Jalkapallo – liveseuranta

  • 6 274 117
  • 123 818

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Lindelöfiä kun on tarpeeksi haukkunut, niin on pelannut jopa ihan hyvin tänään
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Lindelöfiä kun on tarpeeksi haukkunut, niin on pelannut jopa ihan hyvin tänään
Joo ei ole esim Matic ollut kovin vakuuttava, että olisi saanut keskikentältä kauhesti apuja puolustamiseen. Ei ole enää onneksi niin epävarma kuin viime kaudella. Silti aika erinäköistä on katsoa Juven toppareita.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Hei sääntönörtit, miten se sääntö menee paitsiotilanteessa? Modricilla näytti olevan toinen jalka paitsion puolella ja toinen jalka ei. Tämä paitsion puolella ollut jalka oli kuitenkin ilmassa ja maassa ollut jalka ei ollut siis paitsiossa. Onko tilanne siis paitsio kun Modricin paitsiossa ollut jalka oli ilmassa?
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Joo ei ole esim Matic ollut kovin vakuuttava, että olisi saanut keskikentältä kauhesti apuja puolustamiseen. Ei ole enää onneksi niin epävarma kuin viime kaudella. Silti aika erinäköistä on katsoa Juven toppareita.

Mä itseasiassa vähän olen jo sitä mieltä, että yksi iso syy Unitedin heikkoon alkukauteen on Maticin heikko peli. Pelaa niin keskeisellä paikalla että näkyy heti jos ei oo ihan tapissa.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Hei sääntönörtit, miten se sääntö menee paitsiotilanteessa? Modricilla näytti olevan toinen jalka paitsion puolella ja toinen jalka ei. Tämä paitsion puolella ollut jalka oli kuitenkin ilmassa ja maassa ollut jalka ei ollut siis paitsiossa. Onko tilanne siis paitsio kun Modricin paitsiossa ollut jalka oli ilmassa?

ei sillä ole mitään merkitystä onko jalka maassa vai ei
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
ei sillä ole mitään merkitystä onko jalka maassa vai ei
Kiitokset. Sitten tilanne oli paitsio ja Realilta vietiin ihan aiheesta maali.

Mutta saahan esim. pää olla paitsion puolella?
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Mä itseasiassa vähän olen jo sitä mieltä, että yksi iso syy Unitedin heikkoon alkukauteen on Maticin heikko peli. Pelaa niin keskeisellä paikalla että näkyy heti jos ei oo ihan tapissa.
Joo kyllä Fellaini on vetänyt ne parit pelit tuossa roolissa paljon paremmin.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Jaahas, Plzen kaventaa.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Mikään ruuminosa millä palloa saa pelata, ei saa olla paitsiossa. Eli kaikki lasketaan paitsi kädet.
Toiset kiitokset. Tämän voisi sanoa jokaiselle avustavalle tuomarille. Joskus olen kyllä jossain nähnyt tilanteen, jossa pää on ollut paitsiossa ja jalat eivät. Ja tällöin avustava ei ole tuominnut paitsiota ja tilanne on päättynyt maaliin.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Toiset kiitokset. Tämän voisi sanoa jokaiselle avustavalle tuomarille. Joskus olen kyllä jossain nähnyt tilanteen, jossa pää on ollut paitsiossa ja jalat eivät. Ja tällöin avustava ei ole tuominnut paitsiota ja tilanne on päättynyt maaliin.

Paitsioiden viheltäminen on äärimmäisen vaikeaa ja huipputason linjamiehet ovat oikeasti jäätävän hyviä niitä viheltämään ja virheitä on aika vähän.

Seuraavassa linkki Gary Nevillen (entinen Man Unitedin pelaaja) ja Jamie Garraghen (entinen Liverpoolin pelaaja) videoon, jossa he kokeilevat linjamiehenä toimimista. Tästä videolta saa vähän selkoa kuinka vaikeaa tuo työ on.

Gary Neville & Jamie Carragher Train to be Linesmen! | The Referees Part 2
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Paitsioiden viheltäminen on äärimmäisen vaikeaa ja huipputason linjamiehet ovat oikeasti jäätävän hyviä niitä viheltämään ja virheitä on aika vähän.
Oon samaan mieltä, että se on erittäin vaikeaa. Mutta silti oon nähnyt melkoisen paljon tilanteita, missä nimenomaan pää on ollut paitsiossa mutta jalat eivät. Tiedä häntä että ovatko linjurit silloin kiinnittäneet enemmän huomiota jalkoihin eivätkä päihin.

Jossain YLEn arvokisastudiossa (olisikohan ollut EM-2016) mainittiin, että linjurin pitää keskittyä seitsemään asiaan yhtä aikaa viheltäessään paitsiota.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Jes Real Madrid voitti. Jotain uutta lokakuulle.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Kyllähän tuota olisi toivonut omilta vähän enemmän käsien levittelyä ja tasajalkaa pomppimista mutta otetaan tämä tulos nöyrästi vastaan. Positiivista myös ettei tehty vaihtoja jottei peli mennyt sekaisin.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Joo toinen jakso oli ihan eri peli ja Juve teki pari virhettäkin mutta vahvaa tekemistä edelleen. Tästä on hyvä jatkaa!
 

Ralph

Jäsen
Eikös PSV:n kaveri seissyt maaliviivalla, joten miten Tottenhamin maali tulmittiin paitsioksi?
Paitsioviiva ei mene siitä, missä alin pakki seisoo. Vaan toiseksi alin pelaaja, maalivahti mukaan lukien. Pakki seisoi maaliviivalla, mutta oli alin pelaaja. Kane oli toiseksi alimman pelaajan alapuolella eli paitsiossa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mitäs se Hyygö Lörii siellä sekoilee? Punainen kortti.

Vissiin ihan viihdyttävä matsi ollut. Ja jotkut itki toisessa ketjussa että väärä peli näytetään ilmaiseksi.
 

Giba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kainalniemen Hiki
Mitäs se Hyygö Lörii siellä sekoilee? Punainen kortti.

Vissiin ihan viihdyttävä matsi ollut. Ja jotkut itki toisessa ketjussa että väärä peli näytetään ilmaiseksi.

Hyvä matsi ollut. Käsittämätön syöttö Erikseniltä ja Lloris hölmöilee itsensä ulos. Hyvä torjunta vaparista kakkosveskalta.
 

Undrafted

Jäsen
Paitsioviiva ei mene siitä, missä alin pakki seisoo. Vaan toiseksi alin pelaaja, maalivahti mukaan lukien. Pakki seisoi maaliviivalla, mutta oli alin pelaaja. Kane oli toiseksi alimman pelaajan alapuolella eli paitsiossa.
Kiitos, aina oppii uutta. En tiennyt että maalivahti lasketaan mukaan. Aina luullut, että kenttäpelaajien paikat merkkaa. Toisaalla oli näkemystä, että väärintuomittu kun Kane ei olisi lähelläkään peliin osallistumista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös