Jari Viuhkola – kärppäkapteeni

  • 462 344
  • 1 196

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
En nyt näe mitä tässä on kellekään ilkkumista. Piku yritti mutta realiteetit tulivat vastaan. Erittäin harmillinen homma ja kova paikka varmasti eniten Pikulle itselleen, koska nälkää pelaamiselle tuntuu edelleen olevan. Jos kaveri tuosta vielä raapii itsensä joskus pelikuntoon niin hattua nostan, oli se pelipaikka missä tahansa. Todennäköisimmin ura kuitenkin päättyi otteluun Keuruun Palloa vastaan, ja olipa sen ottelun viimeisen maalin tekijä oikeutetusti kotijoukkueen #24.

En silti vielä heitä hyvästejä Pikulle ennen kuin asia varmistuu.
 

Summer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kajaanin Hokki ilmoitti juuri, ettei Jari Viuhkola jatka heillä. Syynä Jarin polvi, joka ei kestä pelaamista.
http://hokki.fi/jari-viuhkola-ei-jatka-hokissa/

Voi harmin harmi! Kyllä kai se pahasti alkaa näyttämään siltä, että ikonin ura oli siinä. Jari on tietenkin ehkä juuri se pelaaja joka vielä voi itsensä taistella tuostakin kuntoon.. Mutta jos paikat ei enää kestä ja peliura loppui niin nyt se paita sinne Raksilan kattoon ja vähän vilkkaasti!
 
H

Hidas_ja_kankea

Harmittavan odotettu uutinen, josta en tunne vahingoniloa muutaman värilasifanin suuntaan.
Piku voisi keskittyä hoitamaan itsensä kuntoon, jotta peliuran jälkeinen elämä sujuisi jouhevasti. Pyrin olemaan paikalla paidan noustessa kohti kattoa ... sen päivän koittaessa.
 

Rammjäger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, SaiPa, Jukurit
Pahalta tuntuu, vielä enemmän siksi että Jari itse oli niin innoissaan lähdössä pelaamaan vielä pari kuukautta sitten.

Toivotaan että tässä nyt tulee joku ratkaisu. Jos ratkaisu on hokkarit naulaan, niin toivotaan myös ettei ota liian koville, ottaen huomioon edellämainitut pelihalut.
 

Nemesis63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, sympatiat Pelicans
Olipa huono uutinen..

Oli miten oli, Jari pystyy varmasti elämään sellaisenkin tiedon kanssa, että fysiikka ei välttämättä enää yksinkertaisesti kestä tätä lajia.

Voi siis olla että se oli nyt tässä, ja voi olla olemattakin. Jarista ja lekureista kiinni, taidot kyllä tiedetään.

#24, Viuhkola. Pala oululaista kiekkohistoriaa, pelasi vielä tahi ei. Respect.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Valitettava tapaus kyllä. Hieno ja arvostettu pelaaja. Kaikkea hyvää Pikulle!
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
No, jos polvi ei kestä niin ei kestä. Ei maha mitään.

Kaikki pääsarjapelit Suomessa Kärppä-paidassa. Onhan sekin melkosta!

Jätetään kuitenkin vielä pieni takaportti ensi syksyyn, jos ei tule kuntoon siihen mennessä niin eiköhän ole paitaseremoniaa valmis tapaus.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jahas, olipa ylläri.

McTorso voi tulla taas kertomaan kuinka Viuhkola operoidaan ja kuntoutetaan taas vuoden verran ja sitten uusi yritys, eikö niin? Eikö olisi sitkeimpienkin fanien jo aika tunnustaa että Viuhkolan aika on ohi? Realistit on sen nähneet jo aikapäiviä sitten.
Olet sinä kyllä, hyvä Porvoon Kärppä, aikamoinen lällättelijä. No, jokainen vetää tyylillään. En tiedä huomaatko itsekään, että viestisi sävy on sellainen, jotta joku voisi kuvitella sinun olevan tyytyväinen siitä, ettei Viuhkola pystynytkään pelaamaan.

Onko Viuhkola muuten antanut haastattelua asian tiimoilta? Olisi erittäin mielenkiintoista kuulla hänen ajatuksiaan ja jatkosuunnitelmiaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olet sinä kyllä, hyvä Porvoon Kärppä, aikamoinen lällättelijä. No, jokainen vetää tyylillään. En tiedä huomaatko itsekään, että viestisi sävy on sellainen, jotta joku voisi kuvitella sinun olevan tyytyväinen siitä, ettei Viuhkola pystynytkään pelaamaan.

Onko Viuhkola muuten antanut haastattelua asian tiimoilta? Olisi erittäin mielenkiintoista kuulla hänen ajatuksiaan ja jatkosuunnitelmiaan.
Kyse on siitä että minun mielessäni tuo uutinen oli odotettu ja oikeastaan vain ajan kysymys. Hieman yllätyin siitä että Piku hajosi näinkin nopeasti kaukaloon palattuaan. Samasta syystä olen kovin ollut vastaan Viuhkolan Kärppiin paluuta. Kärpät ei tarvitse Pikun kaltaista kaveria joka saattaa hajota milloin tahansa.

Kunnioitan Viuhkolan uraa ja minun mielestäni hän on ehdottomasti yksi 2000-luvun suurimpia Kärppiä. Nämä viimeiset kaudet vain hieman latistavat tuota muistoa. Kärpät on pahemmin liioittelematta sijoittanut rampaan Viuhkolaan about puoli miljoonaa euroa muutaman viime kauden aikana. Mitä on saatu vastineeksi? Eipä juuri mitään. Varmasti nuo rahat olisi voitu käyttää järkevämminkin. Täällä on silti edelleen, sinä etunenässä, henkilöitä joiden mielestä tuota rahan tuhlausta kannattaisi edelleen jatkaa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Olet sinä kyllä, hyvä Porvoon Kärppä, aikamoinen lällättelijä. No, jokainen vetää tyylillään. En tiedä huomaatko itsekään, että viestisi sävy on sellainen, jotta joku voisi kuvitella sinun olevan tyytyväinen siitä, ettei Viuhkola pystynytkään pelaamaan.

Onko Viuhkola muuten antanut haastattelua asian tiimoilta? Olisi erittäin mielenkiintoista kuulla hänen ajatuksiaan ja jatkosuunnitelmiaan.
Vieläkö sä jaksat? Tuskin kukaan Kärppä-kannattaja on tilanteeseen tyytyväinen. Kyse on yhdestä 2000-luvun kovimmasta Kärpästä. Se on vaan valitettavaa, että realistisesti asiaan suhtautuville ja Pikun tilannetta seuranneille tuo uutinen ei tullut minään yllätyksenä. Mm. vastoin sinun ala-arvoisia väitteitäsi Kärppien seura- ja valmennusjohto kyllä seurasi Pikun kuntoutumista hyvinkin tarkkaan. Tulokset eivät vaan riittäneet, kun ei ole kuntoon päässyt.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vieläkö sä jaksat? Tuskin kukaan Kärppä-kannattaja on tilanteeseen tyytyväinen. Kyse on yhdestä 2000-luvun kovimmasta Kärpästä. Se on vaan valitettavaa, että realistisesti asiaan suhtautuville ja Pikun tilannetta seuranneille tuo uutinen ei tullut minään yllätyksenä. Mm. vastoin sinun ala-arvoisia väitteitäsi Kärppien seura- ja valmennusjohto kyllä seurasi Pikun kuntoutumista hyvinkin tarkkaan. Tulokset eivät vaan riittäneet, kun ei ole kuntoon päässyt.
Nyt kyllä menet väitteinesi suhteessa minuun täysin metsään. Minun on erittäin hankala käsittää, miten joku voi ymmärtää lukemaansa noin huonosti. Ehkä kyse on siitä, ettet ole seurannut tätä ketjua kokonaisuudessaan, vaan olet tehnyt päätelmäsi vajavaisin tiedoin. Kysyin Aholta henkilökohtaisesti, jotta onko heillä kiinnostusta seurata Viuhkolan tilannetta. Hän vastasi, että kyllähän kiinnostusta on. Kirjoitin tästä myös tähän viestiketjuun. Kerroin samalla myös olevani iloinen siitä, että ovi Kärppiin on Viuhkolalla mitä ilmeisimmin auki. Tämä tapahtui sen jälkeen, kun Jari oli saanut sopimuksen Hokkiin. Olen myös useaan kertaan kirjoittanut tämän case-Viuhkolan aikana, jotta uskon Marjamäen tietävän tarkasti Viuhkolan kuntoutumistilanteen. Mistä ihmeestä olet saanut sen käsityksen, että minä ala-arvoisesti väitän, ettei seurajohto seurannut Viuhkolan tilannetta? Seurajohdon ja varsinkin Marjamäen halua palkata Viuhkola olin kyseenalaistanut kovinkin ennen kuin tapasin Ahon. Se väitteeni oli väärä, sillä kaiketi Jarille olisi Kärpistä paikka löytynyt, mikäli Hokin reissu olisi mennyt putkeen.

En myöskään oikein ymmärrä, mikä viimeisimmässä viestissäni kirvoitti sinut minulle noin vastaamaan. Tokihan "realistit" osuivat Viuhkolan pelikuntoon pääsemisen suhteen oikeaan. Minä kommentoin lähinnä sitä tapaa, miten Porvoon Kärppä asian kanssa tuli lopulta esille. Mielestäni siinä oli lapsellinen lällättelyn maku, eikä hän vaikuttanut olevan lainkaan pahoillaan Viuhkolan hankalasta elämäntilanteesta. Jälkimmäinen Porvoon Kärpän viesti oli mielestäni paljon asiankuuluvampi.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Päivä päivältä tulen vakuuttunemmaksi siitä, että McTorso on Jari "McTorso" Viuhkola.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Nyt kyllä menet väitteinesi suhteessa minuun täysin metsään. Minun on erittäin hankala käsittää, miten joku voi ymmärtää lukemaansa noin huonosti. Ehkä kyse on siitä, ettet ole seurannut tätä ketjua kokonaisuudessaan, vaan olet tehnyt päätelmäsi vajavaisin tiedoin. Kysyin Aholta henkilökohtaisesti, jotta onko heillä kiinnostusta seurata Viuhkolan tilannetta. Hän vastasi, että kyllähän kiinnostusta on. Kirjoitin tästä myös tähän viestiketjuun. Kerroin samalla myös olevani iloinen siitä, että ovi Kärppiin on Viuhkolalla mitä ilmeisimmin auki. Tämä tapahtui sen jälkeen, kun Jari oli saanut sopimuksen Hokkiin. Olen myös useaan kertaan kirjoittanut tämän case-Viuhkolan aikana, jotta uskon Marjamäen tietävän tarkasti Viuhkolan kuntoutumistilanteen. Mistä ihmeestä olet saanut sen käsityksen, että minä ala-arvoisesti väitän, ettei seurajohto seurannut Viuhkolan tilannetta? Seurajohdon ja varsinkin Marjamäen halua palkata Viuhkola olin kyseenalaistanut kovinkin ennen kuin tapasin Ahon. Se väitteeni oli väärä, sillä kaiketi Jarille olisi Kärpistä paikka löytynyt, mikäli Hokin reissu olisi mennyt putkeen.

En myöskään oikein ymmärrä, mikä viimeisimmässä viestissäni kirvoitti sinut minulle noin vastaamaan. Tokihan "realistit" osuivat Viuhkolan pelikuntoon pääsemisen suhteen oikeaan. Minä kommentoin lähinnä sitä tapaa, miten Porvoon Kärppä asian kanssa tuli lopulta esille. Mielestäni siinä oli lapsellinen lällättelyn maku, eikä hän vaikuttanut olevan lainkaan pahoillaan Viuhkolan hankalasta elämäntilanteesta. Jälkimmäinen Porvoon Kärpän viesti oli mielestäni paljon asiankuuluvampi.

Palaan sen verran asiaan, että Viuhkolalle ei tosiaankaan ole missään vaiheessa ollut ovi auki Kärppiin. Ehkä joskus tulevaisuudessa, mutta tälle kaudelle häntä ei joukkueeseen olisi otettu missään nimessä. Syy löytyy mm. aikaisemmin kirjoittamista viesteistäni ja Viuhkolan soveltuvuudesta tämän hetken jääkiekkoon. Sillä ei ole mitään merkitystä, miten keikka Kajaaniin olisi sujunut.

Aho ei vaan voi ihan kenelle tahansa mennä sanomaan, ettei Viuhkolaan ole kiinnostusta. Hän ymmärtää, että nämä asiat leviää palstoilla, Facebookissa ja Twitterissä kulovalkean tavoin nykyään. Meno on muuttunut oleellisesti ja Kärpistä on tullut tässä asiassa varovaisempi.

Lopputuloksen tiedämme nyt sitten kaikki.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Palaan sen verran asiaan, että Viuhkolalle ei tosiaankaan ole missään vaiheessa ollut ovi auki Kärppiin. Ehkä joskus tulevaisuudessa, mutta tälle kaudelle häntä ei joukkueeseen olisi otettu missään nimessä. Syy löytyy mm. aikaisemmin kirjoittamista viesteistäni ja Viuhkolan soveltuvuudesta tämän hetken jääkiekkoon. Sillä ei ole mitään merkitystä, miten keikka Kajaaniin olisi sujunut.
No, jos tämä pitää paikkansa, ei voi muuta kuin ihmetellä Kärppien toimintaa. Syy löytyy ketjun aiemmista viesteissäni. Lopputuloksen tiedämme toki kaikki, mutta kukaan, ei kukaan, satavarmasti sitä ennalta tiennyt. Tällöin on erittäin kyseenalaista lukita seuralegendan ovea nenän edestä kiinni. Mahdollisuus oli se, mitä minä Viuhkollle olin peräämässä. Hokki sellaisen hänelle antoi ja sen ansiosta tiedämme lopputuleman. Tämän surullisen lopputuleman vuoksi, meidän ei enää myöskään tarvitse pohtia, mitä Kärpät olisi tehnyt Viuhkolan onnistuttua Hokissa. Toivon, ettet ole oven lukitsemis -väitteesi kanssa oikeassa. Eikä minulla ole tarkoitus kyseenalaistaa tietojasi, sillä vaikutat luotettavalta nimimerkiltä. Monenlaisia väitteitä on kuitenkin ollut ilmassa Viuhkolaaan liittyen. Minä voin puhtaalla omatunnolla sanoa, etten pysty varmuudella sanomaan, miten asia on.

Viuhkola ei liene tällä kaudella enää pelaa, eikä se liene ole kenellekään jättiyllätys. Se, mikä on lievä yllätys, on se, minkälaista kohtelua seuralegendamme on tälla palstalla ajoittain osakseen saanut. Minun puolestani tämän asian saa ruveta vähitellen hautaamaan. Palataan asiaan, kun Viuhkolalla itsellään on jotain sanottavaa. Silloin saanemme lisävalaistusta siihen, näemmekö hänet vielä pelivarusteissa jäällä, vai toisenlaisessa seremoniassa. Nyt kohti kauden 2014-2015 tärkeimpiä pelejä. Kannustakaamme Kärpät mestariksi.
 
H

Hidas_ja_kankea

....
Se, mikä on lievä yllätys, on se, minkälaista kohtelua seuralegendamme on tälla palstalla ajoittain osakseen saanut.

Niin millaista kohtelua on saanut?
Kunnioittavaa, harmittelevaa ja nauttii korkeaa arvostusta.

Ehkä olisi pitänyt jättää suosiolla kevääseen paluu? Jos ja jos? Luultavasti tiesi uhkapelin itse, mutta eihän sitä voinut haastatteluissa kertoa. Nuo haastattelut upposivat osaan palstalaisista ilman kritiikkiä ja kyllähän täällä oli SOPIMUS HETI kannanottoja 10 vuoden kausarikorttilupauksineen.

Yksikin joka "lällätelee" vahingoniloa Pikun suhteen joutaa vaihtamaan kannattamansa joukkueen nimen tunnukseltaan (jos siinä Kärpät on).
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin millaista kohtelua on saanut?
Kunnioittavaa, harmittelevaa ja nauttii korkeaa arvostusta.
Paljon toki tuota sinunkin mainitsemaa positiivista kohtelua Viuhkola on saanut. Ajoittain toisesta suupielestä on kuitenkin valunut sanoja kuten kehäraakki. Uskon toki minäkin, että kärppäkannattajat Viuhkolan suorituksia kunniottavat ja on sen täältä voinut myös lukemalla havaita. Välillä joidenkin nimimerkkien kirjoittelu on kuitenkin ollut mielestäni Viuhkolaa vähätteleviä. Eikä siinä mitään, jokainen vetää tavallaan.
Ehkä olisi pitänyt jättää suosiolla kevääseen paluu? Jos ja jos? Luultavasti tiesi uhkapelin itse, mutta eihän sitä voinut haastatteluissa kertoa. Nuo haastattelut upposivat osaan palstalaisista ilman kritiikkiä ja kyllähän täällä oli SOPIMUS HETI kannanottoja 10 vuoden kausarikorttilupauksineen.
Paljon jossittelua Viuhkolan ympärillä käytävään keskusteluun on sisältynyt. Niin kuin hyvin tiedät, Viuihkolan merkitys on minusta Kärpille niin suuri, niin monella tasolla, että olisin ollut Viuhkolalle valmis sopimuksen tekemään. Toki varmaan ymmärrät, että asianmukaisilla purkupykälillä. Sopimuksen tarjoaminen olisi ollut myös selvä arvovalinta. Olen ollut sitoutunut Kärppien kannattaja. Liigan jo tekemien ja suunnitteilla olevien hulluttelujen vuoksi, Liigan seuraaminen voi tulevina vuosina jäädä vähemmälle. Viuhkolalle mahdollisuuden antaminen olisi ollut minulle sellainen lisäpotku, jotta sitoutuminen jatkossakin olisi ollut taattu.
Yksikin joka "lällätelee" vahingoniloa Pikun suhteen joutaa vaihtamaan kannattamansa joukkueen nimen tunnukseltaan (jos siinä Kärpät on).
Minusta kyseessä on enemminkin tapa ilmaista asioita. Huonolla maulla asiasta on jo kirjoitettu, mutta ei siinä mitään.
 

JPL

Jäsen
Piku tuskin haluaisi tämmöistä keskustelua täällä käytävän... miettikääpä vähän omalle kohdalle. Uraa on varjostaneet milloin minkäkin paikan hajoaminen ja täällä vain tapellaan jostain sopimuksen tekemisen järkevyydestä ja on haukuttu niin Jaria itseään kuin Kärppien valmennusta ja joukkueenjohtoa. Kyse on kuitenkin yhdestä suurimmista kärppälegendoista, jonka paikat ei kestä pelaamista ja se sattuu sieluun takuulla niin maan perkeleesti.

Annetaan nyt aikaa hieman ja varmasti jossain vaiheessa kuullaan sitten ilmoitusta suuntaan tai toiseen.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Se mikä McTorson kohdalla häiritsi oli että yleensä aika viilipyttymäinen kaveri tuntui olevan varsin ymmärtämätön ja tiukka niitä kohtaan, jotka eivät tahtoneet pitää ovea auki Viuhkolalle. Tämä siis jo viikkoja sitten. Omasta mielestänikin todennäköisyys Viuhkolan terveelle ja riittävän hyvälle loppukaudella oli n. 10-15% luokkaa, joten mielestäni sillä olisi ollut turha sotkea joukkueen kuvioita. Ongelmanahan on se, että vaikka Viuhkola olisi ollut kunnossa pari kuukautta ja pelannut hyvin Hokissa, ei hänen varaan olisi voitu laskea siltikään paljoa. Riski uudelle loukkantumiselle vaikkapa keväällä olisi siltikin ollut kovin suuri.

Viitisen vuotta tässä on kuitenkin toivottu parasta Jarin suhteen ja aika monta kertaa on hehkutettu sitä kuinka NYT Jari pääsee starttaamaan kauteen terveenä ja edessä on taas huikea kausi. Jossain vaiheessa pitää kuitenkin pystyä hyväksymään tosiasiat ja se, että loukkaantumisherkkä pelaaja on loukkaantumisherkkä vaikka olisi välillä pari kuukautta ehjänäkin.

Tämän sanottuani, aivan ehdottomasti toivon vieläkin, että Jari jatkaisi upeaa uraansa enkä pidä mahdottomana ehjää ja hyvää kauttakaan ennen uran päättymistä. Iän puolestahan kaikki on vielä mahdollista, mutta nyt tuli taas vähän takapakkia. Tsemppiä siis Jari, vielä ehtii kyllä tekemään vaikka mitä!
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Isot kiitokset ja valtavasti kunnioitusta siitä sanoinkuvaamattoman arvokkaasta työstä, mitä teit Kärppien puolesta!

Minulle, Jari Viuhkola, olet kaikkien aikojen tärkein jääkiekkoilija.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Niinhän se tuli Jarin ura päätökseensä. Paita kattoon ja Viuhkola Kärppien hommiin. Jos ei ne hommat vielä luista, niin tyvestä puuhun, kyllä ne vielä luistavat.

Pelaajauran puolesta sanottakoot, että kiitokset kaikesta, arvon Jari Viuhkola.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Harmi homma. Kyllähän mies sitkeästi jaksoi aina itseään kuntouttaa lukuisten loukkaantumisen jälkeenkin. Nyt tuli sitten rajat vastaan.

Reilut kymmenen kautta Kärppien kapteenistossa, monia mestaruuksia ja koko liigaura Kärpissä. Komeat on meriitit. Kiitän.
 

Peacemaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Iso kiitos Jari kaikista niistä hetkistä joita tarjosit 2000-luvulla meille Kärppäkannattajille. Olet kuningaskärppä joka ansaitsee vielä yhden arvostuksen seuralta ja meiltä kaikilta oululaisilta.

Paita n:o 24 Raksilan kattoa kohti !!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös