Jalkapallo – yleinen keskustelu

  • 1 102 397
  • 7 381

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Oli mitä oli, mutta Alessandro Costacurta on hemmetin aliarvostettu. Hän olisi 90-luvulla ehtinyt 45-vuotiaana tännekin jo paikkaamaan tuonkin nukahduksen.
Sama homma Demetrio Albertinin kanssa. Onnea myös Demetrio Albertini!
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München

Tähän sen verran, että nyt tulleiden huhujen mukaan se ei ollut Bayern, joka tästä diilistä vetäytyi, vaan Qatar ja heidän emiirinsä. Ei ollut emiiri tykännyt siitä kun viime vuonna Bayernin AGM:ssä fanit olivat juuri buuanneet rajusti tälle yhteistyölle, plus vielä saksalaispelaajien kova kritiikki ja kannanotot viime vuoden lopulla käydyissä MM-kisoissa olivat menneet ihon alle.

Bayernhan tienasi tästä Qatar Airwaysin kanssa käydystä yhteistyöstä €25M per vuosi, joka oli huomattavasti suurempi summa, mitä olisivat esim. minkään saksalaisen lentoyhtiön kanssa tienanneet (edellinen yhteistyö Lufthansan kanssa päätyi 2018 ja arvo tuolle yhteistyölle Bayernin näkövinkkelistä oli selvästi reilu €10M, liki ilmeisesti €15M pienempi, kuin mitä Qatar Airwaysin kanssa). Ja jo se Bayernin Lufthansan kanssa ollut diili oli Saksan mittapuulla erittäin merkittävä ja poikkeuksellisen suuri. Mutta siitäkin huolimatta Qatarin rinnalla sekin oli ihan karkkirahoja. Bayernia ei ilmeisesti kiinnostanut tämä fanien lyömä hurja paine, että olisivat tätä yhteistyötä päättäneet, vaan halua olisi ollut jopa jatkaa. Emiiri ei vain ollut tykännyt kovasta kritiikistä.

Saudi-Arabian yhteistyöt ovat Bayernille ilmeisesti edelleenkin vahva 'no-go', mutta muiden Persianlahden maiden sponsorit ovat edelleenkin kaikki potentiaalisia vaihtoehtoja. Sen takia Bayernissa ei tämän Qatar Airways-yhteistyön päättymistä ihan hirveästi harmitella, koska tietävät saavansa kasaan liko samanlaisen potin jostain muualta tuolta suunnalta. Joko yhdeltä yksittäiseltä sponssilta tai sitten vaihtoehtoisesti useammalta eri yritykseltä.

Mutta luonnollisesti Euroopan, eikä etenkään Saksan suunnalta mistään tuollaisia summia saa kasaan, mitä nämä Qatarit, Saudit yms. pystyvät lyömään pöytään. Se oli se pääsyy, minkä takia Bayern juuri aikanaan Lufthansan hylkäsi, eli luonnollisesti raha. Qatar Airways pystyi vain tarjoamaan niin paljon huomattavan suuremman summan rahaa. Ja se summa oli niin huomattava, että Bayern ei olisi vieläkään ollut valmis tästä diilistä perääntymään kaiken kritiikin ja kohunkaan jälkeen. Eli ei kannata Bayernille tästä jaella kiitos-taputuksia.


 
Viimeksi muokattu:

redpecka

Jäsen

Tässä kymmenen eniten tienaavaa Saudeissa (M€/kausi). Laittakaa video päälle, mukava kuunnella arabimusaa kun lukee tätä listaa:

10. Moussa Marega, 4.99, Al-Hilal
9. Ahmed Hegazi, 5.84, Al-Ittihad
8. Anderson Talisca, 6.02, Al-Nassr
7. Matheus Pereira, 6.41, Al-Wahda
6. Ever Banega, 10.6, Al-Shabab
5. Ruben Neves, 18.64, Al-Hilal
4. Koulibaly, 34.95, Al-Hilal
3. N'Golo Kante, 100.41, Al Ittihad
2. Karim Benzema, 200.36, Al-Ittihad
1. Cristiano Ronaldo, 201.52, Al-Nassr

- Mikä on teidän suosikkijenginne?
- Ai mitä, Banega tuolla? Ja Neves?
- Kubo 40.00, Al-Hilal. Ei toteutunut (vielä), sillä olisi ollut vasta neljänneksi kovin palkka. Japanissa ja San Sebastianissa nauretaan tällaisille huumoritarjouksille.
 
Viimeksi muokattu:

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Minä en todellakaan ymmärrä mihin nuo saudit tähtää värväämällä omaan liigaan tähtipelaajia ihan sairailla summilla. Ihan oikeastiko ne luulee että porukka ympäri maailmaa rupee seuraamaan tuota muovisarjaa ja kannustamaan jotain Al-Jaffaa tai El-Kamelia?

Vaikka tuolla pelaisi kaikki maailman top-200 -pelaajat, niin ei edelleenkään voisi kiinnostaa minua pätkääkään katsoa yhtäkään peliä.
 

redpecka

Jäsen
Minä en todellakaan ymmärrä mihin nuo saudit tähtää värväämällä omaan liigaan tähtipelaajia ihan sairailla summilla. Ihan oikeastiko ne luulee että porukka ympäri maailmaa rupee seuraamaan tuota muovisarjaa ja kannustamaan jotain Al-Jaffaa tai El-Kamelia?

Vaikka tuolla pelaisi kaikki maailman top-200 -pelaajat, niin ei edelleenkään voisi kiinnostaa minua pätkääkään katsoa yhtäkään peliä.
En minäkään kattoisi. Pehmeää vaikuttamista kuten muidenkin rosvojen sarjat. Onneksi tuonne ei toistaiseksi ole mennyt maailman nuoret huiput. Tuskin edes haluavat sarjaan tällaisia vaan tahtovat sen maximaalisen näkyvyyden näillä isoilla valmiilla nimillä. Tosin nuoret huiput pelaavat sitten ensin näiden proxy-jengeissä Englannissa ja Pariisissa. Surullista, mutta ei kai tässä auta kuin kateellisena itkeä.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Minä en todellakaan ymmärrä mihin nuo saudit tähtää värväämällä omaan liigaan tähtipelaajia ihan sairailla summilla. Ihan oikeastiko ne luulee että porukka ympäri maailmaa rupee seuraamaan tuota muovisarjaa ja kannustamaan jotain Al-Jaffaa tai El-Kamelia?
Tuskin tuo sarja juuri ketään Euroopassa kiinnostaa nyt tai tulevaisuudessa, mutta muslimimaiden osalta en olisi aivan varma. Lisäksi motiivina voi olla omien kansalaisten pitäminen tyytyväisenä. En muista missä tästä oli juttua, mutta ilmeisesti Saudi-Arabian väestö on poikkeuksellisen nuori. Kun kansa saa mitä se haluaa, niin nuorisoa ei niin herkästi ala kaihertaa millaista elämää ikätoverit muualla maailmassa elävät. Antamalla kansalle sirkushuveja, hallitsijat siis pyrkivät ehkäisemään kapinoiden syntymistä.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nopeasti mietittynä tämä voisi olla oikein hyvä. Pitkällä tähtäimellä sitten mietinnät miten muuttaisi puolustamista jne.




Olen samaa mieltä, että sääntö voisi olla ihan hyvä, ja mahdollisesti selkeämpi kuin nykyinen. Ja samaa mieltä myös siitä, että ongelmia voi tulla.

Ongelma on sama kuin aina, kun sääntöjä muutetaan puolustajien tappioksi. Kuvitelma on, että tuo kuvan tilanne olisi ihan samanlainen, mutta pelaaja vain olisi pelattavissa. Käytännössä kuitenkin, mitä vaikeampi se paitsio on pelata, niin sitä vähemmän sitä yritetään. Eli käytännössä nuo puolustajat vain seisoisivat sitten siinä pari-kolme metriä alempana. Jos halutaan pelistä hyökkäävämpää, olisi jollain tavalla tehtävä hyökkäämisestä kannattavampaa, ei puolustamisesta vaikeampaa. Sitä en osaa sanoa, kuinka se tapahtuu, eikä vissiin kukaan mukaan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC




Ei ole vielä media ottanut kiinni isommin, kun puhutaan ainoastaan Kakkosesta. Olin itse katsomassa tätä kyseistä peliä eilen ja Atlantiksen maalivahdin N’Djockin toiminta oli melkoisen absurdia. Vedonlyöntitoimistot antoivat Granille melkoisen hyvät kertoimet. N’Djock sai Futisforumin mukaan heti pelin jälkeen kopissa potkut. Tämä ei myöskään tainnut olla ensimmäinen sopupeli-epäily Atlantikselle, jossa suomalaiset pelaajat ovat räikeässä vähemmistössä? Ei ole helppoa Palloliitolla.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна




Ei ole vielä media ottanut kiinni isommin, kun puhutaan ainoastaan Kakkosesta. Olin itse katsomassa tätä kyseistä peliä eilen ja Atlantiksen maalivahdin N’Djockin toiminta oli melkoisen absurdia. Vedonlyöntitoimistot antoivat Granille melkoisen hyvät kertoimet. N’Djock sai Futisforumin mukaan heti pelin jälkeen kopissa potkut. Tämä ei myöskään tainnut olla ensimmäinen sopupeli-epäily Atlantikselle, jossa suomalaiset pelaajat ovat räikeässä vähemmistössä? Ei ole helppoa Palloliitolla.

Samaa olin tulossa postaamaan, Ndjock päästänyt aikasemminkin jänniä maaleja..

Linkki omaan maaliin:

 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Ducks, KalPa, KuPS, BVB ja Eagles




Ei ole vielä media ottanut kiinni isommin, kun puhutaan ainoastaan Kakkosesta. Olin itse katsomassa tätä kyseistä peliä eilen ja Atlantiksen maalivahdin N’Djockin toiminta oli melkoisen absurdia. Vedonlyöntitoimistot antoivat Granille melkoisen hyvät kertoimet. N’Djock sai Futisforumin mukaan heti pelin jälkeen kopissa potkut. Tämä ei myöskään tainnut olla ensimmäinen sopupeli-epäily Atlantikselle, jossa suomalaiset pelaajat ovat räikeässä vähemmistössä? Ei ole helppoa Palloliitolla.


No nyt on Yle härännyt.

 

Buster

Jäsen
Carlo Ancelotti aloittaa Brasilian päävalmentajan ensi kesästä alkaen. Kuitenkin itseäni kiinnostaa suuresti tässä yhtälössä Fluminensen Fernando Dinizin odotettu astuminen Brasilian päävalmentajaksi - siirtymävaiheen ajaksi. Fluminense on pelannut aika poikkeuksellista, erittäin nättiä/viihdyttävää ja ainakin eurooppalaisittain kovin epätavallista jalkapalloa. Klassinen kymppipaikka ja kaikki. Toki ei ole koskaan tainnut voittaa urallaan yhtään mitään, mutta ainakin brasilialainen identiteetti elää vielä jossain kauniina. Paljon verrattu Tele Santanan ´82 Brasiliaan.


 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Kauankohan menee, että MLS matseja alkaa näkyä Suomessa(, varmaan alkuun kuitenkin ihan vain yksittäisinä) ? Kuitenkin alkaa jo olla useaa maajoukkuepelaajaa, ihan yksinään Pukkikin, ja Messi jne.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Kauankohan menee, että MLS matseja alkaa näkyä Suomessa(, varmaan alkuun kuitenkin ihan vain yksittäisinä) ? Kuitenkin alkaa jo olla useaa maajoukkuepelaajaa, ihan yksinään Pukkikin, ja Messi jne.
Kyllähän MLS pystyy katsomaan tälläkin hetkellä Suomesta. Apple TV + palvelusta voi erikseen tilata MLS -season passin. Että siitä vaa tilailemaan!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös