Jarkko Ruutu – Jokeri

  • 996 396
  • 3 184

Esmeralda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Heki,Tinatuopit
Jotta saisitte väliaikaisesti muodostettua kunnon hämmennys ketjun, nyt kun teillä on sairaslistalla miehiä, lainatkaa Oklahoma City Baronsilta Tyrsky kuukaudeksi, niin teillä olisi liigan kovin ketju Ruutu-Tyrsky jr- Tyrsky
:-)
 

VSP73

Jäsen
Onkohan Erkalla pikku hiljaa syytä keskustella Jarkon kanssa ihan vakavissaan - kahden kesken? Heitän kysymyksen lähinnä kahdesta syystä: ko. pelaajan yleinen uskottavuus joukkueessa & valmentajan uskottavuus valmentajana.

Erkan saavutukset Leijonien vastaavana ovat aivan huikaisevat - siitä ei voi olla eri mieltä. Jarkon saavutuksista urallaan voi oikeinkin hyvin olla eri mieltä.
Pelaaja itse, siviilifiksuna, voisi mielestäni kämpillään aivan rauhassa keskustella peilin kanssa. Mitä mies oikeasti haluaa ja miksi?

Miehellä kun olisi taitavilla käsillään annettavaa niin kovin paljon enemmän joukkueelleen kentällä kuin boksissa.
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
Onkohan Erkalla pikku hiljaa syytä keskustella Jarkon kanssa ihan vakavissaan - kahden kesken? Heitän kysymyksen lähinnä kahdesta syystä: ko. pelaajan yleinen uskottavuus joukkueessa & valmentajan uskottavuus valmentajana.

Erkan saavutukset Leijonien vastaavana ovat aivan huikaisevat - siitä ei voi olla eri mieltä. Jarkon saavutuksista urallaan voi oikeinkin hyvin olla eri mieltä.
Pelaaja itse, siviilifiksuna, voisi mielestäni kämpillään aivan rauhassa keskustella peilin kanssa. Mitä mies oikeasti haluaa ja miksi?

Miehellä kun olisi taitavilla käsillään annettavaa niin kovin paljon enemmän joukkueelleen kentällä kuin boksissa.

Muutama juttu viime peleistä, kun ne olen sekunnilleen nähnyt.

Jyp-peli oli selkeä ylilyönti, ei kahta sanaa. Jatkuva filmaaminen ja pelleily ei kuulu kentälle ja se haittaa kaikkien keskittymistä.

Tämän päivän IFK-pelissä ei tapahtunut mitään ihmeellistä, oikeasti. Jarkko hämmensi pari kertaa aivan normaaliin tyyliinsä. Ensimmäisessä tilanteessa kävi kopauttamassa Riksmania, joka oli taatusti tarkoituksellista. Toisessa tilanteessa aivan naurettava ylireagointi tuomareilta heittää Rudi-suihkuun. Westis oli täysin oikeassa, että hirveä Ruutu-lisä annettiin tuossa tilanteessa.

Pitäisikö sen Ruudun pelata, kuin joku sisäsiisti puudeli vai mitä jengi odottaa? Jos dorkailee yhdessä pelissä, niin turha siitä on nostaa aivan järjetöntä haloota.

Ylipäätään tämä Ruutu-case on saamassa aivan hirveät mittasuhteet. Jengi tsigaa suurinpiirtein kiikareilla katsomassa ja kotisohvalla, ja sitten kommentoidaan tyyliin: "Näitkö vittu, Ruutu katto pahasti Granlundin hanuria, se pelle on varmaan homo, haha paska pelaaja, onneksi ei oo meillä!"

Jotain rajaa tulisi olla faneilla ja kiekkoniiloillakin tässä kommentoinnissa. Tänään Ruutu pelasi omassa roolissaan varsin hyvin, ennen tuota lopun surkuhupaisaa episodia, hupaisan siitä teki lähinnä tuo ulosajo.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Täyttä asiaa Raibelta. Koko Ruutu-höpinä on saavuttanut pisteen, jossa tuomaritkin alkavat ylireagoinnin. Ruudun omaa syytä on tietenkin osaksi, mutta jotain rajaa kuitenkin. Tämäniltaisesta ei kukaan muu pelaaja olisi saanut kakkosta isompaa, jos sitäkään. Jos olisi jäänyt kokonaan viheltämättä, IFK-katsomo olisi vihellellyt normaalit 3-5 sekuntia, siinä kaikki. Nyt luultavasti Iltapulu repäisee kovat otsikot Ruudun sikailusta IFK-tähtipelaajaa kohtaan. Miten petaat, siten makaat.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Jotain rajaa tulisi olla faneilla ja kiekkoniiloillakin tässä kommentoinnissa. Tänään Ruutu pelasi omassa roolissaan varsin hyvin, ennen tuota lopun surkuhupaisaa episodia, hupaisan siitä teki lähinnä tuo ulosajo.

No nimenomaan esimerkiksi jatkoaika on juuri oikea paikka sanoa suoraan mitä ajattelee. Toinen paikka missä voi antaa surutta mennä, on jäähalli. Ilmoille vaan kaikki paha mieli, jos siltä tuntuu. Ei näitä jatkiksen juttuja kukaan niin vakavasti ota, ettei täällä voisi vähän tuulettaa menemään.

Tuo rappukäytävän maalus meni sitten rajan yli, siinä häiritään jo oikeasti ihmisen yksityisyyyttä ja turvallisuuttakin. Kaikki tällainen henkilökohtainen häirintä on perseestä ja tuomittavaa. Lindgrenin Perttu taisi saada myös aikoinaan Tampereelta ihan uhkauskirjeitä. Ei kovin tervettä touhua. Varmasti on muitakin tapauksia, mutta tuo nyt tuli mieleen.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Täyttä asiaa Raibelta. Koko Ruutu-höpinä on saavuttanut pisteen, jossa tuomaritkin alkavat ylireagoinnin. Ruudun omaa syytä on tietenkin osaksi, mutta jotain rajaa kuitenkin. Tämäniltaisesta ei kukaan muu pelaaja olisi saanut kakkosta isompaa, jos sitäkään. Jos olisi jäänyt kokonaan viheltämättä, IFK-katsomo olisi vihellellyt normaalit 3-5 sekuntia, siinä kaikki. Nyt luultavasti Iltapulu repäisee kovat otsikot Ruudun sikailusta IFK-tähtipelaajaa kohtaan. Miten petaat, siten makaat.

Itellä on muistikuvat 2004-05 kuadelta Ruudun toiminnasta/kohtelusta ja ei se ainakaan sillon helpottanut, loppujen lopuks Rudi alko itse kaivamaan itselleen kuoppaa näiden asioiden kanssa.
Onhan se nyt varma asia jos lähdet ottelun tavallaan ratkettua ajelemaan vastustajan ykkössentteriä niin kyllä lennät pihalle täällä taikka nahilassa. Ruudulta on kaukalossa aina puuttunut sellainen respect peliä ja vastustajaa kohtaan ja sitä paitsi tässä tilanteessa pilasi Jokereiden mahdollisuudet päästä edes tasoihin joten pidän tekoa typeränä. Ruutu tulee peli peliltä vaikeuttamaan Jokereitten pelaamista ja se on fakta, se nähtiin 2004-05 IFK:ssakin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Itellä on muistikuvat 2004-05 kuadelta Ruudun toiminnasta/kohtelusta ja ei se ainakaan sillon helpottanut, loppujen lopuks Rudi alko itse kaivamaan itselleen kuoppaa näiden asioiden kanssa.
Onhan se nyt varma asia jos lähdet ottelun tavallaan ratkettua ajelemaan vastustajan ykkössentteriä niin kyllä lennät pihalle täällä taikka nahilassa. Ruudulta on kaukalossa aina puuttunut sellainen respect peliä ja vastustajaa kohtaan ja sitä paitsi tässä tilanteessa pilasi Jokereiden mahdollisuudet päästä edes tasoihin joten pidän tekoa typeränä. Ruutu tulee peli peliltä vaikeuttamaan Jokereitten pelaamista ja se on fakta, se nähtiin 2004-05 IFK:ssakin.

Tämä on kyllä totta. Eihän se sanottu ole, että se noin taas menee, mutta kuitenkin. Vaikka kuitataan monien taholta kateellisten panetteluksi, niin oikeasti Jokereissa kannattaa ottaa vakavasti tuo Ruudun tyyli ja rooli joukkueessa. Suitset on pidettävä tiukalla, tai homma karkaa lapasesta.

Itse olen jälkikäteen tullut siihen tulokseen, että Jarkko Ruudun valinta kapteeniksi vaikeutti toimintaa myös kaudella 98-99. Joukkueen hermo ei pitänyt tiukoilla hetkillä, ja kapteeni oli se, jolla taas kerran pahiten keitti ja focus karkasi epäolennaisuuksiin. Ei todellakaan ole niin kova johtajatyyppi, kuin uskotellaan. On varmasti vahva persoona ja ottaa paikkansa joukkueessa, mutta ei pysty tuota roolia useinkaan tosipaikassa kantamaan.
 

Iiro#21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, (HCK, K-Vantaa)
...tässä tilanteessa pilasi Jokereiden mahdollisuudet päästä edes tasoihin joten pidän tekoa typeränä. Ruutu tulee peli peliltä vaikeuttamaan Jokereitten pelaamista ja se on fakta, se nähtiin 2004-05 IFK:ssakin.

En ole varmaan ikinä nähnyt, että Jokerit tekevät erän loppuun alle minuutissa kaksi maalia. Eikä tolla muniin puhaltelulla sitä olisi nytkään tapahtunut. Ruutua siis emme voi syyttää millään tavalla tästä.

Taklauksessa oli täysin Ruutu-lisää, kun eihän Suomen omaa Mikkee saa kovasti taklaa. En ole jaksanut uusintana katsoa enään tota tilannetta eli joku voisi nyt selitää minulle mitä se Ruutu teki sellaista joka oli ulosajon arvoista? Siis sen lisäksi, että on Ruutu ja taklauksen kohteeksi joutui Mikke.

Jyp pelissä itse ainakin nauruskelin kotisohvalla tälle "Ruutu-show"lle. Tietenkin meni vähän yli, mutta viihdearvoo toi hyvinkin paljon. Pelicans pelissä mies oli aivan paikallaan ja show oli mitä näyttävintä. Tässä pelissä mies pelasi hyvin omaa rooliaan. Niin kuin Raibe sanoi tämä asia on paisunut aivan omiin sfääreihinsä.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pelaaja itse, siviilifiksuna...
Mistäköhän tämä siviilifiksuus juttu on oikein lähtöisin? Että pelaajalla on kaksi eri persoonaa? Itse Jarkko Ruutua yhtään tuntematta luulen, että hän on samantapainen siviilissä kuin kentällä. Tämä toki lievemmällä asteikolla siviilissä, kun pelissä voi elää ns. tunteella.

Luuloani tukee myös soppari Jokereihin. Jos HIFK on tarjonnut 180ke kaudesta, ja Jakke on loukkaantunut, kun Joensuulle tarjottiin 200ke, mitä muuta tämä on kuin turhanpäiväistä ja turhamaista tunteella elämistä. Äijä on tehnyt n. kymmenessä NHL kaudessa riittävät eläkerahat. Palkkaero 180ke -200ke ei verojen jälkeen tunnu Jaken elintasossa mitenkään. Ei mitenkään. Ei tuntuisi edes bruttopalkkana, puhumattakaan netosta.

Jos hän olisi hyväksynyt HIFK:n tarjouksen, hänellä olisi ollut hyvät saumat saada paita kattoon, ja olla seuran legenda. Nyt hän valitsi vähän enemmän rahaa, ja samalla varmisti sen, ettei hänestä tule legendaa, kaikkien tuntemaa ja muistamaa raipea, hakkia, jutia, oman aikansa ikonia. Jakke on nyt ja tulevaisuudessa kivan uran tehnyt pelaaja. Ei muuta. Siviilifiksua?

Sanottakoon tähän, etten fanittanut J. Ruutua silloinkaan kun hän pelasi HIFK:ssa. Sanottakoon toinenkin asia: olen tavannut lukemattoman määrän ihmisiä, jotka osaavat lukea ja päntätä sekä vastaavasti kirjoittaa lukemansa/oppimansa hyvin paperille. Ylppäreissä on tullut laudatureita ja yliopiston opinnotkin ovat sujuneet keskiarvoa paremmin. Kaikki näistä henkilöistä eivät todellakaan ole mitään kovin fiksuja. Ihan oikeasti. Monella tavalla tietysti fiksumpia kuin ne onnettomat, joille jo peruskoulu tuottaa vaikeuksia, mutta hehän eivät (toivottavasti) ole mikään mittari.

Kaikella hyvällä,
-D
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Ruutu tulee peli peliltä vaikeuttamaan Jokereitten pelaamista ja se on fakta, se nähtiin 2004-05 IFK:ssakin.

Faktaa on lähinnä se, että vain tuossa Jyp-matsissa nähtiin sitä huonompaa lakkokausi-Ruutua. Kaikissa muissa Jokerimatseissa, mukaanlukien tämänpäiväinen IFK-tappio, Jakke on ollut enemmän Jokereille hyödyksi kuin haitaksi. Tuo viimeinen ulosajo oli tuomarien järjestämä kuriositeetti ja matsi oli käytännössä jo ratkennut ennen sitä.

Minä ainakin pidän siitä, että Ruutu oikeasti satuttaa myös vastustajan tähtipelaajia (esim. tänään Granlundia kahteen otteeseen ja kerran Peltosta), koska se kuuluu hänen duuniinsa. Lisäksi hyvää puolustuspelaamista läpi ottelun.
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
No nimenomaan esimerkiksi jatkoaika on juuri oikea paikka sanoa suoraan mitä ajattelee. Toinen paikka missä voi antaa surutta mennä, on jäähalli. Ilmoille vaan kaikki paha mieli, jos siltä tuntuu. Ei näitä jatkiksen juttuja kukaan niin vakavasti ota, ettei täällä voisi vähän tuulettaa menemään.

Kyllä, kyllä, rajaa nimenomaan myös täällä jatkiksessa. Mielestäni silloin, kun värilasit on niin vahvat, että se vääristää faktoja pahasti ja paljon, on aika peruuttaa muutama pysäkki takaisinpäin.

Ruutu herättää tunteita, ja veli Detriuksen sanoin, makaa niin kuin petaa. Mutta se, että jokaisen Jokereiden tappiopelin jälkeen ollaan haukkumassa ja ilkkumassa suurinpiirtein yllä olevan postaukseni kaltaisista jutuista, on yksinkertaisesti liikaa, mun mielestäni jopa jatkiksessa.

Kyllä niitä mielipiteitä saa laukoa, mutta jatkuva paskoihin tai olemattomiin argumentteihin pohjautuva säälittävä viha on surullista luettavaa. Tätä saa erityisesti kuulla sieltä teidän punaisten puolelta.

Saa vihata, ja pitääkin. Ruutu valitsi Jokerit ja murensi IFK-leimansa nimmarin rustaushetkellä lopullisesti, tai toistaiseksi. Joku totesi otteluketjussa, että Jokeri-fanit eivät nään Jarkon teoissa aina metsää puilta. Samat sanat sinne IFK-leiriin.

Fakta on, että Jarkko Ruutu kuuluu pelaajatyypiltään täysin samaan kategoriaan mihin Esa Tikkanen, Sean Avery ja muut vastaavat sankarit(kentällä joskus idiootit). Heillä ei ole kentällä moraalia tai koodia, jota he noudattavat. He tekevät vastustajan sekoittamiseksi ihan mitä ikinä keksivät, tällöin tulee aina silloin tällöin näitä ylilyöntejä. Parhaimmillaan he saavat koko vastustajan pelin täysin sekaisin ja tähdetkin hermoromahduksen partaalle.

Jos ajatellaan, että onko Ruutu pelote? Todellakin ja nimenomaan yllä mainitusta syystä. Herralta voi odottaa jotain aivan käsittämätöntä telomista, se voi siis olla mahdollista. Onko se oikein? No ei todellakaan, ei inhimmillisesti eikä muutenkaan. Kuitenkin, jos asiaa katsotaan siitä näkökulmasta, että haluanko Ruudun omaan jengiin vai esim. teille, niin pidän mieluusti Jokereissa.

Väittäkää mitä väitätte, mutta esim. Pelicans-pelissä Justin Hodgman keskittyi ihan koko pelin Ruutuun, oliko hyötyä vai olisiko kannattanut unohtaa Jarkko? Ei vaan onnistunut.

Mua vituttaa se, että jengi tarttuu kaiken maailman nyansseihin Ruudun tapauksessa. Jokainen kontakti sisältää jatkis-urpon mielestä jonkun suunnittellun kosto/sikailu/vittuilu/pelleily/kikkailu/kakkailu -jutun.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Heh

katselin tuossa tämän iltaisia koosteita ja vertailin Lintnerin hyppy ,kyynerpäätä tähän Ruudun juttuun. No ei niitä voi verrata mutta pikku Mickelle vaan tiedoksi NHLssä tulee oikeasti noutaja jos pelaa noin.

Toinen hauska seikka on nähdä kuin tämän Oululaistuneen jengin kannattajille (osalle) on edelleen kova paikka kun ex IFK ikoni viilettää Jokeri nutussa. :)
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Faktaa on lähinnä se, että vain tuossa Jyp-matsissa nähtiin sitä huonompaa lakkokausi-Ruutua. Kaikissa muissa Jokerimatseissa, mukaanlukien tämänpäiväinen IFK-tappio, Jakke on ollut enemmän Jokereille hyödyksi kuin haitaksi. Tuo viimeinen ulosajo oli tuomarien järjestämä kuriositeetti ja matsi oli käytännössä jo ratkennut ennen sitä.

Minä ainakin pidän siitä, että Ruutu oikeasti satuttaa myös vastustajan tähtipelaajia (esim. tänään Granlundia kahteen otteeseen ja kerran Peltosta), koska se kuuluu hänen duuniinsa. Lisäksi hyvää puolustuspelaamista läpi ottelun.

No mitä käytännön hyötyä Ruudun kolauksesta Granlundiin oli? OLisiko kenties pitänyt tapahtua jotain merkittävämpää Ruudun osalta aikaisemmin kuin viimeisen kahden minuutin aikana. Se on varma asia että Ruutu tulee lentämään vastaavasti pihalla vaikka kohteena ei ole Granlund, itse on herra oman identiteettinsö luonut ja sillon ehkä pitää muokata pelaamista.
En kiellä sitä asiaa etteikö tuomareiden toiminta olisi ollut ylireagointia, mutta pointtini oli tässä Jarkko Ruutu lisässä, että se ei tule poistumaan vaan pikemminkin lisääntymään. Tilanteesta olen sitä mieltä, että ulosajo on periaatteessa väärä tuomio mutta 2+10 ei olisi ollut. Esimerkiksi NHL:ssä on viimiset 5 minuuttia ottelusta tavallaan "rauhoitettu", joudut aina kurinpitäjien käsittelyyn jos jotain vastaavaa tapahtuu ja myllyt kuuluu tähän samaan kategoriaan.
Jos Jarkko Ruutu jatkaa samaa rataa tulee olemaan herralla vaikeat Jokeri vuodet edessä..
Ymmärrän että puolustatte Rudia henkeen ja vereen, mutta odottakaa kevääseen ja vertailkaa kuinka monta peliä on mennyt sivusuun Ruudun toiminnan takia, niitä varmasti tulee olemaan paljon.
 
Viimeksi muokattu:

bizkit78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Joko sosiaalinen media temppuilee tai sitten Twitter Ruutu on saanut käskyn keskittyä olennaiseen. Toivottavasti on saanut pestyä jo rappunsa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Todella idioottimaisesti tuossa taklauksen vastaanotti Granlund, eikä ole edes ensimmäinen kerta uralla. NHL:ssä tulee kylmiä aikoja jos noin jatkaa, kuten täälläkin jo mainittu.

2min paikka, eipä tuossa muuta. Jos nyt edes sitä kahta minuuttia. Moni väitti ettei hyppää, itse olin youtuben kautta katsomassani videossa näkevinäni pienen hypyn 00.37 kohdalla, voin toki olla väärässäkin. Painovoima kun on kumma asia.

Jarkko Ruutu oli kyllä kerrassaan huikea signaus liigaan. Mies on tehnyt tähän mennessä juuri tasan sitä mitä odotinkin, eli herättänyt huomiota/keskustelua jo vaikka miten paljon.

Pro Jakke.
 

Iiro#21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, (HCK, K-Vantaa)
Joko sosiaalinen media temppuilee tai sitten Twitter Ruutu on saanut käskyn keskittyä olennaiseen. Toivottavasti on saanut pestyä jo rappunsa.

Tarkoitat tällä mitä? Omalle hiekkalaatikolle leikkimään, kiitos.

Katsoin nyt uudestaan tuon Rudyn "ryntäyksen". Siis repesin huutonauruun, koska kaverihan jumalauta liuku vain Mikkee päin. Ei nyt jumalauta sanon minä ja nauran vieläkin täällä melkein ääneen. Se saatana myös jarrutti ennen tota taklausta. HERRAN JESTAS SENTÄÄN! *hymiö*
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
:) vielä pari juttua

Viime kaudella Väänäsen Ossi kolasi Micken , nyt "kolasi" Ruutu. No mitä sitten. Kaikkia saa ottaa ,kaikki saavat antaa, so what.

Ainut mikä tuossa Ruutu/ Granlund jutusta tuli mieleen oli se jos Ruutu olisi oikeasti tullut vauhdilla, Micken kausi olisi ollut hetken aikaa paketissa.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
No mitä käytännön hyötyä Ruudun kolauksesta Granlundiin oli?

No voi härregud. Että mitä hyötyä on tähtipelaajien kolaamisesta? No sitä, että se tekee kipeää. Taklauksien ja fyysisen häirinnän (ns. pikkusian) tarkoitus ei ole pelkästään pelata "vastustaja pois pelivälineestä", vaan tuottaa konkreettista kipua ja siten heikentää pitemmällä tähtäimellä vastustajan pelihaluja tai kuntoa. Eivätpä hävinneet Jokerit Granlundin tai Peltosen takia tänään, siitä osakiitos Jarkolle. Jokerit hävisi oman hyökkäyspelin surkeuteen, mutta siitä en osaa Ruutua juurikaan syyttää. Hän hoiti fyysisen häirinnän lisäksi puolustavan hyökkääjän roolinsa hyvin.

Eivät ne Granlund ja Peltonenkaan mitään iskunkestäviä robotteja ole, eivätkä varmasti pidä pelaamisesta Jarkko Ruutua vastaan.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Tarkoitat tällä mitä? Omalle hiekkalaatikolle leikkimään, kiitos.

Katsoin nyt uudestaan tuon Rudyn "ryntäyksen". Siis repesin huutonauruun, koska kaverihan jumalauta liuku vain Mikkee päin. Ei nyt jumalauta sanon minä ja nauran vieläkin täällä melkein ääneen. Se saatana myös jarrutti ennen tota taklausta. HERRAN JESTAS SENTÄÄN! *hymiö*

Mitään faktapohjaa mulla ei ole, mutta muistelisin että Ruutu olis laittanu poikkaria maassa makaavan Granlundin kaulaan/päähän, voi olla että muistan ihan väärin, mutta jos näin oli, niin sekin saattoi vaikuttaa asiaan.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tarkoitat tällä mitä? Omalle hiekkalaatikolle leikkimään, kiitos.
Todennäköisesti tarkoitti sitä, ettei Ruudun twitter-tiliä näyttäisi olevan enää olemassa. Ainakaan minulle tulee ilmoitus "Sorry, that page doesn't exist".

Edit: Jaa, toimii nyt näköjään, kun kokeilin uudestaan.
 

VSP73

Jäsen
Jarkko Ruutu on maineensa luonut eri liigassa tavalla, jota siellä sairaasti ihannoitiin. Siellä mies kuitenkin halutessaan osoitti upean pehmeitä käsiään, esim. veivatessaan rankkuja uuniin.

Nyt ei olla änärissä. Ollaan SM-liigassa. Nyt pelataan ko. liigan säännöillä. Ne koskevat myös J. Ruutua, jolle änärirooli on - sinänsä ymmärrettävästi - jäänyt päälle. Tämä päällejäänti koituu enemmän haitaksi kuin hyödyksi joukkueelleen. Ja se on erittäin huolestuttavaa joukkueurheiluun kuuluvassa marginaalilajissa.

Ruutu itse tietää varsin hyvin maineensa. Hän lähtee jokaiseen otteluun h....tin tietoisena taustastaan, minkä itse on luonut. Hän tietää tasan tarkkaan mikä on sääntöjen puitteissa sallittua, mikä kiellettyä. Voi olla, että joissakin tapauksissa tuomarit, jotka ihmisiä hekin, näkevät ns. Ruutu-lisää.

Ainoa, millä on jatkoa ajatellen merkitystä, on tämä: Ruudun itsensä olisi oikein terveellistä tajuta, että se, mitä hän teki esim. tiistaina Jyväskylässä (vieläpä kahteen eri otteeseen), ei ainakaan nosta hänen pisteitään:

a) joukkuekavereidensa silmissä,
b) tuomareiden kovalevylle tallentuvissa,
c) kiekkoyleisön mietteissä.


Tätä kaikki seuransa fanit eivät luonnollisestikaan allekirjoita. Sillä (allekirjoittamatta jättämisellä) ei ole kuitenkaan mitään merkitystä. Jarkko tekee kuten tekee. Hän on luonteensa vanki, kuten me kaikki tykönämme.

Hänessä se vaan ikävästi kulminoituu tavalla, josta harva voi olla ylpeä.

Oikeasti.
 

AC/DC MAN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United
Mun näkemys siit taklauksesta on se, että se ei missään nimessä ollut törkeä. Tais dumareilla tulla pientä Jakke lisää. Täytyyhän Ruudulle antaa jäähy, jos se taklaa. Mikke otti vaan väärin taklauksen vastaan, ei muuta. Ruutuhan hiljensi vauhtia, ennekun osui Granlundiin. Tähän tietenkin löytyy monia eriversioita, kummankin kannattajien suusta.
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mistäköhän tämä siviilifiksuus juttu on oikein lähtöisin?
-
Sanottakoon toinenkin asia: olen tavannut lukemattoman määrän ihmisiä, jotka osaavat lukea ja päntätä sekä vastaavasti kirjoittaa lukemansa/oppimansa hyvin paperille. Ylppäreissä on tullut laudatureita ja yliopiston opinnotkin ovat sujuneet keskiarvoa paremmin. Kaikki näistä henkilöistä eivät todellakaan ole mitään kovin fiksuja. Ihan oikeasti.
Naulan kantaan. En tunne Jarkko Ruutua, mutta toiminta kaukalossa sekä monista näkemistäni miehen haastatteluista vedetyn kuvan perusteella en ole kovin vakuuttunut, että Jarkko Ruutu on siviilissä mikään älyttömän fiksu tapaus. Lätkäpiireissä ehkä jollain yo-todistuksella saa älykön maineen, mutta kyllä mä välillä ihan rehellisesti mietin, onko Jarkko Ruudulla kaikki ihan kondiksessa.

Hyvin usein se kaukalopersoona korreloi myös siviilipersoonan kanssa. Ehkä joku Sami Helenius poikkeuksena?
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
No ei niitä voi verrata mutta pikku Mickelle vaan tiedoksi NHLssä tulee oikeasti noutaja jos pelaa noin.

Noutaja tulee kyllä, mutta vastustajalle joka lanaa Miken vastaavasti. Mikke pelaa itseasiassa kokoisekseen hyvinkin fyysisesti ja itseassa fyysisemmin kuin monet häntä isommat ja vahvemmat kaverit ja haluaa myös pelata näin, on sen monessa haastattelussa sanonut, ottaa myös taklauksia hyvin vastaan eikä jää maahan turhaan makaamaan ja ei valita oikeastaan mistään. Vastakohta tälle on sitten tämän ketjun Mr. Jarkko Ruutu pelaa kyllä fyysisesti, mutta ei ota vastaan mitään ja jää nukkumaan jäälle kun on paikka kalastella jäähyjä, onneksi tämän tietää kaikki maailman tuomarit ja harvoin onnistuu näissä kalasteluissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös