Jalkapallo – yleinen keskustelu

  • 1 102 432
  • 7 381

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Fede teki sillai tymästi, että väkivalta ei ole ratkaisu, mutta en voi kritisoida, olisin lyönyt itsekin, oli ratkaisu tai ei.

Rangaistusta kehiin ja eteenpäin.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Ei sais lyyä, mutta sanotaan nyt vaikka näin, että jos tuo huutelu on totta, niin ihan oikein meni.




Edit. Konteksti siis se, että Valverden puolisolla oli aiemmin iso uhka keskenmenolle, josta oli uutisia myös julkisuudessa.

No nyt oon täysin eri mieltä tästä. Mikään ei kyllä nyt mennyt oikein tässä keississä.

Tietenkin täysin ala-arvoista huutelua, mutta ethän sä nyt voi tuollaisessa asemassa olla noin herkkähipiäinen ja lähtee millekään oriveteläiselle nakkikioskilinjalle, veteleen vittuilijaa tosta noin turpaan. Ihan sama mitä paskaa siellä on huudeltu.

Suorastaan vituttaa tuollainen luolamiestouhu, kun kaikenlaista turhaa väkivaltaa esiintyy jalkapallon ympärillä muutenkin, niin sitten joku tähtitason pelaaja saa päähänsä näyttää, et on hei ihan ookoo käydä vetää lättyyn, jos joku sanoo ikävästi. Kun ei se vaan ole.

Vai onks tää nyt sitä kuuluisaa parempaa väkivaltaa mikä pitää hyväksyä?

Ja ennen kuin joku tulee viisastelemaan, niin en tietenkään hyväksy tuollaista huutelua ja joku raja vittuilullakin pitäisi olla, mutta ei asioita yksinkertaisesti voi hoitaa noin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
@disco-stu en ole sun kanssa eri mieltä. En vain osaa olla pahoillani, että tälle ilkeälle idiootille tuli nenä kipeäksi. Vähän tuollainen fuck around and find out -hetki. Mutta joo, itse en olisi mennyt väkivaltaisuuksiin, tietenkään.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Itse olisin lyönyt, koska idiootit eivät vain ansaitse sen enempää.

Toki helppo jeesustella interwebissä ninnannunnaniinjanäin, siihenhän pystyy kuka tahansa.

Ei, en suosi väkivaltaa, mutta en myöskään toisten ihmisten mielenpahoittamista.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olisin lyönyt, koska idiootit eivät vain ansaitse sen enempää.

Toki helppo jeesustella interwebissä ninnannunnaniinjanäin, siihenhän pystyy kuka tahansa.
Nojoo, en ole mikään kukkahattuilija mutta se että sanoo turpaanlyömisen olevan perseestä ja täysin väärin tehty, niin eihän se mitään interweb-jeesustelua ole vaan ihan vaan se ainoa oikea mielipide ja puhdas järkipuhe. Helppohan se on letkauttaa että oikein tehty, mutta tuossa mennään tässä maailmassa aika pieleen jos aletaan hyväksyä että toisen sanojen takia on ok alkaa pistämään turpasaunaa päälle. Ja ihmeen monellahan tämä valitettava taipumus väkivaltaan on.

Ei mulla ainakaan ole mitään sellaista väkivaltataipumusta ollut ikinä eikä tule olemaankaan, että yhtään mikään minulle sanottu johtaisi lyömiseen.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Itse olisin lyönyt, koska idiootit eivät vain ansaitse sen enempää.

Toki helppo jeesustella interwebissä ninnannunnaniinjanäin, siihenhän pystyy kuka tahansa.

Ei, en suosi väkivaltaa, mutta en myöskään toisten ihmisten mielenpahoittamista.
No niin, tällaista asennetta mä tuossa juuri kritisoin, kiitos kun vahvistit. Tietty vähän eri asia sieltä nakkikioskilta tulla läksyttämään nyrkein, kuin miljoonamiehenä jalkapalloviheriöiltä. Molemmat tuomittavia, jälkimmäisen seuraukset melko varmasti negatiivisemmat.

Ja kyllä, helppo jeesustella interwebissä, mutta kyllä tuollainen suunniteltu kosto väkivalloin jostain mielensäpahoittamisesta on täydellistä idiotismia ja sillä ei saavuteta yhtään mitään positiivista.

Mutta kukin tyylillään, toivottvasti ei mielet pahoitu kovin helposti, ettei tule mustaa silmää.

Edit. Ja lisätään nyt vielä se, että näillä jalkapalloilijoilla (ja muilla julkkiksilla) tuntuu myös olevan hieman taipumusta vastaavaan "I'm above the law"-käyttäytymiseen, mitä ei myöskään pidä ruokkia sitten millään tavalla. Esikuvia jne. jne.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Ei mulla ainakaan ole mitään sellaista väkivaltataipumusta ollut ikinä eikä tule olemaankaan, että yhtään mikään minulle sanottu johtaisi lyömiseen.
Niin, no en ole eläissäni ketään lyönyt (sisko voi olla eri mieltä, mutta ei laskettane), mutta toisaalta enpä ole koittanut satuttaa ketään vittuilemalla mahdollisella keskenmenollakaan. Tuo ei enää ole "mielensäpahoittamista sanomisista" vaan lähinnä sairasta.

Kuten totesin, en puolusta Feden temppua, mutta en tuomitsekaan. Vaikea löytää parempaa kohdetta, jos on pakko tirpaista.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Katselin Valioliigan seuraavaa kierrosta niin Palace on käytännössä 'kuivilla' mikäli eivät häviä Southamptonille.
 

Šatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jalkapallosta en vittuakaan tiedä, niin kysyn että mikähän mahtaa olla tän suomen Veikkausliigan taso?
Pelataanko siellä hyvin, huonosti vai hyvin huonosti?
 

Buster

Jäsen
Eiköhän siellä ole PSG myös valmentajamarkkinoilla kohta.

PSG kai olisi muutenkin kaikkien todennäköisyyksien mukaan vaihtanut kauden jälkeen valmentajaa, joten eiköhän siellä ole jo verkot olleet muutenkin vesillä.

Siinä mielessä mielenkiintoinen keissi, että miten noin avoimen rasistinen henkilö on voinut toimia ranskalaisessa futiksessa valmentajana huipputasolla vuodesta 1999 saakka. Nyt on vissiin Nice Matiniin tullut lisää paljastuksia noista Nizzan ajoista, että miten siellä on alusta asti olleet utj ja Galtier toistensa kurkuissa. Molemmat kannustivat toisilleen potkut. Paitsi ettei Nizzan/Ineosin tarvinnut ehtiä Galtieria potkia pois viime kauden päätteeksi, vaan PSG ratsasti paikalle ja maksoi vielä 3 miljoonaa euroa Nizzalle. Entisestään myös syvennetty tuota Galtierin kuoppaa rasismihommien puolesta.

Kauanko Lillessä ollaan hiljaa, vai oliko menestys liian hyvää. Luulisi sielläkin olevan jotain, jos tuo meininki on Nizzassa ollut tuollaista. Seurataan etenemistä.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Tälläkin palstalla jo eräiden toimesta tuomittu Gylfi Sigurdsson vapautettu kaikista syytteistä liittyen lapsen hyväksikäyttöepäilyyn.

Noin vain saatiin yksi ura pilattua ilmeisesti perättömillä syytteillä.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Tälläkin palstalla jo eräiden toimesta tuomittu Gylfi Sigurdsson vapautettu kaikista syytteistä liittyen lapsen hyväksikäyttöepäilyyn.

Noin vain saatiin yksi ura pilattua ilmeisesti perättömillä syytteillä.
Ketkäs täällä ovat Gylfin tuominneet?
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Tälläkin palstalla jo eräiden toimesta tuomittu Gylfi Sigurdsson vapautettu kaikista syytteistä liittyen lapsen hyväksikäyttöepäilyyn.

Noin vain saatiin yksi ura pilattua ilmeisesti perättömillä syytteillä.
Tämäkään ei tee välttämättä Gylfistä ”syytöntä” tai että ei olisi tehnyt mainittuja juttuja. Usein näissä on vaan löytää tarpeeksi todisteita mitkä pätee oikeudessa. Sama juttu on käsitelty myös Mason Greenwoodin kohdalla. Tulee myös kyseeseen jos Partey on näiden syytteiden alla tai jos Benjamin Mendy vapautetaan syytteistä. Lain silmissä syytön ei ole sama kuin syytön. Yhteiskunnan toki pitää kohdella syyttömänä, mutta varmasti jokainen yksilö ja seuratkin saa tässä tehdä omat johtopäätökset.

Jos ihan vesipohjalla nämä väitteet ovat olleet, niin ei niitä kahta vuotta olisi tutkittu. Kyllä ne oltaisiin pistetty pakettiin ainoja sitten. Evertonkaan tai Islannin maajoukkueellakaan ei oikein muuta vaihtoehtoa ole ollut. En näe, että tässä on kukaan toiminut väärin. Se mitä seuraavaksi tapahtuu niin paha sanoa. Vaikea uskoa, että Gylfi missään enää ammatikseen pelaa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Ketkäs täällä ovat Gylfin tuominneet?
Näkyi olevan paljonkin hassuttelua aiheella, kun syytökset tuli julki. Ihan nimihaulla löytyy, jos enemmänkin kiinnostelee.

Juuri tällaisen @Tjapalala n ajattelumallin tyylillä saadaan ihminen loppuelämäkseen tuomittua. "Ei vain löytynyt tarpeeksi todisteita". Toisin sanoen, syyllinen kunnes toisin todistetaan ja näköjään vielä senkin jälkeen.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
"Ei vain löytynyt tarpeeksi todisteita". Toisin sanoen, syyllinen kunnes toisin todistetaan ja näköjään vielä senkin jälkeen.
Kieltämättä melko outo ajatus. Itse en ainakaan halua elää tuollaisessa maailmassa.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
[/QUOTE]
Näkyi olevan paljonkin hassuttelua aiheella, kun syytökset tuli julki. Ihan nimihaulla löytyy, jos enemmänkin kiinnostelee.

Juuri tällaisen @Tjapalala n ajattelumallin tyylillä saadaan ihminen loppuelämäkseen tuomittua. "Ei vain löytynyt tarpeeksi todisteita". Toisin sanoen, syyllinen kunnes toisin todistetaan ja näköjään vielä senkin jälkeen.
Kyllä mä olen ihan samalla kannalla kuin @Tjapalala

Jos Gylfi olisi täysin viaton niin en millään jaksa uskoa, että tähän olisi kahta vuotta uhrattu ja pelaaja hyllytetty. Valioliigassa on kuitenkin vastaavanlaisia tapauksia ollut joissa pelaaja ei ole hyllytetty ja syytteet todettu aiheettomiksi, tapaukset Hudson-Odoi ja Bissouma.

Thomas Partey myös tällä hetkellä pelaa normaalisti vaikka takuita on jatkettu useamman kerran.

Ei tuosta oikeusvaltion periaatteesta pidä luopua mutta minusta tuo ajattelu menee jo hurskastelun puolelle, että esim. tästä keissistä ei olisi voinut vitsailla.

Toki mielenkiintoista nähdä mitkä ne tarkemmat tiedot Gylfin tapauksessa tulee olemaan miten homma on mennyt. Lopulta näistä on hankalaa saada mitään selkeää käsitystä, kun edes pelaajan nimeä ei virallisesti mediassa sanota.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
@maken veivi jr., kyllähän lähes mistä tahansa pitää saada anonyymillä nettipalstalla vitsailla, mutta itse karsastan etukäteen tuomitsemista.

Voi hyvinkin olla, että syytteissä on perää, mutta viimeisimmän tiedon mukaan niistä kaikista on luovuttu. Tuo nyt vain kertoo, että täysin perättömillä jutuillakin voidaan tuhota toisen ura ja elämä, jos niin halutaan tehdä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös