Ai niin ja vielä toinen kysymys. Kehut Kärjen pelin avauksia Ojamäelle keskialueelle. Itsekin olen näitä ihaillut, mutta samalla olen miettinyt, että onko tuo laiturille nyt ihan oikea paikka olla? Kärki ainakin on aika harvoin keskialueella hakemassa kiekkoa samoin kuin Ojamäki näissä Kärjen avauksissa.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toivotaan että Kärki on tänään iskussa ja saadaan unohtaa nuo eilisen kaltaiset esitykset, sillä loistava pelaaja hän edelleen on, mutta nyt on vaan joku jumi päällä korvien välissä.
 

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
@Chickendinner
Ai niin ja vielä toinen kysymys. Kehut Kärjen pelin avauksia Ojamäelle keskialueelle. Itsekin olen näitä ihaillut, mutta samalla olen miettinyt, että onko tuo laiturille nyt ihan oikea paikka olla? Kärki ainakin on aika harvoin keskialueella hakemassa kiekkoa samoin kuin Ojamäki näissä Kärjen avauksissa.

Varmasti osaksi peruja sentteripelaamisesta ja myös sitä, että pelitavan mukaan puolustaa syvällä omissa. Aiemmin mainitsinkin, että Kärki ja Kerälä painavat parhaiten pelin vastustajan päähän ja se johtuu juuri tästä. eivät varasta puolustusvelovoitteista ja tukevat puolustusta pelin avaamisessa. Mitä luulet tulisiko niitä kiekkoja, jos molemmat laiturit kyttäilisivät keskialueen puolella? Ojamäki vaan on kykenemätön pysymään kiekossa tai pelaamaan niin, että saataisiin pitkä hyökkäys vaan ratkaisu on aina huono alivoimainen haasto tai heikko laukaus maalivahdin syliin. Välillä nämä lurahtavat sisään kuten eilen ja sitten puetaankin jo sankarin viittaa. Tämänkaltaisen pelaamisen mahdollistavat tyypit jäävät yleensä tavan faneilta näkemättä ja huomioimatta ja ovat niitä alati paskoja, vaikka tilastot muuta sanoisivatkin. Tästä syystä en ymmärrä tätä Kärki-Ojamäki tutkapari keskustelua, vaan tästä kumppanuudesta hyötyy lähinnä vain toinen osapuoli. Esimerkiksi Kinu ja Mullane olivat paljon sopivampia kavereita Kärjelle.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Täällä käykin näköjään tunteet yllättävän kuumina.

Kyllähän Kärkeäkin tietysti kritisoida saa, ei kai hän mikään pyhä lehmä ole? Ei tämä kulunut kausi kyllä omastakaan mielestä mennyt ihan niin putkeen kuin olisin odottanut, mutta olihan siinä tietysti paha loukkaantuminen ja kuntoutus alla ja tietysti kyseessä on vielä nuori mies niin kuka tietää vaikka jotain sydänsurujakin olisi peliä sekoittamassa. Kärki on silti jo hyvä liigapelaaja ja uskon vakaasti että hänestä tulee vielä liigan kärkiäijiä. Kaikki työkalut ovat siihen olemassa.

Tuohon mainittuun "flegmaattisuuteen" haluan sanoa sen, että vaikken toki Kärkeä henk koht tunnekaan, niin hän saattaa olla luonnostaan tuollainen hieman rauhallisempi hiippailija. Tunnen muutaman kaverin, joiden kaikki tekeminen näyttää suunnilleen yhtä hitaalta ja rauhalliselta kuin vanhusten nainti, mutta siltikin he saavat kyllä tulosta aikaan ihan samalla tavalla kuin nämä sähikäisetkin. Yksistään tuo saattaa olla syy siihen että Kärjen tekeminen näyttää jonkun silmään jotenkin laiskalta.

Ja sanonpa vaan senkin, että täällä olisi aikalailla eri meininki kirjoituksissa, jos se eilinen tolppa olisikin mennyt sisäpuolelle. Eli pienestähän nämä asiat taas kerran ovat kiinni. Toivottavasti tänään osuu, niin saadaan lukea vähän mukavampia juttuja tässäkin ketjussa :) Ja hienoahan sekin tietty vaan on, että porilaiskannattajat vetävät täällä palstallakin nuppi punaisena! Kyllä Pori on vaan kiekkokaupunki ja kannattajat on ykkösiä! :)
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Toivotaan että Kärki on tänään iskussa ja saadaan unohtaa nuo eilisen kaltaiset esitykset, sillä loistava pelaaja hän edelleen on, mutta nyt on vaan joku jumi päällä korvien välissä.

No onneksi sillä on jatkossa hyvää aikaa jumitella Hakametsän kirkkaiden(?) valojen alla. Noin periaatteessa ei tuu ikävä Juudasta, mutta toisaalta harmittaa kun omat kasvatit lähtee johonkin porkkanapöksyihin ja tilalle ostetaan sitten näitä hmv-makkosia ja jaatisia.
 

Punakone78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse näen myöskin Kärjen pelaavan reilusti alle oman tasonsa. Viime kaudella nähtiin ihan erilaista peliä. Tuosta itse ajattelin Kärjen kehittyvän entisestään, mutta kävikin päinvastoin - mies on todella taantunut..

Nähtiinkö? Ja onko todella taantunut?

Viime kaudella pelasi lähes kaikki ottelut, eli 55 peliä ja pisteitä tuli 36. (Eli 0,65/ottelu).
Tällä kaudella 47 ottelua ja 27 pistettä. Eli 0,57/ottelu. Ei nyt todellakaan suurta eroa, varsinkin kun siis loukkaantuminen tällä kaudella.
Plus/miinus -tilasto viime kaudella -2. Tällä kaudella +9!
Samoin esim Corsi- ja Corsiclose-tilastossa tällä kaudella joukkueen toiseksi paras heti Kerälän jälkeen lukemalla 57,7%.

Toki pelityyli ei ole mikään räjähtävä, eikä sinällään näyttävä, mutta tyylejä on erilaisia ja tämä näyttää toimivan hänellä.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Kärki nyt vaan on ollut lähes koko kauden aika veltto paska. Ei se siitä muuksi selittelemällä muutu. Näyttää kyllä ihan niiltä henkimaailman hommilta. Rassaako tieto uudesta sopimuksesta uuteen seuraan, joku siviilielämän muu homma? Jaa-a, mutta hyvin hengetöntä on meno.

Harmi Ässien kannalta, kun noita pelaajia ei liian paljoa ole, mitä Kärki voi parhaimmillaan olla.

Bertrand ja Kärki ovat kauden suurimmat flopit. Heissä on kummassakin aineksia ja taitoa ihan huipulle, mutta jostain se nyt vaan kiikastaa.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No onneksi sillä on jatkossa hyvää aikaa jumitella Hakametsän kirkkaiden(?) valojen alla. Noin periaatteessa ei tuu ikävä Juudasta, mutta toisaalta harmittaa kun omat kasvatit lähtee johonkin porkkanapöksyihin ja tilalle ostetaan sitten näitä hmv-makkosia ja jaatisia.
En mä jaksa ikinä miettiä noita Juudasjuttuina, sillä raha se on mikä ratkaisee, useimmiten ainakin. Kärjelle toivon edelleen kaikkea hyvää, vaikka kritisoinkin hänen olleen eilisessä pelissä aivan sukka. Ässät löytää näitä lupaavia pelaajia (nuoria tai vähän vanhempia omasta takaa tai muualta), jotka puhkeavat kukkaan täällä ja sen jälkeen joku rikkaampi taas vie ne pois. Suoranta on hyvä esimerkki pelaajasta, jota voi olla todella vaikea pitää enää ensi kauden jälkeen, kun sopimus loppuu. Mutta niin kaun kuin meillä on valmentaja joka repii parhaimman irti saatavilla olevasta materiaalista, niin kaikki on hyvin.
 

Punakone78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ässät löytää näitä lupaavia pelaajia (nuoria tai vähän vanhempia omasta takaa tai muualta), jotka puhkeavat kukkaan täällä ja sen jälkeen joku rikkaampi taas vie ne pois

Tuon Ässien tilalle voi laittaa minkä tahansa joukkueen Liigassa. Ei tämä mitenkään erityisesti Ässiä koske.
 

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
Nähtiinkö? Ja onko todella taantunut?

Viime kaudella pelasi lähes kaikki ottelut, eli 55 peliä ja pisteitä tuli 36. (Eli 0,65/ottelu).
Tällä kaudella 47 ottelua ja 27 pistettä. Eli 0,57/ottelu. Ei nyt todellakaan suurta eroa, varsinkin kun siis loukkaantuminen tällä kaudella.
Plus/miinus -tilasto viime kaudella -2. Tällä kaudella +9!
Samoin esim Corsi- ja Corsiclose-tilastossa tällä kaudella joukkueen toiseksi paras heti Kerälän jälkeen lukemalla 57,7%.

Toki pelityyli ei ole mikään räjähtävä, eikä sinällään näyttävä, mutta tyylejä on erilaisia ja tämä näyttää toimivan hänellä.

Olipas typerä viesti. Faktaa, tilastoja, pohdintaa ja selkeä kysymys. Ei tälläiset ketään kiinnosta.
 

Pata-Ässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
West Coast Titans
Olipas typerä viesti. Faktaa, tilastoja, pohdintaa ja selkeä kysymys. Ei tälläiset ketään kiinnosta.

Onko tämä nyt jotain heikkoa sarkasmia vai yritätkö vain epätoivoisesti saada huomiota? Et kai sentään tosissasi ole?

Todella ala-arvoista haukkua muiden viestejä typeriksi, vaikka itse niin ajattelisikin. Mitä kirjoituksen pitäisi kiinnostaa, jos faktat, tilastot ja pohdinta eivät kiinnosta? Riidan haastamista, inttämistä, kiukuttelua ja muiden mollamistako?

Faktat, pohdinnat ja jotkut tilastotiedot kiinnostavat ainakin minua.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Nähtiinkö? Ja onko todella taantunut?

Viime kaudella pelasi lähes kaikki ottelut, eli 55 peliä ja pisteitä tuli 36. (Eli 0,65/ottelu).
Tällä kaudella 47 ottelua ja 27 pistettä. Eli 0,57/ottelu. Ei nyt todellakaan suurta eroa, varsinkin kun siis loukkaantuminen tällä kaudella.
Plus/miinus -tilasto viime kaudella -2. Tällä kaudella +9!
Samoin esim Corsi- ja Corsiclose-tilastossa tällä kaudella joukkueen toiseksi paras heti Kerälän jälkeen lukemalla 57,7%.

Toki pelityyli ei ole mikään räjähtävä, eikä sinällään näyttävä, mutta tyylejä on erilaisia ja tämä näyttää toimivan hänellä.

Itse hyväksyn Kärjen pelityylin ja siihen en ole ole puuttunut. Minulle ei ole ongelma, ettei ole räjähtävä tai näyttävä. Tehoja on tullut ilman noitakin ominaisuuksia. Ja vanha klisee - jos Kärjellä olisi nykyisten taitojen lisäksi myös nuo nopeusominaisuudet, niin hän pelaisi jossain muualla.

Corsi toki kertoo, että hyökkäyspäässä on tapahtunut myös positiivisia asioita. Ainakin jos on päässyt pelaamaan Ojamäen ja Bertrandin kanssa, jotka ovat todella hanakoita laukaisijoita. Sitä paremmin nuo olisi pitänyt päästä konvertoimaan maaleihin ja syötöiksi. Sen suhteen olisin odottanut Kärjeltä vielä tasonnostoa viime kauteen verrattuna. Nuorella miehellä, jolla on iso potentiaali ja kypsä jo aikuisten peleihin, sen pitäisi olla toivottavaa.

Kärjen -2 viime kaudelta voisi selittyä sillä, että mies oli varmasti paljon kentällä aina kun pelejä ratkaistiin. Ehkä sieltä löytyy tyhjiin tehtyjä maaleja omassa päässä tai alivoimalla tehtyjä. En lähde tähän sanomaan, kun ei ole tilastoja. Voin olla väärässäkin. Silti sanon, että Kärki oli tehokkaampi ja ennen kaikkea vaarallisempi pelaaja kentällä viime kaudella, kuin tällä kaudella.

Huolimattomuutta, vääriä ratkaisuja, käyttämättä jätetyt vetopaikat. Noita on ollut tällä kaudella liikaa. Miehen kehonkieli ei puolla millään tavalla sitä, että asiat olisi hyvin.
 

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
Onko tämä nyt jotain heikkoa sarkasmia vai yritätkö vain epätoivoisesti saada huomiota? Et kai sentään tosissasi ole?

Todella ala-arvoista haukkua muiden viestejä typeriksi, vaikka itse niin ajattelisikin. Mitä kirjoituksen pitäisi kiinnostaa, jos faktat, tilastot ja pohdinta eivät kiinnosta? Riidan haastamista, inttämistä, kiukuttelua ja muiden mollamistako?

Faktat, pohdinnat ja jotkut tilastotiedot kiinnostavat ainakin minua.

Sarkasmiahan tuo oli. Pointti oli se, että ne vähät kerrat, kun joku laittaa jotain faktaa/tilastoja tai asiallisen kysymyksen se ohitetaan eikä ketään kiinnosta pätkän vertaa, kun on kiire huutaa flegupaskaa vailla mitään sen isompia perusteita.
 

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
Corsi toki kertoo, että hyökkäyspäässä on tapahtunut myös positiivisia asioita. Ainakin jos on päässyt pelaamaan Ojamäen ja Bertrandin kanssa, jotka ovat todella hanakoita laukaisijoita. Sitä paremmin nuo olisi pitänyt päästä konvertoimaan maaleihin ja syötöiksi. Sen suhteen olisin odottanut Kärjeltä vielä tasonnostoa viime kauteen verrattuna. Nuorella miehellä, jolla on iso potentiaali ja kypsä jo aikuisten peleihin, sen pitäisi olla toivottavaa.

Niin nuo lukemathan kertovat sen, että Ojis ja CB ovat hyötyneet silloin kun ovat näiden kahden herran kanssa pelanneet. Ei suinkaan toisin päin.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Niin nuo lukemathan kertovat sen, että Ojis ja CB ovat hyötyneet silloin kun ovat näiden kahden herran kanssa pelanneet. Ei suinkaan toisin päin.

Kyllä. Toki jos noiden miesten kanssa pelaa, niin varmasti pääsee itsekin maalipaikoille. Se on vähän suhteellista, että miten asiaa katsoo.
 

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
Kyllä. Toki jos noiden miesten kanssa pelaa, niin varmasti pääsee itsekin maalipaikoille. Se on vähän suhteellista, että miten asiaa katsoo.

Kyllä, varsinaisia syöttökoneita molemmat.

Miten tuo corsitailastojen tutkailu on tässä suhteellista?
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Kärki on pelannut ok kauden, mutta suurin ongelma yleisellä tasolla on se, että hänestä odotettiin hyökkäyspäässä tälle kaudelle vielä enemmän kuin jo hyvälle viime kaudelle?

Eilen seurasin Kärjen pelaamista ja ei siinä ollut pelkästään maalipaikoissa epäonnistumisia, vaan kiekko pomppi lavassa ratkaisuhetkillä ja muutenkin näytti sellaselta epäonniselta se pelaaminen. Näkikö kukaan sitä kun Kärki lähti omaa siniviivaa pitkin vaihtoon törmäsi ensin Ilves pelaajaan ja sitten vielä omaan pelaajaan (tai toisinpäin), siis nuo on niitä hetkiä jotka kuluttaa aivan saatanasti ja noita tapahtuu usein väsyneenä.
Kärjellä tuo leikkaus varmasti aika tehokkaasti esti kesäharjoittelua, kuitenkin pitkä kausi takana ja Kärjelläkin jo 47 peliä vyöllä,ehkä vaan alkaa olla mehut loppu.
Noi on pieniä asioita pelien sisällä, mutta voi vaikuttaa aika paljon pelaajan omaan tekemiseen.
Jaksamista helpottaisi huomattavasti kun niitä onnistumisia tulisi, jolloin pystyisi pelaamaan vapautuneemmin ja fyysinen väsymys ei vaikuttaisi lainkaan niin paljon. Vähän toivoin, että tuo Kalpa peli olisi vapauttanut, mutta heti perään pari kovaa peliä ja vähän koko joukkue kipsissä, jolloin ei oikein saanut jatkumoa siihen.

Jokainen jotain pelanneena tietää, että hyvä pelifiilis tarkoittaa sitä, että itse suoritustapaa ei tarvitse miettiä ja huonona hetkenä kärjistettynä miettii kaikkea jonka pitäisi tulla selkärangasta. Kärki on varmaan huonona päivänäkin hyvä pelimies, mutta ei se huippu jätkä, jota hänen odotetaan olevan.

Eikä Kärki oikein luovuttaja tyypiltä vaikuta ja uskon, että halu auttaa joukkuetta on kova, mutta nyt on vaikeaa.

Joskus tuntuu, että täällä joillekkin kaikki on mustaa tai valkoista, jos joku ei ole täysin tyytyväinen jonkun otteisiin on se sama kuin haukkuisi paskaksi pelaajaksi ja jos taas antaa positiivista palautetta muuten huonosti pelanneesta kaverista on se sama kuin ehdottaisit jo maajoukkueeseen sitä.
 

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
@Blade80 Niin no ainakin tässä aihepiirissä on parin viime viikon aikana viljelty termejä umpipaska, surkea, oksettava yms. Ei hirveästi tulkinnanvaraa?
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos Ässien suurin ongelma tällä kaudella on Jarno Kärjen otteet, niin aika vähällä ollaan selvitty. Kärki on liigajoukkueeseen vasta parikymppisenä tiensä raivannut sentteri, joka on pelannut periaatteessa koko liigauransa laitahyökkääjänä. Eli mies on joutunut periaatteessa vielä opettelemaan uuden pelipaikan ammattilaisena. Tällä kaudella Kärkeä nuoremmista liigapelureista ylempänä pistepörssissä olivat vain Kangasniemi, Lindsten, Repo, Hintz, Koivula, Saarela ja Mustonen. Muista -94 ikäluokan miehistä edellä olivat Haapala, Lindsten, Suomela sekä huippukauden pelannut Leskinen Kärpistä. Omat odotukset Kärjelle ehjän kauden avulla olivat 20+20 tehot, mutta vammojen myötä nykyiset 12+15 on ihan ok suoritus.

Tähän ihan ok-suoritukseen peilaten pidän käsittämättömänä, että Kärjestä on tullut osalle seisomakatsomon tyypeistä joku sylkykuppi. "Vittu Jarno oot paska" tyylistä huutelua kuului pitkin eilistä ottelua omien puolelta, mikä on täysin käsittämätöntä ottaen huomioon, että voitettiin eka poffimatsi. Jos ei tuon fiksumpaa tekstiä ole huudettavana, niin toivottavasti pitäisitte edes turpanne kiinni.

Satakunnan Kansan keskiviikon jutun kuvassa Kärjellä oli muuten jaloissa aika vahvat tuet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös