Jalkapallokeskustelun Dream Team: maalivahti

  • 5 383
  • 82

Kuka maaliin?

  • Petr Cech, Chelsea

    Ääniä: 48 13,3%
  • Edwin Van der Sar, ManU

    Ääniä: 27 7,5%
  • Jens Lehmann, Arsenal

    Ääniä: 10 2,8%
  • Jose Reina, Liverpool

    Ääniä: 9 2,5%
  • Shay Given, Newcastle

    Ääniä: 9 2,5%
  • Paul Robinson, Tottenham

    Ääniä: 3 0,8%
  • Iker Casillas, Real Madrid

    Ääniä: 82 22,7%
  • Santiago Canizares, Valencia

    Ääniä: 7 1,9%
  • Leo Franco, Atletico Madrid

    Ääniä: 0 0,0%
  • Roberto Abbondanzieri, Getafe

    Ääniä: 5 1,4%
  • Gianluigi Buffon, Juventus

    Ääniä: 99 27,4%
  • Dida, AC Milan

    Ääniä: 15 4,2%
  • Julio Cesar, Inter Milan

    Ääniä: 3 0,8%
  • Sebastien Frey, Fiorentina

    Ääniä: 2 0,6%
  • Gregory Coupet, Lyon

    Ääniä: 3 0,8%
  • Timo Hildebrand, Stuttgart

    Ääniä: 2 0,6%
  • Tim Wiese, Werder Bremen

    Ääniä: 2 0,6%
  • Igor Akinfeev, CSKA Moskova

    Ääniä: 4 1,1%
  • Gomes, PSV

    Ääniä: 6 1,7%
  • Carlos Kameni, Espanyol

    Ääniä: 1 0,3%
  • Joku muu, kuka?

    Ääniä: 24 6,6%

  • Äänestäjiä
    361
  • Poll closed .

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
The great dane saakoot ääneni. Ai että ei tekonivelsarja kelpaa? No aktiiveista ääneni saa Ikerman. Buffon tulee pallonmitan perässä kakkosena. Casillas on aina ollut jostain oudosta syystä eräänlainen ''piilosuosikki'' itselleni, vaikken mitään sympatioita Realia kohtaan tunnekaan. Aina Realin pelatessa tulee Casillasta fanitettua, mutta ei sitä joukkuetta valkoisissa paidoissa. Vaikea yhtälö...
 

Juuso74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Vähän ihmetytti mitä tuolla listalla tekee kaikenmaailman Wieset ja Robinsonit, missä Jässi ja Niemen Ana?!

Oma top5;

1.) Iker Casillas
2.) Gigi Buffon
3.) Gregory Coupet
4.) Shay Given
5.) Jussi Jääskeläinen

All time heroes listalle Schmeichel, Schumacher ja Pfaff.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kun tämä Robinson teema tuli esiin, niin täytyy sanoa että hän on varmasti yksi maailman yliarvostetuimpia veskareita. Voisin heti luetella 5 parempaa englantilaista maalivahtia, ja valioliigasta edelle menee lähemmäs 10 veskaria jos mun mielipidettä kysytään. Fat Robbo on Englannin suurin ongelma.
 

Maglor

Jäsen
Suosikkijoukkue
EDM
spegulaattori kirjoitti:
Casillas on aina ollut jostain oudosta syystä eräänlainen ''piilosuosikki'' itselleni, vaikken mitään sympatioita Realia kohtaan tunnekaan. Aina Realin pelatessa tulee Casillasta fanitettua, mutta ei sitä joukkuetta valkoisissa paidoissa. Vaikea yhtälö...
Aivan kuin olisin itse kirjoittanut tämän viestin! Ikerman on minunkin valintani :) On kannatellut Realia yksin jo vuosia.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Gigi Buffon täälläkin.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuvernööri kirjoitti:
Nyt kun tämä Robinson teema tuli esiin, niin täytyy sanoa että hän on varmasti yksi maailman yliarvostetuimpia veskareita. Voisin heti luetella 5 parempaa englantilaista maalivahtia, ja valioliigasta edelle menee lähemmäs 10 veskaria jos mun mielipidettä kysytään. Fat Robbo on Englannin suurin ongelma.

Olipas hyvin sanottu, olen ihan samaa mieltä. Tässä minun listani niistä valjuveskareista jotka ovat Robboa parempia: Van der Sar, Lehmann, Reina, Cech, Niemi, Jääskeläinen, Carson, James, Given. Kutakuinkin samalla tasolla Läski-Robbon kanssa ovat Green, Kirkland, Foster, Howard, Friedel, Schwarzer. Kakkosmaalivahdeista potentiaalin parempaan kuin Robbo omaa Kuszak, Cudicini. Rankkaan siis Robbon Valioliigan maalivahtien absoluuttisessa rankingissa jonnekin sijoille 11-15.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Blackie kirjoitti:
Kautta aikojen paras maalivahti on...

Toki huumorin ymmärrän, mutta kun puhutaan all time best maalivahdista niin ei ole kuin yksi vaihtoehto. Thomas Ravelli. Mies joka sai meikänkin vaihtamaan Lothar Matthäusin nappulat liian isoihin käsineisiin. Toinen maininnan arvoinen on Jorge Campos.
 

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
Kuvernööri kirjoitti:
Olipas hyvin sanottu, olen ihan samaa mieltä. Tässä minun listani niistä valjuveskareista jotka ovat Robboa parempia: Van der Sar, Lehmann, Reina, Cech, Niemi, Jääskeläinen, Carson, James, Given. Kutakuinkin samalla tasolla Läski-Robbon kanssa ovat Green, Kirkland, Foster, Howard, Friedel, Schwarzer. Kakkosmaalivahdeista potentiaalin parempaan kuin Robbo omaa Kuszak, Cudicini. Rankkaan siis Robbon Valioliigan maalivahtien absoluuttisessa rankingissa jonnekin sijoille 11-15.

Minäkin olen samaa mieltä, vaikka olenkin henkeen ja vereen Spursin mies. Eihän se Robbo todellakaan mikään kovin varmaotteinen kassari ole. Olkoonkin, että parissa viimeisessä voittopelissä on sentään jotain saanut kiinnikin. Eilistä peliä Bragaa vastaan en toki ole nähny. Robbon suurin ongelma lieneekin davidjamesmainen epätasaisuus. Kyllähän Robbo välillä saa pallon kiinnikin, mutta sitten tulee näitä enckelmanmaisia huippusuorituksia.

Ääni menee tottakai Ikermanille, koska liimatukkia ei äänestetä.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Joku muu

Oscar Ustari, mies joka tulee ratkaisemaan Barcan maalivahtiongelman ensi kesästä lähtien seuraavaksi n.10 vuodeksi.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Totta kai Pepe Reina.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Robinson on näkemäni perusteella helvetin hyvä lähietäisyydeltä tulevissa palloissa, ts. Antti Niemen tavoin kovan tason refleksitorjuja. Mitä lähempää pallo häntä kohti pusketaan tai potkitaan, sitä varmemmin Robinson saa käpälänsä venytettyä eteen.

Muuten tämä Spursin ja Englannin ykkönen ei ole minuakaan vakuuttanut siinä määrin, että arvostaisin hänet aivan Valioliigan terävimmän kärjen saati maailman parhaiden veskareiden joukkoon. Keskityspalloissa ja ns. perustorjunnoissa Robinson haparoi yllättävän paljon, eikä mies ole myöskään maailman paras avaamaan peliä Gary Nevillen palautussyötöstä.
 

super

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvissä kyttäysasemissa
Ja koska Peter "Simply The Best" Schmeichelia ei voi äänestää niin ääni menee valitettavasti Buffonille. Vituttaa koko jätkä mutta on se perkele kuitenkin hyvä.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Vastaan Buffon. Mustaksi hevoseksi voisi nostaa Leverkusenin nousevan kyvyn Adlerin ja Manchester Cityssä uraansa aloittelevan Kasper Schmeichelin.
 

Zuuk

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jaakko kirjoitti:

Offtopic: Mahdatko tarkoittaa TPK:sta Tepsin junnuihin siirtynyttä 88-ikäluokan kaveria? Ihan mielenkiinnosta kyselen, että minkälainen rooli hänellä on ensi kaudella? Pelaako vielä A-junnuissa vai satunnaisia liigapelejä?

Itse asiaan... Tässä oli minulle vain ainoastaan yksi vaihtoehto ja se oli Iker Casillas.. Pienestä pitäen ollut jo oma suosikki ja on sitä edelleen.. Ja onhan hän selvästi yksi tämän hetken parhaita maalivahteja..
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Castillo kirjoitti:
Mustaksi hevoseksi voisi nostaa Leverkusenin nousevan kyvyn Adlerin ja Manchester Cityssä uraansa aloittelevan Kasper Schmeichelin.
Isänsä kyllä oli maailman ykkönen ja oma sankarini Brøndbyn vuoden 1991 UEFA Cup-menestystarinasta lähtien, mutta ei kai pelkkä sukunimi ja verenperintö Kasperista vielä ihan maailman ykkösveskariehdokasta tee.

Parikymppinen Schmeichel ei ole kolmen City-kautensa aikana päässyt muistaakseni nelosveskarin statusta korkeammalle, ja vaikka viimeaikaiset lainapestit Kakkosliigaan ja viimeisimpänä askeleena Skotlannin liigaan ovat hyviä askeleita urallaan eikä lainkaan vähättelemisen arvoisia työpaikkoja, niin aika villillä haulla ollaan liikenteessä. Mutta aika sen näyttää, miten musta heppa-veikkaus osuu.

Tanskan nuorisomaajoukkueissa Schmeichelille ei matseja ole kertynyt kuin kymmenkunta, enkä tuoreesta U-21- kutsusta huolimatta odottelisi hänestä ihan isänsä veroista kassaria. Mutta tämähän ei silti sulje laskuista hienoa uraa, isänsä asettamat "standardit" kun ovat pilvien kanssa samoissa korkeuksissa.
 

Käräppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Calgary Flames
Jalkapalloa todella vähän seuranneena mieleeni jäänyt tämä Portugalin veska joka mm. EM2004 kisoissa tiputti englannin jatkosta torjumalla Vasselin vedon ilman hanskoja ja tehden itse seuraavan maalin. Ääneni siis tälle jonka nimeä en muista.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Käräppä kirjoitti:
Jalkapalloa todella vähän seuranneena mieleeni jäänyt tämä Portugalin veska joka mm. EM2004 kisoissa tiputti englannin jatkosta torjumalla Vasselin vedon ilman hanskoja ja tehden itse seuraavan maalin. Ääneni siis tälle jonka nimeä en muista.

Ricardolle siis.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Pyhä Iker!
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ei tässä ole kuin yksi ja ainoa vaihtoehto. Gianluigi Buffon. Iker Casillaksen äänimäärä oikeasti huvittaa..missä meriitit?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös