Jääkiekkokansan junttiuden huippu

  • 6 594
  • 45

Barnhill

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuosssa kaverin kanssa jutellessa illan peliin valmistautumisesta tuli seuraavaa mieleeni: Koska kaikki kliseet jo suunninpiirteen toteutuvat eli meillä on liput matsiin ja IFK:n fanipaidat yllä ja punaista väriä hiuksissa niin kaiken kruunaisi tietysti lakana, jossa olisi kirjoitettuna "HIFK IS BEST" ilman "THE" artikkelia tietenkin.

Tämä sai minut miettimään, että jostain syystä kyseinen englannin kielen raiskaus saa minut aina voimaan pahoin ja pitämään kyltin kantajaa junttiuden huippuna. Miksi suomalaiset kirjoittavat isoon lakanaan "KALLE IS BEST" ja raahaavat sen alpeille? Onko Palander ehkä muuttanut sukunimensä isänsä(?) nuoruudenajan jalkapalloidolin George Bestin mukaan ja he yrittävät tiedottaa tästä vai mistä on kyse?

Jääkiekkokansan mielestähän junttiuden huippu on monesti HPK-fani jonottamassa kevyttoppapuku päällä Järvisen pipo silmillä pakkasessa ulkoilmaa kylmempään halliin (vai onko?), mutta sehän on vain järkevää pukeutumista niihin olosuhteisiin eikä junttiutta. Minusta junttiuden huippu on joku "JUTI IS BEST" tyylinen lakana Hakametsän hallissa. Tai itseasiassa ihan missä tahansa hallissa ja kuka tai mikä tahansa "IS BEST"

Mites teillä?
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Yleensäkin suomalaisten joukkueiden/urhelijoiden kannustaminen ulkomaankielisillä lakanoilla on turhaa, jos kyseessä ei ole joku maailmanlaajuisesti tunnettu sanaleikki tms. ja kyseessä on kansainväliset kisat, jotka kenties jopa televisioidaan.

Asia erikseen on sitten, jos lakana on suunnattu esim. Brett Harkinsille tai Glen Metropolitille.
 

D4

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, futiksessa Tottenham
Olisiko oman nimen englanninnoksen käyttö keskustelupalstan nimimerkkinä? Tai en mä tiedä...

t: mielikuvituksellinen nikki
 

Barnhill

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti D4
Olisiko oman nimen englanninnoksen käyttö keskustelupalstan nimimerkkinä? Tai en mä tiedä...

t: mielikuvituksellinen nikki
Heh, ei osunut. Barnhill ei liity nimeeni mitenkään. Tuomari Nurmio voisi tietää oikean vastauksen siihen, mihin nikkini liittyy. Siinä vihjettä tarpeeksi, mutta Tottenham on silti hieno joukkue.
 

D4

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, futiksessa Tottenham
Damn, ei osunut... No, pakko oli yrittää, kun tuli mieleen, vaikka epätoivoistahan tuo oli ;).
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Junttiuden huipentuma on nämä joka vuosi jostain kivenkolosta esiin ryömivät "super-fanit", jotka sankoin joukoin lähtevät keväisin kannustamaan Leijonia jonnekin päin Eurooppaa.

Pakolliseen varustukseen kuuluvat mm. sinivalkoiset afroperuukit, viikinkikypärät, kasvomaalaukset, "Äiti lähetä rahaa" - lakana sekä sokerina pohjalla pahvi - Madonna. Rohkeammat jampat esiintyvät peleissä trimmatut yläkropat paljaana. Yleensä jumalaisiin kehoihin on sormiväreillä maalattu sotamaalauksia, kirjaimia tjsp. Se kaikkein rohkein sitten vetää itsensä munasilleen ja juoksee ympäri katsomoa toivoen, että kamera bongaisi tämän miehuuden osoituksen.

Sanomattakin on selvää, että tämän porukan mielestä Antero Mertaranta on maailman kaikkien aikojen paras lätkäselostaja.

Vuodesta toiseen ihmetyttää, miksi lätkämatsiin pitää pukeutua naurettavasti ja mokata itsensä julkisesti. Hauskaa kun voi matsissa pitää ilman Nasse - setä - nenää ja kullin muotoista päähinettäkin.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Se ainakin säväytti junttiudellaan kun TPS-HPK-ottelussa Kerhon maalin jälkeen "eräs" fani heilutti takana seisten oranssia lippuaan turkulaiskatsojien naamojen edessä sellainen"eikö vitutakki ku tehtii maali"-ilme kasvoillaan.

Toinen juttu yleisesti on se että jonkun joukkueen faniporukalla on yksi huuto jota junnataan koko ottelun läpi.,

Kolmanneksi sitten nämä...niin, Reverent ehtikin ensin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Naista super-faneista puhutaan aina joka vuosi. Esitan teille suurimmille kriitikoille kysymyksen:

Kaytteko itse kisoissa vai mika niissa niin arsyttaa? Itse kayn kisoissa ja pukeudun paitaan ja lippuun ja joskus on ollut varia paassa.

Kaljateltoissa ennen peleja on aivan uskomaton tunnelma, valilla jopa karnevaalimainen, johtunee omalta osaltaan noista "turisteista".

Minua ne ei ainakaan haittaa, johtuukohan siita, etta en katso peleja telkkarista?

EDIT:typo
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niin no eikös se nyt ole tärkeintä että käy niissä Suomen peleissä ja kannustaa? Sama se minkälaisissa vetimissä sen tekee, kunhan kannustaa. Kyllähän se niin on että ainakin kannattajat erottuu kun sinivalkoista näkyy selvästi. Ei niin että itse moisiin vetimiin välttämättä sonnustautuisin, mutta on sillä merkityksensä siellä katsomossa. Eikä Suomen kannattajat ole ainoita jotka maalaukset päällä kisoissa keikkuu, kuten varmaan ollaan huomattu.

"Junttiuden huipentuma on nämä joka vuosi jostain kivenkolosta esiin ryömivät "super-fanit", jotka sankoin joukoin lähtevät keväisin kannustamaan Leijonia jonnekin päin Eurooppaa."

Maajoukkue nyt ei sattumalta liiemmin pelaa muulloin kuin keväällä MM-kisoissa (+maajoukkueturnaukset) joten luonnollisestihan maajoukkuefanit ilmaantuu "sieltä jostain kivenkolosta" vain keväisin. Mites oikein kannustat maajoukkuetta pitkin talvea? Kysynpä vaan.
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Junttiudesta jääkiekko-otteluista tulee mieleen nämä hullunhauskat huutelijat. Erityisesti nämä herrat, jotka huutavat tuomareille tyyliin "Näytätäkö sun tulosveto-lappuas hei!?" tai "Hei siel on peli menossa, tuu pois sieltä!". Sitten jos vielä hänen kaverinsa siinä vieressä alkavat nauramaan näille omaperäisille ja uusille sutkautuksille niin tilanne on suorastaan täydellinen. Yleensä nämä huutelijat jatkavat vielä läpi ottelun ja toistavat joitain huudahduksiaan useasti, koska ilmeisesti ainoa syy siihen ettei kukaan ympärillä nauranut oli siinä, etteivät nämä huudot aiemmin tavoittaneet ihmisiä ympärillä. Olen useammankin kerran vaihtanut ottelussa paikkaa tästä syystä.
 

JanJ

Jäsen
Kannustaminen on junttimaista.
Olkaamme kaikki hiirenhiljaa otteluissa.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eihän junttiudessa ole mitään pahaa. Kaikki maailman juntit, olkaa ylpeitä itsestänne!

Koskee siis myös teitä Jokeri-fanit, jotka viime syksynä 2-2 päättyneessä Jokerit-Ässät pelissä jaksoitte omienne kannustamisen sijasta sisukkaasti levitellä käsiänne ja huudella "Koooorppiii!"

Se oli hämmentävän hieno juntti-suoritus stadilaisilta!
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Viestin lähetti Tykki
Eihän junttiudessa ole mitään pahaa. Kaikki maailman juntit, olkaa ylpeitä itsestänne!

Koskee siis myös teitä Jokeri-fanit, jotka viime syksynä 2-2 päättyneessä Jokerit-Ässät pelissä jaksoitte omienne kannustamisen sijasta sisukkaasti levitellä käsiänne ja huudella "Koooorppiii!"

Se oli hämmentävän hieno juntti-suoritus stadilaisilta!

Niin, en tiedä tuosta junttiudesta, mutta tuo "kooorrppiii"-huutohan on jo perinne Jokerit-Ässät peleissä Areenalla. Sitä huudettiin jo silloin, kun Jokerit pelasi vielä Helsingin jäähallissa ja Korppi tuntuu itsekin saavan siitä uutta energiaa, ainakin käy aina pelien jälkeen kiittämässä Jokerifaneja "kannustuksesta". Itse otan tuon lähinnä huumorilla, ja niin taitaa ottaa Korppikin. Otappa siis sinäkin.
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Ei junttiudessa mitään vikaa ole. Itse ainakin olen aito suomalainen PERUSjuntti enkä mikään kaupunkilaiskukkakeppi.

Ärsyttävistä lätkäkulttuurin ympärillä pyörivistä ilmiöistä mainittakoon:
-Kukkahattutädit
-Ääriryhmät (vrt. tapaus Routasydän)
-Hassunhauskat hatut katsomoissa, joiden takaa ei näe peliä (vrt. eräskin hauska formulahattu jonka näin jossain Suomen pelissä, TV:stä käsin, tosin. Peitti varmaan 3 henkilön näkyvyyden.)
-Suljettu liiga


Öö... nyt kyllä taisi hieman eksyä aiheesta, mutta samapa tuo.

PERUSjuntteus on IN, kaupunkilaiskukkakeppeys on OUT!
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Ikijokeri
Itse otan tuon lähinnä huumorilla, ja niin taitaa ottaa Korppikin. Otappa siis sinäkin.
Niin otankin, ja perinteestä olen hyvin tietoinen. Olisin ollut jopa hieman pettynyt, jos tuota huomionosoitusta ei olisi nähty. Mutta junttimaista toimintaa yhtä kaikki, positiivisella tavalla.

Ole sinäkin ylpeä juntti!
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Viestin lähetti Reverent
Junttiuden huipentuma on nämä joka vuosi jostain kivenkolosta esiin ryömivät "super-fanit", jotka sankoin joukoin lähtevät keväisin kannustamaan Leijonia jonnekin päin Eurooppaa.


Virtuaalinen kädenpuristus!

100 prossasta asiaa koko teksti, en nyt vaan viittiny lainata koko viestiäsi.

Olen kaksi vuotta putkeen matkannut laivalla "lätkäristeilyllä" katsomaan Sweden hockeygamesin Suomen lauantai-peliä ja tämä "laji" on kyllä todella mauttomuuden huippu ja muutenkin tämä homma on rähjähtänyt siinämäärin käsiin, että parhaiten erottuu pukeutumalla "normaaleihin" vaatteisiin.

On rastaperuukkia, tuomaripaitaa, hassunhauska joukkio jolla kaikilla mustat puvut ja aurinkolasit, madonnaa, leijonaperuukkia sun muuta paskaa. Ei tsiisus. Koita nyt pitää pokkaa, kun kaveri tulee "heittämään läppää" yllään hiihtopuku, suomen pelipaita, kypärä, kekelasit ja 15-20 cm karvalelu-leijona juntattuna kiinni kypärään.
 
Viimeksi muokattu:

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Ted Raikas
Eikä Suomen kannattajat ole ainoita jotka maalaukset päällä kisoissa keikkuu, kuten varmaan ollaan huomattu.

Samapa tuo minkä maan kannattajia ovat, junttimeininkiä anyway.

Viestin lähetti Ted Raikas
Maajoukkue nyt ei sattumalta liiemmin pelaa muulloin kuin keväällä MM-kisoissa (+maajoukkueturnaukset) joten luonnollisestihan maajoukkuefanit ilmaantuu "sieltä jostain kivenkolosta" vain keväisin. Mites oikein kannustat maajoukkuetta pitkin talvea? Kysynpä vaan.

No, eihän tuo vuodenaika nyt varsinainen pointti ollutkaan, mutta kyllähän näissä pitkin talvea pelattavissa pilipali - turnauksissakin näkyy todellisia hard core - juntteja Tupu-Hupu-Lupu - naamareissaan.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Viestin lähetti teemu73
Ehdottomasti rumpujen hakkaaminen katsomossa. Ei jäähalli mikään soittokämppä sentään ole!

Jees. Rummut ovat kyllä ehdottomasti "paras" tapa pilata lätkämatsin tsiigaaminen mahdollisimman monelta. Viime kevään MM-kisojen välierässä Tsekki-Kanada osuin samaan katsomoon, jonne joku tsekkiläinen sissiryhmä oli tuonut yhden helvetin ison rummun. Tätä monotomisesti paukuttamalla onnistuivat pilaamaan arviolta kahdensadan katsojan nautinon...mä vaihdoin paikkaa toiseen erään.

Tämä "super-kannattajien" pukeutuminen, jota ylempänä kommentoin, lähinnä naurattaa ja ihmetyttää. Rummut vituttavat ihan oikeasti, varsinkin jos käy tarpeeks paska tsägä istumapaikan kanssa.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti kaizu
Rummut vituttavat ihan oikeasti, varsinkin jos käy tarpeeks paska tsägä istumapaikan kanssa.

Jokunen vuosi sitten Jokerit pelasi silloisen Euroopan Cupin lätkäfinaalissa Saksassa Kölner Haie-joukkuetta vastaan. Siis Kölnin kotikentällä ja silloin nähtiin kyllä varsinaista oman joukkueen kannustusta korotettuna neljänteen potenssiin.
Saksalaisella faniporukalla oli erilaisia rumpuja, aivan tajuttoman isoja lehmänkelloja, kaksi tyyppiä kantoi isoa kirkonkelloa ja kumauttelivat sitä, ja se huuto ja germaaniset kannustuslaulut raikuivat aivan hirveällä volyymillä koko ajan. Hallin ilma oli katsomossa lähes läpitunkemattoman harmaata (mikä ihmeen tupakointikielto, missä häh?) ja kalja roiskui ihmisten päälle kun fanit heiluivat. Erikoisin tapaus siellä fanikatsomossa oli kuitenkin muuan hemmo jolla oli ihan oikea elävä porsas mukanaan. Äijä piti sitä Kölnin väreihin kaulahuiveilla käärittyä sikaa kainallossaan ja puserteli sitä aina välillä niin, että se vinkui ja vonkui äänekkäästi.
Niin että osataan sitä muuallakin...
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Pahinta junttiutta on se, että ei osata kannustaa kuin kännissä. Selvänä ollaan kuin hiiret ja pelätään vieruskaveria. Pahin tilanne on arkipeleissä.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Mulla oli varsinainen lätkänautinto, kun päätin lähteä katsomaan Äijänsuolle Kärppiä livenä.
Peli oli loistavaa kiekkoa ja pisteenä iin päälle Lukko voitti 2-1, mutta... . Suoraan takanani istui "asiantuntija", joka katsoi velvollisuudekseen kommentoida ottelua herkeämättä kymmenelle lähimmälle katsojalle. Kärpät sai jäähyn ja luonnollisesti iski purkukiekkoja tyyppi ihmetteli, että mistä tuomarit on kotosi, kun ei pitkijä vihelletä. Toisessa tilanteessa oli Lukonmies jäähyllä ja vajaalla purettiin pitkäksi, ni tyyppi ihmetteli pelisysteemiä, kun räiskitään vaan eikä haasteta.
Mä kysyin siltä sitte, että ootsä tosissas pelataan alivoimaa ja sun mielestä pitäis omalla alueella haastaa yksyhtävastaan.
Käski mun olla häiritsemättä, kun en mistään mitään ymmärrä.
Tietenkin tottelin, en sentään pyytänyt anteeksi.

Joo, et onhan näitä juntteja kuten minä, joka häiritsin herra "asiantuntijaa".
 

Europoli

Jäsen
Viestin lähetti teemu73
Ehdottomasti rumpujen hakkaaminen katsomossa. Ei jäähalli mikään soittokämppä sentään ole!

Tähän liittyen aerosolipullojen johdannaisiksi luokiteltavat paineilmasumusireenit, joilla töräytellään edessä istuvan korvaan. Eikö tule mieleen että siinä on oikeasti kuulovamma hyvin lähellä? Tekisi mieli vetää turpaan jokaista joka tuollaisen kanssa katsomossa heiluu, rauhaarakastavana ihmisenä olen tähän asti kuitenkin vain kärsinyt. Kaverini "riemastui" joskus tällaisesta toiminnasta siinä määrin, että nappasi sireenin naapurin kädestä ja nakkasi sen jorpakkoon...
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Viestin lähetti dude
Yleensäkin suomalaisten joukkueiden/urhelijoiden kannustaminen ulkomaankielisillä lakanoilla on turhaa, jos kyseessä ei ole joku maailmanlaajuisesti tunnettu sanaleikki tms. ja kyseessä on kansainväliset kisat, jotka kenties jopa televisioidaan.
Niin, meidän rytmiryhmä sai lakanallaan ihan kiitettävästi julkisuutta 1999 Unkarin GP:ssä, joka oli kirjoitettu lontooksi (I Mika, II Mika, III Who cares?). En tiedä oliko se sitten juntteilua kannustaa suomalaisia englanniksi...

Junteista juntein jääkiekkofani löytyy kuin löytyykin Rinkelinmäeltä. Koko kauden (tämän ja edellisen) takanani ollut punaniskainen herrasmies jaksaa pelistä toiseen jatkuvalla syötöllä ja joka tilanteessa arvostella tuomareita, oli syytä tai ei. Puolueellisuussyyttökset, Hankkijan lippikset ynnämuut kuuluvat tietysti kuvaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös