Jäätyvät paidat?

  • 6 036
  • 25

Maus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Huomennahan se jo nähdään keiden paidat jäädytetään. Onko kenelläkään "varmaa" tietoa niistä? Itse pidän Timo Suden numeroa varmana, mutta eihän Jutilaa kuitenkaan..? Eihän? (ei sentään vielä).
 

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
Maus kirjoitti:
Huomennahan se jo nähdään keiden paidat jäädytetään. Onko kenelläkään "varmaa" tietoa niistä? Itse pidän Timo Suden numeroa varmana, mutta eihän Jutilaa kuitenkaan..? Eihän? (ei sentään vielä).

Tämä on puhdasta mutua, mutta epäilen että numerot #10 ja #18 jäädytetään. Kyseisten herrojen naamat ovat esiintyneet useissa eri yhteyksissä viimeaikoina (esim. kausikirjan kannessa)
 

Kaivanto

Jäsen
Monen muun tavoin olen sitä mieltä, että jos Suden numero jäädytetään, tulisi samalla jäädyttää myös Ekku Lehtosen numero ja vice versa. Miesten samalle aikakaudelle osuneet urat ovat niin identtiset, etten käsitä, millä eron voisi vetää. Miksiköhän Suden nimi vilahtelee spekulaatioissa paljon useammin?
 

Gemini

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Taitaapi tosiaan olla kymppipaita toinen niistä kattoon nousevista. Suden "Timi" oli aikansa kovimpia jätkiä ja itseoikeutettu saamaan kyseisen kunnian.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kaivanto kirjoitti:
Monen muun tavoin olen sitä mieltä, että jos Suden numero jäädytetään, tulisi samalla jäädyttää myös Ekku Lehtosen numero ja vice versa. Miesten samalle aikakaudelle osuneet urat ovat niin identtiset, etten käsitä, millä eron voisi vetää. Miksiköhän Suden nimi vilahtelee spekulaatioissa paljon useammin?

Niin, itsekin olen kyllä sitä mieltä, että molempien numerot pitäisi jäädyttää.

Jos nyt kuitenkin spekuloidaan, miksi jotkut nostavat Suden Lehtosen yläpuolelle, niin sille voi keksiä pari perustetta: a) Suden kokonaispistesaldo sittenkin Lehtosta kovempi, b) maalintekijöitä arvostetaan enemmän kuin pelinrakentajia, c) Susi oli joukkueen kapteeni ja d) Susi pelasi maajoukkueessa enemmän kuin Lehtonen.

Myönnän, että minullekin Susi oli suurin idoli 80-luvulla.
 
Kaivanto kirjoitti:
Monen muun tavoin olen sitä mieltä, että jos Suden numero jäädytetään, tulisi samalla jäädyttää myös Ekku Lehtosen numero ja vice versa. Miesten samalle aikakaudelle osuneet urat ovat niin identtiset, etten käsitä, millä eron voisi vetää. Miksiköhän Suden nimi vilahtelee spekulaatioissa paljon useammin?

Ihan samaa mieltä.

Vaughanin listalle voisi mielestäni lisätä vielä yhden, mainittuja kenties tärkeämmänkin pointin: Susi on uransa jälkeenkin ollut näkyvästi Tapparan touhuissa mukana. Ekkuhan poistui tyylinsä mukaisesti kuvasta heti aktiiviuran päätyttyä.

Susi oli kivikova jätkä, mutta minulle taas Ee Lehtonen oli se ylivoimainen suosikki - maailman paras kiekkoilija.
 

Kaivanto

Jäsen
Vaughan kirjoitti:
Jos nyt kuitenkin spekuloidaan, miksi jotkut nostavat Suden Lehtosen yläpuolelle, niin sille voi keksiä pari perustetta: a) Suden kokonaispistesaldo sittenkin Lehtosta kovempi, b) maalintekijöitä arvostetaan enemmän kuin pelinrakentajia, c) Susi oli joukkueen kapteeni ja d) Susi pelasi maajoukkueessa enemmän kuin Lehtonen.

A:sta sanoisin että matemaattisesti totta, mutta käytännössä ero on marginaalisuudessaan yhdentekevä. B:tä taas en allekirjoita.

C on hyvä peruste.

D on aika kimurantti juttu. Itse suhtaudun maajoukkueuran huomioon ottamiseen seurajoukkuejäädytystä harkittaessa niin, että esim. Jutilan legendaarisuus sillä saralla painaa vaakakupissa, mutta Suden tapainen perusjyrämäisyys ei juuri vaikuta. Tämä on kyllä ihan oma kriteerini.
 

Kaivanto

Jäsen
Nännimäinen kirjoitti:
Susi on uransa jälkeenkin ollut näkyvästi Tapparan touhuissa mukana. Ekkuhan poistui tyylinsä mukaisesti kuvasta heti aktiiviuran päätyttyä.

Jeh, kaipa tämäkin vaikuttaa - ehkä jopa päättäjiin enemmän kuin yleisöön. Varsin sivutoimistahan Suden kiinnostus on ollut, mutta pala kokonaisuudessa toki tuokin.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Timot Sus ja Juti killuvat sitten katossa
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
tombraider kirjoitti:
Timot Sus ja Juti killuvat sitten katossa

Juti on kyllä huono vitsi, kun vertaa milloin kaveri lopetti ja ketä olisi ennen Jutia sinne kuulunut. Susi sensijaan oli hyvä veto.
 

Maus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Meinasi nauru tulla kun kuuli Jutista. Ei sillä etteikö mies Tapparan isoja nimiä olisi, mutta on moni kovempi joutunut odottamaan pitempäänkin. (ja joutuu edelleen). Vähän sama maku jäi suuhun kuin Ilveksen nostaessa Risto Jalon paidan kattoon. Eikös mies ollut silloin itse toimitusjohtaja..?
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Maus kirjoitti:
Meinasi nauru tulla kun kuuli Jutista. Ei sillä etteikö mies Tapparan isoja nimiä olisi, mutta on moni kovempi joutunut odottamaan pitempäänkin. (ja joutuu edelleen). Vähän sama maku jäi suuhun kuin Ilveksen nostaessa Risto Jalon paidan kattoon. Eikös mies ollut silloin itse toimitusjohtaja..?

Edelleenkin olen sitä mieltä, että Lehtonen olisi pitänyt jäädyttää nyt, ja Jutilan aika olisi koittanut yhdessa Ojasen kanssa muutaman vuoden päästä. Mutta ei tämä nykyinenkään ratkaisu, minkään sortin etikettivirhe ollut. Jutila pelasi viimeisen ottelunsa yli kuusi vuotta sitten keväällä 1999. Toimi sen jälkeen muutaman kauden Tapparan organisaatioissa, mutta ei ole ollut enää useaan vuoteen missään virallisissa tekemisissä joukkueen johdon kanssa. Väittäisin, että liigassa on yleensä jäädytetty numero paljon nopeammin uran lopettamisesta (esim. Jalo, Lindfors, Kortelainen). Ja kukaan tuskin kehtaa kyseenalaistaa Jutilan ansioita?
 

Kyylä

Jäsen
Vaughan kirjoitti:
Edelleenkin olen sitä mieltä, että Lehtonen olisi pitänyt jäädyttää nyt, ja Jutilan aika olisi koittanut yhdessa Ojasen kanssa muutaman vuoden päästä.

Aivan samaa mieltä. Kukahan tästä lopulta päätti?
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
1+1=2?

Tappara on julkaissu ensikauden pelaajien pelinumerot ja pisti silmään että #12 Jukka Peltola ja #16 Juha Kiilholma molemmat vaihtoivat pelinumeroita. Oisko taas jäädytyspippaloita Tampereen suunnalla?
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Tappara on julkaissu ensikauden pelaajien pelinumerot ja pisti silmään että #12 Jukka Peltola ja #16 Juha Kiilholma molemmat vaihtoivat pelinumeroita. Oisko taas jäädytyspippaloita Tampereen suunnalla?

Jos näin on niin ehdolla ovat varmasti seuraavat nimet: Erkki Lehtonen(12), Aleksander Barkov(16) ja Pertti Koivulahti(16).
 

Hakkuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham
16 KOIVULAHTI

Jos näin on niin ehdolla ovat varmasti seuraavat nimet: Erkki Lehtonen(12), Aleksander Barkov(16) ja Pertti Koivulahti(16).

Tuosta on kyllä aika helppo pudottaa yksi nimi pois, vaikka kaikki ovatkin ansioituneita Tappara-pelureita: ei kai nroa 16 jäädytetä kahdella nimellä sentään! Toisaalta mikä minä olen näitä käytäntöjä tietämään... ;)
Kuitenkin: kun nro 16 jäädytetään, niin eiköhän paidassa lue KOIVULAHTI, on noissa miesten (Komu vs. Sasha) meriiteissä ja mestaruuksien määrissä kuitenkin hieman eroa!
 

axe

Jäsen
Mää en usko että Tappara rupeaa numeroita näin joka vuosi jäädyttelemään. Joukkueenjohtajan mukaan Kiilholman numeron vaihto johtui siitä, kun saunailtapäissään Salmela puhui ympäri ettei se nyt voi Sashan numerolla pelata, "joukkueen sisäinen jäädytys" siis. (Tottakai takana voi olla vain salaliitto että jj kertoo noin, että jäädytys pysyy salassa...)

Peltolan numeronvaihto johtunee taas siitä, että viime kaudella kaverille heitettiin vain nipusta joku paita että pelaa tolla. Nyt Peltola on päässyt itse vaikuttamaan numeroonsa, ja kuten Tapparan uusista numeroista ja varsinkin junnujen numeroista näkee, isot ja parittomat on nyt valttia.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Vai olisiko niin, että joukkueen uudet nimet Saviano ja Benoit ovat halunneet kyseiset numerot itselleen...
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Pikaisen googlettamisen perusteella Saviano on P-Amerikassa pelannut numerolla 12 ja Benoit numerolla 16, joten voi hyvinkin olla että samat on käytössä rapakon tälläkin puolella. Tosin Saviano ehti jo pelata Ruotsissa numerolla 8, mutta se nyt on varattu. :)
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Aika outoa on se että Kinu otti #61:n, eli se voisi kyllä kertoa että #16 on varattu johonkin.

Entä jos Tappara vain laittaa pelinumeroita jemmaan eikä jäädytä niitä heti kuten Ässätkin on tehnyt muutaman numeron kanssa. Toisaalta Lehtosen Ekun paita pitäisi ehdottomasti nostaa kattoon.
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
Tuosta on kyllä aika helppo pudottaa yksi nimi pois, vaikka kaikki ovatkin ansioituneita Tappara-pelureita: ei kai nroa 16 jäädytetä kahdella nimellä sentään! Toisaalta mikä minä olen näitä käytäntöjä tietämään... ;)

Kyllä noita tuplajäädytyksiä muualla on tehty. Ainakin Lukon #4 on pakastettu Teppo Rastion ja Jouni Peltosen nimillä.
 

axe

Jäsen
Pikaisen googlettamisen perusteella Saviano on P-Amerikassa pelannut numerolla 12 ja Benoit numerolla 16, joten voi hyvinkin olla että samat on käytössä rapakon tälläkin puolella.

Tää taisi mennä aika nappiin. Noi numerot toimistolta kerrottiin kun pamerikkalaisten numeroita udeltiin.
 

Hakkuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham
Tää taisi mennä aika nappiin. Noi numerot toimistolta kerrottiin kun pamerikkalaisten numeroita udeltiin.

Nyt kyllä nousi odotukset Savianon suhteen ihan "toiseen potenssiin", mikäli hän todellakin kantaa paitaa nummero 12. Ei voi olla turha kaveri, eihän? ;)

Jaa-ha, olis jo elokuu että pääsis näkemään näitä uusia (ja vanhojakin) jannuja ihan livenä. Ainakin minä alan jo potea lievää lätkäkuumetta, varsinkin kun viimepäivinä on aurinko ja kesä olleet kadoksissa...
 

Eepi

Jäsen
Jaa-ha, olis jo elokuu että pääsis näkemään näitä uusia (ja vanhojakin) jannuja ihan livenä. Ainakin minä alan jo potea lievää lätkäkuumetta, varsinkin kun viimepäivinä on aurinko ja kesä olleet kadoksissa...
Mainostetaan nyt vielä hieman ohi aiheen, että jo Heinäkuun 27. päivä on mahdollista nähdä Tapparan uusia jannuja, mukaanlukien ainakin Saviano ja Benoit, Raumalla Pitsiturnauksessa. Tappara Fan Club koittaa saada matkaan bussia seuraamaan Tapparan otteita Pitsissä, joten nimeä vaan tulemaan!

http://tappara.info/index.php/topic,895.0.html

Ja aiheeseen liittyen, Savianon numero on tosiaan 12, ja Benoitin 16. Jos joku ei usko, tarkistakoon vaikka kokoonpanosta.

http://www.tappara.fi/kokoon.html
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös