Jalkapalloaiheiset videot, sarjat ja podcastit

  • 639
  • 12

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Nykyään on tarjolla jatkuvasti enemmän laadukasta jalkapallosisältöä kuin koskaan aiemmin. Tässä ketjussa sopii suositella omia lemppareitaan ja laittaa esille katselun tai kuuntelun arvoisia videoita ja podcasteja, olivatpa ne sitten fanisisältöä, valtavirtamedian tuotantoa tai vaikkapa yksittäisten pelien irtonaisia analyysejä. Jätetään kuitenkin yksittäisten seurojen omat fanikanavat muihin ketjuihin.

Ponnen tälle uudelle ketjulle sain katseltuani eilisen Monday Night Football -jakson, jossa Jamie Carragherin kanssa Evertonin ja Palacen peliä oli analysoimassa Jesse March. He puhuivat myös Marchin eri joukkueiden taktiikoista, jalkapalloilun taktisista lainalaisuuksista ja Marchin tulevaisuudesta.

On hienoa, että Sky Sports lataa nykyään peli-iltojen paneelinsa kokonaisina YouTubeen. Etenkin tämä Marchin jakso on suorastaan orgastisen mahtavaa jalkapallokeskustelua. Suorastaan täydellisyyttä hipova, ihana lähetys. Katsoin muutaman osion saman tien kahdesti.





Tässä muita YouTube- (yms.) sisältöjä, joita itse seuraan säännöllisesti:

The Gary Neville podcast, jossa hän käy sunnuntain viimeisen pelin jälkeen läpi koko viikon peleistä ne kiinnostavimmat hetket ja ilmiöt
Viimeisin jakso:



Myös mm. Spotifyssä:



The Overlap: Stick to Football on video-podcast, jossa Neville, Carragher, Ian Wright, Roy Keane ja Jill Scott perkaavat läpi päivänpolttavia jalkapalloaiheita, väittelevät keskenään milloin mistäkin ja kisaavat Super 6 -veikkauksissa toisiaan vastaan. Usein mukana on vieraita, kuten David Beckham tai Frank Lampard (toisinaan jalkapallon ulkopuoleltakin, kuten Ronnie O'Sullivan yms.). Tämä on itselleni todella mieluisaa kuunneltavaa. Overlapin YouTube-kanava (seassa myös taktiikkavideoita):

Saturday Social, jossa nimensä mukaisesti 2-3 eri joukkueiden sosiaalisen median vaikuttajaa väittelemässä erilaisista jalkapalloaiheista. Tätä en seuraa mitenkään uskonnollisesti, mutta on tämä silti laadukkaasti tuotettu ja toisinaan erittäinkin viihdyttävä sarja. Viimeisin jakso:




The Rest is Football keskittyy parin aiemmin mainitun tapaan viikon isoimpiin aiheisiin peliviikon tapahtumien kautta. Miellyttävää kuunneltavaa etenkin, koska Gary Linekerin, Alan Shearerin ja Micah Richardsin kemiat kohtaavat hienosti. YouTube-kanavalle:

The Athletic Football Podcast keskittyy sisäpiiritietoihin, uutisten analysointiin jne. Itselleni kiinnostavinta on kuunnella ammattilaisjournalistien kruunaamattoman kuninkaan David Ornsteinin tietoja, ja etenkin sitä, mitä hän ei sano suhteessa muun median värikynäfestivaaleihin.
YouTube: https://www.youtube.com/@TheAthleticFootball/videos
Spotify:


The Athletic: The Athletic Football Podcast - Podcasts


The Athletic FC on YouTube-kanava, jossa Jon MacKenzie ja JJ Bull analysoivat jalkapallotaktiikoita. Todella lämmin suositus jokaiselle, joka ei vielä tätä seuraa, jos vain taktiikat ja taktiset ilmiöt kiinnostavat edes vähän. Etenkin MacKenzie on hämmästyttävän osaava asiantuntija.
Tifo Football Podcast on saman kanavan podcast, jossa MacKenzien ja Bullin ohella Joe Devine, Seb Stafford-Bloor, Alex Stewart, Reuben Pinder, Michael Bailey ja Steve Hankey keskustelevat kaikesta jalkapallokentän ja taivaan välillä. Molemmat sisällöt löytyvät samalta kanavalta:

Vibe with Five on Rio Ferdinandin podcast, jossa mukana vakiona ovat Arsenal-fani Joel Beya ja United-fani (ja jalkapallovalmentaja) Ste Howson. Vaihtelevasti mukana ovat myös mm. Rion veli Anton, Ash Williams, Fara Williams, Danny Murphy jne. Tämä kanava on paisunut aikamoiseksi jättiläiseksi, ja se on useimmiten vain hyvästä. Rio ja Ste kävivät mm. haastattelemassa Mourinhoa viime viikolla.

The Club on fanipodcast, jonka perustivat The Kickoff-podcastista sen keulahahmon Brian "True Geordie" Davisin rasismikohun seurauksena lähteneet Adam McKola (ManU), Rory Jennings (Chelsea) ja Lawrence "Buvey" Bury (City). Tämä nousi nopealla tahdilla poscast-kuuntelumäärien kärkipaikalle, mitä kyllä vähän ihmettelen. Mutta niin se kait on, että matsireaktiot ovat nykypäivää ja kiinnostavat isoa yleisöä. Itse en noita reaktiosisältöjä katsele, varsinkaan livenä, mutta kanavan muu sisältö on usein varsin toimivaa. Vieraita on säännöllisesti muistakin faniporukoista.

Lisäilkäähän omia suosikkejanne muille ihmeteltäviksi!
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mä oon katsonut tätä kaksi ja puoli minuuttia ja tiedän jo nyt että kyseessä on parasta liikkuvaa kuvaa, jota olen ikinä nähnyt, (ei @mikko600 lle tai @maken veivi jr. lle).




Edit. Ja siis tämä aiheuttaa myös itsetuhoisuuttaa Unitedin fanille. Yksityiskohdat siitä, miten esim. Hålandiin suhtauduttiin seurassa, vaikka Ole yritti sekä myydä, että myöhemmin hankkia hänet Unitediin... voi jumalauta...

Edit2. Ihana jakso! Keanon ja Olen kemia yllätti vähän. Tiesin että ovat kavereita, mutta tuo toi ihan uuden puolen molemmista esille. Nauroin ääneen useamman kerran.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Mä oon katsonut tätä kaksi ja puoli minuuttia ja tiedän jo nyt että kyseessä on parasta liikkuvaa kuvaa, jota olen ikinä nähnyt, (ei @mikko600 lle tai @maken veivi jr. lle).




Edit. Ja siis tämä aiheuttaa myös itsetuhoisuuttaa Unitedin fanille. Yksityiskohdat siitä, miten esim. Hålandiin suhtauduttiin seurassa, vaikka Ole yritti sekä myydä, että myöhemmin hankkia hänet Unitediin... voi jumalauta...

Edit2. Ihana jakso! Keanon ja Olen kemia yllätti vähän. Tiesin että ovat kavereita, mutta tuo toi ihan uuden puolen molemmista esille. Nauroin ääneen useamman kerran.

Mitä alkua katsoin niin paljon tuossa kuvautuu samoja asioita kuin mitä ten Hag tällä hetkellä käy läpi. Ole nosti esiin, että oli helpompi pelata Citya vastaan, kun joukkueessa oli Pereira, James ja Lingard, jotka jaksoivat juosta loputtomiin.

Sitten kun piti alkaa yrittää ottaa peli haltuun, niin taso oli kuten mies itse sanoi "not good enough". Nythän ten Hag esimerkiksi on vaihtanut juoksukone Fredin pallollisesti varmempaan Amrabatiin ja ei ole saanut hommaa toimimaan. Yrittää siis täysin samaa asiaa kuin Ole ja aivan samalla tapaa ongelmia on tullut, kun pelaaminen muuttuu rohkeammaksi / hallintaa tavoittelevammaksi.

Silti ten Hag ja Solskjaer molemmat tavoittelevat tuota samaa, että joukkue ei voi lähteä isoihin matseihin perse pystyssä odottamaan sattuuko. Viikonloppuna tuota taas kokeiltiin ja siitä voi tosiaan olla monta mieltä oliko se fiksua vai ei. Jos ei pelkäisi työpaikkansa puolesta, niin tuskin olisi lähtenyt.

Eihän minulla mitään Solskjaeria vastaan ole. Pelaajana oli yksi suurimpia idoleitani lapsena, managerina suhtaudun häneen silti samalla kritiikillä kuin kehen tahansa. Persoonana ja ihmisenä äärimmäisen miellyttävä ja hieno mies.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Eihän minulla mitään Solskjaeria vastaan ole.
Se oli vähän sellainen vitsinpuolikas. Banter, sanoisi Keane.

(Muuten samaa mieltä, mutta vaihtaisin Amrabatin tilalle Casemiron tuossa tekstissä, koska Amrabat ei ole käytännössä pelannut lainkaan, ja Casemiro on tuolla se, joka vuotaa).
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Se oli vähän sellainen vitsinpuolikas. Banter, sanoisi Keane.

(Muuten samaa mieltä, mutta vaihtaisin Amrabatin tilalle Casemiron tuossa tekstissä, koska Amrabat ei ole käytännössä pelannut lainkaan, ja Casemiro on tuolla se, joka vuotaa).
Taitaa Ole olla nykyään UEFA:n analyytikon hommissa? Sen verran on nyt kuitenkin noussut takaisin mediaan (varmasti tietoisen) hiljaiselon jälkeen, että mulla on vähän sellainen kutina, että ensi kaudella valmentaa taas.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Taitaa Ole olla nykyään UEFA:n analyytikon hommissa? Sen verran on nyt kuitenkin noussut takaisin mediaan (varmasti tietoisen) hiljaiselon jälkeen, että mulla on vähän sellainen kutina, että ensi kaudella valmentaa taas.
Siltä se vaikuttaisi. Omien sanojensa mukaan on saanut muutamia tarjouksia, kun taas media on nostanut noita esille jo useita. On myös tehnyt ilmeisesti aika paljon sekä itsetutkiskelua (pelitapa- ja taktiikka-asioiden suhteen) ja opiskellut peliä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Oli tästä haastattelusta?
Oli. Tuo on ihan naurettavalla tavalla irti kontekstista.

Peli oli 2-0, OGS sanoi tienneensä tuossa vaiheessa, että tulisi saamaan kenkää ja sanoi sen tauolla pelaajilleen. Osa pelaajista otti tuon todella raskaasti eikä pystynyt pitämään tunteitaan kurissa, joten heidät piti vaihtaa pois.

The day before I knew. Absolutely, a 100%, at half time against Watford I knew. That's it. So the team talk at half time was about... Whoever wants to play can play, get your hand up if you don't want to play. Made a few changes. A couple of the lads actually in tears... and they had to go.

Jos tästäkin tehdään joku Rashfordin vastainen narratiivi, niin se on taas yksi esimerkki täysin loputtomaan listaan todisteita siitä, mistä hän itse puhui Players' Tribunessa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Oli. Tuo on ihan naurettavalla tavalla irti kontekstista.

Peli oli 2-0, OGS sanoi tienneensä tuossa vaiheessa, että tulisi saamaan kenkää ja sanoi sen tauolla pelaajilleen. Osa pelaajista otti tuon todella raskaasti eikä pystynyt pitämään tunteitaan kurissa, joten heidät piti vaihtaa pois.



Jos tästäkin tehdään joku Rashfordin vastainen narratiivi, niin se on taas yksi esimerkki täysin loputtomaan listaan todisteita siitä, mistä hän itse puhui Players' Tribunessa.

Tuossa vielä.



 

Barney

Jäsen
Mitä alkua katsoin niin paljon tuossa kuvautuu samoja asioita kuin mitä ten Hag tällä hetkellä käy läpi. Ole nosti esiin, että oli helpompi pelata Citya vastaan, kun joukkueessa oli Pereira, James ja Lingard, jotka jaksoivat juosta loputtomiin.
Kannattaa katsoa myös loppua. Hauska hetki, kun Keane pyörittelee silmiään samalla kun Ole vieressä kehuu Frediä.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Kannattaa katsoa myös loppua. Hauska hetki, kun Keane pyörittelee silmiään samalla kun Ole vieressä kehuu Frediä.
Tuli katsottua loppuun asti ja oli kyllä mielenkiintoinen jakso. Vähän paha mieli jäi siitä, että Ronaldo ei tukenut Solskajeria, kun miettii heidän historiansa.

Toisaalta ei kai Ronaldo juuri koskaan ajattele hirveästi muita kuin itseään ja olihan se kiukuttelu tuossa kohtaa vielä hillitympää kuin mitä se oli ten Hagia kohtaan.

Yli tunti Carran aksentin kuuntelua oli todella, todella raskasta…
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös