Jaajon Diili

  • 298 639
  • 1 519

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Tuli tämän ketjun innoittamana katseltua tuo ensimmäinen jakso. Huh mitä kuraa. En ole Jaajon Diiliä katsonut aikaisemmin ja voin sanoa, että en kyllä katso jatkossakaan.

Rohkeasti mukaan vaan. Vähän kuten Amazing Race Suomea ei kannattanut katsoa kilpailuna, ei tätä kannata katsoa vakavana työpaikan metsästyksenä, vaan enemmänkin camp-huumorina. Usein se tahaton huumori tulee jo tuotannon puolelta.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt on kyllä löydetty ohjelman brändille sopiva kumppani tähän jaksoon. Sen verran kämäisen näköinen logo tuolla köyhän miehen tori.fi:llä, että sopii hyvin diiliin.

Muuten itse tehtävä on samaa paskaa kuin aikaisemmin, jaajon palautekin yhtä väsynyttä.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Nyt on kyllä löydetty ohjelman brändille sopiva kumppani tähän jaksoon. Sen verran kämäisen näköinen logo tuolla köyhän miehen tori.fi:llä, että sopii hyvin diiliin.

Muuten itse tehtävä on samaa paskaa kuin aikaisemmin, jaajon palautekin yhtä väsynyttä.
Hymyilytti Jaajon tehtävänannossa mainitsema "Salmisaaressa muodostuu uusia innovaatioita" ja sitten esitellään firma joka on kopio tori.fi.stä.

Sitten tutusti kisattiinkin siitä kuka ehtii juosta useimpaan mahdolliseen paikkaan muutamassa tunnissa. Hauskinta oli toki seurata näiden "kivenkovien myyjien" keskinäistä väittelyä siitä kuka oli kovin, vaikka todellisuudessa jokainen soitti niitä tuttujaan läpi ja juoksutti tiiminsä toista puolikasta ympäri pk-seutua. Ilmeisesti säännöissä oli kielletty "myyntitiimin" poistuminen officelta, koska muutenhan Josen poppoo olisi voinut vaikka kävellä sinne verkkokauppaan laatimaan myynti-ilmoituksen viimeisen tunnin aikana. Vilin kommentit oli hieman ristiriidassa, koska ensin totesi "tuotantotiimin" olleen syynä siihen ettei voinut myydä enempää ja sitten olikin projektinjohtajan syytä että kaikki oli organisoitu huonosti. Taisi unohtua, että hän itse ohjasi tiimin toisen puoliskon Vantaalle 2-in-1 kaupallaan, joka olikin lopulta vain yksi kauppa. Oikea henkilö lähti, mutta myös Jessi sai itsensä näyttämään harvinaisen rasittavalta tyypiltä "maailman nopein puhuja" ja "ruumiiden tekijät ja siivoajat" kommenteillaan.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Kirjoittelen seuraavasta jaksosta jo spoilereihin, kun en ensi maanantaina kuitenkaan muista ja ärsytyskin on silloin varmaan jo hälvennyt.

Tehtävä oli tähän asti kauden fiksuin ja mielestäni joukkueet saivat ihan hyvät suoritukset aikaan, mutta ei helvetti että mua rassaa toi Jaajon roastaus johtokunnassa. Hävinneellä joukkueella ei käynyt riittävästi väkeä, joten Jari kertoi googlanneensa redi ja nuoriso kysyi että miksi ette kysyneet Fööniä ohjaamaan teille kohderyhmään osuvia asiakkaita. Keskellä vitun arkipäivää. Siinä välissä Föönissä käy ehkä 20 ihmistä. Niistä suurin osa on ihan aikuisia, koska se putki on todella kallista ajanvietettä ja vaikka mukana olisikin nuoria, niin ei ne välttämättä ole juuri näistä brändeistä paskan vertaa kiinnostuneita. Se on ajankäytöllisesti aivan yksi ja sama käykö Föönin/jonkun muun yrityksen luona kysymässä jeesiä, vai keskittyykö jakamaan lippulappuja potentiaalisen oloisille ihmisille siinä Redin lähistöllä.

Se on joka johtokunnassa sama juttu, että häviölle pitää keksiä joku syy ja Jaajon valistaa kuinka homma olisi pitänyt hoitaa. Sitä ei ikinä oteta huomioon, että aikaa on aina aivan liian vähän ja tehtävien ohjeistukset ainakin tv-katsojille todella sekavia. Vastaan sille hupiukolle ei tietenkään voi sanoa, koska silloin ainakin lentää pihalle. Mulla tekisi tiukkaa hymyillä ja nyökytellä kiltisti tuollaiselle palautteelle.

Mutta jakso siis kokonaisuutena oli kyllä kauden tähän asti paras. Tykkäsin molempien joukkueiden konsepteista ja lopulliset suoritukset olivat jopa yllättävä hyviä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Hymyilytti Jaajon tehtävänannossa mainitsema "Salmisaaressa muodostuu uusia innovaatioita" ja sitten esitellään firma joka on kopio tori.fi.stä.

Sitten tutusti kisattiinkin siitä kuka ehtii juosta useimpaan mahdolliseen paikkaan muutamassa tunnissa. Hauskinta oli toki seurata näiden "kivenkovien myyjien" keskinäistä väittelyä siitä kuka oli kovin, vaikka todellisuudessa jokainen soitti niitä tuttujaan läpi ja juoksutti tiiminsä toista puolikasta ympäri pk-seutua. Ilmeisesti säännöissä oli kielletty "myyntitiimin" poistuminen officelta, koska muutenhan Josen poppoo olisi voinut vaikka kävellä sinne verkkokauppaan laatimaan myynti-ilmoituksen viimeisen tunnin aikana. Vilin kommentit oli hieman ristiriidassa, koska ensin totesi "tuotantotiimin" olleen syynä siihen ettei voinut myydä enempää ja sitten olikin projektinjohtajan syytä että kaikki oli organisoitu huonosti. Taisi unohtua, että hän itse ohjasi tiimin toisen puoliskon Vantaalle 2-in-1 kaupallaan, joka olikin lopulta vain yksi kauppa. Oikea henkilö lähti, mutta myös Jessi sai itsensä näyttämään harvinaisen rasittavalta tyypiltä "maailman nopein puhuja" ja "ruumiiden tekijät ja siivoajat" kommenteillaan.
Joo. Huomasi myös, kuinka helposti ihminen lähtee mukavuusalueelle, jos se on mahdollista. Siinä Jaajo oli ihan oikeassa, että sinne ostarille keskittymällä olisi saanut helposti ja nopeasti diilejä, ja kisasta olisi tullut ylivoimainen voitto. Mutta aitoon diilihenkeen tiätty luuri kouraan ja puhelu kaverille, ja rälläämään ympäri pk- seutua näitä hikipajoja kiertämässä. Näitähän on selvästi aina pohjustettu etukäteenkin, eli puhuttu jo valmiiksi, että jos sopiva tehtävä tulee, niin olkaa valmiina.
 

Kgz

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia
Minulla taas siihen että Tuomiokirkko ei oo keskellä lämpöpattereiden välissä olevaa väliä.
Kaudesta toiseen tämä vituttaa entistä enemmän! Voisiko joku ny kertoa että kirkko siihen keskelle pattereita tai tekee uuden seisoskelu kuvan..

Todennäköisesti tekoäly osaisi poistaa koko kirkon ohjelmasta.

Tämän kauden jaksoista sen verran että on liian pitkiä ja tylsiä, silti katson.
 

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
Varmaan nämä osallistujat ovat aivan fiksua porukkaa ja päteviä omalla alallaan. Ainakin saaneet aikaan jotain. Sitten ohjelmassa aivan esikoulutason pelleilyä. Seuraavalle kaudelle osallistujiksi vain itähelsinkiläisiä drop-outeja, osaavat ainakin myynnin paremmin. Tuomaristoon Tauski, koska nykytuomareilla saman verran annettavaa kuin Tauskilla musiikille.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sijoitin tämän ohjelman näkemättä paskaa- osastolle ja sinne saa jäädäkin. Olen nimittäin vallan hyvin pystynyt tämän ketjun kautta seuraamaan sekoilua. Aion myös jatkaa samalla linjalla. Välttyy mainoksilta ja vaikuttaa siltä että vältyn myös urpolta ohjelmalta.

Jatkoajan kommentoijien kautta tämäkin höyryävä läjä on luultavasti paljon parempaa viihdettä kuin katsottuna.
 
Viimeksi muokattu:

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Kolme jaksoa mennyt, enkä osaisi vieläkään yhdistää yli puolien kuvia oikeisiin nimiin. Aivan todella sekavaa tv-tuotantoa tämä alku.
 

Raasta&Runno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Satakuntalainen juniorikiekkoilu
Joo lupaavan alun jälkeen on kyllä lässähtänyt tämä kausi pahasti. Kaksi viimeistä tehtävää ollut taas tällaisia "juostaan ja huudetaan ympäri Helsinkiä", joita on nähty näissä jaajodiileissä jo ihan liikaa. Milloin mentäisiin taas Nokia Areenalle tai Seinäjoelle? Tai edes Iisalmeen?

Ekassa jaksossa oli myös kilpailijoiden osalta lupaavaa meininkiä varsinkin Ferrari-Niklaksen osalta, mutta hän on vähän jämähtänyt sellaiseksi taka-alalla olevaksi Jeepiksi sittemin. Tosin nyt viime jakson lopussa olin havaitsevinani lupaavahkoa kusen nousemista päähän hänen onnistuttuaan projektipäällikkönä.

Se ylinegatiivinen asuntosijoittaja vaikutti myös lupaavalta hahmolta, mutta hänet kirjoitettiin nopeasti ulos ennen kuin ehti ottamaan kunnolla roolia kärkiketjuissa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ferrari-Niklaksen
Tarkoitatko Aston Martin -Niklasta? Vai Alfa Romeo -Niklasta? Kenties Mercedes-Niklasta? Nämä tiimipaidat taitaa olla toistaiseksi nähty, ja varmaan lisää on tulossa, Red Bull nyt ainakin, oletan.

Ihan hyvä käänne olisi tässä kohtaa tehtävä, jossa olisi kolmas joukkue; Niklas yksin. Panoksena se että jos hän voittaa niin viimeiseksi jääneestä tiimistä lähtee kaksi kotiin ja toiseksi tulleesta yksi kotiin. Jos Niklas jää viimeisesti niin lähtee kotiin, kun eihän hän tuolla varsinaisesti ole siitä työpaikasta kilpailemassa edes.
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Tarkoitatko Aston Martin -Niklasta? Vai Alfa Romeo -Niklasta? Kenties Mercedes-Niklasta? Nämä tiimipaidat taitaa olla toistaiseksi nähty, ja varmaan lisää on tulossa, Red Bull nyt ainakin, oletan.

Ihan hyvä käänne olisi tässä kohtaa tehtävä, jossa olisi kolmas joukkue; Niklas yksin. Panoksena se että jos hän voittaa niin viimeiseksi jääneestä tiimistä lähtee kaksi kotiin ja toiseksi tulleesta yksi kotiin. Jos Niklas jää viimeisesti niin lähtee kotiin, kun eihän hän tuolla varsinaisesti ole siitä työpaikasta kilpailemassa edes.

Onko tässä Jaajon Diilissä koskaan kukaan ollut varsinaisesti kilpailemassa siitä työpaikasta?

Ja onko oikeastaan mitään työpaikkoja koskaan ollutkaan?

Siis ainakaan mitään sellaisia mistä kukaan olisi oikeasti niin kiinnostunut, että siitä kannattaisi kilpailemalla kilpailla. Tämän kaiken kyseenalaistin jo silloin, kun ohjelma alkoi. Jaajo ei ole mikään yritysjohtaja, vaan pienyrittäjä ja henkilöbrändi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko tässä Jaajon Diilissä koskaan kukaan ollut varsinaisesti kilpailemassa siitä työpaikasta?
No on joku varmaan, mutta siis harvoin on tuollaisia jotka voisi olla about jaajona jaajon paikalla ja on vaan osallistumisen ilosta mukana.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Taitaa tuo tälle kilpailijamäärälle vain olla slotti liian lyhyt jaksopituudeltaan, jotta leikkaus onnistuisi, ja kisan vaiheista saisi riittävästi vaiheita kotisohvalle asti.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko tässä Jaajon Diilissä koskaan kukaan ollut varsinaisesti kilpailemassa siitä työpaikasta?

Ja onko oikeastaan mitään työpaikkoja koskaan ollutkaan?

Siis ainakaan mitään sellaisia mistä kukaan olisi oikeasti niin kiinnostunut, että siitä kannattaisi kilpailemalla kilpailla. Tämän kaiken kyseenalaistin jo silloin, kun ohjelma alkoi. Jaajo ei ole mikään yritysjohtaja, vaan pienyrittäjä ja henkilöbrändi.

Aki taitaa olla ainut joka on edes jotain yhteistyötä tehnyt pitempään, toki tästä ei vielä ajallisesti mennyt pitkä aika voitosta joten saa nähdä onko mitään pitempiaikaista, ei varmaan Ison hotelliketjun pyörittämisen jälkeen jonkun pienen viinibaarin pyörittäminen elämänsä diili kilpailijalle ole, mutta mukavaa hetkellistä vaihtua varmaan loppuun palamisen jälkeen, mutta mitään "unelmatyöpaikkaa" ei tarjolla ole.

Oma veikkaus että sieltä voisi voittoon esimerkiksi Miki joka voisi ehkä sopia kun jonkin verran julkisuudessa ollut ja Ravintola-ala tuntuu olevan se ainut jossa jaajolla jotain virityksiä.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Nuo Miki ja Mäksä ovat minusta oikein tämän ohjelman kilpailijoiden prototyyppejä. Käytetään komealta kuulostavia termejä; kontaktoidaan, klousataan ja supportataan, ja touhutaan ja touhotetaan hirveästi ja yritetään näyttää ulospäin että ollaan kovan luokan moniosaajia ja on ideoita ja kontakteja. Mutta oikeastaan saadaan aika vähän mitään konkreettista aikaiseksi ja ollaan viikosta toiseen häviäjäjoukkueessa selittelemässä miten ei osattu just nyt odottaa, että näin pääsisi käymään.

Niklas on sitten jonkinlainen antiversio näille kahdelle. Käytännönläheisesti ajatteleva tyyppi, joka menee kaikkeen tekeminen ja myynti edellä, ja osaa myös katsella ympärilleen ja pysähtyä välillä ajattelemaan. Eilinen tehtävä oli hyvä esimerkki tästä. On siihen jokin syy, miksi joku pyörittää yli 100 miljoonan liikevaihdon yritysrypästä ja joku tekee TikTok-videoita.

Mutta Niklas ei ole sellainen tyyppi, josta olisi johonkin Jaajon haistapaskan firmojen näennäisjohtajaksi ja muiden johdettavaksi, eikä hän ole tähän ohjelmaan edes lähtenyt menestymään vaikka onkin erityisesti näissä myyntitehtävissä minusta aika suvereeni. Nämä Mikit ja Mäksät on ehkä juuri enemmän sitä tyyppiä, mitä Jaajo hakee ja jotka tässä kisassa menee pitkälle.

Olihan tuo eilinen heiltä kuitenkin aika murheellinen esitys. Ei oikein mitään kantavaa ideaa eikä ajatusta. Luotettiin että jotkut hienot brändit ja somepöhinä toisi satamäärin porukkaa paikalle mutta ei saatu edes brändien takana olevia henkilöitä asian taakse ja ei oikeastaan missään vaiheessa mietitty ostovoimaa kuten toisessa joukkueessa. Vaikka paikalle olisi saatukin satamäärin jotain nuoria faneja, niin olisiko heistä kukaan ostanut mitään? Ja markkinoinnissakin luotettiin täysin somen voimaan kun taas toinen joukkue menestyksekkäästi käytti useampaa kanavaa ja myös perinteisempiä kanavia. Minun mielestäni toisen joukkueen olisi pitänyt viedä kisa puhtaasti 3-0 mutta ilmeisesti jännityksen vuoksi annettin tuo yksi piste näiden tyhjän päälle rakennetulle viritykselle.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Nuo Miki ja Mäksä ovat minusta oikein tämän ohjelman kilpailijoiden prototyyppejä. Käytetään komealta kuulostavia termejä; kontaktoidaan, klousataan ja supportataan, ja touhutaan ja touhotetaan hirveästi ja yritetään näyttää ulospäin että ollaan kovan luokan moniosaajia ja on ideoita ja kontakteja. Mutta oikeastaan saadaan aika vähän mitään konkreettista aikaiseksi ja ollaan viikosta toiseen häviäjäjoukkueessa selittelemässä miten ei osattu just nyt odottaa, että näin pääsisi käymään.

Niklas on sitten jonkinlainen antiversio näille kahdelle. Käytännönläheisesti ajatteleva tyyppi, joka menee kaikkeen tekeminen ja myynti edellä, ja osaa myös katsella ympärilleen ja pysähtyä välillä ajattelemaan. Eilinen tehtävä oli hyvä esimerkki tästä. On siihen jokin syy, miksi joku pyörittää yli 100 miljoonan liikevaihdon yritysrypästä ja joku tekee TikTok-videoita.

Mutta Niklas ei ole sellainen tyyppi, josta olisi johonkin Jaajon haistapaskan firmojen näennäisjohtajaksi ja muiden johdettavaksi, eikä hän ole tähän ohjelmaan edes lähtenyt menestymään vaikka onkin erityisesti näissä myyntitehtävissä minusta aika suvereeni. Nämä Mikit ja Mäksät on ehkä juuri enemmän sitä tyyppiä, mitä Jaajo hakee ja jotka tässä kisassa menee pitkälle.

Olihan tuo eilinen heiltä kuitenkin aika murheellinen esitys. Ei oikein mitään kantavaa ideaa eikä ajatusta. Luotettiin että jotkut hienot brändit ja somepöhinä toisi satamäärin porukkaa paikalle mutta ei saatu edes brändien takana olevia henkilöitä asian taakse ja ei oikeastaan missään vaiheessa mietitty ostovoimaa kuten toisessa joukkueessa. Vaikka paikalle olisi saatukin satamäärin jotain nuoria faneja, niin olisiko heistä kukaan ostanut mitään? Ja markkinoinnissakin luotettiin täysin somen voimaan kun taas toinen joukkue menestyksekkäästi käytti useampaa kanavaa ja myös perinteisempiä kanavia. Minun mielestäni toisen joukkueen olisi pitänyt viedä kisa puhtaasti 3-0 mutta ilmeisesti jännityksen vuoksi annettin tuo yksi piste näiden tyhjän päälle rakennetulle viritykselle.
Ajatuksesi vastaavat omiani. Ensimmäisen jakson perusteella en pahemmin Niklaksesta perustanut, mutta sen jälkeen vaikuttanut kyllä tekijämieheltä ja onhan siinä jotain kunnioitettavaa, että pystyy esiintymään joka jaksossa eri auto- tai formulabrändin paidassa.

Miki on myös ihan tekijän oloinen, mutta toistaiseksi ideoiden loppuunsaattaminen on aika piippuun jäänyt (pl. rieskareseptien kehittäminen, jossa oli MVP). Mäksä sen sijaan antaa itsestään tuommoisen dynaamisen onnistujan kuvan, mutta anti on ollut tähän asti melko köyhää. Ainakin itse sain hänestä kuvan, että tietää tarkalleen mitä somemarkkinoinnin kanssa tekee, mutta loppujen lopuksi veti tuon kyllä niin vihkoon, että olisin itse lähettänyt ukon kotimatkalle nyökyttelemään. Toisaalta heidän tiimin konsepti (joka sai kehuja) jäi itselle vähän vieraaksi, kun oletin että esim Vitun Leijan (ei juma mikä brändinimi) kenkiä olisi roudattu se laatikollinen mukaan ja siihen päälle vähän paitoja yms. Lopulta kaverit roudaa yhtä kenkäparia, kahta t-paitaa ja yhtä skedelautaa mukaansa, hihkuen että nyt on kova juttu tulossa.

Jessi vaikuttaa jakso jaksolta pahemmalta myrkyttäjältä. Jo ennen Diiliä törmännyt linkkarissa hänen päivityksiinsä, joissa kaikki on ihanaa ja sama rummutus jatkunut nyt ohjelman aikana, mutta vaikuttaa juuri semmoiselta ihmiseltä joka ei itsestään löydä mitään vikaa missään tilanteessa.

Noh ensi viikolla kuvaillaan videoita ja ambulanssikin näytti vilahtavan paikalla. Nähtävästi Mäksä ja Sandra projareina eli odotettavissa "nyt ollaan minun osaamisalueella" -tyyppisiä mainospuheita luvassa.
 

Jimisola

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Eilinen pop up- tehtävä oli jokseenkin onnistunut edellisten mahalaskujen jälkeen ja joukkueetkin suoriutuivat varsin hyvin - jälleen kerran annetun ajan puitteissa. Mutta mikä jäi ihmetyttämään, että miten ihmeessä nämä kuuminta hottia olevat nuorisobrändit, Vitun Leijat yms. eivät tajunneet käyttää ilmaista mainospaikaa prime time TV:ssä!? Siis eivät vaivautuneet edes paikalle omaa brändiään promoamaan vaikka pyydettiin! Joku sentään vaivautui videolle jotain käsimerkkejä vääntämään, mutta muut tyytyivät lahjoittamaan muutamat lippikset, joita yritetiin sitten kaupata kohtuulliseen 70 euron kappalehintaan, jos oikein näin. Jäi kyllä vähintäänkin ylimielinen ja epäammattimainen kuva näistä henkilöbrändeistä.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Jäin miettimään, että oliko vain omaa pohdintaa, vai oliko ohjelmassa myös leikkauskella yms pyrkimys saada varsin huono kuva välitettyä näistä henklöbrändiään työkseen tekevistä ihmisistä
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikö se VitunLeija-kaveri nimenomaan sanonut, että voin tulla huomenna sinne kauppaan jos haluatte. Niin tämä Jari Puikkosen poika vastasi, että no tule jos jaksat tms.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös