Janne Pesonen loppukauden diilillä HIFK:n

  • 203 227
  • 515
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ok, paljon mahdollista tämäkin. Mutta siitä huolimatta, oli väsy tuolloin mistä tahansa johtuvaa, voi hyvinkin olla, että näin varhaisessa vaiheessa Pesonen ei vielä saa ulomitattua itsestään kaikkea osaamistaan joukkueen hyväksi. En kuitenkaan missään nimessä pidä häntä hutihankintana tai edes katso hänen pelanneen huonosti. Enemmänkin niin, että hän on vielä vähän kyttäilyasemissa.

Tässä taitaa olla paljon enemmänkin huolenaiheita kuin yhden Pesosen tämän hetkinen pelikunto, vai kuinka? Pesonen on ollut viikon joukkueessa mukana, jonka peli on sekaisin enemmän kuin seinäkello, joten enpä tiedä mitä häneltä olisi voinut edes odottaa? Epäonnistujaksi häntä ei voi syyttää missään nimessä.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enemmänkin niin, että hän on vielä vähän kyttäilyasemissa.

Itse olen sitä mieltä, että nämä kyttäilyasemamiehet voisivat hakea vauhtia vähän alemmista ketjuista. Eli heti pois MG:n viereltä. Pesonen on tosiaan vähän tukkoisen tuntuinen ei tosin mitään Hyvösen tasoa, mutta jos ei kondis ole ykkösketjun tasoa niin miksi pelaa ykkösketjussa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen sitä mieltä, että nämä kyttäilyasemamiehet voisivat hakea vauhtia vähän alemmista ketjuista. Eli heti pois MG:n viereltä. Pesonen on tosiaan vähän tukkoisen tuntuinen ei tosin mitään Hyvösen tasoa, mutta jos ei kondis ole ykkösketjun tasoa niin miksi pelaa ykkösketjussa.

Periaatteessa olen samaa mieltä. Toisaalta, Pesonen ja Mikke ovat pelanneet aiemminkin yhdessä ja ehkä sitä kautta pyrittiin hakemaan tehoja heti alkuun. Vielä nyt ei ainakaan ole natsannut, mutta tiedä sitten, kannattaisiko nyt hetkeksi rauhoittaa tilanne ketjuloton suhteen. Eli luultavasti lotto jauhaa ja paletti pannaan Kärpät-peliin jälleen uusiksi.
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitäisikö tissiposki Pesonen tiputtaa kokoonpanosta ja laittaa vetämään viivoja treeneissä? Eikös tän paskansyöjän pitänyt olla reilu ja tasapuolinen kaikkia kohtaan. Vähemmänhän Hirso on keränyt miinuksia plusmiinustilastoon kun Pesonen, vaikka on pelannut enemmän pelejä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Vähemmänhän Hirso on keränyt miinuksia plusmiinustilastoon kun Pesonen, vaikka on pelannut enemmän pelejä.

Ei tainnut Hirso tippua filaan miinuksien takia, vaan ihan muista syistä... Mutta joo, eiköhän laiteta kaikki filaan, jotka eivät ole onnistuneet tekemään maalia tällä viikolla ja on tullut miinuksia, ihan vaan tasapuolisuuden nimissä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Sama syy se näyttää olevan Pesosella. Luistin ei kulje...

Pesonenhan itse myönsi, että paikat ovat tukossa tuon NHL-leirin jäljiltä, on kyllä pelannut yllättävän suuria minuutteja tämän asian kannalta. Pehmeämpi lasku olisi ollut järkevämpää... kenen syy? Tosin, mitä voidaan saada aikaiseksi, jos pelitapa on luokkaa nolla. En usko siihen, että Hirso olisi muuttanut pelaamista mihinkään suuntaan.
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pesonenhan itse myönsi, että paikat ovat tukossa tuon NHL-leirin jäljiltä, on kyllä pelannut yllättävän suuria minuutteja tämän asian kannalta. Pehmeämpi lasku olisi ollut järkevämpää... kenen syy? .

Ilmeisesti toveri Matikaisen? Toivottavasti huono liike johtuu tukkoisuudesta, eikä huonosti hoidetusta kesätreenistä. Aika näyttää.

YV-pelaamisessa Hirsosta olisi apua nytkin.
 

hard hits

Jäsen
no niin. nyt kun on koko oulu ostettu rahalla hifk-jengiin niin onko sellanen olo että on onnistuttu? Pesonen ostettiin isolla rahalla ( 400 000 €) ja lisäks rajamäki, jonka hintalappu 100 t€. puol miljoonaa tyhjästä.

Ei tuu yllätyksenä.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
no niin. nyt kun on koko oulu ostettu rahalla hifk-jengiin niin onko sellanen olo että on onnistuttu? Pesonen ostettiin isolla rahalla ( 400 000 €) ja lisäks rajamäki, jonka hintalappu 100 t€. puol miljoonaa tyhjästä.

Ei tuu yllätyksenä.

Mistä Pesonen ostettiin?
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pesonen ostettiin isolla rahalla ( 400 000 €) ja lisäks rajamäki, jonka hintalappu 100 t€. puol miljoonaa tyhjästä.
Ei todellakaan. Kaksi hyvää pelaajaa liigaan. Se ettei niitä osata käyttää ei tee hankinnoista tyhmiä. Käyttäjän vika.
 

Harkins#33

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ville Peltonen, Rem Murray, DEFC #18
Eihän se Pesonen voi heti oppia syömään paskaa, kun on aiemmin tottunut vuolemaan kultaa. Kyllä siellä väläytyksiä on näkynyt, kuten esim. Jokerit pelissä. Mutta ottaa varmasti aikansa tottua tuohon kaaosteoria-pelisysteemiin.

Pessi tulee olemaan vielä todella tehokas, on se sen verran kovan tason pelimies.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
no niin. nyt kun on koko oulu ostettu rahalla hifk-jengiin niin onko sellanen olo että on onnistuttu? Pesonen ostettiin isolla rahalla ( 400 000 €) ja lisäks rajamäki, jonka hintalappu 100 t€. puol miljoonaa tyhjästä.

Ei tuu yllätyksenä.

Miksi mulla on aivan eri tieto näiden pelaajien hinnoista?
 

hard hits

Jäsen
Teillä on ilmeisesti aika heikot lähteet. Oululaiskasvatin palkkapyyntö oli 250 000 netto. Ei saanut sitä. Liigan kallein pelaaja. Mielenkiintoista mitä mies saa aikaan. Näytöt tällä hetkellä todella heikot ensimmäisissä peleissä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Teillä on ilmeisesti aika heikot lähteet. Oululaiskasvatin palkkapyyntö oli 250 000 netto. Ei saanut sitä. Liigan kallein pelaaja. Mielenkiintoista mitä mies saa aikaan. Näytöt tällä hetkellä todella heikot ensimmäisissä peleissä.

Oletat siis Pesosen pyytäneen IFK:lta 250 000 netto ja Tomppa on avannut kukkaron? Mun tietojen mukaan Kärppien tarjous oli jopa rahallisesti parempi kuin IFK:oon. Vaakakupissa painoi varmasti enemmän Matikaisen+Granlundin jengissä pelaaminen kun tavoite varmasti on vielä ensi kaudella kokeilla siipiään Pohjois-Amerikassa koska tällä kaudella olisi todennäköisesti lunastanut paikan ilman loukkaantumista Jetsin jengistä.

Pesonen ei ole arvokkaampi kuin Ville Peltonen ja Peltosen palkkaa herra ei ylitä, Rajamäen palkka voi olla 100 000 ja jos pystyy pelaamaan edes keväällä parin vuoden takaista peliä niin ei siinä ole penniäkään liikaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Teillä on ilmeisesti aika heikot lähteet. Oululaiskasvatin palkkapyyntö oli 250 000 netto. Ei saanut sitä. Liigan kallein pelaaja. Mielenkiintoista mitä mies saa aikaan. Näytöt tällä hetkellä todella heikot ensimmäisissä peleissä.

Suomussalmelaisen Janne Pesosen hintalapussa on varmasti eri hintoja eri seuroille. Vähän niin kuin Elopin rotsissakin on kääntöpuolella Blues/Jokerit. Oulun Kärpille hinta saattoi olla hieman toisenlainen kuin Helsingin IFK:lle. Heh, ikivanhoja kikkoja. Mut ei siinä, hyvin sä vedät!

Näyttöjä on vielä vajaat 50 peliä aikaa antaa. Runkosarjassa. Tosipelit pelataan nimittäin vasta keväällä. Tsihhih...
 

höntsäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viihdyttävää jääkiekkoa pelaavat joukkueet

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kultaleijona ei pelaa rahasta - heitti hyvästit miljoonalle

Eiköhän tämä lopeta jutut rahasta. Ja kyllä, uskon Iltasanomilla olevan paremmat lähteet kuin sinulla arvon Hard Hits.

Toki pitää ottaa huomioon näissä Venäjä-jutuissa ettei Venäjä välttämättä suurenkaan palkan kanssa ole tällä hetkellä kovin suosittu kohde, kun oma henki menee monella ihmisellä rahan edelle. Jaroslav jne... Mutta noihin hard hitsin juttuihin en itse ota kantaa laisinkaan.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Toki pitää ottaa huomioon näissä Venäjä-jutuissa ettei Venäjä välttämättä suurenkaan palkan kanssa ole tällä hetkellä kovin suosittu kohde, kun oma henki menee monella ihmisellä rahan edelle.

Se on juuri näin. Itse olen ihmetellyt, miten ahneita niin monet kiekkoilijat ovat, että vaihtavat "hyvät tulot" kotona, frendien ja perheen keskuudessa "erinomaisiin tuloihin" venäjällä, jossa ei ole oikein mitään vapaa-ajan tekemistä ja saa vielä pelätä kaikkea mahdollista ja tapella byrokratian kanssa joka käänteessä.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kylläpä oli Pesonen pimennossa Kärppäpelissä! Sen mitä Urholta pystyi havaitsemaan, niin aikamoista pelin ulkopuolella hiihtelyä Pesonen harrasti. Onko mies lähelläkään täyttä pelikuntoa? Rikki vai tuntuman puutetta? Tuskin on vain nauttimassa kovaa liksaa ja surffailemassa muodon vuoksi, toivon näin. Taisi ottelu oululaisten edessä jänskättää. Paljon on parannettavaa, mutta potentiaalia todistetusti on olemassa. Koskahan alkaa tapahtumaan...
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Pesonen ei ainakaan kovin montaa matsia ole vielä pelannut tällä kaudella, verrattuna vaikka muihin HIFK:n pelaajiin. Ja olihan hänellä tänäänkin pari tonttia laittaa kiekko reppuun, mutta ei natsaa. Ehkä olisi kuitenkin parempi antaa kenkää jo tässä vaiheessa, ihan vain varmuuden vuoksi...?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kyllä saisi ruveta pikkuhiljaa onnistumaankin tämä kaveri. Aikansa odottelullakin ja pitäisikö funtsia johonkin ihan toiseen ketjuun? Hannes ei saanut viime kaudella ollenkaan näin ymmärtäväistä kohtelua.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Kyllä saisi ruveta pikkuhiljaa onnistumaankin tämä kaveri. Aikansa odottelullakin ja pitäisikö funtsia johonkin ihan toiseen ketjuun? Hannes ei saanut viime kaudella ollenkaan näin ymmärtäväistä kohtelua.

Johtuen varmaanki osittain Hanneksen "minä"-asenteesta. Ei sillä, että itsekkyys pahasta on maalintekijällä/ratkaisilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös