Jan Caloun – comeback?

  • 50 848
  • 199

Balderis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk + Edmonton Oilers
Fäntäsihoki:

Peltonen - Jokinen - Caloun
Pärssinen - T. Ruutu - Kuhta

Pena hoitaa. [/B][/QUOTE]


Aikamoista fantasiaa kyllä. Toi on vähän sitä samaa kuin fantasia päästä autiolle saarelle kahdestaan Janina Frostellin kanssa.
Hienoa että Pubi on päässyt takaisin otsikoihin täällä ( JHag ei liene samaa mieltä!? ). Pena voisi hommata hänet takaisin. Tietty siinä on riskinsä, mutta onnistuessaan joukkueessamme olisi jälleen kädet. Niin ja Suomen kansalaisuus kaverille niin ei mene
ulkomaalaispaikka!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Balderis
Hienoa että Pubi on päässyt takaisin otsikoihin täällä ( JHag ei liene samaa mieltä!? )

Ei pidä paikkaansa! Hienoa, että Pubi on otsikoissa, pääasiahan on se, että hän ei ole meillä pelaamassa....Mä oon pitkävihainen paskiainen ja muistan Pubin huonot puolet liian hyvin. Herätystä nyt! Ei JC ole maailman ainoa hyvä maalintekijä. Mä ottaisin Banhamin tai Hyvösenkin ennemmin.
 

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
Viestin lähetti JHag
Herätystä nyt! Ei JC ole maailman ainoa hyvä maalintekijä. Mä ottaisin Banhamin tai Hyvösenkin ennemmin.

Tässä asiassa olen samaa mieltä ja uskon että JC ei halua koskaan enää Suomeen ja varsinkin HIFK:n.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos ihan lonkalta pitäisi heittää yksi toive IFK 2005-06 joukkueeseen, niin se olisi juuri Jan Caloun sillä oletuksella, että NHL pelataan ensi kaudella ja miksei muutenkin. Niin ne ihmisten mielipiteet on erilaisia.

Enpä uskoisi hirmuisesti soraääniä kuulevani, jos IFK pitäisi tiedotustilaisuuden, jossa ilmotettaisiin Calounin, Peltosen ja vaikkapa Jarkko Immosen siirtyminen IFK:hon korvaamaan mahdollisten lähtijöiden, eli Harkins, Kuhta, Pärssinen jättämää aukkoa... paitsi tietysti naapurista.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Apassi: Tää JC-dissaus onkin eräänlaista "what if" pre-signing -hölinää. JC ei kelpaisi mulle edelleenkään ehdollisena, jos vaihtoehtona olisi Banham tai Hyvönen. Joonas Vihkon edelle JC ajaa juuri ja juuri...:). Tosipaikan tullen eli tilanteessa, missä JC:n paluu ilmoitettaisiin, olisin ilahtunut ja toivoisin samaa lentoa kuin silloin ennen. Näin tietenkin.
 

Balderis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk + Edmonton Oilers
Hyvönen oli otettavissa marraskuussa, vaan ei otettu. Olisi ollut ehkä tilaisuus ottaa loppukaudeksi ja tarjota 1-2 vuoden jatkosoppari, mutta ei kun ei. Mahtaako onnistua tämän kauden jälkeen? Tarttuuko Pena mahdollisuuteen vai ei? Banham suuntanee perinteisesti Suomesta jonnekin ja palaa ehkä vuoden päästä, joten ei mahtune Pentin ensi kauden suunnitelmiin. JC olisi tuttu kaikille. Jos pääkoppa on kaverilla kunnossa, niin takaisin vaan. Mitä menetettävää meillä olisi?? Yhtälailla joku ensi kauden uusista Penan superhankinnoista voi flopata!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Balderis: Mä oon reaalipoliitikko :). Hyvöstä ja Banhamia ei ole tajuttu ottaa, on epäilty suorituskykyään tms. Mutta nyt tiedetään ukkojen kunto ja sitä suuremmalla syyllä kraiveliin kiinni ja faxilla päähän, jos eivät muuten tajua tarttua HIFKin tarjoukseen. Vaikka JC onnistuisi Tsekeissä, en löisi vetoa hänen onnistumisestaan Suomessa ja HIFKissä. Kaipa se on dyykannut hitusen liian monta kertaa ja vaihtanut jengiä niin ikään muutaman kerran liikaa ollakseen varma nakki -osastoa. Sitäpaitsi; Caloun on onneton mikkihiiri, mikä häiritsee heti, jos niitä pisteitä ei rupea tippumaan. Hyvönen ja Banham ovat pelimiehiä koko ajan, heiltä voi toivoa väriä kaiken kaikkiaankin.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun nyt tämän Hifk-ketjulakon olen lopettanut, niin eikös tehdä diili. Se Jaanan kalu teille ja Ville meille ?

Ei tarttis teidänkään pohtia ja potea tuskaa Juudaksen paluusta. Jos oikein pahalta tuntuu, voidaan me Tuomokin ottaa. Meille aina tervetulleita, teillä taitaa fanit heitellä tomateeilla.

Ville ja Tuomo, tulkaa Areenalle, siellä noi puupäät ei hillu, olette aina tervetulleita. Muistelkaa mestaruuspokaalia handuissa, nam nam...
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Viestin lähetti bozik
Ville ja Tuomo, tulkaa Areenalle, siellä noi puupäät ei hillu, olette aina tervetulleita. Muistelkaa mestaruuspokaalia handuissa, nam nam...

Kuulin varmoista lähteistä, että molemmat ovat apinoille ja keltaisille hatuille allergisia. Sveitsi oli vain tekosyy. Ugh ugh ja banaaneja! Puupäät ovat allergiatestattuja ja kannustavat omiaan, vaikkei aina aihetta olisi. Sitä paitsi seuraavaksi on meidän vuoro voittaa mestaruus. Joten jos (kun) sitä ei tänä vuonna tule, niin ens vuonna sit Villen ja Pubin johdolla.

Sotamaalit naamaan ja taakse poistu!
 

strapat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, TB, PattU, Jokerit
Ootta te kummallisia!

Ensin ku Ville tulee pelaamaan Jokereihin niin haukutte yliarvostetuksi ja ties miksi ja kaikenhuipuksi sanotte ettei takaisin ole tulemista ja kuka ihmeen peltonen?

Nyt ku Ville kävi näyttään tason SM-Liigassa ja oli aivan ylivoimainen muihin nähden niin johan ollaan taas vinkumassa ja avosylin ottamassa vastaan...?

Tää on tätä....

:)

[enkä tarkoita kaikkia hifk- faneja, mutta suurinta osaa]
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Uncle Becker
Sitä paitsi seuraavaksi on meidän vuoro voittaa mestaruus.
Meillä on kausari mestaruudeen voittamiseen joten se siitä.

Vaan Jaana Kalu, kyllä edelleen ihmettelen miksi joku häntä vielä Hifk:hon haluaa. Ajatelkaa sitä, kuinka kauan Jaanan viimeisestä hyvästä kaudesta on ja mitä on tapahtunut sen jälkeen ! Eihän se perkele edes mahtuisi teidän rosteriin.

(ja loppuun jälleen ihan pienellä, mä pelkään Villen tekevän ensi kaudeksi harkitsemattoman sopparin)
 

Balderis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk + Edmonton Oilers
(ja loppuun jälleen ihan pienellä, mä pelkään Villen tekevän ensi kaudeksi harkitsemattoman sopparin) [/B][/QUOTE]


Päinvastoin veli hyvä. Toivon että Ville nimenomaan tekee harkitun sopparin ja palaa juurilleen. Ja mitä tuohon teidän mestaruuskausariin tulee, pelkään että teitä on kusetettu.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti bozik
Vaan Jaana Kalu, kyllä edelleen ihmettelen miksi joku häntä vielä Hifk:hon haluaa. Ajatelkaa sitä, kuinka kauan Jaanan viimeisestä hyvästä kaudesta on ja mitä on tapahtunut sen jälkeen ! Eihän se perkele edes mahtuisi teidän rosteriin.

Helppoa se on sieltä aidan takaa huudella. Caloun on kuitenkin ehkäpä maagisin ulkomaalainen liigan historiassa, Janecky mukaanlukien. Äijä tahkosi 81 ja 72 (oli loukkaantuneena 12 matsia) pistettä ja teki kentällä aivan mitä tahtoi.

44 ottelussa siis 38 maalia, 0.86 maalia/matsi. Samaan pystyi Selänne viimesellä liigakaudellaan tehden 44 ottelussa 39 maalia. Summanen tykitti Jalon syötöistä saman 89-90. Sitä ennen onnistui Javanainen kultaisella 80-luvulla. Ja muistetaan paljon ne maalimäärät ovat niistä ajoista vähentyneet.

Samaisella kaudella Caloun teki 72 pistettä 44 matsissa, 1.64 pistettä/ottelu siis. Janecky ei koskaan päässyt edes lähelle noita lukuja.

Ja paljon Honzan hyvyydestä kertoo myös Blues-kaudet jotka herra takosi reilusti yli piste/ottelu, vaikkei omalla tasollaan pelannut. Mies on jäänyt alle p/o 94-95 IHL:ssä (76, 34+39=73), 00-01 IFK:ssa (24, 8+14=22), 03-04 Bluesissa (44, 16+23=39) ja nyt Venäjällä pelaten vain 6 ottelua. (Kolmea NHL-visiittiä en laskenut, mutta yhdellä niistäkin tuli p/o, ainoana koko San Josesta)

Caloun on oikutteleva diiva ja itsekäs mulkku, mutta liigahistorian parhaita pelaajia kuitenkin.
 

IFK4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Viestin lähetti lintu
Caloun on oikutteleva diiva ja itsekäs mulkku, mutta liigahistorian parhaita pelaajia kuitenkin.

On toki, mutta aika on väistämättä ajamassa miehen ohi. Ja kun vielä tietää Calounin oikuttelevan luonteen, niin en ole Pubia enää toivomassa takaisin. Toki muistelen kyllä itsekkin miehen hurjia pistetehtailuja kaiholla. Oi niitä aikoja, mutta mennyt on mennyt.

Otetaan ennemmin Peltonen, jos mies kerran olisi saatavilla ?
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti IFK4ever
On toki, mutta aika on väistämättä ajamassa miehen ohi. Ja kun vielä tietää Calounin oikuttelevan luonteen, niin en ole Pubia enää toivomassa takaisin. Toki muistelen kyllä itsekkin miehen hurjia pistetehtailuja kaiholla. Oi niitä aikoja, mutta mennyt on mennyt.

Caloun ei HIFK:ssa enään pelaa, viesti oli lähinnä vastaus bozikille joka kummasteli sitä että me haluamme Calounin takaisin.

Peltonen on Peltonen, loistava pelaaja ja pukukopissa arvokas. MVP.

Sanon kuitenkin kuin aikasemminkin; Uuden mahdollisuuden olen valmis antamaan heti, anteeksi en koskaan. Pena oli osasyyllisenä Villen jaffala-visiittiin, mutta ei noita voi anteeksi antaa. Barca sai Figostakin aikanaan 50 miljoonaa euroa, mutta Figo oli ja tulee aina olemaan petturi, ihan sama mitkä oli olosuhteet tai kaupan ehdot.
 

Jappa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, Ac Milan
Emmätiä onks se Caloun enää kondiksessakaa?
en viittis lähteä Calounia ja Peltosta vertailemaan on kumminkin sen verran eri luokan kundeja. Niinku lintu tuossa sanoi, niin Peltonen on se MVP, kova maalintekijä, niinku myös Caloun, mutta peltosella on kova peliäly; Raipemaiset syötöt, aavistaa minne kiekko tulee ei lähde sinne missä se viimeksi oli. Ja sitten vielä tärkeä pelaaja pukukopissa psyykkaa omia pelaajia taistelemaan. En kyl yhtään ihmettele, miksi Ville valitaan aina noihin karjala turnauksiin ym. hän on kovan luokan pelimies kentällä ja kovan luokan mies myös henkisellä puolella pukukopissa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti lintu
44 ottelussa siis 38 maalia, 0.86 maalia/matsi. Samaan pystyi Selänne viimesellä liigakaudellaan tehden 44 ottelussa 39 maalia.
Teme on siis parempi ;)

Vaan all right, onhan tuo Jaana ihan pelimies ollut. Hieno häntä oli vihulaisenakin seurata, taitoa ei ole koskaan liigaa. Jan oli myös siviilissä vähintäänkin ok heppu, aina oli aikaa ja halua pienelle juttutuokiolle. Paska homma sitten nämä siviiliprobleemat, jotka mun mielestä on ainoa syy ukon kiukutteluun. Tunteikas ukko, mutta ei kait nyt enää Hifk:hon ?
 

Pegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Rangers, HJK, Arsenal, 1. FC Köln
Viestin lähetti Balderis
Juu kyllä Ville olisi tervetullut lopettamaan uransa Hifkissä missä se alkoikin. Auttaisko asiaa saada Ville takaisin jos hän pääsisi pelaamaan Pubin kanssa? Olen jostain ollut kuulevinani/lukevinani että tällainen halu olisi kummallakin herralla!?

Jan ja Ville pelasivat Sharksissa samaan aikaan. Ville suositteli Jania Keklulle ja kehui Janille puolestaan kasvattajaseuraansa. Loppu onkin historiaa.

Tämänhetkisessä pelivireessä ottaisin Pubin takaisin. Olen edelleen sitä mieltä, että IFK:n historian parhaimman ulkomaalaishyökkääjän kohtelu keväällä 2001 oli ala-arvoista. Muistuttaisin siitä, että Kuula peluutti Jania kuin Bednaria (siis liikaa!), vaikka Pubi oli heikossa kondiksessa palatessaan Columbuksesta Nordikselle. Kakkoskenttä olisi ollut tälle kiukuttelevalle maalinsylkijälle oikea paikka.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Pegu
- - -
Olen edelleen sitä mieltä, että IFK:n historian parhaimman ulkomaalaishyökkääjän kohtelu keväällä 2001 oli ala-arvoista. Muistuttaisin siitä, että Kuula peluutti Jania kuin Bednaria (siis liikaa!), vaikka Pubi oli heikossa kondiksessa palatessaan Columbuksesta Nordikselle. Kakkoskenttä olisi ollut tälle kiukuttelevalle maalinsylkijälle oikea paikka.

Kuula peluutti kyllä Janniinaa niinkuin sponsorit, fanit ja Janniina itse halusivat. JC teki pelaamissaan otteluissaan puolikuntoisenakin karvaa vaille pinna/peli, mutta tämä ei riittänyt Kuulapäämolomunapäälle. Muutaman viikon odotuksella ja kuntoutuksella JC olisi ollut taas pistämätön, mutta kun Munapään ego ei sitä kestänyt. Ja kun Diiva ja Molopää kohtaavat väärään aikaan väärässä paikassa, ei voi mitään hyvää seurata. Valitettavasti Pena teki väärän ratkaisun, jota hetki myöhemmin yritti kuitata mutta vahinko oli jo tapahtunut ja loppu on ikävää historiaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Täysin tsoukkimielellä avattu ketju on kääntynyt siihen suuntaan että kohta Jan Caloun pelaa oikeasti Ifkissä ja jos otteet ovat huonoja täällä avataan ketju "Kuka pani Mark.." eikun "Calounille kenkää" Näin se menee.

Loistelias pelaaja, jollaisia ei koskaan ole liikaa, mutta en välttämättä olisi ensimmäisenä ottamassa takaisin. Kyllä niitä tällä hetkellä tuntemattomia huippumiehiä löytyy näiden Bednareiden ja Calounin lisäksi.

Onnittelut hyvästä ketjun avauksesta Brewer:)
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Koska vaan

Minä kuulun siihen joukkoon, joka ei koskaan unohda niitä aikoja, kun Pubi oli parhaimmillaan. IFK:ssa ei ole muulloin ollut niin kenttätapahtumia totaalisesti dominoivaa pelaajaa kuin Pubi tuolloin oli.

Minulle Pubi kelpaa koska vaan. Maalitekijöitä ei ole koskaan liikaa. Tietenkin palkkapyynnön olisi oltava järkevällä tasolla. Ei hän mikään vanhan millin mies enää ole.
 

red nec

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kiukkukoneko?

Kaudella 97-98 ei jannelle annettu mahdollisuutta osoittaa kiukkuaan tai päättää tekemisistään joukkueen sisällä, siitä pitivät huolen krisu ja soosi.Vahva joukkue vaatii vahvat johtajat kentälle ja sen ulkopuolelle, silloin on aivan sama onko mukana diivoja, koska heidät laitetaan ruotuun ja nopeasti.
CALOUNILLE PROPSIT täältäkin,haikeana muistelen tapahtumia kaukalossa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Em minä tämän kauden HIFKiin Calounia kaipaa, enkä niin kauan kuin lockout jatkuu muutenkaan. Caloun on kuitenkin sellainen kortti, joka kannattaa katsoa, jos kaksi asiaa toteutuu eli NHL jatkuu kaudella 2005-06 ja Harkins siirtyy meiltä pois tämän kauden jälkeen. Kyllä HIFKiin aina yksi ulkolainen taiteilija-tyyppi mahtuu, kun jengissä on muuten selkäranka-osasto kunnossa.

Caloun ei ole entinen pelaaja. Hän on 32v ja halutessaan pelaa vielä ihan huipputasolla muutaman vuoden. Pubi on tehnyt Tsekin sarjassa pelaamissaan kuudessa pelissä 9 maalia ja on nyt jo joukkueensa toiseksi paras maalintekijä. Calounin joukkue Litvinov on pelannut 34 peliä, joten muilla on ollut vähän enenmmän tilaisuuksia maalintekoon kuin Calounilla. Joukkueessa pelaa esim. Martin Rucinsky ja Robert Reichel, joten ihan kehno porukka Litvinov ei ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös